Gelukkig is Tariq Ramadan maar één van de vele vele moslims, die er ieder een eigen mening op nahouden.quote:Op woensdag 14 april 2010 10:08 schreef damian5700 het volgende:
[..]
De alom gerespecteerde en gevierde Tariq Ramadan ontraadt moslima's het beoefenen van elk willekeurige sport waarin zij het risico lopen hun lichaam te onthullen aan mannen.
“Dit is niet toegestaan”, zei Ramadan in een opgenomen lezing van "The Muslim Woman".
Vandaar dat ik dit even heb willen aanstippen.
Ik kon vooraf natuurlijk niet bevroeden dat ik er zo serieus, inclusief rally en kamelen, nader op in moest gaan.
Ik constateer dat ik een beetje gelijk heb.quote:Op woensdag 14 april 2010 10:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Gelukkig is Tariq Ramadan maar één van de vele vele moslims, die er ieder een eigen mening op nahouden.
Zolang ik nog Marokkaanse vrouwen zie voetballen, hardlopen, rallyrijden en hordelopen, constateer ik dat ik een beetje meer gelijk heb.quote:Op woensdag 14 april 2010 10:30 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik constateer dat ik een beetje gelijk heb.
Het mooie met al die verschillende moslim-meningen/-interpretaties is dat niemand hét gelijk kan hebben, dus het volstaat me te stellen dat ik een beetje gelijk heb.quote:Op woensdag 14 april 2010 10:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zolang ik nog Marokkaanse vrouwen zie voetballen, hardlopen, rallyrijden en hordelopen, constateer ik dat ik gelijk heb.
Ik had het dan ook niet over hét gelijk.quote:Op woensdag 14 april 2010 10:37 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het mooie met al die verschillende moslim-meningen/-interpretaties is dat niemand hét gelijk kan hebben, dus het volstaat me te stellen dat ik een beetje gelijk heb.
Nee, dat stelde ik. Ik moest (wederom) nader toelichten. In dit geval 'een beetje gelijk'.quote:Op woensdag 14 april 2010 10:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik had het dan ook niet over hét gelijk.
Om te kotsen dit.quote:Op donderdag 8 april 2010 23:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland
De telehaat, maar goed.
Ik herinner me een topic van ongeveer een jaar geleden waarin een moslima 18000 euro schadevergoeding vroeg (en kreeg) omdat zij vanwege veiligheids/hygiëneredenen géén hoofddoekje of lange mouwen mocht dragen en dit toch wilde! Was ergens in een ziekenhuis.
Kortom: of we het nu verbieden of toelaten, we zijn altijd fucked-up!
Die had dat toch niet gekregen? Werkte geloof ik op een afdeling voor nierdialyse. Daar mogen lange mouwen inderdaad niet. Ook niet als je naar een rechter stapt.quote:Op woensdag 14 april 2010 13:53 schreef tennisarm het volgende:
[..]
Om te kotsen dit.
Eerst solliciteert ze op een baan waarbij ze van te voren wist dat een kopvod en lange mouwen niet zijn toegestaan.
Eenmaal aangenomen (waarschijnlijk dankzij "positieve" discriminatie want een beetje personeelsmanager weet dat een moslima aannemen een hoger risico geeft op gezeik over kleding, contact met mannen enz en zal dat risico niet vrijwillig nemen als hij het belang van de organisatie serieus neemt) weigert ze zich aan te passen.
En dan doet ze ook nog een doorzichtige poging om er een financieel slaatje uit te slaan (waarschijnlijk was ze dit al van plan toen ze op deze baan solliciteerde).
En wat doet de linkse rechter? Hij trapt er nog in ook!
Inplaats van haar terug te fluiten en te veroordelen tot het betalen van de proceskosten geeft hij haar nog gelijk ook en laat hij de belastingbetaler 18.000¤ ophoesten voor deze parasiet.![]()
![]()
Ja, zeker weten heeft ze die "schadevergoeding" gekregen.quote:Op woensdag 14 april 2010 14:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Die had dat toch niet gekregen? Werkte geloof ik op een afdeling voor nierdialyse. Daar mogen lange mouwen inderdaad niet. Ook niet als je naar een rechter stapt.
Nee, ik niet.quote:Op woensdag 14 april 2010 15:33 schreef tennisarm het volgende:
Ik moet daar heel lang voor werken.Jij ook waarschijnlijk.
Vind dat echt ongelooflijk. Het is toch een feit dat je op die afdeling geen lange mouwen mag dragen!! Waarom moet je daar schadevergoeding voor krijgen? Tenzij ze uitgescholden is of zo, dan kan ik me er nog wat bij voorstellen. Maar 18.000 euro vanwege terecht ontslag!!!quote:Dat dit allemaal maar kan in Nederland.
Als ze inderdaad "ziek" heeft thuisgezeten enzo zou ze gedwongen moeten worden alles terug te betalen aan haar werkgever.
Je hebt het hele dossier gelezen ? Misschien is haar destijds wel toegezegd dat ze wel met lange mouwen mocht werken, en toen puntje bij paaltje kwam bleek dat uiteindelijk niet te mogen ? Weet jij veel ?quote:Op woensdag 14 april 2010 16:17 schreef Gia het volgende:
Vind dat echt ongelooflijk. Het is toch een feit dat je op die afdeling geen lange mouwen mag dragen!! Waarom moet je daar schadevergoeding voor krijgen? Tenzij ze uitgescholden is of zo, dan kan ik me er nog wat bij voorstellen. Maar 18.000 euro vanwege terecht ontslag!!!
Ja, het mag allemaal en is het probleem dus ook niet. Het gewaad is een probleem voor die cartauto. Hoeft zelfs nog niet eens wanneer je allen een beetje vastmaakt met veiligheidsspelden ofzo.quote:Op woensdag 14 april 2010 10:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zolang ik nog Marokkaanse vrouwen zie voetballen, hardlopen, rallyrijden en hordelopen, constateer ik dat ik een beetje meer gelijk heb.
Bevestigt maar weer dat de rechters in Nederland met 2 maten meten. De "schade" van een moslima is blijkbaar meer waard.quote:Op woensdag 14 april 2010 16:17 schreef Gia het volgende:
Dat heb ik nog niet gekregen voor een medische fout met blijvende invaliditeit tot gevolg.
WAO is geen schadevergoeding maar iets waar je recht op hebt (aangenomen dat je eerst een tijdje premie hebt betaaldquote:Hoewel.....als je de WAO mee gaat tellen, wel, natuurlijk.
Denk je nou serieus dat ze vooraf gevraagd heeft of lange mouwen mocht en dat ze toen als antwoord kreeg dat moslima's uitgezonderd zijn van hygiënische regels?quote:Op woensdag 14 april 2010 16:26 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Je hebt het hele dossier gelezen ? Misschien is haar destijds wel toegezegd dat ze wel met lange mouwen mocht werken, en toen puntje bij paaltje kwam bleek dat uiteindelijk niet te mogen ? Weet jij veel ?
Het is normaal gesproken niet iets wat bij een sollicitatiegesprek aan bod komt. Mag ik hier lange mouwen dragen?quote:Op woensdag 14 april 2010 16:26 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Je hebt het hele dossier gelezen ? Misschien is haar destijds wel toegezegd dat ze wel met lange mouwen mocht werken, en toen puntje bij paaltje kwam bleek dat uiteindelijk niet te mogen ? Weet jij veel ?
Het ziekenhuis trok naar de rechtbank met het verzoek tot ontbinding van de arbeidsovereenkomst.quote:De beslissing van [verzoekster] om haar, in afwachting van nader onderzoek naar alternatieven en in afwachting van de beslissing op het bezwaarschrift, niet langer op de dialyseafdeling werkzaam te laten zijn, valt op zichzelf te billijken, doch dat betekent niet zonder meer dat [verweerster] meteen haar functie moest worden ontnomen (de uitslag van het onderzoek en de beslissing op het bezwaar waren immers nog niet bekend) en dat van haar gevergd kon worden in te stemmen met de kwalificatie als herplaatsingskandidaat.
Aan dat laatste waren immers voor [verweerster] mogelijk nadelige en onzekere gevolgen verbonden (andere functie met mogelijk lager salaris en/of herplaatsing buiten [verzoekster]). Van [verzoekster] kon redelijkerwijs worden gevergd dat zij in afwachting van bedoeld onderzoek en bedoelde beslissing [verweerster] slechts tijdelijk elders zou plaatsen en met behoud van salaris. In die zin heeft [verzoekster] geheel onnodig een voor [verweerster] onzekere situatie gecreëerd met alle nadelige (psychische) gevolgen voor [verweerster] van dien.
Dit geldt des te meer waar de definitieve beslissing (op 12 december 2008) op [verweerster]'s bezwaarschrift (d.d. 17 april 2008) veel te lang op zich heeft laten wachten; de periode van onzekerheid werd daardoor nog eens onnodig verlengd. Dat [verweerster] in afwachting van een en ander niet als herplaatsingskandidaat wenste te worden aangemerkt oordeelt de kantonrechter alleszins begrijpelijk.
Tot slot geldt nog dat de door [verweerster] overgelegde foto's, waarop verpleegkundigen en artsen zijn te zien die lange mouwen en/of vesten over de bedrijfskleding en/of sieraden en/of horloges dragen, de indruk wekken dat [verzoekster] het met de naleving van de kledingvoorschriften en van genoemde WIP-richtlijn niet zo nauw neemt.
Ze krijgt dus de normale vergoeding die in zulke gevallen toegekend wordt, rekening houdend met leeftijd, duur van het dienstverband en omvang van het laatstgenoten salaris.quote:De arbeidsovereenkomst wordt ontbonden en wel onder toekenning van een vergoeding, bepaald met neutrale factor c=1
Het walgelijke is dat mensen die hier pas zijn komen wonen, denken dat alles en iedereen zich aan hén moet aanpassen. Ik zou hetniet in mijn hoofd halen als ik eenmaal ben beland in het land waar iedereen in aanmerking komt voor een opleiding, het relatief veilig is, iedereen goede gezondheidszorg kan eisen, er sociale vangnetten zijn waardoor mensen niet op straat of in de armoede belanden, etc etc.quote:Op woensdag 14 april 2010 06:03 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat is er walgelijk aan. Ze kan gewoon de pot op. En terecht.
Aha, maar je 'walgelijk' stond onder de uitspraak, daarom dacht ik even dat je de utispraak walgelijk vond.quote:Op woensdag 14 april 2010 20:17 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Het walgelijke is dat mensen die hier pas zijn komen wonen, denken dat alles en iedereen zich aan hén moet aanpassen. Ik zou hetniet in mijn hoofd halen als ik eenmaal ben beland in het land waar iedereen in aanmerking komt voor een opleiding, het relatief veilig is, iedereen goede gezondheidszorg kan eisen, er sociale vangnetten zijn waardoor mensen niet op straat of in de armoede belanden, etc etc.
Pisnijdig word ik van die immigranten en hun nageslacht met asociaal gedrag en grote bek. Flikker alsjeblieft op naar de vuilnisbelt van herkomst en ga daar lekker moslim zijn
een kart in een grote zandbak gaat niet samen!quote:Op woensdag 14 april 2010 09:47 schreef zoalshetis het volgende:
prima uitspraak van de rechter. ze wil graag zelf voor lul lopen met die lap, dan ook niet gaan lopen janken als niet alles hoofddoekproof is in onze maatschappij. misschien dat ze zich beter thuis voelt in haar land van herkomst.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |