Ze is dood en niemand hier werkt aan het onderzoek. Moet je hier een onzinnige discussie gaan voeren?quote:Op donderdag 8 april 2010 09:01 schreef Ladylike het volgende:
[..]
de discussie is natuurlijk nu de vrachtwagenchauffeur
die moet volgens de meesten hier maar voortaan gaan fietsen, want alle vrachtwagenchauffeurs letten toch nooit op
quote:Op donderdag 8 april 2010 09:00 schreef Godtje het volgende:
[..]
Welke discussie? Of ze wel of niet dood is?
Condoleances zijn over het algemeen geen discussie. Oorzaak/schuld is toch niet aan de fokkers. Als ze dat toch willen doen dan zullen de foto's inderdaad wel helpen.quote:Op donderdag 8 april 2010 09:02 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
De voorspelbare discussie over oorzaak/schuld, eventuele condoleances etc. De gangbare reacties in draadjes als deze.
Discussieforum, wat jij wil. Vervang discussie door topic.quote:Op donderdag 8 april 2010 09:04 schreef Godtje het volgende:
[..]
Condoleances zijn over het algemeen geen discussie. Oorzaak/schuld is toch niet aan de fokkers. Als ze dat toch willen doen dan zullen de foto's inderdaad wel helpen.
Dat is hier nergens gezegd hoorquote:Op donderdag 8 april 2010 09:01 schreef Ladylike het volgende:
[..]
de discussie is natuurlijk nu de vrachtwagenchauffeur
die moet volgens de meesten hier maar voortaan gaan fietsen, want alle vrachtwagenchauffeurs letten toch nooit op
sar·cas·me het; o bittere, bijtende spotquote:
Nee. Ik laat alleen een algemeen verhaal horen.quote:Op donderdag 8 april 2010 08:55 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dus jij weet de oorzaak van dit trieste ongeluk?
Mwah, die 4 meter die hij op is getrokken zal niet echt op snelheid geweest zijn. Vergis je niet, een vrachtwagen heeft hele felle remmen. Uit de reacties kan je opmaken dat hij haar gewoon niet heeft (kunnen) (ge)zien. Nogmaals.. De snelheid zal het niet geweest zijn..quote:Op donderdag 8 april 2010 08:58 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Zo te lezen fout van het meisje wat nog ff snel dacht over te kunnen steken zonder te kijken of wat dan ook.
En een vrachtwagen die al in beweging is stop je niet zo snel.
Liefquote:
idd, helaas is het gewicht van de wagen ook een beslissende factorquote:Op donderdag 8 april 2010 09:13 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Mwah, die 4 meter die hij op is getrokken zal niet echt op snelheid geweest zijn. Vergis je niet, een vrachtwagen heeft hele felle remmen. Uit de reacties kan je opmaken dat hij haar gewoon niet heeft (kunnen) (ge)zien. Nogmaals.. De snelheid zal het niet geweest zijn..
Mwah, niet om rot te doen, maar wat je zegt klopt niet helemaal. Iig niet in deze situatie.quote:Op donderdag 8 april 2010 09:16 schreef Ladylike het volgende:
[..]
Lief![]()
[..]
idd, helaas is het gewicht van de wagen ook een beslissende factor
Ik kan me nog een geval in Tongeren herrinneren, waar de chauffeur het niet eens gemerkt had
(fietser was overigens fout)
Pak ik even mijn algemene natuurkundige kennis erbij en zeg:quote:Op donderdag 8 april 2010 09:33 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Mwah, niet om rot te doen, maar wat je zegt klopt niet helemaal. Iig niet in deze situatie.
Laten we zeggen dat de afstand een meter of 5 is. Ik denk dat ik dat dan ruim neem gezien de foto's.
Als je een "hoge" snelheid wil bereiken, moet je licht zijn om in die afstand "hard" te kunnen rijden. Ik zou het al wonderbaarlijk vinden als de vrachtwagen op die afstand 20 km/h bereikt. Doordat hij licht is, zal hij snel stilstaan.
Als hij zwaar was, had hij nooit een "hoge" snelheid kunnen bereiken en derhalve heeft hij ook geen lange remweg kunnen hebben.
Maar goed. Ik denk gewoon dat de vrachtwagenchauffeur haar nooit aan heeft zien komen...
In de OP lees ik dit :quote:Op donderdag 8 april 2010 09:40 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Heb je ook gelezen dat ze waarschijnlijk gewoon middels een soort kamikaze-actie haar fiets er nog ff snel voor wilde knallen..?
13 jarig meisje doodgeredenquote:Op donderdag 8 april 2010 09:44 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
In de OP lees ik dit :
De oorzaak van het ongeluk wordt nog onderzocht.
Lijkt me dus niet relevant om nu al te speculeren over allerlei onbevestigde verhalen die eventueel de ronde zouden doen ....
Ik heb op de middelbare school ooit eens zo'n verkeersveiligheidsdag gehad. Met de pliesie, maar ook met een vrachtwagenchauffeur incl. vrachtwagen. Ik hou ook altijd een afstand van die dingen als ik fiets, en heb dus ook geen last van ze. Behalve op de snelweg, als de één de ander inhaalt met 2 km/h snelheidsverschil.quote:Op donderdag 8 april 2010 08:36 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
In mijn optiek zou elke puber (of beginnen wanneer ze dingen goed gaan beseffen) verplicht een paar keer mee moeten rijden met een vrachtwagenchauffeur. Dit om te ondervinden hoe gevaarlijk het is om:
- geen licht te voeren
- niet uit je doppen te kijken
- telefoneren/ Ipod luisteren tijdens het fietsen
- 5 breed op de weg fietsen
Zodra dat besef er is, zullen ze beter uit hun doppen kijken. Tuurlijk zijn er ook vrachtwagenchauffeurs die nog geen winkelwagentje fatsoenlijk kunnen besturen, maar over het algemeen hebben zij meer inzicht dan de gemiddelde automobilist/puber.
Sorry maar dat verhaal van die getuigen pleit m.i.z. die chaufeur niet vrij .quote:Op donderdag 8 april 2010 09:47 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
13 jarig meisje doodgereden
Ooggetuigen..
Agh geef toequote:Op donderdag 8 april 2010 09:53 schreef Ladylike het volgende:
[..]
Bedankt voor deze onnuttige bijdrage
schat, jouw opmerking geldt voor heel fok, niet alleen voor dit topic...quote:
Dat is het probleem niet, als je net aan het optrekken bent sta je zo weer stil.Daarbij heb je dan nog amper snelheid. Maar ik vermoed dat zij net in de dode hoek zat, achter de rechtervoorruitstijl en de dobli-spiegel en dan heeft hij haar simpelweg niet gezien.quote:Op donderdag 8 april 2010 08:58 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Zo te lezen fout van het meisje wat nog ff snel dacht over te kunnen steken zonder te kijken of wat dan ook.
En een vrachtwagen die al in beweging is stop je niet zo snel.
Uncover reality ftwquote:
Dat dus.quote:Op donderdag 8 april 2010 09:31 schreef Bastard het volgende:
En je kan je kinderen nog zoveel vertellen over hoe ze in het verkeer zich moeten gedragen he... leven is kapot van die ouders.... en van die chauffeur ook al kon hij het niet helpen. Jeugdige roekeloosheid eist zijn tol.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |