Mooie foto's weer oh-oh. Ze genieten er wel van dat het weer voorjaar is. Fijne vacantie

!
De training van afgelopen zaterdag.
Lara's vriendjes en vriendinnetjes:
Jochem:
![]()
Benthe:
![]()
Luna:
![]()
Sitha:
![]()
Rumba:
![]()
Lara was als vierde aan de beurt met het verloren zoek apport EN ze kwam als eerste met een kraai terug

. Ze lagen echt diep in het bos verstopt en de rest ging gewoon niet ver genoeg. Lara die blijft lekker zoeken, ze kwam op een gegeven moment met de wind mee terug mijn kant op om te zoeken. Op het pad liep een vrouw haar hond uit te laten, Lara had er niet eens oog voor. Die wilde niet spelen of snuffelen, die was aan het werk en moest een kraai zoeken. Zo knap was dat! Ze ging terug het bos in en kwam gelijk weer terugsprinten om de kraai af te geven.
Wij op wacht tijdens de steadyness:
![]()
Ze moesten allemaal op een rijtje los wachten, dan mocht de eerste na het schot wat apporteren en als die op de terugweg was, viel het volgende schot en mocht de volgende hond het apport gaan halen. Er waren dus iedere keer twee honden aan het werk.
![]()
Lara was al laatste en toen waren de kraaien op, toen kreeg ze een lekkere dummy met een konijnenbontje.
![]()
![]()
Lara was als eerste aan de beurt om te zwemmen over water:
![]()
![]()
![]()
![]()
Samen kijken vanaf de berg naar de rest;
![]()
Lara deed het echt zo ontzettend goed. Vorige week was ze een beetje uit haar doen en klooide ze maar wat aan met het wild en deed ze net of ze me af en toen niet begreep. Maar afgelopen zaterdag was ze echt goed bezig.
Vandaag zijn we naar het speelveld gegaan en daar kwamen we Flits tegen, de Drentsche Patrijs [een hond dus, geen vogel]. Die kent Lara nog van de werkgroep en ze hebben samen anderhalf uur lang gespeeld. Echt zo leuk om te zien, ze waren bekaf op de terugweg. Het vrouwtje van Flits blijkt hier nog geen 300 meter van huis te wonen. Dus we gaan vaker afspreken en dan moet ik er ook maar eens aan denken om de camera mee te nemen.
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste,
Jongste en
LaraMijn
mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.