Ah, op die manier.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 01:48 schreef theSummoner het volgende:
[..]
Ik denk dat Zolcon bedoelt op de middelbare school?
Als je even je emailadres geeft kan ik je wel wat dingen sturen. Voornamelijk samenvattingen maar ook wel wat oefententamens.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 15:42 schreef MisterMister93 het volgende:
Roberto ik heb het even doorgelezen en het bevalt me wel. Ik vind beschavingen, maar voornamelijk integratie heel interessant. Ik heb ook de tentamens en samenvattingen van Rechten bekeken, maar die bevielen mij niet zo. Heb jij misschien ook nog een link voor politicologie samenvattingen en tentamens? En eventueel hetzelfde voor bestuurskunde, want rechten is afgevallen
Waar ga je studeren, ik overweeg namelijk om volgend jaar te gaan beginnen. Ik weet het eigenlijk vrijwel zeker, dus er is een mogelijkheid om een ''dealtje'' te sluitenquote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:15 schreef Mishu het volgende:
Hoi, ik ga volgend jaar politicologie studeren. Ik ga dit doen naast mijn HBO studie Maatschappelijk Werk & Dienstverlening. Bij deze studie zit ik in het derde jaar en moet ik dus 32 uur per week stage lopen. Hierdoor mis ik de meeste hoorcolleges.
Mijn vraag is of er hier mensen zijn die volgend jaar politicologie gaan studeren en die voor mij, eventueel tegen een kleine bijdrage (denk aan zo'n 2 euro per college) mij van de nodige aantekeningen willen voorzien.
Zodat deze ambitieuze student toch kan studeren
Je weet niet half hoe je me zou helpenStuur een PM als je interesse hebt.
Ik heb je een pm gestuurd, alvast bedankt!quote:Op dinsdag 5 juli 2011 15:54 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Ah, op die manier.
[..]
Als je even je emailadres geeft kan ik je wel wat dingen sturen. Voornamelijk samenvattingen maar ook wel wat oefententamens.
Ik heb je een PM gestuurdquote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:26 schreef MisterMister93 het volgende:
[..]
Waar ga je studeren, ik overweeg namelijk om volgend jaar te gaan beginnen. Ik weet het eigenlijk vrijwel zeker, dus er is een mogelijkheid om een ''dealtje'' te sluiten
Oeh van welke boeken zijn die samenvattingen dan?quote:Op donderdag 7 juli 2011 20:35 schreef Nothingwoman het volgende:
Ik studeer het in Nijmegen maar ik heb van elk vak goede samenvattingen + aantekeningen van de collegesRoep maar als je ze nodig hebt!
Zoveel. Welke boeken wil je?quote:Op donderdag 7 juli 2011 20:39 schreef Mishu het volgende:
[..]
Oeh van welke boeken zijn die samenvattingen dan?
Je hebt PMquote:Op donderdag 7 juli 2011 21:40 schreef theSummoner het volgende:
Hier Amsterdam. Ben wel in 2005 begonnen dus er zal wel wat literatuur veranderd zijn inmiddels, maar ik heb een behoorlijke voorraad samenvattingen en oude tentamens van de bachelor.
Vrijheid en Rede is wel belangrijker volgens mij, maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen want De Nieuwste Geschiedenis is van na mijn tijd. Dat is die hele dikke toch?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 21:55 schreef Mishu het volgende:
Welk boek is belangrijker bij het vak politieke en economische geschiedenis: Vrijheid en rede of De nieuwste geschiedenis? In welke van de twee kan je het beste beginnen met leren?
Ja.. En je hebt ook nog Land van kleine gebaren, hoe belangrijk is die om te leren?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 22:19 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Vrijheid en Rede is wel belangrijker volgens mij, maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen want De Nieuwste Geschiedenis is van na mijn tijd. Dat is die hele dikke toch?
Die heb nauwelijks gelezen om je de waarheid te zeggenquote:Op vrijdag 8 juli 2011 22:28 schreef Mishu het volgende:
[..]
Ja.. En je hebt ook nog Land van kleine gebaren, hoe belangrijk is die om te leren?
Heb je het uiteindelijk wel gehaald?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 22:34 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Die heb nauwelijks gelezen om je de waarheid te zeggenAlleen de passages die ik interessant vond eigenlijk. Weet niet hoe het nu is, maar vier jaar geleden was het nog een openboek tentamen en heb me uiteindelijk wel helemaal rot zitten zoeken tijdens het tentamen
Het is dus wel aan te raden er iets meer tijd in te steken dan ik.
Na jouw tijd? vier jaar geleden? Ik maakte 'm in 2005 en toen was dat boek er al...quote:Op vrijdag 8 juli 2011 22:19 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Vrijheid en Rede is wel belangrijker volgens mij, maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen want De Nieuwste Geschiedenis is van na mijn tijd. Dat is die hele dikke toch?
Anytime beebquote:Op vrijdag 8 juli 2011 21:05 schreef Mishu het volgende:
Ik denk dat het vanzelfsprekend is dat alle samenvattingen die mensen te beschikking willen stellen van harte welkom zijn bij alle eerstejaars hier!
En nog bedankt @ theSummoner
lijkt me dat je Case A met case B vergelijkt en daar conclusies uit trekt. En de cases zijn meestal via Mill's method of difference geselecteerd.quote:Op zondag 10 juli 2011 13:33 schreef RobertoCarlos het volgende:
Is er iemand bekend met de onderzoeksmethode 'comparative-cases strategy'?
Heeft iemand een voorbeeld van een studie waarbij dit is gebruikt?
Ja zonder herkansingquote:
Dat zou best kunnen. Ik had Meindert Fennema in het tweede blok en die wilde liever z'n eigen boeken verkopen, dus toen moesten we zijn biografie van Hans Max Hirschfeld lezenquote:Op zaterdag 9 juli 2011 00:58 schreef theSummoner het volgende:
[..]
Na jouw tijd? vier jaar geleden? Ik maakte 'm in 2005 en toen was dat boek er al...
Verdomd dat is waar ja. Krusequote:Op zondag 10 juli 2011 15:32 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Dat zou best kunnen. Ik had Meindert Fennema in het tweede blok en die wilde liever z'n eigen boeken verkopen, dus toen moesten we zijn biografie van Hans Max Hirschfeld lezenErg mooi boek, maar weinig meewaarde. Volgens mij is dat andere boek (weer) ingevoerd toen Sander Kruse het vak ging geven.
Voor een paper, daarbij is mij aangegeven dat ik deze methode moet gebruiken.quote:Op zondag 10 juli 2011 14:34 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
lijkt me dat je Case A met case B vergelijkt en daar conclusies uit trekt. En de cases zijn meestal via Mill's method of difference geselecteerd.
Bijna elk artikel dat case studies gebruikt om iets te analyseren ipv iets toe te lichten zal die cases vergelijken en daar conclusies uit trekken..
In welke context heb je het nodig?
een standard methode in de sociale wetenschappen. Wat vaak gebeurt is dat je cases vrijwel gelijk zijn, maar alleen een variatie hebben in de DV. Door middel van process tracing of een structured focussed comparison ga je je dan ofvragen wat het verschil in de uitkomst kan veroorzaken.quote:Op zondag 10 juli 2011 16:04 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Voor een paper, daarbij is mij aangegeven dat ik deze methode moet gebruiken.
Ik begrijp (natuurlijk) dat je 2 of meer cases vergelijkt en daaruit conclusies trekt. Alleen heb je weinig cases (small N) en zit je natuurlijk nogal met methodologische problemen, zoals selection bias. Het gaat het mij er voornamelijk om op welke manier je deze cases vergelijkt en wat dat dan zegt over het eindresultaat.
En wat mij ook niet duidelijk is is of deze comparative case strategy nu een hele specifieke methode is die Lijphart heeft uitgevonden, of dat dit gewoon een standaard manier van vergelijken van cases is, die soms ook een andere naam krijgt?
Eigenlijk heb ik gewoon een soort van stappenplan nodig of een boek waarin dit goed beschreven staat....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |