abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85573747
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 16:05 schreef Boudibou het volgende:

[..]

Dat is inderdaad wel lekker ja. Maar wil jij de kant op van politiek/trendwatcher/internationale betrekkingen e.d. of meer de kant op van geschiedenis/historicus á la Maarten van Rossum?
Internationale Betrekkingen, eerst hier, en dan nog minstens 2-3 jaar in het Midden-Oosten zitten en daar de taal leren of tenminste de verschillende culturen etcetera. Niet alleen uit interesse maar ook met het oog op de toekomst waar ik graag die studie IB in zou willen betrekken. Het diplomatenklasje wordt denk ik wel moeilijk maar ik kan het altijd proberen. Buiten dat zijn er denk ik wel hier genoeg organisaties, instellingen, regeringen die hopelijk deze kennis kunnen gebruiken. Verder ben ik actief bij een PJO dus ook qua Nederlandse politiek probeer ik de zaken bij te houden hier.
Maar ik denk dat we elkaar dan wel zullen zien bij de introductieweek van Politicologie 6 september haha ;) :).
De introductieweek van de UvA doe ik ook aan mee maar andere duizenden studenten ook.
Kleinere kans dat je dan iemand snel zal kunnen tegen komen die je zoekt ;) :), behalve leuke meisjes, hoop ik.

[ Bericht 13% gewijzigd door DeParo op 23-08-2010 20:29:08 ]
pi_85574270
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 16:31 schreef DeParo het volgende:

[..]

Internationale Betrekkingen, eerst hier, en dan nog minstens 2-3 jaar in het Midden-Oosten zitten en daar de taal leren of tenminste de verschillende culturen etcetera. Niet alleen uit interesse maar ook met het oog op de toekomst waar ik graag die studie IB in zou willen betrekken. Het diplomatenklasje wordt denk ik wel moeilijk maar ik kan het altijd proberen. Buiten dat zijn er denk ik wel hier genoeg organisaties, instellingen, regeringen die hopelijk deze kennis kunnen gebruiken. Verder ben ik actief bij een PJO dus ook qua Nederlandse politiek probeer ik de zaken bij te houden hier.
Maar ik denk dat we elkaar dan wel zullen zien bij de introductieweek van Politicologie 6 september haha ;) :).
De introductieweek van de UvA doe ik ook aan mee maar andere duizenden studenten ook.
Kleinere kans dat je dan iemand snel zal kunnen tegen komen die je zoekt ;) :), behalve leuke meisjes, hoop ik.
Ah, mooi toekomstbeeld. Goed uitgedacht ;) .
Internationale betrekkingen lijkt mij idd een leuke, interessante en leerzame richting. En waar kan je beter ervaring opdoen dan in een (conflict)gebied als het Midden-Oosten.

VN-diplomaat word je dan ook niet zomaar ;) . Maar het credo van het studeren is toch vaak ' the sky is the limit'... nou, als je er hard voor werkt en bekwaam bent en heel veel mazzel hebt uiteraard.. u'll never know.

Hehe, ik denk het wel ja, alleen zal dat meer onbewust gebeuren haha. Ben benieuwd! Hopelijk dat de ratio lekkere chicks/ man ook prima is..

En aan de intreeweek zal ik zelf niet aan deelnemen. Lijkt me toch meer voor de eerstejaars die van ver komen of onbekend zijn met Damsko. Zelf ben ik er vaak genoeg, ken ik het redelijk en heb ik daar wel wat vriendjes zitten waarmee ik borrelen op de toko e.d.

En voor de connectie met mijn nieuwe klasgenootjes.. ben best wel sociaal ingesteld en raak met volslagen onbekenden soms al snel aan de praat, kommt auch gut.

Ik hoop het ook, voor mij. Vooruit, je mag ook af en toe succes hebben! ;)
pi_85577437
De verhouding man/vrouw aan de UvA is meer dan dik in orde :9

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 22-08-2010 18:40:55 ]
pi_85580907
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 18:39 schreef Thomas B. het volgende:
De verhouding man/vrouw aan de UvA is meer dan dik in orde :9
Chille sheeiiiit. :)
pi_85585837
Inmiddels ben ik ook geen 18- of 19- jarige eerstejaars student meer hoor. Zelfs geen 20 meer, 21, haha maar de introductieweek lijkt me indd wel belangrijk voor me aangezien ik Amsterdam nog niet op die manier ken.

[ Bericht 0% gewijzigd door DeParo op 23-08-2010 20:29:23 ]
pi_85586814
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 22:08 schreef DeParo het volgende:
Inmiddels ben ik ook geen 18- of 19- jarige eerstejaars student meer hoor. Zelfs geen 20 meer, 21, haha maar de introductieweek lijkt me indd wel belangrijk voor me aangezien ik Amsterdam nog niet op die manier ken.
Enige wat je moet weten in Damsko is hoe laat de trein richting Bijlmer ArenA gaat op zondagmiddag ;)
pi_85589244
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 22:25 schreef Boudibou het volgende:

[..]

Enige wat je moet weten in Damsko is hoe laat de trein richting Bijlmer ArenA gaat op zondagmiddag ;)
Haha, tsja, maar ik ga ook nog lid worden van een studentenvereniging (nog onbekend welke alhoewel ik wel een voorkeur heb uiteraard) dus ik denk dat ik nog voldoende introductie zal gaan beleven ;) :) ;) :).

[ Bericht 0% gewijzigd door DeParo op 23-08-2010 20:29:38 ]
pi_85589354
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 23:10 schreef DeParo het volgende:

[..]

Haha, tsja, maar ik ga ook nog lid worden van een studentenvereniging (nog onbekend welke alhoewel ik wel een voorkeur heb uiteraard) dus ik denk dat ik nog voldoende introductie zal gaan beleven ;) :) ;) :).
Haha, en wat is je voorkeur?
pi_85589709
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 23:12 schreef Boudibou het volgende:

[..]

Haha, en wat is je voorkeur?
NoNoMes.
pi_85590247
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 23:20 schreef DeParo het volgende:

[..]

NoNoMes.
Ok ok, mooi man. Hopelijk voor je trek je de ontgroening een beetje ;)
pi_85590833
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 23:33 schreef Boudibou het volgende:

[..]

Ok ok, mooi man. Hopelijk voor je trek je de ontgroening een beetje ;)
Haha, tsja dat hoop ik uiteraard ook maar dat komt hopelijk wel goed maar we
zullen zien.
  maandag 30 augustus 2010 @ 22:35:46 #62
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_85891357
Is er iemand van de Universiteit Leiden bezig met afstuderen? Ik ga er nu mee beginnen. Weet iemand hoe het organisatorisch opstarten werkt? Hoe werkt dat met het toewijzen van een begeleider?
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  zondag 5 september 2010 @ 23:59:39 #63
177885 JoaC
Het is patat
pi_86111688
UvA, begin zo
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_86116432
Vanmiddag Negotiation & Conflict Resolution! Ik heb alleen het boek nog niet, al zegt bol.com dat het al wel is verstuurd :(
pi_86122540
quote:
Op maandag 6 september 2010 08:34 schreef Cudles het volgende:
Vanmiddag Negotiation & Conflict Resolution! Ik heb alleen het boek nog niet, al zegt bol.com dat het al wel is verstuurd :(
Boek heb je eerste bijeenkomst meestal toch niet echt nodig. Wordt dat trouwens niet door Maarten Poorter gegeven? Die is meestal niet zo moeilijk met die dingen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2010 12:39:04 ]
pi_86131328
Nee, en hij lag ook gewoon in de mail onderop kwam ik vanochtend achter xD Ik heb alvast vooruitgelezen.
Het is idd Poorter, wel grappig dat hij even slecht Engels spreekt of slechter als de meeste in de groep. Was wel een leuke eerste les. Mochten al gelijk onderhandelen over een stuk land.
Conclusie: Je bent screwed als je als eerste je prijs noemt.
  maandag 6 september 2010 @ 18:57:54 #67
124676 RobertoCarlos
pi_86135861
quote:
Op maandag 6 september 2010 16:52 schreef Cudles het volgende:
Nee, en hij lag ook gewoon in de mail onderop kwam ik vanochtend achter xD Ik heb alvast vooruitgelezen.
Het is idd Poorter, wel grappig dat hij even slecht Engels spreekt of slechter als de meeste in de groep. Was wel een leuke eerste les. Mochten al gelijk onderhandelen over een stuk land.
Conclusie: Je bent screwed als je als eerste je prijs noemt.
gelijk in de eerste les aan de rational choice, goed bezig ^O^
pi_86136458
Het is een derdejaars vak dus ik denk dat rational choice weinig nieuws meer voor 'm is :P

Ik bestel mijn boeken de laatste jaren altijd gewoon bij Bol.com of ik haal ze in de winkel. In het begin deed ik het nog wel via de studievereniging Machiavelli, maar dan weet je zeker dat je je boeken niet op tijd hebt. Zit nu trouwens ook nog op een boek van Bol te wachten maar dat vak begint gelukkig pas volgende week dus ik hoop dat ze 'm snel versturen.

Cudles, welk bachelorproject doe je eigenlijk?
  maandag 6 september 2010 @ 19:15:08 #69
124676 RobertoCarlos
pi_86136533
quote:
Op maandag 6 september 2010 19:13 schreef Thomas B. het volgende:
Het is een derdejaars vak dus ik denk dat rational choice weinig nieuws meer voor 'm is :P
In dat geval is een college over onderhandelingen van land een beetje laat in de studie :P
pi_86137579
quote:
Op maandag 6 september 2010 19:15 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

In dat geval is een college over onderhandelingen van land een beetje laat in de studie :P
Het ging niet over landen per se, dat komt nog. Anyways Negotiation & Conflict Resolution gaat in op de mechaniek van onderhandelen. Dat hebben we inderdaad nog niet eerder gehad, except misschien bij game-theory. En het is juist niet Rational Choice, bij onderhandelingen komt namelijk veel emotie kijken en eigen voorstellingen van zaken.

Binnen de centrale bachelor politicologie lijkt het me niet nodig precies die onderhandelingsmechanieken te doorgronden, al is het wel interessant en mag er wel ietsje meer aandacht aan worden besteed. Je leert iig dat actoren vaak tegenstrijdige belangen hebben en dat daardoor bv, Peace talks kunnen mislukken. En wat voor belangen allemaal meespelen en op welke manier afhankelijk van je paradigma, krijg je natuurlijk al wel eerder uitgebreid.

@Thomas B. Ik doe in het 2e semester men bp. Weet nog niet welke, niks spreekt enorm aan. Ze zijn allemaal wel interessant.
Welke doe jij of heb je gedaan?
pi_86350585
Wanneer komen de politicologen eindelijk eens met een zinnige analyse over het fenomeen Wilders en de rest van de situatie in Nederland zonder Wilders persoonlijk te analyseren (M. Fennema)
Op woensdag 24 augustus 2011 16:41 schreef von_Preussen het volgende:
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
  zondag 12 september 2010 @ 18:45:39 #72
165633 eriksd
The grand facade...
pi_86351373
Wat zou je willen analyseren?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_86351579
Het fenomeen in de samenleving. De verkeerde reactie van de linkse partijen op de PVV.
Ik ben nog nergens een goede analyse tegen gekomen. De enige die in de buurt komt is Bas Heijne
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
pi_86351593
quote:
Op maandag 6 september 2010 19:38 schreef Cudles het volgende:

[..]

@Thomas B. Ik doe in het 2e semester men bp. Weet nog niet welke, niks spreekt enorm aan. Ze zijn allemaal wel interessant.
Welke doe jij of heb je gedaan?
Ik doe nu International Organization in World Politics. Het klinkt tot nu toe veelbelovend iig, maar ik weet nog niet waar ik mijn scriptie over ga doen. Ik volg ook de bachelor werkcolleges Visies op Organiseren en Transnational Governance en dat is wel een aardig combinatie moet ik zeggen.

quote:
Op zondag 12 september 2010 18:23 schreef Zolcon het volgende:
Wanneer komen de politicologen eindelijk eens met een zinnige analyse over het fenomeen Wilders en de rest van de situatie in Nederland zonder Wilders persoonlijk te analyseren (M. Fennema)
Onderzoek naar nieuw-rechts wordt wel veel gedaan, hoewel het vaak internationaal vergelijkend is. Zoek eens op onderzoekers als Kriesi en zijn publicaties over cartelisering bijvoorbeeld. Aan de UvA zijn het met name mensen als Jean Tilly en Catherine de Vries die zich daarmee bezig houden volgens mij.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 12-09-2010 18:52:35 ]
pi_86649891
Hallo,

Ben ook geďnteresseerd om een studie in politicologie te volgen. Maar ik heb het vermoede, dat ik het te rooskleurig zie allemaal. Wil namelijk een politicus worden, heb daarom wat vragen over dit en de studie:

• Welke beroepen kun je doen, als je klaar bent met de politicologie studie?
• Vervolg op Vraag 1, wat verdien je gemiddeld hier aan? Of is het allemaal vrijwilligers werk?
• Is de opleiding te doen, als je MBO niveau 4 bedrijfseconomie afgerond hebt? (ben 22 jaar)
• Heb je ook wat te zeggen, als je kiest voor politicus. Of wordt dit een 30 jaren plan, waarbij je alleen vlaggetjes en vrijwilligers werk mag verrichten? Voordat je iets mag zeggen.
• Ben een PVV stemmer, en denk zo ook. Krijg ik hier problemen mee?

Alvast bedankt voor de reacties.
Darvo.org
pi_86650904
quote:
Op maandag 20 september 2010 20:15 schreef Darvo het volgende:
Hallo,

Ben ook geďnteresseerd om een studie in politicologie te volgen. Maar ik heb het vermoede, dat ik het te rooskleurig zie allemaal. Wil namelijk een politicus worden, heb daarom wat vragen over dit en de studie:

• Vervolg op Vraag 1, wat verdien je gemiddeld hier aan? Of is het allemaal vrijwilligers werk?
• Is de opleiding te doen, als je MBO niveau 4 bedrijfseconomie afgerond hebt? (ben 22 jaar)
• Heb je ook wat te zeggen, als je kiest voor politicus. Of wordt dit een 30 jaren plan, waarbij je alleen vlaggetjes en vrijwilligers werk mag verrichten? Voordat je iets mag zeggen.

Dit bericht lezende zou ik er niet aan beginnen :')
pi_86651322
quote:
Hallo,

Voor een universitaire studie heb je een HBO of VWO diploma nodig.
En als je goed kan praten, ideeen hebt die mensen aanspreken kan je ook politicus worden. De meeste politici zijn geen politicologen. Ga anders bij een lokale partij in je stad/dorp aan de slag.
pi_86651377
quote:
Hallo,

Maar goed, toch even een kort antwoord:
De opleiding leert je niet het vak van een politicus.
Met de opleiding kun je eigenlijk op veel plekken komen te werken: van bedrijfsleven tot overheid, journalistiek, consultancy,enz. Ook komt een (klein) deel in de politiek zelf terecht.
Ik weet niet waar je precies politiek actief wil worden? lokaal? in Den Haag?
Als je actief wil worden voor de PVV denk ik niet dat je veel te zeggen zult krijgen binnen de partij maar goed :P
  maandag 20 september 2010 @ 20:54:15 #79
165633 eriksd
The grand facade...
pi_86651865
Een goed politicus heeft meer bagage dan alleen een opleiding. En talent.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_86666396
quote:
Op maandag 20 september 2010 20:35 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Dit bericht lezende zou ik er niet aan beginnen :')
Hoezo?

quote:
Op maandag 20 september 2010 20:43 schreef Cudles het volgende:

[..]

Voor een universitaire studie heb je een HBO of VWO diploma nodig.
En als je goed kan praten, ideeen hebt die mensen aanspreken kan je ook politicus worden. De meeste politici zijn geen politicologen. Ga anders bij een lokale partij in je stad/dorp aan de slag.
Omdat ik 22 ben, kan ik ook die CD maken. Alleen begreep dat Wiskunde A1 vereist is, krijg je hiermee problemen als je niet goed in Wiskunde bent?

Zie namelijk ook niet de toe gevoegde waarde voor een politici om een politicologen opleiding te doen.

Lokale partij is toch vrijwilligers werk? Moet natuurlijk ook wat verdienen, en brood op de plank krijgen.

quote:
Op maandag 20 september 2010 20:44 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Maar goed, toch even een kort antwoord:
De opleiding leert je niet het vak van een politicus.
Met de opleiding kun je eigenlijk op veel plekken komen te werken: van bedrijfsleven tot overheid, journalistiek, consultancy,enz. Ook komt een (klein) deel in de politiek zelf terecht.
Ik weet niet waar je precies politiek actief wil worden? lokaal? in Den Haag?
Als je actief wil worden voor de PVV denk ik niet dat je veel te zeggen zult krijgen binnen de partij maar goed :P
Dus het heeft geen, toegevoegde waarden voor mij? Eerst lokaal en dan richting landelijk. En de PVV is niet overal actief, dus moet eerst iets anders vinden.
Darvo.org
pi_86670763
quote:
Hallo,

Politici worden gekozen ;)

En wat je PVV-engagement betreft... je zal een van de weinigen zijn. Maar het zal je pas problemen opleveren als jij niet goed kan onderbouwen waarom je PVV stemt. Overigens een probleem waar veel PVV-ers mee kampen, maar niets om je voor te schamen. Tenzij je politicologie studeert natuurlijk :')
  dinsdag 21 september 2010 @ 16:46:16 #82
177885 JoaC
Het is patat
pi_86678914
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 10:28 schreef Darvo het volgende:

[..]

Hoezo?
[..]

Omdat ik 22 ben, kan ik ook die CD maken. Alleen begreep dat Wiskunde A1 vereist is, krijg je hiermee problemen als je niet goed in Wiskunde bent?
Er komt tijdens oa onderzoeken veel statistiek langs
quote:
Zie namelijk ook niet de toe gevoegde waarde voor een politici om een politicologen opleiding te doen.
Er is dan ook geen opleiding tot politicus
quote:
Lokale partij is toch vrijwilligers werk? Moet natuurlijk ook wat verdienen, en brood op de plank krijgen.
Als je in de raad zit krijg je een vergoeding, moet je wel gekozen worden
quote:
[..]

Dus het heeft geen, toegevoegde waarden voor mij? Eerst lokaal en dan richting landelijk. En de PVV is niet overal actief, dus moet eerst iets anders vinden.
Politicologie omschrijven is moeilijker dan de opleiding
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_86827456
Na 3 weken Politicologie aan de UvA zeer tevreden! Wel flink wat werk al meteen.

En Darvo als PVV-stemmer hou je het niet lang vol bij politicologie.
pi_87033733
Ik ben mij momenteel aan het orienteren op een master. In december hoop ik mijn bachelor te halen en ik zou hierna toch wel erg graag wat buitenlandervaring willen opdoen. Ik zou dus graag een master in het buitenland willen doen. Nu is het probleem dat uitwisselingsprogramma's zoals Erasmus vaak gericht zijn op undergraduate niveau, maar daarvoor ben ik dus te laat. En ik wil wel graag aan de UvA verbonden blijven, want een collegejaar in de VS kan ik niet betalen. Zijn hier mensen met die buitenlandervaring? Of heeft iemand een idee waar ik het beste kan beginnen met zoeken?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2010 19:39:51 ]
pi_88080479
Niemand? -O-
Van de studieadviseur werd ik ook niet veel wijzer...
  donderdag 28 oktober 2010 @ 21:33:39 #86
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_88082208
er is nog meer buitenland dan de VS, natuurlijk. In welke richting wil je je master doen?

Ik heb zelf ook een 2-jarige master in het buitenland gedaan....
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  donderdag 28 oktober 2010 @ 21:39:02 #87
177885 JoaC
Het is patat
pi_88082496
Ik heb een netwerkje van Politicologen waar ik wel een rondvraag kan doen.
[..]
pi_88082894
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 21:33 schreef AKnynke het volgende:
er is nog meer buitenland dan de VS, natuurlijk. In welke richting wil je je master doen?

Ik heb zelf ook een 2-jarige master in het buitenland gedaan....
Ik wil de kant op van internationale betrekkingen. De VS is absoluut geen voorwaarde, maar de politicologie is daar wel het meest ontwikkeld in die richting. Praktisch gezien gaat het mij er vooral om dat ik alleen Engels spreek dus het is wel belangrijk dat de vakken in het Engels gegeven worden. Maar ik ben wel zeer benieuwd naar jouw aanpak.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 28-10-2010 21:46:28 ]
pi_88083012
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 21:39 schreef JoaC het volgende:
Ik heb een netwerkje van Politicologen waar ik wel een rondvraag kan doen.
Alle input is welkom. Het beste advies wat ik tot nu toe gekregen heb is: ga maar opzoek naar een beurs of uni's die je toevallig vakken aan willen bieden die je kunt aanwenden als punten binnen een master in Amsterdam.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 08:45:04 #90
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_88095086
quote:
1.gif Op donderdag 28 oktober 2010 21:45 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Ik wil de kant op van internationale betrekkingen. De VS is absoluut geen voorwaarde, maar de politicologie is daar wel het meest ontwikkeld in die richting. Praktisch gezien gaat het mij er vooral om dat ik alleen Engels spreek dus het is wel belangrijk dat de vakken in het Engels gegeven worden. Maar ik ben wel zeer benieuwd naar jouw aanpak.
ik heb een master in peace and conflict research gedaan. Gekeken waar ik heen wilde (eerst was dat de VS/Australie), toen gekeken naar wat ik kon betalen (niet de VS/Australie), dus daarna naar alternatieven gekeken. In Zweden is het onderwijs gratis voor EU bewoners, en dus Zweden was de optie. Daarna naar universiteiten binnen Zweden gekeken, en daar kwam Uppsala al snel uit als heel erg hoog aangeschreven in het veld met belangrijke professoren en goede onderzoeksgroepen. Je hebt vast wel eens van de Uppsala Conflict Data Program (UCDP) gehoord!

Dus, me daar ingeschreven, en toegelaten. Nu werk ik voor UCDP, en ik hoop in januari te beginnen met promoveren hier!

Let er wel op dat veel deadlines heel erg vroeg zijn, dus als je dit jaar je bachelor afrond is het nu al tijd om rond te gaan kijken!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_88698125
Thomas kan je niet nog een jaar vast plakken aan je 3e jaar, voordat je je bachelor haalt en dan wel voor erasmus in aanmerking komen? En de andere helft van het jaar een stage doen?
pi_88713906
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 14:01 schreef Cudles het volgende:
Thomas kan je niet nog een jaar vast plakken aan je 3e jaar, voordat je je bachelor haalt en dan wel voor erasmus in aanmerking komen? En de andere helft van het jaar een stage doen?
Ben m'n scriptie al aan het schrijven, dus ik heb in december m'n diploma zoals het er nu uitziet. Die route is dus voor mij niet echt een optie. Ik denk dat mijn beste kansen zitten in de route van Aknynke... dus mijn volledige master aan een andere universiteit doen. Maar ik ga nu eerst uitzoeken of ik gewoon mijn master aan de uva kan volgen en kijken of ik daar een aantal vakken in het buitenland in kan passen.

Mijn probleem is dat ik het nogal lastig vind om op meerdere dingen tegelijk te focussen :') Die scriptie kost me veel tijd omdat het veel empirisch onderzoek is. Daarnaast moet ik ook nog een paar andere papers schrijven. Maar ik ga me er van de week weer even in verdiepen.
pi_88717560
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 21:02 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Ben m'n scriptie al aan het schrijven, dus ik heb in december m'n diploma zoals het er nu uitziet. Die route is dus voor mij niet echt een optie. Ik denk dat mijn beste kansen zitten in de route van Aknynke... dus mijn volledige master aan een andere universiteit doen. Maar ik ga nu eerst uitzoeken of ik gewoon mijn master aan de uva kan volgen en kijken of ik daar een aantal vakken in het buitenland in kan passen.

Mijn probleem is dat ik het nogal lastig vind om op meerdere dingen tegelijk te focussen :') Die scriptie kost me veel tijd omdat het veel empirisch onderzoek is. Daarnaast moet ik ook nog een paar andere papers schrijven. Maar ik ga me er van de week weer even in verdiepen.
Ik kijk sowieso altijd 3 weken vooruit maximaal, dat moet ik echt eens veranderen :') Ik ga in ieder geval proberen een summer school te doen. Telt zoiets ook als buitenland ervaring?

Misschien heb je het al gezegd, maar waar doe je je scriptie over? Internationale organistaties?
pi_88729105
M'n 1e 2 tentamens allebei gehaald! *)
  maandag 15 november 2010 @ 19:22:41 #95
124676 RobertoCarlos
pi_88749490
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 09:39 schreef Nothingwoman het volgende:
M'n 1e 2 tentamens allebei gehaald! *)
*O* *O* Welke waren het?
pi_88761852
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 22:00 schreef Cudles het volgende:

[..]

Ik kijk sowieso altijd 3 weken vooruit maximaal, dat moet ik echt eens veranderen :') Ik ga in ieder geval proberen een summer school te doen. Telt zoiets ook als buitenland ervaring?

Misschien heb je het al gezegd, maar waar doe je je scriptie over? Internationale organistaties?
Het telt wel, maar ik ga liever voor iets langer. Minimaal een heel semester eigenlijk.

Scriptie gaat idd over IOs. Ik ben aan het onderzoeken of deelname aan multilaterale handelsverdragen als de WTO kan bijdragen aan binnenlandse politieke hervormingen in China. Maar omdat dat land nogal communistisch en gesloten is is het empirische deel een beetje lastig :')
pi_88764799
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 19:22 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

*O* *O* Welke waren het?
Onderzoeks en Interventiemethodologie A + Inleiding Politicologie :)
pi_88765373
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 22:58 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Het telt wel, maar ik ga liever voor iets langer. Minimaal een heel semester eigenlijk.

Scriptie gaat idd over IOs. Ik ben aan het onderzoeken of deelname aan multilaterale handelsverdragen als de WTO kan bijdragen aan binnenlandse politieke hervormingen in China. Maar omdat dat land nogal communistisch en gesloten is is het empirische deel een beetje lastig :')
Ja, al wordt er genoeg over geschreven hoor (China en democratisering). Ook door chinezen zelf, al is de vraag hoe objectief die mensen zijn, hoewel bijvoorbeeld University of Hong Kong toch een goede naam heeft volgens mij.

Kan je de China case niet vergelijken met liberalisering/democratisering van andere totalitaire staten, en hoe de WTO daar effect op heeft/had? Dan kan je de kenmerken vergelijken en een verwachting uitspreken. Maar als je dit al lang zelf hebt bedacht, heb ik niks gezegd :+
pi_88786208
Weet hier iemand hoe de kansen in de journalistiek zijn met Politicologie?
Bij alle 3 de opleidingen Politicologie wordt de journalistiek wel genoemd als branche waar je later in kan komen te werken, maar ik ken verder niemand die dat ook doet.
pi_88796206
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 17:32 schreef Breekfast het volgende:
Weet hier iemand hoe de kansen in de journalistiek zijn met Politicologie?
Bij alle 3 de opleidingen Politicologie wordt de journalistiek wel genoemd als branche waar je later in kan komen te werken, maar ik ken verder niemand die dat ook doet.
Ik neem aan dat je actief moet worden bij het politicologieblad (Synthese bij de UvA), om schrijf ervaring op te doen. Verder leer je bij politicologie een politieke analyse te maken, wat betekent dat je vaak net wat dieper op de stof in kan gaan dan een student journalistiek. Je kan je vaardigheden daarin natuurlijk tentoonspreiden door stukken te schrijven naar de krant of welk andere blad/website dan ook
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')