Dat dus.quote:Op dinsdag 13 april 2010 11:44 schreef Viajero het volgende:
Het zal eens tijd worden. Homosexualiteit is al heel lang verboden in de Katholieke Kerk, maar kennelijk was er altijd een uitzondering voor priesters die van jongetjes houden.
Ik denk er ook steeds meer over om me te laten uitschrijven, ik wil geen lid zijn van een organisatie die kindermisbruik actief bevordert. Het probleem is niet dat er rotte appels zijn, het probleem is dat die niet verwijderd worden, en dat vervolgens de slchtoffers gedemoniseerd worden.
Het is gewoon bizar maar het is ook een trend die niet tegen te gaan is. Religie, zeker in het westen van Europa, verschuift steeds meer van een levenswijze naar iets op de achtergrond. Minder priesters in de leer, waardoor de gemiddelde leeftijd ook omhoogschiet.quote:Op dinsdag 13 april 2010 11:44 schreef Klonk het volgende:
[..]
ik zou zo graag willen dat ik je nu tegen kon spreken maar ik vrees dat je gelijk hebt, en dat doet best pijn
Het is bizar dat men geen keihard standpunt wil innemen in dit soort kwesties.quote:Op dinsdag 13 april 2010 11:46 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Het is gewoon bizar maar het is ook een trend die niet tegen te gaan is. Religie, zeker in het westen van Europa, verschuift steeds meer van een levenswijze naar iets op de achtergrond. Minder priesters in de leer, waardoor de gemiddelde leeftijd ook omhoogschiet.
En dat ook inderdaad. Er zullen heus wel extremistische christenen zijn die een harde pielemuis krijgen van deze uitspraak tegen homo's maar het overgrote deel, dan doel ik op 95% wil dat afstand genomen wordt van dit soort belachelijke onzin.quote:Op dinsdag 13 april 2010 11:49 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Het is bizar dat men geen keihard standpunt wil innemen in dit soort kwesties.
Wanneer ze dat wel zouden doen versterk je juist de band met het gewone volk wat op zondag in de kerk zit en bid voor van alles en nog wat.
Omdat dat uitblijft keert men zich tegen de kerk.
Juist het uitblijven van leiderschap wreekt zich nu.
quote:Op dinsdag 13 april 2010 11:50 schreef dramatiek het volgende:
Uitschrijven bij de kerk doe je zo
Geachte R.K. Ledenadministratie, hierbij wil ik u verzoeken mij uit te schrijven als gelovige, mijn gegevens geheel te verwijderen uit uw administratie en mij hiervan een afschrift te sturen. Voor de volledigheid treft u bijgaand een kopie van mijn legitimatiebewijs aan. Vanuit mijn Rooms-Katholieke opvoeding ben ik gedoopt, gecommuniceerd en gevormd, maar persoonlijk heb ik nooit in het bestaan van een hogere macht in welke vorm dan ook geloofd.
blabla + voorbeeldbrief.
http://www.dejaap.nl/2010/03/uitschrijven-bij-de-kerk-doe-je-zo/
Ja, hoewel die vorige paus volgens mij nog wel net iets minder erg was. In ieder geval niet zo erg als die enge oerconservatieve reli-fundi die er nu zit.quote:Op dinsdag 13 april 2010 11:43 schreef Netsplitter het volgende:
Laten we eerlijk zijn, diegene die 'm opvolgd is waarschijnlijk net zo oud en star als de huidige.
Dus per saldo maakt het geen flikker uit.
quote:Op dinsdag 13 april 2010 11:17 schreef Klonk het volgende:
ok, ik ga me uitschrijven, dit is de fucking druppel
Mwah, ik zit niet met het probleem dat ik me zou willen uitschrijven, maar ik zou er zeker melding van maken dat ik me uitschrijf omdat ik me doodschaam nog geassocieerd te worden met dat waar de Katholieke kerk tegenwoordig voor lijkt te staan; kindermisbruik dat in de doofpot wordt gestopt, en uiteindelijk wordt toegeschreven aan homoseksuelen.quote:Op dinsdag 13 april 2010 11:50 schreef dramatiek het volgende:
Uitschrijven bij de kerk doe je zo
Geachte R.K. Ledenadministratie, hierbij wil ik u verzoeken mij uit te schrijven als gelovige, mijn gegevens geheel te verwijderen uit uw administratie en mij hiervan een afschrift te sturen. Voor de volledigheid treft u bijgaand een kopie van mijn legitimatiebewijs aan. Vanuit mijn Rooms-Katholieke opvoeding ben ik gedoopt, gecommuniceerd en gevormd, maar persoonlijk heb ik nooit in het bestaan van een hogere macht in welke vorm dan ook geloofd.
blabla + voorbeeldbrief.
http://www.dejaap.nl/2010/03/uitschrijven-bij-de-kerk-doe-je-zo/
Je schrijft je niet uit omdat je niet meer in God gelooft, je schrijft je uit omdat je niet meer in de Katholieke kerk gelooftquote:Op dinsdag 13 april 2010 11:50 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Nou ja, het is niet uitschrijven omdat je niet gelooft, maar omdat je jezelf niet kan vinden in de standpunten die ze aanhangen he
Het wordt tijd voor een verdwaalde ICBM uit China of zo. Misschien wel een paar.quote:Op dinsdag 13 april 2010 11:52 schreef MikeyMo het volgende:
Toch georganiseerde religie maar eens afschaffen
Mwah, die heeft toch de mooie uitspraak gedaan dat condooms verboden moeten worden en dat aids daardoor niet verbannen kan worden of iets in die trant.quote:Op dinsdag 13 april 2010 11:52 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, hoewel die vorige paus volgens mij nog wel net iets minder erg was. In ieder geval niet zo erg als die enge oerconservatieve reli-fundi die er nu zit.
Als je het tijd vindt dat de paus sterft, verbaast het me al helemaal dat je je niet eerder hebt uitgeschrevenquote:Op dinsdag 13 april 2010 11:39 schreef Klonk het volgende:
[..]
deze paus doet geen fuck, leeft in het stenen tijdperk (al denk ik dat ze toen nog beter met elkaar omgingen) en is vooral heel goed in de andere kant uitkijken en de verkeerde mensen de hand boven het hoofd te houden, tijd dat de man dood gaat
Inderdaad, ik schrijf mijn eigen brief wel. Ik geloof nog steeds, maar ik ben er niet meer van overtuigd dat het Vaticaan gelooft in de boodschap van Jezus Christus.quote:Op dinsdag 13 april 2010 11:50 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Nou ja, het is niet uitschrijven omdat je niet gelooft, maar omdat je jezelf niet kan vinden in de standpunten die ze aanhangen he
En de Zuid-Afrikaanse president die nam het dankbaar voor waarheid aan en riep zelfs dat je van HIV geen Aids kreeg....quote:Op dinsdag 13 april 2010 11:54 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Mwah, die heeft toch de mooie uitspraak gedaan dat condooms verboden moeten worden en dat aids daardoor niet verbannen kan worden of iets in die trant.
Hij bagatelliseerde daarmee in 1 klap het aidsprobleem in Afrika.
En Lambiekje claimt zelfs dat AIDS niet bestaat. Het kan blijkbaar altijd ergerquote:Op dinsdag 13 april 2010 11:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
En de Zuid-Afrikaanse president die nam het dankbaar voor waarheid aan en riep zelfs dat je van HIV geen Aids kreeg....
We zouden Lambiekje dan ook niet als Paus willen hebben lijkt me....quote:Op dinsdag 13 april 2010 11:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En Lambiekje claimt zelfs dat AIDS niet bestaat. Het kan blijkbaar altijd erger
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |