Sure.quote:Op zondag 11 april 2010 17:15 schreef Ireyon het volgende:
Zou je de meest recente Wiki-OP willen neerzetten, 'k heb 'm nog wat aangepast.
Ach, je krijgt wel een stuk meer tekst te zien zonder te scrollen...quote:Op zondag 11 april 2010 17:13 schreef Stereotomy het volgende:
Het viel me op dat de Desire niet eens zoveel rapper was dan de Legend. En zeker bij het scrollen bij drukke webpagina's, is de iPhone 3GS nog sneller
Coole OP! Veel informatie, erg handig!quote:
Wat voor PDA gebruik jij tegenwoordig Stereotomy?quote:Op zondag 11 april 2010 17:13 schreef Stereotomy het volgende:
Het viel me op dat de Desire niet eens zoveel rapper was dan de Legend. En zeker bij het scrollen bij drukke webpagina's, is de iPhone 3GS nog sneller
Ik weet niet of het nog klopt, maar volgens mij scrollt de iPhone op webpagina's niet echt. Je ziet eerst een 'plaatje' van wat je te zien zal krijgen en daarna zie je het pas echt. Zoals hier beschreven: http://www.theregister.co(...)s_apple_626_patent/. Daarom is het volgens mij zo soepeltjes. Android scrollt wel 'echt'.quote:Op zondag 11 april 2010 17:13 schreef Stereotomy het volgende:
Sinds een paar maandjes een iPhone 3GS. En jij?quote:Op zondag 11 april 2010 17:30 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Wat voor PDA gebruik jij tegenwoordig Stereotomy?
Ik heb vorige week een SE Xperia X10 besteld, ben erg benieuwd. Mijn Centro is maandje geleden echt overleden, was redelijk verslaafd aan dat stugge ding. Die PIM functies zijn nog steeds niet geëvenaard.quote:Op zondag 11 april 2010 17:50 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Sinds een paar maandjes een iPhone 3GS. En jij?
Hee, interessant, bedankt! Picsel ken ik nog wel van vroeger.quote:Op zondag 11 april 2010 17:35 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Ik weet niet of het nog klopt, maar volgens mij scrollt de iPhone op webpagina's niet echt. Je ziet eerst een 'plaatje' van wat je te zien zal krijgen en daarna zie je het pas echt. Zoals hier beschreven: http://www.theregister.co(...)s_apple_626_patent/. Daarom is het volgens mij zo soepeltjes. Android scrollt wel 'echt'.
Ik heb ook een jaartje een Centro gebruikt. Was ik erg content mee. En een Xperia X10quote:Op zondag 11 april 2010 17:51 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Ik heb vorige week een SE Xpedia X10 besteld, ben erg benieuwd. Mijn Centro is maandje geleden echt overleden, was redelijk verslaafd aan dat stugge ding. Die PIM functies zijn nog steeds niet geëvenaard.
Jammer dat de Desire zo lelijk is, anders was het zeker een winnaar geworden. De iPhone rage kom ik wat te laat mee, die was 2 jaar geleden gaaf. Dan blijven weinig high end option over. Windows mobile 2 maanden mogen proberen en dat was zeker geen optie meer.quote:Op zondag 11 april 2010 17:52 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik heb ook een jaartje een Centro gebruikt. Was ik erg content mee. En een Xperia X10zou je dat nou wel doen.
Dat Timescape van SE is wel lachen. Ziet er leuk en praktisch uit, hebben ze slim gedaan.quote:Op zondag 11 april 2010 17:52 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik heb ook een jaartje een Centro gebruikt. Was ik erg content mee. En een Xperia X10zou je dat nou wel doen.
Mja 'ziet', maar ik vond het in gebruik echt niet fijn. SE verkiest (imho uiteraard) wel eens vaker eye candy voor echt bruikbare dingen. Sowieso lijkt de strategie bij SE qua smartphones een beetje zoek.quote:Op zondag 11 april 2010 17:57 schreef witte_fantasie het volgende:
[..]
Dat Timescape van SE is wel lachen. Ziet er leuk en praktisch uit, hebben ze slim gedaan.
Met "tevergeefs" er vlak voor of achterquote:Op zondag 11 april 2010 17:56 schreef Devolution het volgende:
Ik voorspel dat het woord van het jaar 2010 of 2011 "Desirekiller" wordt.
De Hero heeft hoekiger randen, je voelt daardoor beter de metaal-achtige voorkant (achterkant is rubberachtig plastic net als de Desire). De Desire is wat meer afgerond allemaal, en daardoor mis je (ik in ieder geval) die metalen 'feel'. 't Had van mij allemaal wat hoekiger gemogen, zoals de Hero, dat vind ik prettiger in de hand liggen.quote:Op zondag 11 april 2010 17:55 schreef Stereotomy het volgende:
Maar het lage gewicht + plastic geeft me erg dinky toys gevoel. De Legend ligt veel beter in mijn hand.
Ben met je eens de strategie is op z'n minst gezegd, apart.quote:Op zondag 11 april 2010 17:59 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Mja 'ziet', maar ik vond het in gebruik echt niet fijn. SE verkiest (imho uiteraard) wel eens vaker eye candy voor echt bruikbare dingen. Sowieso lijkt de strategie bij SE qua smartphones een beetje zoek.
Mijn telecomwinkel waar ik al jaren kom heeft hem gewoon op voorraad liggen. Hoop niet voor je dat je een paar maanden levertijd hebt.quote:Op zondag 11 april 2010 18:01 schreef Paran0id het volgende:
Had hem ffs al gepreordered, heeft die webshop hem nogsteeds niet uitgeleverd![]()
Toptoestel
Bij de Desire mis je de metalen feel omdat het niet van metaal is gemaakt.quote:Op zondag 11 april 2010 18:01 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
De Hero heeft hoekiger randen, je voelt daardoor beter de metaal-achtige voorkant (achterkant is rubberachtig plastic net als de Desire). De Desire is wat meer afgerond allemaal, en daardoor mis je (ik in ieder geval) die metalen 'feel'. 't Had van mij allemaal wat hoekiger gemogen, zoals de Hero, dat vind ik prettiger in de hand liggen.
I know, maar ik vergeleek met de Hero die ik hier ook voor me heb liggen. En volgens mij zit het 'm meer nog in 't hoekige van de Hero-randen versus de rondingen van de Desire.quote:Op zondag 11 april 2010 18:21 schreef Stereotomy het volgende:
Bij de Desire mis je de metalen feel omdat het niet van metaal is gemaakt.
Ja, heb 'm ook in handen gehad. Erg mooi ding, maar ik koos toch voor wat meer ruimte op 't scherm en snellere processor. Hoewel ik nog niet 100% overtuigd ben van m'n keuze. You win some, you lose somequote:Ik had het overigens over de Legend he, met dat metaalgevoel? Hier de Hero. Die 'unibody' van de Legend is gewoon een stuk aluminium. Echt een heel fijn gevoel als je dat ding oppakt en het voelt koud aan.
Oh okee, die zag ik dus niet.quote:Op zondag 11 april 2010 18:28 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
I know, maar ik vergeleek met de Hero die ik hier ook voor me heb liggen.
Ja, lastige keuze hoor. Ik had niet verwacht dat ik de Legend zo fijn vond aanvoelen in vergelijking met de Desire, dat zelfs het grotere scherm me niet 100% overhaalde.quote:Ja, heb 'm ook in handen gehad. Erg mooi ding, maar ik koos toch voor wat meer ruimte op 't scherm en snellere processor. Hoewel ik nog niet 100% overtuigd ben van m'n keuze. You win some, you lose some.
Jammer dat de oorspronkelijke Sony Clié lijn niet verder is gezet in smartphones. Het prachtige design, de innovatie en gebruiksvriendelijkheid was hier echt volop aanwezig.quote:Op zondag 11 april 2010 17:59 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Mja 'ziet', maar ik vond het in gebruik echt niet fijn. SE verkiest (imho uiteraard) wel eens vaker eye candy voor echt bruikbare dingen. Sowieso lijkt de strategie bij SE qua smartphones een beetje zoek.
Het is tegenwoordig niet meer zo dat je zomaar MHz'en mag vergelijken. De processoren van tegenwoordig verschillen in rekenkracht per kloktik. Zo is de processor in de Desire per kloktik nog eens een stuk krachtiger dan die in bijvoorbeeld de Hero.quote:Op zondag 11 april 2010 18:33 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Oh okee, die zag ik dus niet.
[..]
Ja, lastige keuze hoor. Ik had niet verwacht dat ik de Legend zo fijn vond aanvoelen in vergelijking met de Desire, dat zelfs het grotere scherm me niet 100% overhaalde.
De snellere processor trekt mij ook aan, maar in jouw ervaring, merkte je het snelheidsverschil echt? Ik vond de Desire nou niet 400 MHz 'sneller' aanvoelen, als je dat zo kunt zeggen. Natuurlijk moet de CPU ook meer pixels aandrijven op het scherm, zodat bijv. het scrollen van webpagina's wat zwaarder is, maar toch.
Nah, vroeger was dat al zo dat je dat niet mag (met een 144 MHz OMAP processor in een Palm Tungsten|T een 400 MHz XScale in een PocketPC 25 fps filmpjes draaien en pestenquote:Op zondag 11 april 2010 18:49 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Het is tegenwoordig niet meer zo dat je zomaar MHz'en mag vergelijken. De processoren van tegenwoordig verschillen in rekenkracht per kloktik. Zo is de processor in de Desire per kloktik nog eens een stuk krachtiger dan die in bijvoorbeeld de Hero.
De oorzaak zal in de software liggen.quote:Op zondag 11 april 2010 18:53 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Nah, vroeger was dat al zo dat je dat niet mag (met een 144 MHz OMAP processor in een Palm Tungsten|T een 400 MHz XScale in een PocketPC 25 fps filmpjes draaien en pesten), maar in dit geval is de vergelijking gerechtvaardigd, denk ik.
Immers, je hebt met de Desire op een identiek besturingssysteem 400 MHz meer op een processor die méér kan per kloktik ten opzichte van de Legend. En toch voelt de Desire in mijn beleving, ook onder hoge werkdruk, niet zóveel sneller aan. Ik verwonder me waardoor dit komt.
quote:Op zondag 11 april 2010 18:33 schreef Stereotomy het volgende:
Ja, lastige keuze hoor. Ik had niet verwacht dat ik de Legend zo fijn vond aanvoelen in vergelijking met de Desire, dat zelfs het grotere scherm me niet 100% overhaalde.
Heb de Legend wat dat betreft niet uitgebreid geprobeerd, maar ik geloof graag de reviews die zeggen dat de Legend heel goed reageert.quote:De snellere processor trekt mij ook aan, maar in jouw ervaring, merkte je het snelheidsverschil echt? Ik vond de Desire nou niet 400 MHz 'sneller' aanvoelen, als je dat zo kunt zeggen. Natuurlijk moet de CPU ook meer pixels aandrijven op het scherm, zodat bijv. het scrollen van webpagina's wat zwaarder is, maar toch.
Dan is de vraag: zelfde besturingssysteemversie, zelfde generatie toestel uit de ontwikkelpijplijn van HTC, waarom voor de Legend beter geoptimaliseerd dan de Desire?quote:Op zondag 11 april 2010 19:00 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
De oorzaak zal in de software liggen.
Goeie, hier is het wel duidelijk te zien dat de Desire qua Flash afspelen een stuk rapper is! Beide framerates zijn trouwens nog wel een beetjequote:Op zondag 11 april 2010 19:01 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
Het was vooral dit filmpje van Engadget dat me over de streep trok.
http://www.viddler.com/simple/1822a5a6/
Even doorscrollen naar 3 minuten in 't filmpje, waarbij je goed ziet wat 't verschil in schermgrootte is van de Legend vergeleken met de Desire. En dat terwijl de toestellen fysiek niet zoveel in grootte verschillen. Ook zie je hoe verschillend ze presteren bij een flash-filmpje (beide schokkerig trouwens).
[..]
Yep. En da's beide met de huidige Flash Lite. 'k Weet niet wat een nieuwe Flash-versie gaat doen straks voor de Desire. De Legend gaat 'm sowieso niet krijgen begreep ik.quote:Op zondag 11 april 2010 19:04 schreef Stereotomy het volgende:
Goeie, hier is het wel duidelijk te zien dat de Desire qua Flash afspelen een stuk rapper is! Beide framerates zijn trouwens nog wel een beetje.
Ik denk niet dat ze voor de Legend meer geoptimaliseerd hebben. Ik denk dat het hem in Android zelf zit. Android is nog steeds jong en er valt nog van alles te optimaliseren natuurlijkquote:Op zondag 11 april 2010 19:02 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Dan is de vraag: zelfde besturingssysteemversie, zelfde generatie toestel uit de ontwikkelpijplijn van HTC, waarom voor de Legend beter geoptimaliseerd dan de Desire?![]()
Zijn gewoon vragen die ik zelf in m'n hoofd heb.
Hmmm, moet die rabobank app, die radio app, iets met mail, twitdroid? htc peep? - nog wat rotzooi.quote:Op zondag 11 april 2010 22:17 schreef DennisMoore het volgende:
Neuh, die kunnen beter (als je al zo'n lijst zou willen bijhouden) in 't Android-topic denk ik.
'k Zit nu verdorie in 't Hero, 't Desire én in 't Android-topic.
(En stiekem ook nog in een Samsung-topic...)
Ik wil de legend of desire graag hebben, maar als ik dan zie hoe er over het scherm gehyped wordt van foons tegenwoordig en ik nu zie hoe abominabel slecht een filmpje op de qualcomm 1ghz cpu wordt afgespeeld.... nou....quote:Op zondag 11 april 2010 19:01 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
Het was vooral dit filmpje van Engadget dat me over de streep trok.
http://www.viddler.com/simple/1822a5a6/
Even doorscrollen naar 3 minuten in 't filmpje, waarbij je goed ziet wat 't verschil in schermgrootte is van de Legend vergeleken met de Desire. En dat terwijl de toestellen fysiek niet zoveel in grootte verschillen. Ook zie je hoe verschillend ze presteren bij een flash-filmpje (beide schokkerig trouwens). De Desire laadt het filmpje véél sneller.
[..]
Heb de Legend wat dat betreft niet uitgebreid geprobeerd, maar ik geloof graag de reviews die zeggen dat de Legend heel goed reageert.
'k Zat meer te denken aan 'de toekomst', de Desire krijgt een Flash-versie die de Legend niet gaat krijgen enzo. Of bepaalde spellen misschien straks, dunno.
Tja, 'k weet niet. Een filmpje van Youtube doet het bijvoorbeeld prima, dus hij kan 't op zich wel.quote:Op maandag 12 april 2010 10:27 schreef Babysap het volgende:
..als ik dan zie hoe er over het scherm gehyped wordt van foons tegenwoordig en ik nu zie hoe abominabel slecht een filmpje op de qualcomm 1ghz cpu wordt afgespeeld.... nou....
Zoals al gezegd, het ligt niet aan de hardware (*), maar aan de software, in dit geval de flash lite.quote:Op maandag 12 april 2010 10:47 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Tja, 'k weet niet. Een filmpje van Youtube doet het bijvoorbeeld prima, dus hij kan 't op zich wel.
Dumpert-filmpjes zijn ook prima te kijken, wel iets schokkeriger dan in de browser, maar verder, ach....
Dat snap ik, dat heb ik ook op mijn huidige telefoon. Maar die heeft zo'n druk gevoelig touchscreen, en het touchscreen op de desire zou anders moeten werken, via geleiding. Gaat de werking daarvan niet erg sterk achteruit als er iets tussen komt vraag ik me dan af.quote:Op maandag 12 april 2010 12:40 schreef witte_fantasie het volgende:
Zou ik wel doen, je voorkomt er een hoop krassen mee.
Uiteindelijk wordt er toch eerst naar de specs gekeken, want we willen allemaal meer/sneller etc.quote:Op maandag 12 april 2010 13:24 schreef DennisMoore het volgende:
Liever dan Flash of 3d games of snellere CPU heb ik dus een beter leesbaar scherm en betere accu. Beste foon-fabrikanten, maak dáár eens prioriteit van!
Godver, vorige week mijn abo opgezegd omdat ze hem niet zouden krijgen :Squote:Op maandag 12 april 2010 13:11 schreef Salatrel het volgende:
was al gemeld dat T-mobile inmiddels de Desire op de website heeft staan?
hij staat echter nog niet onder filter HTC maar wel tussen "alle toestellen"
als je je abo toch opgezegd hebt zou ik lekker naar vodafone gaan. beter internet daarquote:Op maandag 12 april 2010 13:58 schreef webbyplus het volgende:
[..]
Godver, vorige week mijn abo opgezegd omdat ze hem niet zouden krijgen :S
Nog een paar jaar wachten tot energiezuinige kleuren e-ink schermen die snel genoeg zijn voor video's.quote:Op maandag 12 april 2010 13:24 schreef DennisMoore het volgende:
Liever dan Flash of 3d games of snellere CPU heb ik dus een beter leesbaar scherm en betere accu. Beste foon-fabrikanten, maak dáár eens prioriteit van!
Hahaquote:Op dinsdag 13 april 2010 09:16 schreef Prosac het volgende:
Vorige week donderdag de Desire opgehaald bij Coolblue. Tering wat een lekker toestel, internetten gaat soepel, zoomen terwijl hij nog aan het laden is, leuke apps gevonden en ben er zelfs door aan het social media-en gegaan.![]()
Never mindquote:Op dinsdag 13 april 2010 10:29 schreef DennisMoore het volgende:
http://www.androidworld.n(...)met-spraakherkenning
Hij gaat spraakherkenning krijgen. English-only lijkt me.
Twitter is cool.quote:Op dinsdag 13 april 2010 09:17 schreef HalvinCarris het volgende:
[..]
Haha
Prima toch. Veel plezier er nog mee
Heb die van mij gisteren bij vodafone besteld en die gast vertelde me dat ze al een batch van 1000 stuks binnen hadden waarvan er 900 verkocht waren. Ik was nog net op tijd en mijn telefoon is al onderweg.quote:
In de vodafone winkel?quote:Op dinsdag 13 april 2010 15:37 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Heb die van mij gisteren bij vodafone besteld en die gast vertelde me dat ze al een batch van 1000 stuks binnen hadden waarvan er 900 verkocht waren. Ik was nog net op tijd en mijn telefoon is al onderweg.
Nope. Ik ging keek op de website of ik mijn abonnement kon verlengen maar ik was 2 maanden te vroeg, er stond een telefoonnummer bij dat ik belde en toen heb ik mijn abonnement telefonisch alvast verlengd icm de HTC desire. De beste man van de helpdesk wist mij dat allemaal te vertellen.quote:
Zal mijn order niet sneller door komen denk ik - heb het namelijk nu al 2 keer gevraagd in de winkelquote:Op dinsdag 13 april 2010 16:09 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Nope. Ik ging keek op de website of ik mijn abonnement kon verlengen maar ik was 2 maanden te vroeg, er stond een telefoonnummer bij dat ik belde en toen heb ik mijn abonnement telefonisch alvast verlengd icm de HTC desire. De beste man van de helpdesk wist mij dat allemaal te vertellen.
0800-0200056
dit nummer moet je hebben.
Same here! Alleen hoop ik dat 'ie wordt aangeboden als m'n man even thuis is om te lunchen!quote:Op dinsdag 13 april 2010 16:15 schreef Lotusss het volgende:
Volgens Hi is mijn bestelling reeds met TNT mee, alleen de Track&Trace is op de website van TNT nog niet geregistreerd.... misschien krijg ik 'm morgen al dus!!
ik heb me werk als afleveradres opgegevenquote:Op dinsdag 13 april 2010 16:30 schreef Take_A_Picture het volgende:
[..]
Same here! Alleen hoop ik dat 'ie wordt aangeboden als m'n man even thuis is om te lunchen!
Krijg je in die browser nu de mobiele layout (quote:Op dinsdag 13 april 2010 19:19 schreef ehqo. het volgende:
[..]
PI-loze post. Eerste Desire post, hij bevalt.
Ik vind de mobiele layout wel handig, de kleuren zijn alleen een beetje ehm... kut.quote:Op dinsdag 13 april 2010 19:32 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Krijg je in die browser nu de mobiele layout () of gewoon een fatsoenlijke
?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |