abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 april 2010 @ 10:14:52 #101
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_80511081
Gister "discussie" met een 2 jarige:

Ik: Gaan we zo lekker douchen?
Jen: Nee, niet douchen, bad!
Ik: mama doet alsof ze dom is : Oh wil je lekker naar bed?
Jen: Nee mama, (loopt naar de slaapkamerdeur) niet liggen in bed, bad.
Ik: nee we gaan vandaag lekker douchen ok?
Jen: Nee niet douchen mama, bad!!!
Ik: Lopen we gaan wel in bad.
Jen: Jaaaaaaa badje!!!!!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 20 april 2010 @ 10:48:12 #102
11682 Moonah
Jolie femme
pi_80512124
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 09:13 schreef kapiteinpannekoek het volgende:
poeh, een peerd onder je deken...

Hier is zojuist (x2) naast het potje gepoept.

"anders wordt het potje vies "
Wat een dames!

En dat paard van Linde vind ik hilarisch!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_80515206
Die pannenkoekjes

Stiemie, kan ze niet in de slaapzak op het grote bed nog? Naja, ze moet ooit eens over. Alleen als je dan 2 van die wakkere muppies hebt, ben je 's ochtends niet zo fit..

Chris slaapt 's nachts meestal van half 9 - 9 uur tot 7 uur- half 8, en dan overdag nog 2,5 uur. Eigenlijk al een hele poos hetzelfde.

Stiemie, we zijn naar Hengelo geweest (stad verderop). Chris wilde graag met de trein, en ik wist dat daar een winkeltje was van mijn favo kledingmerk. Dus 2 mensen blij. En het is maar 10-12 minuutjes met de trein. Nu zit hij lekker moe op de bank. Zo boterham erin en dan lekker naar bed.

Nog even een vraagje: weet iemand toevallig een goede site over de manier waarop ze tegenwoordig de letters uitspreken. Ik weet dat het tegenwoordig Buh van bal is ipv bee, maar hoe doe je dat met klinkers of de C en X. Dan kunnen we dat Chris tenminste goed leren.
  dinsdag 20 april 2010 @ 14:48:19 #104
144006 chacama
Ondernemend!
pi_80521132
De C is een suh. En x is en ksie. Moonah, correct me if I'm wrong...

En verder een hele foute TVP. Ik lees lekker mee!
pi_80521945
Ok, de suh van Kuh-ris, en dat spreek hij dan uit als Tuh-ris..
  dinsdag 20 april 2010 @ 15:34:13 #106
11682 Moonah
Jolie femme
pi_80522855
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 14:48 schreef chacama het volgende:
De C is een suh. En x is en ksie. Moonah, correct me if I'm wrong...

Yep, hier ben ik met mijn rode pen. Hoi Chaca!

Ik zou de C en de X gewoon C en X noemen. X zeker geen ksie hoor. Dergelijke lastige letters noemde ik in groep 3 altijd 'grote-mensen-letters'. Medeklinkers idd fonetisch (Buh zoveel mogelijk zonder uh-klank etc). En klinkers: A= ah (zoals in bad), E=eh (zoals in bed), I=i (als in kip), O=oh (als in pot), en U= u (als in put). AA= aa (als in baas), EE=ee (als in beest), OO=oo (als in brood), en UU=uu (als in vuur).

Wellicht heeft juf KP nog aanvullingen.

Thies is ook volop met letters bezig. Ik zeg altijd dat hij eerder leest dan dat hij verstaanbaar praat.
  dinsdag 20 april 2010 @ 15:35:36 #107
11682 Moonah
Jolie femme
pi_80522909
Oh, en bied liefst kleine letters aan, geen hoofdletters. Die komen pas veel later in het leesproces aan bod (eind groep 3).
pi_80523847
tnx moonah, de C is ook zo'n dubbele letter.. En wij maar een naar kiezen die niet met een R begon, omdat dat zo'n lastige letter is voor sommige kinderen
Chris is nu ook echt met letters bezig. Leuk om te zien dat hij een boekje bekijkt, en dan de letters aanwijst (en soms zegt) ipv plaatjes. En hij is dol op Lingo
  dinsdag 20 april 2010 @ 16:01:23 #109
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_80524082
Hahaha hier ook een kleine lingo-fan

Handig overzichtje zo Moonah!
  dinsdag 20 april 2010 @ 16:07:57 #110
144006 chacama
Ondernemend!
pi_80524360
Lingo. Ikke is tiem een!
pi_80526588
Lingo is hier nog niet ontdekt . Grappig chaca, tiem een
Fake it till you make it...
  dinsdag 20 april 2010 @ 17:22:02 #112
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_80527410
Denkbeeldige paarden...
Potjes die schoon moeten blijven...
Vlekjes op de leuning...
Treinrails die 'maakt wordt...

Geweldig

Nijna, lekker veel buiten spelen in het zonnetje... hopelijk zal ze daar wat van opleven!

Karin, wat naar moet het op je overkomen... Hopelijk heeft Meike het idd echt naar d'r zin op de psz.

Devin heeft een nieuw stopwoordje dat hij te pas en onpas gebruikt: "net".
Alles wat in het verleden heeft plaatsgevonden, en of dat nou 2 uur of 2 maanden geleden is, wordt op die manier aangeduid. (drie)Dubbel ook: "Dat is mijn steen, die heb ik net buiten gevonden met Mark net in de zandbak! Net." (Mark is zijn vriendje van het kdv dat 3 weken geleden afscheid heeft genomen en naar de "pasen-school" is gegaan. Hij mist hem, heeft het nog bijna dagelijks over hem.)
En vanmorgen stond 'ie triomfantelijk met een stuk karton over de zijkant van de tafel te schuren: "Kijk eens, dit is mijn nieuwe zaag"
.... met gevoel voor drama....
  woensdag 21 april 2010 @ 07:20:34 #113
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_80547997
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 15:34 schreef Moonah het volgende:

[..]

Yep, hier ben ik met mijn rode pen. Hoi Chaca!

Ik zou de C en de X gewoon C en X noemen. X zeker geen ksie hoor. Dergelijke lastige letters noemde ik in groep 3 altijd 'grote-mensen-letters'. Medeklinkers idd fonetisch (Buh zoveel mogelijk zonder uh-klank etc). En klinkers: A= ah (zoals in bad), E=eh (zoals in bed), I=i (als in kip), O=oh (als in pot), en U= u (als in put). AA= aa (als in baas), EE=ee (als in beest), OO=oo (als in brood), en UU=uu (als in vuur).

Wellicht heeft juf KP nog aanvullingen.
*vult aan met de kleur roze *

En als je toch zo lekker bezig ben, dan graag de schrijfletters en geen blokletters aanleren en doe meteen ff de juiste pengreep . Oh ja.....een lekker groot schrijven.

*noteert lesje schrijfhouding voor volgende week*
pi_80548893
Waarom eigenlijk geen blokletters?
pi_80549496
Ook tnx juffie KP!

In zijn sesamstraatboeken staan volgens mij hoofd-blokletters. En lingo ook. Misschien nog even in de bieb kijken naar een boek met de goede schrijfwijze.
Ik geloof dat ze hier in de stad zelfs cursussen geven voor ouders, om te leren lezen, schrijven en rekenen zoals de scholen het tegenwoordig doen. Zodat de ouders het de kids goed aanleren..

Edit: volgens mij heeft mijn Richard Scarry boek wel schrijfletters (groot en klein). Eindelijk mijn favo kinderboek aan Chris doorgeven
pi_80554903
Richard Scarry Ik kom al even koekeloeren in mei is mijn dame alweer 2.
En ik merk dat ik toch wat meer aan dit topic heb dan aan het dreumestopic
pi_80555424
Hoi Pvoesss
Ook al een peuterpuber in de dop?
pi_80556369
Ze is goed aan het (pre)peuterpuberen ja Maar gelukkig praat ze heel veel en is het goed te begrijpen
pi_80560339
Richard Scarry . Kreeg laatst van mijn moeder een doos met oude boeken van ons en daar zitten er ook wat bij. Helemaal uit elkaar gelezen, maar mn peuterpuber leest er gewoon verder in en trekt er af en toe een bladzijde uit . En dan ga ik weer met de plakband . Heerlijk.
pi_80562785
Ik heb als klein deepfreezeje een boek gekregen, zo'n dik verzamelboek. Ik heb dat echt zo veel gelezen. Het boek is nog redelijk heel. Dus hopelijk kan Chris is er nog zo van genieten..
pi_80566178
Volgens mij heb ik het al vaker gevraagd, maar nog maar een keer want we worden het hier thuis er niet over eens .

Wat zouden jullie doen qua autostoel?
Mirte zit nog in een Romer King (9 tot 18 kg), Iris nog in de Maxicosi bak. Maar op enig moment (en ik denk dat dat voor de zomer zal zijn) gaat Iris natuurlijk naar de volgende stoel.
Wat is dan wijsheid, nog een 9-18 kg stoel erbij halen of Mirte overdoen naar de volgende stoel (vanaf 15kg)?
Mirte was de laatste keer wegen 13 kilo (2 weken terug) en ik verwacht niet dat ze voor de zomer ineens 15 kg gaat wegen.
Ik heb het idee dat ze nog best even in de huidige stoel kan, ze heeft nog een beetje ruimte bij haar schouders in de hoogte en zo hard groeien ze nu toch ook weer niet.
Ik ben van mening dat we er beter nog een zelfde stoel bij kunnen halen omdat ze (ook volgens de winkel) vooral uitgaan van het gewicht.
Maar lief is van mening dat ze best naar een volgende stoel kan, want wat is nou die 2 kg en het bespaart immers weer geld...
Dat laatste is zeker waar, maar ik ga liever voor de veiligheid...
Wat zouden jullie doen?
pi_80566783
Ik vind dat je beter de 9-18 kilo stoel nog een keer kan kopen.
Een kindje zit er toch wat meer beschermd in (voor mijn gevoel in ieder geval ).
Ze is 2,5 jaar dus dat vind ik zelf wel erg vroeg.
pi_80566818
gordels slaan niet vast onder de 15 kilo.
  woensdag 21 april 2010 @ 18:28:02 #124
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_80567996
Anna is 14,5 kilo en wij hebben dus wel een volgende stoel gekocht. Zelfde dilemma, maar kindje wat zwaarder. En als het tot 18 kg kan, dan kun je natuurlijk nog wel ff vooruit met een 2 stoel.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_80568138
Wij kopen voor Meike ook de volgende stoel, maar zij was ook 14.8 kilo de laatste keer, dus dat moet kunnen ook
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_80572459
Ticootje, dat dacht ik dus ook, maar mijn wederhelft heeft zoiets het liefst zwart op wit in een of ander onderzoek en niet van een verkoopster in de winkel, want die wil je immers iets verkopen... . En dat soort argumenten...

En idd ze is pas 2,5 wellicht kan ze er nog wel een jaar in en als het meezit wat langer nog.
Kijk als het nou nog een halve kilo scheelt, maar het is gewoon 2 kilo en ik wil het risico niet eens lopen dat die gordel niet zou werken. Dat zou ik mezelf nooit vergeven.
Ik loop me dan gewoon te ergeren aan mn vent, die naar mijn idee dan niet gewoon het beste voor zn kind wil.
Dat wil hij wel natuurlijk (mag ik toch hopen ), maar het liefst mag het niks kosten zeg maar
  woensdag 21 april 2010 @ 20:24:47 #127
108648 cattie
lieve moeder
pi_80572714
Ik zou Mirte niet te snel overdoen naar het volgende stoeltje. Pas als ze er echt zwaar en groot genoeg voor is. De kans dat je een ongeluk krijgt is natuurlijk niet zo groot, maar better safe than sorry. Je wilt toch niet hebben dat je kindje ernstige verwondingen heeft omdat je haar te vroeg in een andere stoel hebt gezet.

Ive is ook met letters bezig, zo leuk! Hij kan de letters van zijn naam al aanwijzen. En hij vraagt bij cijfers nu altijd welk getal het is.

Ive is trouwens voor het laatst bij het cb geweest. Alles was dik in orde en hij heeft geen kik gegeven bij de prik. Hij wordt echt groot.
pi_80574402
Ik zal eens vragen aan m, zijn collega heeft crashtesten gedaan met oa autostoeltjes. Ik vraag wel even of het waar is van de gordel.
pi_80574959
Is goed Tico, dank je
  donderdag 22 april 2010 @ 10:41:27 #130
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_80589143
Mijn Nijna, je moet het niet zien als dat ze dan nog maar 2 kilo in een 2 stoel meekan...ze kan toch tot zo'n 18 kilo in een 2 stoel, dus die gaat dan gewoon nog veel langer mee. Toch?
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  donderdag 22 april 2010 @ 10:54:49 #131
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_80589573
quote:
Op woensdag 21 april 2010 17:29 schreef Nijna het volgende:
.....

Dat laatste is zeker waar, maar ik ga liever voor de veiligheid...
Wat zouden jullie doen?
Ik zou er nog èèn bij halen.
Maar die stoeltjes zijn niet zo heel duur toch?

Ik hoef geen luiers meer te kopen.
  donderdag 22 april 2010 @ 11:07:09 #132
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_80589936
Oeh, geen luiers meer hoeven kopen, dat klinkt als een sprookje!!

Nijna, wij halen toch ook nog maar 2 priori's erbij, 1 voor in mijn auto en 1 voor in die van M. Goed opletten op de vrijmarkt met Koninginnedag, daar heeft mijn schoonmoeder er vorig jaar 1 op de kop getikt voor 10 euro
pi_80589937
Tegen de tijd dat Pepijn 18 kilo weegt zit hij in groep 8 vrees ik

Ik ben allang blij als we met 3 jaar straks een keertje richting de 12 kilo en 90cm gaan

Sacrecoeur, geen luiers meer kopen is fijn!!
  donderdag 22 april 2010 @ 11:09:12 #134
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_80590000
Pepijn, nog altijd klein maar fijn!
  donderdag 22 april 2010 @ 11:18:44 #135
298315 SacreCoeur
pi_80590264
Ja is ook fijn
Ze is al vanaf 1 jaar & 11 maanden gewoon overdags zindelijk maar s'nachts nog niet.
Tot laatst de luiers op waren & ik me bedacht dat ze er nu toch wel aan toe zou zijn.
En ja hoor, nog geen èèn ongelukje .
  donderdag 22 april 2010 @ 11:21:45 #136
298315 SacreCoeur
pi_80590356
@ p_iglet

Isa is 3 (sinds Oktober) en nog net geen 12 kg.
Ze eet als een bootwerker maar aanleg om aan te komen heeft ze niet.
Dat heeft ze helaas niet van mij.
pi_80595466
SacreCoeur, dat is wel fijn!

Wat een schattige mini's..

Nijna, ik zou geloof ik ook een 2e stoel kopen. Chris is nu wel 15 kg, maar kan nu nog lekker slapen in zijn stoel. En ik weet ook niet of hij wel netjes zou blijven zitten. In de priori kan hij nu geen kant op..
  donderdag 22 april 2010 @ 14:17:13 #138
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_80596388
nijna, ik zou ook een tweede stoel kopen. wij hebben het probleem gelukkig niet, want eli is al ruim de 15kg gepasseers, dus tegen de tijd dat aviva in de groep 1 stoel gaat, kan eli ook gewoon over.

sc, wat fijn! geen luiers meer!
ik heb het idee dat eli best klaar zou zijn om zindelijk te worden, maar hij is bang voor het potje of zo. soms roept hij wel dat hij moet plassen en wil dan naar de 'ceecee', maar eenmaal op de wcverkleiner wordt er heel hard 'nee' geroepen en houdt hij me vast alsof hij boven een afgrond hangt... wat is wijsheid om hem van die angst af te helpen?

zondag gaan we gezellig met seh-ris meeten
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  donderdag 22 april 2010 @ 14:26:36 #139
298315 SacreCoeur
pi_80596761
quote:
Op donderdag 22 april 2010 14:17 schreef DaviniaHR het volgende:
nijna, ik zou ook een tweede stoel kopen. wij hebben het probleem gelukkig niet, want eli is al ruim de 15kg gepasseers, dus tegen de tijd dat aviva in de groep 1 stoel gaat, kan eli ook gewoon over.

sc, wat fijn! geen luiers meer!
ik heb het idee dat eli best klaar zou zijn om zindelijk te worden, maar hij is bang voor het potje of zo. soms roept hij wel dat hij moet plassen en wil dan naar de 'ceecee', maar eenmaal op de wcverkleiner wordt er heel hard 'nee' geroepen en houdt hij me vast alsof hij boven een afgrond hangt... wat is wijsheid om hem van die angst af te helpen?

zondag gaan we gezellig met seh-ris meeten
Ik heb zelf amper het potje gebruikt maar meteen aangeleerd op de wc.
Omdat ze op een peuterspeelzaal ook geen potjes gebruiken.

Ik heb weleens gehoord dat 'samen' naar de wc gaan helpt.
Hij op het potje en jij op de wc.
Deed ik ook weleens en dan ook echt met een boekje erbij, gewoon een beetje afleiden.

Of misschien een wc boekje?
Die kan je overal kopen tegenwoordig, elke keer als ze een plasje op de wc gedaan hebben krijgen ze een stikker.
En mocht het helemaal niet lukken kun je altijd de wc van fisherprice kopen met die irritante geluidjes.
pi_80597556
Davinia, Hier brult Chris ook alles bij elkaar als hij op het potje/wc moet.. Voorlopig laat ik het zo wel, en dan in de zomer in zijn onderbroek naar buiten. Kijken of hij dan merkt dat hij vies wordt..

En zondag gezellig meeten met Eli
  donderdag 22 april 2010 @ 14:54:37 #141
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_80597732
zo'n wcboekje is wel een goede, ja!
als ik naar de wc ga, wil hij altijd mee, dus de interesse is er zeker. en tijdens het spelen staat hij stil, kijkt geconcentreerd, en speelt weer verder, dus tsja...

en anders is er idd altijd nog de zomer!
pi_80604753
Sacrecoeur, super! Geen luiers meer hoeven kopen .

Hier is potje/wc ook echt niet in trek. Ik neem wel boekjes mee van de bieb over zindelijk worden en verder laat ik het maar even op zn beloop. Als het wat warmer is straks buiten enzo dan ga ik wel wat meer stimuleren.

Wat betreft die autostoel, ik denk dat ik toch uiteindelijk degene ben die haar zin doorduwt en dus komt er gewoon nog eenzelfde stoel... .
pi_80608083
WC wat is dat? Potje is alleen leuk om op te zitten en vervolgens plas je altijd binnen 2 seconden nadat je eraf komt in de kamer

We wilden vanmiddag een leuke pasfoto van Linde laten maken, maar de man van de (vergane glorie) fotozaak hier vlakbij heeft echt het inlevingsvermogen van een visstick hoor Ik zet Linde op de stoel en die is wat verlegen. Dus ik begin een verhaaltje tegen haar van goh mooie hoge stoel he en dan maakt die meneer zo een foto etc... En die man blijft haar alleen maar aanstaren... Zegt helemaal niks. Maakt uit het niks een foto die wij op een scherm konden zien. Ze keek niet eens in beeld

Vervolgens pakt ie een babyknuffeltje met een belletje erin. Gaat er heftig mee rammelen. Linde kijkt niet op of om. Dus wij haar stiekem proberen te kietelen zonder in beeld te komen en zeggen dat er een vliegtuig in de camera zat die je kon zien als je heeeel goed keek... maakt die man onverwachts nog een foto waarop ze heel boos kijkt. En na nog geen 4 minuten zegt ie: Nou dat hebben we nu wel genoeg geprobeert zo. Straks gaat ze huilen ofzo. Nou de foto hebben we dus niet genomen he? En als die winkel nou volstond, maar er is noooooit iemand binnen. Maar eens op zoek naar een andere fotozaak.
pi_80609652
Ben dr he-le-maal klaar mee....oma haalde Meike gister van de psz, ze zat weer heel stilletjes op een stoeltje om zich heen te kijken, maar helemaal blij toen ze oma zag.
Maar het ergste komt nog, ze is WEER te grazen genomen door weer hetzelfde kind.
Het is nu minstens de 5e keer al, dat ze met een krabwond in haar gezicht thuiskomt.
En niet een beetje hoor, echt tot bloedens aan toe.

Meike kan voorlopig niet op de volgende groep terecht, wegens geen plek, dus ik bel morgenochtend met het hoofd, er zijn 2 opties
-Meike gaat per direct over naar de volgende groep, of
-Meike gaat er voorlopig af tot er wel plek is.

Kind is gewoon wantrouwend tegen alle kinderen, maar niet gek ook, als je keer op keer wordt toegetakeld.

Ik ben het helemaal zat!!!!
pi_80609806
Jee Karin gewoon alweer??? Ik zou inmiddels ook echt pissig worden hoor. Linde heeft ook wel eens een krab of blauwe plek door andere kindjes, tsja kan gebeuren tijdens het spel toch, maar niet steeds door hetzelfde kind.
  donderdag 22 april 2010 @ 20:43:58 #146
298315 SacreCoeur
pi_80610327
Dat is echt niet normaal!
Is de juf niet naar oma toegegaan of naar jou?
Ik zou trouwens ook verhaal gaan halen bij de ouders van het kindje.
Vertellen wat hij/zij gedaan heeft.
pi_80610457
Nopes, juf heeft weer eens niks gezien....
ik ga maar geen verhaal halen bij die ouders, zijn meer van het asociale soort
Valt geen eer aan te behalen
  donderdag 22 april 2010 @ 20:48:13 #148
108648 cattie
lieve moeder
pi_80610484
Karin, dat kan echt niet! Slechte psz ook dat daar niet op wordt ingegrepen. Ive is helaas ook wel eens gebeten, maar daar onderneemt ons kdv dan wel actie op gelukkig.
pi_80610605
Jeetje karin. Dat is toch afschuwelijk.

Dat is ook niets zeg stiemie. Hier gaan ze als een debiel achter de camera staan en hopen blij op een lachje
Ze hebben ook een bumbostoeltje voor baby's en dreumesjes zodat je niet moeilijk hoeft te doen met tillen en handen uit beeld etc De babypasfoto's die ze maken zijn daardoor erg leuk.
  donderdag 22 april 2010 @ 20:57:05 #150
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_80610840
Hallo, long time no see & zulks! Karin, ik zou zeker eens een babbeltje gaan maken met de ouders hoor, grrr..ik zou rode vlekken voor mijn ogen krijgen . Bij D. op het KDV zit een jongetje dat eerst veel met Dean speelde maar nu steeds zegt dat Dean niet zijn vriend is en dat maakt me al furieus. Niet dat ik het promootte dat ze vriendjes waren, want het kind stampt voor zijn plezier mieren plat en onder zijn invloed roept Dean nu 10 keer per dag dat ik koeiebillen heb. Als ik Dean kom ophalen zit ie bij me te slijmen, dat nare jong, maar ik geef hem stiekem mijn meest ijzige blik, zo kinderachtig ben ik dan wel.

Anyways, Dean zelf is nogal bewerkelijk momenteel, de ondeugd straalt uit zijn ogen en dat is alleen maar leuk, maar hij heeft er ook een handje van om bij ALLES wat hem niet zint, en dat is nogal veel @ du moment te gaan janken en piepen, echt, mijn handen jeuken meer dan eens, ZO ergerlijk en ongezellig *mantraat zelf maar faaaaaaaaaase*.

Hij is wel helemaal van zijn foppie al sinds verleden week, ik hield mijn hart vast over hoe ik dat ooit moest bewerkstelligen, want hij hield er meer van dan van het leven zelf, maar hij was hem kwijtgeraakt en moest dus noodgedwongen zonder naar bed, die dag was hij gelukkig heel erg moe zodat ie sws in slaap viel, en toen heb ik maar doorgezet en gezegd dat foppie was weggevlogen naar een klein baby'tje (waarop het commentaar was dat foppie helemaal geen vleugels had dus dat niet kon). En omgekocht met auto's natuurlijk. Hij heeft nog wel een paar traantjes gelaten omdat ie foppie mistte, en ik heb gezegd dat dat best mocht, en verder niets , toen wist ie zelf ook niet meer zo goed wat te zeggen geloof ik .

Tot zover mijn pedagogisch verantwoorde bijdrage!
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_80610917
quote:
Op donderdag 22 april 2010 20:51 schreef Pvoesss het volgende:
Jeetje karin. Dat is toch afschuwelijk.

Dat dat kindje heel geniepig is, dat ze het steeds niet zien.
Daarbij is het een groep met een stuk of wat kinderen op indicatie, waar dus wat mee is, waar de aandacht van de juf naar uit gaat, en daardoor worden zulke dingen gemist.
Maar de laatste keer dat ik er wat van zei dat ze weer wat gekrabt kreeg ik het antwoord:
ach als ze op de basisschool zit gebeurt er ook heus wel eens wat... toen stond ik wel even met mijn oren te klapperen hoor....
Laat maar in mekaar stampen joh, wennen ze er vast aan

Dit was de laatste keer.
  donderdag 22 april 2010 @ 20:59:45 #152
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_80610955
Kan je dat kind zelf niet eens aanspreken?
pi_80611040
quote:
Op donderdag 22 april 2010 20:59 schreef Vivi het volgende:
Kan je dat kind zelf niet eens aanspreken?
heeft geen zin
Kind valt in de categorie: hoe harder je ramt hoe trotser je ouders zijn
ik heb haar al wel een keer bij Lars weggetrokken toen ik Meike bracht.
En toen heb ik haar wel heel boos aangekeken....oeh
pi_80611239
Bah, Karin...word ik niet goed van. Zeker als je niets met de ouders kunt beginnen.

Damon kwam tijdje terug ook geregeld met blauwe schenen of krabwonden aan zijn armen thuis (en dat zijn dan jongens van 9).
Ik heb dat ventje 's morgens aangesproken bij de kapstok. Hij wist niet waar hij het zoeken moest, keek maar naar de grond en stamelde dat hij het niet meer zou doen. Deed hij een week later wel weer en toen zijn moeder gebeld en gelukkig was zij ook not amused.
Fysiek geweld is in ieder geval afgelopen. Hij scheldt D wel nog de huid vol, maar goed...

En Vivi, jouw verhaaltje (en herkenbaar; kinderen die mijn kind niet aardig vinden )
pi_80611424
als Meike nou een keer wat terugdeed....maar dat durft ze niet.
Ze durft zelfs niet tegen de juf te zeggen dat ze is gekrabt.
(dat vind ik zoooo zielig....dat ze daar pijn heeft en niks durft te zeggen)

Ze moet echt gestuurd worden daarin, laatst in de speeltuin zat er een kindje aan haar te trekken en te duwen, kijkt ze me aan...zo van HELP!!! En dan help ik haar door te zeggen: "gewoon zeggen dat je dat niet wilt. Zeg maar NIET DOEN!" en dan doet ze het wel.
Maar op de psz ben ik er niet bij om dat te sturen, en de juf ziet het niet.
(Meike is zo'n kindje wat gauw wordt vergeten, zegt niks, doet niks, mooi makkelijk)
pi_80611462
Trouwens, Vivi, wat goed dat Dean speenloos is!!!!
Issie nog knapper van....
  donderdag 22 april 2010 @ 21:12:08 #157
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_80611469
Ik heb hem ook geinstrueerd wat ie terug moest zeggen, dus toen dat ettertje Anouar weer zei dat ie niet D. zijn vriend was, had Dean gezegd " Mijn mama zegt " Nou EN!" . (Ik had iets meer gezegd maar dat was niet helemaal blijven hangen blijkbaar. Maar goed ook ).

Dat paardverhaal van Linde, ik lees het net, hilarisch! .

Karin, ik zou Meike gewoon lekker niet meer brengen, wat een rare toestand zeg .
  donderdag 22 april 2010 @ 21:13:39 #158
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_80611543
quote:
Op donderdag 22 april 2010 21:11 schreef XXXKarinXXX het volgende:

Ze moet echt gestuurd worden daarin, laatst in de speeltuin zat er een kindje aan haar te trekken en te duwen, kijkt ze me aan...zo van HELP!!! En dan help ik haar door te zeggen: "gewoon zeggen dat je dat niet wilt. Zeg maar NIET DOEN!" en dan doet ze het wel.
(Meike is zo'n kindje wat gauw wordt vergeten, zegt niks, doet niks, mooi makkelijk)
Weerbaarheidstraining oid? Is dat er al voor zulke jonge kindjes? Ik beken, mede daarom heb ik Dean al met 2,5 op een verdedigingssport gedaan, om zijn zelfvertrouwen in te bedden zeg maar.
pi_80611560
Dat doet echt pijn in je moederhart ja. Arme Meike...

Ik herken het wel en bij ons kind wordt het niet beter met de jaren. Hij is nog steeds snel de pispaal. Hij is er gewoon fysiek niet tegen opgewassen
pi_80611614
quote:
Op donderdag 22 april 2010 21:13 schreef Vivi het volgende:

[..]

Weerbaarheidstraining oid? Is dat er al voor zulke jonge kindjes? Ik beken, mede daarom heb ik Dean al met 2,5 op een verdedigingssport gedaan, om zijn zelfvertrouwen in te bedden zeg maar.
Zo jong mogelijk mee beginnen inderdaad. Wij zijn nu pas een traject begonnen voor Damon (hij mocht van een medeklasgenoot pas meedoen als hij papier opat, wat hij ook nog deed )

Maar goed; ik zit nogal in het verkeerde topic met mijn zoon
pi_80611733
quote:
Op donderdag 22 april 2010 21:15 schreef lily het volgende:

[..]

Zo jong mogelijk mee beginnen inderdaad. Wij zijn nu pas een traject begonnen voor Damon (hij mocht van een medeklasgenoot pas meedoen als hij papier opat, wat hij ook nog deed )

Maar goed; ik zit nogal in het verkeerde topic met mijn zoon
O maar je mening is fijn om te horen hoor!
Geeft me alleen maar het gevoel dat ik het juiste doe voor Meike.
En the new and improved Karin laat niet meer over zich heen lopen,....!

Wat erg zeg, dat kinderen zover gaan he....zielig voor Damon
pi_80611770
Meike en Karin . Hoop dat ze over kan naar een andere groep waar ze wel tot haar recht komt! Jammer dat het ook niet met die ouders te bespreken is... .

Dean zonder speen knap!
  donderdag 22 april 2010 @ 21:22:30 #163
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_80611953
Ik ben zelf ook gepest op de lagere school en ik wil dat koste wat het kost voorkomen voor mijn kind, het is echt mijn grootste angst.
pi_80612692
quote:
Op donderdag 22 april 2010 21:11 schreef XXXKarinXXX het volgende:

Dat herken ik ook.
Laatst gaf ze wel een jongen een tik die voor haar te ver ging. Ik was stiekem enorm trots op haar
Het doet me zoveel pijn om te zien dat als een kindje haar een duw geeft zij alleen maar zegt ooh doei zodra het kindje wegloopt ze zwaait zelfs nog. Ik heb haar geprobeerd duidelijk te maken dat ze moet zeggen dat het niet leuk is en dat het pijn doet. En dat als het kindje door blijft gaan ze absoluut het kindje aan de kant mag duwen. Maar niet om het kindje pijn te doen maar om weg te komen
Wat mij betreft als het kindje te ver gaat slaat of schopt ze van haar af. Ik snap ook wel dat het niet de oplossing is voor later. Maar ik ben allang blij als ze wel een keer voor haarzelf opkomt.
Misschien omdat ik weet wat pesten met je kan doen dat ik liever heb dat ze iets te sterk reageert dan alles maar laat gebeuren. Ik wil absoluut dat ze het oplost met woorden maar ik snap wel dat als een kindje haar in haar gezicht slaat ze soms de neiging heeft om terug te slaan.

Als een kindje aan haar spullen zit dan is ze wel heel defensief. Ze zegt dan: Nee mijn pop en pakt de pop terug. En geeft een dodelijke blik
pi_80612771
Wat kunnen kinderen toch ontzettend gemeen zijn. Ik vraag me altijd af waar dat vandaan komt.
Ik hoor soms verhalen van het KDV waar mijn oren van gaan klapperen.

Een kind eerst papier laten eten, hoe kom je erbij!?

Hoort het stukje wat betreft weerbaarheid ook niet deels bij de leeftijd. Anders mag ik me ook wel eens zorgen gaan maken!
Damian laat op het KDV het kaas echt niet van zijn brood eten, maar daarbuiten is heteen drama.
Zoals hier ook al genoemd werd: in de speeltuin echt een zielig eendje naar mij kijken als een ander kindje iets doet wat niet mag.

Karin, goed dat je actie onderneemt want het is al de zoveelste keer. En tot bloedens toe.. dat lijkt me inderdaad niet iets wat 'zomaar' gebeurd.
pi_80612925
Overigens leer ik haar natuurlijk wel dat je niet zomaar kan slaan. En ik praat er ook altijd nog even over.
Maar ik begrijp haar wel heel goed. Zeker als de kindjes echt veel te ver gaan
pi_80613472
O Meike mag van mij ook zeker terug slaan hoor (en ook van de juf )
Jammer alleen dat ze het niet doet.
(en om nou in de speeltuin waar een andere moeder bij zit te roepen "sla maar terug" gaat me weer wat ver)
pi_80613688
Hehehe nee dat staat ook weer zo stom
pi_80614515
Op de vorige groep van Jen zat een kindje dat iedere keer beet, tot bloedens toe. Na eerst een klacht bij de leidsterzelf die aangaf dat niets werkte heb ik een klacht ingediend bij de organisatie. Ik ga er vanuit dat ik mijn kind naar een veilige omgeving breng en niet dat ze dus wekelijks met bijtwonden thuiskomt. Dat er een keer gebeten, gekrabt, geschopt wordt kan ik helemaal begrijpen maar dit ging mij te ver. Oplossing was ergelukkig snel, meerdere ouders hadden een klacht ingediend, het betreffende kind werd naar een andere groep geplaatst met oudere kindjes. Daar ging het wel goed en de babygroep was van het bijtertje af.
  donderdag 22 april 2010 @ 22:37:49 #170
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_80615267
Oh Karin, wat sneu voor Meike... En moeilijk voor jou ook. Hopelijk komt er snel een passende oplossing.

Speenloze Dean, wat stoer

Devin kan behoorlijk assertief zijn, maar het is maar net hoe zijn pet staat.
Toen we vorige week naar de speeltuin waren en zijn grote happer even onbeheerd stond was een ander kindje ermee aan de haal gegaan. Klein dreumes-meisje van ruim 1 kop kleiner was ermee aan het spelen. Hij zag het en begon luid snikkend te wijzen, hij kon niet eens meer praten omdat hij zo ontdaan was. Maar een andere keer rukt hij zijn spullen hardhandig uit de handen van een ander kind en bijt hem toe "Dat is van MIJ!".
Niets zo onvoorspelbaar als een peuter
pi_80615703
Dean zonder speen

En zoals Devin is Linde ook. Al winnen de assertieve buien wel: "Mag niet doen! Is van mij! Jij mag niet!" Inclusief opgestoken vingertje

En mensen het paard is echt een stuk minder grappig als je 'm in huis hebt hoor Ze is er ook zo lekker eigenwijs-peuterig mee.

Mijn vriend doet net alsof hij het paard aait ergens in de lucht zeg maar.
"Wat heb jij een mooi paard zeg Linde!"
Linde: "Oh maar zo groot is mijn paard niet, hij is kleiner!" *slaat ogen op naar de hemel en zucht*
Vriend bukt en gaat weer een aai-poging doen
Linde "Ja nu issie al naar de keuken!" en ze loopt weg

Overigens zijn we voorlopig nog niet van het paard af vrees ik want ze gaat zondag met mijn ouders mee naar de... manege
pi_80616319
Linde
pi_80622890
Linde

Karin, wat een klote situatie. Een PSZ is juist fijn om te leren omgaan met andere kinderen, maar als zo'n meisje het verpest heeft het eerder een tegenovergestelde werking..
Chris is ook niet zo weerbaar. Vorige week werd hij nog achtervolgt door een meisje hem een bloem wilde geven. Hij vluchtte echt weg. Gelukkig hebben we hier niet echt "gevaarlijke" kindjes in de buurt, dus dan zijn de zorgen wat minder groot. En af en toe lukt het hem wel. Thuis altijd, op het KDV meestal wel, en in het wild heel af en toe. Ik heb nog hoop dat het beter wordt, maar eerlijk gezegd heeft hij dat verlegene niet van een vreemd
pi_80623013
Whahaha Stiemie, sterkte met het paard .

Mirte is ook niet zo voor zichzelf opkomerig volgens mij. Ze laat zich dingen afpakken, piept even en zoekt dan wat anders. Bij Iris doet ze het wel:"Neeee isse Mirte". Maar als Iris in de buurt komt dan loopt ze liever weg meestal. En Iris vindt haar grote zus reuze interessant en gaat er maar weer achteraan. Die kleine hummel bedoelt het gewoon goed denk ik, maar grote zus is niet zo van de knuffelarij enzo.
  vrijdag 23 april 2010 @ 09:04:29 #175
298315 SacreCoeur
pi_80623076
Wat een afschuwelijke verhalen allemaal zeg.
Gelukkig heb ik nog nooit zoiets meegemaakt, misschien omdat de groepen bij het KDV & PSZ onwijs klein zijn.
Isa gaat 3 ochtenden naar PSZ en soms zitten ze maar met 4 kindjes.
En ze gaat 2 dagen naar KDV & daar vind ze het ook helemaal geweldig, maar ze zeggen daar ook dat ze flink van zich af kan bijten.

Ik weet echt niet wat ik zou doen als ze gekrabt of gebeten zou worden.
'K denk dat ik dan niet meer voor mezelf insta.

Ik weet trouwens niet hoe oud de kindjes van jullie zijn.
Maar misschien is het een idee om ze naar een speciale PSZ te brengen?
Omdat Isa ver op ontwikkeling voor loopt heb ik gekozen voor een PSZ waar ze doen aan een peuterplus traject.
Daar gaat het er veel rustiger aan toe.
pi_80624551
Hier is maar 1 psz, dus geen keuze. Helaas.
ik ga er alles aan doen om Meike vervroegd naar de 3+ groep te krijgen, de juf zegt dat ze het aankan.
En dan komt ze weer bij een vriendje in de klas, dat voelt misschien vertrouwd. (toen ik haaar polstte of ze bij B in de klas wilde zei ze dan ook JAAAAA!!! en erachteraan...daar is H niet he mama?)

Ik heb de psz net gebeld, hoofd is er niet, maar komt nog wel terug, dus ik word terug gebeld.
Ik kan evt ook een indicatie krijgen van de HA/CB, omdat ikzelf in een burnout zit, de rust dus nodig ben, maar nu niet rustig thuis zit als Meike naar de psz is.
  vrijdag 23 april 2010 @ 12:00:13 #177
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_80628580
Karin, hoop dat het lukt. Doorgaan zoals nu lijkt me zeker geen oplossing.
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
pi_80635891
Karin, ik hoop dat Meike gauw naar die 3+ groep kan!
pi_80638628
Ze heeft me terug gebeld, en vond het heel vervelend zoals het allemaal gaat steeds.
Ze gaat het CB raadplegen (vraag me niet waarom, maar ze vroeg of ik dat goed vond....nou oke prima)
en in overleg met de juf.
Ik heb aangegeven dat Meike niet eerder weer op de psz komt als dat er een oplossing is.
Ze belt me maandag of dinsdag terug over hoe nu verder.
  vrijdag 23 april 2010 @ 20:01:27 #180
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_80645075
Echt, je poot stijf houden nu!
  vrijdag 23 april 2010 @ 20:01:30 #181
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_80645076
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 16:53 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ze heeft me terug gebeld, en vond het heel vervelend zoals het allemaal gaat steeds.
Ze gaat het CB raadplegen (vraag me niet waarom, maar ze vroeg of ik dat goed vond....nou oke prima)
en in overleg met de juf.
Ik heb aangegeven dat Meike niet eerder weer op de psz komt als dat er een oplossing is.
Ze belt me maandag of dinsdag terug over hoe nu verder.
  vrijdag 23 april 2010 @ 21:37:00 #182
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_80649527
Ja volhouden en niet laten afschepen dat ze eraan gaan werken ofzo.
pi_80665920
Karin, fijn dat ze er iets mee doen. En inderdaad volhouden nu.. Meike moet het toch gewoon gezellig kunnen hebben op een veilig PSZ!

Ons jochie begint meer te babbelen en te zingen. Zo vrolijk
Kwam ik vanochtend beneden in mijn ondergoed. Hoor ik: "mama blote billen, mama kleren aan, beter". Lief kind
En nu ligt hij in bed te zingen. Vandaag is het smakelijk eten, gistermiddag poesje miauw. En dan ook gewoon een uur lang liggen jeuzelen en zingen voordat hij in slaap valt. Heerlijk
  zaterdag 24 april 2010 @ 21:37:08 #184
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_80677772
Bweuh, ik vind het even helemaal niet zo leuk. D. is echt megavervelend sinds enkele weken, luistert slecht en hij praat de hele tijd op zo'n jankerige zeurtoon . Ik word er helemaal chagrijnig van. Ik merk ook dat ik helemaal gestressed wordt. Als ik sta te zingen mag het niet, want het is ZIJN lied. Mag het wel van de directeur, dan moet ik eerst beantwoorden WAAROM ik zing, En dan zing ik het natuurlijk ook nog verkeerd, met als gevolg, boos worden en janken. En zo gaat het met alles momenteel .
pi_80678792
Yikes Vivi, echt irritant is dat he.
ik herken het wel hoor, als ik zing krijg ik ook meteen "jij mag niet zingen!!!"te horen, en als ik dans mag dat ook niet. Het moet allemaal zoals de dame het blieft.
En soms ga ik erin mee, en soms niet. En dan heeft ze gewoon vette pech.
Als ze daarom wil gaan huilen kan ze kiezen: als ze door wil huilen gaat naar de gang, of ze houdt ermee op.

Meestal krijg ik dan: "ik vind jou stom" om de oren, en dan is het klaar.
Om vervolgens na een minuutje of wat weer aan te komen slijmen...."jij bent lief mama"

Peuters kunnen super superlief en leuk zijn, maar ze kunnen ook het bloed onder je nagels vandaan halen. Denken dat de hele wereld alleen om hen draait.

Wb de psz perikelen, ik blijf ook zeker bij mijn standpunt, en Meike gaat gewoon niet eerder heen als dat er een oplossing is, want ik laat mijn kind niet misbruiken als ramobject.
pi_80687612
Goedzo Karin! Ik hoop echt dat er gauw een oplossing komt!

Hier ook gemiep en gejammer, blegh.
  zondag 25 april 2010 @ 17:18:32 #187
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_80698730
Hier gelukkig geen gemiep, al weer een paar dagen hier een lekkere vrolijke meid. Nu weer even zorgen dat ze in haar eigen bedje blijft slapen, dan is het helemaal perfect met onze bijna-kleuter.
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  zondag 25 april 2010 @ 21:03:35 #188
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_80707148
Vivi helaas bij vlagen erg herkenbaar

En het paard is weg

Ze is zaterdag met mijn ouders naar de manege gegaan en daar heeft ze 'm keurig op stal gezet. Toen ze 'm weer mee wilden nemen, zei ze dat het voor het paard leuker was als ie daar mocht blijven. Dus hij staat nu bij mijn vaste pony op stal

Mijn vader was ook blij dat ie niet mee terug hoefde want op de heenweg moest hij steeds heel voorzichtig rijden omdat het paard onder de auto meereed...
pi_80707739
haha Linde, hilarisch kind!
  zondag 25 april 2010 @ 21:19:20 #190
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_80707873
Linde Wat een inventief kind
I`m not weird. I`m limited edition.
  zondag 25 april 2010 @ 21:20:54 #191
1762 YPPY
Yppiaans
pi_80707956
Linde is echt leuk.

Volhouden Karin, zo is het niks voor Meike.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 25 april 2010 @ 21:25:08 #192
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_80708137
Oh en net zo schattig Ze is samen met Esmee van zaterdag op zondag bij mijn ouders gaan logeren. Nu zijn we net thuisgekomen en ze ging naar bed. Zeg ik:"Linde ik heb je wel gemist hoor, heb je mij ook gemist?"
Zegt ze:"Maar ik was niet kwijt hoor mama, ik was bij opa en oma"
  zondag 25 april 2010 @ 21:54:40 #193
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_80709584
Hier ook een hoop gejengel en gedoe. Ik vind die fases echt niet zo leuk.
Wat dan weer wel heel lief is, J. wilde haar vanmorgen knuffelen en toen zei ze; nee stop papa! Mama ook ehbij, lekker samen knuffelen...gezellig!
pi_80710575
De stal is ook een mooie plek voor een paard.. Het is toch geen huisdier

Hier niet echt gejengel en gedoe. Wel iets meer dan anders, maar niet noemenswaardig eigenlijk klopt af op blankhout. Af en toe lekker ondeugend.

Vandaag gezellig met Eli, Aviva en Davinia gemeet. Echt heel gezellig. Leuk om die jongen samen te zien giebelen als ze van de trap af stuiterden of achter elkaar aan rondjes reden op de fiets. Die jongens lijken toch best wel op elkaar. Het is dat Chris zijn krullen gisteren afgeknipt zijn door papa, en zijn heupen een stukkie smaller zijn. Maar ook in andere dingen zoals karakter. Grappig om te zien, Eli lijkt meer op Chris dan Chris zijn neefjes doen
Een geslaagde ochtend, en de jongens hebben het ook echt naar hun zin gehad. Kon Chris amper mee naar huis krijgen na bijna 4 uur lang spelen
  maandag 26 april 2010 @ 16:25:19 #195
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_80731504
Het was zeker gezellig gister!

Zegt Eli ineens: "hallo kindje!" kzwol op van trots zo ongeveer. Normaal is hij nooit zo van het zelf contact maken.
Ze hebben heerlijk samen gespeeld! En dat chris dan ook op de glijbaan op Eli bleef wachten, vond ik erg schattig. Eli was inmiddels weer doorgegaan met de autootjes, die doet alles eventjes, en houdt zich op die manier uren zoet. even puzzelen, even autootjes spelen, daarna weer koffie drinken, nog wat puzzelen, boekje lezen. hij heeft het er maar druk mee.
pi_80732041
Dat "hallo kindje" klonk ook echt heel schattig, zo voorzichtig En jou reactie was ook
Chris is echt van 1 ding als hij buiten de deur iets tofs gezien heeft. Op het KDV kan hij zo een uur lang achter elkaar op dezelfde step, of in de zandbak. Thuis is hij wel wat meer van het alles tegelijk doen.
  maandag 26 april 2010 @ 16:43:37 #197
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_80732209
Jen speelt ook amper samen en maakt weinig contact met andere kindjes...

Ze doet wel mee in een spel, bijvoorbeeld een bal overrollen, of meegillen en rondjes rennen... Maar ze lijkt het concept meestal niet te snappen.. Een bal rollen gaat 2x goed, en daarna gaat ze rustig de bal een andere kant op gooien... Of niet meer rollen...

Ze is ook vreselijk afwachtend, loopt echt niet zomaar op een kindje af, blijft het liefst dicht tegen mam aangeplakt enz.

Oh en het is een bange poepert die niet eens in een draaimolen durft...
  maandag 26 april 2010 @ 17:22:21 #198
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_80733559
Mijn dochter is een schurk! Die kan eindelijk trapklimmen en ze kan nu dus ook van de hoge glijbaan op het speelplein, het leek haar wel een goed idee om voor de eerste keer op haar buik te gaan..gezicht eerst enzo
Die rent voor de eerste keer op een psz zo naar binnen, zegt byebye en loopt weg.
Ik ben heel erg benieuwd wat dat allemaal nog met zich meebrengt
I`m not weird. I`m limited edition.
  maandag 26 april 2010 @ 19:58:33 #199
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_80739175
Ah Chris en Eli lekker samen aan het spelen

Pff het had vandaag weinig gescheeld of ik had mijn superdwarse peuter op marktplaats gekwakt Alleen al tijdens het ontbijt moest ze al 4x op het strafmatje. Alles wat ik wil, doet ze gewoon niet en ze blijft maar heel hard tegen me schreeuwen en slaan en overal expres hard tegenaan knallen met haar fiets (die nu dus voor straf opgeruimd is). Ze ligt er nu net in en dat was net op tijd want ik stond bijna niet meer voor mezelf in en had bijna een ouderwetsche billenkoek uit de kast gehaald terwijl ik helemaal niet wil slaan

Morgen weer een gezellig dagje met de kindjes thuis Het is een fase toch?
pi_80742123
Pfff dat soort momenten zijn niet gezellig Stiemie. Sterkte morgen.

Pepijn en ik zijn vanmiddag met zijn beste vriendinnetje en haar mama naar Naturalis geweest.
Dat vonden ze echt super. "IK ZIE OLIFANTENBOTTEN!!!!!"

En vanavond nog even met de loopfiets een ijsje wezen halen. Ik heb op de heenweg wel 10x op het punt gestaan om om te draaien, continue groot drama. Uiteindelijk bij de ijssalon ( ruim 1km enkele reis) een ijsje wezen eten, en daarna weer terug gefietst. En wonder boven wonder ging de terugweg prima. Rare peuter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')