Ik ben nu bezig om een schema te zoeken.. Want weet niet zeker of ik er weerstanden in moet hebben.quote:
Denk dat ik gewoon van de week wat onderdelen ga kopen en wat ga proberen.. Led's zijn niet zo duur, dus kan best een foutje makenquote:Op maandag 19 april 2010 15:43 schreef 2cv het volgende:
Ik heb begrepen dat bij ledjes altijd weerstanden nodig zijn. Maar wellicht dat die bij moderne ledjes al ingebouwd zitten.
Koop wel redelijk krachtige, anders heeft het 3e remlicht qua opvallen nog niet zoveel zin.quote:Op maandag 19 april 2010 15:45 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Denk dat ik gewoon van de week wat onderdelen ga kopen en wat ga proberen.. Led's zijn niet zo duur, dus kan best een foutje maken
Er is vast wel een één of andere manier om het meer te laten reflecteren. Gewoon beetje prutsen enzoquote:Op maandag 19 april 2010 15:50 schreef mstr het volgende:
[..]
Koop wel redelijk krachtige, anders heeft het 3e remlicht qua opvallen nog niet zoveel zin.
Reflecteren heeft niet zoveel zin, aangezien een LED vooral 1 richting op schijnt.quote:Op maandag 19 april 2010 15:53 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Er is vast wel een één of andere manier om het meer te laten reflecteren. Gewoon beetje prutsen enzo
Laat me nou eens gewoon een beetje er over nadenkenquote:Op maandag 19 april 2010 15:53 schreef mstr het volgende:
[..]
Reflecteren heeft niet zoveel zin, aangezien een LED vooral 1 richting op schijnt.
Ik probeer je alleen te helpen schatje.quote:Op maandag 19 april 2010 15:55 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Laat me nou eens gewoon een beetje er over nadenken
Pwnquote:Op maandag 19 april 2010 16:00 schreef mstr het volgende:
Ik heb ook LEDs liggen voor in m'n 3e remlicht, alleen is dat 3e remlicht bij een 206 er alleen met grof geweld uit te krijgen
Ik heb hier vrij felle rode LEDs liggen, die zijn er goed voor te gebruikenquote:Op maandag 19 april 2010 16:02 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Pwn.. Ik moet het totaal vanaf niks opbouwen.. Misschien de omhuizing van een andere auto passend maken ofzo.
Tja in Harderwijk zit een elektronicazaak die veel van die meuk verkoopt. Ga daar wel heen van de weekquote:Op maandag 19 april 2010 16:02 schreef mstr het volgende:
[..]
Ik heb hier vrij felle rode LEDs liggen, die zijn er goed voor te gebruiken
Je kunt natuurlijk ook serie/parallel schakelingen maken met de LED's zelf zodat je op ~14 Volt uitkomt.quote:Op maandag 19 april 2010 15:43 schreef 2cv het volgende:
Ik heb begrepen dat bij ledjes altijd weerstanden nodig zijn. Maar wellicht dat die bij moderne ledjes al ingebouwd zitten.
Er zijn via eBay etc genoeg LEDs te krijgen die gewoon op 12V werken (dus al met een weerstand ingebouwd), dan is het makkelijk om ze in serie te zetten en aan te sluiten.quote:Op maandag 19 april 2010 17:35 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk ook serie/parallel schakelingen maken met de LED's zelf zodat je op ~14 Volt uitkomt.
Je kunt ze ok allemaal parallel zetten en dan een regelschakelingetje ervoor die het spul voorziet van het goede voltage![]()
Voor reflectie kun je een plaatje RVS/alu polijsten ofzo, of een reepje snijden van zo'n plakspiegel van de Gamma
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |