Internationale Betrekkingen, eerst hier, en dan nog minstens 2-3 jaar in het Midden-Oosten zitten en daar de taal leren of tenminste de verschillende culturen etcetera. Niet alleen uit interesse maar ook met het oog op de toekomst waar ik graag die studie IB in zou willen betrekken. Het diplomatenklasje wordt denk ik wel moeilijk maar ik kan het altijd proberen. Buiten dat zijn er denk ik wel hier genoeg organisaties, instellingen, regeringen die hopelijk deze kennis kunnen gebruiken. Verder ben ik actief bij een PJO dus ook qua Nederlandse politiek probeer ik de zaken bij te houden hier.quote:Op zondag 22 augustus 2010 16:05 schreef Boudibou het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel lekker ja. Maar wil jij de kant op van politiek/trendwatcher/internationale betrekkingen e.d. of meer de kant op van geschiedenis/historicus á la Maarten van Rossum?
Ah, mooi toekomstbeeld. Goed uitgedachtquote:Op zondag 22 augustus 2010 16:31 schreef DeParo het volgende:
[..]
Internationale Betrekkingen, eerst hier, en dan nog minstens 2-3 jaar in het Midden-Oosten zitten en daar de taal leren of tenminste de verschillende culturen etcetera. Niet alleen uit interesse maar ook met het oog op de toekomst waar ik graag die studie IB in zou willen betrekken. Het diplomatenklasje wordt denk ik wel moeilijk maar ik kan het altijd proberen. Buiten dat zijn er denk ik wel hier genoeg organisaties, instellingen, regeringen die hopelijk deze kennis kunnen gebruiken. Verder ben ik actief bij een PJO dus ook qua Nederlandse politiek probeer ik de zaken bij te houden hier.
Maar ik denk dat we elkaar dan wel zullen zien bij de introductieweek van Politicologie 6 september haha![]()
.
De introductieweek van de UvA doe ik ook aan mee maar andere duizenden studenten ook.
Kleinere kans dat je dan iemand snel zal kunnen tegen komen die je zoekt![]()
, behalve leuke meisjes, hoop ik.
Chille sheeiiiit.quote:Op zondag 22 augustus 2010 18:39 schreef Thomas B. het volgende:
De verhouding man/vrouw aan de UvA is meer dan dik in orde
Enige wat je moet weten in Damsko is hoe laat de trein richting Bijlmer ArenA gaat op zondagmiddagquote:Op zondag 22 augustus 2010 22:08 schreef DeParo het volgende:
Inmiddels ben ik ook geen 18- of 19- jarige eerstejaars student meer hoor. Zelfs geen 20 meer, 21, haha maar de introductieweek lijkt me indd wel belangrijk voor me aangezien ik Amsterdam nog niet op die manier ken.
Haha, tsja, maar ik ga ook nog lid worden van een studentenvereniging (nog onbekend welke alhoewel ik wel een voorkeur heb uiteraard) dus ik denk dat ik nog voldoende introductie zal gaan belevenquote:Op zondag 22 augustus 2010 22:25 schreef Boudibou het volgende:
[..]
Enige wat je moet weten in Damsko is hoe laat de trein richting Bijlmer ArenA gaat op zondagmiddag
Haha, en wat is je voorkeur?quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:10 schreef DeParo het volgende:
[..]
Haha, tsja, maar ik ga ook nog lid worden van een studentenvereniging (nog onbekend welke alhoewel ik wel een voorkeur heb uiteraard) dus ik denk dat ik nog voldoende introductie zal gaan beleven![]()
![]()
![]()
.
Haha, tsja dat hoop ik uiteraard ook maar dat komt hopelijk wel goed maar wequote:Op zondag 22 augustus 2010 23:33 schreef Boudibou het volgende:
[..]
Ok ok, mooi man. Hopelijk voor je trek je de ontgroening een beetje
Boek heb je eerste bijeenkomst meestal toch niet echt nodig. Wordt dat trouwens niet door Maarten Poorter gegeven? Die is meestal niet zo moeilijk met die dingen.quote:Op maandag 6 september 2010 08:34 schreef Cudles het volgende:
Vanmiddag Negotiation & Conflict Resolution! Ik heb alleen het boek nog niet, al zegt bol.com dat het al wel is verstuurd
gelijk in de eerste les aan de rational choice, goed bezigquote:Op maandag 6 september 2010 16:52 schreef Cudles het volgende:
Nee, en hij lag ook gewoon in de mail onderop kwam ik vanochtend achter xD Ik heb alvast vooruitgelezen.
Het is idd Poorter, wel grappig dat hij even slecht Engels spreekt of slechter als de meeste in de groep. Was wel een leuke eerste les. Mochten al gelijk onderhandelen over een stuk land.
Conclusie: Je bent screwed als je als eerste je prijs noemt.
In dat geval is een college over onderhandelingen van land een beetje laat in de studiequote:Op maandag 6 september 2010 19:13 schreef Thomas B. het volgende:
Het is een derdejaars vak dus ik denk dat rational choice weinig nieuws meer voor 'm is
Het ging niet over landen per se, dat komt nog. Anyways Negotiation & Conflict Resolution gaat in op de mechaniek van onderhandelen. Dat hebben we inderdaad nog niet eerder gehad, except misschien bij game-theory. En het is juist niet Rational Choice, bij onderhandelingen komt namelijk veel emotie kijken en eigen voorstellingen van zaken.quote:Op maandag 6 september 2010 19:15 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
In dat geval is een college over onderhandelingen van land een beetje laat in de studie
Ik doe nu International Organization in World Politics. Het klinkt tot nu toe veelbelovend iig, maar ik weet nog niet waar ik mijn scriptie over ga doen. Ik volg ook de bachelor werkcolleges Visies op Organiseren en Transnational Governance en dat is wel een aardig combinatie moet ik zeggen.quote:Op maandag 6 september 2010 19:38 schreef Cudles het volgende:
[..]
@Thomas B. Ik doe in het 2e semester men bp. Weet nog niet welke, niks spreekt enorm aan. Ze zijn allemaal wel interessant.
Welke doe jij of heb je gedaan?
Onderzoek naar nieuw-rechts wordt wel veel gedaan, hoewel het vaak internationaal vergelijkend is. Zoek eens op onderzoekers als Kriesi en zijn publicaties over cartelisering bijvoorbeeld. Aan de UvA zijn het met name mensen als Jean Tilly en Catherine de Vries die zich daarmee bezig houden volgens mij.quote:Op zondag 12 september 2010 18:23 schreef Zolcon het volgende:
Wanneer komen de politicologen eindelijk eens met een zinnige analyse over het fenomeen Wilders en de rest van de situatie in Nederland zonder Wilders persoonlijk te analyseren (M. Fennema)
Dit bericht lezende zou ik er niet aan beginnenquote:Op maandag 20 september 2010 20:15 schreef Darvo het volgende:
Hallo,
Ben ook geďnteresseerd om een studie in politicologie te volgen. Maar ik heb het vermoede, dat ik het te rooskleurig zie allemaal. Wil namelijk een politicus worden, heb daarom wat vragen over dit en de studie:
• Welke beroepen kun je doen, als je klaar bent met de politicologie studie?
• Vervolg op Vraag 1, wat verdien je gemiddeld hier aan? Of is het allemaal vrijwilligers werk?
• Is de opleiding te doen, als je MBO niveau 4 bedrijfseconomie afgerond hebt? (ben 22 jaar)
• Heb je ook wat te zeggen, als je kiest voor politicus. Of wordt dit een 30 jaren plan, waarbij je alleen vlaggetjes en vrijwilligers werk mag verrichten? Voordat je iets mag zeggen.
• Ben een PVV stemmer, en denk zo ook. Krijg ik hier problemen mee?
Alvast bedankt voor de reacties.
Voor een universitaire studie heb je een HBO of VWO diploma nodig.quote:Op maandag 20 september 2010 20:15 schreef Darvo het volgende:
Hallo,
Ben ook geďnteresseerd om een studie in politicologie te volgen. Maar ik heb het vermoede, dat ik het te rooskleurig zie allemaal. Wil namelijk een politicus worden, heb daarom wat vragen over dit en de studie:
• Vervolg op Vraag 1, wat verdien je gemiddeld hier aan? Of is het allemaal vrijwilligers werk?
• Is de opleiding te doen, als je MBO niveau 4 bedrijfseconomie afgerond hebt? (ben 22 jaar)
• Heb je ook wat te zeggen, als je kiest voor politicus. Of wordt dit een 30 jaren plan, waarbij je alleen vlaggetjes en vrijwilligers werk mag verrichten? Voordat je iets mag zeggen.
Maar goed, toch even een kort antwoord:quote:Op maandag 20 september 2010 20:15 schreef Darvo het volgende:
Hallo,
Hoezo?quote:Op maandag 20 september 2010 20:35 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Dit bericht lezende zou ik er niet aan beginnen
Omdat ik 22 ben, kan ik ook die CD maken. Alleen begreep dat Wiskunde A1 vereist is, krijg je hiermee problemen als je niet goed in Wiskunde bent?quote:Op maandag 20 september 2010 20:43 schreef Cudles het volgende:
[..]
Voor een universitaire studie heb je een HBO of VWO diploma nodig.
En als je goed kan praten, ideeen hebt die mensen aanspreken kan je ook politicus worden. De meeste politici zijn geen politicologen. Ga anders bij een lokale partij in je stad/dorp aan de slag.
Dus het heeft geen, toegevoegde waarden voor mij? Eerst lokaal en dan richting landelijk. En de PVV is niet overal actief, dus moet eerst iets anders vinden.quote:Op maandag 20 september 2010 20:44 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Maar goed, toch even een kort antwoord:
De opleiding leert je niet het vak van een politicus.
Met de opleiding kun je eigenlijk op veel plekken komen te werken: van bedrijfsleven tot overheid, journalistiek, consultancy,enz. Ook komt een (klein) deel in de politiek zelf terecht.
Ik weet niet waar je precies politiek actief wil worden? lokaal? in Den Haag?
Als je actief wil worden voor de PVV denk ik niet dat je veel te zeggen zult krijgen binnen de partij maar goed
Politici worden gekozenquote:Op maandag 20 september 2010 20:15 schreef Darvo het volgende:
Hallo,
Er komt tijdens oa onderzoeken veel statistiek langsquote:Op dinsdag 21 september 2010 10:28 schreef Darvo het volgende:
[..]
Hoezo?
[..]
Omdat ik 22 ben, kan ik ook die CD maken. Alleen begreep dat Wiskunde A1 vereist is, krijg je hiermee problemen als je niet goed in Wiskunde bent?
Er is dan ook geen opleiding tot politicusquote:Zie namelijk ook niet de toe gevoegde waarde voor een politici om een politicologen opleiding te doen.
Als je in de raad zit krijg je een vergoeding, moet je wel gekozen wordenquote:Lokale partij is toch vrijwilligers werk? Moet natuurlijk ook wat verdienen, en brood op de plank krijgen.
Politicologie omschrijven is moeilijker dan de opleidingquote:[..]
Dus het heeft geen, toegevoegde waarden voor mij? Eerst lokaal en dan richting landelijk. En de PVV is niet overal actief, dus moet eerst iets anders vinden.
quote:Ik wil de kant op van internationale betrekkingen. De VS is absoluut geen voorwaarde, maar de politicologie is daar wel het meest ontwikkeld in die richting. Praktisch gezien gaat het mij er vooral om dat ik alleen Engels spreek dus het is wel belangrijk dat de vakken in het Engels gegeven worden. Maar ik ben wel zeer benieuwd naar jouw aanpak.Op donderdag 28 oktober 2010 21:33 schreef AKnynke het volgende:
er is nog meer buitenland dan de VS, natuurlijk. In welke richting wil je je master doen?
Ik heb zelf ook een 2-jarige master in het buitenland gedaan....
quote:Alle input is welkom. Het beste advies wat ik tot nu toe gekregen heb is: ga maar opzoek naar een beurs of uni's die je toevallig vakken aan willen bieden die je kunt aanwenden als punten binnen een master in Amsterdam.Op donderdag 28 oktober 2010 21:39 schreef JoaC het volgende:
Ik heb een netwerkje van Politicologen waar ik wel een rondvraag kan doen.
quote:ik heb een master in peace and conflict research gedaan. Gekeken waar ik heen wilde (eerst was dat de VS/Australie), toen gekeken naar wat ik kon betalen (niet de VS/Australie), dus daarna naar alternatieven gekeken. In Zweden is het onderwijs gratis voor EU bewoners, en dus Zweden was de optie. Daarna naar universiteiten binnen Zweden gekeken, en daar kwam Uppsala al snel uit als heel erg hoog aangeschreven in het veld met belangrijke professoren en goede onderzoeksgroepen. Je hebt vast wel eens van de Uppsala Conflict Data Program (UCDP) gehoord!Op donderdag 28 oktober 2010 21:45 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Ik wil de kant op van internationale betrekkingen. De VS is absoluut geen voorwaarde, maar de politicologie is daar wel het meest ontwikkeld in die richting. Praktisch gezien gaat het mij er vooral om dat ik alleen Engels spreek dus het is wel belangrijk dat de vakken in het Engels gegeven worden. Maar ik ben wel zeer benieuwd naar jouw aanpak.
Ben m'n scriptie al aan het schrijven, dus ik heb in december m'n diploma zoals het er nu uitziet. Die route is dus voor mij niet echt een optie. Ik denk dat mijn beste kansen zitten in de route van Aknynke... dus mijn volledige master aan een andere universiteit doen. Maar ik ga nu eerst uitzoeken of ik gewoon mijn master aan de uva kan volgen en kijken of ik daar een aantal vakken in het buitenland in kan passen.quote:Op zondag 14 november 2010 14:01 schreef Cudles het volgende:
Thomas kan je niet nog een jaar vast plakken aan je 3e jaar, voordat je je bachelor haalt en dan wel voor erasmus in aanmerking komen? En de andere helft van het jaar een stage doen?
Ik kijk sowieso altijd 3 weken vooruit maximaal, dat moet ik echt eens veranderenquote:Op zondag 14 november 2010 21:02 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Ben m'n scriptie al aan het schrijven, dus ik heb in december m'n diploma zoals het er nu uitziet. Die route is dus voor mij niet echt een optie. Ik denk dat mijn beste kansen zitten in de route van Aknynke... dus mijn volledige master aan een andere universiteit doen. Maar ik ga nu eerst uitzoeken of ik gewoon mijn master aan de uva kan volgen en kijken of ik daar een aantal vakken in het buitenland in kan passen.
Mijn probleem is dat ik het nogal lastig vind om op meerdere dingen tegelijk te focussenDie scriptie kost me veel tijd omdat het veel empirisch onderzoek is. Daarnaast moet ik ook nog een paar andere papers schrijven. Maar ik ga me er van de week weer even in verdiepen.
quote:Op maandag 15 november 2010 09:39 schreef Nothingwoman het volgende:
M'n 1e 2 tentamens allebei gehaald!
Het telt wel, maar ik ga liever voor iets langer. Minimaal een heel semester eigenlijk.quote:Op zondag 14 november 2010 22:00 schreef Cudles het volgende:
[..]
Ik kijk sowieso altijd 3 weken vooruit maximaal, dat moet ik echt eens veranderenIk ga in ieder geval proberen een summer school te doen. Telt zoiets ook als buitenland ervaring?
Misschien heb je het al gezegd, maar waar doe je je scriptie over? Internationale organistaties?
Ja, al wordt er genoeg over geschreven hoor (China en democratisering). Ook door chinezen zelf, al is de vraag hoe objectief die mensen zijn, hoewel bijvoorbeeld University of Hong Kong toch een goede naam heeft volgens mij.quote:Op maandag 15 november 2010 22:58 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Het telt wel, maar ik ga liever voor iets langer. Minimaal een heel semester eigenlijk.
Scriptie gaat idd over IOs. Ik ben aan het onderzoeken of deelname aan multilaterale handelsverdragen als de WTO kan bijdragen aan binnenlandse politieke hervormingen in China. Maar omdat dat land nogal communistisch en gesloten is is het empirische deel een beetje lastig
Ik neem aan dat je actief moet worden bij het politicologieblad (Synthese bij de UvA), om schrijf ervaring op te doen. Verder leer je bij politicologie een politieke analyse te maken, wat betekent dat je vaak net wat dieper op de stof in kan gaan dan een student journalistiek. Je kan je vaardigheden daarin natuurlijk tentoonspreiden door stukken te schrijven naar de krant of welk andere blad/website dan ookquote:Op dinsdag 16 november 2010 17:32 schreef Breekfast het volgende:
Weet hier iemand hoe de kansen in de journalistiek zijn met Politicologie?
Bij alle 3 de opleidingen Politicologie wordt de journalistiek wel genoemd als branche waar je later in kan komen te werken, maar ik ken verder niemand die dat ook doet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |