abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 april 2010 @ 20:59:12 #201
295984 Demise
I saw you look away
pi_80099064
quote:
Op donderdag 8 april 2010 20:52 schreef ikke043 het volgende:

[..]

[..]

Ze doen ook best veel betalen, de verzekeringen en collegeld. En ja ik woon thuis dus de grootste kosten die ik heb zijn printkosten op school, boeken ...... Andere schoolspullen. Maar als ik mijn P niet in 1 jaar zou halen ze stopten met betalen

Ben nu een boek aan het lezen genaamd : "Basis cursus Autocad 2010 en LT 2010" .

EN DAT IS SAAI
Ja. Nou. Volgend jaar wordt het bindend studieadvies ingevoerd op de RuG. Ik was eigenlijk al lang van plan om echt ontzettend hard mijn best te gaan doen (ik wil wel die PhD plaats, als het kan), maar het is leuk om te klagen. Ga je je P wel halen?
quote:
Op donderdag 8 april 2010 20:53 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Mijn ouders weten een groot aantal dingen die ik gedaan heb niet.
Maar echte regels over alcohol, drugs of seks heb ik nooit gehad. Trouwens nooit echt seksuele voorlichting gehad enzo van mijn ouders
Een keer stomdronken thuis gekomen. Mijn vader moest mij de deur open doen. Omdat ik de deur niet meer open kreeg. Toen zei mijn vader voortaan minder drinken. En sindsdien is dat ook nooit meer gebeurd Geen straf dus. Maar goed toen was ik ook al 19.
Tja. Mijn ouders zijn ook christelijk. Aan de andere kant laat het wel zien dat het ze wel uitmaakt wat ik doe. Dat is ook wel weer lief. Ergens. Diep van binnen.
"Hell is other people." - Jean-Paul Sartre
"A first sign of the beginning of understanding is the wish to die." - Franz Kafka
"Never memorize what you can look up in books." - Albert Einstein
pi_80099065
quote:
Op donderdag 8 april 2010 20:53 schreef Demise het volgende:

[..]

Ik ook.

Vandaag trouwens een college sociolinguistics gevolgd, erg leuk. Dat houd ik in mijn achterhoofd voor m'n minor.
Tuurlijk gaat het goed komen. Aangezien jij volgens mij heel goed door hebt waar je zwakke punten liggen en waarschijnlijk niet schroomt om hulp te vragen als je dat nodig hebt.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_80099083
Ik heb eigenlijk niet zulke strenge ouders gehad.. als klein kind wel enzo.. Maar ik was toch al losgeslagen en was bij lange na niet het probleemkind thuis. Iedereen heeft ook altijd wel gedacht dat ik het wel zou redden.. Jong volwassen enzo.. Maarja, achteraf.. is makkelijk praten.

Maar mijn puberteit en zeg vanaf mijn 15e ofzo was ik eigenlijk helemaal vrij. Slapen deed ik toch al niet, dus een bedtijd had ik niet. Reed ook al scooter op mijn 15e, mocht niet altijd.. maar toch wel zeer regelmatig. En op 17e jarige leeftijd, als ik niets belangrijks had de volgende dag..zoals werk, of het was weekend.. Dan kwam ik regelmatig thuis bij ochtendlicht...
Een handboek? Een HANDBOEK??? neuh.. sorry.. ik heb een hoofd.
pi_80099283
quote:
Op donderdag 8 april 2010 20:59 schreef Demise het volgende:

[..]

Ja. Nou. Volgend jaar wordt het bindend studieadvies ingevoerd op de RuG. Ik was eigenlijk al lang van plan om echt ontzettend hard mijn best te gaan doen (ik wil wel die PhD plaats, als het kan), maar het is leuk om te klagen. Ga je je P wel halen?
[..]

Tja. Mijn ouders zijn ook christelijk. Aan de andere kant laat het wel zien dat het ze wel uitmaakt wat ik doe. Dat is ook wel weer lief. Ergens. Diep van binnen.
Mijn ouders ook Jaren lang strijdt moeten voeren om niet meer naar de kerk en jeugdgroep te hoeven. Mijn ouders zijn nu zo ver dat accepteren dat ik niet geloof en dat ook nooit zal gaan doen. Alhoewel dat niet van harte gaat. Mijn moeder probeert nog steeds mij over te halen om naar de kerk te gaan. Afgelopen weekend was dat weer het geval. Oke de gelegenheid was misschien ook bijzonder. Mijn oudste zusje ging beleidenis doen. Maar ik had al gezegd dat ik niet wilde komen.
Tuurlijk maakt het jouw ouders uit wat je doet jij bent hun dochter en zij houden van jou.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_80099344
quote:
Op donderdag 8 april 2010 20:53 schreef Demise het volgende:

[..]

Ik ook.
Je bent positief ingesteld en slim en bovendien beta..... Dat scheelt natuurlijk alvast. En je weet wrs waar de evt valkuilen zitten. Je hebt wat dat betreft het geluk dat de wetenschap mbt psychisch ongemak nu veel beter is dan in mijn tijd. Je kan dus veel beter op eea inspelen.
quote:
Vandaag trouwens een college sociolinguistics gevolgd, erg leuk. Dat houd ik in mijn achterhoofd voor m'n minor.
Ik moet je zeggen dat ik er nog nooit van gehoord had. Gelukkig is google my friend, het lijkt mij heel interessant; het reikt verder dan de sociologie als wetenschap.
  donderdag 8 april 2010 @ 21:04:23 #206
295984 Demise
I saw you look away
pi_80099357
quote:
Op donderdag 8 april 2010 20:59 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Tuurlijk gaat het goed komen. Aangezien jij volgens mij heel goed door hebt waar je zwakke punten liggen en waarschijnlijk niet schroomt om hulp te vragen als je dat nodig hebt.
Ik hoop het. Je weet 't nooit, natuurlijk, maar ik denk het wel.
quote:
Op donderdag 8 april 2010 20:59 schreef Autidude het volgende:
Ik heb eigenlijk niet zulke strenge ouders gehad.. als klein kind wel enzo.. Maar ik was toch al losgeslagen en was bij lange na niet het probleemkind thuis. Iedereen heeft ook altijd wel gedacht dat ik het wel zou redden.. Jong volwassen enzo.. Maarja, achteraf.. is makkelijk praten.

Maar mijn puberteit en zeg vanaf mijn 15e ofzo was ik eigenlijk helemaal vrij. Slapen deed ik toch al niet, dus een bedtijd had ik niet. Reed ook al scooter op mijn 15e, mocht niet altijd.. maar toch wel zeer regelmatig. En op 17e jarige leeftijd, als ik niets belangrijks had de volgende dag..zoals werk, of het was weekend.. Dan kwam ik regelmatig thuis bij ochtendlicht...
Dan vind ik het toch wel fijn dat mijn ouders wat strenger zijn, als ik dit zo lees. Ik denk ook heel eerlijk gezegd dat er volgens jaar niet eens zoveel verandert, gewoon omdat ik het nu zo gewend ben.
"A first sign of the beginning of understanding is the wish to die." - Franz Kafka
  donderdag 8 april 2010 @ 21:05:27 #207
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_80099406
quote:
Op donderdag 8 april 2010 20:59 schreef Demise het volgende:

[..]

Ja. Nou. Volgend jaar wordt het bindend studieadvies ingevoerd op de RuG. Ik was eigenlijk al lang van plan om echt ontzettend hard mijn best te gaan doen (ik wil wel die PhD plaats, als het kan), maar het is leuk om te klagen. Ga je je P wel halen?.
Ik denk het wel. Ik moet dit jaar 36 studiepunten halen en heb er 23(7 ben ik deze week aan het herkansen). Maar ik wil mijn P persé halen, dan mag ik een niet verplichte minor volgen

Hoelang duurt de studie sterrekunde(5 jaar, zelfde als natuurkunde vermoed ik)?
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
pi_80099442
quote:
Op donderdag 8 april 2010 21:04 schreef Demise het volgende:

[..]

Ik hoop het. Je weet 't nooit, natuurlijk, maar ik denk het wel.
Tuurlijk wel Positief denken
14 SHADES OF GREY
  donderdag 8 april 2010 @ 21:07:02 #209
247161 ikke043
pi_80099479
quote:
Op donderdag 8 april 2010 20:59 schreef Autidude het volgende:

Zelfde hier, maar die scooter vond ik niks dus ook nooit gekocht. Ik loop veel liever

2 jaar terug voor Carnaval op awwieverbal had ik me zo lam gedronken op wodka dat ik binnen 5 uur weer thuis was. Mijn ouders waren zo geschrokken dat ze me midden in de nacht probeerden wakker te maken. Maar me duwen,porren omdraaien, niets kreeg me wakker.
De dag erna was ik zo ziek( & dronken ) dat ik de hele dag alles overgaf. En de kater Sindsdien heb ik 2 liter water naast m'n bed tegen de kater

Het leukste is dat mijn ouders diezelfde dag op vakantie gingen, maar ze zeiden nog tegen me dat ze nu wel geloofden dat ik niet veel meer zou drinken

[ Bericht 34% gewijzigd door ikke043 op 08-04-2010 21:12:47 ]
Don't know where to go
But I lock and load
Moon explode
  donderdag 8 april 2010 @ 21:09:56 #210
295984 Demise
I saw you look away
pi_80099632
quote:
Op donderdag 8 april 2010 21:04 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Je bent positief ingesteld en slim en bovendien beta..... Dat scheelt natuurlijk alvast. En je weet wrs waar de evt valkuilen zitten. Je hebt wat dat betreft het geluk dat de wetenschap mbt psychisch ongemak nu veel beter is dan in mijn tijd. Je kan dus veel beter op eea inspelen.

[..]

Ik moet je zeggen dat ik er nog nooit van gehoord had. Gelukkig is google my friend, het lijkt mij heel interessant; het reikt verder dan de sociologie als wetenschap.
Klopt, ik heb er ook wel vertrouwen in.
Zeker, we hebben ook hele leuke voorbeelden gehad m.b.t. dialecten en de kenmerken van Schots, Iers, Londons, Standard American English etc. Heel erg interessant, zeker bepaalde koppelingen tussen taal en de sociale reactie daarop.
quote:
Op donderdag 8 april 2010 21:03 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Mijn ouders ook Jaren lang strijdt moeten voeren om niet meer naar de kerk en jeugdgroep te hoeven. Mijn ouders zijn nu zo ver dat accepteren dat ik niet geloof en dat ook nooit zal gaan doen. Alhoewel dat niet van harte gaat. Mijn moeder probeert nog steeds mij over te halen om naar de kerk te gaan. Afgelopen weekend was dat weer het geval. Oke de gelegenheid was misschien ook bijzonder. Mijn oudste zusje ging beleidenis doen. Maar ik had al gezegd dat ik niet wilde komen.
Tuurlijk maakt het jouw ouders uit wat je doet jij bent hun dochter en zij houden van jou.
Gelukkig hoefde ik al nooit mee, ik ben ook veel te druk om zo lang stil te zitten. Nu ga ik één keer per jaar, met kerst. Ik ben wel gelovig, maar op mijn eigen manier en ook totaal niet kerkelijk. Wat is een beleidenis?
Gelukkig houden ze van me, ja, maar ik heb zelf bij anderen gezien dat het ook anders kan. Ik vind het ook nooit zo erg om af en toe eens in discussie te gaan over een regel, want dat betekent dat het ze genoeg interesseert om er ook voor in discussie te gaan.
pi_80099683
quote:
Op donderdag 8 april 2010 20:57 schreef tijnbrein het volgende:

Dat valt ook wel weer mee hoor. Ik heb een baan en een huis. Maar dat maakt mij toch niet succesvoler dan andere hier. Misschien hebben andere op andere terreinen wel meer succes dan ik.
Het was ook een beetje grappig bedoeld, ik wil de genoemde mensen zeker niet te kort doen.
Ik vind het niettemin toch een prestatie, gezien de diagnose en best ook een lastig verleden.
  donderdag 8 april 2010 @ 21:11:06 #212
295984 Demise
I saw you look away
pi_80099691
quote:
Op donderdag 8 april 2010 21:05 schreef ikke043 het volgende:

[..]

Ik denk het wel. Ik moet dit jaar 36 studiepunten halen en heb er 23(7 ben ik deze week aan het herkansen). Maar ik wil mijn P persé halen, dan mag ik een niet verplichte minor volgen

Hoelang duurt de studie sterrekunde(5 jaar, zelfde als natuurkunde vermoed ik)?
3 jaar bachelor, 2 jaar onderzoeksmaster (of 1 jaar een 'gewone' master), dan hopelijk 4 jaar PhD-traject. Dus het liefste 9 jaar, sowieso 5.
pi_80099869
quote:
Op donderdag 8 april 2010 21:07 schreef ikke043 het volgende:

[..]

Zelfde hier, maar die scooter vond ik niks dus ook nooit gekocht. Ik loop veel liever:9
Ik mocht geen brommer/scooter van mijn ouders. Maar daar had ik ook geen behoefte aan. De reden dat ik dat niet mocht is dat mijn vader iemand dodelijk heeft zien verongelukken op een brommer.
quote:
Op donderdag 8 april 2010 21:09 schreef Demise het volgende:

[..]

Zeker, we hebben ook hele leuke voorbeelden gehad m.b.t. dialecten en de kenmerken van Schots, Iers, Londons, Standard American English etc. Heel erg interessant, zeker bepaalde koppelingen tussen taal en de sociale reactie daarop.
[..]

Gelukkig hoefde ik al nooit mee, ik ben ook veel te druk om zo lang stil te zitten. Nu ga ik één keer per jaar, met kerst. Ik ben wel gelovig, maar op mijn eigen manier en ook totaal niet kerkelijk. Wat is een beleidenis?
Gelukkig houden ze van me, ja, maar ik heb zelf bij anderen gezien dat het ook anders kan. Ik vind het ook nooit zo erg om af en toe eens in discussie te gaan over een regel, want dat betekent dat het ze genoeg interesseert om er ook voor in discussie te gaan.
Beleidenis kan je zien als dopen maar dan voor volwassenen.

Jij hebt ouders waar je mee in discussie kan. Dat had ik dus niet. Mijn vader wel maar mijn moeder dus totaal niet.
14 SHADES OF GREY
  donderdag 8 april 2010 @ 21:14:17 #214
247161 ikke043
pi_80099870
quote:
Op donderdag 8 april 2010 21:11 schreef Demise het volgende:

[..]

3 jaar bachelor, 2 jaar onderzoeksmaster (of 1 jaar een 'gewone' master), dan hopelijk 4 jaar PhD-traject. Dus het liefste 9 jaar, sowieso 5.
Voor een researchmaster kom je toch ook niet zomaar in aanmerking Ofwel?
Don't know where to go
But I lock and load
Moon explode
pi_80099938
quote:
Op donderdag 8 april 2010 21:09 schreef Demise het volgende:

Oi, ik vind die Engelse dialecten helemaal geweldig
pi_80099973
quote:
Op donderdag 8 april 2010 21:10 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het was ook een beetje grappig bedoeld, ik wil de genoemde mensen zeker niet te kort doen.
Ik vind het niettemin toch een prestatie, gezien de diagnose en best ook een lastig verleden.
Je hebt gelijk ik mag best trots zijn op wat ik bereikt heb.
Gelukkig, maar de meeste mensen hier hebben toch op een of andere manier een redelijk leven kunnen opbouwen.
14 SHADES OF GREY
pi_80100166
quote:
Op donderdag 8 april 2010 21:16 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Je hebt gelijk ik mag best trots zijn op wat ik bereikt heb.
Gelukkig, maar de meeste mensen hier hebben toch op een of andere manier een redelijk leven kunnen opbouwen.
Jawel, dat mag ook gezegd worden.
  donderdag 8 april 2010 @ 21:20:20 #218
295984 Demise
I saw you look away
pi_80100177
quote:
Op donderdag 8 april 2010 21:14 schreef ikke043 het volgende:

[..]

Voor een researchmaster kom je toch ook niet zomaar in aanmerking Ofwel?
Er zal wel een beperkt aantal plaatsen zijn, maar de enige echte master hier op de RuG waar je moeilijk binnen komt is Nanoscience. Dat is dan ook een topmaster, die hebben een hele selectieprocedure. Als je daar binnenkomt, echter, ben je vrijwel verzekerd van een PhD-plaats.
quote:
Op donderdag 8 april 2010 21:14 schreef tijnbrein het volgende:
[..]

Beleidenis kan je zien als dopen maar dan voor volwassenen.

Jij hebt ouders waar je mee in discussie kan. Dat had ik dus niet. Mijn vader wel maar mijn moeder dus totaal niet.
Oké. Ik kan me voorstellen dat je daar niet bij hoefde te zijn.

Ik kan juist erg goed in discussie met mijn moeder, met mijn vader af en toe wat minder. Mijn vader en ik zijn allebei ontzettend koppig, daardoor loopt een discussie weleens uit de hand. Ik vind het altijd wel leuk, je leert heel erg goed hoe je een mening onderbouwt. Ik kan bij mijn ouders ook niet aankomen met een argument als 'iedereen heeft/doet het!', dan lachen ze me vierkant uit. Met recht, overigens.
Wel jammer dat je niet in discussie kan met je moeder, draait het dan altijd op ruzie uit?
pi_80100213
quote:

[..]

Ik mocht geen brommer/scooter van mijn ouders. Maar daar had ik ook geen behoefte aan. De reden dat ik dat niet mocht is dat mijn vader iemand dodelijk heeft zien verongelukken op een brommer.
Met mijn 2e scooter heb ik een zwaar ongeluk gehad, alleen ik had een engeltje op mijn schouder..
Maar ik weet wel hoe het is om te vliegen en het "filmpje dat je leven voorbij flitst" zeg maar.
En alles was helemaal total loss.. auto, scooter.. maar ik niet!! Alleen mijn knie en rechtervoet lagen een beetje in puin.

Toen was ik het ook wel zat hoor, daarom heb ik nu ook geen motorrijbewijs, ik volg zelfs de GP niet meer.
Terwijl dat helemaal een fiep was..
pi_80100230
quote:

[..]

[..]
Ik gaf er ook niks om. Een auto des te meer. Maar voor school had ik een brommer weer wel nodig. Ik krijg het nog koud als ik er aan terugdenk
  donderdag 8 april 2010 @ 21:21:55 #221
295984 Demise
I saw you look away
pi_80100256
quote:
Op donderdag 8 april 2010 21:15 schreef Autidude het volgende:

[..]

Oi, ik vind die Engelse dialecten helemaal geweldig
Ik dus ook. Zeker Londons en Schots. David Tennant is echt tof, als Doctor Who heeft hij echt een ongelooflijk Londons accent, terwijl hij in interviews echt Schots praat.
pi_80100583
quote:
Op donderdag 8 april 2010 21:21 schreef Demise het volgende:

[..]

Ik dus ook. Zeker Londons en Schots. David Tennant is echt tof, als Doctor Who heeft hij echt een ongelooflijk Londons accent, terwijl hij in interviews echt Schots praat.
Ik vind Cockney en Iers helemaal leuk.. ook dingen als me ipv my enzo ; I think me ... e.d.
en vooral Oi !! ipv hey!
  donderdag 8 april 2010 @ 21:28:12 #223
295984 Demise
I saw you look away
pi_80100635
quote:
Op donderdag 8 april 2010 21:27 schreef Autidude het volgende:

[..]

Ik vind Cockney en Iers helemaal leuk.. ook dingen als me ipv my enzo ; I think me ... e.d.
en vooral Oi !! ipv hey!
Een leuk liedje over de Londense metro: http://www.backingblair.co.uk/london_underground/
pi_80100689
quote:
Op donderdag 8 april 2010 21:20 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Jawel, dat mag ook gezegd worden.
Op een of andere manier. Bagatalliseer ik alle dingen die ik bereikt heb tot iets onbelangrijks en vanzelfsprekends terwijl ik juist trost zou moeten zijn.
Met complimentjes omgaan kan ik dus ook moeilijk
quote:
Op donderdag 8 april 2010 21:20 schreef Demise het volgende:

[..]

Oké. Ik kan me voorstellen dat je daar niet bij hoefde te zijn.

Ik kan juist erg goed in discussie met mijn moeder, met mijn vader af en toe wat minder. Mijn vader en ik zijn allebei ontzettend koppig, daardoor loopt een discussie weleens uit de hand. Ik vind het altijd wel leuk, je leert heel erg goed hoe je een mening onderbouwt. Ik kan bij mijn ouders ook niet aankomen met een argument als 'iedereen heeft/doet het!', dan lachen ze me vierkant uit. Met recht, overigens.
Wel jammer dat je niet in discussie kan met je moeder, draait het dan altijd op ruzie uit?
Het argument van mijn moeder was juist wel dat het belangrijk was en dat ik er daarom dus wel bij moest zijn.
Maar ik heb gewoon gedaan wat ik wilde en dat heeft ze geaccepteerd
Mijn moeder heeft een persoonlijksheidsstoornis(bordeline) en discussie met zulke mensen is lastig. Als zij geen gelijk krijgen worden ze boos. Dus ja dat loopt bijna altijd op ruzie uit.
14 SHADES OF GREY
  donderdag 8 april 2010 @ 21:33:09 #225
295984 Demise
I saw you look away
pi_80100941
quote:
Op donderdag 8 april 2010 21:29 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Op een of andere manier. Bagatalliseer ik alle dingen die ik bereikt heb tot iets onbelangrijks en vanzelfsprekends terwijl ik juist trost zou moeten zijn.
Met complimentjes omgaan kan ik dus ook moeilijk

[..]

Het argument van mijn moeder was juist wel dat het belangrijk was en dat ik er daarom dus wel bij moest zijn.
Maar ik heb gewoon gedaan wat ik wilde en dat heeft ze geaccepteerd
Mijn moeder heeft een persoonlijksheidsstoornis(bordeline) en discussie met zulke mensen is lastig. Als zij geen gelijk krijgen worden ze boos. Dus ja dat loopt bijna altijd op ruzie uit.
Complimentjes accepteren is ook moeilijk. Bijna niemand kan daar goed mee omgaan.
Wel fijn dat ze het accepteerde! Dat betekent toch heel wat. Vervelend dat je dan dus eigenlijk geen discussies met haar kunt voeren, lijkt me erg moeilijk communiceren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')