Mijn huis staat niet meer op Funda, ik liet alleen zien dat je huizen op een eigen stuk grond kan vinden voor < 125.000 euro.quote:Op vrijdag 9 april 2010 22:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mijn God, als je dat mooi noemt. Daar ga ik dus echt niet voor werken.
Iedereen betaalt belasting, dus rijken ook. Belastingen zijn zodanig ingericht dat je meer betaalt naarmate je een hoog inkomen hebt. Dat kan dan oplopen tot 52 procent, maar als je dan nog 6.000 - 7.000 euro per maand netto overhoudt, heb ik echt geen beklag met je. Als je financieel zo draagkrachtig bent, hoef je echt geen aanspraak te maken op woonsubsidie. Je verdient bakken met geld en kunt dan prima je eigen huis betalen zonder dat je geld terugkrijgt.quote:Op vrijdag 9 april 2010 19:10 schreef Johan_Haas_ het volgende:
Je verhaal klopt van geen kant. "bakken geld uitdelen aan de rijken" is een holle kreet en gebaseerd op een leugen. De rijken zijn netto belasting betalers, die betalen minimaal 40% van al hun al geld aan belasting, als het niet meer is. Terwijl je aan de andere kant ambtenaren, mensen die aan het subsidieinfuis liggen of inactieven in een uitkeringssituatie hebt, waar netto alleen maar belasting naar toe gaat.
Door het aantrekkelijker van overheidsbaantjes / uitkeringen wordt de laatste groep alsmaar groter en blijft er geen economie over. Iedereen stapt dan over van de particuliere sector naar de uitkering / overheidssector, die moet onderhouden worden door een steeds kleiner wordende private sector.
Daarnaast heb je ook nog een tal van andere negatieve verschijnselen, die bij hoge belastingen en een grote logge geldverdelende overheid horen. Bijvoorbeeld de brain drain, (hardwerkende/ intelligente Nederlanders die emigreren naar landen met een beter belastingklimaat) en de vergrijzing (er komen steeds meer ouderen die niet werken en steeds minder jongeren die werken). Als we op deze tour doorgaan en geen goede maatregelen nemen blijven er niet genoeg netto-betalers meer over en zal het kaartenhuis in elkaar storten.
Pama.quote:Op vrijdag 9 april 2010 22:40 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Mijn huis staat niet meer op Funda, ik liet alleen zien dat je huizen op een eigen stuk grond kan vinden voor < 125.000 euro.
Ik werk liever voor een hoekhuis van 115.000 dan een appartementje van 300.000 euro.
Waar woon jij in?
Je vergeet voor het gemak even dat de NHG een "verzekering" is waarvoor iedere NHG koper een premie afdraagt bij het afsluiten van de hypotheek.quote:Op zaterdag 10 april 2010 08:48 schreef draaijer het volgende:
Tja dankzij het gelul ver de HRA stort de markt boven de 800k in als een kaartenhuis. De kleine burger die niet wil werken en met NHG zijn huis heeft gekocht (lekker veilig links vangnet) heeft weer iets wat hem uit de bres helpt als hij zijn verantwoordelijkheden weer niet neemt.
Je krijgt zelfs korting als je NHG neemt. Als er zoiets zou bestaan voor het duurdere segment, dan zouden mensen er ook gebruik van maken. Maar nee hoor. Alleen maar voor de mensen die lekker safe zitten en nog meer geld van de "rijkere" willen hebben. Te sneuquote:Op zaterdag 10 april 2010 13:09 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Je vergeet voor het gemak even dat de NHG een "verzekering" is waarvoor iedere NHG koper een premie afdraagt bij het afsluiten van de hypotheek.
Het is een vangnet dat door de kopers zelf betaald wordt.
Je krijgt korting van je hypotheekverstrekker als je NHG neemt, omdat hij weet dat hij minder risico loopt.quote:Op zaterdag 10 april 2010 13:13 schreef draaijer het volgende:
[..]
Je krijgt zelfs korting als je NHG neemt. Als er zoiets zou bestaan voor het duurdere segment, dan zouden mensen er ook gebruik van maken. Maar nee hoor. Alleen maar voor de mensen die lekker safe zitten en nog meer geld van de "rijkere" willen hebben. Te sneu
Kan haast niet voorstellen dat je serieus spreekt.quote:Op zaterdag 10 april 2010 08:48 schreef draaijer het volgende:
Tja dankzij het gelul ver de HRA stort de markt boven de 800k in als een kaartenhuis. De kleine burger die niet wil werken en met NHG zijn huis heeft gekocht (lekker veilig links vangnet) heeft weer iets wat hem uit de bres helpt als hij zijn verantwoordelijkheden weer niet neemt.
Wie helpen de mensen die met een duur huis zitten en die niet meer te verkopen is. Onlangs een gezin hier die een huis had wat getaxeerd was op 8Mio euro en omdat hij zonder baan kwam te zitten, moest het huis voor de bank verkocht worden. De opbrengt was 2,6Mio. Zijn hypotheek was aan aantal Mio hoger dan de opbrengst.. Niemand die dat gezin daarmee zal helpen..
Zieke bedoeling. Wel de laffe mensen helpen omdat dat lekker dicht bij de meesten staat, maar dit soort mensen aan hun lot over laten. Tja, dan had je maar geen... bla bla bla.. Dat zelfde kunnen we zeggen over de goedkope huizen waarvan de eigenaren in de knoei komen
Draaijer is een oppervlakkige klootzak.quote:Op zaterdag 10 april 2010 13:18 schreef Super_Fucker het volgende:
[..]
Kan haast niet voorstellen dat je serieus spreekt.
Anders kun je beter in R&P posten dat je een macho in een miljonairswijk bent die goedkoop hoertjes wilt neuken.
Voor zover ik weet bestaat de "eigen huis opeten"-regeling al een paar jaar niet meer, op voorwaarde dat de hypotheek niet hoger is dan de dagwaarde van de woning.quote:Op zaterdag 10 april 2010 08:48 schreef draaijer het volgende:
Wie helpen de mensen die met een duur huis zitten en die niet meer te verkopen is. Onlangs een gezin hier die een huis had wat getaxeerd was op 8Mio euro en omdat hij zonder baan kwam te zitten, moest het huis voor de bank verkocht worden. De opbrengt was 2,6Mio. Zijn hypotheek was aan aantal Mio hoger dan de opbrengst.. Niemand die dat gezin daarmee zal helpen..
Zieke bedoeling. Wel de laffe mensen helpen omdat dat lekker dicht bij de meesten staat, maar dit soort mensen aan hun lot over laten. Tja, dan had je maar geen... bla bla bla.. Dat zelfde kunnen we zeggen over de goedkope huizen waarvan de eigenaren in de knoei komen
Ik mag hopen dat dit sarcasme isquote:Op vrijdag 9 april 2010 20:05 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Dit dus!
Hoge belastingen in het toptarief (van mij mogen er nog schalen bij komen met 80% en 90% belasting) zijn goed voor de werkgelegenheid.
Tja, als je de realiteit niet onder ogen kan zien heb je een probleem.quote:Op zaterdag 10 april 2010 13:18 schreef Super_Fucker het volgende:
[..]
Kan haast niet voorstellen dat je serieus spreekt.
Anders kun je beter in R&P posten dat je een macho in een miljonairswijk bent die goedkoop hoertjes wilt neuken.
Kerel kijk eens wat er door de PVDA (jullie club) voorgesteld wordt.quote:Op zaterdag 10 april 2010 13:16 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Je krijgt korting van je hypotheekverstrekker als je NHG neemt, omdat hij weet dat hij minder risico loopt.
Dat lijkt me terecht.
Je kan namelijk ook rente-korting krijgen als de waarde van je huis, door prijsstijging, hoger ligt dan de hypotheekwaarde. Ook dan is het risico voor de bank lager geworden.
Je kan wel doen alsof wij zo "safe" zitten maar als ik niet meer kan betalen sta ik evengoed gewoon op straat en kan ik met wat moeite weer in een huurhuisje gaan zitten.
Dat ik me verzeker tegen een restschuld is gewoon verstandig.
Dat kunnen rijkeren ook voor zichzelf opzetten. Misschien is het er zelfs al.
Als je het dan niet doet, ben je gewoon onverantwoordelijk bezig.
Altijd die slachtofferrol van rijken.
quote:Op donderdag 8 april 2010 10:15 schreef LXIV het volgende:
DAT DIT KAN IN NEDERLNAD11!!!!!11.
DE GEWONE HARDWERKENDE ARBEIDER DIE MOET SAPPELEN VOOR ZIJN LOONTJE VAN 150K WORDT ZO DE DUPE TERWIJL ASIELZOEKENDE PROFITEURS IN WEELDE BADEN!!
Helaas Draaijer, de middenklasse is in de meerderheid.quote:Op zondag 11 april 2010 07:23 schreef draaijer het volgende:
[..]
Kerel kijk eens wat er door de PVDA (jullie club) voorgesteld wordt.60% belasting boven de euro 150k Geen HRA aftrek voor huizen > 1 Mio
Je kan het in jou ogen een excuus vinden, maar waar wordt deze groep geholpen. 60% raakt hen hard, maar zal voor niemand veel opbrengen. Gewoon vieze symboolpolitiek. Als het niet gaat zoals de PVDA wil, dan trekken ze de stekker er weer uit en laten ze iedereen zitten met de rommel. Onzekerheid!
Je hebt van die handige grappen met : Als je het niet doet, ben je onverantwoord bezig. blaat blaat
Kerel als er geen NHG zou zijn, hoe zou jij het dan oplossen? Als je eigen huis minder waard zou worden heb je een het over een klein bedrag. De mensen in die grote huizen kunnen makkelijk tot 40% verlies incasseren. Dan heeft die laatste doelgroep een groter probleem, maar er is niemand die hen zal helpen
Tja, totdat jullie de meeste hebben weggejaagd. Dan zal je toch echt moeten werken en heb je een land vol domme mensen. Jaren later leven jullie in een communistisch landquote:Op zondag 11 april 2010 11:44 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Helaas Draaijer, de middenklasse is in de meerderheid.
Wij bepalen daardoor wat er met jouw geld gaat gebeuren.
Wen er maar aan.
De mensen aan de top zijn niet persé de beste mensen.quote:Op zondag 11 april 2010 11:47 schreef draaijer het volgende:
[..]
Tja, totdat jullie de meeste hebben weggejaagd. Dan zal je toch echt moeten werken en heb je een land vol domme mensen. Jaren later leven jullie in een communistisch land
kerel waar heb je gelezen dat ik er niet op achteruit wil gaan. Mijn mening is dat als er wat afgeschaft gaat worden wat een bepaalde groep hard raakt, er iets anders moet gebeuren. Zoals IB verlagen. Jij bent aan het meten met 2 maten.quote:Op zondag 11 april 2010 11:56 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
De mensen aan de top zijn niet persé de beste mensen.
Het zijn vaak degenen die het beste zijn in ellebogenwerk.
Waar de top emigreert staat er vanzelf weer een nieuwe top op.
Degenen die denken dat ze onmisbaar zijn, komen bedrogen uit... Iedereen is vervangbaar...
Niet iedereen met een hoog inkomen denkt zoals jij, veel rijken zijn solidair en accepteren dat ze er wat op achteruit gaan.
En degenen die dat niet willen, zoals jij, zwaai ik alvast uit
Waar ga je heen straks?
En ga je, net als die andere ex-NL'ers op Fok!, ook de hele dag vertellen hoe goed het daar is?
Precies, dus die massale verontwaardiging over de influx van van bijvoorbeeld Polen moet maar eens afgelopen zijn.quote:Op zondag 11 april 2010 11:56 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Degenen die denken dat ze onmisbaar zijn, komen bedrogen uit... Iedereen is vervangbaar...
Omdat met name links nog gelooft in een soort instrumentalistisch recht, dat door mensen blindelings geaccepteerd zal worden.quote:Op zondag 11 april 2010 13:02 schreef axis303 het volgende:
[..]
Precies, dus die massale verontwaardiging over de influx van van bijvoorbeeld Polen moet maar eens afgelopen zijn.
'Ze stelen onze banen, help.....'
En voor de rest, natuurlijk pakt de PVDA de gewone man. Ze kunnen het nergens anders vandaan halen. Een extra belastingschijf zou volgens schattingen maar een kleine ¤100-200 miljoen opleveren. Dat is veel te weinig. Puur populisme van die partijen, zoals gewoonlijk. Dan nog die geweldige ideeën van een eenzijdige bankenwinst-heffing of een bankentransactie-heffing, goed ook voor de positie in een globaliserende omgeving. Zoiets gaat natuurlijk ook doorberekend worden en een winstheffing zorgt alleen maar voor nog meer creatief boekhouden.
De afgelopen decennia hebben in ieder geval aangetoond dat de politiek altijd behoorlijk tekort komt om dergelijke zaken te kunnen begrijpen.
quote:Op zondag 11 april 2010 13:02 schreef axis303 het volgende:
[..]
Precies, dus die massale verontwaardiging over de influx van van bijvoorbeeld Polen moet maar eens afgelopen zijn.
'Ze stelen onze banen, help.....'
En voor de rest, natuurlijk pakt de PVDA de gewone man. Ze kunnen het nergens anders vandaan halen. Een extra belastingschijf zou volgens schattingen maar een kleine ¤100-200 miljoen opleveren. Dat is veel te weinig. Puur populisme van die partijen, zoals gewoonlijk. Dan nog die geweldige ideeën van een eenzijdige bankenwinst-heffing of een bankentransactie-heffing, goed ook voor de positie in een globaliserende omgeving. Zoiets gaat natuurlijk ook doorberekend worden en een winstheffing zorgt alleen maar voor nog meer creatief boekhouden.
De afgelopen decennia hebben in ieder geval aangetoond dat de politiek altijd behoorlijk tekort komt om dergelijke zaken te kunnen begrijpen.
Nouja, ik maak carriere, maar ik geef ook eerlijk toe dat het los van hard werken en talent toch echt veel te maken heeft met wie je kent....Beetje netwerken helpt af en toe... Dat heeft niet echt met ellebogen te maken, maar wel met voorkeuren.quote:Op zondag 11 april 2010 12:20 schreef draaijer het volgende:
[..]
kerel waar heb je gelezen dat ik er niet op achteruit wil gaan. Mijn mening is dat als er wat afgeschaft gaat worden wat een bepaalde groep hard raakt, er iets anders moet gebeuren. Zoals IB verlagen. Jij bent aan het meten met 2 maten.
De mensen die niet de competenties hebben om carrière te maken schuiven succes van andere af op ellebogenwerk.. Dat is zooo simpel. Mocht je ooit willen weten hoe het wel zit, vraag het gewoon een aantal
Zijn er mensen die niet kunnen netwerken?quote:Op zondag 11 april 2010 19:15 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Nouja, ik maak carriere, maar ik geef ook eerlijk toe dat het los van hard werken en talent toch echt veel te maken heeft met wie je kent....Beetje netwerken helpt af en toe... Dat heeft niet echt met ellebogen te maken, maar wel met voorkeuren.
Overigens is mijn voorstel om de HRA af te schaffen, maar dan ook de overdrachtsbelasting EN de huursubsidie. Eerlijk is eerlijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |