Scheer mij nou aub niet over een kam met de pubertjes op de fiets op weg naar school.quote:Op donderdag 8 april 2010 12:48 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Als er één groep weggebruikers lak heeft aan alle regels, voorschriften of algemeen verstandige verkeersdeelname dan zijn het fietsers wel.
quote:Op donderdag 8 april 2010 09:13 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Mwah, die 4 meter die hij op is getrokken zal niet echt op snelheid geweest zijn. Vergis je niet, een vrachtwagen heeft hele felle remmen. Uit de reacties kan je opmaken dat hij haar gewoon niet heeft (kunnen) (ge)zien. Nogmaals.. De snelheid zal het niet geweest zijn..
Ja. De naam Nadieh komt sinds 1986 voor in Nederland. Het was de artiestennaam van de Nederlandse zangeres en songwriter Karin Meis, die op 5 april 1996 op 37-jarige leeftijd overleed. Ik zie net dat Nadieh Schrama is geboren op 9 juni 1996 en vermoed dan ook dat haar ouders fan waren van Nadieh en hun dochter naar de betreurde zangeres hebben vernoemd.quote:Op donderdag 8 april 2010 08:45 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
Nadieh?? Is dat een naam?
quote:Op donderdag 8 april 2010 12:48 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Zeer onterecht dat iedereen de schuld meteen bij de vrachtwagenchauffeur legt.
Als er één groep weggebruikers lak heeft aan alle regels, voorschriften of algemeen verstandige verkeersdeelname dan zijn het fietsers wel.
Plaatje klopt niet lekker...quote:
Rot op man, vrachtwagenchauffeurs zijn de grootste beunhazen die er zijn. Hoe vaak je die wel niet slingerend half over de vluchtstrook ziet gaan omdat ze hun teennagels zitten te knippen.quote:Op donderdag 8 april 2010 08:36 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
In mijn optiek zou elke puber (of beginnen wanneer ze dingen goed gaan beseffen) verplicht een paar keer mee moeten rijden met een vrachtwagenchauffeur. Dit om te ondervinden hoe gevaarlijk het is om:
- geen licht te voeren
- niet uit je doppen te kijken
- telefoneren/ Ipod luisteren tijdens het fietsen
- 5 breed op de weg fietsen
Zodra dat besef er is, zullen ze beter uit hun doppen kijken. Tuurlijk zijn er ook vrachtwagenchauffeurs die nog geen winkelwagentje fatsoenlijk kunnen besturen, maar over het algemeen hebben zij meer inzicht dan de gemiddelde automobilist/puber.
Lol lekker naïef ook. En ik heb echt zo'n schijthekel aan mensen die ij door y vervangen, zwakzinnigen.quote:het moet eens afgelopen zijn met verkeers situaties de schuld te geven over hoe gevaarlijk een weg is! de schuldige zit altyd achter het stuur . als iedere chauffeur zich aan de regels houd en gewoon afremt en bij sommige situaties de snelheid aanpast kan er niks gebeuren.
Schei toch uit. Er vallen elke dag doden in het verkeer en sorry dat ik het zeg, maar het kan me allemaal niet raken noch boeien zolang ik de mensen zelf niet kenquote:Op donderdag 8 april 2010 20:08 schreef nummer_zoveel het volgende:
Sorry hoor, doe eens normaal.
Die laatste twee posts zijn echt om te janken. Je hoeft niet alles hier neer te knallen wat je te binnen schiet.
Nou als je in de dode hoek zit, heb je puur pech!quote:Op donderdag 8 april 2010 08:36 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
In mijn optiek zou elke puber (of beginnen wanneer ze dingen goed gaan beseffen) verplicht een paar keer mee moeten rijden met een vrachtwagenchauffeur. Dit om te ondervinden hoe gevaarlijk het is om:
- geen licht te voeren
Zodra dat besef er is, zullen ze beter uit hun doppen kijken. Tuurlijk zijn er ook vrachtwagenchauffeurs die nog geen winkelwagentje fatsoenlijk kunnen besturen, maar over het algemeen hebben zij meer inzicht dan de gemiddelde automobilist/puber.
Precies, alhoewel je je natuurlijk kan afvragen of het écht doordringt bij die pubers, maar kwaad kan het natuurlijk niet. Ligt zeker een taak voor de basisscholen hier, want dit is natuurlijk verschrikkelijk, en de schuld doet er nu even niet toe. Mooi meisje, dat maakt het natuurlijk altijd weer iets erger dan wanneer een marrokaans jochie platgereden was. Hard, maar waar.quote:Op donderdag 8 april 2010 08:36 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
- geen licht te voeren
Basisscholen doen al voldoende d.m.v. een zogezegd verkeersexamen . Heb ik vroeger (80's) niet eens gehad en mij is overigens niets overkomen .quote:Op vrijdag 9 april 2010 01:03 schreef DaverzNL het volgende:
[..]
Precies, alhoewel je je natuurlijk kan afvragen of het écht doordringt bij die pubers, maar kwaad kan het natuurlijk niet. Ligt zeker een taak voor de basisscholen hier, want dit is natuurlijk verschrikkelijk, en de schuld doet er nu even niet toe. Mooi meisje, dat maakt het natuurlijk altijd weer iets erger dan wanneer een marrokaans jochie platgereden was. Hard, maar waar.
Schrama... zo heet dat ene lekkere wijf uit GTST toch ook? Niet echt een naam die vaak voorkomt lijkt me zo...
Als er vanuit de dode hoek iemand voorlangs schiet doet het er geen klap toe of hij zijn hand opstak naar voetgangers.quote:Op donderdag 8 april 2010 09:53 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Sorry maar dat verhaal van die getuigen pleit m.i.z. die chaufeur niet vrij .
Hij was druk bezig met socializen naar voetgangers (die hij keurig)voor had laten gaan , en al wuivend trok hij zijn wagen op .... en BOEM.......
Want als je die foto's ziet is het echt vlakbij de oversteekplaats gebeurt ...
Het is heel eenvoudig. Iets is nieuws omdat het in het nieuws is. Ook op televisie is er (bij o.a. RTV Utrecht en SBS6) uitgebreid aandacht besteed aan dit tragische ongeval. En daar is ook wel een achterliggende reden voor. Omwonenden klagen namelijk al jaren over de onveilige verkeerssituatie ter plaatse, terwijl de gemeente daar niets aan doet.quote:Op vrijdag 9 april 2010 11:56 schreef -Strawberry- het volgende:
Waarom is dit nieuws?
Lullig misschien, maar er komen zoveel mensen om in het verkeer. Om daar nou telkens bij stil te staan....
Kom je een keer meerijden? Dan kan je het eens zien.quote:Op donderdag 8 april 2010 15:33 schreef Repeat het volgende:
[..]
Rot op man, vrachtwagenchauffeurs zijn de grootste beunhazen die er zijn. Hoe vaak je die wel niet slingerend half over de vluchtstrook ziet gaan omdat ze hun teennagels zitten te knippen.
Dan snap ik het al wat beter. De aandacht voor dit geval specifiek.quote:Op vrijdag 9 april 2010 13:26 schreef Riparius het volgende:
[..]
Het is heel eenvoudig. Iets is nieuws omdat het in het nieuws is. Ook op televisie is er (bij o.a. RTV Utrecht en SBS6) uitgebreid aandacht besteed aan dit tragische ongeval. En daar is ook wel een achterliggende reden voor. Omwonenden klagen namelijk al jaren over de onveilige verkeerssituatie ter plaatse, terwijl de gemeente daar niets aan doet.
Echt geen slecht idee nee, alleen al het begrip "remweg van een beladen bak" komt er bij de meeste niet in.quote:Op vrijdag 9 april 2010 13:34 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Kom je een keer meerijden? Dan kan je het eens zien.
quote:Op vrijdag 9 april 2010 15:38 schreef Blistering het volgende:
Gewoon een gevalletje common sense lijkt me. Als je achter een vrachtwagen rijdt NOOIT ernaast gaan rijden. Desnoods ga je de stoep op, gewoon altijd het zekere voor het onzekere nemen.
Maar goed, neemt niet weg dat de meeste vrachtwagenchauffeurs gewoon schorem is en te druk zijn met hun oventje of hun filmpje in de auto.
Valt mee dan.quote:Op vrijdag 9 april 2010 16:05 schreef Nee het volgende:
Ik had er vanmorgen ook bijna 2 onder liggen, alleen waren deze meisjes zeker 8 jaar ouder. Mensen zijn over het algemeen nogal arrogant in het verkeerd, vooral fietsers.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |