+Als eerste probeersel vind ik hem heel goed geslaagd. Ik houd niet zo van het hele overdreven HDR en dit is heel subtiel.quote:
Linkeroog (voor de kijker) valt iets uit de toon bij het andere oog (groener). Misschien aanpassen met verzadiging. Maar voor de rest mooie fotoquote:Op maandag 3 mei 2010 18:26 schreef Texas2step het volgende:
ben altijd bang dat ik een foto te veel bewerkt heb.
[ afbeelding ]
+ Achtergrond, niet teveel afleidingquote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:23 schreef Surf_Bunny het volgende:
Een experimentje, miss teveel gecropt?
[ afbeelding ]
Ik zit op een niet-gecalibreerd laptopscherm hier, maar is je witbalans in die laatste foto wel helemaal in orde Ruud?quote:
Stond niet helemaal lekker nee. Nu beter?quote:Op woensdag 5 mei 2010 03:14 schreef Omniej het volgende:
[..]
Ik zit op een niet-gecalibreerd laptopscherm hier, maar is je witbalans in die laatste foto wel helemaal in orde Ruud?
Veel te donker als je het mij vraagt.quote:Op woensdag 5 mei 2010 19:46 schreef Ruud het volgende:
[..]
Stond niet helemaal lekker nee. Nu beter?
http://farm5.static.flickr.com/4006/4579491979_238f641675_b.jpg
Nog steeds rossig en idd donker je moet even proberen dat rode eruit te halen kijk maar naar de lucht.quote:Op woensdag 5 mei 2010 19:46 schreef Ruud het volgende:
[..]
Stond niet helemaal lekker nee. Nu beter?
http://farm5.static.flickr.com/4006/4579491979_238f641675_b.jpg
+ ZEEEEEEEEEEEEEEE. Zomergevoelquote:Op donderdag 6 mei 2010 03:47 schreef TimeJumper het volgende:
@Conekiller
Ik vind het onderwerp van de foto "het toetsenbord" niet zo interessant eigenlijk.
Rechts op de foto vind ik wat storen, dat vage buiten het toetsenbord.
Voor de rest vind ik de foto wel mooi genomen. Maar ik houd wel van foto's die scherpte en onscherpte weergeven.
Ahum, aldus mijn mening als leek![]()
Verder vind ik de natuurfoto's het mooist als ik het topic zo doorlees (kijk).
Vooral de foto's van Omniej, Ruud enNeo-Mullen.
Ook de foto van dat oude veroeste hek, ik weet niet meer van wie die was. (inderdaad jammer van dat lapje wat eraan hangt)
[ afbeelding ]
Blommetjesquote:Op donderdag 6 mei 2010 11:33 schreef Xantalien het volgende:
[..]
+ ZEEEEEEEEEEEEEEE. Zomergevoel![]()
+ de kleuren van de rotsen en water komen goed uit
- Had toch liever iets minder van de rotsen/geen stoeltjes gezien, en wat meer van het water.
-
[ afbeelding ]
Tulpen velden stonden vorige week in bloei
+Intressant onderwerpquote:Op donderdag 6 mei 2010 19:46 schreef TedjeKroketje het volgende:
+ Ondanks dat ze wss bewogen mooi scherp
+ Mooie compositie
- Links wat te strak afgesneden
[ afbeelding ]
.. dit meen je nietquote:Op donderdag 6 mei 2010 19:46 schreef TedjeKroketje het volgende:
+ Mooie compositie
[ afbeelding ]
auto's?quote:Op vrijdag 9 april 2010 17:49 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Weer een uitgebeten plaat van mij (twijfel erg of ik hem niet al ergens heb neergezet), maar komt door omstandigheden en het extreme gebrek aan fotosjop skillz.
[ afbeelding ]
+ Mooie warme plaat, geeft een duidelijke sfeer impressie.
+ Voor het gebrek aan statief toch mooie shot geworden.
- Denk dat de auto's eraf gecropped hadden kunnen worden, doet af aan de sfeer.
Oef... Selectief z/w en een onrealistisch gephotoshopte bokeh.quote:Op donderdag 6 mei 2010 19:46 schreef TedjeKroketje het volgende:
+ Mooie compositie
[ afbeelding ]
Ik vind dit eigenlijk niet zo'n mooie foto.quote:Op donderdag 6 mei 2010 22:19 schreef Conekiller het volgende:
+ poezie
+ arrogante blik
+ focus
- no cheezeburger?
@work
[ afbeelding ]
klikbaar
Haha tof!quote:Op donderdag 6 mei 2010 23:34 schreef Arean het volgende:
[..]
Ik vind dit eigenlijk niet zo'n mooie foto.
+ De kleur is wel homogeen (blauwig)
-De achtergrond is wat rommelig
-Onderwerp wat mij betreft niet echt interessant
Ik zag deze verleden v.s. heden conversatie op bevrijdingsdag
[ afbeelding ]
positief licht invalquote:Op woensdag 5 mei 2010 23:49 schreef Conekiller het volgende:
[ afbeelding ]
F3.5 1/15sec ISO 6400, in zwart/wit
Sony a500 18/55, niks geedit.alleen wat gecropt.
Eindelijk weer een SLR. M'n analoog Minolta 505si Super is een paar jaar terug gestolen bij een inbraak. Eindelijk weer een goede camera
Wel wennen nog even
sorry kon het net laten,quote:Op donderdag 6 mei 2010 23:34 schreef Arean het volgende:
[..]
Ik vind dit eigenlijk niet zo'n mooie foto.
+ De kleur is wel homogeen (blauwig)
-De achtergrond is wat rommelig
-Onderwerp wat mij betreft niet echt interessant
[ afbeelding ]
Geweldig tafereel. Deze vraagt om een bewerking, rechterzijde in WO II kleuren (das wat vlakker, trek de verzadiging omlaag) en links zo kleurrijk mogelijk zonder onmogelijk te wordenquote:Op donderdag 6 mei 2010 23:34 schreef Arean het volgende:
+Leuk uitgangspuntenquote:Op vrijdag 7 mei 2010 07:45 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Geweldig tafereel. Deze vraagt om een bewerking, rechterzijde in WO II kleuren (das wat vlakker, trek de verzadiging omlaag) en links zo kleurrijk mogelijk zonder onmogelijk te worden
+ tafereel
+ uitsnede
- standpunt
- nu is het de museum-idee, je ziet dat het 'nep' is, dus misschien beetje mee spelen
Oke dan, nu eentje van mij:
[ afbeelding ]
Schloss Waldeck in Duitsland
Meer vind je hier.
WAt is precies een flare?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 11:28 schreef jack4ya het volgende:
Schloss:
+ Mooie, zachte zon
+ Zon 'wijst' naar schloss
- flare links (ik vind flares vaak wel mooi, deze stoort me echter.)
opmerking:
aflopendheid links, voornamelijk in het water, gevoelsmatig voelt het scheef (al hoewel het ws. helemaal goed is)
persoonlijk:
Ik zou graag iets meer saturatie zien, of iets anders wat het 'crispy-er' maakt.
Tot mijn voortdurende en grote verdriet ben ik mijn originele foto's van Vietnam en Cambodia kwijt.
Waaronder deze (onbewerkte):
[ afbeelding ]
Zelfkritiek:
+ lichtval op voorste monnik: stof komt mooi uit
+ structuur van stenen, lijkt bijna hdr.
+ grappig 'twijfel'voetje van monnik
- achterste monnik is wat donker
Zondequote:Op vrijdag 7 mei 2010 11:28 schreef jack4ya het volgende:
Tot mijn voortdurende en grote verdriet ben ik mijn originele foto's van Vietnam en Cambodia kwijt.
Angkor Wat?quote:Waaronder deze (onbewerkte):
[ afbeelding ]
Dank voor je kritiek, foto en zelfkritiekquote:Op vrijdag 7 mei 2010 11:28 schreef jack4ya het volgende:
Schloss:
+ Mooie, zachte zon
+ Zon 'wijst' naar schloss
- flare links (ik vind flares vaak wel mooi, deze stoort me echter.)
opmerking:
aflopendheid links, voornamelijk in het water, gevoelsmatig voelt het scheef (al hoewel het ws. helemaal goed is)
persoonlijk:
Ik zou graag iets meer saturatie zien, of iets anders wat het 'crispy-er' maakt.
Waaronder deze (onbewerkte):
[ afbeelding ]
Zelfkritiek:
+ lichtval op voorste monnik: stof komt mooi uit
+ structuur van stenen, lijkt bijna hdr.
+ grappig 'twijfel'voetje van monnik
- achterste monnik is wat donker
Mijn bedoel was juist om het overdreven te photoshoppen.quote:Op donderdag 6 mei 2010 23:16 schreef Omniej het volgende:
[..]
Oef... Selectief z/w en een onrealistisch gephotoshopte bokeh.
De achtergrond subtiel onscherper maken kan op zich best, maar had dan op z'n minst het bankje e.d. ook scherp gelaten. Veel te veel photoshop als je het mij vraagt, zonder al dat gedoe was de foto een stuk mooier geweest.
Yup. 1 advies:quote:Op vrijdag 7 mei 2010 18:25 schreef Ruud het volgende:
[..]
Zonde![]()
Wel een goede reden om weer terug te gaan
[..]
Angkor Wat?
Compositie van deze 3 persoonen is een beetje druk, (heb je hier niet volledig in de hand natuurlijk) maar verder een fijne crispy plaat!quote:Op donderdag 6 mei 2010 14:40 schreef Dark_Angelus het volgende:
Gisteren bevrijdingsfestival.
[ link | afbeelding ]
Klikbaar
Ben er al geweest (op m'n 1e grote reis)quote:Op vrijdag 7 mei 2010 20:25 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Yup. 1 advies:
Ga niet naar Angkor als 1 van je eerste grote reizen. Je bent tempelverpest voor de rest van je (wereld)reizen.
EOS1DMII met 24-70 F2.8, althans de juiste EXIF staat wel op mijn Flickrquote:Op vrijdag 7 mei 2010 20:42 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Compositie van deze 3 persoonen is een beetje druk, (heb je hier niet volledig in de hand natuurlijk) maar verder een fijne crispy plaat!
Wilde ik nog even kwijt.![]()
Waarmee gemaakt?
Drievoudige backups en nog steeds kwijtgeraakt?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 20:23 schreef jack4ya het volgende:
Geen idee hoe ik de foto's ben kwijt geraakt. Zelfs mijn 3voudige gebackupte (?) systeem bevatte de verkleinde foto's.
Nu maak ik gelijk een dvd die ik in een brandbestendige koffer gooi. En ik gooi ze op mijn werk op een schijf. En ik gooi ze online in een map. Overkill? Absoluut, maar het is nu 2 jaar geleden en nóg vind ik het zoooo zonde. Laatst toch maar een boekje met de 640px foto's gemaakt. Beter iets dan niets.
- Linkerkant moet je even iets verder afknippen.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 20:12 schreef scoloo het volgende:
nog niet zolang bezig met fotograferen.
[ afbeelding ]
volgens mij aardig gelukt.
Qua compositie is 'ie in elk geval goed gelukt ja.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 20:12 schreef scoloo het volgende:
[ afbeelding ]
Lees even goed de regels door die gelden in dit topic.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 20:12 schreef scoloo het volgende:
[ afbeelding ]
+ Mooie kleurenquote:Op vrijdag 7 mei 2010 18:59 schreef TedjeKroketje het volgende:
+ Helde kleuren
+ Uitstraling van de monnik
- Voor mijn gevoel oogt de foto wat te donker. Zou mooier geweest zijn als de monniken echt eruit springe.
[..]
Mijn bedoel was juist om het overdreven te photoshoppen.Zodat het meer lijkt alsof de oudjes er niet bij horen.
Nieuwe!
[ afbeelding ]
+ Natuurfotoquote:Op zaterdag 8 mei 2010 20:12 schreef scoloo het volgende:
[ afbeelding ]
Er is al wat gezegd, waar ik me bij aansluit. Je foto mist vooral wat helderheid, kleurtjes en contrast. Allemaal te fixen met een workflow pakketquote:Op zaterdag 8 mei 2010 20:12 schreef scoloo het volgende:
[ afbeelding ]
Danke sehr! Hoe bedoel je trouwens een speelsere horizon? Foto is nog geen 4 uur oud en het wat een moeilijke lucht om fatsoenlijk te fotograferenquote:Op zaterdag 8 mei 2010 22:25 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Er is al wat gezegd, waar ik me bij aansluit. Je foto mist vooral wat helderheid, kleurtjes en contrast. Allemaal te fixen met een workflow pakketDe plaat verder qua indeling is prima zo.
Dan eentje van mij, een z/w poging![]()
[ afbeelding ]
Ben benieuwd wat jullie er van vinden.
@Neo-Mullen: Heb je foto net gemist![]()
+ Prachtige kleuren
+ mooi landschap, super dat dit kan in NL
+ prima HDR bewerking, goed gedaan (photomatix?)
- compositie; horizon had speelser gemogen hoger/lager
+/- Tis imho een mooie bewerking, maar puristen zullen de saturatie te wild vinden
Die eerste 2 waren op dezelfde plek gemaakt: alleen de 1e was een gewone foto met nogal wat fouten erin. De 2e is uit een iets andere hoek genomen met HDR.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 22:25 schreef jack4ya het volgende:
Hoe vaak heb ik nu die foto van Limburg gezien. 3x? Eerst met paardje/schaduw aan de rand, toen nog 1... Of zijn ze niet van jou?
Overigens vind ik deze het aardigst.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |