Dan moet je die mensen aanpakken hè? Een HA kan daar best zelf iets van zeggen.quote:Op vrijdag 9 april 2010 12:42 schreef speknek het volgende:
[..]
Het is een beetje dubbel, aan de ene kant moet je niet hebben dat mensen wachten en vervolgens naar de spoedeisende hulp moeten, aan de andere kant zitten er een hoop mensen dagelijks of wekelijks voor elke hoestbui bij de huisarts.
Ja hoor, dat vind ik ook. Een huisarts weet precies welke mensen er binnenkomen die egenlijk alleen maar wat aanspraak willen en wat aandacht, en daar is de kostbare tijd niet voor bedoeld natuurlijk.quote:Op vrijdag 9 april 2010 16:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dan moet je die mensen aanpakken hè? Een HA kan daar best zelf iets van zeggen.
Privacy en persoonlijke vrijheid zijn een van de pijlers van het liberalisme, fred teeven z'n opinies in deze kan je niet liberaal noemenquote:Op vrijdag 9 april 2010 13:33 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wat zou er dan niet liberaal zijn aan Fred? De VVD belichaamt, samen met Fred, de kernwaarden van het liberalisme. Dit staat haaks op het perfectionisme en geluksbevorderende van links.
Ja inderdaadquote:Op vrijdag 9 april 2010 12:17 schreef dramatiek het volgende:
4 miljard aan drijfzand. That's the way to go.
Dat gaat met dit program nooit lukken natuurlijk. Het is een prima recept voor een uitdijende overheid, dat dan weer wel.quote:Op vrijdag 9 april 2010 15:39 schreef eriksd het volgende:
[..]
De klassieke definitie van liberalisme is toch een die van een kleine staat,
Ik verbaas me er ook enigzins over dat de partijen in reactie op de crisis en de megabezuiningen vrijwel allemaal terug lijken te vallen in 'oude' gedragspartronen ja....quote:Op vrijdag 9 april 2010 17:32 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja inderdaad.
Had van de VVD toch wel wat fundamentelers verwacht dan dit.
Wederom een laf en flauw programma. De partijen hebben dit jaar extreem weinig visie.
Verrassende reactiequote:Namens de sociaaldemocraten reageerde oud-minister Ronald Plasterk vrijdag op de VVD. ''De VVD geeft geld aan de rijken, de banken en de grote bedrijven, en haalt het weg bij gewone mensen.
Het is weer populisme troef bij de sociaaldemocraten.quote:Op vrijdag 9 april 2010 17:59 schreef timmmmm het volgende:
http://www.nu.nl/politiek(...)j-gewone-mensen.html
[..]
Verrassende reactie
wmb keurige, haalbare begrotingsplannen. Jammer dat het op sommige punten nog weinig concreet is.
Opgewarmde prak uit de jaren 80 inderdaadquote:Op vrijdag 9 april 2010 17:56 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik verbaas me er ook enigzins over dat de partijen in reactie op de crisis en de megabezuiningen vrijwel allemaal terug lijken te vallen in 'oude' gedragspartronen ja....![]()
Weinig? Geen zal je bedoelen, het is allemaal rommelen in de marge. Een kind van 8 heeft meer visie dan de 'grote drie' laten zien. Erg jammer en een keihard gemiste kans naar mijn idee...quote:Vooral de VVD, CDA en PvdA tonen erg weinig visie imo...
Het programma is dan ook weinig verrassendquote:Op vrijdag 9 april 2010 17:59 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Verrassende reactie
Plasterkquote:Op vrijdag 9 april 2010 17:59 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Verrassende reactie
wmb keurige, haalbare begrotingsplannen. Jammer dat het op sommige punten nog weinig concreet is.
Het is volgens mij de eerste keer dat een partij uit de 'grote drie' voorstelt om, fors, te korten op ontwikkelingssamenwerking. Dat is dus een heilig huisje die geslecht wordt.quote:Op vrijdag 9 april 2010 18:03 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het programma is dan ook weinig verrassend.
Teruggrijpen op oude reflexen en weigeren naar de toekomst te kijken. Dat moet de VVD beter kunnen (PvdA ook trouwens)
Aangezien een van de belangrijkste pijlers van het liberalisme persoonlijke vrijheid is, en Fred Teeven de antithese daarvan is, kan ik niet anders concluderen dan dat Fred Teeven geen liberaal is. In al zijn voorstellen heeft Teeven het over verbieden, hard aanpakken, meer controle en "als je niks te verbergen hebt, heb je niks te vrezen".quote:Op vrijdag 9 april 2010 15:39 schreef eriksd het volgende:
[..]
De klassieke definitie van liberalisme is toch een die van een kleine staat, die opgericht wordt doordat mensen een deel van hun rechten afstaan? Zelfontplooiing is een ander belangrijk aspect. Of interpreteer jij dat laatste dusdanig dat dat ook geldt voor meer malafide praktijken.
Nogmaals: ik bekijk de voorstellen van Teeven ook met de nodige argwaan. Maar Fred Teeven is het geen voorstander van een staat die een soort subjectief ethische maatstaf opwerpt, iets wat met name PvdA en GL als ultiem doel hebben. Hij wil gewoon dat de belangrijkste kerntaak van een overheid in de liberale filosofie, het bieden van veiligheid, afdoende uitgevoerd kan worden.
En wederom: je komt weer met een retorisch truukje. Kom zelfs eens met een definitie, dan kunnen we argumenten uitwisselen. Zo verfrissend kunnen zijn.
Dit stelden ze in 2008 al voor dus nog voor de echte crisis.quote:Op vrijdag 9 april 2010 18:11 schreef Morendo het volgende:
[..]
Het is volgens mij de eerste keer dat een partij uit de 'grote drie' voorstelt om, fors, te korten op ontwikkelingssamenwerking. Dat is dus een heilig huisje die geslecht wordt.
Ik vind het eerlijk gezegd nog laffer om allerlei ideeën door te gaan drukken onder het mom van crisisbestrijding, omdat er nu "de kans" voor is.quote:Op vrijdag 9 april 2010 18:22 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dit stelden ze in 2008 al voor dus nog voor de echte crisis.
http://www.dag.nl/binnenland/vvd-ontwikkelingshulp-halveren-32250
Dan is het willen beperken van de HRA door de PvdA net zo goed het slechten van een heilig huisje.
Van beiden ben ik niet onder de indruk. Dit is de kans om de inrichting van ons land en de overheid drastisch om te gooien dan is dit soort gerommel met een paar miljard vooral symboolpolitiek en niks fundamenteels...
Laf is het enige goede woord.
De eerste keer in een verkiezingsprogramma. Ik ben er overigens wel van onder de indruk. Als onderzoek na onderzoek aantoont dat OWS nauwelijk werkt, is het dan geen ijdelheid om op de oude voet door te gaan? Tevens levert het jaarlijks een besparing van 4.5 mld op. Veel structureler komen bezuinigingen niet lijkt mij.quote:Op vrijdag 9 april 2010 18:22 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dit stelden ze in 2008 al voor dus nog voor de echte crisis.
http://www.dag.nl/binnenland/vvd-ontwikkelingshulp-halveren-32250
Dan is het willen beperken van de HRA door de PvdA net zo goed het slechten van een heilig huisje.
Van beiden ben ik niet onder de indruk. Dit is de kans om de inrichting van ons land en de overheid drastisch om te gooien dan is dit soort gerommel met een paar miljard vooral symboolpolitiek en niks fundamenteels...
Laf is het enige goede woord.
Ik niet, we leven in een coalitiesamenleving. Dat is harstikke goed en ik ben er helemaal voor, echter zo'n samenleving heeft eens in de zoveel tijd wat shocktherapie nodig om te voorkomen dat ze inkakt.quote:Op vrijdag 9 april 2010 18:25 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik vind het eerlijk gezegd nog laffer om allerlei ideeën door te gaan drukken onder het mom van crisisbestrijding, omdat er nu "de kans" voor is.
Kom maar eens met wat revolutionaire voorstellen, die het land ten goede komen, dan.quote:Op vrijdag 9 april 2010 18:31 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik niet, we leven in een coalitiesamenleving. Dat is harstikke goed en ik ben er helemaal voor, echter zo'n samenleving heeft eens in de zoveel tijd wat shocktherapie nodig om te voorkomen dat ze inkakt.
Dat kan juist heel goed in tijden van crisis. Bijvoorbeeld oorlog (na 1945 gingen we als een speer), crisis (akkoord van Wassenaar) of dreigende revolutie (invoering algemeen kiesrecht en eerder afschaffing absolute monarchie) .
Als we op de oude manier door blijven modderen zoals de grote partijen willen dan betalen wij als werkenden de komende jaren de rekening van de babyboomers en hun mooie regelingen, daarom zou je veel van die dingen juist nu moeten heroverwegen.
Maar goed dit is dan ook de reden dat ik te progressief ben voor een conservatieve volkspartij als de VVD.
Zo ook de HRA stevig beperken door de PvdA. Spannend hoorquote:Op vrijdag 9 april 2010 18:28 schreef Morendo het volgende:
[..]
De eerste keer in een verkiezingsprogramma.
Ach die onderzoeken zijn ook maar relatief, hoe meet je zoiets precies? Dat kan niet anders dan subjectief gebeuren. Als je naar geredde levens per uitgegeven miljard kijkt kan je beter op defensie bezuinigen volgens mij en dat is dan weer een heilig stokpaardje voor de VVD. Weinig indrukwekkend dus.quote:Ik ben er overigens wel van onder de indruk. Als onderzoek na onderzoek aantoont dat OWS nauwelijk werkt,
Oh maar je moet altijd kritisch naar je uitgaven kijken daar ben ik zeker voor. Budget als percentage van BBP voor een ministerie is van de zotte en een perverse impuls om teveel uit te geven. Echter dan is de VVD bij het ene ministerie voor en bij het andere tegen en dan blijft er weinig anders over dan dit soort symboolpolitiek.quote:is het dan geen ijdelheid om op de oude voet door te gaan?
krap 10% van wat de overheid jaarlijks zou moeten besparen voor gezonde overheidsfinancien. Leuk maar laf zeker aangezien dit inclusief het bedrag is dat op europa bespaard moet worden waarvan het maar zeer de vraag is of dat lukt).quote:Tevens levert het jaarlijks een besparing van 4.5 mld op. Veel structureler komen bezuinigingen niet lijkt mij.
Uit de losse pols.quote:Op vrijdag 9 april 2010 18:33 schreef Morendo het volgende:
[..]
Kom maar eens met wat revolutionaire voorstellen, die het land ten goede komen, dan.![]()
Geen flauw benul nog eigenlijk. GL of D66 zou kunnen maar misschien ook wel een of andere splinter, het is allemaal nog erg lafjes.quote:Wat ga jij stemmen eigenlijk, GL?
Wat voor grote veranderingen zouden er volgens jou dan allemaal doorgevoerd moeten worden ?quote:Op vrijdag 9 april 2010 18:31 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik niet, we leven in een coalitiesamenleving. Dat is harstikke goed en ik ben er helemaal voor, echter zo'n samenleving heeft eens in de zoveel tijd wat shocktherapie nodig om te voorkomen dat ze inkakt.
Dat kan juist heel goed in tijden van crisis. Bijvoorbeeld oorlog (na 1945 gingen we als een speer), crisis (akkoord van Wassenaar) of dreigende revolutie (invoering algemeen kiesrecht en eerder afschaffing absolute monarchie) .
Als we op de oude manier door blijven modderen zoals de grote partijen willen dan betalen wij als werkenden de komende jaren de rekening van de babyboomers en hun mooie regelingen, daarom zou je veel van die dingen juist nu moeten heroverwegen.
Maar goed dit is dan ook de reden dat ik te progressief ben voor een conservatieve volkspartij als de VVD.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |