abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Official ESF Kreviewer zaterdag 17 april 2010 @ 10:45:13 #101
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_80413366
Oja, ik was nog niet wakker.
pi_80413957
als je ooit appelslakke wilt hebben, mijne hebben inmiddels 2 dotten met eitjes gelegd dus binnenkort slakken in overvloed
  Official ESF Kreviewer zaterdag 17 april 2010 @ 11:20:24 #103
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_80414081
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 11:14 schreef Markster het volgende:
als je ooit appelslakke wilt hebben, mijne hebben inmiddels 2 dotten met eitjes gelegd dus binnenkort slakken in overvloed
Cool. Ik ga denk ik eerst ff afwachten hoe het gaat nu en dan straks een paar garnaatljes erbij. Dan is het ook wel vol denk...
Doen die appelslakken nog iets nuttigs?
pi_80414403
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 11:20 schreef Kreator het volgende:

[..]

Cool. Ik ga denk ik eerst ff afwachten hoe het gaat nu en dan straks een paar garnaatljes erbij. Dan is het ook wel vol denk...
Doen die appelslakken nog iets nuttigs?
alles opruimen wat jij er niet inwilt

zijn net stofzuigers
pi_80446949
Vandaag wat garnalen gekocht, heb nu de volgende garnalen in me bak, ziet er echt super gaaf uit, zal straks wat foto's maken

Neocaridina Heteropoda 500
Vuurgarnaal 150
Japonica's 200
Blue pearl 10
Crystal red 10

Verder complimenten gehad van een ervaren aquarium houder
pi_80447228
quote:
Op zondag 18 april 2010 15:32 schreef versteegrob het volgende:
Vandaag wat garnalen gekocht, heb nu de volgende garnalen in me bak, ziet er echt super gaaf uit, zal straks wat foto's maken

Neocaridina Heteropoda 500
Vuurgarnaal 150
Japonica's 200
Blue pearl 10
Crystal red 10

Verder complimenten gehad van een ervaren aquarium houder
Serieus,waarom zo veel?
En de Neocaridina Heteropoda is de vuurgarnaal. Alleen daarbij het verschil dat de Neocaridina een wildkleur garnaal is waar nog niet mee gekweekt is. Zeg maar de voorloper van de vuurgarnaal. De vuurgarnaal is speciaal op kleur gekweekt. Daarbij, als je bijv 30/40 vuurgarnalen zou kopen dan heb je ook binnen enkele maanden de hoeveelheid die je nu gekocht hebt.

Leuke hoeveel wel hoor ben benieuwd hoe ze het gaan doen
pi_80447625
Kreeg dit weekend 2 leuke aanbiedingen dus vandaar maar ben er blij mee en ze kunnen nu lekker paren.
pi_80448792
Benieuwd naar de foto's Rob!

Hoe gaat het met je kikkertjes, Stali? ^^
pi_80462372
Foto's !

Vandaag dus veel garnalen binnen gekregen, ben benieuwd hoe snel zich gaan vermeerderen. Heb een harem dwergcichliden maar alleen de man zal af en toe een garnaaltje pakken, denk ik. Verder heb ik 1 dwergkogelvisje maar die kan volgens mij geen garnalen eten, de groep gaat dus aardig groeien. Straks als ik 5 discussen heb zullen er iets meer garnalen sneuvelen maar ik denk dat zich snel genoeg zullen vermeerderen, afijn hier de foto's !

Tevens zien jullie rechts de rode planten, vind deze echt super alleen hij staat onder een aantal waterplanten waardoor er te weinig licht binnen komt, daarom ga ik deze verplaatsen naar de linkerkant, aan de rechtkant komt dan een huisje van leisteen, die komt deze week binnen, dat is bedoelt voor de l134, het begint er aardig op te lijken nu. Alleen nog de ph-controller zien te fixen en dan is het aquarium qua inrichting af

Had trouwens 1 dag witte stip gehad deze week, heb de temperatuur verhoogd naar 30 graden en na 1 dag was het alweer over, iemand enig idee hoe zoiets kan komen ? Zit bijna nooit meer in het aquarium, verver wekelijk water, al een tijdje geen nieuwe vissen meer of zit witte stip in je water en is de kans altijd aanwezig ?

De hobby wordt met de dag leuker op deze manier, eindelijk geen tegenslag meer. Hoef me nu niet elke ochtend zorgen te maken of er geen dode vissen zijn, de waaiergarnalen verschalen ook wekelijks dus alles wijst erop dat het de goede kant op gaat. Moet alleen mezelf echt leren beheersen met voeren, geef nu dagelijks levend voer (artemia en rode muggenlarven, verder af en toe nog wat diepvriesvoer/vlokvoer)

De co2 voeg ik nu via de druppelmethode toe, dit doe ik nu al 3 dagen en het lijkt erop dat ik het al kan merken. 1 plant is nu binnen 3 dagen verdubbeld in groei ! Echt ziekelijk snel, krijg dinsdag me lange snoeier binnen van 60cm dus dan kan ik aan de slag. Verder komen morgen al me nieuwe lampen binnen, dan wordt alles nog groener, roder en mooier

Garnalen bende

Totaal plaatje

Eindelijk wordt de mosbal gebruikt

Deze mooie groene plant groeit nu super snel, weet iemand de naam ? En kan ik deze toppen en hierdoor vermeerderen ?

Volgende week komen er betere foto's, jullie moeten het hier nu even mee doen.
  Official ESF Kreviewer maandag 19 april 2010 @ 11:58:07 #110
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_80475773
Mooi aquarium Rob. .

Iemand een idee waarom mijn visjes nogal schuchter zijn? Schrikkerig enzo. Terwijl ik eigenlijk niet veel in de buurt ben...ik doe alleen smorgens de lamp aan, voeren en lamp uit. Toch zodra ik ook maar iets in de buurt kom, floep weg. Is dat gewoon iets waar ze aan moeten wennen?
pi_80476185
Vissen zijn soms gewoon zo
Mijn clownen zijn echt beesten.. Ze sloopte me planten, en zodra ik in de buurt was, zaten ze verstopt in een hoekje

De maanvissen daarin tegen vinden mij te interessant voor woorden, en kijken meteen naar boven als ik langsloop (omdat ze dan verwachten dat ze eten krijgen ), en deze vluchten totaal niet voor me..

Bij tetra's heb ik meerdere keren ervaren dat ze vluchten voor mensen..
Gedeeltelijk is het gewenning, en gedeeltelijk is het iets wat van nature is denk ik zo
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_80476424
quote:
Op maandag 19 april 2010 11:58 schreef Kreator het volgende:
Mooi aquarium Rob. .

Iemand een idee waarom mijn visjes nogal schuchter zijn? Schrikkerig enzo. Terwijl ik eigenlijk niet veel in de buurt ben...ik doe alleen smorgens de lamp aan, voeren en lamp uit. Toch zodra ik ook maar iets in de buurt kom, floep weg. Is dat gewoon iets waar ze aan moeten wennen?
Is idd iets wat met de tijd minder wordt
Zo te zien op je foto heb je genoeg schuilplekken dus dat is het probleem in ieder geval niet

@Rob: mooie bak hoor , hou wel rekening ermee als je appelslakken overlijden je een hoge nitrietpiek krijgt wat dodelijk kan zijn voor je garnalen?.
Verder ziet het er goed uit
pi_80480828
Hmm waarom zullen mijn appelslakken overlijden ? Heb ze pas 4 maanden en heb nu al 6 nestjes gehad of bedoel je wat anders ? Moet inderdaad geen nitriet hebben.

Krijg morgen een leisteen huisje binnen met 12 holen, ben benieuwd
pi_80489859
@rob
Je plantje is zo te zien Belgisch groen, en dat kan je prima toppen en weer planten!
Wanneer komen je discussen? op welke temperatuur ga je dan je aquarium instellen?
Het ziet er nu erg leuk uit! (weet je het echt zeker dat je discussen hierbij gaat doen??)
pi_80498242
Discussen komen op 28 graden, ze komen zeker. Ga het nog 1 keer proberen en pak het dit keer beter aan. De bak is nu stabiel alleen de ph-controller werkt nog niet. Als deze werkt breng ik de ph van 7.7 naar 6.8 dus verwacht dat ik ze over 2/3 weken eindelijk kan komen. Dan is me vriendin eindelijk blij

Goed nieuws: Heb binnen 2 weken een nieuwe elektrode voor mijn co2 set, duurt wel beetje lang maar hierna werkt mijn ph-controller hopelijk. Nu voeg ik co2 toe via de bellenmethode, verre van ideaal maar er komt co2 binnen.

Morgen ochtend komen de 2 nieuwe lampen binnen, een huisje van leisteen en 4 bosjes Ammannia senegalensis (Cognacplant). Verder nog wat planten voeding, een handig plantentang van 60cm

Verder moest ik toch nog wat planten verplaatsen in het aquarium ivm licht van de drijfplanten, zal morgen avond weer wat foto's posten van het totaal plaatje

ps: Het is hier wel een stuk rustiger dan eerst, jammer

[ Bericht 51% gewijzigd door anon_10041401 op 20-04-2010 00:50:10 ]
pi_80521013
Vannacht voor ik naar bed ging, wierp ik nog een blik op tijdelijke aquarium. Tot mijn grote schrik hingen daar 7 vissen naar lucht te happen bovenin het aquarium. Ik grijp mijn watertest en constateer tegelijkertijd dat het filter niet meer werkt. Geen tijd voor testen, tijd voor actie. Met gemak krijg ik de visjes in het netje. Lusteloos en apatisch. Ik stop ze in een opvangbakje (echt tupperware!) en doe er wat druppels easylife bij.

Wat te doen? Allereerst test ik het water van zowel de bak die staat in te draaien als de bak waar de visjes tijdelijk inzitten. De waardes komen overeen, behalve het nitriet, dat in de bak waar de visjes zaten lichtelijk hoog is. Ondertussen check ik het filter. Is het stopcontact stuk? Stekker eruit? Nee, alles zat goed. Hij is stuk. Fuck fuck fuck.

Er zit niets anders op dan de visjes in de nieuwe bak te doen. 5½e dag te vroeg. Het is niet anders. Tot half vijf ben ik ben ik bezig met langzaam druppelen, dan doe ik de visjes in de nieuwe bak. Met angst in het hart ga ik naar bed.

Rond 9 uur vanmorgen word ik wakker. Ik spring uit bed om de visjes te bekijken. Zullen ze nog leven?
En jawel; De visjes zwemmen vrolijk in de nieuwe bak rond. Ze hebben hun kleur terug en komen direct af op het geluid van het openen van het voerluikje (wie zegt dat vissen dom zijn? ).

Komende dagen zal ik vaak het water testen en alles goed in de gaten houden.
Tot zover het nachtelijk avontuur
pi_80522654
Boh das een flink avontuur voor in de nacht

Mooi dat je ze nog hebt kunnen redden.
Daarom is het altijd verstandig om evt wat noodspullen te hebben liggen.
Daaronder een bruissteen + luchtpomp, reservepomp of onderdelen voor een extern filter.

Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_80526429
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 15:28 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Boh das een flink avontuur voor in de nacht

Mooi dat je ze nog hebt kunnen redden.
Daarom is het altijd verstandig om evt wat noodspullen te hebben liggen.
Daaronder een bruissteen + luchtpomp, reservepomp of onderdelen voor een extern filter.

Dit WAS het noodspul
Heb nog wel een kleine 30liter bak, maar die wilde ik pas v/d week gaan indraaien, omdat er nu al 2 grote aquaria stonden
pi_80535482
En zoiets dan net ontdekken als je op punt staat naar bed te gaan.
Ben in ieder geval blij te horen dat je ze hebt gered en het zo goed is gegaan.

Btw, loop je filter wel nog goed na he? Misschien is het slechts vastgelopen door wat vuil. Heb ook wel een keer gedacht dat er een filter kapot was maar bij lang naspoelen met heet water kwam er ineens vieze slijmerige drek uit. Zal wel een bijna vergaan plantenblad zijn geweest.
pi_80535545
Ps. Kikkers gaat het heel goed mee. Het is weer een best bakje met maar 28 liter gevuld. Grmbl, misschien moet ik mijn hoofdbak maar weg doen want klein gaat gewoon het beste. Alle snor en baardalg waren uit de hoofdbak helemaal verdwenen en nu ineens sinds een paar dagen heb ik weer allemaal draadalg. .

Weet iemand van jullie of het vaste filter van de Juwel gewoon bagger is? Dat idee heb ik nl. omdat er op het wateroppervlak altijd fijne "stofjes" lijken te drijven. Ik vul het filter enkel in beide vakken met witte dotten filterwatten. Is dit misschien verkeerd?
pi_80538017

Wat planten voeding, ben nu wel compleet

Totaal plaatje, wat vinden jullie van de inrichting ? Ben nu klaar, eindelijk. Er komen alleen nog wat l134 in en natuurlijk de discussen. Heb er nieuwe lampen in gedaan, veel mooier licht en de planten gaan er beter van groeien.
pi_80538584
ziet er leuk uit, beetje kaal alleen aan de linkerkant.

daarbij ben je nooit klaar. Ik gooi me planten zowat elke 2 maanden weer een beetje om

"denk toch dat die plant daar mooier staat "
pi_80539538
Deed ik ook maar nu niet meer, rust in de bak
pi_80544101
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 20:41 schreef Stali het volgende:
Weet iemand van jullie of het vaste filter van de Juwel gewoon bagger is? Dat idee heb ik nl. omdat er op het wateroppervlak altijd fijne "stofjes" lijken te drijven. Ik vul het filter enkel in beide vakken met witte dotten filterwatten. Is dit misschien verkeerd?
Is dat zo'n zwarte bak met aan de ene kant waar het filter uitkomt, en de andere kant waar sponzen en watten in zitten?

Zo ja; heb je bij de linkerkant (uitstroom) geen pijpje op het pompje zitten? Want dan gaat ie net wat "harder", omdat het niet uit z'n geheel eruit komt..
Prrrrttt
  woensdag 21 april 2010 @ 14:08:37 #125
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_80558763
Ik zit eraan te denken om mijn L144 kweekbak om te bouwen naar een garnalenbak
  woensdag 21 april 2010 @ 23:31:17 #126
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_80581585
Wat de meesten hier in een week aan hun bak prutsen doe ik in een jaar
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_80585207
quote:
Op woensdag 21 april 2010 23:31 schreef Prowl het volgende:
Wat de meesten hier in een week aan hun bak prutsen doe ik in een jaar
och bij mij gaat het in vlagen. zo is mijn bak nu weer geheel overgroeid omdat ik al in ruim een maand niet gesnoeid heb (alleen eten gegeven en water ververst)

en soms ben ik een week lang elke dag aan het prutsen

[ Bericht 0% gewijzigd door Leipo666 op 22-04-2010 08:15:00 ]
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_80585250
Dat heb ik zelf ook altijd..
De ene keer doe ik er minder aan, dan de andere keer
Prrrrttt
pi_80587288
Even een ordinaire crosspost maar misschien kunnen jullie mij helpen.

Heb een Trofis aquariu, een super mooi aquarium alleen de lampen en de lamp kap vind ik 3 keer niks.
De lampen waren slecht, er zat zelfs een lamp in voor een zeeaquarium en verder is de lamp helaas een stuk korter dan de totale bak. Heb de lampen vervangen door een 865 achter te plaatsen en voor een 840 te plaatsen. De totale lengte van de lampen zijn 83.5cm en de bak zelf is 120cm. Hierdoor is er dus bijna 40cm wat geen licht krijg. Heb hier al contact over gehad met de bouwers van dit merk, zij zeggen dat door de witte kap het licht weerkaatst.

Tja of ik dit moet geloven weet ik niet, maar nu zag ik reflectoren van juwel van een soort aluminum en zij beloven 100% extra licht, in hoeverre klopt dit en zou dit echt werken. Heb namelijk het gevoel dat de planten in de hoek van mijn aquarium het beduidend slechter doen dan de planten in het midden. Hier foto's van de lampen kap en er is duidelijk te zien hoeveel licht ik mis.

Wat is jullie advies? De reflectoren van juwel zijn gelukkig vrij goedkoop maar ben benieuwd wat jullie aanraden. Zijn er bijvoorbeeld ook andere reflectoren op de markt ?

Hier ze je goed dat je bijna 20cm licht mist aan beide kanten

Voorzijde
pi_80588012
wit reflecteerd beter dan aluminium

standaard 54w T5 is 120cm, maar je hebt ook een speciale lengte voor Juwel bakken van 115cm (zodat deze perfect in 120cm aquaria passen)
misschien kun je het een en ander zo aanpassen dat deze lampen passen?

maar ik ken het probleem: de buitenste randen zijn altijd het lastigst. zelf plaats ik daar cryptocorynes en vallisneria omdat die wel met het mindere licht om kunnen gaan
pi_80589038
ff mijn garnaaltje spammen hoor

Binnenkort betere camera met Macrolens dus scherpere foto's
pi_80589169
quote:
Op donderdag 22 april 2010 10:04 schreef Leipo666 het volgende:
wit reflecteerd beter dan aluminium

standaard 54w T5 is 120cm, maar je hebt ook een speciale lengte voor Juwel bakken van 115cm (zodat deze perfect in 120cm aquaria passen)
misschien kun je het een en ander zo aanpassen dat deze lampen passen?

maar ik ken het probleem: de buitenste randen zijn altijd het lastigst. zelf plaats ik daar cryptocorynes en vallisneria omdat die wel met het mindere licht om kunnen gaan
Goede tip, zal eens naar de indeling kijken.
  Official ESF Kreviewer donderdag 22 april 2010 @ 10:51:31 #133
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_80589459
Is fluwel en fluval trouwens hetzelfde merk?
  donderdag 22 april 2010 @ 11:13:22 #134
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_80590114
quote:
Op donderdag 22 april 2010 10:51 schreef Kreator het volgende:
Is fluwel en fluval trouwens hetzelfde merk?
Volgens mij is fluwel niet eens een merk en moet het gewoon fluval zijn
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  Official ESF Kreviewer donderdag 22 april 2010 @ 11:27:46 #135
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_80590583
quote:
Op donderdag 22 april 2010 11:13 schreef Prowl het volgende:
Volgens mij is fluwel niet eens een merk en moet het gewoon fluval zijn
ja dat dacht ik dus ook, omdat ik een Fluval heb.
  donderdag 22 april 2010 @ 17:30:27 #136
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_80604135
Is er trouwens iemand in de regio Den Haag die nog wat vuurtjes voor mij heeft?
  Official ESF Kreviewer zondag 25 april 2010 @ 00:31:05 #137
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_80683725
ik heb 2 oranje dwergkreeftjes en 15 vuurgarnalen gekocht. Beestjes hebben de bak al bijna helemaal schoongegeten. . Zelfs de draadalg verdwijnt redelijk vlot nu.

Kreeftjes zijn wel duur. .

[ Bericht 83% gewijzigd door Kreator op 25-04-2010 10:38:59 ]
pi_80716367
Zoals jullie weten mis ik ongeveer 40 cm aan licht, aan beide kanten 20 cm.

Nu kan ik voor een nieuwe lichtbalk gaan van

http://www.arcadia-uk.info/product.php?pid=7&mid=10&lan=nl&sub=&id=4

icm 1 planten lamp en een normale lamp

planten lamp

http://www.arcadia-uk.info/product.php?pid=34&mid=10&lan=nl&sub=&id=4

normale lamp

http://www.arcadia-uk.info/product.php?pid=82&mid=10&lan=nl&sub=&id=4

Wat vinden jullie ? Doen voor 200 euro ben ik dan klaar? En welke lampen zouden jullie kiezen ? 2 x de planten lamp of beide 1 lamp ?
pi_80717623
quote:
Op zondag 25 april 2010 00:31 schreef Kreator het volgende:
ik heb 2 oranje dwergkreeftjes en 15 vuurgarnalen gekocht. Beestjes hebben de bak al bijna helemaal schoongegeten. . Zelfs de draadalg verdwijnt redelijk vlot nu.

Kreeftjes zijn wel duur. .
Ik betaalde iets van 15 euro per 2 geloof ik..
Wat heb jij ervoor betaald dan?
quote:
Op maandag 26 april 2010 01:10 schreef versteegrob het volgende:
Zoals jullie weten mis ik ongeveer 40 cm aan licht, aan beide kanten 20 cm.

Nu kan ik voor een nieuwe lichtbalk gaan van

http://www.arcadia-uk.info/product.php?pid=7&mid=10&lan=nl&sub=&id=4

icm 1 planten lamp en een normale lamp

planten lamp

http://www.arcadia-uk.info/product.php?pid=34&mid=10&lan=nl&sub=&id=4

normale lamp

http://www.arcadia-uk.info/product.php?pid=82&mid=10&lan=nl&sub=&id=4

Wat vinden jullie ? Doen voor 200 euro ben ik dan klaar? En welke lampen zouden jullie kiezen ? 2 x de planten lamp of beide 1 lamp ?
Kun je de lampen niet aanpassen, en wat aan de inrichting veranderen, en wat planten die weinig licht nodig hebben, aan de buitenkant plaatsen? Kost je maar een paar euro, mocht je dan wat planten bij moeten nemen, maar das net zo effectief
Prrrrttt
  Official ESF Kreviewer maandag 26 april 2010 @ 08:14:25 #140
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_80717940
quote:
Op maandag 26 april 2010 07:27 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik betaalde iets van 15 euro per 2 geloof ik..
Wat heb jij ervoor betaald dan?
10 euro voor 13 garnaaltjes en 20 euro voor het kreeftenpaartje.
pi_80718117
Voor kreeftjes een fikse prijs, maar als ze het goed doen maakt dat niet veel meer uit
Prrrrttt
  maandag 26 april 2010 @ 10:17:18 #142
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
  Official ESF Kreviewer maandag 26 april 2010 @ 13:07:36 #143
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_80724880
Misschien een domme vraag hè. Maar eh.. ik heb sinds vrijdag dus die garnaaltjes.. en nu liggen er 2 of 3 witte velletjes van die garnalen op de bodem (die worden opgegeten door de kreeftjes). Vervellen die beestjes of zijn dat overleden garnalen? .
pi_80724920
quote:
Op maandag 26 april 2010 13:07 schreef Kreator het volgende:
Misschien een domme vraag hè. Maar eh.. ik heb sinds vrijdag dus die garnaaltjes.. en nu liggen er 2 of 3 witte velletjes van die garnalen op de bodem (die worden opgegeten door de kreeftjes). Vervellen die beestjes of zijn dat overleden garnalen? .
Die vervellen dus dat is goed nieuws, dan groeien ze en zijn ze te groot voor hun oude schaal.
En de velletjes kan je gewoon laten liggen, zitten veel voedingsstoffen in die goed zijn voor de garnalen en kreeften
  Official ESF Kreviewer maandag 26 april 2010 @ 13:10:17 #145
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_80724964
quote:
Op maandag 26 april 2010 13:08 schreef admiraal_anaal het volgende:
Die vervellen dus dat is goed nieuws, dan groeien ze en zijn ze te groot voor hun oude schaal.
En de velletjes kan je gewoon laten liggen, zitten veel voedingsstoffen in die goed zijn voor de garnalen en kreeften
Ah cool. Ze hebben dan ook al veel gegeten en opgeschoond. Dus goed nieuws.
En idd, ik laat het gewoon liggen, het kreeftje was er al 1 meester aan het maken.
pi_80725123
een dode garnaal is rood, duidelijk anders dus dan een leeg wit velletje (al schrikt volgens mij iedereen wel de eerste keer )
  Official ESF Kreviewer maandag 26 april 2010 @ 13:17:32 #147
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_80725169
quote:
Op maandag 26 april 2010 13:16 schreef Leipo666 het volgende:
een dode garnaal is rood, duidelijk anders dus dan een leeg wit velletje (al schrikt volgens mij iedereen wel de eerste keer )
Mja, je bent niet 24/7 bij de bak, dus het kan zijn dattie al leeggezogen was natuurlijk. . Maar ik ging ook wel uit van vervellen.
pi_80725309
quote:
Op maandag 26 april 2010 13:16 schreef Leipo666 het volgende:
Bij mij zijn ze lichtroze heb zelfs een garnaal gehad die vol met haren zat (schimmel) maar denk dat ie al langer dood was
  maandag 26 april 2010 @ 14:00:30 #149
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_80727786
quote:
Op maandag 26 april 2010 14:00 schreef JortK het volgende:
a_a heb jij nog vuurgarnalen over?
Nog niet genoeg, heb er wel 8 die zwanger zijn maar dat kan nog 2 weken gaan duren. En daarna heb ik wel genoeg om met je te delen
  maandag 26 april 2010 @ 14:37:28 #151
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_80727890
quote:
Op maandag 26 april 2010 14:34 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Nog niet genoeg, heb er wel 8 die zwanger zijn maar dat kan nog 2 weken gaan duren. En daarna heb ik wel genoeg om met je te delen
Wellicht ruilen tegen wat L144 kleintjes
pi_80729410
Vervellen gaat razendsnel..
Kijk maar; http://www.youtube.com/watch?gl=NL&hl=nl&v=QKoeeVcacDY
Prrrrttt
  maandag 26 april 2010 @ 15:31:30 #153
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_80730591
Gaaf om te zien zeg
  Official ESF Kreviewer maandag 26 april 2010 @ 16:47:31 #155
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_80732343
quote:
Op maandag 26 april 2010 15:22 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Vervellen gaat razendsnel..
Kijk maar; http://www.youtube.com/watch?gl=NL&hl=nl&v=QKoeeVcacDY
Cool. Dat gaat idd wel aardig rap.
  dinsdag 27 april 2010 @ 00:57:56 #156
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_80752793
quote:
Op donderdag 22 april 2010 10:37 schreef admiraal_anaal het volgende:
ff mijn garnaaltje spammen hoor

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Binnenkort betere camera met Macrolens dus scherpere foto's
Oohh, dat ziet er leuk uit.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_80752918
Garnalen zijn zeker leuk, heb er nu bijna 1000 in mijn aquarium zitten
Morgen de l134 ophalen, kan niet wachten !
pi_80756374
quote:
Op maandag 26 april 2010 15:59 schreef Faithfulness het volgende:
Gaaf om te zien zeg
Idd.. Dat moest ik jullie gewoon laten zien haha
Prrrrttt
  Official ESF Kreviewer dinsdag 27 april 2010 @ 09:41:10 #159
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_80756465
M'n ene kreeftje heeft een holletje gegraven onder een steen, is erin gekropen en zit daar nu al een dag. Misschien toch maar es een andere oplossing bedenken. Zodat ik ze ieg kan zien.

Pompje maakt ook ineens meer geluid dan voorheen.
pi_80756882
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 09:41 schreef Kreator het volgende:
vuil? even schoonmaken helpt dan vaak
pi_80756955
Kreeftjes verstoppen zich vaker.. Dan gaan ze opzoek naar voedsel etc als het donker is
Prrrrttt
  Official ESF Kreviewer dinsdag 27 april 2010 @ 10:01:45 #162
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_80757055
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 09:55 schreef Leipo666 het volgende:
vuil? even schoonmaken helpt dan vaak
Ben bang dat ik het zelf heb veroorzaakt. Had pompje even uitgezet en nét iets te lang gewacht na het insteken vd stekker om het reservoir bij te vullen (secondenwerk) met water zodat ie gelijk pompt. Sindsdien maakt ie een beetje rammelend geluid. .
pi_80757158
luchtbellen in de pomp kunnen ook behoorlijke herrie maken. even proberen die luchtbellen eruit te halen (wet niet wat voor pomp je hebt)
  Official ESF Kreviewer dinsdag 27 april 2010 @ 10:19:58 #164
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_80757597
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 10:05 schreef Leipo666 het volgende:
luchtbellen in de pomp kunnen ook behoorlijke herrie maken. even proberen die luchtbellen eruit te halen (wet niet wat voor pomp je hebt)
Zal eens kijken. Het klinkt meer als het aanzuigdingpompje die in het apparaat zit. Geen idee wat voor pomp. Zit ingebouwd in de bak.
pi_80775807
Mijn man krijgt z'n eigen bakje met 2 kogelvisjes. Hij wil ze ZOOOOOO graag
pi_80779223
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 09:41 schreef Kreator het volgende:
M'n ene kreeftje heeft een holletje gegraven onder een steen, is erin gekropen en zit daar nu al een dag. Misschien toch maar es een andere oplossing bedenken. Zodat ik ze ieg kan zien.

die beessies willen nou eenmaal beetje beschutting en privacy, net zoals zoveel grondbewoners (net zoals je modderkruipertjes )
pi_80790134
Heb hier een ziek verhaal ! Vandaag 10 kleine l134 opgehaald bij een goede kweker. Ze zien er super uit, aangezien ik nogal haast had vandaag had ik de 3 zakken niet goed gecontroleerd en had de vissen in het aquarium gedaan zonder te wachten, niet goed te praten maar ik had geen keus. Nadat ik na 6 uur thuis kwam ik gelijk kijken of alles was goed gegaan en dat was het, gelukkig Echter ging ik voor de zekerheid controleren en er zat nog een l134 in ! Hij zat in een heel klein plasje water en heeft het gewoon overleefd en dat 6 uur lang zonder echt onder water te zijn, echt wow !

Ga nu proberen goede foto's te maken

Hier wat foto's, sorry voor de slechte kwaliteit, heb de camera nog niet echt door, zal morgen betere foto's proberen te kijken. Vind de L134 echt zo super super super mooi !

Sommige hebben al gegeten wat een goed teken is

Deze heeft zijn huisje al gevonden

De L168, stoere vis heb hem alleen nog nooit zien eten, apart.

Wat 2 algentabletten kunnen doen, veel garnalen en zelfs de waaiergarnaal komt kijken.

[ Bericht 39% gewijzigd door anon_10041401 op 28-04-2010 00:28:34 ]
  Official ESF Kreviewer woensdag 28 april 2010 @ 09:19:48 #168
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_80794731
Ziet er mooi uit Rob.
Die kweker waar ik mijn garnalen vandaan had voerde ze ook algentabletten. Zal wel goed zijn dan. .
pi_80797818
Garnalen eten alles maar voerde de tabletten meer voor de L134 en de sterbai maar als die geen zin in hebben komen de garnalen kijken maar het zijn mooie beestjes.
  woensdag 28 april 2010 @ 11:24:52 #170
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_80799760
Zeker, begin het vak te leren, eindelijk. Veel rust en verversen en het komt allemaal goed.
pi_80800647
quote:
Op woensdag 28 april 2010 12:01 schreef versteegrob het volgende:
Zeker, begin het vak te leren, eindelijk. Veel rust en verversen en het komt allemaal goed.
Dat zeg je steeds nadat je er weer nieuwe vissen in hebt gegooit
pi_80802929
Valt wel mee toch, naja voor me gevoel gaat het beter en verlies geen vissen maar ga weer levend voer halen
pi_80822144
quote:
Op woensdag 28 april 2010 13:36 schreef versteegrob het volgende:
Valt wel mee toch, naja voor me gevoel gaat het beter en verlies geen vissen maar ga weer levend voer halen
Om toch nog dode vissen te krijgen?
pi_80835718
Ach het valt wel mee, voer geen tubiflex en rode muggenlarven laat ik 24 uur in schoon water staan. Verder is er weinig mis met Artemia en witte muggenlarven.
pi_80843841
Weer wat foto's en Stali jou mos zie je op de onderste foto, nogmaals bedankt, de garnalen vinden het super.

Omdat de L134 zo mooi is en nog wat foto's van de planten, kijk hoe snel ze groeien.

1.5 week geleden linkerkant

Nu de linkerkant

Zoals je op de foto kan zien heb ik het kienhout bedekt met veel javamos, heel mooi alleen het visdraad is echt lelijk, na hoeveel weken kan ik dit eraf halen of kan dit nooit ? Zonde want zonder het draad ziet het er super uit.
pi_80850500
Mooie foto's weer
Lekker rustig in je bak ook! Wanneer komen je discussen?

Ik zal eens proberen een foto te schieten hier thuis
pi_80850770

Zoals je ziet wat last van alg. Dit is al aan het minderen Van een bijna-hele-groene achterwand naar wat vlekken hier en daar. Remedie: Eens per week boenen met een afwasborstel.
En nee, mijn doorzichtige instroombuis is nog niet binnen en ja, er liggen wat kabels door de bak die ik nog moet wegwerken

De petricola's voelen zich helemaal thuis, en laten zich ook meer zien nu er meer steen in de bak ligt.

De bak van m'n man, waar een kogelvisje inkomt. Hij wilde geen achterwand etc, dus je ziet veel weerspiegelingen. Misschien haal ik 'm over om toch een achterwandje te gaan halen.
Het is een 60-liter panorama bakje!

Rob, volgens mij kun je die draad na een tijdje wel eraf halen. Ik weet alleen niet na hoe lang
pi_80851727
Na enkele weken moet het zijn vastgegroeid. Als het visdraad is oid, kun je het zelfs laten zitten

@Faith; mooie bak
Prrrrttt
pi_80851954
visdraad lekker laten zitten, javamos groeit zo snel (best kutspul, voor je het weet ligt je hele aquarium er vol mee, overal en nergens) dat je binnen no time dat draad niet meer ziet
pi_80854927
Versteeg, zoveel visdraad is heel erg lelijk en ook niet nodig. Wanneer je vanuit het midden het er slechts 1 keer op vastzet is dit voldoende, de rest er een beetje omheen draaien en het pakt.

Overigens is Javamos ook geen plaag zoals hier gesuggereerd wordt. Het groeit tot een volle bos uit en wanneer je het op een gegeven moment te veel vindt dan pluk je er wat vanaf. Niet anders als met andere planten.
pi_80855173
quote:
Op donderdag 29 april 2010 18:32 schreef Faithfulness het volgende:
[ afbeelding ]
Zoals je ziet wat last van alg. Dit is al aan het minderen Van een bijna-hele-groene achterwand naar wat vlekken hier en daar. Remedie: Eens per week boenen met een afwasborstel.
En nee, mijn doorzichtige instroombuis is nog niet binnen en ja, er liggen wat kabels door de bak die ik nog moet wegwerken

[ afbeelding ]
De petricola's voelen zich helemaal thuis, en laten zich ook meer zien nu er meer steen in de bak ligt.

[ afbeelding ]
De bak van m'n man, waar een kogelvisje inkomt. Hij wilde geen achterwand etc, dus je ziet veel weerspiegelingen. Misschien haal ik 'm over om toch een achterwandje te gaan halen.
Het is een 60-liter panorama bakje!

Rob, volgens mij kun je die draad na een tijdje wel eraf halen. Ik weet alleen niet na hoe lang
Het is erg mooi geworden Faith!
En dat alg is die dezelfde als men wel eens op de voorruit heeft?

Wat voor kogelvisje nemen jullie? Tof dat-ie een eigen bakje krijgt.
Ben nog altijd blij dat ik dit ook met mijn kikkertjes gedaan heb. Ze komen op deze manier meer tot hun recht en je weet dat ze dan ook voldoende eten krijgen. Zal met het kogelvisje niet anders zijn, denk ik.
pi_80875346
Wat zijn die petricola's gaaf zeg, meer foto's
pi_80875536
quote:
Op donderdag 29 april 2010 20:39 schreef Stali het volgende:
Versteeg, zoveel visdraad is heel erg lelijk en ook niet nodig. Wanneer je vanuit het midden het er slechts 1 keer op vastzet is dit voldoende, de rest er een beetje omheen draaien en het pakt.

Overigens is Javamos ook geen plaag zoals hier gesuggereerd wordt. Het groeit tot een volle bos uit en wanneer je het op een gegeven moment te veel vindt dan pluk je er wat vanaf. Niet anders als met andere planten.
nou ben ik het niet mee eens. Javamos laat ook vaak (bij mij iig wel!, misschien door de vissen ofzo) plukjes los en dat beland weer op de bodem.
Gewoon opruimen natuurlijk, maar het is wel iets om op te letten
pi_80875615
die garnalen he? planten die zich niet voort zodat je er straks met 100-en zit?
pi_80878232
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 16:07 schreef KonnieKipke het volgende:
die garnalen he? planten die zich niet voort zodat je er straks met 100-en zit?
uhh ja
Prrrrttt
pi_80892610
Nou Rob, tief die rommel maar snel weg dan. Ik was me er totaal niet van bewust iig.

Vrij lullig om te lezen dat het eventueel je hele aquarium zal verpesten. Weet ook niet wat me überhaupt bezielde om je zomaar wat javamos op te sturen. Veel sterke in ieder geval.

[ Bericht 53% gewijzigd door Stali op 01-05-2010 01:06:54 ]
pi_80893144
quote:
Op donderdag 29 april 2010 20:47 schreef Stali het volgende:

[..]

Het is erg mooi geworden Faith!
En dat alg is die dezelfde als men wel eens op de voorruit heeft?

Wat voor kogelvisje nemen jullie? Tof dat-ie een eigen bakje krijgt.
Ben nog altijd blij dat ik dit ook met mijn kikkertjes gedaan heb. Ze komen op deze manier meer tot hun recht en je weet dat ze dan ook voldoende eten krijgen. Zal met het kogelvisje niet anders zijn, denk ik.
Inderdaad, van dat baard/penseel-alg, zeer hardnekkig. Van de ruiten haal ik het weg met een (schone!) schuurspons, van de achterwand dus met een (wederom schone!) afwasborstel Werkt prima, geen chemische middeltjes nodig, enkel geduld

Manlief is gevallen voor de dwergkogelvis. Ik vind ze ook supercute, maar het is toch echt het visje dat HIIIIIIJ graag wil. Kogelvisjes willen nog wel eens in de vinnen van andere vissen bijten, dus no way dat dat in mijn aqua komt
Ben erg benieuwd naar jouw kikkerbak, Stali

Rob, ik vind je L-nummertjes geweldig mooi! Zal proberen nog wat foto's te maken v/d week van de petricola's. Nieuwe camera, nieuwe kansen he?
Tot die tijd mag je het doen met:

Het zal jullie vast niet verbazen als ik zeg dat Dalmatiërs mijn lievelingshonden zijn en die op de verlanglijst staat voor als we verhuizen gaan

Hoe gaat het met jullie nano, Kreator?
  Official ESF Kreviewer zaterdag 1 mei 2010 @ 12:03:54 #189
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_80898154
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 01:19 schreef Faithfulness het volgende:
Hoe gaat het met jullie nano, Kreator?
Sinds ik de garnaaltjes erin heb, is alle alg verdwenen. De bak doet het uitstekend!

Heb nog wel een zielig huilverhaal. . Gisteren de vissen gevoerd en een uur later kijkt m'n vriendin naar de visjes, ik kom erbij staan. Ziet ze ineens dat 1 van de modderkruipers vast zit (zo half over het randje van de buis van de pomp...). Dus wij meteen in actie komen, beestje losgemaakt...

Vlak daarna zag ie er zo uit:

Nu is die plek in het midden een beetje wittig en hij ligt al een dag gewoon overal in de bak (dus niet meer verstopt). Hij zwemt ook moeilijk. Hopelijk gaat ie het halen.

Maar voor de rest gaat het dus prima. Bak is schoon en helder en de garnalen groeien hard, de kreeftjes vermaken zich en de visjes doen het prima.

-edit- beetje slechte focus, maar zo ziet het er na een dag uit:

pi_80898367
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 00:48 schreef Stali het volgende:
Nou Rob, tief die rommel maar snel weg dan. Ik was me er totaal niet van bewust iig.

Vrij lullig om te lezen dat het eventueel je hele aquarium zal verpesten. Weet ook niet wat me überhaupt bezielde om je zomaar wat javamos op te sturen. Veel sterke in ieder geval.
Hehe nee man, het is echt een mooi stukje mos en het groeit redelijk en het staat mooi
pi_80939439
I need feedback

Hello,

Na vele mooie topics gelezen te hebben in dit sub-forum is het mijn beurt. Heb sinds 3/4 maanden mijn eerste aquarium en heb de indeling al (te) vaak veranderd echter de laatste maand is er gelukkig niks meer veranderd. Had in het begin veel verschillende planten besteld om te kijken welke ik echt mooi vond. Dit is nu mijn aquarium ben benieuwd naar feedback.

Vind de rechterkant voor me gevoel nog niet echt af of mis een bepaalde plant. Dat kan komen omdat de lotusbladeren zo gigantisch groot zijn. In het midden heb ik wat rode planten maar die komen er nog niet heel mooi uit en links staan veel cognacplanten maar die moeten nog meer groeien, dan kan de linkerkant erg mooi worden voor me gevoel. Verder zien jullie verschillende oranje legholen, kokosnoten en een mooi leisteenhuisje. Dit is bedoeld voor de l134 en de dwergcichliden.

In het midden staat een groot stuk kienhout met veel javamos erop, dit geeft een mooi contrast en de garnalen vinden het fijn. Heb hier nog 3 stukken kienhout liggen maar ik kon geen ruimte hiervoor vinden, jullie wel ?

Dus de vragen, kritisch op alles wat jullie zien, wat zouden jullie anders doen ? Algemene indruk? Missen er nog planten of moeten er nog planten bij ?

Linkergedeelte

Middengedeelte

Rechtergedeelte

Rechterzijkant

Totaal

Close up
  zondag 2 mei 2010 @ 18:14:36 #192
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_80940474
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 12:03 schreef Kreator het volgende:

[..]

Sinds ik de garnaaltjes erin heb, is alle alg verdwenen. De bak doet het uitstekend!

Heb nog wel een zielig huilverhaal. . Gisteren de vissen gevoerd en een uur later kijkt m'n vriendin naar de visjes, ik kom erbij staan. Ziet ze ineens dat 1 van de modderkruipers vast zit (zo half over het randje van de buis van de pomp...). Dus wij meteen in actie komen, beestje losgemaakt...

Vlak daarna zag ie er zo uit:

[ afbeelding ]

Nu is die plek in het midden een beetje wittig en hij ligt al een dag gewoon overal in de bak (dus niet meer verstopt). Hij zwemt ook moeilijk. Hopelijk gaat ie het halen.

Maar voor de rest gaat het dus prima. Bak is schoon en helder en de garnalen groeien hard, de kreeftjes vermaken zich en de visjes doen het prima.

-edit- beetje slechte focus, maar zo ziet het er na een dag uit:

[ afbeelding ]
Modderkruipertje is overleden
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_80945227
Ahh
Prrrrttt
  Official ESF Kreviewer zondag 2 mei 2010 @ 21:53:11 #194
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_80949304
Idd. .

Maar eh. Laat je zo'n beestje nou als voer liggen voor de garnalen en kreeftjes, of haal je em eruit... .
pi_80950040
quote:
Op zondag 2 mei 2010 17:42 schreef versteegrob het volgende:
I need feedback

Hello,

Na vele mooie topics gelezen te hebben in dit sub-forum is het mijn beurt. [
You have got te be fucking kidding me! .

Lekker copy/paste geneuzel weer. Btw, het ziet er wel heel mooi uit.
pi_80950455
Zonde Samzz en Kreator.
Zelf laat ik een dood visje een dag liggen (of eerlijker gezegd dan kom ik er na een dag pas een keer achter) en aangevreten en wel haal ik het weg. Zou het in een nano niet te lang laten liggen iig.

Hoe gaat het verder met jullie aquarium?
  zondag 2 mei 2010 @ 23:04:38 #197
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_80952555
Nah, het is Krea's bakkie hoor Maar, hier kan ik wel antwoord op geven...

Het aquarium doet het super, de plantjes groeien goed, de waterwaardes zijn uitstekend en de visjes zijn actief. De garnalen vervellen goed en de alg is verdwenen.
pi_80952856
quote:
Op zondag 2 mei 2010 23:04 schreef Samzz het volgende:
Nah, het is Krea's bakkie hoor Maar, hier kan ik wel antwoord op geven...

Het aquarium doet het super, de plantjes groeien goed, de waterwaardes zijn uitstekend en de visjes zijn actief. De garnalen vervellen goed en de alg is verdwenen.
Dacht dat het van jullie samen was. Sorry. .

Maar goed bericht in ieder geval, fijn dat het zo goed gaat.
Heeft jullie nano ook een specifieke naam? Heb er nl. naar gekeken bij de aquariumwinkel hier in de buurt maar zag er enkel normale nanobakjes met een lamp erop geklemd. Zou zoiets als jouw partner heeft graag willen voor mijn kikkers. Mind you, ze zitten goed maar niet erg mooi (was eigenlijk mijn allereerste bakje). En zes dwergkikkers op 30 liter zou prima gaan.
  zondag 2 mei 2010 @ 23:49:54 #199
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_80954084
Het is een Fluval Edge

Geen probleem hoor We hebben hem wel samen gekocht en ingericht en zo. Maar hij is van Krea
pi_80954226
Fluval Edge. Zal er naar vragen. Dank je wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')