Zorg voor een foto, dan kan ie er in gezet wordenquote:Op dinsdag 13 april 2010 07:04 schreef Compatibel het volgende:
Waarom staat er geen foto van de faculteit GMW? Dat natuurlijk is natuurlijk de mooiste!
Universiteitsbibliotheek?quote:Op dinsdag 13 april 2010 12:55 schreef Outlined het volgende:
Heeft de RUG ook studieruimtes die gedurende het weekende ruime openingstijden hebben? Studieruimtes die al om 18h00 dichtgaan is mij te vroeg!
Klik: http://www.rug.nl/bibliotheek/locaties/ub/indexquote:Op dinsdag 13 april 2010 14:47 schreef pieter_R het volgende:
[..]
Universiteitsbibliotheek?Alhoewel die enkel tijdens de tentamenperiodes tot 22u open is.
Ja, er stond vorig jaar een artikel in de UK over het feit dat veel buitenlandse universiteiten al een permanent geopende bibliotheek hebben. Waar je dus dag en nacht kan studeren.quote:Op dinsdag 13 april 2010 17:32 schreef Outlined het volgende:
En buiten tentamenperiodes? Van een stad als groningen (waar de vele studenten ook het weekend verblijven) verwacht je toch wel een 24/7 studeruimte, of iets in die richting!
quote:'UB moet langer open in het weekend'
Een ruime meerderheid van de studenten vindt dat de ub in het weekend te vroeg dichtgaat. Ook moeten er meer computers komen. Bovendien hebben universitaire studenten nogal eens commentaar op de aanwezigheid van hbo-studenten in de ub.
Deze bevindingen brengt de Groninger Studentenbond (gsb) vandaag naar buiten in een rapport dat ze aanbiedt aan bibliothecaris A. Klugkist. Voor dit rapport enquêteerde de gsb begin oktober ruim 400 studenten: regelmatige bezoekers van de ub.
Volgens L. Voortman, gsb-bestuurslid en een van de opstellers van het rapport, zijn acties voor latere sluitingstijden in het weekend en meer computers in de ub voorlopig niet aan de orde. Wel moet er meer duidelijkheid komen over de toelating van hbo-studenten. “De ub is sowieso openbaar”, aldus Voortman, “eigenlijk zouden er meer studieplekken moeten komen als je hbo'ers niet wilt uitsluiten”. ub-bibliothecaris A. Klugkist zegt in een eerste commentaar dat de ub algemeen toegankelijk blijft. “We denken er niet over hbo-studenten eruit te knikkeren.”
Over verruiming van de openingstijden is Klugkist sceptisch. Nu heeft de ub landelijk gezien al heel ruime openingstijden in het weekend, betoogt hij. “Gezien de reële bezettingsgraad zie ik verruiming niet zo zitten. Ik wil wel over verdere verruiming praten, maar daar moeten dan extra middelen voor komen.”
De ub gaat wel mensen die geen student of RUG-personeelslid zijn, uitsluiten van computergebruik.
Verdere uitbreiding van het aantal computers acht Klugkist “een onhaalbare kaart”. “We zetten nu in op draadloze werkplekken”, zegt de bibliothecaris, “zodat studenten hier straks met hun eigen notebooks kunnen inloggen.” (HARRY PERTON)
Ik zit in m'n tweede jaar Int. Business & Management maar ik moet toegeven dat ik de stof dit jaar erg saai is.quote:Op woensdag 14 april 2010 09:39 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Wat doet iedereen eigenlijk voor studie?
Say whut? Saai?quote:Op woensdag 14 april 2010 10:20 schreef pieter_R het volgende:
[..]
Ik zit in m'n tweede jaar Int. Business & Management maar ik moet toegeven dat ik de stof dit jaar erg saai is.Daarom ga ik hoogstwaarschijnlijk volgend jaar naast m'n huidige studie ook beginnen met Rechtsgeleerdheid.
Zo dat is wel heel wat anders!quote:Op woensdag 14 april 2010 10:20 schreef pieter_R het volgende:
[..]
Ik zit in m'n tweede jaar Int. Business & Management maar ik moet toegeven dat ik de stof dit jaar erg saai is.Daarom ga ik hoogstwaarschijnlijk volgend jaar naast m'n huidige studie ook beginnen met Rechtsgeleerdheid.
Gewoon 'Economie' dus.quote:Op woensdag 14 april 2010 11:49 schreef Bob. het volgende:
Ik studeer Economics, 3e jaar, en mijn vakken worden juist alleen maar steeds toffer.
Om precies te zijn Economics & Business Economics, met als richting economics.quote:
Beter.quote:Op woensdag 14 april 2010 23:08 schreef Viper86 het volgende:
Heb net gelezen dat ik toch wel 5 EC's heb op een vak, dus dat word een herkansing minder leren volgende week.
Volgens RTV noord gaat het om Albertusquote:Student in brand gestoken bij ontgroening
Uitgegeven: 20 april 2010 11:51
Laatst gewijzigd: 20 april 2010 11:51
AMSTERDAM - Een Groningse student is vorige week zondag in brand gestoken tijdens een ontgroeningsuitje op een eilandje bij Giethoorn.
21-jarige student raakte zwaargewond, maar de ontgroening ging gewoon door. De man liet zich pas veertig uur later behandelen en ligt nog steeds met zwaar letsel aan zijn rug in het ziekenhuis.
De student moest volgens de politie samen met drie medestudenten een ontgroening ondergaan. Daarvoor mochten ze niet meer dan vier uur achtereen en om de beurt slapen.
Op een gegeven moment trok het slachtoffer een Sinterklaaspak aan en vroeg zelf aan een de drie andere kandidaten om hem in brand te steken.
Vuurbol
Een van de andere drie goot vervolgens een brandbare vloeistof over de mantel van het pak en stak die in brand. Daarop ontstond volgens de politie vrijwel direct een vuurbol, waarna de student brandend het water in rende.
Het slachtoffer en de andere studenten werden later op de dag geïnaugureerd in het dispuut. Toen het slachtoffer zich uiteindelijk liet onderzoeken bleek hij tweede- en derdegraads brandwonden op zes procent van zijn rug te hebben. Hij blijft waarschijnlijk de hele week nog in het ziekenhuis voor behandeling.
Geen aangifte
Het slachtoffer is door de politie verhoord over het incident, maar weigert aangifte te doen. Zijn ouders hebben dat wel gedaan. Zij hebben volgens de politie de uitdrukkelijke wens dat de onderste steen bovenkomt. De drie medestudenten worden binnenkort gehoord. De politie onderzoekt de zaak.
Damnquote:Op dinsdag 20 april 2010 13:04 schreef One_conundrum het volgende:
Student in brand gestoken tijdens ontgroening
[..]
Volgens RTV noord gaat het om Albertus
http://www.rug.nl/ocasys/rug/main/browseByInterestquote:Op dinsdag 20 april 2010 19:53 schreef xBlackHeart het volgende:
Ben naar de Open Dag geweest van de RUG. Echt een prachtige universiteit, van buiten in ieder geval. Maar is er toevallig ook ergens een studie daar waarmee je de Media inkan, en dan bedoel ik het management enzo. Redactrice of iets in die richting.
Hier: Vraag & Aanbod ?quote:Op vrijdag 23 april 2010 16:34 schreef One_conundrum het volgende:
Te koop
Modern Corporate Finance:Theory and Practice
Voor 2e jaars finance vak bij bedrijfskunde en IBM.
http://www.hmpublishing.c(...)es/lacey-sampler.pdf
Dat je oranje bent betekent niet dat je Mod bent hoorquote:
Klopt, maar ik suggereer alleen iets.quote:Op maandag 26 april 2010 19:37 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Dat je oranje bent betekent niet dat je Mod bent hoor
Die brug komt er ook, maar de bouw moet nog beginnen.ik meende dat die in het najaar klaar zal zijnquote:Op zaterdag 1 mei 2010 19:55 schreef Ladidadida het volgende:
Ooit een poos geleden iets gelezen over een brug die zou komen bij de nieuwe tentamen-/collegehal... Iemand daar meer info over toevallig?
Dus dan hoef ik nooit meer om te lopen?quote:Op zaterdag 1 mei 2010 19:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die brug komt er ook, maar de bouw moet nog beginnen.ik meende dat die in het najaar klaar zal zijn
quote:Op zondag 30 mei 2010 16:49 schreef Kaas- het volgende:
Nog econometriestudenten hier? Ik ben momenteel eerstejaars economie (geen -trie dus) aan de Erasmus Universiteit Rotterdam en denk er sterk overna te switchen naar econometrie @ grunn. Wellicht heeft iemand nog iets nuttigs te zeggen over deze studie in Groningen? Thanks!
Het is een vrij kleine studie met een (relatief) actieve en leuke studievereniging (Vesting). Kan verder niets over de opleiding zeggen. Op de faculteit is in ieder geval alles prima voor elkaar. Daarbij is Groningen als stad echt een grote aanrader!quote:Op zondag 30 mei 2010 16:49 schreef Kaas- het volgende:
Nog econometriestudenten hier? Ik ben momenteel eerstejaars economie (geen -trie dus) aan de Erasmus Universiteit Rotterdam en denk er sterk overna te switchen naar econometrie @ grunn. Wellicht heeft iemand nog iets nuttigs te zeggen over deze studie in Groningen? Thanks!
Mijn broer heeft het gedaan, is er na een paar jaar mee gestopt. Ik ken ook twee anderen die er na het eerste jaar al mee zijn gestopt, het vergt namelijk goeie motivatie en wiskundig inzicht. En natuurlijk disciplinequote:Op zondag 30 mei 2010 16:49 schreef Kaas- het volgende:
Yep. Dat realiseerde ik me laatst dus. Dus besloot ik om te kijken wat voor leuks Lefier te bieden heeft.quote:Op zondag 13 juni 2010 16:45 schreef Q.E.D. het volgende:
Mja, je staat dus bijna 5 jaar ingeschreven?
Had al gereageerd op de kamers op de eendrachtskadequote:Op zondag 13 juni 2010 16:47 schreef Q.E.D. het volgende:
http://stadgroningen.lefi(...)e-kameraanbod-van-in
Ik zie al 7 zelfstandige kamers die leeg staan.
Ik zou meteen reageren als je deze zomer wilt verhuizen.
Ze controleren echt niet 'hoe lang' je nog zult studeren. Mochten ze er om vragen dan laat je gewoon je collegekaart zien.
Voor zover ik weet: Geen enkele.quote:Op zondag 13 juni 2010 16:50 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Had al gereageerd op de kamers op de eendrachtskade![]()
Nee, maar dat bedoel ik niet. Ik studeer nog tot volgend jaar, dus dat is geen probleem. Ik vraag me slechts af in hoeverre zij "studentenclausules" hanteren in hun huurovereenkomst (dat je er dus uit moet als je niet meer studeert).
Jippiequote:
Zeker niet, in vergelijking met A'dam en Utrecht bijvoorbeeld.quote:Op maandag 14 juni 2010 11:30 schreef Outlined het volgende:
- bijbaantje vinden ljkt me lastig in een stad met zoveel studenten
- kamer vinden lijkt me lastig in een stad met zoveel studenten
klopt dat?
Nope. Bijbaantjes zijn er altijd (op straat werven, horeca, call-centers, etc) en ook een kamer is vrij eenvoudig te vinden. Wel merk ik dat de prijzen de laatste jaren geleidelijk omhoog gaan, maar nog lang niet richting het niveau van A'dam/Utrecht.quote:Op maandag 14 juni 2010 11:30 schreef Outlined het volgende:
- bijbaantje vinden ljkt me lastig in een stad met zoveel studenten
- kamer vinden lijkt me lastig in een stad met zoveel studenten
klopt dat?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nothing is what it seems
Dat is jammer.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 15:47 schreef Viper86 het volgende:
Ik heb me te laat ingeschreven voor de tentamens... En het rottige is dat mijn faculteit niet aan nainschrijven doet.![]()
Ik zou het ruim van te voren vragen. Waarom vlak voor aanvang?quote:Nu heb ik te horen gekregen dat ik alleen kan meedoen aan de tentamens door de docent vlak voor het tentamen te vragen of ik mag plaatsnemen.
quote:Hebben jullie hier ervaring mee? Is de kans groot dat je mag plaatsnemen als je het vlak voor het tentamen aan de docent vraagt? Of is dat per opleiding/faculteit/docent verschillend?Bij sommige faculteiten zijn ze streng, bij andere niet. Dat is wat ik gehoord heb.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
Hmmm, ik mag hopen dat ze hier niet al te streng zijn...quote:Op dinsdag 15 juni 2010 17:13 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Dat is jammer.
[..]
Ik zou het ruim van te voren vragen. Waarom vlak voor aanvang?
[..]
Bij sommige faculteiten zijn ze streng, bij andere niet. Dat is wat ik gehoord heb.
Tnx en jij alvast gefeliciteerd!quote:Op woensdag 16 juni 2010 11:50 schreef Compatibel het volgende:
Dat is idd niet al te best, succes met leren! Gelukkig kun je aan het eind van het jaar veel herkansingen maken zonder dat er nieuwe stof op het programma staat.
Hier waarschijnlijk cum laude mijn propedeuse
Kloptquote:Op woensdag 16 juni 2010 11:00 schreef Compatibel het volgende:
45 toch, zoals bij elke studie?
Bindend studieadvies toch? Dus verplicht stoppen onder de 45.quote:Op woensdag 16 juni 2010 19:25 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Klopt
Met 30-45 mag je beperkt tweedejaars vakken doen.
Gaat in per collegjaar 2010-2011. Of niet?quote:Op woensdag 16 juni 2010 21:12 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Bindend studieadvies toch? Dus verplicht stoppen onder de 45.
Oowh, dan zie ik een aantal medestudenten dus wél terug volgend jaarquote:Op woensdag 16 juni 2010 21:20 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Gaat in per collegjaar 2010-2011. Of niet?
Daarvoor geldt waarschijnlijk de 30-45 regeling, hier eerder gepost.quote:studieadvies (BSA) aan de RUG
Datum: 26 maart 2010
De RUG voert in september 2010 voor de meeste studies het bindend studieadvies (BSA) in. Dat houdt in dat studenten in het eerste jaar van de studie minimaal veertig van de in totaal zestig punten moeten halen. Daarnaast moeten ze binnen twee jaar het programma van het eerste jaar hebben afgerond. Voldoen ze niet aan die voorwaarden, dan moeten ze de opleiding stopzetten.
Natuurlijk zorgt de RUG er voor dat eerstejaars goed worden begeleid en steeds weten hoe ze er voor staan. Aandacht voor de student, goede colleges en ‘studeerbaarheid’ staan voorop! Daarnaast blijft het voor de RUG belangrijk dat studenten zich ook naast hun studie ontwikkelen in verenigingen en besturen. Dáárvoor blijven alle mogelijkheden gewoon bestaan.
Mentoraatgroepen zeker, die waren er al langer.quote:Op woensdag 16 juni 2010 21:32 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Oowh, dan zie ik een aantal medestudenten dus wél terug volgend jaar![]()
Vanwege dit bindend studieadvies heb ik trouwens dit jaar al wel allerlei verplichte 'studie' werkgroepen gehad.
quote:Op zaterdag 1 mei 2010 17:34 schreef Waterflesje het volgende:
Hier ga ik ook studeren!(verkapte TVP)
Bij sociologie niet, dit jaar voor het eerst. Verplichte werkcolleges over studieplanning, motivatie etc.quote:Op woensdag 16 juni 2010 23:52 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Mentoraatgroepen zeker, die waren er al langer.
10 werkdagen dacht ik.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 19:51 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Hoe zit het eigen met de termijn voor nakijken van de tentamens?
Ik heb een cijfer nog niet terug, maar dinsdag staat de herkansing daarvan wel in de planning.. kan dat?
Ja dat snap ik, maar ook als de herkansing er zo dicht op zit? Dan zou ik vrijdag het cijfer krijgen en dinsdag de herkansing?quote:
En terecht!quote:Op woensdag 16 juni 2010 22:05 schreef LWD-Godius het volgende:
Net even wat over bsa opgezocht:
[..]
Daarvoor geldt waarschijnlijk de 30-45 regeling, hier eerder gepost.
Sociologie.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 19:48 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Bij sociologie niet, dit jaar voor het eerst. Verplichte werkcolleges over studieplanning, motivatie etc.
Wat gaan de nieuwe RUG-ers studeren?
Nee, is niet bindend. Zelfs met 4 studiepunten mag je nog door maar het wordt wel ernstig afgeraden danquote:Op woensdag 16 juni 2010 21:12 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Bindend studieadvies toch? Dus verplicht stoppen onder de 45.
WEL een BSA maar NIET bindend? Like what?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 22:06 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Nee, is niet bindend. Zelfs met 4 studiepunten mag je nog door maar het wordt wel ernstig afgeraden dan
quote:Daarnaast moeten ze binnen twee jaar het programma van het eerste jaar hebben afgerond. Voldoen ze niet aan die voorwaarden, dan moeten ze de opleiding stopzetten.
PER september 2010... Ben je als tweedejaars eerstejaars?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 22:26 schreef Q.E.D. het volgende:
Maar nu weten we nog niet hoe het zit voor tweedejaars... Lekker duidelijk artikel.
Zolang je je P maar haalt, daarna is er geen puntenvereiste meer. Dat lees ik. Dat is ook het geval op de Hanze.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 22:29 schreef Q.E.D. het volgende:
Nou ik bedoel meer: Hoeveel punten moet een tweedejaars in z'n tweede jaar halen, want dat staat er niet in.
Ok, dat wist ik niet.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 22:30 schreef Renesite het volgende:
[..]
Zolang je je P maar haalt, daarna is er geen puntenvereiste meer. Dat lees ik. Dat is ook het geval op de Hanze.
In de vakgroep sociologie bestaat een onderzoekslijn die zich voornamelijk richt op (jeugd)criminaliteit. Hierdoor wordt er in de opleiding redelijk veel aandacht aan besteed, en bestaat sinds kort de master criminaliteit en veiligheid.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 21:07 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Sociologie.
Wilde eigenlijk eerst criminologie studeren, maar uiteindelijk kwam dit me beter uit i.v.m. de afstand en dergelijke. Ook is sociologie geen lotingsstudie en criminologie wel. Ik kan op deze manier natuurlijk altijd nog een aansluitende master in criminologie doen. Dus het komt wel een beetje op hetzelfde neer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |