Bron: ADquote:Steeds meer meldingen loverboys
DEN HAAG - Bij de particuliere stichting Stop Loverboys Nu komen steeds meer meldingen binnen over loverboypraktijken. Volgens oprichtster Anita de Wit telde de stichting vorig jaar tien tot vijftien meldingen per week, nu komen dergelijke aantallen dagelijks binnen. Dat zei De Wit vrijdag naar aanleiding van berichtgeving in het dagblad Sp!ts.
De Wit is moeder van een slachtoffer van loverboys. Ze richtte drie jaar geleden de stichting en de bijbehorende website op. ,,Onze drempel is laag. De meiden durven bij ons te melden wat ze is overkomen.
Maar ook ouders, vrienden en mensen die getuige zijn van de praktijken, weten de stichting te vinden'', aldus De Wit. De meldingen komen binnen via de website, via een speciaal telefoonnummer of via het e-mail- en chatprogramma msn.
Direct naar de politie stappen is voor veel slachtoffers van de loverboys geen optie, zegt De Wit. ,,Ze zijn bang voor represailles. De angst bij de meisjes is vaak heel groot. Bij ons kunnen ze hun verhaal kwijt. Wij praten met ze.'' De Wit en haar groep vrijwilligers werkt nauw samen met de politie. Volgens haar verloopt die samenwerking goed.
Inmiddels is De Wit met haar activiteiten de grens overgestoken. Er is een Duitstalige website en ook richt De Wit zich op België. Verder wordt samengewerkt met de organisatie Missing Persons Nederland.
Uit cijfers van het Coördinatiecentrum Mensenhandel blijkt dat in 2008 naar schatting 180 meisjes het slachtoffer waren van loverboys. Volgens het het expertisepunt Jeugdprostitutie lijken loverboys steeds vaker sociale netwerksites, jongerensites en chatboxen te gebruiken in hun zoektocht naar slachtoffers.
Uit een onderzoek van de politie in Rotterdam en de Universiteit Utrecht blijkt dat in de helft van de zaken de slachtoffers via internet worden geworven.
Of door de bekendheid van het fenomeen doen meer meisjes aangifte?quote:Op vrijdag 9 april 2010 13:35 schreef Harde_Kip het volgende:
Hmm, zou dit ook kunnen betekenen dat de 3e generatie Marokkanen het stokje overneemt? Zij worden immers gezien als "gewone Nederlandse jongeren"
Dat dus.quote:Op vrijdag 9 april 2010 13:41 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Of door de bekendheid van het fenomeen doen meer meisjes aangifte?
Precies. Voorbarige conclusie..quote:Op vrijdag 9 april 2010 13:41 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Denk inderdaad dat meisjes meer bekend worden, en sneller signaleren dat ze te maken hebben met een loverboy.. er worden steeds meer voorlichtingen gegeven, en zijn ook genoeg "leuke" boeken te leven over het fenomeen "loverboys"quote:Op vrijdag 9 april 2010 13:41 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Kan maar het is toch waar dat de 3e generatie marokkanen vallen onder "gewone Nederlandse jongeren"of niet?quote:Op vrijdag 9 april 2010 13:41 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Voor jou is het blijkbaar heel belangrijk de (vermoedelijke) afkomst van die jongens te achterhalen.quote:Op vrijdag 9 april 2010 14:11 schreef Harde_Kip het volgende:
Kan maar het is toch waar dat de 3e generatie marokkanen vallen onder "gewone Nederlandse jongeren"of niet?
Mijn motto is "ere wie ere toemkomt".quote:Op vrijdag 9 april 2010 14:14 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Voor jou is het blijkbaar heel belangrijk de (vermoedelijke) afkomst van die jongens te achterhalen.
Ik weet niet welke definitie Novum hanteert.
Waarom is belangrijk te weten wat de afkomst van de daders is?quote:Op vrijdag 9 april 2010 14:15 schreef Harde_Kip het volgende:
Mijn motto is "ere wie ere toemkomt".
Omdat je anders het probleem niet bij de wortel kan aanpakken.quote:Op vrijdag 9 april 2010 14:17 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Waarom is belangrijk te weten wat de afkomst van de daders is?
Met andere woorden: je houdt een complete bevolkingsgroep verantwoordelijk voor de daden van een enkeling? Dat versta ik namelijk onder aanpakken bij de wortel.quote:Op vrijdag 9 april 2010 14:31 schreef Harde_Kip het volgende:
[..]
Omdat je anders het probleem niet bij de wortel kan aanpakken.
Zolang politici de aandacht kunnen afschuiven naar Marokkanen zullen ze het niet laten. De wortel van het probleem is namelijk de politiek, die belachelijk lage straffen voor pooiers gewoon laat bestaan. Maarja, politici willen natuurlijk ook wel eens voor niet al teveel geld een lekker jong, dom sletje neuken, dus ik neem aan dat er ook niets aan gaat veranderen.quote:Op vrijdag 9 april 2010 16:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Met andere woorden: je houdt een complete bevolkingsgroep verantwoordelijk voor de daden van een enkeling? Dat versta ik namelijk onder aanpakken bij de wortel.
Zo noem ik ze nog steeds.quote:Op vrijdag 9 april 2010 14:24 schreef Buschetta het volgende:
180 slachtoffers maar 3650 meldingen.
subsidie aanvraag gedaan Anita ?
Vroeger noemden ze dat pooiers en domme Anita's of sletjes
Mja, vaak worden die meiden smoorverliefd op zo'n jongen. Ze weten wie ze uitkiezen. Er is niet zomaar een weg terug. Het is niet zoals. Stop ik wil dit niet.quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:34 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Zo noem ik ze nog steeds.
Die meiden weten verrekte goed dat ze met verkeerd tuig omgaan en genieten er met volle teugen van totdat het balletje in een voor hun verkeerde richting rolt. Tja, dan krijg je een duur betaald lesje.
Het is belachelijk dat dit soort kerels er steeds weer mee weg komt, schandalig gewoon, maar heel veel medelijden met die meiden kan ik niet hebben. Ze zoeken het zelf op.
quote:Op vrijdag 9 april 2010 19:08 schreef Batsnek het volgende:
De wortel van het probleem is dat er teveel domme naïeve sletten in Nederland zijn die alles doen voor wat materialistische rotzooi, of aanzien bij hun net iets minder domme vriendenclubje.
Vroeger noemden we dat soort wijven gewoon hoeren. Tegenwoordig ben je gelijk een slachtoffer als je laat naaien voor een mobieltje met 10 euro beltegoed.
Ik deel deze meningen.quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:34 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Zo noem ik ze nog steeds.
Die meiden weten verrekte goed dat ze met verkeerd tuig omgaan en genieten er met volle teugen van totdat het balletje in een voor hun verkeerde richting rolt. Tja, dan krijg je een duur betaald lesje.
Het is belachelijk dat dit soort kerels er steeds weer mee weg komt, schandalig gewoon, maar heel veel medelijden met die meiden kan ik niet hebben. Ze zoeken het zelf op.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |