abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 april 2010 @ 09:45:14 #26
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_80254252
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 09:30 schreef DC80 het volgende:
Ik geloof inderdaad dat er meer is op dit gebied.
Oh, ik begrijp het al. Je wilt per se een paranormale verklaring horen . Nou, kies maar een leuke uit dan of verzin er zelf eentje .
quote:
Onderzoek wijst uit dat wij mensen maar (ongeveer) 10% van de hersenen gebruiken.
Fabeltje

[ Bericht 3% gewijzigd door JoepiePoepie op 13-04-2010 09:50:17 ]
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
pi_80254348
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 09:37 schreef Bastard het volgende:

[..]

Een gevoel wat ter hoogte van de buikstreek zit waarschijnlijk? Zoek anders eens iets op over zielenfamilies en gidsen Weten maakt dat je je er niet naar bij hoeft te voelen.
Ik heb al een klein stukje opgezocht en helaas is niet alles relevant. Zo geloof ik niet waar wel veel naar verwezen word. Ik ga er vanavond verder in duiken. Dank je wel voor deze informatie.
The future is predetermined by the character of those who shape it
pi_80254464
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 09:45 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Oh, ik begrijp het al. Je wilt per se een paranormale verklaring horen . Nou, kies maar een leuke uit dan of verzin er zelf eentje .
[..]

Fabeltje
Die hoef ik niet perse te horen, het kan goed zijn dat mensen hier ervaring mee hebben en een manier gevonden hebben om er mee om te gaan. Nogmaals ik wil dit afsluiten voor mijzelf en verder gaan en zolang ik die gevoelens blijf houden is dat heel erg lastig.
  dinsdag 13 april 2010 @ 09:56:15 #29
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_80254526
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 09:53 schreef DC80 het volgende:
Die hoef ik niet perse te horen, het kan goed zijn dat mensen hier ervaring mee hebben en een manier gevonden hebben om er mee om te gaan.
Iedereen heeft hier ervaring mee . Iedereen denkt weleens aan een ander. Iedereen maakt zich weleens zorgen om een ander .
  dinsdag 13 april 2010 @ 09:56:51 #30
8372 Bastard
Persona non grata
pi_80254540
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 09:45 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

[..]

Fabeltje
JP, het is hier zoals je wel weet TRU, een omgeving waarin de paranormale kant of spirituele kant centraal staat. Dat daarin dingen staan die jou verstand te boven gaan kan ik mij goed voorstellen maar mensen die hier komen met vragen zullen ten alle tijden een spiritueel antwoord mogen verwachten.
Wat jij afdoet als fabeltje is voor TS niet zo interressant, die zoekt naar andere verklaringen. Soms is het dus beter om mensen te respecteren in hun eigen zoektocht naar antwoorden.. daar word niks in opgedrongen.
The truth was in here.
pi_80254564
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 09:40 schreef JoepiePoepie het volgende:

Een keer heb je een toevalstreffer gehad dat je het idee had dat er iets mis was, en toen heeft ze een klein auto-ongelukje gehad. Maar ook deze keer wist je niet wat er aan de hand was.

Wanneer dit een keer gebeurt kan ik me voorstellen en zou ik er hoogstwaarschijnlijk verder geen aandacht meer aan besteden. Maar dit komt vaker voor, daarom zoek ik er een verklaring voor.
  dinsdag 13 april 2010 @ 10:01:48 #32
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_80254664
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 09:56 schreef Bastard het volgende:
JP, het is hier zoals je wel weet TRU, een omgeving waarin de paranormale kant of spirituele kant centraal staat. Dat daarin dingen staan die jou verstand te boven gaan kan ik mij goed voorstellen maar mensen die hier komen met vragen zullen ten alle tijden een spiritueel antwoord mogen verwachten.
Het gaat mijn verstand niet te boven , maar ik vind die ervaringen die hier beschreven worden helemaal niet bijzonder. Bijna alledaags zelfs .
quote:
Wat jij afdoet als fabeltje is voor TS niet zo interressant, die zoekt naar andere verklaringen. Soms is het dus beter om mensen te respecteren in hun eigen zoektocht naar antwoorden.. daar word niks in opgedrongen.
Dat 'fabeltje' ging over de opmerking dat we maar 10% van onze hersenen gebruiken.
pi_80254672
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 09:56 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Iedereen heeft hier ervaring mee . Iedereen denkt weleens aan een ander. Iedereen maakt zich weleens zorgen om een ander .
Tuurlijk, dat zal ik ook niet ontkennen maar zo sterk en diep als dit voor mij gevoel gaat heb ik maar met weinig mensen uit mijn omgeving. En ja, er zijn nog meer vragen hoor, ik bedoel waarom zij van alle mensen die ik in mijn leven heb ontmoet ongeacht de relatie tot die mensen.
  dinsdag 13 april 2010 @ 10:04:39 #34
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_80254721
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 10:02 schreef DC80 het volgende:
Tuurlijk, dat zal ik ook niet ontkennen maar zo sterk en diep als dit voor mij gevoel gaat heb ik maar met weinig mensen uit mijn omgeving.
Omdat je je blijkbaar in je hoofd heel veel bezighoudt met haar. Met mensen waarmee je je in je hoofd minder bezighoudt, maak je je automatisch minder vaak zorgen.
  dinsdag 13 april 2010 @ 10:18:27 #35
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_80255047
Je bent in ieder geval goed ingesteld wat betreft 'eigen verantwoordelijkheid' wat mij betreft, je ontwikkeld er geen obsessief gedrag door oid. Dat je bij sommige mensen een empathisch vermogen hebt ontwikkeld hoeft geen probleem te worden die je er zelf niet van maakt. Inderdaad vervelend dat je dus de nare gevoelens eerder oppakt dan de positieve gevoelens. Accepteer het gevoel en doe ermee wat jou het beste lijkt, dring je niet op (doe je nu ook niet) en laat het je niet al te veel tegenstaan, op zich nergens voor nodig. Wat betreft een mogelijk TRU verklaring sluit ik me volledig aan bij Bastard. Er zijn gewoon 'zielen' waar je bekender mee bent doordat je bijvoorbeeld meerdere levens hebt gedeeld in verschillende hoedanigheden, je esoterische buddies zegmaar, degene waar je een biertje mee drinkt buiten de levens om .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 13 april 2010 @ 10:21:14 #36
8372 Bastard
Persona non grata
pi_80255116
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 10:01 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Het gaat mijn verstand niet te boven , maar ik vind die ervaringen die hier beschreven worden helemaal niet bijzonder. Bijna alledaags zelfs .
[..]

Dat 'fabeltje' ging over de opmerking dat we maar 10% van onze hersenen gebruiken.
Het is wellicht zo dat meer mensen hier in bepaalde mate zich bewust van zijn, het kan ook zijn dat je je verward met het gevoel van connectie tov 'het denken aan mensen'.

Toevalligerwijs, ben ik zojuist door dit topic ook gestuurd of geholpen, en heb ik op gevoel gereageerd op informatie die ik zo tegenkom. (meditatie bijeenkomst) ..
The truth was in here.
  dinsdag 13 april 2010 @ 11:03:26 #37
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_80256430
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 09:57 schreef DC80 het volgende:
Wanneer dit een keer gebeurt kan ik me voorstellen en zou ik er hoogstwaarschijnlijk verder geen aandacht meer aan besteden. Maar dit komt vaker voor, daarom zoek ik er een verklaring voor.
Met mensen aan wie je vaker denkt komt het logischerwijs meer voor dan met mensen aan wie je amper denkt. Dat is bij iedereen zo.
  dinsdag 13 april 2010 @ 11:14:20 #38
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_80256839
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 10:21 schreef Bastard het volgende:
Het is wellicht zo dat meer mensen hier in bepaalde mate zich bewust van zijn, het kan ook zijn dat je je verward met het gevoel van connectie tov 'het denken aan mensen'.
Wat bedoel je dan precies met connectie en waarin verschilt dat t.o.v. 'het denken aan mensen'? Hoe merk je dat verschil?

dinsdag 13 april 2010 @ 11:36:36 #39
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_80257721
Ik heb wel een voorbeeld van zo'n gevoel .
Vroeger ging ik een keer in mijn pauze naar de bakker , sta op de stoep voor de deur en krijg het gevoel
dat mijn toenmalige vriend 30-50 meter verderop om de hoek is , een gevoel dat ik niet kon negeren , zo sterk .
ik zet mijn fiets op slot , ga niet de bakker in en blijf staren naar die hoek en een paar minuten later komt hij daadwerkelijk de hoek omrijden .
Sorry maar waarom zou ik dat soort gevoelens niet serieus moeten nemen als het duidelijk is
voor mezelf dat ik dat niet vantevoren kon weten en het allerbelangrijkste : als het klopt .
Ik sta nooit stil op straat een paar minuten met zo'n sterk gevoel dat ik alles laat vallen waar ik mee bezig ben dat niet klopt .
Dan doe ik gewoon wat ik moet doen , naar bakker fietsen , naar binnen gaan , brood kopen en weer terugfietsen .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_80258014
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 11:03 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Met mensen aan wie je vaker denkt komt het logischerwijs meer voor dan met mensen aan wie je amper denkt. Dat is bij iedereen zo.
Ik denk net zoveel aan mjin vrouw of mijn dochtertje en ook regelmatig aan mijn jongere broer en daar heb ik het niet bij. Je zult tot op een zekere hoogte gelijk hebben maar dit is anders, sterker.
  dinsdag 13 april 2010 @ 11:47:20 #41
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_80258135
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 11:44 schreef DC80 het volgende:
Ik denk net zoveel aan mjin vrouw of mijn dochtertje
Ja duh, dat is toch logisch, die zijn toch veel vaker bij je in de buurt.
quote:
dit is anders, sterker.
Sterker dan wat? Sterker dan het gevoel dat je voor je vrouw en kind hebt?
pi_80258257
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 10:18 schreef jogy het volgende:
Je bent in ieder geval goed ingesteld wat betreft 'eigen verantwoordelijkheid' wat mij betreft, je ontwikkeld er geen obsessief gedrag door oid. Dat je bij sommige mensen een empathisch vermogen hebt ontwikkeld hoeft geen probleem te worden die je er zelf niet van maakt. Inderdaad vervelend dat je dus de nare gevoelens eerder oppakt dan de positieve gevoelens. Accepteer het gevoel en doe ermee wat jou het beste lijkt, dring je niet op (doe je nu ook niet) en laat het je niet al te veel tegenstaan, op zich nergens voor nodig. Wat betreft een mogelijk TRU verklaring sluit ik me volledig aan bij Bastard. Er zijn gewoon 'zielen' waar je bekender mee bent doordat je bijvoorbeeld meerdere levens hebt gedeeld in verschillende hoedanigheden, je esoterische buddies zegmaar, degene waar je een biertje mee drinkt buiten de levens om .
Dank je voor de positieve kritiek, het zal nooit een obsessie worden of zijn. Daar ben ik te nuchter voor, bovendien denk ik te vrij daar in. Ik zie mezelf altijd als gelijk waarmee ik bedoel te zeggen dat ik niet voor een ander kan beslissen en alleen mijn mening er over kan uiten.

Zo zal ik bijvoorbeeld nooit zeggen wat ze moet doen met haar vriendjes. Als ze gelukkig is dan zal dat zo zijn. In dat opzicht heb ik altijd een balans gevonden en geloof ik in "natuurlijk recht".
pi_80258311
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 11:36 schreef Summers het volgende:
Ik heb wel een voorbeeld van zo'n gevoel .
Vroeger ging ik een keer in mijn pauze naar de bakker , sta op de stoep voor de deur en krijg het gevoel
dat mijn toenmalige vriend 30-50 meter verderop om de hoek is , een gevoel dat ik niet kon negeren , zo sterk .
ik zet mijn fiets op slot , ga niet de bakker in en blijf staren naar die hoek en een paar minuten later komt hij daadwerkelijk de hoek omrijden .
Sorry maar waarom zou ik dat soort gevoelens niet serieus moeten nemen als het duidelijk is
voor mezelf dat ik dat niet vantevoren kon weten en het allerbelangrijkste : als het klopt .
Ik sta nooit stil op straat een paar minuten met zo'n sterk gevoel dat ik alles laat vallen waar ik mee bezig ben dat niet klopt .
Dan doe ik gewoon wat ik moet doen , naar bakker fietsen , naar binnen gaan , brood kopen en weer terugfietsen .
Het beinvloed mijn leven ook niet verder maar negeren kan ik het ook niet helaas.
pi_80258358
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 10:21 schreef Bastard het volgende:

[..]

Toevalligerwijs, ben ik zojuist door dit topic ook gestuurd of geholpen, en heb ik op gevoel gereageerd op informatie die ik zo tegenkom. (meditatie bijeenkomst) ..
Mediteren doe ik zelf ook. Ik vindt het altijd heel prettig even de rust in jezelf te vinden en tevreden zijn.
pi_80258495
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 11:47 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Sterker dan wat? Sterker dan het gevoel dat je voor je vrouw en kind hebt?
Het gaat hier niet om het gevoel dat ik voor haar zou hebben zoals je meerdere malen suggereert. Ik probeer te verklaren waarom ik bepaalde dingen voel en waarom bij haar en wat ik er aan kan doen om dit af te sluiten.
  dinsdag 13 april 2010 @ 12:18:11 #46
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_80259259
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 11:56 schreef DC80 het volgende:
Het gaat hier niet om het gevoel dat ik voor haar zou hebben zoals je meerdere malen suggereert. Ik probeer te verklaren waarom ik bepaalde dingen voel en waarom bij haar en wat ik er aan kan doen om dit af te sluiten.
Dat suggereer ik helemaal niet. Alleen in het begin van het topic, maar toen had je ook nog wel erg weinig informatie gegeven.

En ik heb je ook al een aantal keren een logische verklaring gegeven waarom je je soms zo voelt t.o.v. van haar, maar die verklaring wil je niet aannemen .

Maar goed, ik merk dat je blij en gerustgesteld wordt door de reacties van mensen die er een paranormale verklaring voor verzinnen, dus zal ik de mijne ook nog maar een keer posten:
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 09:21 schreef JoepiePoepie het volgende:
Ja, en het is ook mogelijk dat jullie tweeling-aliens zijn die samen in hetzelfde ruimteschip naar planeet aarde gereisd zijn. Op de aarde zijn jullie bruut van elkaar gescheiden door Obama en Balkenende de reptilians. Bovendien is jullie geheugen gewist . Maar toch blijven jullie op de een of andere manier verbonden met elkaar .

Alles is mogelijk . Fantaseer gewoon maar een end weg, zolang het maar geen aannemelijke verklaring is, want aan dat soort nonsens heb je niks .
  dinsdag 13 april 2010 @ 12:43:02 #47
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_80259979
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 11:51 schreef DC80 het volgende:

[..]

Het beinvloed mijn leven ook niet verder maar negeren kan ik het ook niet helaas.
Van negeren leer je ook niks , dan schuif je het alleen maar op imo ,
alles wat gebeurd heeft een les in zich die je misschien niet meteen begrijpt
maar neem je wel met je mee .
Een persoon waar je zo'n band mee hebt is iig een mogelijkheid voor jezelf
om bewust te worden van dat deel in jezelf dat daartoe in staat is ,
zulke personen leren jou denk ik meer over jezelf en geven je inzichten waar je van kan groeien .
Van verschillende mensen in je leven leer je verschillende lessen op verschillende gebieden
en misschien heeft zij meer de "spirituele" kant van de lessen die je kan leren als persoon .
Ik weet niet hoe je dat kan afsluiten , en of dat wel de bedoeling is , anders blijft het toch wel
terugkomen .
  dinsdag 13 april 2010 @ 12:53:32 #48
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_80260300
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 12:18 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Dat suggereer ik helemaal niet. Alleen in het begin van het topic, maar toen had je ook nog wel erg weinig informatie gegeven.

En ik heb je ook al een aantal keren een logische verklaring gegeven waarom je je soms zo voelt t.o.v. van haar, maar die verklaring wil je niet aannemen .

Maar goed, ik merk dat je blij en gerustgesteld wordt door de reacties van mensen die er een paranormale verklaring voor verzinnen, dus zal ik de mijne ook nog maar een keer posten:
[..]
Je kan alleen iets aannemen als het voor jou persoonlijk AANNEMELIJK klinkt , je kan niet iets aannemen
omdat een ander dat aannemelijker vind en je eigen kijk erop negeren .
  dinsdag 13 april 2010 @ 12:58:47 #49
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_80260426
Sinds wanneer is TRU opeens R&P geworden ?

Om dan maar een R&P-inkopper te gebruiken, koop een dagboek !
zzz
  dinsdag 13 april 2010 @ 12:59:20 #50
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_80260443
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 10:01 schreef JoepiePoepie het volgende:
maar ik vind die ervaringen die hier beschreven worden helemaal niet bijzonder. Bijna alledaags zelfs .
Klopt. Is het ook, enkel wordt de mogelijke bron en verklaring als onmogelijk/extreem onwaarschijnlijk gezien door veel mensen. Het wordt op de grote 'toeval' hoop gegooid, samen met alles wat dus (nog) niet te verklaren valt.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')