quote:Op zondag 30 mei 2010 16:49 schreef Kaas- het volgende:
Nog econometriestudenten hier? Ik ben momenteel eerstejaars economie (geen -trie dus) aan de Erasmus Universiteit Rotterdam en denk er sterk overna te switchen naar econometrie @ grunn. Wellicht heeft iemand nog iets nuttigs te zeggen over deze studie in Groningen? Thanks!
Het is een vrij kleine studie met een (relatief) actieve en leuke studievereniging (Vesting). Kan verder niets over de opleiding zeggen. Op de faculteit is in ieder geval alles prima voor elkaar. Daarbij is Groningen als stad echt een grote aanrader!quote:Op zondag 30 mei 2010 16:49 schreef Kaas- het volgende:
Nog econometriestudenten hier? Ik ben momenteel eerstejaars economie (geen -trie dus) aan de Erasmus Universiteit Rotterdam en denk er sterk overna te switchen naar econometrie @ grunn. Wellicht heeft iemand nog iets nuttigs te zeggen over deze studie in Groningen? Thanks!
Mijn broer heeft het gedaan, is er na een paar jaar mee gestopt. Ik ken ook twee anderen die er na het eerste jaar al mee zijn gestopt, het vergt namelijk goeie motivatie en wiskundig inzicht. En natuurlijk disciplinequote:Op zondag 30 mei 2010 16:49 schreef Kaas- het volgende:
Yep. Dat realiseerde ik me laatst dus. Dus besloot ik om te kijken wat voor leuks Lefier te bieden heeft.quote:Op zondag 13 juni 2010 16:45 schreef Q.E.D. het volgende:
Mja, je staat dus bijna 5 jaar ingeschreven?
Had al gereageerd op de kamers op de eendrachtskadequote:Op zondag 13 juni 2010 16:47 schreef Q.E.D. het volgende:
http://stadgroningen.lefi(...)e-kameraanbod-van-in
Ik zie al 7 zelfstandige kamers die leeg staan.
Ik zou meteen reageren als je deze zomer wilt verhuizen.
Ze controleren echt niet 'hoe lang' je nog zult studeren. Mochten ze er om vragen dan laat je gewoon je collegekaart zien.
Voor zover ik weet: Geen enkele.quote:Op zondag 13 juni 2010 16:50 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Had al gereageerd op de kamers op de eendrachtskade![]()
Nee, maar dat bedoel ik niet. Ik studeer nog tot volgend jaar, dus dat is geen probleem. Ik vraag me slechts af in hoeverre zij "studentenclausules" hanteren in hun huurovereenkomst (dat je er dus uit moet als je niet meer studeert).
Jippiequote:
Zeker niet, in vergelijking met A'dam en Utrecht bijvoorbeeld.quote:Op maandag 14 juni 2010 11:30 schreef Outlined het volgende:
- bijbaantje vinden ljkt me lastig in een stad met zoveel studenten
- kamer vinden lijkt me lastig in een stad met zoveel studenten
klopt dat?
Nope. Bijbaantjes zijn er altijd (op straat werven, horeca, call-centers, etc) en ook een kamer is vrij eenvoudig te vinden. Wel merk ik dat de prijzen de laatste jaren geleidelijk omhoog gaan, maar nog lang niet richting het niveau van A'dam/Utrecht.quote:Op maandag 14 juni 2010 11:30 schreef Outlined het volgende:
- bijbaantje vinden ljkt me lastig in een stad met zoveel studenten
- kamer vinden lijkt me lastig in een stad met zoveel studenten
klopt dat?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nothing is what it seems
Dat is jammer.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 15:47 schreef Viper86 het volgende:
Ik heb me te laat ingeschreven voor de tentamens... En het rottige is dat mijn faculteit niet aan nainschrijven doet.![]()
Ik zou het ruim van te voren vragen. Waarom vlak voor aanvang?quote:Nu heb ik te horen gekregen dat ik alleen kan meedoen aan de tentamens door de docent vlak voor het tentamen te vragen of ik mag plaatsnemen.
quote:Hebben jullie hier ervaring mee? Is de kans groot dat je mag plaatsnemen als je het vlak voor het tentamen aan de docent vraagt? Of is dat per opleiding/faculteit/docent verschillend?Bij sommige faculteiten zijn ze streng, bij andere niet. Dat is wat ik gehoord heb.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
Hmmm, ik mag hopen dat ze hier niet al te streng zijn...quote:Op dinsdag 15 juni 2010 17:13 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Dat is jammer.
[..]
Ik zou het ruim van te voren vragen. Waarom vlak voor aanvang?
[..]
Bij sommige faculteiten zijn ze streng, bij andere niet. Dat is wat ik gehoord heb.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |