abonnement Unibet Coolblue
pi_80855988
quote:
Op donderdag 29 april 2010 11:27 schreef WRH het volgende:
om er maar weer eens een cliche tegen aan te gooien maar die vloer gaat uiteindelijk vast wel heel veel voldoening geven, eenmaal weer helemaal schoon en netjes.
Ja, dat denk ik ook...
quote:
Op donderdag 29 april 2010 20:54 schreef Bartjebart het volgende:
oeh weer volgen
Hai


Morgen gaat er weer geklust worden dames en heren!!! Wie weet heb ik morgenavond wel een leuke update
pi_80857061
We houden het in de gaten
pi_80857467
Ben benieuwd hoor
pi_80891845
Heb weer eens een echte klusdag gehad! Nouja, eigenlijk maar een halve klusdag, want moest natuurlijk eerst naar de Gamma om te profiteren van die 15%. Daar onder andere een douchegordijntje gekocht:



Zoals jullie zien vergeten de ringen te kopen. Handig met een klemmende stang, hoef ik nog niet te boren, want uiteindelijk moet er een glazen klapdeurtje komen, zodra ik geld heb. Maar tegen het spetteren is een gordijntje toch wel ff handig...
Ook heb ik daar plinten, jawel, gekocht:



Want, jeeeeej ben aan de studeerkamer begonnen! En bedacht dat de keuken ook nog plinten moet, dus dat worden dan maar dezelfde... Als ik ooit de woonkamer nog mooi laat stucen (of zou ik dat soms ook wel zelf kunnen? ) doe ik daar mooi dezelfde plinten en dan in de slaapkamer ook... Verder nog een hoop dingen gekocht bij de gamma: plakfolie voor raampje in douche, lijmverwijderaar voor vloer keuken en verfkrabbers ook daarvoor, plus vast wat latex en een roller voor het studeerkamertje. Oja en een tafeltje voor buiten... En nog wat handige klusdingetjes...

Maar goed, na naar de Gamma te zijn geweest heb ik nog even samen met mijn vader zijn kantoor verhuisd, dus voor we begonnen was het 3 uur. Wat stond er op de planning: deze twee muren in het studeerkamertje "stucen" met fix & finish:





Bij ene muur is het behang er af gekrabt door een collega die "het leuk vindt om behang te krabben" maar dat werd toch niet echt mooi... Op andere muur (op de foto meer raam dan muur, maar er zit links ook nog een stukje, kan geen goede overzichtsfoto nemen vanwege de weinige ruimte) zit het behang nog. Heel lelijk van dat reliëf spul. Weg ermee, moet allemaal strak zijn. En mooie gelegenheid om eens te testen of ik dat kan, fix & finishen Als dit namelijk goed uit pakt, wil ik daar de gang mee gaan doen! (Zit nu lelijke structuur megakorrel op )

Zowel mijn vader als ik had zoiets nog nooit gedaan, dus het was een beetje een gokje, maar het ging best goed en het resultaat mag er wezen, al zeg ik het zelf! Het is wel even afwachten hoe het morgen er bij daglicht en opgedroogd en wel er uit ziet, maar ik heb er het volste vertrouwen in. Eerst alles grof opgezet samen met mijn vader, ieder een pleisterspaan en er op kwakken maar

Resultaat na die eerste laag: (weet niet of het allemaal overkomt op de foto maar vond het proces van het steeds strakker worden van de muur zelf wel gaaf dus probeer het gewoon )



Daarna heeft m'n vader de eerste ronde spaccen gedaan (o nee, "messen" heet dat):



En daarna heb ik net nog de tweede ronde met spac- en plamuurmes gedaan... En voila, het eindresultaat!





(Hm deze laatste lijkt helemaal niet zo strak, maar is 't in 't echt wel hoor! )

Fantastisch goed gelukt glad stukje:



Nog zo één:



Jullie zullen wel denken, hoeveel foto's van een paar m2 muur kan een mens leuk vinden, maar goed ik ben zelf zo blij dat het allemaal goed ging. Als het echt zo mooi is geworden als het nu lijkt, gaan we ook zeker de gang er mee doen... Het was ook echt een leuke klus om te doen. Komt denk ik ook omdat het maar kleine muurtjes waren...

Resultaat: bende!!!



Zal morgen laten weten hoe het resultaat bij daglicht is...
Ik zit er trouwens over te denken of één of twee muren van dat kamertje een kleurtje te geven. Steekt dan mooi af bij het (straks) witte houtwerk. Vind een blauwgroenige kleur (wat ze petrol noemen ofzo) heel erg mooi, maar ben nog heel erg aan het twijfelen. Het is namelijk aan de achterkant van het huis en daardoor komt er nooit directe zon op de kamer, dus ben bang dat het dan misschien wat donker wordt. Plus dat zo'n kleur voora mooi is als je de ruimte hebt en niet als je kamertje volgepropt wordt met computers en een hoop boeken en dergelijke (zoals bij mij het geval zal zijn). Dus moet maar ff kijken... Of misschien kan ik dat in de gang doen. Nouja...
Eerst maar eens lekker

[ Bericht 0% gewijzigd door Beijtje op 01-05-2010 00:32:05 ]
pi_80899538
En het is nog steeds mooi! Even geen tijd foto te maken, hopelijk morgen...
pi_80900588
Leuk zeg : samen met je vader mooi-er maken.

En het resultaat ziet er goed uit !
pi_80904128
Dat hebben jullie weer knap gefixt en finisht.
pi_80906170
kutwerk dat stucen, maar ziet er goed uit!
pi_80911568
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 17:16 schreef TheOneAndOnly het volgende:
kutwerk dat stucen, maar ziet er goed uit!
Nou, viel dus wel mee, vond ik. En dank je!

Ben nog steeds aan het nadenken over kleur of geen kleur... Lastig...
pi_80913564
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 20:17 schreef Beijtje het volgende:

[..]

Nou, viel dus wel mee, vond ik. En dank je!

Ben nog steeds aan het nadenken over kleur of geen kleur... Lastig...

kleur.... zou ik doen dan....

wit kijkt zo steriel....
pi_80913653
Als je durft : fuchsia op 1 muur, maakt het zonnig.
Bv. op een smaller stuk muur naast de deur of zo, indien mogelijk.

Of - iets zachter - lavendelblauw : zuid Frankrijk ...

rood en grasgroen : sooo 2008
pi_80916940
Ik heb een fuchsia muur in de gang en die knalt er wel uit! Maar je moet gewoon een kleur nemen die je aanspreekt en niet een kleur die zogenaamd uit de mode zou zijn.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_80917763
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 23:07 schreef Cyan het volgende:
Ik heb een fuchsia muur in de gang en die knalt er wel uit! Maar je moet gewoon een kleur nemen die je aanspreekt en niet een kleur die zogenaamd uit de mode zou zijn.
ah toe Cyan, laat eens een foto zien , please...
pi_80918663
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 23:37 schreef AnneX het volgende:

[..]

ah toe Cyan, laat eens een foto zien , please...
Ik heb er geen foto van. Als ik er aan denk zal ik er eentje maken. Het was trouwens roze verf van de Hema met de toepasselijke naam "Bubblegum". Het was eigenlijk de bedoeling om een streep op de muur te maken voor de kapstokhaakjes maar die streep werd breder en schever en toen heb ik de hele muur maar geverfd.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_80925994
Hmmm ja ik heb vroeger zo'n felblauwe kleur (het fuchsia van het blauw zeg maar) op de muur gehad, dus met zulke felle kleuren ben ik wel een beetje klaar... Als het kleur wordt, wordt het zo'n petrol-blauwe kleur of in elk geval zo'n soort tint. Maar ik twijfel nog of er überhaupt kleur op gaat...
Kiezen is lastig...
pi_80941931
Zo, vandaag weer rustig aan wat gedaan: raamfolie op het badkamerraampje in de douche gedaan en houtwerk in de studeerkamer samen met twee vriendinnen in de grondverf gezet. Wil dat morgenavond aflakken en dan woensdag de muren verven!
pi_80962939
Ziet er goed uit die muur! Petje af
Geeft inderdaad een hoop zooi dat spul, maar moet zeggen.. dat ziet er nog netjes uit bij jou!
Je wilt niet weten hoe mijn kamers er uit zagen toen de stukadoor was geweest.. En dat gaat dan 'professioneel'
pi_80963368
LEUHEUK

Klussen is leuk zeker als het dan eindelijk af is en je kunt er gaan wonen
Daar zit je dan.
pi_80964489
quote:
Op maandag 3 mei 2010 12:02 schreef rioohhh het volgende:
Ziet er goed uit die muur! Petje af
Geeft inderdaad een hoop zooi dat spul, maar moet zeggen.. dat ziet er nog netjes uit bij jou!
Je wilt niet weten hoe mijn kamers er uit zagen toen de stukadoor was geweest.. En dat gaat dan 'professioneel'
Dank u! (Meeste knoeisel is van m'n pa, ik heb maar 2 x een kwakje van mn spaan laten vallen )
quote:
Op maandag 3 mei 2010 12:12 schreef Csbs het volgende:
LEUHEUK

Klussen is leuk zeker als het dan eindelijk af is en je kunt er gaan wonen
Zeker! (Maar nu ik er woon terwijl het niet af is, gebeurt er wel wat minder moet ik zeggen )
pi_80965017
quote:
Op maandag 3 mei 2010 12:44 schreef Beijtje het volgende:

[..]

Dank u! (Meeste knoeisel is van m'n pa, ik heb maar 2 x een kwakje van mn spaan laten vallen )
[..]

Zeker! (Maar nu ik er woon terwijl het niet af is, gebeurt er wel wat minder moet ik zeggen )
Joh bij ons zijn de stucadoors een halve dag zoet geweest met het afkrabben van de vloer
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_80986637
Ik heb net lekker met m'n moeder de kozijntjes afgelakt! Dus de planning gaat nog steeds goed: woensdag de muren en van het weekend de plinten er op en verven!
pi_81076165
ZIt nog steeds op schema: gisterochtend in een uurtje de muren geverfd en van het weekend de kamer afmaken! (Plinten, radiator en schakelmateriaal er op)
De goedkoopste latex van de Gamma is trouwens kut. Alhoewel ie nu ie opgedroogd is er wel ok uit ziet. Maar kan niet tippen aan de Histor Monodek en Flexa Powerdek die ik in de andere kamers had. Plus dat ik misschien mijn net ge-f&f-tje muurtje ff had moeten voorstrijken En ik misschien wat meer had moeten kopen want één muur die al redelijk wit was is nu niet echt geverfd... Maar zie je allemaal niks van, 't is nu lekker af! Kan ik weer even gerust aan het werk.
  donderdag 6 mei 2010 @ 10:19:43 #73
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_81077648
Muren verven is zoooo heerlijk! Het is sneller gedaan dan je denkt en knapt meteen enorm op

En eigen merk latex is inderdaad ruk
Ik heb hier in het hele huis dure zooi (monodek) gebruikt en dat was prima, maar wilde voor de trapkast/keldertje en inbouwkasten goedkopie Gamma-latex gebruiken. Mooi dat ik het daarna gewoon met monodek kon overdoen, wat een prutzooi is dat zeg
Moet zeggen dat de muurverf van Karwei eigen merk wel prima is, die hebben we hier in het trappengat zitten en ziet er echt goed uit
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_81078010
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 10:19 schreef BBQ-kip het volgende:
Muren verven is zoooo heerlijk! Het is sneller gedaan dan je denkt en knapt meteen enorm op

En eigen merk latex is inderdaad ruk
Ik heb hier in het hele huis dure zooi (monodek) gebruikt en dat was prima, maar wilde voor de trapkast/keldertje en inbouwkasten goedkopie Gamma-latex gebruiken. Mooi dat ik het daarna gewoon met monodek kon overdoen, wat een prutzooi is dat zeg
Moet zeggen dat de muurverf van Karwei eigen merk wel prima is, die hebben we hier in het trappengat zitten en ziet er echt goed uit
Ja, zo ging het bij mij ook: ik dacht: "het is het studeerkamertje maar", daar kan wel wat goedkopere verf op. Het zou genoeg zijn voor 20 m2, moest er 15 mee doen, nou mooi dat ik dat dus niet gered heb. En dan dekte het nog steeds niet helemaal. Maar goed, heb het niet overgedaan, want muren waren al vrij wit en netjes en kamertje komt toch heel vol te staan en nu het opgedroogd was ging het ook allemaal wel. Alleen je merkt idd wel duidelijk verschil en ik neem het spul nooit meer...
pi_81187889
Jongens, ik ben weer lekker bezig (al zeg ik het zelf )... Studeerkamertje is dus helemaal afgeverfd. Had vandaag eigenlijk geen tijd om te klussen, maar heb toch nog kans gezien de oude Billy boekenkast en de radiator mooi wit te verven en een tafel voor in de keuken via MP te kopen. Klein tafeltje, ga ik wittig beitsen...
Maar wat ik eigenlijk echt even kwijt moest, is het volgende... Ik ben op zoek naar vierkante toiletaccessoires, in de kleur matchroom/matrvs/whatever/julliewetenwatikbedoel. Beetje betaalbaar moet het wel zijn. Nou heb je daar bij de Gamma een hele mooi serie van, maaarrrrr zijn daar de haakjes en de toiletrolhouder niet echt vierkant van. En laat dat nou ongeveer 2/3 zijn van wat ik nodig heb aan accessoires (verder een borstelhouder en daarnaast eigenlijk niks)... En ik heb mijn zinnen gezet op vierkant. Dus ik ben lekker voor de 1000e keer op internet aan het zoeken, vind ik eindelijk iets moois, namelijk:



Mogen jullie raden wat ie kost...


Edit: ik moet leren metaalbewerken ofzo, kan ik er zelf één maken...

[ Bericht 6% gewijzigd door Beijtje op 08-05-2010 20:02:28 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')