LOL.quote:Op dinsdag 27 april 2010 18:58 schreef Q. het volgende:
[..]
10 mei, dan staat de 2-jarige rente met het huidige tempo al boven de 80%..
Hoezo? Die arme stakkers geven we toch ook gewoon een bailout?quote:Op dinsdag 27 april 2010 19:06 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
LOL.
Nu maar hopen dat de Spaanse en Portugese rente voor die tijd de pan uit rijst. Mocht dat gebeuren gaat er geen enkele bail-out plaatsvinden voor Griekenland.
Denk je?quote:Op dinsdag 27 april 2010 19:07 schreef bascross het volgende:
[..]
Hoezo? Die arme stakkers geven we toch ook gewoon een bailout?
Dat weet ik wel zeker en het word nog leuker als een nog groter land dezelfde soort problemen gaat ondervinden (UK bijvoorbeeld). Ik denk dat door deze ontwikkelingen (die je al vanaf het begin van de rally kon zien aankomen) de drang om te bezuinigen groter en groter worden, wat natuurlijk betekent dat de laatste kaarsjes op de feesttaart worden uitgeblazen.quote:
Dat denk ik ook, het is alleen nog de vraag wanneer.quote:Op dinsdag 27 april 2010 19:18 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Dat weet ik wel zeker en het word nog leuker als een nog groter land dezelfde soort problemen gaat ondervinden (UK bijvoorbeeld). Ik denk dat door deze ontwikkelingen (die je al vanaf het begin van de rally kon zien aankomen) de drang om te bezuinigen groter en groter worden, wat natuurlijk betekent dat de laatste kaarsjes op de feesttaart worden uitgeblazen.
quote:Portugal
Naast de problemen die in Griekenland al een paar maanden aan de gang zijn, heeft Portugal ook steeds meer moeite om leningen terug te betalen.
De rating van dit land is dinsdag dan ook verlaagd van A+ naar A-.
In een persbericht geeft S&P aan dat ze een ‘Grieks scenario’ voor Portugal niet ondenkbaar achten.
Maw: nog verdere verlaging van de kredietstatus nav slecht financieel beleid/schuldenlast.quote:
Je kunt nu je Euro's nog omwisselen voor Zloty'squote:Op dinsdag 27 april 2010 19:34 schreef Boris_Karloff het volgende:
Als we nu nog gewoon een gulden en een drachme hadden gehad zoals het mij voor ogen stond, had ik wel geweten waar ik dit jaar ook een weekje heen gegaan zou zijn.
Nuquote:Griekse ambtenaren op 5 mei ook in staking
Uitgegeven: 27 april 2010 18:16
ATHENE - Griekse ambtenaren sluiten zich aan bij de algemene staking die voor 5 mei is uitgeroepen. De ambtenarenvakbond Adedy heeft dat dinsdag gezegd.
© ANP
''We sluiten ons aan bij de mobilisatie op 5 mei'', zei een vakbondswoordvoerder. De grootste Griekse vakbond voor de particuliere sector GSEE had eerder opgeroepen tot de 24-uursstaking op 5 mei tegen de bezuinigingsplannen van de regering en de ''neo-liberale chantage'' van de Europese Unie en het IMF.
''We willen een blokkade tegen de eisen van de Europese Unie, de Europese Centrale Bank en het IMF die de economische rechten van werknemers vernietigen'', aldus de oproep. Bij de twee vakbonden zijn in totaal 1,3 miljoen werknemers aangesloten.
Staakprotesten
De laatste maanden zijn in Griekenland al meerdere stakingen en straatprotesten gehouden tegen de aangekondigde bezuinigingsmaatregelen van de regering om het begrotingstekort en de staatsschuld terug te dringen.
Noodleningen
De leiders van de eurolanden zullen waarschijnlijk op 10 mei een topontmoeting houden om te besluiten over noodleningen aan Griekenland.
De eurolanden hebben eerder aangeboden de noodlijdende Grieken 30 miljard euro te lenen tegen een rente van circa 5 procent.
Het Internationaal Monetair Fonds (IMF) zou daar nog 15 miljard bovenop doen.
geld willen oke maar eisen aan voldoen ho maar. wij moeten tot ons 67e werken en dat moeten de grieken ook maar een doen. is er een wet waarbij je economisch zwakke landen uit de euro kan knikkeren?quote:Op dinsdag 27 april 2010 22:57 schreef bascross het volgende:
''We willen een blokkade tegen de eisen van de Europese Unie, de Europese Centrale Bank en het IMF die de economische rechten van werknemers vernietigen'', aldus de oproep. Bij de twee vakbonden zijn in totaal 1,3 miljoen werknemers aangesloten.
![]()
![]()
Je wordt toch ziek van die lui?
Ze flikkeren maar op, ik ben ze helemaal zat, ik hoop dat ze allemaal failliet gaan.quote:Op dinsdag 27 april 2010 22:38 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Nu
Dat is ook precies waarom Griekenland een junkstatus verdiend. De bevolking is verslaaft geraakt aan de "gratis" euro's en alleen cold turkey krijg je ze daar vanaf. Oftewel laat ze in hun sop gaarkoken en de realiteit onder ogen zien.
Op de schroothoopquote:Op dinsdag 27 april 2010 19:43 schreef Crazy Harry het volgende:
Weet iemand waar we die 'junk' kunnen kopen?
De US staten staan veel dichter bij Washington, hier ziet men de EU staten nog steeds als aparte landen, met 27 aparte defensies en 27 aparte buitenlandse zakentjesquote:Op woensdag 28 april 2010 08:59 schreef Basp1 het volgende:
Wat ik eigenlijk heel frappant hieraan vind is dat de rating van griekenland naar A3 is gegaan en we hier overspoeld worden met bericht dat het opeens junkbonds geworden zijn. Dit terwijl california het afgelopen jaar al eens een BBB rating aangetikt heeft en daar lang niet zoveel ophef over gemaakt is toendertijd.
http://www.treasurer.ca.gov/ratings/history.asp
Daar is niks frappants aan. De media maken het nieuws en wie maakt de media.quote:Op woensdag 28 april 2010 08:59 schreef Basp1 het volgende:
Wat ik eigenlijk heel frappant hieraan vind is dat de rating van griekenland naar A3 is gegaan en we hier overspoeld worden met bericht dat het opeens junkbonds geworden zijn. Dit terwijl california het afgelopen jaar al eens een BBB rating aangetikt heeft en daar lang niet zoveel ophef over gemaakt is toendertijd.
http://www.treasurer.ca.gov/ratings/history.asp
Hebben we hier in europa dan echt bijna geen kritische geesten meer zitten bij de persbureau's nemen die nu echt alle VS propaganda over.quote:Op woensdag 28 april 2010 09:22 schreef faustkern het volgende:
[..]
Daar is niks frappants aan. De media maken het nieuws en wie maakt de media.
Juist ja, die ja. En daar hebben ze er alle belang bij om de schone schijn op te houden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |