Schitterende foto´s!quote:Op zondag 18 april 2010 13:12 schreef Zug-Chef het volgende:
Gisteren rond de bloembollenvelden
Dat is een eeuwige discussie. Mag je bewerken? Ja, je mag alles doen wat je wilt? Heeft de door jou geschetste nadelen. Ja, maar beperkt? Eindeloos gezeik over wat wel en niet "mag" en wie dat dat bepaalt etc. Nee? Nou ja, ik zal toch minstens wat moeten resizen, wat draaien, wat croppen... Als ik ergens een doodhekel aan heb is het aan mensen die gewoon 1:1 hun geheugenkaart omkeren boven het internet. Dus: Bewerk maar een eind raak wat mij betreftquote:Op maandag 19 april 2010 13:32 schreef Duvel het volgende:
Ik ben even benieuwd naar jullie mening: in hoeverre is fotograferen nog een kunst als je Photoshop hebt? Niet voor niets vond ik bijvoorbeeld die eerste foto van Zug-Chef lijken op een modelbaan: de egaal blauwe achtergrond en zo. Maar bij nader inzien ontbreekt er een bovenleidingpaal (te zien aan het feit dat er wel een Y-draad loopt en je nog net een zijwaartse ziet), en wellicht is er nog meer aan gesleuteld wat mij nou net niet opvalt.
Hoe kijkt de rest er tegenaan? Ja, het zijn mooie platen, maar waar houdt de werkelijkheid op en begint de fantasie van de bewerker?
Overveen is te klein als daar geen IC meer stopt!quote:Op maandag 19 april 2010 13:23 schreef Socios het volgende:
Over de Best discussie:
Serieus denken dat Best IC-waardig is.![]()
Laat een Intercity op een willekeurig ander klein station stoppen en ook daar zullen de reizigers ter plekke enthousiast zijn. Iedereen wil een Intercity stop, als hun trein maar niet op andere kleine stations stopt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Prima, iedereen mag bewerken wat ie wil, maar mag men dan ook de ruimte krijgen om die kunstmatige vertoningen af te wijzen? Dus "mooie foto" wordt dan "mooie fotobewerking". Dat soort dingen.quote:Op maandag 19 april 2010 13:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is een eeuwige discussie. Mag je bewerken? Ja, je mag alles doen wat je wilt? Heeft de door jou geschetste nadelen. Ja, maar beperkt? Eindeloos gezeik over wat wel en niet "mag" en wie dat dat bepaalt etc. Nee? Nou ja, ik zal toch minstens wat moeten resizen, wat draaien, wat croppen... Als ik ergens een doodhekel aan heb is het aan mensen die gewoon 1:1 hun geheugenkaart omkeren boven het internet. Dus: Bewerk maar een eind raak wat mij betreftBeauty is in the eye of the beholder.
Nu je het zegt, die bovenleidingspaal is inderdaad verdwenen. Vandaar dat die foto niet klopt.quote:Op maandag 19 april 2010 13:32 schreef Duvel het volgende:
Ik ben even benieuwd naar jullie mening: in hoeverre is fotograferen nog een kunst als je Photoshop hebt? Niet voor niets vond ik bijvoorbeeld die eerste foto van Zug-Chef lijken op een modelbaan: de egaal blauwe achtergrond en zo. Maar bij nader inzien ontbreekt er een bovenleidingpaal (te zien aan het feit dat er wel een Y-draad loopt en je nog net een zijwaartse ziet), en wellicht is er nog meer aan gesleuteld wat mij nou net niet opvalt.
Hoe kijkt de rest er tegenaan? Ja, het zijn mooie platen, maar waar houdt de werkelijkheid op en begint de fantasie van de bewerker?
Tuurlijk. Het is hier de fucking DDR nietquote:Op maandag 19 april 2010 13:43 schreef Duvel het volgende:
[..]
Prima, iedereen mag bewerken wat ie wil, maar mag men dan ook de ruimte krijgen om die kunstmatige vertoningen af te wijzen? Dus "mooie foto" wordt dan "mooie fotobewerking". Dat soort dingen.
Dat is dan weer iets belachelijks. Een mooie foto wordt doorgaans niet verkregen door een egale lucht en dergelijke. Hoek, compositie, afstand en goede instellingen zijn nog steeds veel belangrijker. Want dit kan je allemaal niet aanpassen op de computer.quote:Op maandag 19 april 2010 13:43 schreef Duvel het volgende:
[..]
Prima, iedereen mag bewerken wat ie wil, maar mag men dan ook de ruimte krijgen om die kunstmatige vertoningen af te wijzen? Dus "mooie foto" wordt dan "mooie fotobewerking". Dat soort dingen.
Dat is jouw mening dan ja. Er bestaat objectief niet zoiets als "een mooie foto" of "een lelijke foto". Al zul je op ongeveer elk fotografieforum vermoord worden om zo'n stellingquote:Op maandag 19 april 2010 13:47 schreef Ascendancy het volgende:
Dat is dan weer iets belachelijks. Een mooie foto wordt doorgaans niet verkregen door een egale lucht en dergelijke. Hoek, compositie, afstand en goede instellingen zijn nog steeds veel belangrijker.
Al krijg je natuurlijk wel weer gezeik van "WTF deze is helemaal niet bewerkt!quote:Op maandag 19 april 2010 13:43 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat begin ik me nu ook af te vragen ja.quote:
Dus jij suggereert nu dat bijna iedere fotograaf tegenwoordig een mooie blauwe lucht belangrijker vindt dan een goede compositie in zijn geheelquote:Op maandag 19 april 2010 13:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is jouw mening dan ja. Er bestaat objectief niet zoiets als "een mooie foto" of "een lelijke foto". Al zul je op ongeveer elk fotografieforum vermoord worden om zo'n stelling
Ik suggereer helemaal niets. Ik constateer dat jij jouw mening als feit presenteert. Maar het enkele feit dat ik dat constateer, is heel wat anders dan dat ik het tegenovergestelde zou suggereren.quote:Op maandag 19 april 2010 15:01 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dus jij suggereert nu dat bijna iedere fotograaf tegenwoordig een mooie blauwe lucht belangrijker vindt dan een goede compositie in zijn geheel
Onzin. Wie bepaalt wanneer "het klopt" dan?quote:Op maandag 19 april 2010 15:15 schreef greavy het volgende:
alhoewel het geheel weer wel goed moet kloppen.
Ik ben om exact dit soort gezeik al jaren weg uit FOT.quote:
Wat een verrassing.quote:Op maandag 19 april 2010 15:44 schreef Ofyles2 het volgende:
ALVAST EEN VOORWAARSCHUWING:
30-4 geen doorgaand treinverkeer mogelijk rondom Amsterdam Centraal, Internationale treinen vertrekken vanaf Schiphol, Utrecht Centraal of Amersfoort.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |