abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87537795
Ik ben van plan vanavond mijn inbouwkast aan de binnenkant aan één kant te gaan behangen. Het gaat om een muurtje van gipsplaten, het (glasvlies) behang komt op de achterkant (de bruine kant) van de platen.

Opeens bedenk ik me: moet ik dat voorstrijken met iets??? :o

Heb nog wel wat spul staan, van dat voorstrijk dat goed is voor van alles en nog wat, maar als het niet hoeft dan liever niet, is allemaal weer extra werk.
Het gaat om glasvlies behang dus ik was sowieso van plan de lijm op het muurtje aan te brengen, misschien maakt dat nog wat uit.

Als iemand het antwoord weet, graag! Bedankt alvast!
pi_87538172
Je kunt ook voorstrijken met behanglijm. Dus eerst een laag behanglijm opbrenegn. Uurtje wachten en dan behang erop plakken.
Echter in diezelfde tijd kun je ook met een blokkwast de voorstrijk opbrengen en laten drogen.

Als je niets doet laat je behang ws. weer los.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_87538254
persoonlijk zou ik met verdunde lijm de muren voorstrijken, 1 of 2 keer is voldoende.
Het behangen daarna is zoveel eenvoudiger, en het resultaat is beter.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  donderdag 14 oktober 2010 @ 16:51:40 #4
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_87538264
Als je het toch hebt staan zou ik het wel voor de zekerheid doen. :Y
pi_87538349
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 16:49 schreef Deetch het volgende:
Je kunt ook voorstrijken met behanglijm. Dus eerst een laag behanglijm opbrenegn. Uurtje wachten en dan behang erop plakken.
Echter in diezelfde tijd kun je ook met een blokkwast de voorstrijk opbrengen en laten drogen.

Als je niets doet laat je behang ws. weer los.
Ok. Ik zal dus wel iets moeten doen, maar maakt niet uit wat... Goed om te weten, thx.

quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 16:51 schreef longinus het volgende:
persoonlijk zou ik met verdunde lijm de muren voorstrijken, 1 of 2 keer is voldoende.
Het behangen daarna is zoveel eenvoudiger, en het resultaat is beter.
Ok thx. Gewoon verdunde behanglijm bedoel je? Dat is nog wel te doen idd.

quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 16:51 schreef ursel het volgende:
Als je het toch hebt staan zou ik het wel voor de zekerheid doen. :Y
Ja maar ja maar dan moet ik die pot weer opgraven, weer gaan verdunnen, weer paar uur wachten, weer roller daarna schoonmaken etc etc. Ben lui :)

Conclusie: ik zal toch iets moeten doen. Zal eens gaan bedenken of dat dan voorstrijk, pure behanglijm of verdunde behanglijm wordt... :)
pi_87538470
Hmm...

quote:
Verven of behangen
Wil je gipsplaten behangen of verven, dat kan. Zorg alleen dat je de wand ontzettend goed ontvet met water en ammoniak. Daarna moet je voorbehandelen met voorstrijkmiddel. Deze werkwijze geldt ook voor gipsplaten met een laag bouwbehang, of gipsplaten die al een keer geverfd zijn.
Zou het wel doen... :P
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_87538513
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 16:56 schreef Oblivion het volgende:
Hmm...
[..]

Zou het wel doen... :P
Tja ik dacht: het gaat hier om de achterkant, misshien is die minder zuigend ofzo. Maar aan de reacties te zien zal ik in elk geval iets er op moeten kwakken. :( Waarom bedenk ik me dit soort dingen nooit eerder? Zo gaat het nou altijd...
pi_87538555
Wel heel goed van me dat ik er überhaupt nog aan denk om voor te strijken... Anders had ik morgen met loslatend behang gezeten...
pi_87538587
:D

Ja, of je moet het nog een keer willen doen?
Doe je nu de moeite het erop te doen, mag je het nog een keer doen.
Ander alternatief.

Hou het doel voor ogen, elke keer als jij je kast open doet zie je behang wat je en leuk vindt en wat er goed op zit!
Wat wil je nog meer? *O*
pi_87538651
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 16:58 schreef Oblivion het volgende:
Hou het doel voor ogen, elke keer als jij je kast open doet zie je behang wat je en leuk vindt en wat er goed op zit!
Wat wil je nog meer? *O*
Idd, zo moet ik maar even denken...
pi_87538828
Verdunde lijm gewoon, staat op de verpakking hoe aan te maken.
Gips zuigt vreselijk, 1 a 2 lagen zorgt ervoor dat de zuigende werking minder of weg is en het behang goed opdroogt tegen de muur.

andere voorstrijkmiddelen zullen zeker goed werken, maar is op het zelfde principe gebaseerd, zuigende werking opheffen.
Let wel, dit kan bij een schone ondergrond, roest roet en andere rare vlekken werk je er niet mee weg.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_87539205
Ok, dan wordt dat 'm denk ik...
pi_87577413
Shit :( Ik was gisteren lui en heb het tot vandaag uitgesteld, nu staat er op het pakje dat de verdunde lijm/voorstrijk 24 u moet intrekken, maar daar heb ik nu geen tijd meer voor. Kan het ongeveer een uur laten intrekken en dan moet ik echt aan de slag want moet vanavond nog weg en morgen heeft mijn vader tijd om me te helpen met de planken in de kast te maken. Stom van me dat ik daar niet even naar gekeken had.

Ik laat weten of een uur intrekken genoeg was ;) Voor als mensen in de toekomst met zelfde vraag zitten.
pi_87578725
Kan je niet morgenochtend doen, voordat je pa de planken komt maken?
pi_87579101
Hm ja zat ik me net ook al te bedenken... Maar hij is er al om 8.30 uur... :{ Maar goed, wie mooi wil wonen moet soms vroeg opstaan ;)
Of ik doe het vanavond als ik rond half 11 terugkom, heeft het iig wat langer kunnen intrekken...
Het zuigt trouwens echt als de neten (dat gips ;)) dus ik zou ook zo nog een laagje kunnen voorstrijken (heb nog over nu) en dan vanavond of morgenvroeg het echte plakken doen...
pi_87579121
Blijven smeren meid, blijven smeren... :P

(Of dat echt een goed idee is weet ik niet... :o )
pi_87579217
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 17:56 schreef Oblivion het volgende:

(Of dat echt een goed idee is weet ik niet... :o )
Tja weet ik ook niet, haha...
Maar meestal geldt: hoe meer hoe beter ;)
pi_87579376
Ok, nieuwe vragen voor de experts:

Heb even gevoeld en de voorstrijk (verdunde behanglijm) is al helemaal opgedroogd. Heeft het
a) nog zin 24 uur te wachten, of is droog droog en kan ik toch nu al behangen :), en
b) nog zin nóg een laagje voorstrijk (verdunde behanglijm) er op te doen nu het zo snel is ingetrokken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')