Jeeej, mijn Grote Klusweek gaat morgen beginnen!
Hopelijk heel veel kleine dingen (die bij elkaar grote dingen zijn) afmaken!
In aanloop had ik al wat kleine klusjes gedaan, zoals jullie hierboven zagen...
Ook nog even in de keuken plafondplaatje opgehangen, "schilderijenrandje" opgehangen en mooie porseleinen knop op mijn keukenkast gezet (zat geen knop boven sleutelgat)...
Voor de liefhebbers een paar klikbare plaatjes...
Maar goed, morgen gaat het dus beginnen en in dat kader heb ik meteen al wat
klusvraagjes en woonvraagjes voor jullie.
Morgen staat eerst het afmaken van deze inbouwkast hieronder op de planning. (Kon geen goede pic maken want is 3 meter hoog en 1 m 25 breed.)
De gispwand die je links ziet, wil ik behangen. Na een vraagje op dit forum in
dit topic kwam ik erachter dat ik moest voorstrijken. Zo gezegd, zo gedaan, dmv verdunde behanglijm.
Nu heb ik daarover twee vragen: op het pakje staat dat je 24 uur moet wachten, maar het voelt nu al droog, kan ik dan nu al behangen (na een uur dus ofzo, of een paar uur)? En heeft het zin nog een laag voor te strijken omdat het zo snel introk?
![]()
Nog een vraag. In onderstaande deur moet een kattenluik komen. Jullie zien het probleem misschien al. Onderaan zit een 'dik stuk' dat ongeveer 19 cm hoog is. Kattenluikjes zijn ook 19-20 cm hoog. Ik kan het dus niet uitsluitend daar in doen. Hebben jullie ervaring met het luikje halverwege het dikke en dunne stuk te zetten? (Als je begrijpt wat ik bedoel?) Kan dat? Of ervaring met het luikje op ongeveer 20-25 hoogte te zetten (in het dunne stuk dus)?
![]()
Mijn badkamer wil ik ooit nog eens helemaal aan pakken, maar tot die tijd met weinig middelen er iets niet al te lelijks van maken. Leidingwerk wil ik nu nog niet aanpakken. Nou is dat nog opbouw, zie de foto. De kraan is erg lelijk en zou ik wel willen vervangen. Ik heb op internet gezocht en een blik in de bouwmarkten geworpen, maar ik kan dergelijke kranen met een opbouwaansluiting nergens nieuw vinden. Niet dit lelijke model en al helemaal geen mooier/strakker model, of laat staan een thermostaatkraan. Iemand die dingen ooit ergens gezien?
![]()
Verder nog een woonvraagje. Ik heb nog een ladekastje nodig. Nu heb ik een oud Ikea ding en ik wil van de Ikea-look af. Ik zat te denken aan het zelf schilderen van een buikkastje. Maar anderzijds vind ik dat ook weer ultra afgezaagd en tuttig. Iemand nog andere leuke ideeën?