Ja dat is een interessantequote:Op zondag 11 april 2010 21:00 schreef AKnynke het volgende:
Ik heb al tijden een discussie met het vriendje over wat nu beter is, je kind opvoeden in de stad of in het dorp, en ik weet het nog steeds niet zo goed.
Ja, een stad als Maastricht ofzo. Ik weet ook niet of ik in een dorp zou willen wonen. ik denk dat ik het leven van de stad zou missen. Al heb ik nooit in een grote stad gewoond, Uppsala met 144,839 inwoners is de grootste!quote:Op zondag 11 april 2010 21:01 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ja dat is een interessante![]()
Ik denk dat ik een kleinere stad ideaal vind, en dan aan de rand gaan wonen zodat er wel speelruimte is enzo. (niet geheel toevallig ben ik zo opgegroeid)
Blijdorp FTW!quote:Op zondag 11 april 2010 21:04 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik vond Rotterdam echt verschrikkelijk... daar was ik doodongelukkig. Zou ik ook nooit een kind willen grootbrengen. Er moet wel wat groen beschikbaar zijn in de directe omgeving
.
Precies!quote:Op zondag 11 april 2010 21:01 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ja dat is een interessante![]()
Ik denk dat ik een kleinere stad ideaal vind, en dan aan de rand gaan wonen zodat er wel speelruimte is enzo. (niet geheel toevallig ben ik zo opgegroeid)
Da's duurquote:
Ik ben opgegroeid in een nog groter dorp in die buurt, maar dan nog. Het is alsof de mensen wat minder ambitie hebben soms. En het is allemaal net wat bekrompener...quote:Op zondag 11 april 2010 21:07 schreef LadyBlack het volgende:
Ik kom uit Enschede, en was laatst met mijn moeder in Losser (12000 inw). Hoewel ik altijd heb geroepen dat ik niet een dorp zou willen wonen, viel het me daar toch alweer mee. Best veel winkels in het centrum, en je woont natuurlijk wel lekker ruim en goedkoop.
Maar als ik kinderen heb denk ik dat ik het toch wel leuk vind als we makkelijk met de fiets overal heen kunnen.
Ja, dat vind ik ook, maar dat is misschien ook die volksaard waar ik het over had in het vorige topic. Ik voelde me absoluut niet thuis in Enschede in die 18 jaar dat ik er gewoond heb... Voelde me altijd raar.quote:Op zondag 11 april 2010 21:10 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Ik ben opgegroeid in een nog groter dorp in die buurt, maar dan nog. Het is alsof de mensen wat minder ambitie hebben soms. En het is allemaal net wat bekrompener...
Bedoelde mn eigen wijkje, dat bekend staat als groene (en best goede) buurt in rotterdamquote:Op zondag 11 april 2010 21:10 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Da's duuren het platteland is gratis
Of: het Noorderplantsoen hier, of gewoon het weiland aangrenzend aan de buitenste wijk van de stad of het dorp....
Precies! Ik had na acht maanden (!) pas weer zoiets van: Hm, een weekend alleen thuis is eigenlijk wel heel lekker. Ik blijf nu nog geregeld in het weekend bij paps en mams slapen. Wel maar 1 nachtje meestal, dan wil ik weer lekker naar m'n eigen huisjequote:Op zondag 11 april 2010 21:12 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik ben de dag eigenlijk wel goed doorgekomen. Vanochtend nog veel gehuild, en tijdens alle knuffels van broer, schoonzus en vriendin ook nog, maar ik heb nu al uren niet gehuild en net gezellig met m'n zus gebeld. Ik vind het geruststellend om te zien hoe alles hier nog precies hetzelfde is als toen ik nog thuis woonde. (Inclusief Studio Sport met het bord op schoot..) Ik weet nog steeds niet hoe ik het in godsnaam moet gaan rooien straks in m'n eentje, maar zo snel hoeft dat ook niet.
Ja. Ik ben naar het oosten verhuisd toen ik 6 was, en had toen al door dat ik anders was. Zeker toen mijn vader een hogere positie kreeg en wel eens in de krant kwam..Maar, het is wel lekker vertrouwd en er verandert weinig!quote:Op zondag 11 april 2010 21:12 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik ook, maar dat is misschien ook die volksaard waar ik het over had in het vorige topic. Ik voelde me absoluut niet thuis in Enschede in die 18 jaar dat ik er gewoond heb... Voelde me altijd raar.
Dat ga ik nu doenquote:Op zondag 11 april 2010 21:14 schreef Tinkepink het volgende:
Persoonlijk vind ik voorgesneden aardbeien niet zo lekker syrena (ze worden vaak papperig), maar is het niet voldoende om alleen het kroontje eraf te halen?
Stadsprovinciaal!quote:Op zondag 11 april 2010 21:16 schreef Ewelina het volgende:
Het enige van Rotterdam wat beter is dan het Amsterdamse, is de dierentuin.
Neem anders Driemondquote:Op zondag 11 april 2010 21:19 schreef shinydiscoball het volgende:
Ik hoef ook niet zo nodig in de stad te women met m'n kinders hoor. Aan de rand zou ik prima vinden. Abcoude of Halfweg ofzo!
Gewoon een Amsterdam-adept. Ben opgegroeid in een dorpje in de Bible Belt.quote:
Tussen Zuid-Oost en Weesp in.quote:
Wat, zo rondgesleept worden? Ouders met goedkoop huis op platteland (Artikel 31 dorp), (uit elkaar), alleenstaande moeder op zoek naar baan (Deventer), vindt baan (R'dam), wordt overspannen (wij weg).quote:Op zondag 11 april 2010 21:47 schreef loveli het volgende:
Jeu Sigme, hoe doe je dat?
Om op te groeien vind ik het een prima plekquote:Op zondag 11 april 2010 21:47 schreef Goodbye het volgende:
Ik vind Almere dan echt weer verschrikkelijk!
's Ochtends een glas halflauw water met zout & citroen?quote:Op zondag 11 april 2010 21:48 schreef neen het volgende:
Ik heb nu een reclame hiernaast waarin ik kan leren hoe ik iedere vrouw kan verleiden.
Dat laatste inderdaad precies. Ik kom er vaak genoeg, want er wonen vrienden van me, maar ik vind het maar een zielloos gebeuren.quote:Op zondag 11 april 2010 21:52 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Om op te groeien vind ik het een prima plek. Vijf middelbare scholen waar je uit kan kiezen, nog veel meer basisscholen, grote bioscoop (ok nauwelijks uitgaansleven, maar dat doe ik toch niet), vernieuwd stadscentrum en op 20 min van Amsterdam. Maarja, een stád kan je het niet noemen eigenlijk
, ondanks het aantal inwoners. Het mist sfeer.
quote:Op zondag 11 april 2010 21:53 schreef sigme het volgende:
[..]
's Ochtends een glas halflauw water met zout & citroen?
Misschien is dat typisch iets voor grote steden? Ik heb in Rome ook slechte ervaringen gehad. Eén keer ging ik spul tegen muggenbulten halen en de verkoper ging gewoon in gesprek met z'n collega en gunde mij amper een blik waardigquote:Op zondag 11 april 2010 19:35 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik ben zelf een halve Amsterdammer en weet uit ervaring dat toeristen vaak onaardig worden behandeld. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, en sommige toeristen zijn ook irritant, maar mijn opmerking is echt niet uit de lucht gegrepen. Maar je hoeft je niet aangesproken te voelen hoor
Ik ben arroganter dan de gemiddelde Amsterdammerquote:Op zondag 11 april 2010 21:52 schreef Ewelina het volgende:
Ik vind het vooral knap dat je dan zoveel positieve herinneringen hebt aan uitgejouwd worden. Hoe doe je dat?
Jij hoort er ook bijquote:Op zondag 11 april 2010 21:54 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Misschien is dat typisch iets voor grote steden? Ik heb in Rome ook slechte ervaringen gehad. Eén keer ging ik spul tegen muggenbulten halen en de verkoper ging gewoon in gesprek met z'n collega en gunde mij amper een blik waardig.
Ik ben trouwens geboren in het zkh in Leeuwarden. Ben ik dan ook een béétje cool?.
Jij hebt toch ook nog in die andere grote stad gewoond, dacht ik?quote:Op zondag 11 april 2010 21:59 schreef P.F het volgende:
@ tink nee geboren en getogen in AmsterdamMijn ouders wonen nu ook in een (grote) stad.
Verstandigquote:Op zondag 11 april 2010 21:55 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik ben arroganter dan de gemiddelde Amsterdammer.
Anders gezegd: in het algemeen begreep ik er geen reet van en had weinig zin me erin te verdiepen. Er zijn immers ook weilanden om door te sjouwen, boeken te lezen en strips te verslinden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |