haha dat doet me denken aan deze held, Mark Gormleyquote:
Baas!quote:Op donderdag 29 december 2011 15:27 schreef Gehenna het volgende:
[..]
haha dat doet me denken aan deze held, Mark Gormley
Veel briljanter dan dit bestaat niet!quote:Op donderdag 29 december 2011 15:27 schreef Gehenna het volgende:
[..]
haha dat doet me denken aan deze held, Mark Gormley
quote:The long string instrument is an instrument where the string is of such a length that the fundamental transverse wave is below what we can hear as a tone (±20 Hz). If the tension and the length result in sounds with such a frequency the tone becomes a beating frequency ranging from a short reverb (approx 5-10 meters) to longer echo sounds (longer than 10 meter). Besides the beating frequency, the string also gives higher pitched natural overtones. Since the length is that long this has an effect on the attack tone. The attack tone 'shoots' through the string in a longitudinal wave and generates the typical science fiction laser gun sound (shooting sound), similar like is happening in upper electricity cables for trains (which are ready made long string instruments in a way).
A known example of a long instrument is invented by the American composer Ellen Fullman, is tuned in just intonation[1] and played by walking along the length of its approximately 100 90-foot-long strings and rubbing them with rosined hands and producing longitudinal vibrations. A C-clamp is used on each string for putting tension on the strings, much like a guitar capo, and a resonator is placed on the end the musician faces. The Long String Instrument's range is centered on the octave of middle C[citation needed] and extends above and below this by an octave. The strings of the bass octave extend the instrument's full 90 feet.
En weer een mooie ontdekking, dankuquote:
O ja, die kerel had toch ook ooit eens een compostitie van allemaal metronomen gemaakt?quote:Op zondag 8 januari 2012 20:28 schreef On het volgende:
Ook gebruikt als soundtrack voor 2001:A Space Odyssey
ja klopt helemaal en als ik in de stemming ben vind ik het ook helemaal geweldig, maar ik moet toch wel bekennen dat ik die twee nummers meestal skipquote:Op donderdag 12 januari 2012 11:02 schreef On het volgende:
Ik vind die overvloei van het betere krautrockwerk/ritmes naar de psychedelische maalstroom juist wel een interessant aspect van het album. Minder toegankelijk, maar wel boeiend door de evolutie binnen de muziek en dus de plaat zelf.
Ik had jou nog een recommendation gestuurd op RYM. Maar nu ik hier toch ben, denk dat je dit ook wel tof vind.quote:Op donderdag 12 januari 2012 21:19 schreef Gehenna het volgende:
[..]
ja klopt helemaal en als ik in de stemming ben vind ik het ook helemaal geweldig, maar ik moet toch wel bekennen dat ik die twee nummers meestal skipOp die momenten ben ik meer toe aan de 'funky'-Can
op Ege Bamyasi doen ze het (in mindere mate) ook met Soup, maar daar duurt het stukken minder lang, dat was op één of andere manier makkelijker in te komen
ja klopt, nog bedankt daarvoorquote:Op donderdag 12 januari 2012 21:40 schreef On het volgende:
[..]
Ik had jou nog een recommendation gestuurd op RYM. Maar nu ik hier toch ben, denk dat je dit ook wel tof vind.
zojuist gedaan, maar dit is wel te gek zeg, afgaand op de eerste luisterbeurdquote:
Vooral dat laatste nummer, die van die youtube link, vind ik echt goed. Een soort Bohren & der Club of Gore aan de LSD.quote:Op donderdag 12 januari 2012 22:18 schreef Gehenna het volgende:
update
[..]
zojuist gedaan, maar dit is wel te gek zeg, afgaand op de eerste luisterbeurd
ideaal plaatje voor de latere uurtjes, thanks
Klinkt idd fijnquote:Op donderdag 12 januari 2012 21:40 schreef On het volgende:
[..]
Ik had jou nog een recommendation gestuurd op RYM. Maar nu ik hier toch ben, denk dat je dit ook wel tof vind.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |