abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80843841
Weer wat foto's en Stali jou mos zie je op de onderste foto, nogmaals bedankt, de garnalen vinden het super.

Omdat de L134 zo mooi is en nog wat foto's van de planten, kijk hoe snel ze groeien.

1.5 week geleden linkerkant

Nu de linkerkant

Zoals je op de foto kan zien heb ik het kienhout bedekt met veel javamos, heel mooi alleen het visdraad is echt lelijk, na hoeveel weken kan ik dit eraf halen of kan dit nooit ? Zonde want zonder het draad ziet het er super uit.
pi_80850500
Mooie foto's weer
Lekker rustig in je bak ook! Wanneer komen je discussen?

Ik zal eens proberen een foto te schieten hier thuis
pi_80850770

Zoals je ziet wat last van alg. Dit is al aan het minderen Van een bijna-hele-groene achterwand naar wat vlekken hier en daar. Remedie: Eens per week boenen met een afwasborstel.
En nee, mijn doorzichtige instroombuis is nog niet binnen en ja, er liggen wat kabels door de bak die ik nog moet wegwerken

De petricola's voelen zich helemaal thuis, en laten zich ook meer zien nu er meer steen in de bak ligt.

De bak van m'n man, waar een kogelvisje inkomt. Hij wilde geen achterwand etc, dus je ziet veel weerspiegelingen. Misschien haal ik 'm over om toch een achterwandje te gaan halen.
Het is een 60-liter panorama bakje!

Rob, volgens mij kun je die draad na een tijdje wel eraf halen. Ik weet alleen niet na hoe lang
pi_80851727
Na enkele weken moet het zijn vastgegroeid. Als het visdraad is oid, kun je het zelfs laten zitten

@Faith; mooie bak
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_80851954
visdraad lekker laten zitten, javamos groeit zo snel (best kutspul, voor je het weet ligt je hele aquarium er vol mee, overal en nergens) dat je binnen no time dat draad niet meer ziet
pi_80854927
Versteeg, zoveel visdraad is heel erg lelijk en ook niet nodig. Wanneer je vanuit het midden het er slechts 1 keer op vastzet is dit voldoende, de rest er een beetje omheen draaien en het pakt.

Overigens is Javamos ook geen plaag zoals hier gesuggereerd wordt. Het groeit tot een volle bos uit en wanneer je het op een gegeven moment te veel vindt dan pluk je er wat vanaf. Niet anders als met andere planten.
pi_80855173
quote:
Op donderdag 29 april 2010 18:32 schreef Faithfulness het volgende:
[ afbeelding ]
Zoals je ziet wat last van alg. Dit is al aan het minderen Van een bijna-hele-groene achterwand naar wat vlekken hier en daar. Remedie: Eens per week boenen met een afwasborstel.
En nee, mijn doorzichtige instroombuis is nog niet binnen en ja, er liggen wat kabels door de bak die ik nog moet wegwerken

[ afbeelding ]
De petricola's voelen zich helemaal thuis, en laten zich ook meer zien nu er meer steen in de bak ligt.

[ afbeelding ]
De bak van m'n man, waar een kogelvisje inkomt. Hij wilde geen achterwand etc, dus je ziet veel weerspiegelingen. Misschien haal ik 'm over om toch een achterwandje te gaan halen.
Het is een 60-liter panorama bakje!

Rob, volgens mij kun je die draad na een tijdje wel eraf halen. Ik weet alleen niet na hoe lang
Het is erg mooi geworden Faith!
En dat alg is die dezelfde als men wel eens op de voorruit heeft?

Wat voor kogelvisje nemen jullie? Tof dat-ie een eigen bakje krijgt.
Ben nog altijd blij dat ik dit ook met mijn kikkertjes gedaan heb. Ze komen op deze manier meer tot hun recht en je weet dat ze dan ook voldoende eten krijgen. Zal met het kogelvisje niet anders zijn, denk ik.
pi_80875346
Wat zijn die petricola's gaaf zeg, meer foto's
pi_80875536
quote:
Op donderdag 29 april 2010 20:39 schreef Stali het volgende:
Versteeg, zoveel visdraad is heel erg lelijk en ook niet nodig. Wanneer je vanuit het midden het er slechts 1 keer op vastzet is dit voldoende, de rest er een beetje omheen draaien en het pakt.

Overigens is Javamos ook geen plaag zoals hier gesuggereerd wordt. Het groeit tot een volle bos uit en wanneer je het op een gegeven moment te veel vindt dan pluk je er wat vanaf. Niet anders als met andere planten.
nou ben ik het niet mee eens. Javamos laat ook vaak (bij mij iig wel!, misschien door de vissen ofzo) plukjes los en dat beland weer op de bodem.
Gewoon opruimen natuurlijk, maar het is wel iets om op te letten
pi_80875615
die garnalen he? planten die zich niet voort zodat je er straks met 100-en zit?
pi_80878232
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 16:07 schreef KonnieKipke het volgende:
die garnalen he? planten die zich niet voort zodat je er straks met 100-en zit?
uhh ja
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_80892610
Nou Rob, tief die rommel maar snel weg dan. Ik was me er totaal niet van bewust iig.

Vrij lullig om te lezen dat het eventueel je hele aquarium zal verpesten. Weet ook niet wat me überhaupt bezielde om je zomaar wat javamos op te sturen. Veel sterke in ieder geval.

[ Bericht 53% gewijzigd door Stali op 01-05-2010 01:06:54 ]
pi_80893144
quote:
Op donderdag 29 april 2010 20:47 schreef Stali het volgende:

[..]

Het is erg mooi geworden Faith!
En dat alg is die dezelfde als men wel eens op de voorruit heeft?

Wat voor kogelvisje nemen jullie? Tof dat-ie een eigen bakje krijgt.
Ben nog altijd blij dat ik dit ook met mijn kikkertjes gedaan heb. Ze komen op deze manier meer tot hun recht en je weet dat ze dan ook voldoende eten krijgen. Zal met het kogelvisje niet anders zijn, denk ik.
Inderdaad, van dat baard/penseel-alg, zeer hardnekkig. Van de ruiten haal ik het weg met een (schone!) schuurspons, van de achterwand dus met een (wederom schone!) afwasborstel Werkt prima, geen chemische middeltjes nodig, enkel geduld

Manlief is gevallen voor de dwergkogelvis. Ik vind ze ook supercute, maar het is toch echt het visje dat HIIIIIIJ graag wil. Kogelvisjes willen nog wel eens in de vinnen van andere vissen bijten, dus no way dat dat in mijn aqua komt
Ben erg benieuwd naar jouw kikkerbak, Stali

Rob, ik vind je L-nummertjes geweldig mooi! Zal proberen nog wat foto's te maken v/d week van de petricola's. Nieuwe camera, nieuwe kansen he?
Tot die tijd mag je het doen met:

Het zal jullie vast niet verbazen als ik zeg dat Dalmatiërs mijn lievelingshonden zijn en die op de verlanglijst staat voor als we verhuizen gaan

Hoe gaat het met jullie nano, Kreator?
  Official ESF Kreviewer zaterdag 1 mei 2010 @ 12:03:54 #189
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_80898154
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 01:19 schreef Faithfulness het volgende:
Hoe gaat het met jullie nano, Kreator?
Sinds ik de garnaaltjes erin heb, is alle alg verdwenen. De bak doet het uitstekend!

Heb nog wel een zielig huilverhaal. . Gisteren de vissen gevoerd en een uur later kijkt m'n vriendin naar de visjes, ik kom erbij staan. Ziet ze ineens dat 1 van de modderkruipers vast zit (zo half over het randje van de buis van de pomp...). Dus wij meteen in actie komen, beestje losgemaakt...

Vlak daarna zag ie er zo uit:

Nu is die plek in het midden een beetje wittig en hij ligt al een dag gewoon overal in de bak (dus niet meer verstopt). Hij zwemt ook moeilijk. Hopelijk gaat ie het halen.

Maar voor de rest gaat het dus prima. Bak is schoon en helder en de garnalen groeien hard, de kreeftjes vermaken zich en de visjes doen het prima.

-edit- beetje slechte focus, maar zo ziet het er na een dag uit:

pi_80898367
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 00:48 schreef Stali het volgende:
Nou Rob, tief die rommel maar snel weg dan. Ik was me er totaal niet van bewust iig.

Vrij lullig om te lezen dat het eventueel je hele aquarium zal verpesten. Weet ook niet wat me überhaupt bezielde om je zomaar wat javamos op te sturen. Veel sterke in ieder geval.
Hehe nee man, het is echt een mooi stukje mos en het groeit redelijk en het staat mooi
pi_80939439
I need feedback

Hello,

Na vele mooie topics gelezen te hebben in dit sub-forum is het mijn beurt. Heb sinds 3/4 maanden mijn eerste aquarium en heb de indeling al (te) vaak veranderd echter de laatste maand is er gelukkig niks meer veranderd. Had in het begin veel verschillende planten besteld om te kijken welke ik echt mooi vond. Dit is nu mijn aquarium ben benieuwd naar feedback.

Vind de rechterkant voor me gevoel nog niet echt af of mis een bepaalde plant. Dat kan komen omdat de lotusbladeren zo gigantisch groot zijn. In het midden heb ik wat rode planten maar die komen er nog niet heel mooi uit en links staan veel cognacplanten maar die moeten nog meer groeien, dan kan de linkerkant erg mooi worden voor me gevoel. Verder zien jullie verschillende oranje legholen, kokosnoten en een mooi leisteenhuisje. Dit is bedoeld voor de l134 en de dwergcichliden.

In het midden staat een groot stuk kienhout met veel javamos erop, dit geeft een mooi contrast en de garnalen vinden het fijn. Heb hier nog 3 stukken kienhout liggen maar ik kon geen ruimte hiervoor vinden, jullie wel ?

Dus de vragen, kritisch op alles wat jullie zien, wat zouden jullie anders doen ? Algemene indruk? Missen er nog planten of moeten er nog planten bij ?

Linkergedeelte

Middengedeelte

Rechtergedeelte

Rechterzijkant

Totaal

Close up
  zondag 2 mei 2010 @ 18:14:36 #192
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_80940474
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 12:03 schreef Kreator het volgende:

[..]

Sinds ik de garnaaltjes erin heb, is alle alg verdwenen. De bak doet het uitstekend!

Heb nog wel een zielig huilverhaal. . Gisteren de vissen gevoerd en een uur later kijkt m'n vriendin naar de visjes, ik kom erbij staan. Ziet ze ineens dat 1 van de modderkruipers vast zit (zo half over het randje van de buis van de pomp...). Dus wij meteen in actie komen, beestje losgemaakt...

Vlak daarna zag ie er zo uit:

[ afbeelding ]

Nu is die plek in het midden een beetje wittig en hij ligt al een dag gewoon overal in de bak (dus niet meer verstopt). Hij zwemt ook moeilijk. Hopelijk gaat ie het halen.

Maar voor de rest gaat het dus prima. Bak is schoon en helder en de garnalen groeien hard, de kreeftjes vermaken zich en de visjes doen het prima.

-edit- beetje slechte focus, maar zo ziet het er na een dag uit:

[ afbeelding ]
Modderkruipertje is overleden
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_80945227
Ahh
Prrrrttt
  Official ESF Kreviewer zondag 2 mei 2010 @ 21:53:11 #194
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_80949304
Idd. .

Maar eh. Laat je zo'n beestje nou als voer liggen voor de garnalen en kreeftjes, of haal je em eruit... .
pi_80950040
quote:
Op zondag 2 mei 2010 17:42 schreef versteegrob het volgende:
I need feedback

Hello,

Na vele mooie topics gelezen te hebben in dit sub-forum is het mijn beurt. [
You have got te be fucking kidding me! .

Lekker copy/paste geneuzel weer. Btw, het ziet er wel heel mooi uit.
pi_80950455
Zonde Samzz en Kreator.
Zelf laat ik een dood visje een dag liggen (of eerlijker gezegd dan kom ik er na een dag pas een keer achter) en aangevreten en wel haal ik het weg. Zou het in een nano niet te lang laten liggen iig.

Hoe gaat het verder met jullie aquarium?
  zondag 2 mei 2010 @ 23:04:38 #197
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_80952555
Nah, het is Krea's bakkie hoor Maar, hier kan ik wel antwoord op geven...

Het aquarium doet het super, de plantjes groeien goed, de waterwaardes zijn uitstekend en de visjes zijn actief. De garnalen vervellen goed en de alg is verdwenen.
pi_80952856
quote:
Op zondag 2 mei 2010 23:04 schreef Samzz het volgende:
Nah, het is Krea's bakkie hoor Maar, hier kan ik wel antwoord op geven...

Het aquarium doet het super, de plantjes groeien goed, de waterwaardes zijn uitstekend en de visjes zijn actief. De garnalen vervellen goed en de alg is verdwenen.
Dacht dat het van jullie samen was. Sorry. .

Maar goed bericht in ieder geval, fijn dat het zo goed gaat.
Heeft jullie nano ook een specifieke naam? Heb er nl. naar gekeken bij de aquariumwinkel hier in de buurt maar zag er enkel normale nanobakjes met een lamp erop geklemd. Zou zoiets als jouw partner heeft graag willen voor mijn kikkers. Mind you, ze zitten goed maar niet erg mooi (was eigenlijk mijn allereerste bakje). En zes dwergkikkers op 30 liter zou prima gaan.
  zondag 2 mei 2010 @ 23:49:54 #199
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_80954084
Het is een Fluval Edge

Geen probleem hoor We hebben hem wel samen gekocht en ingericht en zo. Maar hij is van Krea
pi_80954226
Fluval Edge. Zal er naar vragen. Dank je wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')