En dan een touw meenemen! Net als op de basisschool, als we ergens heen gingen, moesten we allemaal dat touw vasthouden, zodat de leiding ons niet kwijt raakte.quote:Op zondag 11 april 2010 14:47 schreef francis998 het volgende:
het handigst is natuurlijk wel ergens waar iemand de weg een beetje kent
nouw...een touw..wie het leuk lijkt..geen probleem...hoor.quote:Op zondag 11 april 2010 14:51 schreef Demise het volgende:
[..]
En dan een touw meenemen! Net als op de basisschool, als we ergens heen gingen, moesten we allemaal dat touw vasthouden, zodat de leiding ons niet kwijt raakte.![]()
Maar dat hoeft toch niet zozeer? Ik kan in ieder geval prima kaartlezen en als ik ergens heen ben gelopen, weet ik drie jaar later nog de weg terug te vinden.
hoezo, sarcasme?quote:Op zondag 11 april 2010 15:08 schreef EchtGaaf het volgende:
Klopt. Het scheelt als je de DVD erin stopt
Wel te verstaan (zo één twee drie):quote:Op zondag 11 april 2010 15:03 schreef francis998 het volgende:
[..]
nouw...een touw..wie het leuk lijkt..geen probleem...hoor.
Maar ik liever niet.
Trouwens..het hoeft niet een bekende stad te zijn..maar wel iets waar men..ongeveer weet hoe de weg te vinden.
En kaartlezen geen probleem..alleen niet te groot..want anders verliezen we weer teveel tijd.
Maar iig een goed idee....en die uit rotterdam e.o. mogen wanneer ze zin hebben en mooit weer is maar ff waarschuwen...kan altijd..zonder probleem.
En de rest moet dan maar ff uitgepuzzeld worden
Ik ben heul geen gabberquote:Op zondag 11 april 2010 14:19 schreef robuust89 het volgende:
[..]
whut, dat heb ik ook soms. weird.
ben dus niet de enige
zeg gabbers, gaat er hier iemand van jullie nog wel eens uit? kroeg, of ' echt' stappen?
Ik ben voor.quote:Op zondag 11 april 2010 14:25 schreef francis998 het volgende:
[..]
Ik ben niet zo'n uitgaanstype..liever een gezellige reunie..bij iemand thuis, met wat te drinken..muziek ofzo...of bbq.
maar ben niet zo'n uitgaansmens mede dankzij vervoersmogelijkheden..
wat ik wel leuk vindt is met lekker weer..in het zonnetje op een terasje...lekker biertje...alleen ik heb niemand om een terasje mee te pakken..dus als iemand ooit in 't weekend ofzo tijd teveel heeft...en het is mooi weer..en in Rotterdam natuurlijk..dan weten jullie waar ik te vinden ben
Wie gaat er dan ook in Groningen wonenquote:Op zondag 11 april 2010 14:38 schreef Demise het volgende:
[..]
Liever geen barbeque o.i.d., daar moet je weer zoveel gesprekken voeren. Niks voor mij. Terrasje met dit weer is inderdaad heel erg lekker, maar Rotterdam is me dan toch (veel) te ver weg.
Dat lijkt mij een leuk.quote:Op zondag 11 april 2010 14:38 schreef francis998 het volgende:
Ik was aan het denken, hé aangezien de meesten hier op sociaal aspect in hetzelfde schuitje zitten..iig degene uit r'dam en omgeving.kan er een klein sociaal kringetje opgebouwd worden..onder ons..
En het hoeft niet perse kwa uitgaan te zijn...
Het is maar een idee![]()
maar ik ga nu ff strijken...aangezien ik vaker de blousjes en shirts zonder jas draag..zijn de kreukels wel erg zichtbaar![]()
Ben je wel eens in het buitenland geweest?quote:Op zondag 11 april 2010 14:46 schreef Demise het volgende:
[..]
Utrecht, daar ben ik zelfs al eens geweest!![]()
* Demise voelt zich nu een hele wereldreiziger.![]()
In Rotterdam trouwens ook, en Amsterdam. En Groningen natuurlijk.
Niet nodigquote:Op zondag 11 april 2010 14:47 schreef francis998 het volgende:
het handigst is natuurlijk wel ergens waar iemand de weg een beetje kent
Oh leuk gaan we iemand vastbindenquote:Op zondag 11 april 2010 15:03 schreef francis998 het volgende:
[..]
nouw...een touw..wie het leuk lijkt..geen probleem...hoor.
Maar ik liever niet.
Trouwens..het hoeft niet een bekende stad te zijn..maar wel iets waar men..ongeveer weet hoe de weg te vinden.
En kaartlezen geen probleem..alleen niet te groot..want anders verliezen we weer teveel tijd.
Maar iig een goed idee....en die uit rotterdam e.o. mogen wanneer ze zin hebben en mooit weer is maar ff waarschuwen...kan altijd..zonder probleem.
En de rest moet dan maar ff uitgepuzzeld worden
Utrecht ligt het meest centraal. Dus dat is het makkelijkst. Ik weet in Utrecht wel een leuke cafe. O'Connels een Ierse Pub.quote:Op zondag 11 april 2010 15:13 schreef Demise het volgende:
[..]
Wel te verstaan (zo één twee drie):
- Waar spreken we af?
Waarschijnlijk een stad centraal in NL, denk aan Utrecht, maar waar in ieder geval één persoon de stad een beetje kent. En dan natuurlijk waar in die stad, bij het station, in een café, etc.
- Wanneer spreken we af?
Datum en tijd.
- Hoe lang duurt de dag?
In verband met eventuele OV-reizigers die de reis dan thuis al kunnen plannen.
- Welke activiteiten gaan we ondernemen?
Anders staan we misschien ook maar een beetje de hele dag ergens te staan.
- Wie komen er?
Is er een eis, moet iemand bijvoorbeeld in dit topic posten om te mogen komen of moet hij/zij alleen maar op Fok! zitten.
Dat is ook erg leuk, inderdaad.quote:Op zondag 11 april 2010 15:15 schreef tijnbrein het volgende:
Ik ben voor.Rotterdam is niet zo ver. Het hoeft niet eens op een terrasje. Gewoon in een park picknicken mag van mij ook wel hoor.
![]()
Dat besliste ik niet, hoor. Bovendien woon ik niet in Groningen, maar in de buurt, op het platteland. En nee, niet in een boerderij, gewoon in een twee-onder-één-kapshuis.quote:Wie gaat er dan ook in Groningen wonen![]()
Alhoewel ik deze zomer wel een keer van plan ben om naar Groningen te komen om bij een oom en tante op bezoek te gaan.![]()
Jawel, elk jaar naar Frankrijk, ik ben in Brussel geweest, Londen, Duitsland, Polen, Tsjechië, Slowakije, Zwitserland en Oostenrijk.quote:Ben je wel eens in het buitenland geweest?![]()
Maar Utrecht is wel een plaats voor een meet. Vorig jaar in het voorjaar een meet gehad in Utrecht. Alleen de opkomst viel een beetje tegen. Er kwamen maar 2 mensen.
meid, easy! tis geen militaire oefening!quote:Op zondag 11 april 2010 15:13 schreef Demise het volgende:
[..]
Wel te verstaan (zo één twee drie):
- Waar spreken we af?
Waarschijnlijk een stad centraal in NL, denk aan Utrecht, maar waar in ieder geval één persoon de stad een beetje kent. En dan natuurlijk waar in die stad, bij het station, in een café, etc.
- Wanneer spreken we af?
Datum en tijd.
- Hoe lang duurt de dag?
In verband met eventuele OV-reizigers die de reis dan thuis al kunnen plannen.
- Welke activiteiten gaan we ondernemen?
Anders staan we misschien ook maar een beetje de hele dag ergens te staan.
- Wie komen er?
Is er een eis, moet iemand bijvoorbeeld in dit topic posten om te mogen komen of moet hij/zij alleen maar op Fok! zitten.
[..]quote:Op zondag 11 april 2010 15:20 schreef Demise het volgende:
[..]
Dat is ook erg leuk, inderdaad.
[quote]
En goedkoop. De meeste mensen hier zwemmen niet in het geld.
[/qoute]
[..]
Dat besliste ik niet, hoor. Bovendien woon ik niet in Groningen, maar in de buurt, op het platteland. En nee, niet in een boerderij, gewoon in een twee-onder-één-kapshuis.En Groningen is een hele leuke stad!
![]()
[quote]
Anders had je wel ergens anders gaan wonen?![]()
Echt nietWeer wat geleerd.
![]()
Mijn oom en tante hebben wel een boerderij. Zij willen een zorgboederij gaan beginnen in Groningen. Waar precies dat weet ik ook niet.
trouwens..ik ben in Nederland, belgie, duitsland, spanje, frankrijk, colombia, chili, tsechië geweest.o.a.quote:Op zondag 11 april 2010 15:26 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Polen en Zwitserland ben ik nog niet geweest de rest wel.![]()
Verder ben ik nog naar Duitsland, Denenmarken, Zweden, Noorwegen, Canada, VS, Luxemburg en Griekenland geweest.
Jij snapt hetquote:Op zondag 11 april 2010 15:23 schreef robuust89 het volgende:
[..]
meid, easy! tis geen militaire oefening!![]()
haha nee, geintje. er moeten wel goeie afspraken gemaakt worden natuurlijk.
datum en tijd: een zaterdag, rond het middaguur (2 uur ofzo) duurt zo lang als je wil.
"activiteiten"bier drinken! haha nee gewoon, terrasje pakken, kletsen (ja, small talk!
) we kunnen ook een markt bezoeken oid, zomaar een idee.
wie? alleen uit dit topic, me dunkt. wel enigszins bekenden graag
Dat park bij de Euromast is een leuke plek volgens mij.quote:Op zondag 11 april 2010 15:27 schreef francis998 het volgende:
goed idee allemaal.
Trouwens ik merkk net dat mijn stemmigswisselingen door de zon ontstaan..het ene moment, voel ik me top tegelijk met een zonnetje. Daarna is het zonnetje weg..mijn goede bui deels ook en dan ga ik weer piekeren en dan wordt mijn slechte bui nog minder goed![]()
En picknicken..goed idee tijn![]()
Enne..robusst...zou wel heel knap zijn om een server te installeren zonder de dvd erin te stoppen![]()
Plaatsen waar ik in Nederland geweest ben ga ik maar niet opnoemen. Ten eerste omdat de lijst best lang is en ten tweede ik vergeet toch de helftquote:Op zondag 11 april 2010 15:29 schreef francis998 het volgende:
[..]
trouwens..ik ben in Nederland, belgie, duitsland, spanje, frankrijk, colombia, chili, tsechië geweest.o.a.
utrecht geloof ik nooit geweest![]()
In nederland, rotterdam, amsterdam, ommen, zwolle, amersfoort, zeeland...zo ongeveer..de rest herinner ik me niet...o en den haag natuurlijk
Kan wel eens nuttig zijn.quote:Op zondag 11 april 2010 15:53 schreef tijnbrein het volgende:
Even iets anders. Ik ga vanaf volgende week maandag een cursus omgaan met autisme doen.
Hmmm. Heb je een reden om het niet tegen je zusjes en broertje te vertellenquote:Staat er in die brief dat als je wilt iemand mag meenemen die je gedurende die cursus ondersteund.
Dat een partner, huisgenoot of goeie kennis zijn. Etc.
Dat wordt leuk.Aangezien ik de eerste 2 sowieso al niet heb
En die laatste zou ik niet weten wie ik daarvoor zou kunnen vragen.
Vrienden heb ik niet echt en die ik heb weten het eigenlijk niet eens. Volgens mij eentje wel maar daar heb ik de laatste tijd totaal geen contact meer mee![]()
Familie is ook uitgesloten. Ouders willen het niet weten. Zusjes en broertje weten het niet.
Ik ben benieuwdquote:Collega's ook eigenlijk niemand van mijn collega's zou ik het durven te vertellen dat ik PDD-NOS heb.
Maar gelukkig hoeft het niet. Alhoewel het eigenlijk wel min of meer vereist wordt![]()
Het lijkt mij wel interresant die cursus ik hoop dat ik er iets van leer.
Nee een cursus van 11 bijeenkomsten. De Grote Rivieren waar ik ook nog af en toe steun gesprekken krijg.quote:Op zondag 11 april 2010 16:05 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Kan wel eens nuttig zijn.Eenmalig bijeenkomst? waar gaat het vanuit?
Als ik het zou vertellen dan zou ik dat alleen aan mijn oudste zusje doen. Maar dat vind ik moeilijk dus dat heb ik ook nog niet gedaan. Bij mijn mensen die ik ken vind ik het moeilijk om over zulke dingen te praten.quote:[..]
Hmmm. Heb je een reden om het niet tegen je zusjes en broertje te vertellen
Ik ookquote:[..]
Ik ben benieuwd
oké, ik luisterquote:Op zondag 11 april 2010 15:53 schreef tijnbrein het volgende:
Even iets anders. Ik ga vanaf volgende week maandag een cursus omgaan met autisme doen.
Staat er in die brief dat als je wilt iemand mag meenemen die je gedurende die cursus ondersteund.
Dat een partner, huisgenoot of goeie kennis zijn. Etc.
Dat wordt leuk.Aangezien ik de eerste 2 sowieso al niet heb
En die laatste zou ik niet weten wie ik daarvoor zou kunnen vragen.
Vrienden heb ik niet echt en die ik heb weten het eigenlijk niet eens. Volgens mij eentje wel maar daar heb ik de laatste tijd totaal geen contact meer mee![]()
Familie is ook uitgesloten. Ouders willen het niet weten. Zusjes en broertje weten het niet.
Collega's ook eigenlijk niemand van mijn collega's zou ik het durven te vertellen dat ik PDD-NOS heb.
Maar gelukkig hoeft het niet. Alhoewel het eigenlijk wel min of meer vereist wordt![]()
Het lijkt mij wel interessant die cursus ik hoop dat ik er iets van leer.
Dankjequote:Op zondag 11 april 2010 16:12 schreef robuust89 het volgende:
[..]
oké, ik luister![]()
omgaan met autisme, is dat omgaan met jezelf, of meer gericht op je omgeving? kun je er iets meer over vertellen?
Mooi. 11 bijeenkomsten is best de moeite. Is dat 's-avonds of ook overdag?quote:Op zondag 11 april 2010 16:11 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Nee een cursus van 11 bijeenkomsten. De Grote Rivieren waar ik ook nog af en toe steun gesprekken krijg.
[..]
Dat is ook donders moeilijk. Er rust best een taboe op en dat is jammer. Ik kan best voorstellen dat je bang bent voor afwijzing of ze lullig gaan reageren. Of het gaan bagataliseren.quote:Als ik het zou vertellen dan zou ik dat alleen aan mijn oudste zusje doen. Maar dat vind ik moeilijk dus dat heb ik ook nog niet gedaan. Bij mijn mensen die ik ken vind ik het moeilijk om over zulke dingen te praten.
Mijn andere zusje weet ik niet hoe ze er mee om zal gaan en dat geldt voor mijn broertje ook.
[..]
Het is altijd meegenomenquote:Ik ookMisschien steek ik er ook nog wat van op.
Overdag werk ik. Althans die doe alsofquote:Op zondag 11 april 2010 16:18 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Mooi. 11 bijeenkomsten is best de moeite. Is dat 's-avonds of ook overdag?
Ja inderdaad.quote:[..]
Dat is ook donders moeilijk. Er rust best een taboe op en dat is jammer. Ik kan best voorstellen dat je bang bent voor afwijzing of ze lullig gaan reageren. Of het gaan bagataliseren.![]()
Een van de lastige dingen bij dit onderwerp is : wie vertel je het en wie vertel je het niet?
Zekerquote:[..]
Het is altijd meegenomen
Niet? Oh.quote:Op zondag 11 april 2010 15:23 schreef robuust89 het volgende:
[..]
meid, easy! tis geen militaire oefening!![]()
haha nee, geintje. er moeten wel goeie afspraken gemaakt worden natuurlijk.
datum en tijd: een zaterdag, rond het middaguur (2 uur ofzo) duurt zo lang als je wil.
"activiteiten"bier drinken! haha nee gewoon, terrasje pakken, kletsen (ja, small talk!
) we kunnen ook een markt bezoeken oid, zomaar een idee.
wie? alleen uit dit topic, me dunkt. wel enigszins bekenden graag
Include me! Ik krijg 6 euro per week uitgekeerd van mijn ouders.quote:Op zondag 11 april 2010 15:26 schreef tijnbrein het volgende:
En goedkoop. De meeste mensen hier zwemmen niet in het geld.
Nee, want ik blijf ook in Groningen studeren en dus wonen, terwijl een studie natuurlijk het ultieme excuus zou zijn om te vertrekken.quote:Anders had je wel ergens anders gaan wonen?![]()
Echt nietWeer wat geleerd.
Mijn oom en tante hebben wel een boerderij. Zij willen een zorgboederij gaan beginnen in Groningen. Waar precies dat weet ik ook niet.
quote:Polen en Zwitserland ben ik nog niet geweest de rest wel.![]()
Verder ben ik nog naar Duitsland, Denenmarken, Zweden, Noorwegen, Canada, VS, Luxemburg en Griekenland geweest.
En dan nog: hoe vertel je het.quote:Op zondag 11 april 2010 16:18 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat is ook donders moeilijk. Er rust best een taboe op en dat is jammer. Ik kan best voorstellen dat je bang bent voor afwijzing of ze lullig gaan reageren. Of het gaan bagataliseren.![]()
Een van de lastige dingen bij dit onderwerp is : wie vertel je het en wie vertel je het niet?
Naar de bios bijna elke week. Als er tenminste leuke films draaien!quote:Op zondag 11 april 2010 14:19 schreef robuust89 het volgende:
[..]
whut, dat heb ik ook soms. weird.
ben dus niet de enige
zeg gabbers, gaat er hier iemand van jullie nog wel eens uit? kroeg, of ' echt' stappen?
Ik ben naar 2 meets geweest van het Hattrick-topic in GAM. Was gezelligquote:Op zondag 11 april 2010 14:41 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Er zijn wel eens meets. Ik weet er niet zoveel vanaf aangezien ik er nog nooit ben geweest.
Vaak posten de mensen die geweest zijn wel dat ze het leuk vonden dus dat klinkt goed natuurlijk.
Vorig jaar, toen was ik 23.quote:Op zaterdag 10 april 2010 23:09 schreef Spoortie het volgende:
Hoe laat is bij jullie het 'autisme' ontdekt trouwens? Bij mij rond m'n 8e
Gewoon even tussendoor
Dingen die slecht geregeld zijn daar kan ik ook niet tegen.quote:Op zondag 11 april 2010 16:30 schreef Demise het volgende:
[..]
Niet? Oh.![]()
Grapje, dat weet ik wel, maar ik houd er niet alleen van als iets goed geregeld is, maar ook van het regelen zelf. Bovendien maak ik het (door zo'n lijstje) ook wat duidelijker voor mezelf.![]()
Daarom is picknicken in een park een goed idee. Gewoon op een kleed in een park een beetje kletsen.quote:[..]
Include me! Ik krijg 6 euro per week uitgekeerd van mijn ouders.Ik werk natuurlijk wel bij, maar daar verdien ik gemiddeld maar 150 euro per maand mee (ik werk niet zo veel). Maar sowieso is picknicken erg leuk en ik houd wel van parken.
Geen idee hoe die boerderij heet. Dat kan ik wel even vragen.quote:[..]
Nee, want ik blijf ook in Groningen studeren en dus wonen, terwijl een studie natuurlijk het ultieme excuus zou zijn om te vertrekken.Ik vind het wel fijn, het is hier lekker rustig terwijl een klein stukje verderop een grote stad zit met allerlei winkels enzo. Goede verbinding ook, dankzij OV. Ik heb een tijdje in Groningen gewoond, aan de rand weliswaar, maar ik kwam erachter dat ik er echt een hekel aan heb wakker te worden met het geluid van auto's die in de buurt rijden. Hier hoor je 's ochtends alleen de vogeltjes.
Ik weet toevallig dat er ook al een zorgboerderij zit, vlakbij Groningen. Of het is een Rebound, dat kan ook. Ik weet het verschil niet zo goed. Volgens mij is er hier best vraag naar zoiets, maar ik denk niet dat het veel zal worden toegegeven.
Bier is een eerste levenbehoeftequote:[..]
Ik was Griekenland helemaal vergeten! Daar ben ik ook nog geweest. Polen zijn we ook alleen maar doorheen gereden, Zwitserland is tot nog toe mijn favoriete land. Londen vind ik een prachtige stad en ik denk dat ik daar later zeker nog wel een keer een tijdje ga wonen, denk aan één a twee jaar, maar Zwitserland is als land gewoon prachtig. Het taaltje is ook echt geweldig, het klinkt als gezongen Duits.
En volwassenen en bier...
Ja het is een groepscursus voor normaal begaafdequote:Op zondag 11 april 2010 16:35 schreef Demise het volgende:
[..]
En dan nog: hoe vertel je het.
@tijnbrein:
Wie weet vertellen ze toch nog iets nieuws. Is het een groepscursus? Misschien dat je nog leuke contacten legt, in dat geval. Al wordt die kans wel kleiner als iedereen iemand meeneemt, dan legt iemand veel minder snel contact. Zou je het wel aan die oudste zus willen vertellen? Er zijn namelijk wel gemakkelijkere manieren om zoiets te doen, bijvoorbeeld via de mail, of per brief. Dan heb jij de ruimte en tijd om rustig na te denken over hoe je het wilt brengen en zij heeft even de tijd om na te denken hoe te reageren. Het nadeel is natuurlijk dat je langer moet wachten op een reactie.
Ach het zou niet voor het eerst zijn dat zo'n groepcursus weinig opleverd kwa nieuwe dingen enzo.quote:Op zondag 11 april 2010 16:38 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Vorig jaar, toen was ik 23.
Ik heb btw ook zo'n groepscursus gedaan, elke week 1.5 uur en dan 12 weken lang. Was wel leuk maar heb er weinig geleerd.
Ik moest vorig jaar een keer naar Haren met een klasgenoot, maar ik was nog nooit in Haren geweest. Dus ik had een overzicht van de bus (ook één voor de terugreis), een routebeschrijving vanaf de bushalte (ook één voor de terugreis), een kaartje met daarop duidelijk de bushalte waar we uit moesten stappen en de eindbestemming, hetzelfde kaartje maar dan met het gebouw en de bushalte waar we op de terugreis moesten opstappen en een plattegrond van het gebouw waar we moesten zijn. Mijn klasgenoot moest heel hard lachen, maar we waren uiteindelijk wel de enigen die zonder omwegen of verdwalen bij de plaats van bestemming aankwamen.quote:Op zondag 11 april 2010 16:40 schreef tijnbrein het volgende:
Dingen die slecht geregeld zijn daar kan ik ook niet tegen.![]()
Daarom is picknicken in een park een goed idee. Gewoon op een kleed in een park een beetje kletsen.![]()
Geen idee hoe die boerderij heet. Dat kan ik wel even vragen.![]()
Dan zou ik gewoon lekker daar blijven wonen.![]()
Bier is een eerste levenbehoefte
Nee, maar je hebt wel hoogbegaafde en zwakbegaafde volwassenen met autisme.quote:Op zondag 11 april 2010 16:48 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ja het is een groepscursus voor normaal begaafdevolwassenen met autisme.
Normaal begaafdeZijn er dan ook abnormaal begaafde volwassenen
![]()
Daar heb je wel weer een puntDat zou leuk zijn als ik daar een leuk contact aan overhoudt.
Dat is wel een goed plan.Misschien moet ik dat maar eens doen. Ik zou het er eens met iemand die het wel weet over hebben. Zij kent mijn zusje namelijk ook.
Jij zou zo in de hulpverlening kunnen gaan![]()
Inderdaad.quote:
Een goeie voorbereiding is het halve werk. Misschien vinden andere mensen dat raar dat jij zoiets doet. Maar als dat jou rust geeft. Moet jij die andere lekker laten denken.quote:Op zondag 11 april 2010 16:58 schreef Demise het volgende:
[..]
Ik moest vorig jaar een keer naar Haren met een klasgenoot, maar ik was nog nooit in Haren geweest. Dus ik had een overzicht van de bus (ook één voor de terugreis), een routebeschrijving vanaf de bushalte (ook één voor de terugreis), een kaartje met daarop duidelijk de bushalte waar we uit moesten stappen en de eindbestemming, hetzelfde kaartje maar dan met het gebouw en de bushalte waar we op de terugreis moesten opstappen en een plattegrond van het gebouw waar we moesten zijn. Mijn klasgenoot moest heel hard lachen, maar we waren uiteindelijk wel de enigen die zonder omwegen of verdwalen bij de plaats van bestemming aankwamen.
Parken zijn over het algemeen ook wat rustiger.En ik zou het wel leuk vinden te weten hoe die boerderij heet, inderdaad.
Bier is lekker, maar frisdrank is net zo lekker en frisdrank roeit mijn hersencellen niet uit.
Dat weet ik ook wel.quote:[..]
Nee, maar je hebt wel hoogbegaafde en zwakbegaafde volwassenen met autisme.Proberen contact te leggen is nooit verkeerd, daar wordt de cursus misschien zelfs wel gezelliger van. Zeker als de meeste informatie toch al niet nieuw voor je is.
Goed plan, wat betreft je zusje! Houd me op de hoogte.
Ze moest erg hard lachen, maar ze was er ook wel blij mee. En inderdaad, ik doe het voornamelijk voor mezelf.quote:Op zondag 11 april 2010 17:08 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Een goeie voorbereiding is het halve werk. Misschien vinden andere mensen dat raar dat jij zoiets doet. Maar als dat jou rust geeft. Moet jij die andere lekker laten denken.
Ik zal het eens vragen aan mijn ouders.Hoe de boerderij heet.
Meestal houd ik het bij een paar biertjes. En die hersencellen zijn toch al lang afgestorven. Ik word al een dagje ouder![]()
Ik drink ook vaak alleen frisdrank en dat bevalt ook goed![]()
[..]
Dat weet ik ook wel.Maar de term normaal begaafd is echt een debiele term vind ik. Vandaar die opmerking
![]()
Ik zie wel wat er gebeurd bij die cursus.![]()
Dat zal ik zeker doen.
Ik ga zeker kijken.quote:233 Teletekst zo 11 apr
******************************** 3/3
**********************EN SAMENLEVING
*******************************NED.2
22.40-23.15 uur KRUISPUNT
00.20-04.00 uur HERHALING
Achtergronden uit kerk en samenleving.
Presentatie:Wilfred Kemp.
In de Week van het Autisme besteedt
Kruispunt aandacht aan volwassenen met
autisme.Rob Abers (57),Karin Berman
(46) en Sigrid Landman (41) vertellen
welke beperkingen en problemen zij in
het leven zijn tegen gekomen.
Zij kregen pas een paar jaar geleden
te horen dat ze een vorm van autisme
hebben.Karin:"Ik heb jaren gedacht dat
ik gek was."
Herhaling op maandag,11.25 uur,Ned.2
index tv 200 radio 250 RKK 300
volgende nieuws index tv nu/straks
--> --> --> -->
Dat bedoel ik dus.quote:Op zondag 11 april 2010 17:15 schreef Demise het volgende:
[..]
Ze moest erg hard lachen, maar ze was er ook wel blij mee. En inderdaad, ik doe het voornamelijk voor mezelf.Ik vind het af en toe (twee, drie keer per jaar) ook best gezellig om een biertje mee te drinken, maar nooit meer dan één. En zo oud ben je nog niet, je bent pas 27 (toch?)! Prima leeftijd. Je bent pas oud als je niet meer zelfstandig naar de wc kunt (of je bent een meisje, dat kan ook).
Hoe vaker ik 'normaal begaafd' lees, hoe absurder het gaat klinken. Ik ga me nu ook afvragen of iemand ook niet begaafd kan zijn, want iemand kan wel niet begiftigd zijn, of niet vergiftigd...
Wanneer was je het dan?quote:Op zondag 11 april 2010 17:25 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Een meisje zijn lijkt me trouwens ook wel weer leuk.
Ehquote:
Maar op één been kan je wel hinkelen en dat gaat weer niet op twee benen.quote:Op zondag 11 april 2010 17:25 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus.En eigenlijk is ze gewoon jaloers omdat ze er niet zelf aan gedacht heeft omdat te doen.
![]()
Ik wel vaker. Elk weekend ongeveer en dan meer dan eentje. Op een been kan je niet lopen namelijkDus worden het er 2. En daarna nog eentje. Daarna raak ik de tel kwijt
![]()
![]()
Ja 27 is een mooie leeftijd. Vooral onder RocksterrenIk ben nog steeds een jongetje
laatste keer dat ik naar de wc ging tenmiste wel.
Dus dat gaat nog goed
![]()
Een meisje zijn lijkt me trouwens ook wel weer leuk.
Dan luister je naar de verkeerde muziek.quote:Op zondag 11 april 2010 17:35 schreef Demise het volgende:
[..]
Maar op één been kan je wel hinkelen en dat gaat weer niet op twee benen.Als ik kijk naar de populaire bands van tegenwoordig, niveau Jonas Brothers, is het tegenwoordig prachtig om als muzikant onder de twintig te zijn. Ik hoor steeds meer 'mannen' zingen met van die iele, onvolgroeide stemmetjes. Doe mij dan toch maar iets in de trant van Chris Daughtry of Chad Kroeger. Die klinken tenminste niet als iemand die rechtstreeks uit High School Musical is gewandeld.
![]()
Waarom lijkt het je leuk om een meisje te zijn? Ik kan me er echt niets bij voorstellen als ik een jongen zou zijn.
Ja dat zou het zeker zijn. Alleen nu moet ik nog die stap durven zetten om het aan hun te vertellen.quote:Op zondag 11 april 2010 17:58 schreef francis998 het volgende:
Ik ben der weer...net ff een film gekeken...wel leuk maar soms o zo langzaam...
En tussendoor spageti als luch gegeten![]()
En..bier..is lekker...meestal drink ik er 1 of 2..maar soms als ik met een nicht uitging(in het buitenland) werden het er ruim meer dan 4. Want we kochten gewoon in een pub een girafvan 1,5 liter..en meestal kwamen er meer mensen..en dan werden het 3 liter giraffen..
![]()
Maar dat is meestal op uitzonderlijke momenten..verder hou ik het bij 2 a 3..wanneer ik mijn goede verstand er nog bij kan houden...
weet je waar het ook lekker picknicken is...kralingse plas..ging ik vroeger vaak skaten of fietsen..of voetballen ofzo..met een goede vriend..en dan namen we een literfles drinken mee..en als we het warm kregen ging we pootjes baden in het kinderbad of het water in..alleen die zag er meestal groen uitmaar je kon er perfect in opfrissen.
Maar verder tijn...het zo toch prettig zijn om je autisme met iemand te kunnen delen..vooral broers of zussen.
En wat jij hebt dat je soms een meisje zou willen zijn..zou ik soms wel eens willen weten hoe het is om een jongen te zijn. En de cursus lijkt me toch handig..meestal leer je er onbewust wat van![]()
En demise.. normaal begaafd..is ook vrij raar..want iedereen is wel begaafd...want begaafd komt er op neer dat je vaardigheden hebt..wat voor soort is bij iedereen anders.
Maar het is ook dat je meestal zegt van ik ben normaal, of hoog begaafd...maar begaafd is eigenlijk al normaal begaafd...en dus wordt het 1e woord meestal gebruikt
okey, mag jij eens een plan bedenken om die switch voor elkaar te krijgenquote:Op zondag 11 april 2010 18:02 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ja dat zou het zeker zijn. Alleen nu moet ik nog die stap durven zetten om het aan hun te vertellen.
Misschien moeten wij dan maar een keertje een dagje ruilen van lichaam.![]()
Dat is inderdaad zo
ach..hier heb je iemand van ongeveer zelfde leeftijd..ik zit ook rond de 23. En ach..zulke diepgaande gesprekken hoeven het niet te zijn. Het kan hetzelfde als hier zijn alleen dan mondeling..face-to-face ipv digitaal. En het is goed voor de ontwikkeling...want je hebt er dan weer een face-to-face ervaring bij..wat voor sommigen iets heel moeilijks/lastigs ofzo is..quote:Op zondag 11 april 2010 18:07 schreef Spoortie het volgende:
Weet niet of ik zal komen op zo'n meet maar is 't niet redelijk moeilijk om met mensen te praten van verschillende leeftijden/hobby's&interesse's enzo..?
Ik ga een plan bedenkenquote:Op zondag 11 april 2010 18:04 schreef francis998 het volgende:
[..]
okey, mag jij eens een plan bedenken om die switch voor elkaar te krijgenEn dan laat je mijn kinderdroom in vervulling...gaan vroeg me altijd als meisje af waarom jongens zo vervelend konden zijn..dan kan ik het een keer meemaken en dan krijg ik eindelijk antwoord op mijn vraag
Dat is inderdaad lastig. Maar er is altijd wel iets waar je over kan praten.quote:Op zondag 11 april 2010 18:07 schreef Spoortie het volgende:
Weet niet of ik zal komen op zo'n meet maar is 't niet redelijk moeilijk om met mensen te praten van verschillende leeftijden/hobby's&interesse's enzo..?
typisch een tijn antwoordquote:Op zondag 11 april 2010 18:19 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik ga een plan bedenkenAlleen ik ben bang dat ik dat niet alleen kan.
![]()
Meisjes zijn natuurlijk nooit vervelend![]()
Ik ben meer geïnterreseerd in andere dingen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |