quote:
Op vrijdag 23 april 2010 10:17 schreef Bastard het volgende:[..]
Mwa de Amerikanen het beter dan ons daar ben ik van overtuigd.. dom volk
Van dat domme volk komen echter wel de meest briljante uitvindingen e.d. Je kunt een hele bevolking nu eenmaal niet over 1 kam scheren zonder hierbij oog te hebben voor het individu.
Besides.. wat maakt iemand intelligent?
Volgens de een is dat : het goed doen op school. (dan krijgen we de aloude opleidingsniveau discussies.. waar ik zelf overigens ook niet vies van ben, ook al is het enkel om beetje te starren).
De ander zegt: wanneer je het goed doet op IQ tests.. maar ja dan ben je geniaal en dan nog.. Kun je het dan ook toepassen? Het doet me beetje denken aan het verhaal van de briljante uitvinder op het onbewoonde eiland. Hij was zo geniaal dat hij televisies uit kokosnoten kon maken.. maar op het idee komen om de boot te repareren en terug te gaan naar civilisation kwam niet in hem op.
Weer een ander zegt dat je intelligent bent als je op een systematische manier problemen kunt oplossen. komt enigszins close maar is niet volledig.
Dan was er een professor, Howard Gardner. Deze stelt dat we allemaal intelligent kunnen zijn op een ander aspect. Het concept meervoudige intelligentie kwam naar voren. En hier sluit ik me bij aan.
Alhoewel ik dit soort filmpjes nog steeds lachen gieren brullen vind, evenals bepaalde reacties op dit forum.. maar goed..