abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 april 2010 @ 22:02:14 #51
171422 LadyBlack
paint it black
pi_80205347
Ik ga lekker een film kijken, nu op de BBC; A Passionate Woman, ik ben benieuwd
  zondag 11 april 2010 @ 22:03:48 #52
331 Merel
Be here now.
pi_80205426
Zo, ik ben terug van een paar daagjes vakantie dus ik stort me weer in het topic. Totdat ik het weer te druk krijg

Ik heb weinig teruggelezen, maar zag wel dat DaD een hele hoop knuffels en liefs verdient. Ik vind het altijd erg moeilijk om iets zinnigs over zulke dingen te zeggen, want het zijn maar woorden en die helpen zo weinig aan hoe je je voelt, maar ik weet zeker dat je je door de komende tijd heen gaat slaan en dat alles op z'n pootjes terecht gaat komen en dat je je dan heus weer gelukkiger gaat voelen

Verder ben ik een echt stadsmeisje en kan ik niet tegen rust en stilte. Voor eventjes wel, maar daarna gaat het me vervelen en word ik vooral heel onrustig en moet ik snel weer naar de stad terug. Waar ik overigens morgen hopelijk meer hoor over het huis dat ik wil kopen!

Laatste dagen enorm slecht gegeten, de Ierse keuken is nou niet bepaald lekker en gezond. Durf eigenlijk ook niet op de weegschaal te gaan staan, er moet écht iets gebeuren. Schop onder m'n kont en sporten!

Oh en ik heb vlinders voor een joch dat vier jaar jonger is en waar ik niks van weet behalve dat 'ie ergens in Engeland woont en lekker zoent en we vanmiddag afschuwelijk romantisch midden op een brug afscheid hebben genomen waarna ik 'm hoogstwaarschijnlijk nooit meer zal zien
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  zondag 11 april 2010 @ 22:05:41 #53
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_80205518
tvp
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
  zondag 11 april 2010 @ 22:07:39 #54
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_80205651
Sigme, wat ben je goed in een levensverhaal wat je waarschijnlijk in een serie heul dikke (en interessante) boeken zou kunnen verwerken tóch in 1 zin te melden!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_80205828
Waaaaauw, klinkt romantisch Merel
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_80205872
tvp.
pi_80205959
@ kwak, joden roepen ze toch zelf..

Und, andere verenigingen riepen dat van die knorren o.a. laga en njord..
  zondag 11 april 2010 @ 22:15:40 #58
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_80206121
Wat heerlijk Merel!
En spannend van het huis! Hopelijk gaat het lukken.
Your body. Your soul. Your rituals.
  zondag 11 april 2010 @ 22:16:39 #59
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_80206174
quote:
Op zondag 11 april 2010 22:12 schreef P.F het volgende:
@ kwak, joden roepen ze toch zelf..

Und, andere verenigingen riepen dat van die knorren o.a. laga en njord..
ah, ja njord, die zijn stom. asopos is veul leuker... beetje hangen op dat je een subvereniging van t corps bent terwijl lidmaatschap allang openstaat voor niet-corpsleden...
Kwak
  zondag 11 april 2010 @ 22:22:45 #60
171422 LadyBlack
paint it black
pi_80206501
Ik kan zometeen waarschijnlijk mn vriendje op gaan halen op station Beilen, er is een aanrijding geweest dus de trein rijdt misschien niet verder...
  zondag 11 april 2010 @ 22:37:14 #61
171422 LadyBlack
paint it black
pi_80207304
Oh well, de NS zou de NS ook niet zijn als het allemaal niet direct ook weer verandert we'll see....
pi_80207768
Ben ook in de trein. Er zit qua uiterlijk en gespreksstof duidelijk een schrijver op de bankjes naast me, maar wat ie geschreven heeft???
  zondag 11 april 2010 @ 22:50:39 #63
277802 _Calimero_
pi_80208058
Zo, intake 1 is geschreven + reflectie. Dinsdag nummer 2 maar doen, morgenavond sollicitatiebrieven schrijven en dan lig ik wel weer een beetje op schema. Moet nog zoveel dingen doen, dat mijn hoofd een beetje vol raakt Ordenen en plannen ftw
  zondag 11 april 2010 @ 22:51:14 #64
277802 _Calimero_
pi_80208097
quote:
Op zondag 11 april 2010 22:45 schreef MevrouwPuff het volgende:
Ben ook in de trein. Er zit qua uiterlijk en gespreksstof duidelijk een schrijver op de bankjes naast me, maar wat ie geschreven heeft???
Vraag het hem?

Hoewel mijn gok zou zijn: een boek
pi_80208952
quote:
Op zondag 11 april 2010 22:16 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ah, ja njord, die zijn stom. asopos is veul leuker... beetje hangen op dat je een subvereniging van t corps bent terwijl lidmaatschap allang openstaat voor niet-corpsleden...
En ze gooiden met pollen gras op anderen terwijl die uit werden gemaakt voor knorren, how sad
pi_80209228
quote:
Op zondag 11 april 2010 22:45 schreef MevrouwPuff het volgende:
Ooo leuk ik kwam er na lang staren laatst achter dat ik dat volgens mij naar Brusselman deed!
pi_80210093
Na beraad met mezelf ben ik erover uit dat ik hem ken van het leuke zomerinitiatief 'gooi een tomaat naar een schrijver' en niet van zn boeken.
Mocht ik direct naast/tegenover hem gezeteld zijn geweest, had ik het evt durven opmerken, maar zo niet...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Brusselmans schrijft best geestige boeken btw, maar na een tijdje weet je het wel
pi_80210447
Hmmmm.. Nee wacht! Het was Bart Chabot ?

Hij had wel een heel frivool bloesje aan...
pi_80210566
quote:
Op zondag 11 april 2010 21:47 schreef Goodbye het volgende:
Ik vind Almere dan echt weer verschrikkelijk!
Ik ook !

Volgens mij word je echt snel 'ambitieloos' in Almere. Hoezo op kamers? Ik ben sneller in Amsterdam met de trein dan mijn klasgenoten vanaf hun kamer! Bovendien is een kamer echt heel duur En ik kan hier gratis eten en mijn moeder doet de was Ik wil wel een huis, later, maar wel in Almere, anders vind ik het 't geld niet waard. Voor dat geld huur je hier in Almere een heel huis !
pi_80210596
Ik ben nieuw in dit topic en heb even een vraagje..
Ik wil net als iedereen afvallen. Het hoeft maar 5 kg te zijn, gewoon om mijn buik weg te werken.
Alleen nu wilt dat dus echt niet werken, ik ben al een hele tijd bezig en het wordt naar mijn idee niet echt minder.
Even een klein schema:

Sport:
Maandag: 30 minuten hardlopen, 1 uur fitness
Dinsdag: 1,5 uur willekeurige sport (krachtcircuit, conditie, spel enz), 1 uur fitness
woensdag: 30 minuten zwemmen
donderdag: 1,5 uur willekeurige sport (krachtcircuit, conditie, spel enz), 1 uur fitness
vrijdag: 2 uur lopen met 20 kg bepakking
In het weekend doe ik niks aan sport.

Voeding: (is bijna voor elke dag gelijk).
doordeweeks: in de ochtend: energy cornflakes van quaker, smiddags: 4 of 5 boterhammen met filet americain of andere vleeswaren, savonds gewoon normale prak meestal met stuk vlees.
Tussendoor eet ik vaak een sinaasappel.
In het weekend ga ik wel eens naar de mac maar dan blijft het bij 2 wraps. De vleeswaren worden dan wat meer vervangen door zoetigheid maar dat valt wel mee. Savonds eten we altijd brood op zaterdag en zondag pizza, patat of iets anders makkelijks.

Hoe kan het dat ik gewoon niet afval met al die sport..Zoveel slechte dingen eet ik ook weer niet in het weekend die de hele week qua sport om zeep helpen.

[ Bericht 41% gewijzigd door cw2cu op 11-04-2010 23:44:41 ]
pi_80210699
quote:
Op zondag 11 april 2010 23:36 schreef P.F het volgende:

[..]

Ik ook !

Volgens mij word je echt snel 'ambitieloos' in Almere. Hoezo op kamers? Ik ben sneller in Amsterdam met de trein dan mijn klasgenoten vanaf hun kamer! Bovendien is een kamer echt heel duur En ik kan hier gratis eten en mijn moeder doet de was Ik wil wel een huis, later, maar wel in Almere, anders vind ik het 't geld niet waard. Voor dat geld huur je hier in Almere een heel huis !
Wat heeft op kamers gaan te maken met ambitie? (ja ik voel mij aangesproken want ik ben met mn studie heel ambitieus, maar ga om bovenstaande reden voorlopig niet op kamers).
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  Vis een optie? zondag 11 april 2010 @ 23:41:13 #72
70532 loveli
N
pi_80210765
quote:
Op zondag 11 april 2010 23:37 schreef cw2cu het volgende:
Ik ben nieuw in dit topic en heb even een vraagje..
Ik wil net als iedereen afvallen. Het hoeft maar 5 kg te zijn, gewoon om mijn buik weg te werken.
Alleen nu wilt dat dus echt niet werken, ik ben al een hele tijd bezig en het wordt naar mijn idee niet echt minder.
Even een klein schema:

Sport:
Maandag: 30 minuten hardlopen, 1 uur fitness
Dinsdag: 1,5 uur willekeurige sport (krachtcircuit, conditie, spel enz), 1 uur fitness
woensdag: 30 minuten zwemmen
donderdag: 1,5 uur willekeurige sport (krachtcircuit, conditie, spel enz),
Welkom hier! Wat eet je en waarom 2 soorten sport op 1 dag? Je moet tussendoor wel kunnen herstellen.
Lengte, gewicht, leeftijd etc. is ook nuttige info.
crap in = crap out
pi_80210773
Welkom cw2cu!

Hoeveel weeg je en hoe lang ben je? Wat eet je normaal op een dag?
  Vis een optie? zondag 11 april 2010 @ 23:41:57 #74
70532 loveli
N
pi_80210793
En broccoli
crap in = crap out
pi_80210859
quote:
Op zondag 11 april 2010 23:39 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Wat heeft op kamers gaan te maken met ambitie? (ja ik voel mij aangesproken want ik ben met mn studie heel ambitieus, maar ga om bovenstaande reden voorlopig niet op kamers).
De ambitie om meer uit je leven te halen. Ik kan nog wel 100 voorbeelden noemen maar ik noem alleen deze

Als ik nu terug naar Almere ga, en ik ga naar een huisfeest, met dezelfde mensen, hebben de mensen die in Almere zijn blijven wonen dezelfde dingen meegemaakt en doen dezelfde dingen, zien dezelfde mensen en gaan naar dezelfde mensen op vakantie. Dan had ik bijvoorbeeld met die mensen twee jaar geleden exact hetzelfde gesprek. Mensen die dan niet in Almere blijven (bijv. naar Groningen verhuizen, etc.) die maken veel meer mee, veranderen, etc.
pi_80210895
quote:
Op zondag 11 april 2010 22:00 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Jij hebt toch ook nog in die andere grote stad gewoond, dacht ik?
Ja dat klopt!

Ik ben ook geen typische Amsterdammer, niet ad rem genoeg
pi_80210920
tvp! verjaardag was geweldig en ik heb een briljant gerecht bedacht

nu slapen, morgen college om half 9!
Ja doei.
pi_80210942
Merel Waar was je heen?
pi_80210974
ik heb even mijn bericht aangepast. Ik ben 21, weeg 92 kg en ben 1.90 lang maar heb last van een buik die ik graag wij zou willen raken..
  Vis een optie? zondag 11 april 2010 @ 23:47:44 #80
70532 loveli
N
pi_80211050
quote:
Op zondag 11 april 2010 23:43 schreef P.F het volgende:

[..]

De ambitie om meer uit je leven te halen. Ik kan nog wel 100 voorbeelden noemen maar ik noem alleen deze

Als ik nu terug naar Almere ga, en ik ga naar een huisfeest, met dezelfde mensen, hebben de mensen die in Almere zijn blijven wonen dezelfde dingen meegemaakt en doen dezelfde dingen, zien dezelfde mensen en gaan naar dezelfde mensen op vakantie. Dan had ik bijvoorbeeld met die mensen twee jaar geleden exact hetzelfde gesprek. Mensen die dan niet in Almere blijven (bijv. naar Groningen verhuizen, etc.) die maken veel meer mee, veranderen, etc.
Mwah, veranderen is echt iets anders dan ambitie. Toen ik op kamers ging ben ik ook behoorlijk veranderd, maar meer ambitie dan toen ik thuis woonde heb ik nooit bij mezelf kunnen ontdekken. Het is eigenlijk alleen maar bergafwaars gegaan sindsdien
crap in = crap out
  Vis een optie? zondag 11 april 2010 @ 23:49:49 #81
70532 loveli
N
pi_80211146
quote:
Op zondag 11 april 2010 23:45 schreef P.F het volgende:
Merel Waar was je heen?
Ik zet 1 euro in op Engeland
crap in = crap out
  zondag 11 april 2010 @ 23:50:38 #82
236335 neen
schone schijn
pi_80211175
quote:
Op zondag 11 april 2010 23:49 schreef loveli het volgende:

[..]

Ik zet 1 euro in op Engeland
1 op Ierland
het lijkt niet wat het is
pi_80211326
quote:
Op zondag 11 april 2010 23:41 schreef loveli het volgende:

[..]

Welkom hier! Wat eet je en waarom 2 soorten sport op 1 dag? Je moet tussendoor wel kunnen herstellen.
Lengte, gewicht, leeftijd etc. is ook nuttige info.
ik train in de avond de spiergroepen die ik overdag niet gebruikt heb. Heb ik hardgelopen, dan is mijn bovenlichaam in de avond aan de beurt.
  maandag 12 april 2010 @ 00:00:26 #84
277802 _Calimero_
pi_80211484
quote:
Op zondag 11 april 2010 23:55 schreef cw2cu het volgende:

[..]

ik train in de avond de spiergroepen die ik overdag niet gebruikt heb. Heb ik hardgelopen, dan is mijn bovenlichaam in de avond aan de beurt.
Ik denk dat je te weinig eet, voor het vele sporten wat je doet. Je sport 9 uur per week, als ik alles optel. Dat is behoorlijk veel. Reken je onderhoud eens uit, en kijk eens wat je binnenkrijgt. Waarschijnlijk kun je een stuk meer eten en gaat je lichaam dan ook (overtollig?) vet verbranden.
  maandag 12 april 2010 @ 00:14:43 #85
331 Merel
Be here now.
pi_80211927
quote:
Op zondag 11 april 2010 23:45 schreef P.F het volgende:
Merel Waar was je heen?
Neen heeft gelijk!

Paar daagjes Dublin dus. Met m'n beste vriend. Waardoor ik dus de leuke Engelsman veel minder heb gezien dan ik had gewild, want ik vond dat ik dat niet kon maken En nu moet ik leuke Engelsman en het leuke smsje dat ie net stuurt maar uit m'n hoofd zetten, want het is maar een bevlieging en wat moet ik met zo'n broekie dat ergens ver weg woont, maar toch
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_80211963
ik zal wel even bij gaan houden hoeveel kcal ik eet per dag, maar ik schat toch zo een 3000 waarvan het grootste gedeelte bruin brood en pasta's zijn.
  maandag 12 april 2010 @ 00:16:23 #87
331 Merel
Be here now.
pi_80211975
quote:
Op zondag 11 april 2010 23:55 schreef cw2cu het volgende:

Ik ben absoluut geen expert hoor, maar hoe zit het met je tussendoortjes en wat drink je normaal? Want a) naast drie maaltijden per dag kun je met wat tussendoortjes je verbranding op gang houden en b) als je al je gesport teniet doet door elke dag 3 liter cola en vruchtensap en een krat bier weg te werken heeft het ook geen zin
  maandag 12 april 2010 @ 00:19:10 #88
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_80212049
quote:
Op maandag 12 april 2010 00:15 schreef cw2cu het volgende:
ik zal wel even bij gaan houden hoeveel kcal ik eet per dag, maar ik schat toch zo een 3000 waarvan het grootste gedeelte bruin brood en pasta's zijn.
kan me nauwelijks voorstellen dat je met maar 4-5 boterhammen aan de 3000 kcal komt. tenzij je op elke boterham een halve speklap eet
Kwak
  maandag 12 april 2010 @ 00:21:17 #89
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_80212120
quote:
Op maandag 12 april 2010 00:14 schreef Merel het volgende:

[..]

Neen heeft gelijk!

Paar daagjes Dublin dus. Met m'n beste vriend. Waardoor ik dus de leuke Engelsman veel minder heb gezien dan ik had gewild, want ik vond dat ik dat niet kon maken En nu moet ik leuke Engelsman en het leuke smsje dat ie net stuurt maar uit m'n hoofd zetten, want het is maar een bevlieging en wat moet ik met zo'n broekie dat ergens ver weg woont, maar toch
leuk toch, zo'n vakantieflirt, daar kan je ego weer een poosje op teren

en ik ben een aantal keer in de positie geweest van je reisgenoot, en ik kan je meedelen dat ik het ook uiterst kut vond toen mn reisgenoot bijna volledig opging in een vakantiefling eerlijk gezegd dus ik vind dat je het netjes aangepakt hebt
Kwak
  maandag 12 april 2010 @ 00:22:09 #90
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_80212141
oh en ik ga lekker slapen. daaaaaag

[ Bericht 66% gewijzigd door kwakz0r op 12-04-2010 00:28:14 ]
Kwak
pi_80212839
quote:
Op maandag 12 april 2010 00:21 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

leuk toch, zo'n vakantieflirt, daar kan je ego weer een poosje op teren

en ik ben een aantal keer in de positie geweest van je reisgenoot, en ik kan je meedelen dat ik het ook uiterst kut vond toen mn reisgenoot bijna volledig opging in een vakantiefling eerlijk gezegd dus ik vind dat je het netjes aangepakt hebt
Ik ging een keer met een vriendin naar Parijs, we konden slapen bij een scharrel van mij die geen scharrel meer was, maar wel graag vrienden wilde blijven. Dat bleek bij nader inzien toch niet zo te zijn, dus die vertrok na een dag naar een vriend. (op zich nog wel fideel dat wij mochten blijven) En eigenlijk wel fijn dat hij weg was, want zo groot was dat appartement niet. We hadden een paar leuke dagen, maar toen belde een vakantievriendje van mijn vriendin uit Montpellier, of ze geen zin had om daar heen te gaan, zij was zwaar verliefd, dus ik heb haar naar het vliegveld gebracht voor een binnenlandse vlucht. Ik heb het haar niet kwalijk genomen, want de liefde hè.......(het is overigens nooit wat geworden. De jongen is uiteindelijk naar Amerika verhuisd, getrouwd, 2 kinderen, auto-ongeluk, vrouw dood, hij in coma en nooit meer echt opgeknapt, maar dit terzijde)

En toen zat ik daar in Parijs in mijn eentje in een appartement met bordkartonnen muurtjes en konijnen als buren. Heb de hele week in mijn eentje door Parijs gesjouwd en ik was niet eens ongelukkig. Wel prima vond ik het. Maar eerlijk is eerlijk: ik had het wel leuker gevonden met z'n tweeën. Vooral tijdens het avondeten vond ik het niet echt gezellig.

Verder is mijn lijstje bagger vandaag, dus ik sla eens over.
  maandag 12 april 2010 @ 01:20:15 #92
331 Merel
Be here now.
pi_80213242
Tja, beste vriend riep ook steeds "ga maar naar 'm toe hoor!", maar wel met zo'n gekwelde laat-me-niet-alleen-blik (die op een gegeven moment dus wel heel irritant werd), dus ik kon het niet over m'n hart verkrijgen. Maar nu ben ik dus weer thuis en baal ik er stiekem toch van dat ik de Engelsman niet wat langer heb kunnen zien, want ik blijf nu echt zo'n "wat als..."-gevoel houden. Maar dat gaat ook wel weer over

[ Bericht 0% gewijzigd door Merel op 12-04-2010 01:29:47 ]
pi_80213362
quote:
Op maandag 12 april 2010 01:20 schreef Merel het volgende:
Tja, beste vriend riep ook steeds "ga maar naar 'm toe hoor!", maar wel met zo'n gekwelde laat-me-niet-alleen-blik (die op een gegeven moment dus wel heel irritant werd), dus ik kon het niet over m'n hart verkrijgen. Maar nu ben ik dus weer thuis en baal ik er stiekem toch van dat ik de Engelsman niet wat langer heb kunnen zien, want ik blij nu echt zo'n "wat als..."-gevoel houden. Maar dat gaat ook wel weer over
Wat let je om hem eens uit te nodigen? Ik vind 4 jaar echt niet zo'n idioot verschil hoor!
  maandag 12 april 2010 @ 01:34:44 #94
331 Merel
Be here now.
pi_80213416
Nee natuurlijk vind jij dat niet! We zien wel, we sms'en nu wat heen en weer maar de kans is natuurlijk groot dat het doodbloedt. Het is in ieder geval leuk om weer eens een nieuw iemand in m'n hoofd te hebben

Ik zou allang moeten slapen, maar dat tijdsverschil hè Morgen in ieder geval weer normaal eten!
pi_80214224
Mogge!
Krijg helemaal zin in het weekend berlijn door al jullie tripjes!
Nu ontbijten en mezelf richting de trein hijsen. Ik had wilde plannen om te gaan fietsen, maar ik weet niet of dat er nog van gaat komen
pi_80214303
quote:
Op maandag 12 april 2010 00:16 schreef Merel het volgende:

[..]

Ik ben absoluut geen expert hoor, maar hoe zit het met je tussendoortjes en wat drink je normaal? Want a) naast drie maaltijden per dag kun je met wat tussendoortjes je verbranding op gang houden en b) als je al je gesport teniet doet door elke dag 3 liter cola en vruchtensap en een krat bier weg te werken heeft het ook geen zin
haha nee, alleen water voor mij en bij het ontbijt en de lunch melk.
Maar moet ik dan echt elke keer tegen mijn zin gaan eten? want honger heb ik dan niet echt..
pi_80214390
Goodmorning !
  maandag 12 april 2010 @ 07:54:06 #98
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_80214450
quote:
Op maandag 12 april 2010 07:47 schreef P.F het volgende:
Goodmorning !
Wat ^^ zegt.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 12 april 2010 @ 07:54:31 #99
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_80214453
En hoeiii voor Merel .
Niet meer actief op Fok!
pi_80214529
quote:
Op zondag 11 april 2010 23:43 schreef P.F het volgende:

[..]

Dan hebben wij een ander beeld bij wat ambitie is, voor mij heeft dat te maken met je studie zelf en niet met het sociale bierdrink gedeelte. Maar thuiswonen betekent niet dat je geen nieuwe vrienden maakt, niet naar feestjes gaat of elke avond bij je ouders op de bank zit. Ken genoeg studenten die nog thuiswonen, maar toch heel actief zijn binnen de studievereniging en alles uit hun studententijd willen halen. Het zal ongetwijfeld anders zijn dan wanneer je op kamers bent, maar thuiswonen hoéft niet te betekenen dat je een saai mens bent. (ik wel, maar dat is omdat ik absoluut geen behoefte heb aan feestjes en nu al genoeg nieuwe mensen ontmoet).
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')