Mss kun je ook zelf wat maken, een tafel/bireau is makkelijk te maken. En zoals je zelf al aangaf, bij de kringloopwinkel kijken. En als het stof kapot is, kun je het makkelijk opnieuw stofferen.quote:Op zaterdag 10 april 2010 14:50 schreef Autidude het volgende:
Ja ik heb wel rondgekeken enzo, ik ga ook nog bij kringloopwinkels kijken.. En ik heb ook al een beetje op marktplaats gekeken voor gratis dingen, en zo is er vast wel wat te vinden.
En ik moet gewoon eigen internet en ik hoef dan niet de allersnelste, en met alles in 1 pakket is het 50 euro per maand.. Dat is internet, tv en bellen. Maar het gaat erom dat ik dus de schuldsanering in ga heh, en er blijft gewoon echt weinig geld over. Maar ja, dat is nog even bekijken allemaal.
Zo krijg ik dus ook straks nog 4 of 5 maanden zorgtoeslag in 1 keer, vakantiegeld komt eraan, en een belastingteruggaaf van ruim 1500 euro. Daar zou ik alles mee kunnen inrichten en leuk maken, maar er is ook kans dat de bewindvoerder gaat zeggen.. inleveren, lekker veel afbetalen.
En ik heb een gaskookplaat gezien voor 100 euro, en een goedkoop koelkastje voor 179.
En dat Ikea bureau is niet duur ofzo want hij is 2 meter, en dat wil ik.. Ik dacht eerst aan een grote
eettafel als bureau, maar toen vond ik die.. en het is niet duur.
Omdat in huurhuizen alleen een keukenblok staat zonder koelkast en kookstel. Dus in de keuken staan alleen kastjes en verder niets.quote:Op zaterdag 10 april 2010 15:23 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Mss kun je ook zelf wat maken, een tafel/bireau is makkelijk te maken. En zoals je zelf al aangaf, bij de kringloopwinkel kijken. En als het stof kapot is, kun je het makkelijk opnieuw stofferen.
Ook wandkasten kun je makkelijk zelf maken, en een keuken kun je zelf bouwen, het enige wat je moet kopen zijn een afzuiging, kookstel en koelkast/diepvries.
Al vraag ik me wel af waarom je kookstel opschrijft, er zal toch wel al een keuken in het appartement zitten
Tja, een soort kermis attractiequote:Op zaterdag 10 april 2010 11:32 schreef francis998 het volgende:
[..]
[..]
Hierom moet je deze testen nooit maken en een realistische uitslag verwachten, meestal doe ik online testes om een idee te krijgen, en sommige weer gewoon voor de lol.
quote:Op zaterdag 10 april 2010 11:34 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik. Het was wat dat betreft net het Amerikaanse leger. Don't ask and don't tellDat verander je niet zo maar.
Ik hoop dat het veranderdt. Graag zelfs.
Dat dus, wel een aanrecht + wasbak en keukenkastjes, maar de rest niet. Wel aansluitingen.quote:Op zaterdag 10 april 2010 15:25 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Omdat in huurhuizen alleen een keukenblok staat zonder koelkast en kookstel. Dus in de keuken staan alleen kastjes en verder niets.
spannend...quote:Op zaterdag 10 april 2010 16:10 schreef Autidude het volgende:
[..]
Dat dus, wel een aanrecht + wasbak en keukenkastjes, maar de rest niet. Wel aansluitingen.
Maarja, het is gewoon rustig aan stapje voor stapje. Bijvoorbeeld een koelkast heeft voor mij niet zo'n heel grote prioriteit omdat ik niet zo veel heb wat perse in koelkast moet. Ik heb bijvoorbeeld meer aan een vriezer.
Ik ging net ook even rondkijken bij wat winkels hier in de buurt, en zo'n klein tafelmodel koelkastje heeft dus echt een veel te klein vriezertje. Maar ik heb een middelgrote koel/vries-combi gevonden voor 229 euro, en die heeft ruimte zat! Veel goedkoper zal je het niet vinden denk ik. En 2e hands is ook lastig, want het moet wel netjes werken en je zit bijvoorbeeld ook met ophalen en reiskosten. Maar ik ga alle opties af.
Het zelfde geld voor een wasmachine.
En ook kijken naar allemaal kleine dingetjes is ook heel erg leuk. Pannen en keukengerei bijvoorbeeld.
Heb je ook idioot veel keuze en van heel goedkoop naar belachelijk duur.
vanaf 7 Mei kan ik er in.
Gelukkigquote:
Succes met allesquote:Op zaterdag 10 april 2010 16:10 schreef Autidude het volgende:
[..]
Dat dus, wel een aanrecht + wasbak en keukenkastjes, maar de rest niet. Wel aansluitingen.
Maarja, het is gewoon rustig aan stapje voor stapje. Bijvoorbeeld een koelkast heeft voor mij niet zo'n heel grote prioriteit omdat ik niet zo veel heb wat perse in koelkast moet. Ik heb bijvoorbeeld meer aan een vriezer.
Ik ging net ook even rondkijken bij wat winkels hier in de buurt, en zo'n klein tafelmodel koelkastje heeft dus echt een veel te klein vriezertje. Maar ik heb een middelgrote koel/vries-combi gevonden voor 229 euro, en die heeft ruimte zat! Veel goedkoper zal je het niet vinden denk ik. En 2e hands is ook lastig, want het moet wel netjes werken en je zit bijvoorbeeld ook met ophalen en reiskosten. Maar ik ga alle opties af.
Het zelfde geld voor een wasmachine.
En ook kijken naar allemaal kleine dingetjes is ook heel erg leuk. Pannen en keukengerei bijvoorbeeld.
Heb je ook idioot veel keuze en van heel goedkoop naar belachelijk duur.
vanaf 7 Mei kan ik er in.
Gefeliciteerd. Je gaat je vast veel beter voelenquote:Op zaterdag 10 april 2010 16:12 schreef Autidude het volgende:
Oh ja, en ik ging even testzitten op een bank van 40 euro bij de kringloop, en die bank is geweldig!
Dus moet ik even met ze regelen dat ik hem gewoon betaal maar pas 7 Mei kan laten bezorgen.
Heb ik een mooie bank die lekker zit
Krijg je hulp als je dit allemaal moet regelen?quote:Op zaterdag 10 april 2010 16:17 schreef Autidude het volgende:
Ja thnxs guys! Het zal allemaal eerst even heel druk worden met geregel en nog wat onzekerheden. En daarna kan ik lekker gaan knutselen en rommelen.. Daar heb ik veel zin in, ik weet nog niet wat de staat is van die woning en wat voor kleuren er zijn etc.. Maar ik heb gewoon zin om lekker te gaan schuren en schilderenMaar misschien is dat wel niet nodig, of minimaal, of juist heel veel..
En dan komt nog al het nieuwe heh.. daar stond ik net pas bij stil. Allemaal andere spulletjes, andere koekepan, andere steelpan, ander fornuis, andere oven, andere koelkast etc.. Dat zal ook wel even wennen zijn en raar in het begin.
En ik ben lijstjes aan het maken, want je kijkt best wel snel over dingen heen.. Zoals bijvoorbeeld gordijnen, heel belangrijk!
Zeker. Het zal best even wennen zijn. Maar ik denk dat jij in nieuwe situatie veel dingen gaat leren. Zelfstandig worden. Geestelijk groeien en al wat meer zij. Je eigen leventje leiden.quote:Op zaterdag 10 april 2010 16:17 schreef Autidude het volgende:
Ja thnxs guys! Het zal allemaal eerst even heel druk worden met geregel en nog wat onzekerheden. En daarna kan ik lekker gaan knutselen en rommelen.. Daar heb ik veel zin in, ik weet nog niet wat de staat is van die woning en wat voor kleuren er zijn etc.. Maar ik heb gewoon zin om lekker te gaan schuren en schilderenMaar misschien is dat wel niet nodig, of minimaal, of juist heel veel..
En dan komt nog al het nieuwe heh.. daar stond ik net pas bij stil. Allemaal andere spulletjes, andere koekepan, andere steelpan, ander fornuis, andere oven, andere koelkast etc.. Dat zal ook wel even wennen zijn en raar in het begin.
En ik ben lijstjes aan het maken, want je kijkt best wel snel over dingen heen.. Zoals bijvoorbeeld gordijnen, heel belangrijk!
Nou, ik kan dus altijd naar MEE.. en ik ga dus ook de schuldhulpverlening/sanering in, ik wordt in de loop van volgende week gebeld voor een afspraak met sociaal.nl.. die hebben nu mijn dossier en aanvraag en hun zijn de instantie die dat allemaal regeld. Ik krijg dan ook budgetbeheer en een bewindvoerder, die gaat betalings afspraken maken met schuldeisers en regelt de financieen en dan krijg ik leefgeld. Dat vind ik ook een prima oplossing.quote:Op zaterdag 10 april 2010 16:18 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Krijg je hulp als je dit allemaal moet regelen?
Wat ik je wel aanraad auti, is doe rustig aan en neem je tijd, dan ga je niet zo snel ovrebelast raken.quote:Op zaterdag 10 april 2010 16:27 schreef Autidude het volgende:
[..]
Nou, ik kan dus altijd naar MEE.. en ik ga dus ook de schuldhulpverlening/sanering in, ik wordt in de loop van volgende week gebeld voor een afspraak met sociaal.nl.. die hebben nu mijn dossier en aanvraag en hun zijn de instantie die dat allemaal regeld. Ik krijg dan ook budgetbeheer en een bewindvoerder, die gaat betalings afspraken maken met schuldeisers en regelt de financieen en dan krijg ik leefgeld. Dat vind ik ook een prima oplossing.
En mijn ouders helpen mij wel een beetje hoe dat allemaal moet in het begin zoals gas licht en water, ik heb geen idee hoe dat allemaal precies werkt. En al die telefoontjes plegen is voor mij best veel stress en veel energie. Ik kan ook wel een hoop dingen zelf hoor, maar als het allemaal niet lekker samenvalt of er gaan dingen fout dan raak ik al gauw in paniek of kwaad e.d..
Het is ook nog eens allemaal heel veel dingen tegelijk weetje, met een krap budgetje.. ik heb geen marges zeg maar.
Huurtoeslag is ook niet met 1 week geregeld.. En wat als ik straks al die rekeningen allemaal in 1 keer krijg, dat is allemaal nog ff afwachten en bekijken. Maar met een paar weekjes zal er al veel meer duidelijkheid zijn
Zo te zien gaat het allemaal wel goed komen. Ik zou zeggen doe lekker rustig aan. En laat andere dingen voor je regelen die jezelf niet kan.quote:Op zaterdag 10 april 2010 16:27 schreef Autidude het volgende:
[..]
Nou, ik kan dus altijd naar MEE.. en ik ga dus ook de schuldhulpverlening/sanering in, ik wordt in de loop van volgende week gebeld voor een afspraak met sociaal.nl.. die hebben nu mijn dossier en aanvraag en hun zijn de instantie die dat allemaal regeld. Ik krijg dan ook budgetbeheer en een bewindvoerder, die gaat betalings afspraken maken met schuldeisers en regelt de financieen en dan krijg ik leefgeld. Dat vind ik ook een prima oplossing.
En mijn ouders helpen mij wel een beetje hoe dat allemaal moet in het begin zoals gas licht en water, ik heb geen idee hoe dat allemaal precies werkt. En al die telefoontjes plegen is voor mij best veel stress en veel energie. Ik kan ook wel een hoop dingen zelf hoor, maar als het allemaal niet lekker samenvalt of er gaan dingen fout dan raak ik al gauw in paniek of kwaad e.d..
Het is ook nog eens allemaal heel veel dingen tegelijk weetje, met een krap budgetje.. ik heb geen marges zeg maar.
Huurtoeslag is ook niet met 1 week geregeld.. En wat als ik straks al die rekeningen allemaal in 1 keer krijg, dat is allemaal nog ff afwachten en bekijken. Maar met een paar weekjes zal er al veel meer duidelijkheid zijn
Toch, wie weet. Mensen gaan rare dingen doen als ze oud zijn en beseffen dat ze nog maar weinig tijd over hebben om dingen recht te zetten.quote:Op zaterdag 10 april 2010 11:34 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik. Het was wat dat betreft net het Amerikaanse leger. Don't ask and don't tellDat verander je niet zo maar.
Ik hoop dat het veranderd. Graag zelfs.
Ik doe ook niet meteen alsof ik het waanzinnig boeiend vind als er een oud vrouwtje kwebbelt over het weer. Zo'n kwebbel-één-richtingsgesprek duurt ook maar een halve minuut, dan staat ze bij het gangpad, zeg ik vrolijk: 'alstublieft!' en loop weer weg. Wat ze vertelt vind ik ook niet leuk of interessant, maar ik vind het leuk om te zien dat zo'n oud vrouwtje nog zelf boodschappen doet en nog zo vrolijk kan zijn. Daarbij, ik krijg ervoor betaald om die mensen naar hun gangpad te lopen, dus ik kan moeilijk weglopen. Zodra ik moet reageren op iemand, kom ik pas in de knoop. Ik hoef dat vrouwtje namelijk niet te begrijpen, ik hoef niets met wat ze verteld en ik zie haar waarschijnlijk ook niet weer.quote:Op zaterdag 10 april 2010 12:07 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Wel degelijk. Als ik naar iemand moet luisteren die dingen vertelt die me helemaal niet interesseren, en ik ben 'verplicht' om te doen alsof ik het waanzinnig boeiend vind, dan vind ik dat wel een bepaalde sociale druk. Zo voel ik dat ook echt. Terwijl ik het liefst zou zeggen 'flikker toch op, wat interesseert mij die klotekat van de buurvrouw nou toch?' of iets dergelijks. Of iemand gewoon wil negeren en verder gaan met iets wat ik belangrijker vind.
Helemaal mee eens, vooral dat stukje over irritatie en die vergelijking met een vlieg...quote:Op zaterdag 10 april 2010 17:28 schreef Demise het volgende:
[..]
Toch, wie weet. Mensen gaan rare dingen doen als ze oud zijn en beseffen dat ze nog maar weinig tijd over hebben om dingen recht te zetten.
[..]
Ik doe ook niet meteen alsof ik het waanzinnig boeiend vind als er een oud vrouwtje kwebbelt over het weer. Zo'n kwebbel-één-richtingsgesprek duurt ook maar een halve minuut, dan staat ze bij het gangpad, zeg ik vrolijk: 'alstublieft!' en loop weer weg. Wat ze vertelt vind ik ook niet leuk of interessant, maar ik vind het leuk om te zien dat zo'n oud vrouwtje nog zelf boodschappen doet en nog zo vrolijk kan zijn. Daarbij, ik krijg ervoor betaald om die mensen naar hun gangpad te lopen, dus ik kan moeilijk weglopen. Zodra ik moet reageren op iemand, kom ik pas in de knoop. Ik hoef dat vrouwtje namelijk niet te begrijpen, ik hoef niets met wat ze verteld en ik zie haar waarschijnlijk ook niet weer.
Iemand die tegen me praat is net een soort vlieg die om mijn hoofd zoemt. Ben ik chagrijnig, moe of geïrriteerd, dan erger ik me aan die vlieg. Als ik me goed voel, kan ik het ontzettend interessant vinden hoe dat beest vliegt, hoe het zijn pootjes houdt en hoe vaak zijn vleugels slaan. Zodra de vlieg op mij gaat zitten, komt 'ie te dichtbij. Dan wil ik dat het beest opflikkert, weg gaat en dan moet het dood. Die vlieg die op mij zit is dan te vergelijken met een mens dat een conversatie met me wil beginnen, waarin ik ook moet reageren. Dan voel ik me altijd ergens bedreigd, iemand komt te dichtbij.
Succes! En benieuwd wat je ervan vindtquote:Op zaterdag 10 april 2010 18:42 schreef Autidude het volgende:ik ga straks om 1930 uur de woning bezichtigen
Spannendquote:Op zaterdag 10 april 2010 18:42 schreef Autidude het volgende:ik ga straks om 1930 uur de woning bezichtigen
Ik, maar ik heb ook ADHD, dus misschien dat het een beetje een vertekend beeld geeft.quote:Op zaterdag 10 april 2010 19:53 schreef CyberRat het volgende:
hoi
Heeft er iemand (goede) ervaring met ritalin bij Asperger?
Een vriend van me krijgt het binnenkort zodat hij een betere concentratie heeft. Waarom hij die keuze heeft gemaakt snap ik nietquote:Op zaterdag 10 april 2010 19:53 schreef CyberRat het volgende:
hoi
Heeft er iemand (goede) ervaring met ritalin bij Asperger?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |