Het is geen loon he. Daarnaast vind ik het nogal schokkend dat mensen met een uitkering ook vakantie geld zouden krijgen. Vakantie moet je verdienen (letterlijk en figuurlijk) na een drukke periode studeren of werken.quote:
Vakantiegeld "krijg" je niet, hoe dan ook.quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:17 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Het is geen loon he. Daarnaast vind ik het nogal schokkend dat mensen met een uitkering ook vakantie geld zouden krijgen. Vakantie moet je verdienen (letterlijk en figuurlijk) na een drukke periode studeren of werken.
dus datquote:Op vrijdag 9 april 2010 21:18 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Vakantiegeld "krijg" je niet, hoe dan ook.
Het is gewoon 12 maand lang ingehouden op je uitkering en je krijgt het dan in één keer uitbetaald.
En ook mensen met een uitkering willen wel eens een weekje naar Ameland of een nieuwe koelkast.
Anyway, goed begin van de 29 miljard die we moeten bezuinigen.quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:18 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Vakantiegeld "krijg" je niet, hoe dan ook.
Het is gewoon 12 maand lang ingehouden op je uitkering en je krijgt het dan in één keer uitbetaald.
En ook mensen met een uitkering willen wel eens een weekje naar Ameland of een nieuwe koelkast.
aw ok interessantquote:
Ik mag het niet zeggen, maar ik doe het toch.quote:
Die halen ze maar bij mensen die wél sterk staan in de maatschappij, zoals ik.quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:20 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Anyway, goed begin van de 29 miljard die we moeten bezuinigen.
Dus iemand die zijn hele gehandicapt is mag nooit op vakantie? We sturen anderen patiënten "gratis" op snoepreisjes om met dolfijnen te zwemmen ed en kansjongeren naar NY dan mogen wajongers ook gewoon op vakantie hoorquote:Op vrijdag 9 april 2010 21:17 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Het is geen loon he. Daarnaast vind ik het nogal schokkend dat mensen met een uitkering ook vakantie geld zouden krijgen. Vakantie moet je verdienen (letterlijk en figuurlijk) na een drukke periode studeren of werken.
Dat mag je vinden.quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:21 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Die halen ze maar bij mensen die wél sterk staan in de maatschappij, zoals ik.
een goed begin is het aanpakken van de belachelijk hoge lonen voor top ambtenare, bonussen en ander geld-wolven-gedrag.. begin daar maar eens.quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:20 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Anyway, goed begin van de 29 miljard die we moeten bezuinigen.
Idd errug achterlijk....quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:17 schreef Bob-B het volgende:
[..]
En tevens 1 van de meest misbruikte vangnetten van NLquote:
Je zal me nooit horen zeggen dat die anderen dingen wel mijn seal of aproval krijgen, net zoals al die kutscholieren die eerst een jaar naar "australië" moeten, want dat is "hip".quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:22 schreef Surf_Bunny het volgende:
[..]
Dus iemand die zijn hele gehandicapt is mag nooit op vakantie? We sturen anderen patiënten "gratis" op snoepreisjes om met dolfijnen te zwemmen ed en kansjongeren naar NY dan mogen wajongers ook gewoon op vakantie hoor
Nee al die groepen die je noemt horen niet op vakantie te gaan. Als je op vakantie kan, kan je ook werken. Als je zo ziek bent dat je niet op vakantie kan, dan mag je van mij part een uitkering krijgen.quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:22 schreef Surf_Bunny het volgende:
[..]
Dus iemand die zijn hele gehandicapt is mag nooit op vakantie? We sturen anderen patiënten "gratis" op snoepreisjes om met dolfijnen te zwemmen ed en kansjongeren naar NY dan mogen wajongers ook gewoon op vakantie hoor
Tadaaaaaaa!quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:24 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Nee al die groepen die je noemt horen niet op vakantie te gaan. Als je op vakantie kan, kan je ook werken. Als je zo ziek bent dat je niet op vakantie kan, dan mag je van mij part een uitkering krijgen.
Echt ik blijf me verbazen over Nederland.
Iedere regeling wordt misbruikt, daar mag best kritisch naar gekeken worden.quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:23 schreef Catch22- het volgende:
En tevens 1 van de meest misbruikte vangnetten van NL
Jaaa hiero!quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:24 schreef ShadyLane het volgende:
Ik vraag me bij dit soort discussies altijd af of mensen beseffen dat er ook werkende Nederlanders zijn die niet op vakantie kunnen.
die krijgen dan gewoon geld van de overheid.quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:24 schreef MdMa98 het volgende:
Even offtopic, (net als de rest hier)
Ik lees: mensen met een uitkering willen ook wel eens een nieuwe koelkast..
Hallo ik werk, en moet alles tweedehands kopen omdat de kosten al hoog zijn deze dagen..
laat ik hopen dat mensen met een uitkering dan ook een tweedehands kopen ipv een gloednieuwe,
Rivm, nctb en dergelijke opschorten, dat scheelt pas geld.quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:23 schreef nuget het volgende:
[..]
een goed begin is het aanpakken van de belachelijk hoge lonen voor top ambtenare, bonussen en ander geld-wolven-gedrag.. begin daar maar eens.
Het gaat hier over wajong en vakantiegeld, niet over overheidsinstanties, dus je zit in het verkeerde topic.quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:26 schreef JackyWalker het volgende:
[..]
Rivm, nctb en dergelijke opschorten, dat scheelt pas geld.
Allemaal overheidsinstantie's die alleen maar uit eigenbelang oordelen om zo te kunnen blijven bestaan.
Buiten dat ik niet snap dat iemand sowieso naar die zandbank wil, maar dan doen ze dat toch, ze hebben tijd genoeg...quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:18 schreef MaGNeT het volgende:
En ook mensen met een uitkering willen wel eens een weekje naar Ameland
Ik had al een krantenwijk rond mn 14e, en dook erna direct 25/uur per week de super in, naast schoolquote:Op vrijdag 9 april 2010 21:26 schreef smegmanus het volgende:
Ik werk als sinds mijn 18de.
Wie wil me aanraken?
Ik krijg sterk het idee dat je topic wat afdwaalt.quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:15 schreef tenequa het volgende:
Hallo.
ik heb een vraagje..
weet hier iemand hoeveel vakantiegeld je ongeveer krijgt als je een wajong uitkering krijgt, en 23 jaar bent?
Mijn bruto inkomen is 1055 p/m
maar er komt 902 op mn rekening..
ik heb zelf geen idee hoe ik dit moet berekenen.
groetjes ramona
-stel- jij hebt een of andere klote ziekte waar je dag in, dag uit mee geconfronteerd wordt (geen werk, ook geen uitzicht erop) dan krijg je maar geen vakantie, want tja.. dan kan je immers ook werken...quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:24 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Nee al die groepen die je noemt horen niet op vakantie te gaan. Als je op vakantie kan, kan je ook werken. Als je zo ziek bent dat je niet op vakantie kan, dan mag je van mij part een uitkering krijgen.
Ik verdien geen minimum loon.quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:26 schreef Catch22- het volgende:
[..]
die krijgen dan gewoon geld van de overheid.
Je kan beter in de bijstand zitten dan minimumloon hebben. Dat scheelt je 50 euro in de maand, maar je hoeft iig niet je nest elke dag uit
zie post 2, daar stond het antwoord ook in.quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:29 schreef JackyWalker het volgende:
Wajong uitkering;
Vakantiegeld in mei
U krijgt ook vakantiegeld bij uw uitkering. Dit is 8% van uw uitkering.
Het vakantiegeld ontvangt u elk jaar rond 15 mei.
Wat is Wajong?
Was u voor uw 17e verjaardag al gehandicapt of langdurig ziek? Of was u student en jonger dan 30 toen u gehandicapt raakte of langdurig ziek werd? U bent dan door ziekte of handicap al op jonge leeftijd moeilijk of niet in staat om te werken. U krijgt misschien een uitkering voor jonggehandicapten. Deze uitkering heet een Wajong-uitkering. U hoeft dan niet voor inkomen afhankelijk te zijn van uw ouders/verzorgers of de bijstand.
dan kan je je beter afvragen waarom deze mensen geen vakantie kunnen nemen..quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:24 schreef ShadyLane het volgende:
Ik gun iedereen alles en dus ook vakanties, maar ik vraag me bij dit soort discussies wel altijd af of mensen beseffen dat er ook werkende Nederlanders zijn die niet op vakantie kunnen.
Oh , over het hoofd gezienquote:Op vrijdag 9 april 2010 21:31 schreef nuget het volgende:
[..]
zie post 2, daar stond het antwoord ook in.
Lees het topic. Er zijn minimumloners die gewoon al fulltime werken en netto nauwelijks meer overhouden dan bijstand. Ik heb de indruk dat dat vaak wordt vergeten in de discussie over of mensen met bijstand op vakantie zouden moeten "mogen". (Sowieso een rare term in dit verband, mogen)quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:33 schreef mschol het volgende:
dan kan je je beter afvragen waarom deze mensen geen vakantie kunnen nemen..
geld? -> meer werken, helaas minder vrije tijd...
tijd? -> minder werken, minder hoog loon maar dan kan in veel gevallen prima
Goh, ben je vroeger soms wat te kort gekomen? Je klinkt behoorlijk verzuurd.quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:23 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Je zal me nooit horen zeggen dat die anderen dingen wel mijn seal of aproval krijgen, net zoals al die kutscholieren die eerst een jaar naar "australië" moeten, want dat is "hip".
Sinds wanneer is op vakantie kunnen een recht?quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:36 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Lees het topic. Er zijn minimumloners die gewoon al fulltime werken en netto nauwelijks meer overhouden dan bijstand. Ik heb de indruk dat dat vaak wordt vergeten in de discussie over of mensen met bijstand op vakantie zouden moeten "mogen". (Sowieso een rare term in dit verband, mogen)
moet je jezelf dan niet afvragen wat je verkeerd doet? ergens laat je het namelijk zelf gewoon gebeuren..quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:36 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Lees het topic. Er zijn minimumloners die gewoon al fulltime werken en netto nauwelijks meer overhouden dan bijstand.
Iemand die een lichamelijke handicap heeft is niet per definie ziek.quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:24 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Echt ik blijf me verbazen over Nederland.
Sinds wanneer is het aan anderen om te bepalen wat je doet van je geld?quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:38 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Sinds wanneer is op vakantie kunnen een recht?
Daar heb ik het helemaal niet over?quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:42 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Sinds wanneer is het aan anderen om te bepalen wat je doet van je geld?
geld van de overheidquote:Op vrijdag 9 april 2010 21:42 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Sinds wanneer is het aan anderen om te bepalen wat je doet van je geld?
Er klinken hier wel meer mensen verzuurd.quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:37 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Goh, ben je vroeger soms wat te kort gekomen? Je klinkt behoorlijk verzuurd.
Lezen is moeilijk he!quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:42 schreef ShadyLane het volgende:
Wat laten ze gebeuren? Dat ze geboren zijn met te weinig hersencapaciteit om een fatsoenlijke opleiding te kunnen volgen of om door te stromen naar een beter betaalde functie? (en zelfs als ze dat konden, dan gingen er weer andere mensen aan het werk in die minimumloonbanen, want we hebben nu eenmaal niet alleen maar banen op modaal salarisniveau).
makkelijk hequote:Op vrijdag 9 april 2010 21:45 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Er klinken hier wel meer mensen verzuurd.
Uhh nee, dat geld is waar je als Wajong'er al recht op had, echter houden ze maandelijks een deel in wat je in mei weer krijgt. Dus het was al gebudgeteerd, niets extra's dus.quote:
In dit geval een vangnet voor gehandicapte jongeren, wat zie je precies als alternatief?quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:49 schreef Sinat het volgende:
Uitkeringen moeten een vangnet zijn, geen hangmat!
Er is geen geld van de overheid.quote:
Je hebt zelfs mensen die er hun eten van kopen!quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:50 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Er is geen geld van de overheid.
Het volk verdient het, de overheid spendeert het.
Als iemand recht heeft op een uitkering dan is het niet aan anderen om te bepalen hoe hij/zij het besteedt.
De één gaat er van op vakantie, de andere breidt er zijn Frans Bauer verzameling van uit.
True that!quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:50 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Er is geen geld van de overheid.
Het volk verdient het, de overheid spendeert het.
Als iemand recht heeft op een uitkering dan is het niet aan anderen om te bepalen hoe hij/zij het besteedt.
De één gaat er van op vakantie, de andere breidt er zijn Frans Bauer verzameling van uit.
QFTquote:Op vrijdag 9 april 2010 21:24 schreef ShadyLane het volgende:
Ik gun iedereen alles en dus ook vakanties, maar ik vraag me bij dit soort discussies wel altijd af of mensen beseffen dat er ook werkende Nederlanders zijn die niet op vakantie kunnen.
Het vervelende is dat ook werkgevers vaak niet staan te springen om Wajongers, hoewel het ze vrijwel niets kost. En dan heb ik het over de groep Wajongers die niets aan de handen mankeert maar die een duwtje in de rug nodig hebben om aan het werk te komen, omdat de werkplek vaak wat aanpassingen vereist. En vaak zijn die aanpassingen niet meer dan de instelling van de werkgever.quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:57 schreef LXIV het volgende:
Het is natuurlijk onzin om vakantiegeld voor Wajong'ers meteen af te schieten. Net alsof iedere Wajonger een profiteur is! Daar vallen ook zwaar-gehandicapten onder. Mensen die geen mogelijkheid hebben om (harder) te werken, meer te verdienen.
Wél vind ik dat er een einde moet komen aan die eindeloze toestroom in de Wajong van mensen die het gewoon wel lekker vinden om die uitkering te krijgen. Veel mensen met vage psychische of fysieke klachten, waarvan je gewoon weet dat wanneer deze uitkering er niet was ze gewoon zouden werken omdat ze zouden moeten.
Zo had mijn neef een vriendin die "last had van whiplash" en zo een Wajong-uitkering trok. Kreeg ze een oproep van een arts om langs te komen, belde ze terug met de mededeling dat zie die week niet kon komen omdat ze ging skiën. En dan gaat er dus nergens een lichtje branden!
Of al die mensen die wel in staat zijn om 8 uur per dag online te zijn en allerlei discussies te voeren, maar zogenaamd niet kunnen werken. Als je kunt FOK!-en dan kun je ook in een callcentre werken of zoiets.
Een vangnet is prima, maar de toegang ertoe moet streng gecontroleerd worden. Als er teveel mensen in gaan liggen relaxen dan knapt het op een zeker moment. En dat gaat ook ten koste van de mensen voor wie dat vangnet onmisbaar is.
Er zitten serieus mensen in de Wajong die "moeite hebben met gezagsaanvaarding" of met "het volgen van een vast werkpatroon" (lees komen niet op tijd, gaan weg wanneer het ze schikt. Dat is volgens mij geen ziekte, dat is gewoon een gebrek aan discipline. En ze komen er mee weg, want een uitkering staat voor ze klaar.quote:Op vrijdag 9 april 2010 22:02 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Het vervelende is dat ook werkgevers vaak niet staan te springen om Wajongers, hoewel het ze vrijwel niets kost. En dan heb ik het over de groep Wajongers die niets aan de handen mankeert maar die een duwtje in de rug nodig hebben om aan het werk te komen, omdat de werkplek vaak wat aanpassingen vereist. En vaak zijn die aanpassingen niet meer dan de instelling van de werkgever.
Praat niet zo gek!quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:51 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Je hebt zelfs mensen die er hun eten van kopen!
Het is natuurlijk gewoon een reservering die eerst van het bruto bedrag afgaat... je kunt mensen ook geen vakantiegeld geven, wordt de uitkering hoger.quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:17 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Voor de overheid maakt het wel verschil, ze kunnen geen rente meer trekken van al dat vakantiegeld van alle wajongers samen. Denk dan ook dat ze het daarom zo doen....quote:Op vrijdag 9 april 2010 22:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is natuurlijk gewoon een reservering die eerst van het bruto bedrag afgaat... je kunt mensen ook geen vakantiegeld geven, wordt de uitkering hoger.
Is dat beter dan?
Vakantiegeld wordt berekend over juni tot en met mei. Een deel van het jaar ben je nog 22 geweest, en omdat voor een 22-jarige de uitkering 15% lager is, zal dat doorwerken in het vakantiegeld.quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:15 schreef tenequa het volgende:
Hallo.
ik heb een vraagje..
weet hier iemand hoeveel vakantiegeld je ongeveer krijgt als je een wajong uitkering krijgt, en 23 jaar bent?
Mijn bruto inkomen is 1055 p/m
maar er komt 902 op mn rekening..
ik heb zelf geen idee hoe ik dit moet berekenen.
groetjes ramona
quote:Op zaterdag 10 april 2010 09:45 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Kunnen de zeikers hier weer aan het werk?
Jullie moeten m'n uitkering verdienen namelijk.
Ik mag lijen dat je dat typte met je laatste werkende vinger, compleet verlamd zittend in een aangepaste rolstoel. Kwijlend over je eigen shirt.quote:Op zaterdag 10 april 2010 09:45 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Kunnen de zeikers hier weer aan het werk?
Jullie moeten m'n uitkering verdienen namelijk.
Nee hoor, ze doen het alle 10 nog.quote:Op zaterdag 10 april 2010 10:02 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
Ik mag lijen dat je dat typte met je laatste werkende vinger, compleet verlamd zittend in een aangepaste rolstoel. Kwijlend over je eigen shirt.
Daar wil ik nog wel mijn belastinggeld aan spenderen, die rolstoel
Ik ken jouw situatie niet maar het is wel een feit dat een wajong veel te snel wordt gegeven en ik ken in mijn eigen omgeving al redelijk wat voorbeelden van mensen die er absoluut geen recht op zouden moeten hebben. Met een beetje zielig doen mag je al je hand ophouden. Het gros zou gewoon eens een trap onder hun dikke reet moeten krijgen en dat kan je nog veel verder doortrekken met zelfs als netto resultaat dat we geen polen meer nodig hebben. We zijn een verwend kutvolk geworden.quote:Op zaterdag 10 april 2010 07:44 schreef tenequa het volgende:
Oke dank jullie wel voor de antwoorden..
er zijn hier veel mensen die nogal negatief reageren op mijn vraag.
dat valt me eigelijk erg tegen.
Weet je, als ik had gekunt, had ik graag willen werken!! En dat meen ik serieus. Maar momenteel ben ik daartoe niet in staat. (ik wil wel weer werken als ik daartoe weer in staat ben)
Veel mensen hier denken dat mensen met een wajong met plezier het handje ophouden,maar geloof me dat is niet zo.
Tuurlijk zullen er profiteurs tussen zitten, absoluut daar twijfel ik niet aan. Maar dat neemt niet weg, dat 99% van de mensen met een wajong het ook liever anders hadden gezien! En dat hun ook liever zelf hun geld zouden willen verdienen. maar soms is dat gewoon geen mogelijkheid. dit is niet iets waar je zelf voor kiest..
Fijn weekend, Ramona
kopen? die krijg je toch? gewoon aan de instanties doorgeven dat je tv stuk isquote:Op zaterdag 10 april 2010 10:09 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Nee hoor, ze doen het alle 10 nog.![]()
Nou hup aan het werk kerel.. ik duld geen tegenspraak.
Bovendien wil ik die nieuwe flatscreen van LG nog kunnen kopen deze maand.
Wat is dat nou weer voor onzin.quote:Op zaterdag 10 april 2010 10:10 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
kopen? die krijg je toch? gewoon aan de instanties doorgeven dat je tv stuk is
Heerlijk sociaal, werken, lekker tussen de mensenquote:Op zaterdag 10 april 2010 10:09 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Nee hoor, ze doen het alle 10 nog.![]()
Nou hup aan het werk kerel.. ik duld geen tegenspraak.
Bovendien wil ik die nieuwe flatscreen van LG nog kunnen kopen deze maand.
Bij m`n bovenbuurman werkt hetquote:Op zaterdag 10 april 2010 10:12 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor onzin.
Ik spoor niet wanneer het mij uitkomt.quote:Op zaterdag 10 april 2010 10:13 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
Bij m`n bovenbuurman werkt het![]()
Maar die is dan ook nog eens psychisch niet goed. Kan mij voorstellen dat menig uitkeringtrekkende fokker! ook niet spoort
Zeker! ik geniet ervan buiten te lopen waar de vogeltjes fluiten en de mensjes hard aan het werk zijn in hun kooien en hokjes.quote:Op zaterdag 10 april 2010 10:12 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
Heerlijk sociaal, werken, lekker tussen de mensen![]()
Uitkering, de hele dag thuis op je reet, geen toekomst, saai
Dat is inderdaad echt een winkel voor uitkeringstrekkersquote:Op zaterdag 10 april 2010 10:24 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Zeker! ik geniet ervan buiten te lopen waar de vogeltjes fluiten en de mensjes hard aan het werk zijn in hun kooien en hokjes.
Soms zwaai ik nog even om te kijken of ze nog wel leven.
Met geluk kijkt er eentje op en kijkt me dan recht aan.
Ik zie in zijn/haar ogen.. het zal nooit vrij zijn.. met een traan en een toch nog een glimlach loop ik weer verder...op naar de mediamarkt voor mn volgende aankoop.
Haha.. oh gij arme ziel.quote:Op zaterdag 10 april 2010 10:29 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad echt een winkel voor uitkeringstrekkers![]()
Wat een verveling, de hele dag buiten lopen. Een wandelingetje is tot daar aan toe![]()
Maar anyway, ik trek zo de deur van mijn eigen verdiende huis dicht, stap in mijn eigenverdiende auto en ga naar mijn werk, waar ik mijzelf prima heb opgewerkt.
En wat ga jij doen vandaag? Een hoertje pakken want je hebt geen ene reet te doen?![]()
[ afbeelding ]
je hebt me nog niet overtuigd van het feit dat je werkelijk een uitkering ontvangtquote:Op zaterdag 10 april 2010 10:33 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Haha.. oh gij arme ziel.
Neen natuurlijk ga ik niet naar de hoeren.
Ik zorg gewoon voor een mooie dure callgirl die netjes hier thuis word afgeleverd.![]()
Via belasting vraag je je geld weer terug.. thuiszorg he!
Toch is het echt zo.quote:Op zaterdag 10 april 2010 10:37 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
je hebt me nog niet overtuigd van het feit dat je werkelijk een uitkering ontvangt
Kijk daar komt de aap uit de mouw, bedankt voor je eerlijkheidquote:Op zaterdag 10 april 2010 10:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Toch is het echt zo.
De rest is bullshit natuurlijk.
Maar nee ik zit al 3 jaar in therapie met een persoonlijkheidsstoornis, PTSS, Agorafobie(sp?) + nog een hoop meer.
Ik kom nauwelijks m'n deur uit en durf winkels nauwelijks in.. en als ik al binnen ben durf ik nauwelijks iets te kopen uit angst wat men er van denkt.
Het is een diep lastig (vooral kwa uitleggen) probleem.
Een team van psychologen die me bijstaat (zijn er 6) denken dan ook dat ik er nooit vanaf zal komen.
Daarbij komt vreemd genoeg wel dat ik juist graag wil werken!
Dat ik ook altijd aangeef bij de UWV.. maar de arts van de UWV vind dat het zinloos is gezien de situatie zoals het is.
Plus dat mn wereld door de klachten gewoon ontzettend beperkt is.
De wil is er dus wel maar ja de wil zelf is gewoon niet genoeg.
Anyways.. het is allemaal maar zelden zwart-wit.
Zat mensen die denk ik wel profiteren van de regelingen in Nederland.
Maar ja ik zie een hoop mensen weleens vergeten dat we allemaal samen leven..dat concept is de hele reden van het stelsel zoals het is in Nederland.
If ya don't like it.. tja verhuis dan ofzo? En anders niet zeuren en stem op een partij die het allemaal wil afschaffen.
Mensen die problemen hebben aan het meebetalen van mijn uitkering, geef ik 5 cent. Heb ik die persoon voor pakweg 20 jaar zijn bijdrage aan mijn uitkering terugbetaald.quote:Op zaterdag 10 april 2010 10:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Anyways.. het is allemaal maar zelden zwart-wit.
Zat mensen die denk ik wel profiteren van de regelingen in Nederland.
Maar ja ik zie een hoop mensen weleens vergeten dat we allemaal samen leven..dat concept is de hele reden van het stelsel zoals het is in Nederland.
If ya don't like it.. tja verhuis dan ofzo? En anders niet zeuren en stem op een partij die het allemaal wil afschaffen.
Grappig detail; met een WAJONG mag je gewoon op vakantie gaan wanneer je maar wilt!quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:22 schreef Surf_Bunny het volgende:
[..]
och, wat ben je zielig, de 'maatschappij' heeft je gevormd naar wat je nu bent! En nu pest je de maatschappij met steuntrekken.quote:Op zaterdag 17 april 2010 02:08 schreef LODV het volgende:
Ik bekijk het zo: de maatschappij (kinderen, volwassenen, pedofielen, etc.) heeft mij 'kapot' gemaakt, maar desondanks blijf ik geven aan de maatschappij, door te blijven geloven; door mensen via maatjesprojecten, vrijwilligerswerk, thuiszorg, mantelzorg, te helpen; door thuis verder te studeren in de gezondheidszorg. Ik vind dat ik het verdien.
Lekker verzuurd ben je.quote:Op zaterdag 17 april 2010 13:00 schreef donald_dick het volgende:
[..]
och, wat ben je zielig, de 'maatschappij' heeft je gevormd naar wat je nu bent! En nu pest je de maatschappij met steuntrekken.
Denk je nou echt dat je de enige bent die een moeilijke jeugd heeft gehad? Je verdiend een schop onder je aars, misschien realiseer je dan dat je niet in het verleden leeft en dat je nog een toekomst hebt zodat je voor jezelf kan zorgen ipv je handje op te houden en hè eigen geweten hoef te praten door te zeggen dat je 4 uur per week vrijwilligerswerk doet. Want in die 4 uur had je ook kunnen werken om de maatschappij te kunnen ontzien
En het zijn dan ook vaak nog de mensen met de dikste portemonnee die klagen over die kwart cent per jaar die ze meebetalen aan iemands uitkering.quote:Op zaterdag 17 april 2010 14:19 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Lekker verzuurd ben je.Ga ergens anders je frustraties over je privéleven uiten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |