Een e-mail versturen doen ze vast wel. Dat internetgebeuren ging denk ik over MySpace e.d.quote:Op maandag 26 april 2010 14:03 schreef Xrenity het volgende:
Dacht dat ze niks van internet wistenOf zou het management dat doorgespeeld hebben?
Maar leuk verhaal inderdaad
Pannen zijn er om gewijzigd te worden, bedoel je daarmee dat ze eerder of later dan 3 maanden weer aan de bak gaan?quote:Op zondag 25 april 2010 23:21 schreef Aisumasen het volgende:
Plannen zijn er om gewijzigd te worden, denk niet dat ze zich daar zo strikt aan houden. En het is ook weer niet alsof deze periode erg lang geduurd heeft (9 maanden met veel pauzes). Ik vind het oprecht jammer dat ze in deze "Humbug"-periode zo voorspelbaar zijn geworden. Het lijkt nu helemaal wel alsof ze hun plezier hebben verloren. In 2006/2007 waren ze natuurlijk ook geen showmannen, maar hadden toen tenminste een onweerstaanbare urgentie en energie op het podium.
Nu ben je natuurlijk minder flexibel als je een groot team om je heen hebt, maar het is duidelijk dat ze weinig plezier meer beleven aan de optredens (overigens absoluut niet het geval in Londen, een unicum), dus waarom niet wat meer uitdaging en variatie? Eind 2007 leken ze zich in zo'n zelfde schuitje te zitten, en toen hadden ze de perfecte oplossing: Langere sets, wat oude nummers in de ijskast, veel nieuwe songs live, B-kanten...
Ik heb vannacht al een top 25 gemaakt omdat ik niet kon slapenquote:Op zondag 25 april 2010 21:25 schreef Arn0 het volgende:
Op zich zijn lijstjes wel leuk ja.. Misschien eenzelfde soort systeem als het FOK beste artiesten allertijden tournament? Dat je enkel een 10, 20, 25, 50 of 100 kan posten. Zodat de #1 van een top 10 toch evenveel doorweegt als de #1 van een top 100.
Die gast zegt dat hij hun site heeft opgezocht en toen heeft gemailt.quote:Op maandag 26 april 2010 14:30 schreef TC03 het volgende:
[..]
Een e-mail versturen doen ze vast wel. Dat internetgebeuren ging denk ik over MySpace e.d.
Mja, als je al die verhalen leest van de Amerikaanse tour die ze net hebben voltooid.. Klinkt niet echt positief. Of als je The View From The Afternoon hoort op die bootleg, lijkt het alsof ze er gewoon niet om geven af en toe.quote:Op maandag 26 april 2010 15:09 schreef hallo-daar het volgende:
[..]
Pannen zijn er om gewijzigd te worden, bedoel je daarmee dat ze eerder of later dan 3 maanden weer aan de bak gaan?
En hoe kom je er bij dat ze minder lol beleven aan optredens dan eerst? Ze zeggen nota bene zelf dat ze nu meer plezier hebben, beter spelen etc. terwijl ze eind-2007 bijvoorbeeld verschrikkelijk vonden. Dit is iets wat jij ook weet. Alles in 2006/2007 leek 'energieker' omdat het ook energieker was, je kan moeilijk als Jamie of Matt-zijnde als een beest losgaan op "Cornerstone" oid. Matt heeft zelf ooit in een interview gezegd dat "Secret Door" zijn favoriete nummer van "Humbug" was, dat is nou ook niet echt een technische/energieke uitdaging voor hem. Energiek hoeft dus niet perse goed of leuk te zijn voor de heren in deze context. Wat betreft de setlist ben ik het wel met je eens maar daar kiezen ze vast ook wel bewust voor; Je weet hoe enthousiast ze zijn over hun laatste album en waarom zouden ze dan oude b-sides spelen? Verder snap ik niet echt wat je bedoelt met "voorspelbaar". Je kan merken dat ze bij een gig als Reading 2006 meer lol beleefden dan bij Reading 2009 omdat het zo 'speciaal' voor hen was, dit is logisch, maar overall vinden ze optreden tegenwoordig leuker, volgens mij.
Positieve reviews qua enthousiasme etc. hebben ze nooit echt gehad. Tegenwoordig minder dan vroeger omdat er minder engergiek beukwerk in de setlist zit, maar dat zegt niks over het plezier van de band zelf. En shit als in The View doen ze volgens mij gewoon om het publiek verrassen. Natuurlijk zijn ze aan het einde van de tour minder enthousiast dan aan het begin. Ze zijn sowieso een beetje 'lui'. Mochten ze net zoveel touren als in 2007 zouden ze net als toen figuurlijk doodgaan, daar brengen songs van "Humbug" geen verandering in. Maar ze zeggen niet zo maar dat ze de optredens van nu leuker vinden.. We weten niks zeker, natuurlijkquote:Op maandag 26 april 2010 16:21 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Mja, als je al die verhalen leest van de Amerikaanse tour die ze net hebben voltooid.. Klinkt niet echt positief. Of als je The View From The Afternoon hoort op die bootleg, lijkt het alsof ze er gewoon niet om geven af en toe.
Ik wil het wel organiseren ja, als jij excel uitlegt. Is zo'n lijstjessysteem zoals eerder beschreven ook gemakkelijk in excel te berekenen?quote:Op maandag 26 april 2010 20:57 schreef AMDB het volgende:
Even dat jullie het weten, ik heb het te druk om deze keer een verkiezing te doenIk kan natuurlijk wel uitleggen hoe je makkelijk wat scores in excel kunt uitrekenen, als er mensen interesse in hebben om op te zetten.
Daar moet ik even over nadenken. Het is dan gewoon altijd dat nummer 1 bv. 100 punten krijgt?quote:Op maandag 26 april 2010 21:18 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ik wil het wel organiseren ja, als jij excel uitlegt. Is zo'n lijstjessysteem zoals eerder beschreven ook gemakkelijk in excel te berekenen?
Ja hoor:) Zolang er maar een trend in die getallen zit kun je die punten heel makkelijk toekennen. Komt nog wel wat handmatig werk bij kijken maar stukken minder dan alles zelf tellenquote:Op maandag 26 april 2010 21:31 schreef Arn0 het volgende:
Ja, maar als iemand een top 10 post krijgt de #2 90 punten terwijl bij een top 100 de #2 99 punten krijgt. Tenminste, zo denk ik toch dat het het eerlijkste is. Is dat ook mogelijk dan?
Oké, dan is het goedquote:Op maandag 26 april 2010 21:33 schreef AMDB het volgende:
[..]
Ja hoor:) Zolang er maar een trend in die getallen zit kun je die punten heel makkelijk toekennen. Komt nog wel wat handmatig werk bij kijken maar stukken minder dan alles zelf tellen
quote:Op maandag 26 april 2010 22:18 schreef AMDB het volgende:
Ik zeg alle nummers. excl. covers en niet-gereleased.
Voor zover ik weet zijn er geen covers gereleased.quote:Op maandag 26 april 2010 23:20 schreef Arn0 het volgende:
Waarom geen covers? Bij het Beatles en het Bob Dylan tournament bijvoorbeeld deden die wel mee. Ik vind dat het wel een onderdeel van het repertoire is. Zeker degene die ook gereleased zijn.
Red Right Hand?quote:Op dinsdag 27 april 2010 01:14 schreef TC03 het volgende:
[..]
Voor zover ik weet zijn er geen covers gereleased.
Maar deden "Soldier Of Love", "Lend Me Your Comb", "I'll Be On My Way", etc. ook meequote:Op maandag 26 april 2010 23:20 schreef Arn0 het volgende:
Waarom geen covers? Bij het Beatles en het Bob Dylan tournament bijvoorbeeld deden die wel mee. Ik vind dat het wel een onderdeel van het repertoire is. [..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |