abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86871403
Wéér een hels karwei voltooid vandaag. Stukje van de bovenkant van de klimop afgezaagd. Klinkt makkelijker dan het is want kon er op mijn trap nét niet bij, dus moest met zaag-op-stokdinges...

Voor

Na

Hij mag wel weer een beetje naar boven uitlopen hoor, maar dan zitten er in elk geval niet meer van die houten knobbels onder en is het makkelijker bij te houden...
pi_86872820
quote:
Op zondag 26 september 2010 19:48 schreef Beijtje het volgende:
Wéér een hels karwei voltooid vandaag. Stukje van de bovenkant van de klimop afgezaagd. Klinkt makkelijker dan het is want kon er op mijn trap nét niet bij, dus moest met zaag-op-stokdinges...

Voor

[ afbeelding ]

Na

[ afbeelding ]

Hij mag wel weer een beetje naar boven uitlopen hoor, maar dan zitten er in elk geval niet meer van die houten knobbels onder en is het makkelijker bij te houden...
ziet er weer netjes uit, maar je zou ook de verticale banen nog kunnen snoeien.
namaste
pi_86874967
quote:
Op zondag 26 september 2010 19:48 schreef Beijtje het volgende:

Voor

[ afbeelding ]

Na

[ afbeelding ]

Wel mooi zeg :Y
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_86877517
quote:
Op zondag 26 september 2010 20:24 schreef Dulk het volgende:

[..]

ziet er weer netjes uit, maar je zou ook de verticale banen nog kunnen snoeien.
Ja, had ik laatst al gedaan en was er nu een beetje klaar mee. Ik snoei ze weer als ze weer tegen de kozijnen aan gaan. Of bedoel je dat niet?
pi_86881525
quote:
Op zondag 26 september 2010 21:45 schreef Beijtje het volgende:

[..]

Ja, had ik laatst al gedaan en was er nu een beetje klaar mee. Ik snoei ze weer als ze weer tegen de kozijnen aan gaan. Of bedoel je dat niet?
ja dat bedoel ik idd :)
namaste
pi_87286064
Die klimop doet extra hard z'n best, nu ik 'm zo terug heb gesnoeid. }:|

Heb wat behangetjes gehaald/besteld voor in mijn kasten... De grijsbruine die je ziet wordt voor in de inbouwkast in mijn slaapkamer, kledingkast dus, en de ruitjes komen in mijn keukenkast :-) Staat allemaal op de planning voor over anderhalve week *O*

Mijn badkamerraampje heeft een mooi nieuw knopje :D (Dit is trouwens het raampje dat ik niet had opgeschuurd voor het schilderen, dus dat gaat nog opnieuw.) Een vergelijkbaar porseleinen knopje komt ook op mijn inbouwkast in de keuken, maar dan een iets grotere...
Voor en na :s)

Oja en de andere aanwinst niet te vergeten natuurlijk, de deurmat met een knipoog! ;) (Ik ben nog in dubio: moet ik hem zo laten liggen zodat je hem ziet als je binnenkomt, of andersom, zodat je hem van binnen uit ziet? :? )

Nu weer even verder met mijn to do list voor de aankomende klusweek :)
pi_87286320
Vanuit buiten naar binnen! ^O^

Maar jij gaat inbouwkasten behangen? Wat een werk of niet?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_87287002
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 15:13 schreef Bartjebart het volgende:
Vanuit buiten naar binnen! ^O^
Haha, ok.

quote:
Maar jij gaat inbouwkasten behangen? Wat een werk of niet?
Nou, ik hoop eigenlijk van niet... :)
Ik heb vliesbehang genomen, dat moet makkelijker zijn omdat je de lijm op de muren smeert. En: het gaat slechts om de achterkant en één zijkant van mijn inbouwkast in de keuken en één lange zijde van mijn slaapkamerinbouwkast. Beide gevallen gipsplaten. En in beide gevallen zitten er dwarslatjes, waar ik dus "tussen" moet behangen. Ik vind het daarom niet zo erg als het patroon niet helemaal doorloopt en ik ga ook gewoon horizontaal behangen. Dus ik verwacht dat het niet zo moeilijk is, als ik alles eerst goed op maat snij (ofzo). (Maar heb nog nooit behangen, dus we zullen zien ;)) Nog tips, iemand?
  donderdag 7 oktober 2010 @ 16:00:06 #284
81894 godigita
Trollercoaster
pi_87288041
Leuk die behangetjes! Die rode ruitjes zijn uberschattig.
pi_87288410
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 16:00 schreef godigita het volgende:
Leuk die behangetjes! Die rode ruitjes zijn uberschattig.
Thanx, ja schattig he? O+ Vond het wel leuk passen bij al het wit en bij de oude tegeltjes op m'n vloer en achter m'n fornuis...
  donderdag 7 oktober 2010 @ 16:10:54 #286
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_87288515
bij jouw vlot het beter als bij mij laatste weken :) ziet er allemaal proper en goed uit :) binnekort weer berg foto's in mijn topic ... staan grote werken op de planning :) laatste week oktober ... volledige opritkant van woning uitgraven om af te dichten :)
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_87288608
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 16:10 schreef HaerdenC het volgende:
bij jouw vlot het beter als bij mij laatste weken :) ziet er allemaal proper en goed uit :) binnekort weer berg foto's in mijn topic ... staan grote werken op de planning :) laatste week oktober ... volledige opritkant van woning uitgraven om af te dichten :)
Nouuuu ik heb al maanden niets serieus meer gedaan hoor! Alleen maar her en der kleine dingen. Over anderhalve week wordt er weer "echt" geklust (vooral afwerkdingetjes)...
En poeh, volledige opritkant uitgraven? Ik ben benieuwd en hou je topic in de gaten, foto's zijn altijd leuk! ^O^
  donderdag 7 oktober 2010 @ 21:21:29 #288
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_87301758
Ben benieuwd hoe het er met de afwerkdingen uitziet. Basis is al mooi :D

Als je het grijze behangetje wil zien, zit bij ons op de slaapkamermuur O+ Met m'n schoonmoeder samen tegen de wand aangelijmd, had ook nog nooit behangen behalve een keer een rechte mdf plaat en ging goed, dus gaat jou ook wel lukken.

Nieuwbouw woning met de nodige verbouwingen
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_87302144
Haha, ik volg jouw topic ook, maar had niet gezien dat het hetzelfde behang was! Ziet er mooi uit! Moet mij idd ook wel lukken.. :Y
pi_87306875
Jeej, plankjes staan te wachten! *O*

Dit gaat het worden (even keukenkast niet ingevuld) als het goed is...

pi_87364777
*O* leuk!!! Enne ik heb de ketel besteld ;d
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_87364863
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 20:35 schreef Ml-etje het volgende:
*O* leuk!!! Enne ik heb de ketel besteld ;d
Oooo leeeeukk!!! Welke couleur? En de grote of de kleine?
pi_87580508
Jeeej, mijn Grote Klusweek gaat morgen beginnen! *O*
Hopelijk heel veel kleine dingen (die bij elkaar grote dingen zijn) afmaken! :D

In aanloop had ik al wat kleine klusjes gedaan, zoals jullie hierboven zagen...
Ook nog even in de keuken plafondplaatje opgehangen, "schilderijenrandje" opgehangen en mooie porseleinen knop op mijn keukenkast gezet (zat geen knop boven sleutelgat)...
Voor de liefhebbers een paar klikbare plaatjes...

Maar goed, morgen gaat het dus beginnen en in dat kader heb ik meteen al wat klusvraagjes en woonvraagjes voor jullie.

Morgen staat eerst het afmaken van deze inbouwkast hieronder op de planning. (Kon geen goede pic maken want is 3 meter hoog en 1 m 25 breed.)
De gispwand die je links ziet, wil ik behangen. Na een vraagje op dit forum in dit topic kwam ik erachter dat ik moest voorstrijken. Zo gezegd, zo gedaan, dmv verdunde behanglijm.
Nu heb ik daarover twee vragen: op het pakje staat dat je 24 uur moet wachten, maar het voelt nu al droog, kan ik dan nu al behangen (na een uur dus ofzo, of een paar uur)? En heeft het zin nog een laag voor te strijken omdat het zo snel introk?

Nog een vraag. In onderstaande deur moet een kattenluik komen. Jullie zien het probleem misschien al. Onderaan zit een 'dik stuk' dat ongeveer 19 cm hoog is. Kattenluikjes zijn ook 19-20 cm hoog. Ik kan het dus niet uitsluitend daar in doen. Hebben jullie ervaring met het luikje halverwege het dikke en dunne stuk te zetten? (Als je begrijpt wat ik bedoel?) Kan dat? Of ervaring met het luikje op ongeveer 20-25 hoogte te zetten (in het dunne stuk dus)?

Mijn badkamer wil ik ooit nog eens helemaal aan pakken, maar tot die tijd met weinig middelen er iets niet al te lelijks van maken. Leidingwerk wil ik nu nog niet aanpakken. Nou is dat nog opbouw, zie de foto. De kraan is erg lelijk en zou ik wel willen vervangen. Ik heb op internet gezocht en een blik in de bouwmarkten geworpen, maar ik kan dergelijke kranen met een opbouwaansluiting nergens nieuw vinden. Niet dit lelijke model en al helemaal geen mooier/strakker model, of laat staan een thermostaatkraan. Iemand die dingen ooit ergens gezien?

Verder nog een woonvraagje. Ik heb nog een ladekastje nodig. Nu heb ik een oud Ikea ding en ik wil van de Ikea-look af. Ik zat te denken aan het zelf schilderen van een buikkastje. Maar anderzijds vind ik dat ook weer ultra afgezaagd en tuttig. Iemand nog andere leuke ideeën?
pi_87580698
Wat voor oud IKEA ding heb je?

Het kattenluik, wel eens aan gedacht het door de muur te doen?
Die deur gaat aan flarden, je haalt de stevigheid weg.

En ik zou maar snel nog een keer smeren, en dan vanavond nog een keer, even wachten en dan gewoon behangen, het zal wel loslopen.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_87580791
Dit oud Ikea ding. Staat al op MP. Is fineer dus valt niet veel moois van te maken.

Kan hier niet in de muur, is hier aan de achterkant geen plek voor (ja huis heeft rare indeling). Aan de voorkant trouwens ook niet en kattenluik in voordeur lijkt me niet handig ivm inbraakgevoeligheid of zal dat wel meevallen? (Benedenwoning direct aan stoep)

Ik ga idd nog een x smeren denk ik. Tenzij iemand me nu hier dat gaat afraden... :)
pi_87581001
Is het een buitendeur? Je achterdeur?

Ik vind het kastje wel leuk, kan je niet een houtnerf erop schilderen?
Voor zolang?

http://www.rtl.nl/%28/hui(...)/27_kijkersvraag.xml

Zag laatst een kastje waar ze het bij hadden gedaan, witte ondergrond rode bovenkant, vond het erg mooi!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 18:59:50 #297
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_87581066
voorstrijk kun je slechts 1 keer doen! Als je de voorstrijk hebt laten drogen moet je er NIET nog een keer met dat spul overheen gaan.

Je kunt wel blijven voorstrijken zolang de boel nog nat is van de vorige laag.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_87581078
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 18:58 schreef Oblivion het volgende:
Is het een buitendeur? Je achterdeur?
Ja idd buitendeur (zou je niet zeggen he, haha, komt uit op binnenplaatsje).

quote:
Ik vind het kastje wel leuk, kan je niet een houtnerf erop schilderen?
Hmmm nee dat lijkt me niks, sorry :@ Ben bang dat klooien met dat fineer niet mooi wordt. Bovendien ben ik gewoon beetje uitgekeken op dit ding...
pi_87581128
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 18:59 schreef klusfoobje het volgende:
voorstrijk kun je slechts 1 keer doen! Als je de voorstrijk hebt laten drogen moet je er NIET nog een keer met dat spul overheen gaan.

Je kunt wel blijven voorstrijken zolang de boel nog nat is van de vorige laag.
:o O thanx!!! Ik had mezelf voorgenomen om om 19.15 uur te beginnen met de tweede laag, dus ik lees dit net op tijd! (Maar het is verdunde behanglijm, geen "echte" voorstrijk, maakt dat nog wat uit trouwens?)

Waarom is dat eigenlijk?
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 19:28:21 #300
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_87582042
geen idee, maar het is mij heeeeeeel erg afgeraden door profi schilders....

Dat spul sealed in principe je kale muur met een soort vliesje. Dat hecht zich in de muurporien. Ga je er daarna nog ene laag op zetten dan schijnt dat dus geen goede hechting meer te krijgen.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')