Het lijkt me sowieso tijd dat al die achterlijke claims eens onderbouwd worden.quote:Op woensdag 7 april 2010 17:56 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Klopt daarom ben ik alleen bereid te betalen als (en dit is een grote "als") Brein eens ophoudt hun gezwets.
Je hebt kennelijk niet de moeite genomen om de rest van mijn posts door te lezen... Ik ben niet tegen downloaden, ik ben tegen het beeld dat artiesten standaard als rijke MTV cribs mensen worden gezien en daardoor maar gedownload wordt ipv kopen (zie het plaatje wat in dit topic meerdere malen gepost is)... Ze rechtvaardigen hun gratis download door de artiest toch al rijk te wanen... Ik heb meerdere artiesten zien stoppen omdat hun indie-platenmaatschappijtje het hoofd niet meer boven water kon houden, en ja dit is grotendeels te danken aan het downloaden... Dat het volgens jou marktwerking is (en ze dus volgens jou kutmuziek maakten) is dan wel ineens heel toevallig samen gegaan met het opkomen van het downloaden...quote:Op woensdag 7 april 2010 17:52 schreef AchJa het volgende:
Als je de keuze hebt gemaakt om professioneel muziek te maken en je komt erachter dat het uiteindelijk geen haalbare kaart was dan ga je maar weer aan de lopende band oid staan. Net zoals de mensen die een eigen bedrijf hadden en failliet zijn gegaan, maar kom niet aan met lulkoek dat het aan het downloaden ligt, want dat is altijd makkelijk he, het is de schuld van de downloaders... Dat ze kutmuziek maken komt wsl niet in ze op.
Artiesten (bekende en onbekende) horen hun geld te verdienen dmv optredens, cd verkoop hoort secundair te zijn.quote:Op woensdag 7 april 2010 18:07 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Je hebt kennelijk niet de moeite genomen om de rest van mijn posts door te lezen... Ik ben niet tegen downloaden, ik ben tegen het beeld dat artiesten standaard als rijke MTV cribs mensen worden gezien en daardoor maar gedownload wordt ipv kopen (zie het plaatje wat in dit topic meerdere malen gepost is)... Ze rechtvaardigen hun gratis download door de artiest toch al rijk te wanen... Ik heb meerdere artiesten zien stoppen omdat hun indie-platenmaatschappijtje het hoofd niet meer boven water kon houden, en ja dit is grotendeels te danken aan het downloaden... Dat het volgens jou marktwerking is (en ze dus volgens jou kutmuziek maakten) is dan wel ineens heel toevallig samen gegaan met het opkomen van het downloaden...
Zoals een user hierboven stelden, mensen zitten graag voor een dubbeltje op de eerste rij, maar ik denk nog het liefst gratis...
Je moet dus kiezen tussen je huidige werk (wat dat ook mag zijn) en optreden als artiest in het buitenland. Wat heeft dat te maken met downloaden? Is jouw muziek zo goed dat mensen het massaal gaan downloaden?quote:Ik ben op het moment al een geruime tijd bezig om naast mijn werk als artiest op te treden en dit gaat heel aardig, wel zie ik dat ik op een gegeven moment een keuze moet maken tussen mijn huidige werk en het optreden, wat veelal over de grens is (op een gegeven moment heb je de meeste locaties wel gehad in NL), ik zie wel dat het een gewaagde keuze is, en ik me waarschijnlijk meer en meer moet gaan richten op een commercielere sound omdat er voor een nichemarkt kennelijk geen ruimte meer is (wat ik echt heel erg jammer vind)... Het is nog afwegen, maar de tijd zal t leren..
Ja, halsstarrig blijven vasthouden aan een uitgerangeerd businessmodel. Als die indie maatschappijtjes met hun tijd mee waren gegaan destijds waren ze nu binnen geweest.quote:Op woensdag 7 april 2010 18:07 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Je hebt kennelijk niet de moeite genomen om de rest van mijn posts door te lezen... Ik ben niet tegen downloaden, ik ben tegen het beeld dat artiesten standaard als rijke MTV cribs mensen worden gezien en daardoor maar gedownload wordt ipv kopen (zie het plaatje wat in dit topic meerdere malen gepost is)... Ze rechtvaardigen hun gratis download door de artiest toch al rijk te wanen... Ik heb meerdere artiesten zien stoppen omdat hun indie-platenmaatschappijtje het hoofd niet meer boven water kon houden, en ja dit is grotendeels te danken aan het downloaden... Dat het volgens jou marktwerking is (en ze dus volgens jou kutmuziek maakten) is dan wel ineens heel toevallig samen gegaan met het opkomen van het downloaden...
Zoals een user hierboven stelde, mensen zitten graag voor een dubbeltje op de eerste rij, maar ik denk nog het liefst gratis...
Wacht ff, omdat er geen markt is voor jouw creaties ga je maar de commerciele kant op??? En dan verwacht je dat het geld binnenstroomt ofzo?quote:Ik ben op het moment al een geruime tijd bezig om naast mijn werk als artiest op te treden en dit gaat heel aardig (nieuw materiaal ben ik mee bezig in de avonduren en weekenden waarin ik niet optreed), wel zie ik dat ik op een gegeven moment een keuze moet maken tussen mijn huidige werk en het optreden, wat veelal over de grens is (op een gegeven moment heb je de meeste locaties wel gehad in NL), ik zie wel dat het een gewaagde keuze is, en ik me waarschijnlijk meer en meer moet gaan richten op een commercielere sound omdat er voor een nichemarkt kennelijk geen ruimte meer is (wat ik echt heel erg jammer vind)... Het is nog afwegen, maar de tijd zal t leren..
CD's maken (en vooraf je tracks goed laten masteren) kost geld, als band zou je ook nog eerst moeten opnemen in een studio... Dit is een vrij forse investering, maar met verkoop van CD's/mp3's zou je het wellicht makkelijker hebben... Eerder werd dit via je label gedaan, welke meestal al goede connecties hadden... Nu is het masteren een investering die je compleet zelf moet doen om je muziek uberhaubt op een goede manier ter ore te brengen (een goede mix is niet afdoende, een goed oor hoort dat zeker)... Ook de connecties die labels hadden met organizers zijn er niet meer bij...quote:Op woensdag 7 april 2010 18:16 schreef -Techno- het volgende:
Artiesten (bekende en onbekende) horen hun geld te verdienen dmv optredens, cd verkoop hoort secundair te zijn.
Ik legde hier mijn eigen situatie uit om duidelijk te maken waar ikzelf sta, had niet veel met het download-verhaal te maken...quote:Je moet dus kiezen tussen je huidige werk (wat dat ook mag zijn) en optreden als artiest in het buitenland. Wat heeft dat te maken met downloaden? Is jouw muziek zo goed dat mensen het massaal gaan downloaden?
Ik denk dat dat wat overdreven is, je ziet nu mensen wanhopig muziek per donatie verkopen via internet, vaak slecht gemastered vanwege geld gebrek... Gevestigde bands als Radiohead enzo kunnen zich dat permiteren, die duiken de studio in, investeren een flinke duit aan professionals, en door een brede fanbase verdienen ze goed aan de donaties... Ik vraag me wel af ofdat ze dat zelfde kunstje zouden kunnen flikken als niemand ze gekend had...quote:Op woensdag 7 april 2010 18:34 schreef AchJa het volgende:
Ja, halsstarrig blijven vasthouden aan een uitgerangeerd businessmodel. Als die indie maatschappijtjes met hun tijd mee waren gegaan destijds waren ze nu binnen geweest.
Er is wel een markt, maar wellicht niet groot genoeg om me compleet in mijn inkomsten te voorzien... Met grotere events heb je wel meer inkomsten, deze kant hebben vele artiesten al gekozen in het genre waarin ik muziek maak, en tja, die boeren vrij goed maar t is naar mijn mening wel erg ten koste gegaan van de kwaliteit en stijl, en ik weet niet of ik dat wel wil... Ik ga t eerst op mijn manier proberen, en dan zie ik wel verder...quote:Wacht ff, omdat er geen markt is voor jouw creaties ga je maar de commerciele kant op??? En dan verwacht je dat het geld binnenstroomt ofzo?
Kip/ei verhaal. Je moet CD's verkopen om ze te kunnen maken... Waarom niet eerst een jaar rond toeren op tournee om vervolgens genoeg geld te hebben om een CD te kunnen maken? En als je niet genoeg geld hebt dan ga je nog maar wat langer door. Lukt het dan nog niet, trek dan je conclusie en zoek een ander beroep.quote:Op woensdag 7 april 2010 18:39 schreef B-FliP het volgende:
[..]
CD's maken (en vooraf je tracks goed laten masteren) kost geld, als band zou je ook nog eerst moeten opnemen in een studio... Dit is een vrij forse investering, maar met verkoop van CD's zou je het wellicht makkelijker hebben...
Optredens/concertenquote:Eerder werd dit via je label gedaan, welke meestal al goede connecties hadden... Nu is het masteren een investering die je compleet zelf moet doen om je muziek uberhaubt op een goede manier ter ore te brengen (een goede mix is niet afdoende, een goed oor hoort dat zeker)... Ook de connecties die labels hadden met organizers zijn er niet meer bij...
Dat CD verkoop niet meer secundair is weet ik, maar hoe komt dat? Naar mijn inziens door gierige platenmaatschappijen/managers...quote:Dat secundaire is er niet meer bij, en met optredens waarvoor je moet netwerken moet je je ook maar schikken naar een maximum prijs die de organizer wil geven, zeker als je nog vrij onbekend bent... Via een label ging dat professioneler en makkelijker... Er zijn nog wel management bureaus die dit voor je doen voor een percentage van de opbrengst van het optreden...
Dat zijn noodsprongen die gemaakt worden. Als de maatschappijen/ artiesten meteen de mogelijkheden van internet benut hadden, hadden we deze discussie naar alle waarschijnlijkheid niet gehad. Dit soort discussies zullen er ook gerust zijn geweest tijdens de industriėle revolutie.quote:Op woensdag 7 april 2010 18:50 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wat overdreven is, je ziet nu mensen wanhopig muziek per donatie verkopen via internet, vaak slecht gemastered vanwege geld gebrek... Gevestigde bands als Radiohead enzo kunnen zich dat permiteren, die duiken de studio in, investeren een flinke duit aan professionals, en door een brede fanbase verdienen ze goed aan de donaties... Ik vraag me wel af ofdat ze dat zelfde kunstje zouden kunnen flikken als niemand ze gekend had...
Dat is een keus die je zelf moet maken.quote:Er is wel een markt, maar wellicht niet groot genoeg om me compleet in mijn inkomsten te voorzien... Met grotere events heb je wel meer inkomsten, deze kant hebben vele artiesten al gekozen in het genre waarin ik muziek maak, en tja, die boeren vrij goed maar t is naar mijn mening wel erg ten koste gegaan van de kwaliteit en stijl, en ik weet niet of ik dat wel wil... Ik ga t eerst op mijn manier proberen, en dan zie ik wel verder...
Boehoe. Arctic Monkeys waren een volledige no-name band die links en rechts een optredentje had. Ze gingen bij optredens zelfgebrande demo-CDs uitdelen, die fans gingen delen via internet. Fans richtten een MySpace-pagina van AM op, populariteit nam alleen maar toe tot het punt dat ze een platendeal kregen. Maar ja, die hadden ook zat geld om een fatsoenlijke master te laten maken. Owh wachtquote:Op woensdag 7 april 2010 18:50 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wat overdreven is, je ziet nu mensen wanhopig muziek per donatie verkopen via internet, vaak slecht gemastered vanwege geld gebrek... Gevestigde bands als Radiohead enzo kunnen zich dat permiteren, die duiken de studio in, investeren een flinke duit aan professionals, en door een brede fanbase verdienen ze goed aan de donaties... Ik vraag me wel af ofdat ze dat zelfde kunstje zouden kunnen flikken als niemand ze gekend had...
[..]
Er is wel een markt, maar wellicht niet groot genoeg om me compleet in mijn inkomsten te voorzien... Met grotere events heb je wel meer inkomsten, deze kant hebben vele artiesten al gekozen in het genre waarin ik muziek maak, en tja, die boeren vrij goed maar t is naar mijn mening wel erg ten koste gegaan van de kwaliteit en stijl, en ik weet niet of ik dat wel wil... Ik ga t eerst op mijn manier proberen, en dan zie ik wel verder...
ook D66 kan niet met zijn fikken van ontwikkelingen afblijven, en wil alles reguleren ten voordele van onduidelijke vrienden.quote:Op woensdag 7 april 2010 18:35 schreef kawotski het volgende:
D66 -1
Waar houden die partijen zich toch mee bezig tegenwoordig. Als je hiervoor tijd hebt..
Ik vind dit wel passen in het straatje verwijderingsbijdrage of verpakkingstax.. waar blijft al dat geld..? Doe daar maar eens een onderzoek naar beste D66'ers. Dan zal je tot de conclusie komen dat een extra heffing overbodig is.
Ik download best veel, vooral illegaal en heb daarbij soms naar kleinere artiesten best last van een schuldgevoel, vind ik het album wat ik heb binnengesleept goed dan koop ik het vaak alsnog, als ik met een kleine heffing dat kan kopen is daar naar mijn idee niks mis mee, mits zoals ook verwoord, die afdracht bij de juiste personen komt en niet bij BUMA aan de strijkstok, of beter, op de spaarrekening blijft staan.quote:Internet:
vrij en toegankelijk
Internet is een infrastructuur voor communicatie en
interactie, waar (de meeste) informatie open en vrij
toegankelijk is.
• Privacy bescherming. D66 wil dat de privacy op
internet wordt beschermd. Het vastleggen van surfgedrag,
invullen van formulieren etcetera, dient beperkt te
worden.
• Tegen downloadverbod. D66 is tegen een downloadverbod.
D66 wil de vrijheid op internet garanderen. D66
is dan ook tegen het ‘three-strikes-out’- principe
waarbij consumenten na drie vermeende inbreuken op
het auteursrecht van het internet worden afgesloten.
• Auteursrecht. D66 heeft tegelijkertijd wel oog voor het
auteursrecht van makers. Een kleine aanvulling op het
abonnementsgeld voor internet zou een inkomstenbron
kunnen creėren waaruit auteursrechthebbenden
kunnen worden vergoed.
Auteursrecht en digitale wereld
In het auteursrecht moeten de belangen van de makers
van audio, video, tekst en beeld die recht hebben op een
adequate vergoeding voor hun prestatie, in evenwicht
worden gebracht met de belangen van gebruikers. De
keten tussen makers en gebruikers moet worden
vereenvoudigd.
• Samenwerken auteursrechtorganisaties. D66 wil
dat auteursrechtorganisaties als Buma/Stemra en Sena
samenwerken zodat er voor grote (groepen van)
gebruikers of één loket ontstaat waar de afdracht op
grond van heldere, liefst gezamenlijke criteria kan
geschieden. Deze samenwerkende organisaties
moeten een onafhankelijke, transparante beroepsmogelijkheid
kennen om onrechtvaardige afdrachten te
voorkomen.
• Harmonisatie regels. Nederland moet internationaal,
en in het bijzonder in Europa, sterk aandringen op een
zo groot mogelijke harmonisatie van auteursrechtelijke
regels.
• E-boeken. De komst van goedkopere e-boeken heeft
veel impact op het aanbod voor lezers, de positie van
schrijvers en de omzet van boekhandels en uitgeverijen.
D66 vindt dat de lezer bepaalt welk boek hij langs
welke weg en tegen welke prijs afneemt. D66 vindt dat
schrijvers en uitgeverijen zelf bepalen hoe zij voorzien in
deze behoeften. Voor schrijvers mag het economisch
niet uitmaken of hun boeken in druk of in e-versies
worden verkocht. D66 wil nadrukkelijk waken tegen
sterke marktpartijen die hun positie als ‘portal’ zouden
kunnen misbruiken.
bron
Software/ games? Dan is het wel illegaal, muziek en films is NIET illegaal.quote:Op woensdag 7 april 2010 20:34 schreef YuckFou het volgende:
Heeft hier iemand de moeite genomen het D66 programma te lezen?
[..]
Ik download best veel, vooral illegaal en heb daarbij soms naar kleinere artiesten best last van een schuldgevoel, vind ik het album wat ik heb binnengesleept goed dan koop ik het vaak alsnog, als ik met een kleine heffing dat kan kopen is daar naar mijn idee niks mis mee, mits zoals ook verwoord, die afdracht bij de juiste personen komt en niet bij BUMA aan de strijkstok, of beter, op de spaarrekening blijft staan.
Leuke toon die je zo aanslaat, maar ff over de opname van de demo's van de Arctic Monkeys:quote:Op woensdag 7 april 2010 19:55 schreef SocialDisorder het volgende:
Boehoe. Arctic Monkeys waren een volledige no-name band die links en rechts een optredentje had. Ze gingen bij optredens zelfgebrande demo-CDs uitdelen, die fans gingen delen via internet. Fans richtten een MySpace-pagina van AM op, populariteit nam alleen maar toe tot het punt dat ze een platendeal kregen. Maar ja, die hadden ook zat geld om een fatsoenlijke master te laten maken. Owh wacht
Bottomline: als je muziek niet goed genoeg is om gekocht te worden, ben je gewoon ruk. Welkom in het kapitalisme, dat heeft niets met usenet, P2P of wat dan ook te maken, maar gewoon met de vraag naar jouw muziek. Zolang er nog regelmatig goede bands opduiken als Arctic Monkeys, Wolfmother en The Baseballs heb ik het volste vertrouwen dat artiesten nog genoeg kunnen verdienen om rond te komen van de muziek.
Ik ben absoluut niet tegen platenlabels ed. Ik ben wel tegen instanties die jarenlang een (uitknijp)monopolie gehad hebben en nu hun pijlen richten op internet want dat staat hun positie in de weg.quote:Op woensdag 7 april 2010 20:50 schreef B-FliP het volgende:
Bottomline: Management is ook belangrijk, en uiteindelijk toch eindigen bij een platenlabel waar iedereen hier zo fel tegenstander van is...
Gelukkig zijn er ook partijen die onpopulaire maatregelen/plannen van te voren bekend maken. Er zijn ook partijen die dit bewust niet doen en alleen maar populaire uitspraken doen, die partijen zijn om te kotsen.quote:Op woensdag 7 april 2010 20:54 schreef twoarmedman het volgende:
Ik snap niet dat politieke parijen, die zetels willen winnen dit soort punten op tafel gooien. Snappen ze zelf dan niet dan niemand hier op zit te wachten? Ze zijn veel te ongeduldig met internet maatregelen, doordat niks goeds kunnen verzinnen (wat niet zo vreemd is doordat het een complex probleem is) gaan ze maar lukraak maatregelen roepen die nergens op slaan.
Die strijkstok, laat D66 zich daar eerst maar eens mee bezig houden. Als men dat heeft opgelost is de schatkist vol , kom daarna het volk maar pesten. Maar niet andersom zoals men nu wil. Dit is gewoon ordinaire diefstal. Als jij zoals je zegt illegaal download dan moet men daar achteraan gaan en niet iedereen een heffing opleggen omdat dat zo makkelijk casht.quote:Op woensdag 7 april 2010 20:34 schreef YuckFou het volgende:
mits zoals ook verwoord, die afdracht bij de juiste personen komt en niet bij BUMA aan de strijkstok, of beter, op de spaarrekening blijft staan.
Unpopulaire maatregelen in een democratische sameneving is onlogisch, je fungeert als de stem van het vol, een onpopulaie maatregel kan dit nooit zijn. Jawel, ze hebben namelijk meer tijd nodig een goed gefundeerd plan te bedenken, dit plan slaat namelijk kant noch wal.quote:Op woensdag 7 april 2010 21:11 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Gelukkig zijn er ook partijen die onpopulaire maatregelen/plannen van te voren bekend maken. Er zijn ook partijen die dit bewust niet doen en alleen maar populaire uitspraken doen, die partijen zijn om te kotsen.
Verder zijn ze helemaal niet ongeduldig qua internet regelgeving, sterker nog ze zijn er veels te laat mee (hieraan heeft elke partij schuld aan).
Hoezo internet regelgeving? Wat zou jij willen zien dan?quote:Op woensdag 7 april 2010 21:11 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Gelukkig zijn er ook partijen die onpopulaire maatregelen/plannen van te voren bekend maken. Er zijn ook partijen die dit bewust niet doen en alleen maar populaire uitspraken doen, die partijen zijn om te kotsen.
Verder zijn ze helemaal niet ongeduldig qua internet regelgeving, sterker nog ze zijn er veels te laat mee (hieraan heeft elke partij schuld aan).
Nee alleen muziek en films, en je kan wel zeggen dat het niet illegaal is, maar betalen voor de content doe ik niet en in wezen is het dan diefstal, ik weet dat de nederlandse wetgeving zo in elkaar zit dat het voor de wet niet illegaal is, maar als ik van bijv. de FunLovingCriminals hun laatste zelf gefinancierde album down voel ik me best lullig, wetende dat ze er zelf hun centen in hebben zitten, evengoed met arthouse films etc.quote:Op woensdag 7 april 2010 20:49 schreef AchJa het volgende:
Software/ games? Dan is het wel illegaal, muziek en films is NIET illegaal.
Om een land bestuurbaar/overeind te houden zijn onpopulaire maatregelen soms nu eenmaal nodig. Als alle populaire maatregelen doorgedrukt worden omdat het volk dat wil dan gaat ons land simpelweg kapot.quote:Op woensdag 7 april 2010 21:27 schreef twoarmedman het volgende:
[..]
Unpopulaire maatregelen in een democratische sameneving is onlogisch, je fungeert als de stem van het vol, een onpopulaie maatregel kan dit nooit zijn. Jawel, ze hebben namelijk meer tijd nodig een goed gefundeerd plan te bedenken, dit plan slaat namelijk kant noch wal.
Ik persoonlijk helemaal niets.quote:Op woensdag 7 april 2010 21:27 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hoezo internet regelgeving? Wat zou jij willen zien dan?
Dat niet alleen, maar het is zo dom, want het is niet te doen, volstrekt onmogelijk, het enig resultaat is het verlies van drie zetelsquote:Op woensdag 7 april 2010 21:34 schreef -Techno- het volgende:
Ik persoonlijk helemaal niets.
Ik doelde op de mensen die een regelgeving nodig vinden. Internet is al jaren een bron van gratis spul, als je dan 10 jaar later in 1 keer bedenkt "he dat moet eigenlijk anders", dan ben je in mijn ogen te laat met je regelgeving.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |