abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80193668
quote:
Op zondag 11 april 2010 17:59 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Mja 'ziet', maar ik vond het in gebruik echt niet fijn. SE verkiest (imho uiteraard) wel eens vaker eye candy voor echt bruikbare dingen. Sowieso lijkt de strategie bij SE qua smartphones een beetje zoek.
Ben met je eens de strategie is op z'n minst gezegd, apart.

Het prettige van timescape is dat je in 1 overzicht alles van iedereen kunt vinden. Vond het wel z'n voordelen hebben. Maar voor mij niet nuttig genoeg om gelijk een X10 te halen. Ben nu met android, apple os en windows mobile 6.5 aan het rommelen.
pi_80193671
shit mooi ding. vind het alleen jammer dat er tegenwoordig elke week wel weer een nieuwe komt, vroegah was je een jaar blij met je mobieltje
pi_80193694
quote:
Op zondag 11 april 2010 18:01 schreef Paran0id het volgende:
Had hem ffs al gepreordered, heeft die webshop hem nogsteeds niet uitgeleverd

Toptoestel
Mijn telecomwinkel waar ik al jaren kom heeft hem gewoon op voorraad liggen. Hoop niet voor je dat je een paar maanden levertijd hebt.
  zondag 11 april 2010 @ 18:05:00 #29
87334 lekzzz
It's not easy being green
pi_80193766
nice OP
Xiaomi Mi-2 16GB/JB 4.1.1
  zondag 11 april 2010 @ 18:21:30 #30
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_80194325
quote:
Op zondag 11 april 2010 18:01 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

De Hero heeft hoekiger randen, je voelt daardoor beter de metaal-achtige voorkant (achterkant is rubberachtig plastic net als de Desire). De Desire is wat meer afgerond allemaal, en daardoor mis je (ik in ieder geval) die metalen 'feel'. 't Had van mij allemaal wat hoekiger gemogen, zoals de Hero, dat vind ik prettiger in de hand liggen.
Bij de Desire mis je de metalen feel omdat het niet van metaal is gemaakt.

Ik had het overigens over de Legend he, met dat metaalgevoel? Niet de Hero. Die 'unibody' van de Legend is gewoon een stuk aluminium. Echt een heel fijn gevoel als je dat ding oppakt en het voelt koud aan.

[ Bericht 3% gewijzigd door Stereotomy op 11-04-2010 18:33:28 ]
Confidence through competence
pi_80194568
quote:
Op zondag 11 april 2010 18:21 schreef Stereotomy het volgende:

Bij de Desire mis je de metalen feel omdat het niet van metaal is gemaakt.
I know, maar ik vergeleek met de Hero die ik hier ook voor me heb liggen. En volgens mij zit het 'm meer nog in 't hoekige van de Hero-randen versus de rondingen van de Desire.
quote:
Ik had het overigens over de Legend he, met dat metaalgevoel? Hier de Hero. Die 'unibody' van de Legend is gewoon een stuk aluminium. Echt een heel fijn gevoel als je dat ding oppakt en het voelt koud aan.
Ja, heb 'm ook in handen gehad. Erg mooi ding, maar ik koos toch voor wat meer ruimte op 't scherm en snellere processor. Hoewel ik nog niet 100% overtuigd ben van m'n keuze. You win some, you lose some .
  zondag 11 april 2010 @ 18:33:08 #32
55709 Stereotomy
pi_80194717
quote:
Op zondag 11 april 2010 18:28 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

I know, maar ik vergeleek met de Hero die ik hier ook voor me heb liggen.
Oh okee, die zag ik dus niet.
quote:
Ja, heb 'm ook in handen gehad. Erg mooi ding, maar ik koos toch voor wat meer ruimte op 't scherm en snellere processor. Hoewel ik nog niet 100% overtuigd ben van m'n keuze. You win some, you lose some .
Ja, lastige keuze hoor. Ik had niet verwacht dat ik de Legend zo fijn vond aanvoelen in vergelijking met de Desire, dat zelfs het grotere scherm me niet 100% overhaalde.

De snellere processor trekt mij ook aan, maar in jouw ervaring, merkte je het snelheidsverschil echt? Ik vond de Desire nou niet 400 MHz 'sneller' aanvoelen, als je dat zo kunt zeggen. Natuurlijk moet de CPU ook meer pixels aandrijven op het scherm, zodat bijv. het scrollen van webpagina's wat zwaarder is, maar toch.
  Moderator zondag 11 april 2010 @ 18:36:18 #33
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_80194810
Legend voelde wel goed aan idd... maar eerst de desire een week proberen, daarna kan je hem afaik altijd nog terugbrengen
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_80195243
quote:
Op zondag 11 april 2010 17:59 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Mja 'ziet', maar ik vond het in gebruik echt niet fijn. SE verkiest (imho uiteraard) wel eens vaker eye candy voor echt bruikbare dingen. Sowieso lijkt de strategie bij SE qua smartphones een beetje zoek.
Jammer dat de oorspronkelijke Sony Clié lijn niet verder is gezet in smartphones. Het prachtige design, de innovatie en gebruiksvriendelijkheid was hier echt volop aanwezig.
pi_80195280
quote:
Op zondag 11 april 2010 18:33 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Oh okee, die zag ik dus niet.
[..]

Ja, lastige keuze hoor. Ik had niet verwacht dat ik de Legend zo fijn vond aanvoelen in vergelijking met de Desire, dat zelfs het grotere scherm me niet 100% overhaalde.

De snellere processor trekt mij ook aan, maar in jouw ervaring, merkte je het snelheidsverschil echt? Ik vond de Desire nou niet 400 MHz 'sneller' aanvoelen, als je dat zo kunt zeggen. Natuurlijk moet de CPU ook meer pixels aandrijven op het scherm, zodat bijv. het scrollen van webpagina's wat zwaarder is, maar toch.
Het is tegenwoordig niet meer zo dat je zomaar MHz'en mag vergelijken. De processoren van tegenwoordig verschillen in rekenkracht per kloktik. Zo is de processor in de Desire per kloktik nog eens een stuk krachtiger dan die in bijvoorbeeld de Hero.
  zondag 11 april 2010 @ 18:53:59 #36
55709 Stereotomy
pi_80195423
quote:
Op zondag 11 april 2010 18:49 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Het is tegenwoordig niet meer zo dat je zomaar MHz'en mag vergelijken. De processoren van tegenwoordig verschillen in rekenkracht per kloktik. Zo is de processor in de Desire per kloktik nog eens een stuk krachtiger dan die in bijvoorbeeld de Hero.
Nah, vroeger was dat al zo dat je dat niet mag (met een 144 MHz OMAP processor in een Palm Tungsten|T een 400 MHz XScale in een PocketPC 25 fps filmpjes draaien en pesten ), maar in dit geval is de vergelijking gerechtvaardigd, denk ik.

Immers, je hebt met de Desire op een identiek besturingssysteem 400 MHz meer op een processor die méér kan per kloktik ten opzichte van de Legend. En toch voelt de Desire in mijn beleving, ook onder hoge werkdruk, niet zóveel sneller aan. Ik verwonder me waardoor dit komt.
pi_80195641
quote:
Op zondag 11 april 2010 18:53 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Nah, vroeger was dat al zo dat je dat niet mag (met een 144 MHz OMAP processor in een Palm Tungsten|T een 400 MHz XScale in een PocketPC 25 fps filmpjes draaien en pesten ), maar in dit geval is de vergelijking gerechtvaardigd, denk ik.

Immers, je hebt met de Desire op een identiek besturingssysteem 400 MHz meer op een processor die méér kan per kloktik ten opzichte van de Legend. En toch voelt de Desire in mijn beleving, ook onder hoge werkdruk, niet zóveel sneller aan. Ik verwonder me waardoor dit komt.
De oorzaak zal in de software liggen.
pi_80195698
quote:
Op zondag 11 april 2010 18:33 schreef Stereotomy het volgende:

Het was vooral dit filmpje van Engadget dat me over de streep trok.

http://www.viddler.com/simple/1822a5a6/

Even doorscrollen naar 3 minuten in 't filmpje, waarbij je goed ziet wat 't verschil in schermgrootte is van de Legend vergeleken met de Desire. En dat terwijl de toestellen fysiek niet zoveel in grootte verschillen. Ook zie je hoe verschillend ze presteren bij een flash-filmpje (beide schokkerig trouwens). De Desire laadt het filmpje véél sneller.
quote:
Heb de Legend wat dat betreft niet uitgebreid geprobeerd, maar ik geloof graag de reviews die zeggen dat de Legend heel goed reageert.

'k Zat meer te denken aan 'de toekomst', de Desire krijgt een Flash-versie die de Legend niet gaat krijgen enzo. Of bepaalde spellen misschien straks, dunno.
  zondag 11 april 2010 @ 19:02:01 #39
55709 Stereotomy
pi_80195704
quote:
Op zondag 11 april 2010 19:00 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

De oorzaak zal in de software liggen.
Dan is de vraag: zelfde besturingssysteemversie, zelfde generatie toestel uit de ontwikkelpijplijn van HTC, waarom voor de Legend beter geoptimaliseerd dan de Desire?

Zijn gewoon vragen die ik zelf in m'n hoofd heb.
  zondag 11 april 2010 @ 19:04:11 #40
55709 Stereotomy
pi_80195779
quote:
Op zondag 11 april 2010 19:01 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

[ link | afbeelding ]

Het was vooral dit filmpje van Engadget dat me over de streep trok.

http://www.viddler.com/simple/1822a5a6/

Even doorscrollen naar 3 minuten in 't filmpje, waarbij je goed ziet wat 't verschil in schermgrootte is van de Legend vergeleken met de Desire. En dat terwijl de toestellen fysiek niet zoveel in grootte verschillen. Ook zie je hoe verschillend ze presteren bij een flash-filmpje (beide schokkerig trouwens).
[..]
Goeie, hier is het wel duidelijk te zien dat de Desire qua Flash afspelen een stuk rapper is! Beide framerates zijn trouwens nog wel een beetje .
pi_80195844
quote:
Op zondag 11 april 2010 19:04 schreef Stereotomy het volgende:

Goeie, hier is het wel duidelijk te zien dat de Desire qua Flash afspelen een stuk rapper is! Beide framerates zijn trouwens nog wel een beetje .
Yep. En da's beide met de huidige Flash Lite. 'k Weet niet wat een nieuwe Flash-versie gaat doen straks voor de Desire. De Legend gaat 'm sowieso niet krijgen begreep ik.
  zondag 11 april 2010 @ 19:07:20 #42
55709 Stereotomy
pi_80195897
Ik kan me ook zo voorstellen dat Apple zegt van: 'ja hallo, dit Flash-gestotter willen we niet aanbieden aan onze klanten!' terwijl HTC meer het idee hanteert van: 'Okee, misschien niet heel bruikbaar, maar je kúnt er iig wat mee laten zien'.
pi_80195952
Ja, Apple laat aan bezoekers van de Engadget-site liever een blauw blokje zien .

Blij dat ik van HTC/Google zelf mag beslissen...
pi_80196225
Legend en Desire hebben Flash Lite. Deze versie is absoluut niet representatief voor Flash 10.1 die rond juni voor Android gaat uitkomen. Die loopt namelijk wél soepel (check maar op YouTube).
quote:
Op zondag 11 april 2010 19:02 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Dan is de vraag: zelfde besturingssysteemversie, zelfde generatie toestel uit de ontwikkelpijplijn van HTC, waarom voor de Legend beter geoptimaliseerd dan de Desire?

Zijn gewoon vragen die ik zelf in m'n hoofd heb.
Ik denk niet dat ze voor de Legend meer geoptimaliseerd hebben. Ik denk dat het hem in Android zelf zit. Android is nog steeds jong en er valt nog van alles te optimaliseren natuurlijk
pi_80196921
tvp
to say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, or of what is not that it is not, is true
  zondag 11 april 2010 @ 19:46:47 #46
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_80197514
Van die framerate word je inderdaad niet blij van.
  Moderator zondag 11 april 2010 @ 22:14:22 #47
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_80206050
Een lijst met ultra geile apps een idee?
pi_80206200
Neuh, die kunnen beter (als je al zo'n lijst zou willen bijhouden) in 't Android-topic denk ik.

'k Zit nu verdorie in 't Hero, 't Desire én in 't Android-topic .
(En stiekem ook nog in een Samsung-topic...)
  Moderator zondag 11 april 2010 @ 22:19:36 #49
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_80206331
quote:
Op zondag 11 april 2010 22:17 schreef DennisMoore het volgende:
Neuh, die kunnen beter (als je al zo'n lijst zou willen bijhouden) in 't Android-topic denk ik.

'k Zit nu verdorie in 't Hero, 't Desire én in 't Android-topic .
(En stiekem ook nog in een Samsung-topic...)
Hmmm, moet die rabobank app, die radio app, iets met mail, twitdroid? htc peep? - nog wat rotzooi.

Ach, ik ga zodra ik hem, kan gebruiken etc. maar eens bekijken.
pi_80206461
Apps ontdekken is half the fun, je moet niet standaard 't lijstje van een ander kopieren .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')