quote:Op maandag 12 april 2010 18:35 schreef Clownbaby het volgende:
Gewoon achter je laptop gaan zitten en de term "STILTEUUR" herhalen tot het daadwerkelijk stil is, dan fokken.
Goed dat je daar de dag van tevoren over na gaat denken man. Niets boven een goede voorbereiding.quote:Op zondag 11 april 2010 23:19 schreef Saninl het volgende:
Fokkers,
Ik moet morgen een les geven aan Fokkers over een heel saai wettelijk onderwerp. Het is enorm veel theorie.. Hoe kan ik dit leuk en aantrekkelijk maken? Iemand een goed idee ipv alleen maar lappen tekst vertellen?
Thnx!
Gatverdamme. Als ik ergens een hekel aan heb zijn het van die figuren die met "energizers" aan komen zetten om even "los" te komenquote:Op dinsdag 13 april 2010 20:46 schreef Paarse_Kiwi het volgende:
Interactief.
Discussie, quiz, een leuke energizer(korte activiteit met de hele groep zodat ze weer wakker worden) tussen de taaie stof door.
Zorg sowieso voor een pakkende binnenkomer, dan is iedereen meteen geboeid.
Succes!
-edit- Lol... spuit elf hier...![]()
Nja, beter laat dan nooit zullen we maar zeggenAlvast tips voor de volgende keer
Hoe is het gegaan??
Ligt eraan wat voor energizer je bij welk publiek op welke manier toepast. Een energizer is op z'n best als je publiek niet doorheeft dat je bewust met een energizer bezig bent. De kunst zit 'm in het kiezen van een goede energizer die tussen je praatje past alsof het erbij hoort.quote:Op dinsdag 13 april 2010 20:52 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Gatverdamme. Als ik ergens een hekel aan heb zijn het van die figuren die met "energizers" aan komen zetten om even "los" te komen![]()
![]()
Vaak van die vrouwen met een pittig kapsel.
Enorme consultantquote:Op zondag 11 april 2010 23:30 schreef eleusis het volgende:
Voorbeelden voorbeelden voorbeelden. Elk zelfs maar mild theoretisch concept uitleggen met een concreet op zichzelf staand voorbeeld.
Niet te snel gaan.
Interactie. Geen ja/nee vragen stellen, niet "heeft iedereen het begrepen" want dan zegt iedereen ja. Stel aan het eind van een stukje een entry-level vraag. Laat één iemand zijn antwoord geven, en vraag dan aan de rest: is dit goed of niet, wat vind je er van/zou jij anders zeggen.
Herhaling. Aan het eind nog even een "wrap-up" met bijvoorbeeld de twee of drie kernzaken die het belangrijkst waren. Niet aannemen "1 keer gezegd is gehoord" want niemand is 100% van de tijd 100% actief aan het luisteren.
Zero tolerance beleid houden voor geziek. Niet proberen de coole leraar te zijn. Je bent per definitie niet geloofwaardig als cool persoon.
Een vraag van iemand op een forum serieus beantwoorden, het moet niet gekker worden inderdaad.quote:
Ik doelde meer op de gebruikte terminologie zoals entry-level, wrap-up questions etc.quote:Op woensdag 14 april 2010 11:40 schreef eleusis het volgende:
[..]
Een vraag van iemand op een forum serieus beantwoorden, het moet niet gekker worden inderdaad.
Oh zo. Is dat echt zo erg? Nou, ik zal er op letten.quote:Op woensdag 14 april 2010 11:54 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik doelde meer op de gebruikte terminologie zoals entry-level, wrap-up questions etc.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |