quote:Next target: Portugal.
Speculators have begun to zero in on another small member of Europe’s troubled monetary zone, highlighting the same economic flaw that brought Greece to the verge of insolvency: a chronically low savings rate that forces a reliance on the now-diminishing appetite of foreign investors to finance persistent deficits.
Just as investors are turning their attention to the next vulnerable country, Greece moved a step closer on Thursday to activating a $61 billion rescue package, as Prime Minister George A. Papandreou asked the European Union and the International Monetary Fund to meet in Athens next week.
The aid package agreed on last weekend — aimed at calming fears of a Greek default — has not yet had its desired effect. The yield on Greek 10-year bonds briefly topped 7.3 percent Thursday, not far from the 7.5 percent it was at before the rescue package was announced. Interest rates on 10-year government bonds for Portugal have also been rising, hitting a high of 4.5 percent on Thursday.
“Now there will be more fiscal profligacy in Europe, more political fractures and ultimately the possibility that some countries might want to leave the euro zone,” said Joachim Fels, an economist at Morgan Stanley. The euro zone is made up of the 16 countries that use the euro.
Gilles Moëc, an economist for Europe at Deutsche Bank, said, “It is going to be a long and painful process for Portugal, and there are questions about whether they can do it.” He added, “It’s a reminder that there is an issue here.”
http://www.nytimes.com/20(...)16escudo.html?src=mv
Ik denk dat de EU-leden Nederland en Duitsland nu niet meer tegenstribbelen, na de eerste blunder gaat de tweede en derde een stuk makkelijkerquote:Op vrijdag 16 april 2010 20:29 schreef SeLang het volgende:
Griekse 10-yr op 7,39%. Nog even en we krijgen een nieuw high.
En Portugal is next in line:
[..]
Ik moet eerst nog zien dat Duitsland daadwerkelijk gaat lappen, zeker nu de volgende kandidaat zich alweer aandient....quote:Op vrijdag 16 april 2010 21:06 schreef Bruno25 het volgende:
[..]
Ik denk dat de EU-leden Nederland en Duitsland nu niet meer tegenstribbelen, na de eerste blunder gaat de tweede en derde een stuk makkelijker
Ik vrees dat ze geen keus hebben, het is meer een spelletje van, wij hebben geloot en jij zit erin, ha ha.quote:Op vrijdag 16 april 2010 21:25 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik moet eerst nog zien dat Duitsland daadwerkelijk gaat lappen, zeker nu de volgende kandidaat zich alweer aandient....
Voor zover ik weet (correct me if I'm wrong) moet een eventuele steun overeenkomst nog steeds door de nationale parlementen worden goedgekeurd. Ik wil dat nog weleens zien, met 90% van het volk dat er tegen is. Zeker omdat het er alle schijn van heeft dat Griekenland niet het laatste land is waar dan voor betaald moet gaan worden.quote:Op zaterdag 17 april 2010 11:35 schreef Bruno25 het volgende:
[..]
Ik vrees dat ze geen keus hebben, het is meer een spelletje van, wij hebben geloot en jij zit erin, ha ha.
En anders gaat Portugal ook het tweedewereldoorlogslachtoffer spelletje spelen, maar de basis voor samenwerking wordt wel steeds dunner
Toch hoor je nog steeds enkelen mompelen dat Turkije er ook bij moet, ondanks dat de mooiste fysieke afsluiting van het eurogebied tussen Europa en Turkije ligtquote:Op zaterdag 17 april 2010 12:13 schreef veterdiploma het volgende:
Ik vind het wel grappig dat al die lui die destijds de invoering van de euro en de uitbreiding van de eurozone naar al die tweede wereldlanden zo verdedigden, nu wijselijk hun mond houden.
Waarom vrij van immigranten?quote:Op zaterdag 17 april 2010 13:49 schreef Bruno25 het volgende:
[..]
Toch hoor je nog steeds enkelen mompelen dat Turkije er ook bij moet, ondanks dat de mooiste fysieke afsluiting van het eurogebied tussen Europa en Turkije ligt
[ afbeelding ]
En Griekenland is het moeilijkste gebied om in de gaten te houden en vrij van immigranten uit Afrika en USSR
[ afbeelding ]
Ik bedoel illegale immigrantenquote:
Phew verdiep je eens in fondsen zoals GDX, BZF, FXA, FXC. Ligt een beetje ook aan je eigen visie met betrekking tot risico's, investeringen en toekomst van de euro en europa. Wat mij betreft ligt DE toekomst namelijk buiten Europa :-)quote:Op woensdag 21 april 2010 01:52 schreef dvr het volgende:
Wie heeft er nog ideeën voor het afdekken van valutarisico op de euro? Dat wil zeggen: als je niet de sigaar wilt zijn als de euro nog veel verder keldert, wat zijn dan betaalbare, practische en zekere manieren om je geld in andere valuta / assets / economiën / overheden te steken?
Dank, maar die fondsen zijn niet de kant die ik op wil. Goud heb ik al, Brazilië heeft weliswaar potentie maar zwaar oplopende staatsschuld en Canada's woningmarkt staat op ontploffen. Een van de weinige munten waar ik nog vertrouwen in heb is de Noorse kroon, maar ik kan geen gemakkelijke manier vinden (obligaties, fonds etc) om daar in te beleggen.quote:Op woensdag 21 april 2010 09:02 schreef faustkern het volgende:
Phew verdiep je eens in fondsen zoals GDX, BZF, FXA, FXC. Ligt een beetje ook aan je eigen visie met betrekking tot risico's, investeringen en toekomst van de euro en europa. Wat mij betreft ligt DE toekomst namelijk buiten Europa :-)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |