Het hoeft niet speciaal modern te zijn voor mij, als het maar van deze tijd is. Al dan niet geïnspireerd op het verleden, kan ook haast niet anders.quote:Op donderdag 8 april 2010 22:05 schreef picodealion het volgende:
[..]
Kom eens met wat vernieuwends dan. Ik ben ook best into moderne muziek, mits het een of meer van de woorden cyber, industrial, punk, rock of metal bevat. Uiteraard valt er wel muziek uit mijn lijst buiten dat rijtje, maar ik denk dat ik hiermee 95% heb beschreven.
Wheatus toch? Gruwelijk irritant nummer.quote:
Nee dit is het origineel.quote:
quote:
quote:"Teenage Dirtbag" is a single by Wheatus, released in 2000. It was included on the soundtrack of the movie Loser.
[...]
It appears on Wheatus's eponymous debut album, also released in 2000. In 2005, British girl group Girls Aloud covered the song for their tour.
Hmm. Bij zo'n naam moet het dan toch wel een negerinnetje zijn.quote:Op donderdag 8 april 2010 22:31 schreef Marble het volgende:
Girls Aloud doet niet aan covers, die bedenken alles zelf en schrijven al hun eigen nummers.
Als ik ooit nog eens een dochter krijg (en let's face it, die kans is best aanwezig), noem ik haar Girl Aloud. Als ode.
Oh my God dat was nog niet eens in me opgekomen! Mijn eigen Preciousbasedonthenovelpushbysapphirequote:Op donderdag 8 april 2010 22:47 schreef k_man het volgende:
[..]
Hmm. Bij zo'n naam moet het dan toch wel een negerinnetje zijn.
Dat klinkt best lekker inderdaad. Kan er geen downloads van vinden, moet wel erg obscuur zijn dan.quote:Op donderdag 8 april 2010 22:43 schreef zodiakk het volgende:
Er is niks mis met obscure disco en pop uit begin jaren tachtig. Fun met onverwoestbare baslijnen.
Wat dachten jullie van: Escape From New York - Fire In My Heart (de magie begint zo rond 3:40, maar er zweven ook instrumentale dub-versies rond).
Of Carly Simon met 'Why' (van de legendarische producers achter Chic. Ook hier, de magie begint bij 3:58)
Een persoonlijke favoriet is het volslagen onbekende 'Courage' van de al net zo onbekende 'Talking Drums'.
Dit als tegenwicht voor de onvermijdelijke serieuzige indie singer/songwriters die vast gaan komen in dit topic.
Bijzondere man is dat.quote:Op donderdag 8 april 2010 22:44 schreef Ringo het volgende:
We kunnen wel weer een dichter gebruiken. En als we het dan toch over hippies hebben.
Als je nog eens ouderwets vijf uur lang niets te doen hebt:quote:
Gebookmarked. Ik heb nog een dagje vrij in de planning staan binnenkort.quote:Op donderdag 8 april 2010 23:33 schreef Ringo het volgende:
[..]
Als je nog eens ouderwets vijf uur lang niets te doen hebt:
http://www.vpro.nl/progra(...)leveringen/35721115/
Oeh, The The. Jeugdsentiment. Vindt dwerg ook fijn.quote:
Bevreesd voor z'n balletjes?quote:
Ik hoorde ook een hoop getwinkeleer in het Rembrandtpark.quote:Op vrijdag 9 april 2010 09:06 schreef Z het volgende:
Boomkruipers op de Marnixkade. Lente.
Ah, laan van NOI, brings back memories. Toen ik nog een High Potential was en voor een enorm kapitalistische moloch werkte stapte ik dagelijks op het bijbehorende station uit, om me dan te slepen naar dat kitcherige ING-kantoor. Jaja, mooie tijden.quote:Op vrijdag 9 april 2010 10:03 schreef Ringo het volgende:
Knabbelend aan een croissantje fiets je over de Laan van Nieuw-Oost Indië en je weet dat je wel een uur te laat op je werk gaat verschijnen. Je knijpt je ogen nog eens dicht tegen de zon en je denkt, wat zou het?
Die had ik nog ergens liggen. Was ooit een topic in ONZ in 2003 ofzo waar iemand random icons aan random mensen uitdeelde en ik kreeg deze. Ik vond 'm wel okay.quote:Op vrijdag 9 april 2010 10:39 schreef Z het volgende:
Ik vind skates stom. Je avatar daarentegen fascinerend.
Er moet me toch even van het hart dat ik me altijd bijzonder opwind wanneer iemand het woord 'sinds' als 'omdat' gebruikt. Anglicisme!quote:Op vrijdag 9 april 2010 10:33 schreef sigme het volgende:
Ik werk thuis vandaag. En sinds ik zojuist een lastig probleem getackeld heb, en dit heb teruggekoppeld aan m'n coördinator, ga ik nu mijn broodnodige rust pakken.
Welke ik ook zo een vervelende gewoonte vind. Op winden, dat is.quote:Op vrijdag 9 april 2010 10:44 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Er moet me toch even van het hart dat ik me altijd bijzonder opwind wanneer iemand het woord 'sinds' als 'omdat' gebruikt. Anglicisme!
Dáár, aan je hand.quote:Op vrijdag 9 april 2010 10:55 schreef picodealion het volgende:
Ik betrap mezelf er ook wel eens op. Je mag me gerust op de vingers wijzen als ik dat nog eens doe.
'Welke'.quote:Op vrijdag 9 april 2010 11:03 schreef sigme het volgende:
[..]
Welke ik ook zo een vervelende gewoonte vind. Op winden, dat is.
Voor dat soort dingen gebruik ik een RSS Reader. Dan hoef je niet elke week de site langs maar komt het vanzelf bij jou naar binnen gestroomd. Die techniek van tegenwoordig,quote:Op vrijdag 9 april 2010 11:11 schreef Frollo het volgende:
Och ja, het originele spelfoutentopic, dat ben ik alweer een aantal deeltjes uit het oog verloren.
Net zoals ik vroeger elke week op Moderne Manieren keek, totdat ik het een keer vergat en er vervolgens nooit meer ben geweest.
Je kan ook gewoon Trouw lezen.quote:Op vrijdag 9 april 2010 11:11 schreef Frollo het volgende:
Och ja, het originele spelfoutentopic, dat ben ik alweer een aantal deeltjes uit het oog verloren.
Net zoals ik vroeger elke week op Moderne Manieren keek, totdat ik het een keer vergat en er vervolgens nooit meer ben geweest.
De vrouw wier handen mij bevoelden. Jegens haar bespeur ik geile sentimenten. Welke mij verwarren. Een stukje erotiek naar de zonderling toe.quote:Op vrijdag 9 april 2010 11:11 schreef picodealion het volgende:
[..]
'Welke'.
Dat woord wordt ook echt te pas en te onpas in een zin geslingerd. Net als 'jegens' overigens.
Ik weet precies wat je bedoelt. Toen ik nog single was zorgde ik dat de blikjes kattenvoer goed zichtbaar in m'n winkelmandje lagen, zodat de chickies in één oogopslag mijn diervriendelijke en dus goede inborst zouden kunnen ontwaren.quote:Op vrijdag 9 april 2010 11:19 schreef I.R.Baboon het volgende:
Weet je wat het leukste van Trouw lezen is? De onuitgesproken maar zeker aanwezige morele superioriteit van de lezers. Als ik iemand in de trein zie met Trouw dan denk ik 'u bent een sympathiek, goedmoedig, intelligent mens'. En zelf word ik ook regelmatig aangesproken door een willekeurige collega die de Trouw op mijn bureau ziet liggen, waarna er een OSM-gesprek ontstaat waarin we allebei niet zeggen wat we allebei weten: dat we sociale invoelende übermenschen zijn.
Wisten zij veel dat je dat elke avond zelf naar binnen zat te lepelen.quote:Op vrijdag 9 april 2010 11:24 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ik weet precies wat je bedoelt. Toen ik nog single was zorgde ik dat de blikjes kattenvoer goed zichtbaar in m'n winkelmandje lagen, zodat de chickies in één oogopslag mijn diervriendelijke en dus goede inborst zouden kunnen ontwaren.
Zo, dat kwam hard binnen.quote:Op vrijdag 9 april 2010 11:21 schreef Ringo het volgende:
[..]
De vrouw wier handen mij bevoelden. Jegens haar bespeur ik geile sentimenten. Welke mij verwarren. Een stukje erotiek naar de zonderling toe.
quote:Op vrijdag 9 april 2010 11:25 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Wisten zij veel dat je dat elke avond zelf naar binnen zat te lepelen.
Goed plan, mooie serie.quote:Op vrijdag 9 april 2010 12:50 schreef DO2 het volgende:
Ik heb de afgelopen dagen seizoen 4, 5 en 6 van Lost bekeken. Nu ja, tijdens het schilderen dan.
Dus ik ben weer bij. Conclusie; Lost has lost it.
Ik ga zo maar eens aan Mad Men beginnen, denk ik.
Ik had dat met Heroes. Maar gelukkig zakte dat in seizoen 2 al in dus loste het probleem zich vanzelf op.quote:Op vrijdag 9 april 2010 13:26 schreef Ringo het volgende:
Ik heb van Lost alleen seizoen 1 gezien. Toen werd het kerst en oudjaar en lekte mijn interesse weg. Daarna nooit meer de tijd voor genomen. Ik kan dat ook niet beschaafd, zo'n serie zien. Het is net als een zak chips of een fles whisky, die moet leeg en liefst zo snel mogelijk. Binge watching. Het is vooral daarom dat ik al die hoegenaamd briljante series, van 24 tot aan Dexter, aan mij voorbij heb laten gaan. De angst voor een obsessie.
Ik heb een USB-poort op mijn flatscreen.quote:Op vrijdag 9 april 2010 13:42 schreef Lienekien het volgende:
En dan allemaal downloaden en op je laptop kijken? Dat vind ik dus niks, wat waarschijnlijk mijn beperkte seriekijken verklaart.
Kabeltje naar de tv. Ik loog dus over het niet hebben van een tv eigenlijk, maar een kabelaansluiting heb ik dus niet (en nee, ook geen digitale variant daarvan).quote:Op vrijdag 9 april 2010 13:42 schreef Lienekien het volgende:
En dan allemaal downloaden en op je laptop kijken? Dat vind ik dus niks, wat waarschijnlijk mijn beperkte seriekijken verklaart.
Ik heb het twee keer geprobeerd maar ik vind het echt saai.quote:Op vrijdag 9 april 2010 13:45 schreef zodiakk het volgende:
En dan hebben jullie nog niet eens The Wire gezien. Dé beste (politie)serie van de jaren 2000 (een ongeëvenaarde 9,7 op IMDB). The Wire is gemaakt voor binge-watching.
[ afbeelding ]
Hier wireless.quote:Op vrijdag 9 april 2010 13:46 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Ik heb een USB-poort op mijn flatscreen.
Ik heb nou zo'n leuk huis gezien, maar het is aardig aan de prijs, dus dan hebben we geen geld meer voor een nieuwe televisie.quote:Op vrijdag 9 april 2010 13:45 schreef Z het volgende:
Niet dat ik er veel gebruik van maak maar ik kan van mijn laptop streamen naar m'n tilluvisie, misschien is dat wat voor je Liene. Een nieuw huis, een nieuwe TV. Ik kijk alleen Mad Man overigens.
Kut. Ik zie dat het 14 delen moet zijn. Geloof nooit dat ik er zoveel heb opgenomen.quote:Op vrijdag 9 april 2010 13:56 schreef Lienekien het volgende:
[ afbeelding ]
Die heb ik eind vorig jaar van de televisie opgenomen. Ik denk dat ik 'm alleen ga kijken.
Volg. Sorry. Vrijdagmiddag. Drankprobleem. Moeizame gezinssituatie. Et cetera.quote:
quote:Op vrijdag 9 april 2010 14:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Kut. Ik zie dat het 14 delen moet zijn. Geloof nooit dat ik er zoveel heb opgenomen.
Gelukkig.quote:Enkele tv-gidsen hebben abusievelijk vermeld dat de NCRV de 14-delige versie (14 x 30 min) van Little Dorrit zou uitzenden. Dat was echter niet het geval. Het betrof de versie van 8 afleveringen (8 x 55 min).
Het mandje staat sinds gisteren open naast de voederbakjes. Aanstonds ga ik haar eten geven, waar ze hopelijk enthousiast aan begint. En dan til ik haar in enen in het mandje.quote:Op vrijdag 9 april 2010 14:45 schreef Frollo het volgende:
Succes!
Hoe krijg je dat beest in zo'n mandje?
Sjiekhendige marketing. Doodzwijgen. Niet aan meedoen. Voortaan definitief links laten liggen die nare rotkrant.quote:Op vrijdag 9 april 2010 14:41 schreef Frollo het volgende:
Ik werd de afgelopen tijd trouwens wel ramgestoord van dat gehijg over het nieuwe formaat van de Volkskrant. Maandenlang werd het aangekondigd, het hoofdredactioneel commentaar ging de laatste weken over vrijwel niets anders, columnisten uit het heden en verleden van de krant mochten/moesten stukjes schrijven waarin ze afscheid van het grote formaat namen, lezers die zich ermee bemoeiden...
En nu ze dan over zijn, komen natuurlijk weer van alle kanten de nodige evaluaties van het nieuwe formaat.
Ja, de krant is kleiner geworden. Handig. Het werd tijd. Wat kun je daar verder nog over zeggen en belangrijker, waarom zou je dat in vredesnaam willen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |