abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 11 april 2010 @ 17:13:03 #1
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_80191769

De Desire op HTC.com

• Processor: Qualcomm Snapdragon QSD8250 1GHz
  • Besturingssysteem: Android 2.1 (Eclair) met HTC Sense
  • Scherm: 3,7 inch AMOLED aanraakgevoelig (capacitive) 480 x 800 WVGA
  • Geheugen: 512 MB ROM, 576 MB RAM
  • Geheugenuitbreiding: MicroSD t/m 32GB
  • Gewicht: 135 gram met batterij
  • Afmetingen: 119 x 60 x 11,9 mm
  • Netwerk: GSM/GPRS/EDGE 850/900/1800/1900 MHz, HSPA 900/2100 MHz (tot 2 Mbps upload en 7,2 Mbps download)
  • Trackball: Optische trackball
  • GPS: interne GPS-antenne
  • Sensoren: nabijheidssensor, lichtsensor, G-sensor en digitaal kompas
  • Camera: 5-megapixel met led-flash
  • Verbindingen: UMTS/HSDPA, BT2.1+EDR, Wi-Fi, GPS
  • Bluetooth: Bluetooth 2.1 met FTP/OPP voor bestandsverkeer, A2DP voor draadloos stereo muziekluisteren en PBAP voor adresboektoegang vanaf je carkit
  • Audio: 3,5 mm stereo audio-aansluiting
  • Aansluiting: Micro USB (USB 2.0)
  • Camera: 5 megapixels met video (800 x 480px), gezichtsdetectie, geotagging, autofocus en flitser
  • Muziekformaten afspelen: .aac, .amr, .ogg, .m4a, .mid, .mp3, .wav, .wma
  • Videoformaten afspelen: .3gp, .3g2, .mp4, .wmv
  • Batterij: 1400mA
  • Batterijduur: 340 uur standby, 6 uur spraak

• Tweakers: "De fijnste Android-smartphone die tot nu toe op de redactie heeft gebivakkeerd".
  • AllAboutPhones: "De HTC Desire is al met al een prachtige telefoon".
  • Engadget: "The Desire is yet another fine piece of work from HTC".
  • Gizmodo: "Yes, it's definitely worthy of your desire".
  • Slashgear: "This isn't just “good for an Android device”, it's brilliant".
  • Techradar: "In short, this is a phenomenal phone".
  • Mobileburn: "The HTC Desire is one of the most impressive handsets we've used to-date".
  • Pocket-Lint: "There is little fault with this superphone".
  • T3: "The number one phone for technophiles without a doubt".
  • TrustedReviews: "The HTC Desire is a truly wondrous smartphone".
  • RegHardware: "The Desire is the one to go for".

• Toestel kopen
    Los toestel (bruin)
    Los toestel (zilver)
    Toestel met abonnement

• Voor al je vragen over Android:
    Android #13 Versie 2.1 is een Milestone

• Vorige delen:

• De OP:
    Die vind je hier
  •  | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
      zondag 11 april 2010 @ 17:13:58 #2
    55709 Stereotomy
    Mens sana in corpore sano
    pi_80191809
    Het viel me op dat de Desire niet eens zoveel rapper was dan de Legend. En zeker bij het scrollen bij drukke webpagina's, is de iPhone 3GS nog sneller
    Confidence through competence
    pi_80191882
    Zou je de meest recente Wiki-OP willen neerzetten , 'k heb 'm nog wat aangepast.
      Moderator zondag 11 april 2010 @ 17:16:31 #4
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_80191915
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 17:15 schreef Ireyon het volgende:
    Zou je de meest recente Wiki-OP willen neerzetten , 'k heb 'm nog wat aangepast.
    Sure.
     | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
      zondag 11 april 2010 @ 17:17:42 #5
    273430 HalvinCarris
    Weet iemand waar HalvinCarris?
    pi_80191969
    Tvp
    Op maandag 18 januari 2010 14:11 schreef Mint_Clansell het volgende:
    Username: HalvinCarris
    Hoe simpel kun je zijn om gewoon de eerste letter van de voor- en achternaam om te draaien? :')
    pi_80192121
    Zo zwaar is ie toch heul niet ?
    pi_80192194
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 17:13 schreef Stereotomy het volgende:
    Het viel me op dat de Desire niet eens zoveel rapper was dan de Legend. En zeker bij het scrollen bij drukke webpagina's, is de iPhone 3GS nog sneller
    Ach, je krijgt wel een stuk meer tekst te zien zonder te scrollen...
    You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
    C. Sagan
    pi_80192257
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 17:16 schreef Renesite het volgende:

[..]

Sure.
    Coole OP! Veel informatie, erg handig!
    Vriendjelief wacht nog op de bevestiging van zijn verlenging, zou als het goed is deze week verlengd mogen worden, dus dan zal de foon volgende week ergens binnenkomen? *hoopt*
    Geluk is een richting,
    geen punt
    ---Loesje---
      zondag 11 april 2010 @ 17:30:11 #9
    88561 Lotusss
    Queen of Topic Kill
    pi_80192488
    Tuvpuh.
    -----------------------------------------------------
    So happy to show us, I ate the lotus
    ... and I feel fine.
    pi_80192525
    quote:
    Wat voor PDA gebruik jij tegenwoordig Stereotomy?
    pi_80192698
    quote:
    Ik weet niet of het nog klopt, maar volgens mij scrollt de iPhone op webpagina's niet echt. Je ziet eerst een 'plaatje' van wat je te zien zal krijgen en daarna zie je het pas echt. Zoals hier beschreven: http://www.theregister.co(...)s_apple_626_patent/. Daarom is het volgens mij zo soepeltjes. Android scrollt wel 'echt'.
    pi_80192733
    Tvp!
    pi_80192779
    "Crusher van alle mobiele telefoons" Dat is nogal een bewering!
    Mooi apparaat, dat zeker. Als ik niet net een andere telefoon had gekocht, zou ik het wel weten
      zondag 11 april 2010 @ 17:50:12 #14
    55709 Stereotomy
    pi_80193234
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 17:30 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Wat voor PDA gebruik jij tegenwoordig Stereotomy?
    Sinds een paar maandjes een iPhone 3GS. En jij?
    pi_80193264
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 17:50 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Sinds een paar maandjes een iPhone 3GS. En jij?
    Ik heb vorige week een SE Xperia X10 besteld, ben erg benieuwd. Mijn Centro is maandje geleden echt overleden, was redelijk verslaafd aan dat stugge ding. Die PIM functies zijn nog steeds niet geëvenaard.
      zondag 11 april 2010 @ 17:51:59 #16
    55709 Stereotomy
    pi_80193281
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 17:35 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Ik weet niet of het nog klopt, maar volgens mij scrollt de iPhone op webpagina's niet echt. Je ziet eerst een 'plaatje' van wat je te zien zal krijgen en daarna zie je het pas echt. Zoals hier beschreven: http://www.theregister.co(...)s_apple_626_patent/. Daarom is het volgens mij zo soepeltjes. Android scrollt wel 'echt'.
    Hee, interessant, bedankt! Picsel ken ik nog wel van vroeger.

Of het echt is of niet: als dit trucje ervoor zorgt dat de iPhone zo schandalig goed kan scrollen zonder dat ik nadelen in mijn bediening ervan ondervind, dan verkies ik dat boven het 'echt' scrollen van andere platformen...
      zondag 11 april 2010 @ 17:52:32 #17
    55709 Stereotomy
    pi_80193302
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 17:51 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Ik heb vorige week een SE Xpedia X10 besteld, ben erg benieuwd. Mijn Centro is maandje geleden echt overleden, was redelijk verslaafd aan dat stugge ding. Die PIM functies zijn nog steeds niet geëvenaard.
    Ik heb ook een jaartje een Centro gebruikt. Was ik erg content mee. En een Xperia X10 zou je dat nou wel doen.
    pi_80193369
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 17:52 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Ik heb ook een jaartje een Centro gebruikt. Was ik erg content mee. En een Xperia X10 zou je dat nou wel doen.
    Jammer dat de Desire zo lelijk is, anders was het zeker een winnaar geworden. De iPhone rage kom ik wat te laat mee, die was 2 jaar geleden gaaf. Dan blijven weinig high end option over. Windows mobile 2 maanden mogen proberen en dat was zeker geen optie meer.
      zondag 11 april 2010 @ 17:55:49 #19
    55709 Stereotomy
    pi_80193412
    Vind je de Desire lelijk? Ik vind hem wel mooi. Maar het lage gewicht + plastic geeft me erg dinky toys gevoel. De Legend ligt veel beter in mijn hand.

En WM is idd geen optie _!
      zondag 11 april 2010 @ 17:56:02 #20
    125913 Devolution
    Beep beep Richie
    pi_80193423
    Ik voorspel dat het woord van het jaar 2010 of 2011 "Desirekiller" wordt.
    "You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
    pi_80193487
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 17:52 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Dat Timescape van SE is wel lachen. Ziet er leuk en praktisch uit, hebben ze slim gedaan.
    De Legend (kleine broertje van de Desire) bevalt me op zich wel, afgezien dat ie wat traag is. Tevens ben ik geen fan van het scrollen door menuutjes, bladwijzers, internetpagina's etc. Het gaat allemaal zo sch-sch-schokk-er-erig...
      zondag 11 april 2010 @ 17:59:01 #22
    55709 Stereotomy
    pi_80193535
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 17:57 schreef witte_fantasie het volgende:

[..]

Dat Timescape van SE is wel lachen. Ziet er leuk en praktisch uit, hebben ze slim gedaan.
    Mja 'ziet', maar ik vond het in gebruik echt niet fijn. SE verkiest (imho uiteraard) wel eens vaker eye candy voor echt bruikbare dingen. Sowieso lijkt de strategie bij SE qua smartphones een beetje zoek.
    pi_80193597
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 17:56 schreef Devolution het volgende:
    Ik voorspel dat het woord van het jaar 2010 of 2011 "Desirekiller" wordt.
    Met "tevergeefs" er vlak voor of achter ?
      zondag 11 april 2010 @ 18:01:15 #24
    136429 Paran0id
    beetje wasig.
    pi_80193625
    Had hem ffs al gepreordered, heeft die webshop hem nogsteeds niet uitgeleverd

Toptoestel
    pi_80193629
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 17:55 schreef Stereotomy het volgende:

Maar het lage gewicht + plastic geeft me erg dinky toys gevoel. De Legend ligt veel beter in mijn hand.
    De Hero heeft hoekiger randen, je voelt daardoor beter de metaal-achtige voorkant (achterkant is rubberachtig plastic net als de Desire). De Desire is wat meer afgerond allemaal, en daardoor mis je (ik in ieder geval) die metalen 'feel'. 't Had van mij allemaal wat hoekiger gemogen, zoals de Hero, dat vind ik prettiger in de hand liggen.
    pi_80193668
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 17:59 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Mja 'ziet', maar ik vond het in gebruik echt niet fijn. SE verkiest (imho uiteraard) wel eens vaker eye candy voor echt bruikbare dingen. Sowieso lijkt de strategie bij SE qua smartphones een beetje zoek.
    Ben met je eens de strategie is op z'n minst gezegd, apart.

Het prettige van timescape is dat je in 1 overzicht alles van iedereen kunt vinden. Vond het wel z'n voordelen hebben. Maar voor mij niet nuttig genoeg om gelijk een X10 te halen. Ben nu met android, apple os en windows mobile 6.5 aan het rommelen.
    pi_80193671
    shit mooi ding. vind het alleen jammer dat er tegenwoordig elke week wel weer een nieuwe komt, vroegah was je een jaar blij met je mobieltje
    pi_80193694
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 18:01 schreef Paran0id het volgende:
    Had hem ffs al gepreordered, heeft die webshop hem nogsteeds niet uitgeleverd

Toptoestel
    Mijn telecomwinkel waar ik al jaren kom heeft hem gewoon op voorraad liggen. Hoop niet voor je dat je een paar maanden levertijd hebt.
      zondag 11 april 2010 @ 18:05:00 #29
    87334 lekzzz
    It's not easy being green
    pi_80193766
    nice OP
    Xiaomi Mi-2 16GB/JB 4.1.1
      zondag 11 april 2010 @ 18:21:30 #30
    55709 Stereotomy
    pi_80194325
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 18:01 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

De Hero heeft hoekiger randen, je voelt daardoor beter de metaal-achtige voorkant (achterkant is rubberachtig plastic net als de Desire). De Desire is wat meer afgerond allemaal, en daardoor mis je (ik in ieder geval) die metalen 'feel'. 't Had van mij allemaal wat hoekiger gemogen, zoals de Hero, dat vind ik prettiger in de hand liggen.
    Bij de Desire mis je de metalen feel omdat het niet van metaal is gemaakt.

Ik had het overigens over de Legend he, met dat metaalgevoel? Niet de Hero. Die 'unibody' van de Legend is gewoon een stuk aluminium. Echt een heel fijn gevoel als je dat ding oppakt en het voelt koud aan.

[ Bericht 3% gewijzigd door Stereotomy op 11-04-2010 18:33:28 ]
    pi_80194568
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 18:21 schreef Stereotomy het volgende:

Bij de Desire mis je de metalen feel omdat het niet van metaal is gemaakt.
    I know, maar ik vergeleek met de Hero die ik hier ook voor me heb liggen. En volgens mij zit het 'm meer nog in 't hoekige van de Hero-randen versus de rondingen van de Desire.
    quote:
    Ik had het overigens over de Legend he, met dat metaalgevoel? Hier de Hero. Die 'unibody' van de Legend is gewoon een stuk aluminium. Echt een heel fijn gevoel als je dat ding oppakt en het voelt koud aan.
    Ja, heb 'm ook in handen gehad. Erg mooi ding, maar ik koos toch voor wat meer ruimte op 't scherm en snellere processor. Hoewel ik nog niet 100% overtuigd ben van m'n keuze. You win some, you lose some .
      zondag 11 april 2010 @ 18:33:08 #32
    55709 Stereotomy
    pi_80194717
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 18:28 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

I know, maar ik vergeleek met de Hero die ik hier ook voor me heb liggen.
    Oh okee, die zag ik dus niet.
    quote:
    Ja, heb 'm ook in handen gehad. Erg mooi ding, maar ik koos toch voor wat meer ruimte op 't scherm en snellere processor. Hoewel ik nog niet 100% overtuigd ben van m'n keuze. You win some, you lose some .
    Ja, lastige keuze hoor. Ik had niet verwacht dat ik de Legend zo fijn vond aanvoelen in vergelijking met de Desire, dat zelfs het grotere scherm me niet 100% overhaalde.

De snellere processor trekt mij ook aan, maar in jouw ervaring, merkte je het snelheidsverschil echt? Ik vond de Desire nou niet 400 MHz 'sneller' aanvoelen, als je dat zo kunt zeggen. Natuurlijk moet de CPU ook meer pixels aandrijven op het scherm, zodat bijv. het scrollen van webpagina's wat zwaarder is, maar toch.
      Moderator zondag 11 april 2010 @ 18:36:18 #33
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_80194810
    Legend voelde wel goed aan idd... maar eerst de desire een week proberen, daarna kan je hem afaik altijd nog terugbrengen
    pi_80195243
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 17:59 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Jammer dat de oorspronkelijke Sony Clié lijn niet verder is gezet in smartphones. Het prachtige design, de innovatie en gebruiksvriendelijkheid was hier echt volop aanwezig.
    pi_80195280
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 18:33 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Oh okee, die zag ik dus niet.
    [..]

Ja, lastige keuze hoor. Ik had niet verwacht dat ik de Legend zo fijn vond aanvoelen in vergelijking met de Desire, dat zelfs het grotere scherm me niet 100% overhaalde.

De snellere processor trekt mij ook aan, maar in jouw ervaring, merkte je het snelheidsverschil echt? Ik vond de Desire nou niet 400 MHz 'sneller' aanvoelen, als je dat zo kunt zeggen. Natuurlijk moet de CPU ook meer pixels aandrijven op het scherm, zodat bijv. het scrollen van webpagina's wat zwaarder is, maar toch.
    Het is tegenwoordig niet meer zo dat je zomaar MHz'en mag vergelijken. De processoren van tegenwoordig verschillen in rekenkracht per kloktik. Zo is de processor in de Desire per kloktik nog eens een stuk krachtiger dan die in bijvoorbeeld de Hero.
      zondag 11 april 2010 @ 18:53:59 #36
    55709 Stereotomy
    pi_80195423
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 18:49 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Het is tegenwoordig niet meer zo dat je zomaar MHz'en mag vergelijken. De processoren van tegenwoordig verschillen in rekenkracht per kloktik. Zo is de processor in de Desire per kloktik nog eens een stuk krachtiger dan die in bijvoorbeeld de Hero.
    Nah, vroeger was dat al zo dat je dat niet mag (met een 144 MHz OMAP processor in een Palm Tungsten|T een 400 MHz XScale in een PocketPC 25 fps filmpjes draaien en pesten ), maar in dit geval is de vergelijking gerechtvaardigd, denk ik.

Immers, je hebt met de Desire op een identiek besturingssysteem 400 MHz meer op een processor die méér kan per kloktik ten opzichte van de Legend. En toch voelt de Desire in mijn beleving, ook onder hoge werkdruk, niet zóveel sneller aan. Ik verwonder me waardoor dit komt.
    pi_80195641
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 18:53 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Nah, vroeger was dat al zo dat je dat niet mag (met een 144 MHz OMAP processor in een Palm Tungsten|T een 400 MHz XScale in een PocketPC 25 fps filmpjes draaien en pesten ), maar in dit geval is de vergelijking gerechtvaardigd, denk ik.

Immers, je hebt met de Desire op een identiek besturingssysteem 400 MHz meer op een processor die méér kan per kloktik ten opzichte van de Legend. En toch voelt de Desire in mijn beleving, ook onder hoge werkdruk, niet zóveel sneller aan. Ik verwonder me waardoor dit komt.
    De oorzaak zal in de software liggen.
    pi_80195698
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 18:33 schreef Stereotomy het volgende:

Het was vooral dit filmpje van Engadget dat me over de streep trok.

http://www.viddler.com/simple/1822a5a6/

Even doorscrollen naar 3 minuten in 't filmpje, waarbij je goed ziet wat 't verschil in schermgrootte is van de Legend vergeleken met de Desire. En dat terwijl de toestellen fysiek niet zoveel in grootte verschillen. Ook zie je hoe verschillend ze presteren bij een flash-filmpje (beide schokkerig trouwens). De Desire laadt het filmpje véél sneller.
    quote:
    Heb de Legend wat dat betreft niet uitgebreid geprobeerd, maar ik geloof graag de reviews die zeggen dat de Legend heel goed reageert.

'k Zat meer te denken aan 'de toekomst', de Desire krijgt een Flash-versie die de Legend niet gaat krijgen enzo. Of bepaalde spellen misschien straks, dunno.
      zondag 11 april 2010 @ 19:02:01 #39
    55709 Stereotomy
    pi_80195704
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 19:00 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

De oorzaak zal in de software liggen.
    Dan is de vraag: zelfde besturingssysteemversie, zelfde generatie toestel uit de ontwikkelpijplijn van HTC, waarom voor de Legend beter geoptimaliseerd dan de Desire?

Zijn gewoon vragen die ik zelf in m'n hoofd heb.
      zondag 11 april 2010 @ 19:04:11 #40
    55709 Stereotomy
    pi_80195779
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 19:01 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

[ link | afbeelding ]

Even doorscrollen naar 3 minuten in 't filmpje, waarbij je goed ziet wat 't verschil in schermgrootte is van de Legend vergeleken met de Desire. En dat terwijl de toestellen fysiek niet zoveel in grootte verschillen. Ook zie je hoe verschillend ze presteren bij een flash-filmpje (beide schokkerig trouwens).
    [..]
    Goeie, hier is het wel duidelijk te zien dat de Desire qua Flash afspelen een stuk rapper is! Beide framerates zijn trouwens nog wel een beetje .
    pi_80195844
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 19:04 schreef Stereotomy het volgende:

Goeie, hier is het wel duidelijk te zien dat de Desire qua Flash afspelen een stuk rapper is! Beide framerates zijn trouwens nog wel een beetje .
    Yep. En da's beide met de huidige Flash Lite. 'k Weet niet wat een nieuwe Flash-versie gaat doen straks voor de Desire. De Legend gaat 'm sowieso niet krijgen begreep ik.
      zondag 11 april 2010 @ 19:07:20 #42
    55709 Stereotomy
    pi_80195897
    Ik kan me ook zo voorstellen dat Apple zegt van: 'ja hallo, dit Flash-gestotter willen we niet aanbieden aan onze klanten!' terwijl HTC meer het idee hanteert van: 'Okee, misschien niet heel bruikbaar, maar je kúnt er iig wat mee laten zien'.
    pi_80195952
    Ja, Apple laat aan bezoekers van de Engadget-site liever een blauw blokje zien .

Blij dat ik van HTC/Google zelf mag beslissen...
    pi_80196225
    Legend en Desire hebben Flash Lite. Deze versie is absoluut niet representatief voor Flash 10.1 die rond juni voor Android gaat uitkomen. Die loopt namelijk wél soepel (check maar op YouTube).
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 19:02 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Dan is de vraag: zelfde besturingssysteemversie, zelfde generatie toestel uit de ontwikkelpijplijn van HTC, waarom voor de Legend beter geoptimaliseerd dan de Desire?

Zijn gewoon vragen die ik zelf in m'n hoofd heb.
    Ik denk niet dat ze voor de Legend meer geoptimaliseerd hebben. Ik denk dat het hem in Android zelf zit. Android is nog steeds jong en er valt nog van alles te optimaliseren natuurlijk
    pi_80196921
    tvp
    to say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, or of what is not that it is not, is true
      zondag 11 april 2010 @ 19:46:47 #46
    73930 Blinker
    Only one Go Ahead Eagles
    pi_80197514
    Van die framerate word je inderdaad niet blij van.
      Moderator zondag 11 april 2010 @ 22:14:22 #47
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_80206050
    Een lijst met ultra geile apps een idee?
    pi_80206200
    Neuh, die kunnen beter (als je al zo'n lijst zou willen bijhouden) in 't Android-topic denk ik.

'k Zit nu verdorie in 't Hero, 't Desire én in 't Android-topic .
    (En stiekem ook nog in een Samsung-topic...)
      Moderator zondag 11 april 2010 @ 22:19:36 #49
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_80206331
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 22:17 schreef DennisMoore het volgende:
    Neuh, die kunnen beter (als je al zo'n lijst zou willen bijhouden) in 't Android-topic denk ik.

'k Zit nu verdorie in 't Hero, 't Desire én in 't Android-topic .
    (En stiekem ook nog in een Samsung-topic...)
    Hmmm, moet die rabobank app, die radio app, iets met mail, twitdroid? htc peep? - nog wat rotzooi.

Ach, ik ga zodra ik hem, kan gebruiken etc. maar eens bekijken.
    pi_80206461
    Apps ontdekken is half the fun, je moet niet standaard 't lijstje van een ander kopieren .
      maandag 12 april 2010 @ 10:27:15 #51
    297850 Babysap
    Babysap is lekker!!
    pi_80217155
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 19:01 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

[ link | afbeelding ]

Even doorscrollen naar 3 minuten in 't filmpje, waarbij je goed ziet wat 't verschil in schermgrootte is van de Legend vergeleken met de Desire. En dat terwijl de toestellen fysiek niet zoveel in grootte verschillen. Ook zie je hoe verschillend ze presteren bij een flash-filmpje (beide schokkerig trouwens). De Desire laadt het filmpje véél sneller.
    [..]

Heb de Legend wat dat betreft niet uitgebreid geprobeerd, maar ik geloof graag de reviews die zeggen dat de Legend heel goed reageert.

'k Zat meer te denken aan 'de toekomst', de Desire krijgt een Flash-versie die de Legend niet gaat krijgen enzo. Of bepaalde spellen misschien straks, dunno.
    Ik wil de legend of desire graag hebben, maar als ik dan zie hoe er over het scherm gehyped wordt van foons tegenwoordig en ik nu zie hoe abominabel slecht een filmpje op de qualcomm 1ghz cpu wordt afgespeeld.... nou....

Das toch de snapdragon cpu? Zijn daar niet ook lenovo etc laptops van die het WEL vloeiend af kunnen spelen (onder een *nix os, wat android volgens mij ook is onder de kap)? Ik twijfel zo vreselijk erg. en het verchil in schermgrootte lijkt wel mee te vallen, het hele verschil in grootte van toestel zelfs. Alleen hoorde ik dat de legend niet zo krasvast is?

Ik heb nu een Generatie 1 Storm en dat ding ligt voor mij lekker in de hand. Ben erg bang dat te verliezen met zowel de legend als de desire. Toch staan deze twee hoog in het vaandel bij mij......

Ook het typen op het scherm van de storm 1 (2 nooit kunnen testen) vind ik erg lekker gaan....

HELP?! please....
    1x daags 2 vers geperste baby's
      Moderator maandag 12 april 2010 @ 10:28:59 #52
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_80217211
    Desire willen ze tzt de kwaliteit gaan verbeteren. Het lgit niet aan de CPU maar aan de soort flashsoftware die erop zit. Zodra deze software verbeterd is zal het afspelen van een filmpje veel soepeler gaan!
      maandag 12 april 2010 @ 10:30:08 #53
    126462 Flappekz
    Met pöntjes
    pi_80217247
    terugvindphone
    Ik ben van pindavlees
    pi_80217783
    quote:
    Op maandag 12 april 2010 10:27 schreef Babysap het volgende:

..als ik dan zie hoe er over het scherm gehyped wordt van foons tegenwoordig en ik nu zie hoe abominabel slecht een filmpje op de qualcomm 1ghz cpu wordt afgespeeld.... nou....
    Tja, 'k weet niet. Een filmpje van Youtube doet het bijvoorbeeld prima, dus hij kan 't op zich wel.

Dumpert-filmpjes zijn ook prima te kijken, wel iets schokkeriger dan in de browser, maar verder, ach... .
    pi_80218487
    quote:
    Op maandag 12 april 2010 10:47 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Tja, 'k weet niet. Een filmpje van Youtube doet het bijvoorbeeld prima, dus hij kan 't op zich wel.

Dumpert-filmpjes zijn ook prima te kijken, wel iets schokkeriger dan in de browser, maar verder, ach... .
    Zoals al gezegd, het ligt niet aan de hardware (*), maar aan de software, in dit geval de flash lite.

Dat bijna geen enkele computer GTA IV op hoge settings kan draaien, ligt aan het programmeer werk, niet aan de computer. Als flash 10.1 straks losgelaten wordt. dan zouden dat soort filmpjes vlekkeloos moeten lopen. Laptops hebben al fatsoenlijke flash, smartphones nog niet.

(*)natuurlijk zijn er hardware keuzes te maken waarbij je zelfs deze slechte flash fatsoenlijk kan afspelen, maar dat zou in de praktijk niets worden.
    You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
    C. Sagan
    pi_80220607
    Mijn conclusie van de legend.
    Het scherm zit weinig verschil in dan dat van de andere smartphones van het moment. In de zon is het waardeloos kijken imo. Dumpert werkt maar daar is alles mee gezegd. Goed om je e-penis mee te vergroten lol. Het scherm is imo te klein om op te fokken. Berichtje typen gaat nog net (getuige deze post) maar de AT lezen ho maar. My 2 cents.
      maandag 12 april 2010 @ 12:18:06 #57
    55709 Stereotomy
    pi_80220823
    Gebruik je wel de mobiele template? De mobiele templates werkt op alle telefoons met 320x480 resolutie. Geen probleem.
      maandag 12 april 2010 @ 12:36:50 #58
    3432 Whiteguy
    TÜV geprüft
    pi_80221417
    Is het eigenlijk zinnig om een screenprotector op dit type scherm te plakken of kunnen die capacitieve schermen daar niet zo best mee overweg ?
    Anders moet ik die nog even bij bestellen namelijk...
    pi_80221552
    Zou ik wel doen, je voorkomt er een hoop krassen mee.
    pi_80221601
    Ligt er helemaal aan hoe je met je telefoon omgaat.
    M'n Hero heeft na bijna een jaar nog geen enkele kras op 't scherm. Zonder protectie dus. Maar nooit in dezelfde broekzak met sleutels stoppen bijvoorbeeld.
      maandag 12 april 2010 @ 12:56:35 #61
    55709 Stereotomy
    pi_80222082
    Ja? Da's best knap van die Hero.

Mijn iPhone - met glazen scherm - is erg krasbestendig. Dat kon ik van mijn oude Treo's (met plastic scherm) niet zeggen, alhoewel ik vaker de vinger dan de stylus gebruikte. Best goed materiaal van de Hero dan (ook plastic) dat er geen krassen opkomen bij normaal gebruik...
    pi_80222617
    was al gemeld dat T-mobile inmiddels de Desire op de website heeft staan?

hij staat echter nog niet onder filter HTC maar wel tussen "alle toestellen"
      maandag 12 april 2010 @ 13:19:52 #63
    3432 Whiteguy
    TÜV geprüft
    pi_80222911
    quote:
    Op maandag 12 april 2010 12:40 schreef witte_fantasie het volgende:
    Zou ik wel doen, je voorkomt er een hoop krassen mee.
    Dat snap ik, dat heb ik ook op mijn huidige telefoon. Maar die heeft zo'n druk gevoelig touchscreen, en het touchscreen op de desire zou anders moeten werken, via geleiding. Gaat de werking daarvan niet erg sterk achteruit als er iets tussen komt vraag ik me dan af.
    pi_80222972
    Nou, ik sta nu in de zon bij de tramhalte, met het scherm op max brightness en de telefoon in m'n eigen schaduw houdend... het is nét te doen...
    pi_80223123
    Liever dan Flash of 3d games of snellere CPU heb ik dus een beter leesbaar scherm en betere accu. Beste foon-fabrikanten, maak dáár eens prioriteit van!
      maandag 12 april 2010 @ 13:36:37 #66
    73930 Blinker
    Only one Go Ahead Eagles
    pi_80223610
    quote:
    Op maandag 12 april 2010 13:24 schreef DennisMoore het volgende:
    Liever dan Flash of 3d games of snellere CPU heb ik dus een beter leesbaar scherm en betere accu. Beste foon-fabrikanten, maak dáár eens prioriteit van!
    Uiteindelijk wordt er toch eerst naar de specs gekeken, want we willen allemaal meer/sneller etc.
    Als je batterijduur wilt, dan kan je beter een ouwe Nokia kopen.
    pi_80224491
    quote:
    Op maandag 12 april 2010 13:11 schreef Salatrel het volgende:
    was al gemeld dat T-mobile inmiddels de Desire op de website heeft staan?

hij staat echter nog niet onder filter HTC maar wel tussen "alle toestellen"
    Godver, vorige week mijn abo opgezegd omdat ze hem niet zouden krijgen :S
    to say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, or of what is not that it is not, is true
    pi_80226383
    quote:
    Op maandag 12 april 2010 13:58 schreef webbyplus het volgende:

[..]

Godver, vorige week mijn abo opgezegd omdat ze hem niet zouden krijgen :S
    als je je abo toch opgezegd hebt zou ik lekker naar vodafone gaan. beter internet daar
    pi_80231738
    Backfindpost.
    HÆLP.
      maandag 12 april 2010 @ 17:52:30 #70
    201020 OutOfThisWorld
    Fuori dal Mondo
    pi_80233678
    Zo, net de Desire Silver besteld bij coolblue/pdashop

Morgen wordt ie geleverd
      maandag 12 april 2010 @ 18:59:01 #71
    125913 Devolution
    Beep beep Richie
    pi_80235864
    Mijne is ook verzonden
    "You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
      maandag 12 april 2010 @ 19:25:18 #72
    17051 HAL9000S
    you can become gitano...
    pi_80236933
    Vandaag besteld..... hopelijk komt ie snel binnen!
    Cop killer
    Kill all the cops tonight
    Kill them, cop killer
    Kill all the cops in sight
      maandag 12 april 2010 @ 19:27:37 #73
    71610 Black-Hole
    Deep in my soul
    pi_80237034
    Morgen ophalen bij T for Telecom als ik de berichten moet geloven. Heb er nog een beetje een hard hoofd in of ze hem morgen al hebben.
      maandag 12 april 2010 @ 19:47:09 #74
    159635 Spike1506
    NullPointerException
    pi_80237931
    Net de HTC Desire Silver besteld en komt als het goed is morgen aan!
    pi_80238222
    quote:
    Op maandag 12 april 2010 13:24 schreef DennisMoore het volgende:
    Nog een paar jaar wachten tot energiezuinige kleuren e-ink schermen die snel genoeg zijn voor video's.
      dinsdag 13 april 2010 @ 09:16:45 #76
    73274 Prosac
    Bedankt Ray
    pi_80253555
    Vorige week donderdag de Desire opgehaald bij Coolblue. Tering wat een lekker toestel, internetten gaat soepel, zoomen terwijl hij nog aan het laden is, leuke apps gevonden en ben er zelfs door aan het social media-en gegaan.
      dinsdag 13 april 2010 @ 09:17:53 #77
    273430 HalvinCarris
    Weet iemand waar HalvinCarris?
    pi_80253574
    quote:
    Op dinsdag 13 april 2010 09:16 schreef Prosac het volgende:
    Vorige week donderdag de Desire opgehaald bij Coolblue. Tering wat een lekker toestel, internetten gaat soepel, zoomen terwijl hij nog aan het laden is, leuke apps gevonden en ben er zelfs door aan het social media-en gegaan.
    Haha

Prima toch. Veel plezier er nog mee
    Op maandag 18 januari 2010 14:11 schreef Mint_Clansell het volgende:
    Username: HalvinCarris
    Hoe simpel kun je zijn om gewoon de eerste letter van de voor- en achternaam om te draaien? :')
    pi_80255359
    http://www.androidworld.n(...)met-spraakherkenning

Hij gaat spraakherkenning krijgen . English-only lijkt me.
    pi_80256194
    Ik wil deze ook kopen, weet iemand of ie binnenkort te krijgen is met een KPN abbo?
    🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
    pi_80256404
    quote:
    Op dinsdag 13 april 2010 10:29 schreef DennisMoore het volgende:

http://www.androidworld.n(...)met-spraakherkenning

Hij gaat spraakherkenning krijgen . English-only lijkt me.
    Never mind .
    Je gaat gewoon met je Desire naar http://code.google.com/p/voicesearch/
    Dan klik je op 't tabje Downloads en klik je op VoiceSearch_2.1.apk
    Na downloaden daarvan klik je 't bestand aan in de lijst om 't te installeren, en klaar .

Zodra je nu op 't zoek-knopje drukt (vergrootglasje) krijg je naast het snelzoekvakje ook een icoontje van een microfoon te zien. Aanklikken en inspreken maar .

Je kunt daarnaast ook http://www.androidworld.n(...)navigation-activeren gebruiken om Google Navigation te installeren, maar die krijg ik nog niet standaard werkend met Voice Search. In ieder geval Nav Launcher installeren en denk ik ook Maps (brut).
    pi_80257662

Best geinig dit, en best wel rap, via wifi dan .

[ Bericht 17% gewijzigd door DennisMoore op 13-04-2010 11:48:08 ]
      dinsdag 13 april 2010 @ 11:46:23 #82
    73274 Prosac
    Bedankt Ray
    pi_80258102
    quote:
    Op dinsdag 13 april 2010 09:17 schreef HalvinCarris het volgende:

[..]

Haha

Prima toch. Veel plezier er nog mee
    Twitter is cool.
      Moderator dinsdag 13 april 2010 @ 13:31:48 #83
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_80261550
    De 20e verwacht vodafone hem pas
    pi_80261744
    weekje nog
    Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
    [TK] enkele Blu-ray films (in seal)
    pi_80266203
    Hmmm, op de website van Hi staat er niet meer dat 'ie vanaf 21 april geleverd wordt, maar dat als je 'm voor 5 u besteld dat je 'm morgen in huis hebt
    Ik heb 'm vorige week donderdag gereserveerd dus ben benieuwd of 'ie inderdaad morgen komt dan!
    Tralalalaaa
      dinsdag 13 april 2010 @ 15:37:16 #86
    17051 HAL9000S
    you can become gitano...
    pi_80266442
    quote:
    Op dinsdag 13 april 2010 13:31 schreef Renesite het volgende:
    De 20e verwacht vodafone hem pas
    Heb die van mij gisteren bij vodafone besteld en die gast vertelde me dat ze al een batch van 1000 stuks binnen hadden waarvan er 900 verkocht waren. Ik was nog net op tijd en mijn telefoon is al onderweg.
    Cop killer
    Kill them, cop killer
    pi_80266929
    zojuist een SMS ontvangen van de bezorgservice

AS donderdag komen ze mijn Desire brengen
      Moderator dinsdag 13 april 2010 @ 16:05:59 #88
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_80267769
    quote:
    Op dinsdag 13 april 2010 15:37 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Heb die van mij gisteren bij vodafone besteld en die gast vertelde me dat ze al een batch van 1000 stuks binnen hadden waarvan er 900 verkocht waren. Ik was nog net op tijd en mijn telefoon is al onderweg.
    In de vodafone winkel?
      dinsdag 13 april 2010 @ 16:09:19 #89
    17051 HAL9000S
    you can become gitano...
    pi_80267944
    quote:
    Op dinsdag 13 april 2010 16:05 schreef Renesite het volgende:

[..]

In de vodafone winkel?
    Nope. Ik ging keek op de website of ik mijn abonnement kon verlengen maar ik was 2 maanden te vroeg, er stond een telefoonnummer bij dat ik belde en toen heb ik mijn abonnement telefonisch alvast verlengd icm de HTC desire. De beste man van de helpdesk wist mij dat allemaal te vertellen.

0800-0200056

dit nummer moet je hebben.

[ Bericht 3% gewijzigd door HAL9000S op 13-04-2010 16:15:21 ]
    Cop killer
    Kill them, cop killer
      dinsdag 13 april 2010 @ 16:15:13 #90
    88561 Lotusss
    Queen of Topic Kill
    pi_80268219
    Volgens Hi is mijn bestelling reeds met TNT mee, alleen de Track&Trace is op de website van TNT nog niet geregistreerd.... misschien krijg ik 'm morgen al dus!!
    -----------------------------------------------------
    So happy to show us, I ate the lotus
    ... and I feel fine.
      Moderator dinsdag 13 april 2010 @ 16:17:51 #91
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_80268341
    quote:
    Op dinsdag 13 april 2010 16:09 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Nope. Ik ging keek op de website of ik mijn abonnement kon verlengen maar ik was 2 maanden te vroeg, er stond een telefoonnummer bij dat ik belde en toen heb ik mijn abonnement telefonisch alvast verlengd icm de HTC desire. De beste man van de helpdesk wist mij dat allemaal te vertellen.

0800-0200056

dit nummer moet je hebben.
    Zal mijn order niet sneller door komen denk ik - heb het namelijk nu al 2 keer gevraagd in de winkel
    pi_80268978
    quote:
    Op dinsdag 13 april 2010 16:15 schreef Lotusss het volgende:
    Volgens Hi is mijn bestelling reeds met TNT mee, alleen de Track&Trace is op de website van TNT nog niet geregistreerd.... misschien krijg ik 'm morgen al dus!!
    Same here! Alleen hoop ik dat 'ie wordt aangeboden als m'n man even thuis is om te lunchen!
    Tralalalaaa
    pi_80269923
    quote:
    Op dinsdag 13 april 2010 16:30 schreef Take_A_Picture het volgende:

[..]

Same here! Alleen hoop ik dat 'ie wordt aangeboden als m'n man even thuis is om te lunchen!
    ik heb me werk als afleveradres opgegeven
    pi_80270766
    Hij is net binnen. Doei.
    HÆLP.
      Moderator dinsdag 13 april 2010 @ 17:09:46 #95
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_80270937
    quote:
    Op dinsdag 13 april 2010 17:06 schreef ehqo. het volgende:
    Hij is net binnen. Doei.
      dinsdag 13 april 2010 @ 17:30:38 #96
    136429 Paran0id
    beetje wasig.
    pi_80271710
    Heb 'm vanmiddag ook binnen gekregen
    pi_80275487
    quote:
    Op dinsdag 13 april 2010 17:09 schreef Renesite het volgende:

[..]

PI-loze post. Eerste Desire post, hij bevalt.
    HÆLP.
    pi_80276089
    quote:
    Op dinsdag 13 april 2010 19:19 schreef ehqo. het volgende:

[..]

PI-loze post. Eerste Desire post, hij bevalt.
    Krijg je in die browser nu de mobiele layout ( ) of gewoon een fatsoenlijke ?
    pi_80278727
    quote:
    Op dinsdag 13 april 2010 19:32 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Krijg je in die browser nu de mobiele layout ( ) of gewoon een fatsoenlijke ?
    Ik vind de mobiele layout wel handig, de kleuren zijn alleen een beetje ehm... kut.
      dinsdag 13 april 2010 @ 20:49:31 #100
    87334 lekzzz
    It's not easy being green
    pi_80279523
    ik zou liever een android layout hebben
    Xiaomi Mi-2 16GB/JB 4.1.1
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')