Het is erg mooi geworden Faith!quote:Op donderdag 29 april 2010 18:32 schreef Faithfulness het volgende:
[ afbeelding ]
Zoals je ziet wat last van alg. Dit is al aan het minderenVan een bijna-hele-groene achterwand naar wat vlekken hier en daar. Remedie: Eens per week boenen met een afwasborstel.
En nee, mijn doorzichtige instroombuis is nog niet binnen en ja, er liggen wat kabels door de bak die ik nog moet wegwerken
[ afbeelding ]
De petricola's voelen zich helemaal thuis, en laten zich ook meer zien nu er meer steen in de bak ligt.
[ afbeelding ]
De bak van m'n man, waar een kogelvisje inkomt. Hij wilde geen achterwand etc, dus je ziet veel weerspiegelingen. Misschien haal ik 'm over om toch een achterwandje te gaan halen.
Het is een 60-liter panorama bakje!
Rob, volgens mij kun je die draad na een tijdje wel eraf halen. Ik weet alleen niet na hoe lang
nou ben ik het niet mee eens. Javamos laat ook vaak (bij mij iig wel!, misschien door de vissen ofzo) plukjes los en dat beland weer op de bodem.quote:Op donderdag 29 april 2010 20:39 schreef Stali het volgende:
Versteeg, zoveel visdraad is heel erg lelijk en ook niet nodig. Wanneer je vanuit het midden het er slechts 1 keer op vastzet is dit voldoende, de rest er een beetje omheen draaien en het pakt.
Overigens is Javamos ook geen plaag zoals hier gesuggereerd wordt. Het groeit tot een volle bos uit en wanneer je het op een gegeven moment te veel vindt dan pluk je er wat vanaf. Niet anders als met andere planten.
uhh jaquote:Op vrijdag 30 april 2010 16:07 schreef KonnieKipke het volgende:
die garnalen he? planten die zich niet voort zodat je er straks met 100-en zit?
Inderdaad, van dat baard/penseel-alg, zeer hardnekkig. Van de ruiten haal ik het weg met een (schone!) schuurspons, van de achterwand dus met een (wederom schone!) afwasborstelquote:Op donderdag 29 april 2010 20:47 schreef Stali het volgende:
[..]
Het is erg mooi geworden Faith!
En dat alg is die dezelfde als men wel eens op de voorruit heeft?
Wat voor kogelvisje nemen jullie? Tof dat-ie een eigen bakje krijgt.
Ben nog altijd blij dat ik dit ook met mijn kikkertjes gedaan heb. Ze komen op deze manier meer tot hun recht en je weet dat ze dan ook voldoende eten krijgen. Zal met het kogelvisje niet anders zijn, denk ik.
Sinds ik de garnaaltjes erin heb, is alle alg verdwenen. De bak doet het uitstekend!quote:Op zaterdag 1 mei 2010 01:19 schreef Faithfulness het volgende:
Hoe gaat het met jullie nano, Kreator?

Hehe nee man, het is echt een mooi stukje mos en het groeit redelijk en het staat mooiquote:Op zaterdag 1 mei 2010 00:48 schreef Stali het volgende:
Nou Rob, tief die rommel maar snel weg dan. Ik was me er totaal niet van bewust iig.
Vrij lullig om te lezen dat het eventueel je hele aquarium zal verpesten. Weet ook niet wat me überhaupt bezielde om je zomaar wat javamos op te sturen. Veel sterke in ieder geval.
Modderkruipertje is overledenquote:Op zaterdag 1 mei 2010 12:03 schreef Kreator het volgende:
[..]
Sinds ik de garnaaltjes erin heb, is alle alg verdwenen. De bak doet het uitstekend!
Heb nog wel een zielig huilverhaal.. Gisteren de vissen gevoerd en een uur later kijkt m'n vriendin naar de visjes, ik kom erbij staan. Ziet ze ineens dat 1 van de modderkruipers vast zit (zo half over het randje van de buis van de pomp...). Dus wij meteen in actie komen, beestje losgemaakt...
Vlak daarna zag ie er zo uit:
[ afbeelding ]
Nu is die plek in het midden een beetje wittig en hij ligt al een dag gewoon overal in de bak (dus niet meer verstopt). Hij zwemt ook moeilijk. Hopelijk gaat ie het halen.
Maar voor de rest gaat het dus prima. Bak is schoon en helder en de garnalen groeien hard, de kreeftjes vermaken zich en de visjes doen het prima.
-edit- beetje slechte focus, maar zo ziet het er na een dag uit:
[ afbeelding ]
You have got te be fucking kidding me!quote:Op zondag 2 mei 2010 17:42 schreef versteegrob het volgende:
I need feedback
Hello,
Na vele mooie topics gelezen te hebben in dit sub-forum is het mijn beurt. [
Dacht dat het van jullie samen was. Sorry.quote:Op zondag 2 mei 2010 23:04 schreef Samzz het volgende:
Nah, het is Krea's bakkie hoorMaar, hier kan ik wel antwoord op geven...
Het aquarium doet het super, de plantjes groeien goed, de waterwaardes zijn uitstekend en de visjes zijn actief. De garnalen vervellen goed en de alg is verdwenen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |