abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 april 2010 @ 12:48:50 #51
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_80079384
Zeer onterecht dat iedereen de schuld meteen bij de vrachtwagenchauffeur legt.

Als er één groep weggebruikers lak heeft aan alle regels, voorschriften of algemeen verstandige verkeersdeelname dan zijn het fietsers wel.
Intelligent, but fucked up.
pi_80082119
quote:
Op donderdag 8 april 2010 12:48 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Als er één groep weggebruikers lak heeft aan alle regels, voorschriften of algemeen verstandige verkeersdeelname dan zijn het fietsers wel.
Scheer mij nou aub niet over een kam met de pubertjes op de fiets op weg naar school.

Het grootste probleem op de weg is dat men zich niet in kan leven met andere weggebruikers. Een automobilist die nooit fietst rijdt asocialer (tov de fietser) dan een automobilist die weleens op de fiets zit, dit werkt dus ook vv.
Als ik op de fiets zit op weg naar huis, kan ik altijd zo merken welke bestuurder weleens fietst, zij laten namelijk bijna altijd genoeg ruimte over bij het inhalen. De bestuurder die nooit fietst rijdt je bijna omver met zijn buitenspiegels. Zo ook een fietser die nooit auto rijdt, zij houden geen rekening met dode hoeken en/of reactievermogens van bestuurders.

Dit is dus hier ook gebeurt. Meisje denkt die vrachtwagen wacht wel want ik ben op een zebrapad. Helaas heeft ze er geen rekening mee gehouden dat de chauffeur haar misschien weleens niet kan zien.
pi_80082184
quote:
Op donderdag 8 april 2010 09:13 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Mwah, die 4 meter die hij op is getrokken zal niet echt op snelheid geweest zijn. Vergis je niet, een vrachtwagen heeft hele felle remmen. Uit de reacties kan je opmaken dat hij haar gewoon niet heeft (kunnen) (ge)zien. Nogmaals.. De snelheid zal het niet geweest zijn..
Juin uit Eigen Tuin!
pi_80082522
quote:
Op donderdag 8 april 2010 08:45 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
Nadieh?? Is dat een naam?
Ja. De naam Nadieh komt sinds 1986 voor in Nederland. Het was de artiestennaam van de Nederlandse zangeres en songwriter Karin Meis, die op 5 april 1996 op 37-jarige leeftijd overleed. Ik zie net dat Nadieh Schrama is geboren op 9 juni 1996 en vermoed dan ook dat haar ouders fan waren van Nadieh en hun dochter naar de betreurde zangeres hebben vernoemd.
  donderdag 8 april 2010 @ 15:11:41 #55
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_80084891
quote:
Op donderdag 8 april 2010 12:48 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Zeer onterecht dat iedereen de schuld meteen bij de vrachtwagenchauffeur legt.

donderdag 8 april 2010 @ 15:17:16 #56
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_80085117
quote:
Op donderdag 8 april 2010 14:03 schreef Symphonic het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Plaatje klopt niet lekker...

Rechts voor heb je een gigantische dode hoek achter de spiegels en de raamstijl. Daar past op een afstand van een meter of 10-15 gewoon een bus in.

Daarnaast líjkt dit een torpedoneus te zijn (een vrachtwagen naar Amerikaans model; met zo een grote neus) welke er amper in NL rijden..
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_80085799
quote:
Op donderdag 8 april 2010 08:36 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

In mijn optiek zou elke puber (of beginnen wanneer ze dingen goed gaan beseffen) verplicht een paar keer mee moeten rijden met een vrachtwagenchauffeur. Dit om te ondervinden hoe gevaarlijk het is om:

- geen licht te voeren
- niet uit je doppen te kijken
- telefoneren/ Ipod luisteren tijdens het fietsen
- 5 breed op de weg fietsen

Zodra dat besef er is, zullen ze beter uit hun doppen kijken. Tuurlijk zijn er ook vrachtwagenchauffeurs die nog geen winkelwagentje fatsoenlijk kunnen besturen, maar over het algemeen hebben zij meer inzicht dan de gemiddelde automobilist/puber.
Rot op man, vrachtwagenchauffeurs zijn de grootste beunhazen die er zijn. Hoe vaak je die wel niet slingerend half over de vluchtstrook ziet gaan omdat ze hun teennagels zitten te knippen.
  donderdag 8 april 2010 @ 19:48:19 #58
178394 afdak
tubgirl.jpg
pi_80095657
quote:
het moet eens afgelopen zijn met verkeers situaties de schuld te geven over hoe gevaarlijk een weg is! de schuldige zit altyd achter het stuur . als iedere chauffeur zich aan de regels houd en gewoon afremt en bij sommige situaties de snelheid aanpast kan er niks gebeuren.
Lol lekker naïef ook. En ik heb echt zo'n schijthekel aan mensen die ij door y vervangen, zwakzinnigen.
Op dinsdag 6 april 2010 11:28 schreef HeatWave het volgende:
ik heb tig jaar forum-ervaring achter me
pi_80095753
Zonde. Lekker wijf. Ik zou haar geven.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_80096346
dat kut kind had gewoon uit haar doppen moeten kijken
I noticed you noticing me, so I just want to put you on notice that I noticed you too.
pi_80096465
Sorry hoor, doe eens normaal.

Die laatste twee posts zijn echt om te janken. Je hoeft niet alles hier neer te knallen wat je te binnen schiet.
pi_80096564
quote:
Op donderdag 8 april 2010 20:08 schreef nummer_zoveel het volgende:
Sorry hoor, doe eens normaal.

Die laatste twee posts zijn echt om te janken. Je hoeft niet alles hier neer te knallen wat je te binnen schiet.
Schei toch uit. Er vallen elke dag doden in het verkeer en sorry dat ik het zeg, maar het kan me allemaal niet raken noch boeien zolang ik de mensen zelf niet ken
vosss is de naam,
pi_80096582
Wat niet weg neemt dat het natuurlijk voor de nabestaanden enzo vast heel erg is
vosss is de naam,
  vrijdag 9 april 2010 @ 00:55:42 #64
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_80109620
quote:

[..]

In mijn optiek zou elke puber (of beginnen wanneer ze dingen goed gaan beseffen) verplicht een paar keer mee moeten rijden met een vrachtwagenchauffeur. Dit om te ondervinden hoe gevaarlijk het is om:

- geen licht te voeren

Zodra dat besef er is, zullen ze beter uit hun doppen kijken. Tuurlijk zijn er ook vrachtwagenchauffeurs die nog geen winkelwagentje fatsoenlijk kunnen besturen, maar over het algemeen hebben zij meer inzicht dan de gemiddelde automobilist/puber.
Nou als je in de dode hoek zit, heb je puur pech!
Ik zou zeggen ga nooit naast een vrachtwagen staan met je fiets of brommer..
Zonde van die mooie meid...
Vreselijk!
Snollebolt
pi_80109790
quote:

[..]

- geen licht te voeren

Precies, alhoewel je je natuurlijk kan afvragen of het écht doordringt bij die pubers, maar kwaad kan het natuurlijk niet. Ligt zeker een taak voor de basisscholen hier, want dit is natuurlijk verschrikkelijk, en de schuld doet er nu even niet toe. Mooi meisje, dat maakt het natuurlijk altijd weer iets erger dan wanneer een marrokaans jochie platgereden was. Hard, maar waar.

Schrama... zo heet dat ene lekkere wijf uit GTST toch ook? Niet echt een naam die vaak voorkomt lijkt me zo...
  vrijdag 9 april 2010 @ 01:35:44 #66
264227 Winner_Taco
De lekkerste
pi_80110342
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 01:03 schreef DaverzNL het volgende:

[..]

Precies, alhoewel je je natuurlijk kan afvragen of het écht doordringt bij die pubers, maar kwaad kan het natuurlijk niet. Ligt zeker een taak voor de basisscholen hier, want dit is natuurlijk verschrikkelijk, en de schuld doet er nu even niet toe. Mooi meisje, dat maakt het natuurlijk altijd weer iets erger dan wanneer een marrokaans jochie platgereden was. Hard, maar waar.

Schrama... zo heet dat ene lekkere wijf uit GTST toch ook? Niet echt een naam die vaak voorkomt lijkt me zo...
Basisscholen doen al voldoende d.m.v. een zogezegd verkeersexamen . Heb ik vroeger (80's) niet eens gehad en mij is overigens niets overkomen .
Het is hard maar shit happens . Pubers en kids kijken nu eenmaal minder goed uit in het verkeer .

Dit komt mede doordat een gedeelte van de hersenen dat verantwoordelijk is voor het juist inschatten van gevaren nog niet volledig ontwikkeld is

Verder idd een bekende naam ja
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_80110408
Dat klopt ook wel weer ja, dit zal blijven gebeuren omdat je als kind gewoon zo dom kan zijn. Heb zelf ook in diezelfde 80's op de basisschool gezeten en kan me ook niet herinneren da ze specifiek vrachtwagens behandelden ofzo, en zoals je ziet ben ik als dertiger ook nog vrolijk aan het typen hier.

Tis (waarschijnlijk) gewoon roekeloosheid. Voordeel is dat kinderen op die school nu waarschijnlijk wél enorm goed gaan uitkijken in het vervolg; nadeel is dat dit meisje ervoor moet sterven.
pi_80115361
quote:
Op donderdag 8 april 2010 09:53 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Sorry maar dat verhaal van die getuigen pleit m.i.z. die chaufeur niet vrij .
Hij was druk bezig met socializen naar voetgangers (die hij keurig)voor had laten gaan , en al wuivend trok hij zijn wagen op .... en BOEM.......

Want als je die foto's ziet is het echt vlakbij de oversteekplaats gebeurt ...
Als er vanuit de dode hoek iemand voorlangs schiet doet het er geen klap toe of hij zijn hand opstak naar voetgangers.
Mensen zijn gewoon op zoek naar een zondebok omdat ze de emoties die zulke tragiek oproept moeten ventileren.
Laat onderzoek maar uitwijzen wat de oorzaak was en hoe het voorkomen had kunnen worden.

Gewicht en remweg buiten beschouwing gelaten blijft het een feit dat een vrachtwagenchaufeur nooit 100% overzicht heeft.
Andere weggebruikers kunnen er dus NOOIT van uit gaan dat de chaufeur wel ingrijpt wat sommige mensen dus wel lijken te denken en de reacties op die site te zien.
pi_80118146
Waarom is dit nieuws?
Lullig misschien, maar er komen zoveel mensen om in het verkeer. Om daar nou telkens bij stil te staan....
pi_80121283
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 11:56 schreef -Strawberry- het volgende:
Waarom is dit nieuws?
Lullig misschien, maar er komen zoveel mensen om in het verkeer. Om daar nou telkens bij stil te staan....
Het is heel eenvoudig. Iets is nieuws omdat het in het nieuws is. Ook op televisie is er (bij o.a. RTV Utrecht en SBS6) uitgebreid aandacht besteed aan dit tragische ongeval. En daar is ook wel een achterliggende reden voor. Omwonenden klagen namelijk al jaren over de onveilige verkeerssituatie ter plaatse, terwijl de gemeente daar niets aan doet.
  vrijdag 9 april 2010 @ 13:34:36 #71
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_80121569
quote:
Op donderdag 8 april 2010 15:33 schreef Repeat het volgende:

[..]

Rot op man, vrachtwagenchauffeurs zijn de grootste beunhazen die er zijn. Hoe vaak je die wel niet slingerend half over de vluchtstrook ziet gaan omdat ze hun teennagels zitten te knippen.
Kom je een keer meerijden? Dan kan je het eens zien.
Leer spaties gebruiken!
pi_80122232
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 13:26 schreef Riparius het volgende:

[..]

Het is heel eenvoudig. Iets is nieuws omdat het in het nieuws is. Ook op televisie is er (bij o.a. RTV Utrecht en SBS6) uitgebreid aandacht besteed aan dit tragische ongeval. En daar is ook wel een achterliggende reden voor. Omwonenden klagen namelijk al jaren over de onveilige verkeerssituatie ter plaatse, terwijl de gemeente daar niets aan doet.
Dan snap ik het al wat beter. De aandacht voor dit geval specifiek.
  vrijdag 9 april 2010 @ 14:23:01 #73
8372 Bastard
Persona non grata
pi_80123299
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 13:34 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Kom je een keer meerijden? Dan kan je het eens zien.
Echt geen slecht idee nee, alleen al het begrip "remweg van een beladen bak" komt er bij de meeste niet in.
The truth was in here.
pi_80125504
Erg triest dat gebeurd is. Maar goed, vrachtwagens rijden er nu eenmaal en zullen er altijd rijden. Wij moeten kinderen alleen vanaf de basisschool bij brengen. Dat als je in de kwetsbare positie zit in eerste instantie verantwoordelijk bent voor jezelf.

Ergens vlak voor langs schieten etc dat zijn geen spelletjes meer.... (gaat overigens niet over dit geval, maar in z'n algemeenheid).
I'm not the man you think I am!
pi_80125939
Wat naar! Doet me denken aan de beste vriendin van mijn zus die op haar tiende op haar fiets voor de school werd aangereden door een vrachtwagen. 's Avonds kwam de politie bij ons aan de deur en die zei dat ze was overleden. Ik was toen zeven, mijn zus tien. Volgens mij gebeuren er heel veel van dit soort ongelukken met vrachtwagens. Ik hoop toch dat het ooit zal stoppen, want het is echt rot. Vrachtwagenchauffeurs moeten iets beter uitkijken denk ik, maar misschien zie je een fietser gemakkelijker over het hoofd als je zo hoog zit. I don't know.
Wat is normaal?
  vrijdag 9 april 2010 @ 15:38:48 #76
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_80126004
Gewoon een gevalletje common sense lijkt me. Als je achter een vrachtwagen rijdt NOOIT ernaast gaan rijden. Desnoods ga je de stoep op, gewoon altijd het zekere voor het onzekere nemen.

Maar goed, neemt niet weg dat de meeste vrachtwagenchauffeurs gewoon schorem is en te druk zijn met hun oventje of hun filmpje in de auto.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  vrijdag 9 april 2010 @ 15:52:20 #77
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_80126564
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 15:38 schreef Blistering het volgende:
Gewoon een gevalletje common sense lijkt me. Als je achter een vrachtwagen rijdt NOOIT ernaast gaan rijden. Desnoods ga je de stoep op, gewoon altijd het zekere voor het onzekere nemen.

Maar goed, neemt niet weg dat de meeste vrachtwagenchauffeurs gewoon schorem is en te druk zijn met hun oventje of hun filmpje in de auto.
pi_80127105
Ik had er vanmorgen ook bijna 2 onder liggen, alleen waren deze meisjes zeker 8 jaar ouder. Mensen zijn over het algemeen nogal arrogant in het verkeerd, vooral fietsers.
  vrijdag 9 april 2010 @ 16:09:07 #79
39632 ikbeneenkiwi
De fruitigste
pi_80127264
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 16:05 schreef Nee het volgende:
Ik had er vanmorgen ook bijna 2 onder liggen, alleen waren deze meisjes zeker 8 jaar ouder. Mensen zijn over het algemeen nogal arrogant in het verkeerd, vooral fietsers.
Valt mee dan.
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_80132197
Er word vergeten dat IEDERE chauffeur van wat voor voertuig ook,elke dag levens van fietsers redden, die nergens naar kijken en aan elke verkeersregel lak heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')