+ mooie scherpte dieptequote:Op zondag 9 mei 2010 21:05 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
+ Het beestje is scherp
- De compositie. De foto spreekt mij eigenlijk niet aan. Probeer voortaan eens op de grond te liggen, en het beestje meer van voren er op te krijgen. De pluizenbol zal voor wat diepte zorgen, en het beest zal er veel mooier op komen![]()
Vandaag in Nijmegen aan het fietsen en wandelen geweest, en we kwamen daar nogal wat kevertjes tegen:
[ afbeelding ]
Dankuquote:Op maandag 10 mei 2010 00:42 schreef guitarist het volgende:
[..]
+ mooie scherpte diepte
- compositie had iets meer naar rechts gemogen?
Even wat zitten klooien met een losse flitser en een reflectie scherm.
[ afbeelding ]
Dankquote:Op maandag 10 mei 2010 01:08 schreef menneke2005 het volgende:
[ afbeelding ]
mooie foto krijg al de kribels als ik er naar kijk
Ik weet zo even geen kritiek, behalve positieve... Mooie fotoquote:Op maandag 10 mei 2010 00:42 schreef guitarist het volgende:
[..]
+ mooie scherpte diepte
- compositie had iets meer naar rechts gemogen?
Even wat zitten klooien met een losse flitser en een reflectie scherm.
[ afbeelding ]
+ Vind het zwart/witte erg goed in deze foto passenquote:Op maandag 10 mei 2010 11:53 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ik weet zo even geen kritiek, behalve positieve... Mooie foto![]()
Vandaag eens gekeken hoe ik een normale foto nog enigszins mooi kon maken, dit was het resultaat
[ afbeelding ]
Succes en weet waar je aan begint...quote:Op maandag 10 mei 2010 21:30 schreef NiGeLaToR het volgende:
Thxzeer content mee
![]()
Zit echt te tobben met flits, moet een stel beugels regelen en een off-shoe cord om makkelijker flitsopstellingen te maken.
Nice, heerlijk scherp op de juiste plek en de kleuren springen er lekker uit. Hoe zag je setup er nou ongeveer uit als ik vragen mag?quote:Op maandag 10 mei 2010 21:16 schreef NiGeLaToR het volgende:
@iFries
+ compositie (met name de gekozen hoek)
+ kleuren (mooi, helder)
- uitsnede (tis nog immer.. een molen, zonder context)
Hij lijkt schaduwloos, ik denk dat ik het mooi vind, maar het ziet er ook een beetje vreemd uit. Ondergaande zon?In ieder geval erg knappe plaat!
Mijn weekend-resultaat:
[ afbeelding ]
En evt. nog een hier.
Dat klinkt als gratis sportschool!quote:Op maandag 10 mei 2010 22:47 schreef NiGeLaToR het volgende:
Toffe feedback P_B, meteen wat mee gedaan.
Ik kan de belichting wat temmen, maar dan knalt de vlieg er ook minder vanaf. Beetje tussenin gezocht, bijgesneden en focus meer op de ogen laten richting dmv verzadiging in de rood-tint te versterken
[ afbeelding ]
Ik ga beginnen met een off-shoe kabeltje en twee simpele beugeltjes van Dealextreme. Nu doe ik een gorillapod met m'n slave flitser op de lens monteren en dan de master flitser de lucht in flitsen zodat de slave mee flitst. Effectief dus 1 lichtbron. Doel is natuurlijk 2 lichtbronnen kunnen mikken. Maar, met de reeks mieren-foto's in het macro topic had ik er nu al last van.. je moet er soms tussendoor pielen.. en dat met 50D+grip+2xflash = onhandig & zwaar.
Lees de TT eensquote:Op dinsdag 11 mei 2010 10:41 schreef DutchErrorist het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn kat die vanochtend uit de kraan ging drinken
Ik snap dat je mij overal op wil afsnauwen, maar dit is gewoon triest, als je wat naar boven scrolled zie je deze post staan.quote:
Dus houd nu eens op met zeuren.quote:Op maandag 10 mei 2010 21:53 schreef DutchErrorist het volgende:
Ik vind de foto wel mooi, alleen overbelicht, en heel fel, vooral het blad. die vlieg staat er wel mooi op
Mooie compositie helaas aardig wat ruis als je em groot bekijktquote:Op dinsdag 11 mei 2010 10:41 schreef DutchErrorist het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn kat die vanochtend uit de kraan ging drinken
Vond ik juist wel mooi..quote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:45 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Mooie compositie helaas aardig wat ruis als je em groot bekijkt
[ afbeelding ]
+ Vorming van de brug, compositie, croppingquote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:45 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Mooie compositie helaas aardig wat ruis als je em groot bekijkt
[ afbeelding ]
+ Leuk lijnenspel.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 13:19 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
+ Vorming van de brug, compositie, cropping
- Grijs, veel grijs, beetje saaie kleurig. Meer contrast?
[ link | afbeelding ]
Klikbaar
Aangezien ik veel roei, en mijn camera in de tas had vond ik dit wel even een leuke gelegenheid
+ Bloem.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 17:36 schreef missyB het volgende:
mm bovenstaande foto boeit mij dus totaal niet.
De schoentjes ernaast ook beetje te gemaakt naar mijn idee.
maae omdat het jou hobby is boeit het jou gewoon wel.
De schoentjes hebben ook wel weer een grappig effect
[ afbeelding ]
Heb je een fotografische vraag, vraag het de expert, deel 13quote:Op dinsdag 11 mei 2010 18:17 schreef missyB het volgende:
jee mijn poezelige handje nog wel hahahahaha
Even vraagje, ik fotografeer met 18-55 mm waT DOET EEN 200 MM lens voor mij?
is het zo dat ik daarmee objecten dichterbij haal zonder dat er teveel van achtergrond verdwijnt?
(geen verstand dus he van fotoos maken)
- Te weinig focus, wat wil je laten zien?? hand die bloem vasthoud? Bloem zelf? totaal plaatje?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 17:36 schreef missyB het volgende:
mm bovenstaande foto boeit mij dus totaal niet.
De schoentjes ernaast ook beetje te gemaakt naar mijn idee.
maae omdat het jou hobby is boeit het jou gewoon wel.
De schoentjes hebben ook wel weer een grappig effect
[ afbeelding ]
Erg netjes! Krijg echt het gevoel dat het daar flink waait en dat er een tering noodweer op af aan het komen is. De foto laat duidelijk zien dat moeder Natuur overweldigend kan zijnquote:Op dinsdag 11 mei 2010 18:59 schreef Vixxen het volgende:
[..]
- Te weinig focus, wat wil je laten zien?? hand die bloem vasthoud? Bloem zelf? totaal plaatje?
+ Bloemen foto!![]()
Hier mijn eigen foto van een tijdje terug.
[ afbeelding ]
Zelf kritiek: Stukje aan de onderkant met wat takken/beplanting moet weg..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |