abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 april 2010 @ 23:17:06 #226
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_80788673
Eindelijk weer stroom... gvd weer een stroomstoring hier op dit kampement. Kut luftwaffekamp, in al die jaren dat ik bij defensie zit nog nooit een stroomstoring meegemaakt, maar hier is het nu de 2e keer in 3 dagen tijd.
pi_80788846
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 23:17 schreef AchJa het volgende:
Eindelijk weer stroom... gvd weer een stroomstoring hier op dit kampement. Kut luftwaffekamp, in al die jaren dat ik bij defensie zit nog nooit een stroomstoring meegemaakt, maar hier is het nu de 2e keer in 3 dagen tijd.
Je zit toch niet op Budel?
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  dinsdag 27 april 2010 @ 23:39:32 #228
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_80789643
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 23:39 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nee, de Peel.
Nog erger.

De monteur die daar de electra heeft aangelegd heeft recht op een flinke periode zwaar arrest.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  dinsdag 27 april 2010 @ 23:44:43 #230
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_80789776
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 23:41 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Nog erger.

De monteur die daar de electra heeft aangelegd heeft recht op een flinke periode zwaar arrest.
Gewoon de complete basis zonder stroom... Hoe triest kan het zijn met cat 2 objecten...
pi_80790054
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 23:44 schreef AchJa het volgende:

[..]

Gewoon de complete basis zonder stroom... Hoe triest kan het zijn met cat 2 objecten...
Zonder in details te treden kan ik alleen zeggen dat ik op zo'n moment medelijden heb met het LB personeel.
  woensdag 28 april 2010 @ 00:13:11 #232
13456 AchJa
Shut up!!!
  woensdag 28 april 2010 @ 02:14:12 #233
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_80792506
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 22:04 schreef Gierigesloeber het volgende:

[..]

Denk nog verder Verbindingen.
Ha een vonkentrekker
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  woensdag 28 april 2010 @ 02:18:04 #234
110987 ErwinRommel
pi_80792527
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 23:39 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nee, de Peel.
De Peel, oude herineringen aan.
Zit er nog die oude kantine die je tegenkwam op de oprit? 1991 praat ik over.
Daar heb ik menig partijtje biljard gespeeld en menig portie rempengballetjes achter de kiezen gezet. Naast het bier natuurlijk.
Toen, 1991, lege basis op LB na die de boel bewaakte. Kale basis, toch mooie tijd gehad daar.
pi_80809267
Stroomstoring gehad Achja? Gelukkig was ik in Teuge parachutespringen.
Dat was trouwens heel vet en heb mijn b-brevet gehaald. Nu moesten we volgens de instructeur alleen nog even toestemming vragen aan de commandant voor het dragen van de wings.
pi_80810149
Feli.
  woensdag 28 april 2010 @ 17:21:22 #237
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_80811002
quote:
Op woensdag 28 april 2010 16:35 schreef Remco026 het volgende:
Stroomstoring gehad Achja? Gelukkig was ik in Teuge parachutespringen.
Dat was trouwens heel vet en heb mijn b-brevet gehaald. Nu moesten we volgens de instructeur alleen nog even toestemming vragen aan de commandant voor het dragen van de wings.
Yup, het in het weekend heeft de basis ook een hele tijd zonder stroom gezeten, gisteravond was het weer feest. We draaien (draaiden?) nu op noodstroom, lees aggregaten. Iedereen die gister voetballen wilde zien had een houten kaak .

1 Voordeel, de biertap deed het nog wel, echter het afrekenen ging niet meer... Ja dat heb je met die chipknip!
pi_80811162
quote:
Op woensdag 28 april 2010 17:21 schreef AchJa het volgende:

[..]

Yup, het in het weekend heeft de basis ook een hele tijd zonder stroom gezeten, gisteravond was het weer feest. We draaien (draaiden?) nu op noodstroom, lees aggregaten. Iedereen die gister voetballen wilde zien had een houten kaak .
Vanaf mijn veld zijn al 2 aggregaten jullie kant op gegaan.
quote:
1 Voordeel, de biertap deed het nog wel, echter het afrekenen ging niet meer... Ja dat heb je met die chipknip!
Ik betaal nog steeds één keer per week.
pi_80811304
Is het morgen nog steeds zo slecht gesteld met de stroom? Want morgen moet ik gewoon werken.
pi_80811355
quote:
Op woensdag 28 april 2010 17:30 schreef Remco026 het volgende:
Is het morgen nog steeds zo slecht gesteld met de stroom? Want morgen moet ik gewoon werken.
Zonder stroom kun je toch ook wel werken?
  woensdag 28 april 2010 @ 17:35:47 #241
110987 ErwinRommel
pi_80811455
Hoe herinner jij je dienstplicht?

In GC
Voor een breder publiek.
pi_80811571
quote:
Op woensdag 28 april 2010 17:32 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Zonder stroom kun je toch ook wel werken?
Ja dat wel, maarja je weet hoe dat gaat he, uitgerekend dan heb ik ergens stroom nodig
pi_80811574
quote:
Op woensdag 28 april 2010 17:35 schreef ErwinRommel het volgende:
Hoe herinner jij je dienstplicht?

In GC
Voor een breder publiek.
Check.

Mijn bijdrage is onderweg.
pi_80815505
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 22:04 schreef Gierigesloeber het volgende:

[..]

Denk nog verder Verbindingen.
Pluggeneuker!

Waar zit je? kleine tip, rook NIET op de kamers in Garderen. De laatste tijd is de brandweer te vaak voor jan lul op bezoek gekomen en de boetes voor het af laten gaan van een brandalarm(vals dan) zijn behoorlijk hoog! Daarnaast is het iig bij onze cie zo dat zelfs een asbak op je kamer(danwel huiskamer) al reden kan zijn om je voor een maand uit de legering te schoppen.

Daarnaast is roken op je kamer gewoon ranzig. Mijn kamergenoot rookt ook, alleen is die niet zo dom om t op onze kamer te doen

Vandaag weer CLS dingen mogen doen ik heb een weekje vakantie en was met mn vrouw de mergellandroute aan het rijden. Ik nam n verkeerde afslag en wil ergens gaan keren, word er naast me op het fietspad een jongetje van zn sokken gereden door een scooter! T jochie was aan het spelen en rende zomaar de weg op...

Ben uiteraard gelijk gestopt en hulp verleend, al met al viel het wel mee. Jochie is wel meegenomen naar t ziekenhuis, maar had weinig meer dan een paar flinke schaafplekken op zn knie en een lichte hersenschudding. De scooterpiloot had op schaafplekken na ook niks, zn scooter was dr wat minder aan toe.

De scooterpiloot had "geluk" dat ik gestopt ben om te getuigen, hij reed namenlijk niet te hard of asociaal. Echter waren er wat omstanders die beweerden dat ie wel VEEEEEEL te hard had gereden
pi_80815635
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 22:10 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Jullie zullen wel blij zijn met straalzenders en sateliet verbindingen. Anders waren jullie nog steeds als pluggenneukers en lijnboeren aan het werk.

Maar ik moet wel zeggen dat wij tijdens inzetten en oefeningen nog steeds veldtelefoons gebruiken voor de communicatie op korte afstand. Het is en blijft goed spul.
Ik wil niet vervelend zijn, maar we zijn nog steeds pluggeneukers en lijnboeren. Onze HF/RR sets zijn nog uit de jaren 60
Dat satcom is ook leuk, maar werkt ook echt niet altijd....

maar gelukkig heb ik daar weinig mee te maken, ik ben CIS'er (Titaan enzo)
pi_80815900
Gelukkig dat de oude termen nog gebruikt worden.
  woensdag 28 april 2010 @ 19:55:51 #247
110987 ErwinRommel
pi_80816166
quote:
Op woensdag 28 april 2010 19:38 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

Waar zit je? kleine tip, rook NIET op de kamers in Garderen. De laatste tijd is de brandweer te vaak voor jan lul op bezoek gekomen en de boetes voor het af laten gaan van een brandalarm(vals dan) zijn behoorlijk hoog! Daarnaast is het iig bij onze cie zo dat zelfs een asbak op je kamer(danwel huiskamer) al reden kan zijn om je voor een maand uit de legering te schoppen.

Daarnaast is roken op je kamer gewoon ranzig. Mijn kamergenoot rookt ook, alleen is die niet zo dom om t op onze kamer te doen

WTF!!!!!!
Mag dat ook al niet meer?????
Mijn hemel zeg. Ik herinner me nog maar heel goed dat er bij ons op de kamers gewoon gerookt mocht worden. Peuken niet uit het raam gooien!!!!!! Maar in de alu asbak.
Dag in dag uit werd er gewoon gerookt. Ook als er enkelen lagen te slapen en er enkelen nog wakker waren en met elkaar aan tafel iets aan het uitwerken waren rookte men.
The good old days............Ik mis ze.
pi_80816230
Dat mag al een aantal jaren niet meer en ik heb dr helemaal geen problemen mee. Roken is een smerige gewoonte en alles gaat stinken. Als je zonodig wil roken, dan ga je maar lekker buiten zitten.
pi_80816292
Bij ons plaatst men (op meerpersoons kamers) gewoon rokers bij elkaar. Geen gezeik. dus.
pi_80816352
Bij ons mag gewoon gerookt worden op legeringskamers, mits alle kamergenoten (dus ook niet-rokers) toestemming geven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')