Cool. Ik ga denk ik eerst ff afwachten hoe het gaat nu en dan straks een paar garnaatljes erbij. Dan is het ook wel vol denk...quote:Op zaterdag 17 april 2010 11:14 schreef Markster het volgende:
als je ooit appelslakke wilt hebben, mijne hebben inmiddels 2 dotten met eitjes gelegd dus binnenkort slakken in overvloed
alles opruimen wat jij er niet inwiltquote:Op zaterdag 17 april 2010 11:20 schreef Kreator het volgende:
[..]
Cool. Ik ga denk ik eerst ff afwachten hoe het gaat nu en dan straks een paar garnaatljes erbij. Dan is het ook wel vol denk...
Doen die appelslakken nog iets nuttigs?
Serieus,waarom zo veel?quote:Op zondag 18 april 2010 15:32 schreef versteegrob het volgende:
Vandaag wat garnalen gekocht, heb nu de volgende garnalen in me bak, ziet er echt super gaaf uit, zal straks wat foto's maken
Neocaridina Heteropoda 500
Vuurgarnaal 150
Japonica's 200
Blue pearl 10
Crystal red 10
Verder complimenten gehad van een ervaren aquarium houder
Is idd iets wat met de tijd minder wordtquote:Op maandag 19 april 2010 11:58 schreef Kreator het volgende:
Mooi aquarium Rob..
Iemand een idee waarom mijn visjes nogal schuchter zijn? Schrikkerig enzo. Terwijl ik eigenlijk niet veel in de buurt ben...ik doe alleen smorgens de lamp aan, voeren en lamp uit. Toch zodra ik ook maar iets in de buurt kom, floep weg. Is dat gewoon iets waar ze aan moeten wennen?
Dit WAS het noodspulquote:Op dinsdag 20 april 2010 15:28 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Boh das een flink avontuur voor in de nacht
Mooi dat je ze nog hebt kunnen redden.
Daarom is het altijd verstandig om evt wat noodspullen te hebben liggen.
Daaronder een bruissteen + luchtpomp, reservepomp of onderdelen voor een extern filter.
Is dat zo'n zwarte bak met aan de ene kant waar het filter uitkomt, en de andere kant waar sponzen en watten in zitten?quote:Op dinsdag 20 april 2010 20:41 schreef Stali het volgende:
Weet iemand van jullie of het vaste filter van de Juwel gewoon bagger is? Dat idee heb ik nl. omdat er op het wateroppervlak altijd fijne "stofjes" lijken te drijven. Ik vul het filter enkel in beide vakken met witte dotten filterwatten. Is dit misschien verkeerd?
och bij mij gaat het in vlagen. zo is mijn bak nu weer geheel overgroeid omdat ik al in ruim een maand niet gesnoeid heb (alleen eten gegeven en water ververst)quote:Op woensdag 21 april 2010 23:31 schreef Prowl het volgende:
Wat de meesten hier in een week aan hun bak prutsen doe ik in een jaar
Goede tip, zal eens naar de indeling kijken.quote:Op donderdag 22 april 2010 10:04 schreef Leipo666 het volgende:
wit reflecteerd beter dan aluminium
standaard 54w T5 is 120cm, maar je hebt ook een speciale lengte voor Juwel bakken van 115cm (zodat deze perfect in 120cm aquaria passen)
misschien kun je het een en ander zo aanpassen dat deze lampen passen?
maar ik ken het probleem: de buitenste randen zijn altijd het lastigst. zelf plaats ik daar cryptocorynes en vallisneria omdat die wel met het mindere licht om kunnen gaan
Volgens mij is fluwel niet eens een merk en moet het gewoon fluval zijnquote:Op donderdag 22 april 2010 10:51 schreef Kreator het volgende:
Is fluwel en fluval trouwens hetzelfde merk?
ja dat dacht ik dus ook, omdat ik een Fluval heb.quote:Op donderdag 22 april 2010 11:13 schreef Prowl het volgende:
Volgens mij is fluwel niet eens een merk en moet het gewoon fluval zijn
Ik betaalde iets van 15 euro per 2 geloof ik..quote:Op zondag 25 april 2010 00:31 schreef Kreator het volgende:
ik heb 2 oranje dwergkreeftjes en 15 vuurgarnalen gekocht. Beestjes hebben de bak al bijna helemaal schoongegeten.. Zelfs de draadalg verdwijnt redelijk vlot nu.
Kreeftjes zijn wel duur..
Kun je de lampen niet aanpassen, en wat aan de inrichting veranderen, en wat planten die weinig licht nodig hebben, aan de buitenkant plaatsen? Kost je maar een paar euro, mocht je dan wat planten bij moeten nemen, maar das net zo effectiefquote:Op maandag 26 april 2010 01:10 schreef versteegrob het volgende:
Zoals jullie weten mis ik ongeveer 40 cm aan licht, aan beide kanten 20 cm.
Nu kan ik voor een nieuwe lichtbalk gaan van
http://www.arcadia-uk.info/product.php?pid=7&mid=10&lan=nl&sub=&id=4
icm 1 planten lamp en een normale lamp
planten lamp
http://www.arcadia-uk.info/product.php?pid=34&mid=10&lan=nl&sub=&id=4
normale lamp
http://www.arcadia-uk.info/product.php?pid=82&mid=10&lan=nl&sub=&id=4
Wat vinden jullie ? Doen voor 200 euro ben ik dan klaar? En welke lampen zouden jullie kiezen ? 2 x de planten lamp of beide 1 lamp ?
10 euro voor 13 garnaaltjes en 20 euro voor het kreeftenpaartje.quote:Op maandag 26 april 2010 07:27 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik betaalde iets van 15 euro per 2 geloof ik..
Wat heb jij ervoor betaald dan?
Die vervellenquote:Op maandag 26 april 2010 13:07 schreef Kreator het volgende:
Misschien een domme vraag hè. Maar eh.. ik heb sinds vrijdag dus die garnaaltjes.. en nu liggen er 2 of 3 witte velletjes van die garnalen op de bodem (die worden opgegeten door de kreeftjes). Vervellen die beestjes of zijn dat overleden garnalen?.
Ah cool. Ze hebben dan ook al veel gegeten en opgeschoond. Dus goed nieuws.quote:Op maandag 26 april 2010 13:08 schreef admiraal_anaal het volgende:
Die vervellendus dat is goed nieuws, dan groeien ze en zijn ze te groot voor hun oude schaal.
En de velletjes kan je gewoon laten liggen, zitten veel voedingsstoffen in die goed zijn voor de garnalen en kreeften
Mja, je bent niet 24/7 bij de bak, dus het kan zijn dattie al leeggezogen was natuurlijk.quote:Op maandag 26 april 2010 13:16 schreef Leipo666 het volgende:
een dode garnaal is rood, duidelijk anders dus dan een leeg wit velletje (al schrikt volgens mij iedereen wel de eerste keer)
Bij mij zijn ze lichtrozequote:Op maandag 26 april 2010 13:16 schreef Leipo666 het volgende:
een dode garnaal is rood, duidelijk anders dus dan een leeg wit velletje (al schrikt volgens mij iedereen wel de eerste keer)
Nog niet genoeg, heb er wel 8 die zwanger zijn maar dat kan nog 2 weken gaan duren. En daarna heb ik wel genoeg om met je te delenquote:
Wellicht ruilen tegen wat L144 kleintjesquote:Op maandag 26 april 2010 14:34 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Nog niet genoeg, heb er wel 8 die zwanger zijn maar dat kan nog 2 weken gaan duren. En daarna heb ik wel genoeg om met je te delen
Cool. Dat gaat idd wel aardig rap.quote:Op maandag 26 april 2010 15:22 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Vervellen gaat razendsnel..
Kijk maar; http://www.youtube.com/watch?gl=NL&hl=nl&v=QKoeeVcacDY
Oohh, dat ziet er leuk uit.quote:Op donderdag 22 april 2010 10:37 schreef admiraal_anaal het volgende:
ff mijn garnaaltje spammen hoor
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Binnenkort betere camera met Macrolens dus scherpere foto's
Idd.. Dat moest ik jullie gewoon laten zien hahaquote:
vuil? even schoonmaken helpt dan vaakquote:Op dinsdag 27 april 2010 09:41 schreef Kreator het volgende:
Pompje maakt ook ineens meer geluid dan voorheen.
Ben bang dat ik het zelf heb veroorzaakt. Had pompje even uitgezet en nét iets te lang gewacht na het insteken vd stekker om het reservoir bij te vullen (secondenwerk) met water zodat ie gelijk pompt. Sindsdien maakt ie een beetje rammelend geluid.quote:
Zal eens kijken. Het klinkt meer als het aanzuigdingpompje die in het apparaat zit. Geen idee wat voor pomp. Zit ingebouwd in de bak.quote:Op dinsdag 27 april 2010 10:05 schreef Leipo666 het volgende:
luchtbellen in de pomp kunnen ook behoorlijke herrie maken. even proberen die luchtbellen eruit te halen (wet niet wat voor pomp je hebt)
die beessies willen nou eenmaal beetje beschutting en privacy, net zoals zoveel grondbewoners (net zoals je modderkruipertjesquote:Op dinsdag 27 april 2010 09:41 schreef Kreator het volgende:
M'n ene kreeftje heeft een holletje gegraven onder een steen, is erin gekropen en zit daar nu al een dag. Misschien toch maar es een andere oplossing bedenken. Zodat ik ze ieg kan zien.
Pompje maakt ook ineens meer geluid dan voorheen.
Dat zeg je steeds nadat je er weer nieuwe vissen in hebt gegooitquote:Op woensdag 28 april 2010 12:01 schreef versteegrob het volgende:
Zeker, begin het vak te leren, eindelijk. Veel rust en verversen en het komt allemaal goed.
Om toch nog dode vissen te krijgen?quote:Op woensdag 28 april 2010 13:36 schreef versteegrob het volgende:
Valt wel mee toch, naja voor me gevoel gaat het beter en verlies geen vissen maar ga weer levend voer halen
Het is erg mooi geworden Faith!quote:Op donderdag 29 april 2010 18:32 schreef Faithfulness het volgende:
[ afbeelding ]
Zoals je ziet wat last van alg. Dit is al aan het minderenVan een bijna-hele-groene achterwand naar wat vlekken hier en daar. Remedie: Eens per week boenen met een afwasborstel.
En nee, mijn doorzichtige instroombuis is nog niet binnen en ja, er liggen wat kabels door de bak die ik nog moet wegwerken
[ afbeelding ]
De petricola's voelen zich helemaal thuis, en laten zich ook meer zien nu er meer steen in de bak ligt.
[ afbeelding ]
De bak van m'n man, waar een kogelvisje inkomt. Hij wilde geen achterwand etc, dus je ziet veel weerspiegelingen. Misschien haal ik 'm over om toch een achterwandje te gaan halen.
Het is een 60-liter panorama bakje!
Rob, volgens mij kun je die draad na een tijdje wel eraf halen. Ik weet alleen niet na hoe lang
nou ben ik het niet mee eens. Javamos laat ook vaak (bij mij iig wel!, misschien door de vissen ofzo) plukjes los en dat beland weer op de bodem.quote:Op donderdag 29 april 2010 20:39 schreef Stali het volgende:
Versteeg, zoveel visdraad is heel erg lelijk en ook niet nodig. Wanneer je vanuit het midden het er slechts 1 keer op vastzet is dit voldoende, de rest er een beetje omheen draaien en het pakt.
Overigens is Javamos ook geen plaag zoals hier gesuggereerd wordt. Het groeit tot een volle bos uit en wanneer je het op een gegeven moment te veel vindt dan pluk je er wat vanaf. Niet anders als met andere planten.
uhh jaquote:Op vrijdag 30 april 2010 16:07 schreef KonnieKipke het volgende:
die garnalen he? planten die zich niet voort zodat je er straks met 100-en zit?
Inderdaad, van dat baard/penseel-alg, zeer hardnekkig. Van de ruiten haal ik het weg met een (schone!) schuurspons, van de achterwand dus met een (wederom schone!) afwasborstelquote:Op donderdag 29 april 2010 20:47 schreef Stali het volgende:
[..]
Het is erg mooi geworden Faith!
En dat alg is die dezelfde als men wel eens op de voorruit heeft?
Wat voor kogelvisje nemen jullie? Tof dat-ie een eigen bakje krijgt.
Ben nog altijd blij dat ik dit ook met mijn kikkertjes gedaan heb. Ze komen op deze manier meer tot hun recht en je weet dat ze dan ook voldoende eten krijgen. Zal met het kogelvisje niet anders zijn, denk ik.
Sinds ik de garnaaltjes erin heb, is alle alg verdwenen. De bak doet het uitstekend!quote:Op zaterdag 1 mei 2010 01:19 schreef Faithfulness het volgende:
Hoe gaat het met jullie nano, Kreator?

Hehe nee man, het is echt een mooi stukje mos en het groeit redelijk en het staat mooiquote:Op zaterdag 1 mei 2010 00:48 schreef Stali het volgende:
Nou Rob, tief die rommel maar snel weg dan. Ik was me er totaal niet van bewust iig.
Vrij lullig om te lezen dat het eventueel je hele aquarium zal verpesten. Weet ook niet wat me überhaupt bezielde om je zomaar wat javamos op te sturen. Veel sterke in ieder geval.
Modderkruipertje is overledenquote:Op zaterdag 1 mei 2010 12:03 schreef Kreator het volgende:
[..]
Sinds ik de garnaaltjes erin heb, is alle alg verdwenen. De bak doet het uitstekend!
Heb nog wel een zielig huilverhaal.. Gisteren de vissen gevoerd en een uur later kijkt m'n vriendin naar de visjes, ik kom erbij staan. Ziet ze ineens dat 1 van de modderkruipers vast zit (zo half over het randje van de buis van de pomp...). Dus wij meteen in actie komen, beestje losgemaakt...
Vlak daarna zag ie er zo uit:
[ afbeelding ]
Nu is die plek in het midden een beetje wittig en hij ligt al een dag gewoon overal in de bak (dus niet meer verstopt). Hij zwemt ook moeilijk. Hopelijk gaat ie het halen.
Maar voor de rest gaat het dus prima. Bak is schoon en helder en de garnalen groeien hard, de kreeftjes vermaken zich en de visjes doen het prima.
-edit- beetje slechte focus, maar zo ziet het er na een dag uit:
[ afbeelding ]
You have got te be fucking kidding me!quote:Op zondag 2 mei 2010 17:42 schreef versteegrob het volgende:
I need feedback
Hello,
Na vele mooie topics gelezen te hebben in dit sub-forum is het mijn beurt. [
Dacht dat het van jullie samen was. Sorry.quote:Op zondag 2 mei 2010 23:04 schreef Samzz het volgende:
Nah, het is Krea's bakkie hoorMaar, hier kan ik wel antwoord op geven...
Het aquarium doet het super, de plantjes groeien goed, de waterwaardes zijn uitstekend en de visjes zijn actief. De garnalen vervellen goed en de alg is verdwenen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |