Ik ben dinsdag weer terug.quote:Op vrijdag 9 april 2010 11:48 schreef Nembrionic het volgende:
Hoe lang ga je nou naar A?
dat is wel kort. Of lang genoeg?quote:
Mag van mij wel wat langer.quote:
Het ging om salpeterzuur. Ontleedt dat vanzelf?quote:Op vrijdag 9 april 2010 11:53 schreef Cobra4 het volgende:
Gezien de kleur van de wolk gaat het om Stikstof Dioxide (NO2) en is flink schadelijk voor de gezondheid.
Als de wolk idd niet de grond raakt en oplost heeft alleen de ozonlaag er last van. Mocht zo'n wolk een regenbui tegenkomen dan valt er de "ouderwetse" zure regen.quote:Op vrijdag 9 april 2010 11:54 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Mag van mij wel wat langer.Nu zijn het 2 reisdagen en 2 dagen in A.
Door een lek in een salpeterzuurfabriek van DSM in Geleen is vrijdagochtend een onbekende hoeveelheid stikstofoxide ontsnapt.quote:Op vrijdag 9 april 2010 11:56 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Het ging om salpeterzuur. Ontleedt dat vanzelf?
Ja dat staat er, maar dat was mijn vraag nietquote:Op vrijdag 9 april 2010 11:57 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Door een lek in een salpeterzuurfabriek van DSM in Geleen is vrijdagochtend een onbekende hoeveelheid stikstofoxide ontsnapt.
Ok, mocht het gaan om Salpeterzuur ipv een NOx; Salpeterzuur is een vloeistof welk bij een lek schedelijke gassen afgeeft in de directe omgeving. Bij een brand kunnen er wel schadelijke stoffen in de vorm van een wolk vrij komen.quote:Op vrijdag 9 april 2010 11:59 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ja dat staat er, maar dat was mijn vraag niet
Het gebeurt wel vaker dat informatie niet klopt
Ja en zolang niemand ergens last van heeft gaan ze geen slapende honden wakker makenquote:Op vrijdag 9 april 2010 12:15 schreef Cobra4 het volgende:
Maar ik "snap" wel waarom men zegt dat er geen gevaar was. (De uitleg van de DSM woordvoerder klopt ook) De regionale brandweer is namelijk pas een half uur na het ontsnappen van de wolk ingelicht. Te laat om de wolk met een waterscherm neer te slaan.
Het rare is dat er, volgens de alarmeringen van afgelopen ochtend niet eens meetploegen zijn uitgezonden. Ze hebben dus maar aangenomen dat de wolk op geen enkele plek, door veranderende weersomstandigheden, omlaag zou komen.quote:Op vrijdag 9 april 2010 12:16 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ja en zolang niemand ergens last van heeft gaan ze geen slapende honden wakker maken
Er is vorige week nog een levensteken aangetroffen.quote:Op vrijdag 9 april 2010 12:58 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Die wolk moet dan een half jaar eerder ontsnapt zijn
De stofwolk die jij achterlaat bij het naar huis rennen?quote:Op vrijdag 9 april 2010 13:01 schreef Cobra4 het volgende:
Het is 1300 uur. Bijna tijd voor Operatie Stofwolk.
Ik zal Meldkamer Rijnmond vast bellen voor een afkondiging van alarm fase 3.quote:Op vrijdag 9 april 2010 13:01 schreef Nembrionic het volgende:
Ik ga vanmiddag weer even mijn currysoepding maken...dus als je morgen een gasalarm krijgt, dan weet je waar dat aan ligt
Ik niet alleen.quote:Op vrijdag 9 april 2010 13:01 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
De stofwolk die jij achterlaat bij het naar huis rennen?
Dat kunnen ze jaren.quote:Op vrijdag 9 april 2010 13:20 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Ah, de Duitsers kunnen het land weer binnenvallen?
Maar gelukkig maakt een inundatie 2x per dag korte metten met die putjes.quote:Op vrijdag 9 april 2010 13:26 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Dat doen ze ook al, we noemen ze nu alleen toeristen
En ze graven nog steeds schuttersputjes
dat dan weer wel. Betrouwbaarder dan de Waterlinie. Het houdt de Engelsen al honderden jaren weg.quote:Op vrijdag 9 april 2010 13:33 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Maar gelukkig maakt een inundatie 2x per dag korte metten met die putjes.
quote:Op vrijdag 9 april 2010 13:40 schreef Diaan73 het volgende:
MM is zeker al weg? Ik had hem nog veel plezier willen wensen....
quote:Op donderdag 8 april 2010 22:44 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Morgenmiddag rond 16.00 uur in IJmuiden zijn.
Maar moet morgenochtend nog werken...
Ben d'r nog...quote:Op vrijdag 9 april 2010 13:40 schreef Diaan73 het volgende:
MM is zeker al weg? Ik had hem nog veel plezier willen wensen....
Voor het geval ik zo weg ben. Alvast heel veel plezier. En drink er 1 (of meer) voor mij.quote:
Ik ga mijn best doen...quote:Op vrijdag 9 april 2010 13:57 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Voor het geval ik zo weg ben. Alvast heel veel plezier. En drink er 1 (of meer) voor mij.
Ik impliceerde dus dat 'ie nog in Nederland is.quote:Op vrijdag 9 april 2010 14:00 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
13:47 uur is natuurlijk geen ochtend meer.
Weet ik wel.. maar dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat hij online is...quote:Op vrijdag 9 april 2010 14:05 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik impliceerde dus dat 'ie nog in Nederland is.
En ik zeg dat ik nog gewoon thuis achter de laptop zit...quote:Op vrijdag 9 april 2010 14:05 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik impliceerde dus dat 'ie nog in Nederland is.
Dat spreekt voor zich.quote:Op vrijdag 9 april 2010 14:09 schreef MadMaster het volgende:
[..]
En ik zeg dat ik nog gewoon thuis achter de laptop zit...
Geen paniek, I'm here...quote:Op vrijdag 9 april 2010 14:09 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Weet ik wel.. maar dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat hij online is...
Ja of op de vaste computer, of bij de buren of bij de bibliotheek. Allemaal mogelijk maar het komt op hetzelfde neer.quote:Op vrijdag 9 april 2010 14:10 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik had ook al in de haven kunnen staan met m'n Blackberry...
Idem hier, dikkere jas blijft thuis....quote:
Misschien staat 'ie ergens de daklozenkrant te verkopen?quote:Waar is Andy? Zou hij er vandoor zijn met Tanjaa?
Weet ik wel.. maar dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat ik thuis ben...quote:Op vrijdag 9 april 2010 14:11 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ja of op de vaste computer, of bij de buren of bij de bibliotheek. Allemaal mogelijk maar het komt op hetzelfde neer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |