abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 april 2010 @ 13:01:49 #101
78918 SeLang
Black swans matter
pi_80593909
quote:
Op donderdag 22 april 2010 12:35 schreef Mendeljev het volgende:
Straks leveren Griekenland bonds meer op dan ASR bonds. Ik weet niet of ik moet lachen of huilen.
Wie zegt dat die Griekse bonds überhaupt een positieve return gaan opleveren?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_80595160
Heeft er iemand gehandeld in de nieuwe Griekse staatobligaties? Denk dat het beste risicovol is en dat de EU/IMF best bereid is om Griekenland failliet te laten gaan(na al die aanhoudende stroom onzekerheden).
pi_80596295
quote:
Op donderdag 22 april 2010 13:01 schreef SeLang het volgende:

Wie zegt dat die Griekse bonds überhaupt een positieve return gaan opleveren?
Toevallig hoorde ik dat net Rienk Kamer op RTL-Z zeggen. Die is er heilig van overtuigd dat de EU Griekenland bij zal staan (en dat ze genoeg zelf kunnen bezuinigen). Omdat het alternatief -Griekenland uit de euro- funest zou zijn voor de financiering van alle andere EU-landen.

Blijf jij 100% in euro en pond zitten?
pi_80596427
Als hij er zo van overtuigd is moet hij al zijn geld maar in deze obligaties stoppen.
Kan iemand mij vertellen hoe de coupon rate op deze obligaties bepaald wordt? Want ik lees steeds dat de rente op deze obligaties stijgt.
  donderdag 22 april 2010 @ 14:36:43 #105
60067 faustkern
Mundus vult decipi, ergo decip
pi_80597106
Ikke niet; ik houd wel de common en preferred van National Bank Greece in de gaten. De yield op de prefs moet wat mij betreft >> 15% voordat ik instap.
Geplaatst door gelly op zondag 8 februari 2004 17:23: Flikker dan ook op met je suggestieve gelul mietje. Kijk, daar is nog een hoekje. Kruip er maar in en ga jezelf enorm zielig voelen in je zelfaangenomen slachtofferrol.
pi_80597454
ik vond dit wel een interessant artikel http://euobserver.com/9/29905 . Komt erop neer dat Citigroup alleen vertrouwen in de euro heeft wanneer er meer integratie is binnen de EU.

Ik ben zelf van mening dat speculanten en de media het erger hebben gemaakt dan het in werkelijkheid is, en dat ze teveel vertrouwen op enkele personen om een standpunt te onderbouwen ( bv George Soros).
  donderdag 22 april 2010 @ 15:06:14 #107
78918 SeLang
Black swans matter
pi_80598146
quote:
Op donderdag 22 april 2010 14:14 schreef dvr het volgende:

[..]

Toevallig hoorde ik dat net Rienk Kamer op RTL-Z zeggen. Die is er heilig van overtuigd dat de EU Griekenland bij zal staan (en dat ze genoeg zelf kunnen bezuinigen). Omdat het alternatief -Griekenland uit de euro- funest zou zijn voor de financiering van alle andere EU-landen.
De Grieken zullen de euro niet verlaten want dan hebben ze een nog veel groter probleem. Default verwacht ik ook (nog) niet omdat Griekenland de eerste is in de serie en zij nog wel een bailout zullen kunnen krijgen. De volgende kandidaten gaan het moeilijker krijgen.
quote:
Blijf jij 100% in euro en pond zitten?
Mijn mix is nog steeds 89% euro en 11% pound. Die pounds zijn gewoon een hedge omdat ik in de UK woon maar dat % zal steeds verder dalen omdat ik ze uitgeef.

De euro vind ik nog steeds een van de aantrekkelijkste currencies omdat
1) Er geen politiek unie is, dus minder kans op mixen van politiek en monetair beleid.
2) Ik de ECB meer vertrouw wb inflatie dan de meeste centrale banken. De Bundesbank 'roots' geven ook enig vertrouwen.
3) De eurozone geen handelstekort heeft.
4) De eurozone niet eenzijdig afhangt van cyclische dingen zoals commodities

En korte termijn bewegingen zijn natuurlijk niet te voorspellen.
Mijn reisverslagen
pi_80598626
quote:
Op donderdag 22 april 2010 14:18 schreef Rejected het volgende:
Als hij er zo van overtuigd is moet hij al zijn geld maar in deze obligaties stoppen.
Kamer zit er ook in, tegen 7%.

Staatsobligaties worden per veiling verkocht. De schatkist kondigt aan hoeveel ze tegen welke rente willen plaatsen, en bieders kunnen zeggen hoeveel ze daarvoor willen betalen. De hoogste bieders krijgen zoveel mogelijk stukken toegekend. Naarmate er minder partijen met een lage rente genoegen nemen (er wordt dan te weinig geboden), zal de rente stijgen.

Zie voor meer info 's Rijks Schatkist: http://www.dsta.nl/index.cfm?contentItem=3&menu2=3&template=
  donderdag 22 april 2010 @ 15:20:32 #109
78918 SeLang
Black swans matter
pi_80598726
Griekse 10-yr nu op 8.57%
Portugal 4.86%

Het is weer net als tijdens de eerste fase van de creditcrunch
Nu nog paniek en weekendbailouts
Mijn reisverslagen
pi_80599109
8.76% dit gaan de grieken niet meer redden.
  donderdag 22 april 2010 @ 15:30:16 #111
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_80599126
Griekenland gewoon uit de euro knikkeren
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_80599313
Is giro 555 al geopend?
pi_80599694
Ik lees net op de voorpagina dat de grieken de boel alweer lopen te belazeren . Wie had dat nou verwacht?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 22 april 2010 @ 15:43:39 #114
78918 SeLang
Black swans matter
pi_80599726
quote:
Rente Griekenland breekt weer record: 10,9% voor tweejarige

De rente voor een tweejarige Griekse staatslening steeg donderdag naar een recordhoogte van maar liefst 10,9%.

Woensdag was dit nog 8,3%. Investeerders maken zich steeds meer zorgen dat Griekenland niet aan zijn schuldverplichtingen kan voldoen en steun moet vragen. Donderdag maakte het Europees statistisch bureau Eurostat bekend dat het Griekse overheidstekort vorig jaar is opgelopen naar 13,6% van het bruto binnenlands product (bbp). De Griekse overheid had zelf eerder een tekort van 12,7% gemeld.
Kijk, zo wordt sparen weer leuk
Mijn reisverslagen
pi_80599745
quote:
Op donderdag 22 april 2010 15:42 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ik lees net op de voorpagina dat de grieken de boel alweer lopen te belazeren . Wie had dat nou verwacht?
Het draagvlak voor toekomstige bail-outs word met de dag kleiner .
  donderdag 22 april 2010 @ 15:46:20 #116
45206 Pietverdriet
pi_80599825
quote:
Op donderdag 22 april 2010 15:42 schreef Boris_Karloff het volgende:
En de griekse werknemers staken het restje economie wat er nog is kapot.
Grieken vinden dat de rest van Europa maar moet betalen, zelf werken ze liever zwart.
  donderdag 22 april 2010 @ 15:46:48 #117
141482 Q.
JurassiQ
pi_80599850
quote:
Op donderdag 22 april 2010 15:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En de griekse werknemers staken het restje economie wat er nog is kapot.
Grieken vinden dat de rest van Europa maar moet betalen, zelf werken ze liever zwart.
Mooi land is het toch ook. .
For great justice!
pi_80600035
quote:
Op donderdag 22 april 2010 15:43 schreef SeLang het volgende:

[..]

Kijk, zo wordt sparen weer leuk
Dus de rente stijgt voor huidige obligatiehouders?
  donderdag 22 april 2010 @ 15:51:57 #119
78918 SeLang
Black swans matter
pi_80600103
Toch, dit is maar Griekenland. Het wordt pas leuk als straks een echt land failliet gaat. De UK heeft een 11% deficit. Dat is niet zo gek veel lager dan Griekenland. En na de verkiezingen een 'hung parliament' Ik ga trouwens Labour stemmen zodat ik straks laag kan instappen
Mijn reisverslagen
  donderdag 22 april 2010 @ 15:52:26 #120
45206 Pietverdriet
pi_80600126
We begrijpen nu ook dat iemand keihard in zijn reet neuken "Op zijn Grieks" wordt genoemd
  donderdag 22 april 2010 @ 15:53:26 #121
78918 SeLang
Black swans matter
pi_80600171
quote:
Op donderdag 22 april 2010 15:50 schreef Rejected het volgende:

[..]

Dus de rente stijgt voor huidige obligatiehouders?
Nee die verliezen nu natuurlijk geld (inclusief Rienk kamer). Maar je kon vandaag dus 10,9% rente 'inlocken', tenminste als Griekenland niet default.
Mijn reisverslagen
pi_80600389
quote:
Op donderdag 22 april 2010 15:53 schreef SeLang het volgende:

[..]

Nee die verliezen nu natuurlijk geld (inclusief Rienk kamer). Maar je kon vandaag dus 10,9% rente 'inlocken', tenminste als Griekenland niet default.
Als er geen default komt word er niets verloren.
pi_80600420
quote:
Op donderdag 22 april 2010 15:06 schreef SeLang het volgende:

De euro vind ik nog steeds een van de aantrekkelijkste currencies omdat [..]
Ja, dat zijn op zich goede argumenten 'pro' euro, en voor mij geldt natuurlijk nog dat het mijn eigen valuta is.

Waar ik problemen mee heb zijn:

• De hoge staatsschulden van de eurolanden
  • De grote exposure aan risico in de commerciële banken
  • Het feit dat de ECB nog dit hele jaar doorgaat puinobligaties op te kopen
  • De lage groeiverwachtingen voor de eurozone op lange termijn
  • Het wat wankele internationale vertrouwen in de euro

Het is opvallend dat US Dollar, Zwitserse Frank en Japanse Yen nog steeds het meest als veilige munten gezien worden. Het pond heeft in dat opzicht blijkbaar afgedaan, maar dat de euro niet in dat rijtje voorkomt is opvallend. Maar de langetermijn perspectieven voor de dollar zijn m.i. naadje omdat alle geledingen van de samenleving te diep in de schulden zitten, de Zwitsers hebben een enorme exposure op Oost-Europa en emerging markets, en Japan is halfdood. De enige munt waar ik meer vertrouwen in heb dan in de euro is de Noorse Kroon, en daar zou ik eigenlijk voor 20% in willen zitten, maar ik zie (via Binck en reguliere banken) geen mogelijkheid om daar aan te komen en Noorse spaarbanken hebben beleefd voor mijn klandizie bedankt..
  •   donderdag 22 april 2010 @ 16:04:24 #124
    45206 Pietverdriet
    pi_80600640
    quote:
    Op donderdag 22 april 2010 15:59 schreef dvr het volgende:

[..]

Ja, dat zijn op zich goede argumenten 'pro' euro, en voor mij geldt natuurlijk nog dat het mijn eigen valuta is.

Waar ik problemen mee heb zijn:

• De hoge staatsschulden van de eurolanden
  • De grote exposure aan risico in de commerciële banken
  • Het feit dat de ECB nog dit hele jaar doorgaat puinobligaties op te kopen
  • De lage groeiverwachtingen voor de eurozone op lange termijn
  • Het wat wankele internationale vertrouwen in de euro

Het is opvallend dat US Dollar, Zwitserse Frank en Japanse Yen nog steeds het meest als veilige munten gezien worden. Het pond heeft in dat opzicht blijkbaar afgedaan, maar dat de euro niet in dat rijtje voorkomt is opvallend. Maar de langetermijn perspectieven voor de dollar zijn m.i. naadje omdat alle geledingen van de samenleving te diep in de schulden zitten, de Zwitsers hebben een enorme exposure op Oost-Europa en emerging markets, en Japan is halfdood. De enige munt waar ik meer vertrouwen in heb dan in de euro is de Noorse Kroon, en daar zou ik eigenlijk voor 20% in willen zitten, maar ik zie (via Binck en reguliere banken) geen mogelijkheid om daar aan te komen en Noorse spaarbanken hebben beleefd voor mijn klandizie bedankt..
  • Je vergeet nog de pensioenverplichtingen van de overheden, doordat veel eurolanden een omslagprincipe kennen komt er bovenop de staatsschuld nog een veelvoud daarvan aan deze verplichtingen.
      donderdag 22 april 2010 @ 16:35:56 #125
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_80602071

Linkerkant yieldcurve zegt: bailout op korte termijn
    Rechterkant yieldcurve zegt: maar Griekenland gaat toch wel failliet

Mijn reisverslagen
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar: