abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80048303
quote:
Op woensdag 7 april 2010 16:37 schreef Demise het volgende:

[..]

Haha, dat is ook echt wel leuk, dat je daar zo bij hoorde, in die winkel. Wel een toffe reactie van die baas, overigens.
Zo groot hoef je toch niet te starten? Is het dan nog zo ingewikkeld? Ik heb er geen verstand van, trouwens, heb economie nooit begrepen. Of misschien dat je naar hulp op zoek kunt die wel wat individueler is, dat die je ergens kunnen helpen, op dit vlak? Misschien dat er ook wel iemand is die samen met jou een bedrijfje zou willen oprichten, dat die je kan helpen met alles een beetje kanaliseren enzo.
Als je de loterij wint, geef je mij dan even een belletje?
Ik ben best wel zakelijk en economisch ingesteld en een kei in cijfers. Robotic style
Stond als uber kleine baas ook op van die vrijmarkten en daar was ik koning! Als het product goed is, dan
kan ik het verkopen! Klinkt heel raar, of eigenlijk ook niet; als ik ergens achter sta, dan kan ik prima babbelen

Maar, om te beginnen moet je startkapitaal hebben.., de bank, ik kan prima babbelen, maar heb geen status.. wel een BKR registratie en een Wa-jong uitkering Dat is al 1 hindernis.
Daarnaast komt er nog zoveel papierwerk en administratie bij kijken, ik vind het in principe helemaal heerlijk, maar het gaat ook vreten. Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar het heeft ook heel veel kans op conflictjes en extreme spanning/overprikkeling.. dat het gewoon best zwaar maakt. Zelfs NT'ers kennen dat, die noemen het stress.. dat is het ook, alleen bij mij 10x erger of zoiets omdat ik mij er veel drukker over maak en veel dieper op alles inga.

Daar komt ook perfectionisme en faalangst bij kijken, een stukje.. want het mag niet fout gaan.. het MOET goed. Fouten kan ik mij ook niet veroorloven, geloof me.. dat heb ik echt geleerd want ik zit best in de shit..
Als ik de loterij zou winnen, dan kan ik lekker rommelen en tevens een hoop uitbesteden aan professionals.
Snap ez Vouz? Dat is ook zo'n ei rede in het leven; alles kost geld, en helaas steeds meer en meer..
Een handboek? Een HANDBOEK??? neuh.. sorry.. ik heb een hoofd.
  woensdag 7 april 2010 @ 16:57:20 #27
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_80048856
Uit "de Limburger' van afgelopen zaterdag:
quote:
Regulier werk is voor veel autisten lastig. Jobstap is een
organisatie die onder andere autistische mensen helpt om
toch ‘normaal’ aan het werk te kunnen. De 22-jarige Timo
Frösch uit Sittard is daar een goed voorbeeld van.

LEVEN met PDD-nos
door Femke Christis
We hebben geluk. Timo heeft een goede dag vandaag. Zijn jobcoach heeft hem goed voorbereid op dit gesprek door van tevoren duidelijk uit te leggen wie er komt, hoe laat en hoe lang het gaat duren. Timo heeft PDD-nos, een vorm van autisme. De kenmerken daarvan komen bij iedere PDD-nosser in meer of mindere mate voor. Voor Timo is het moeilijk om sociale contacten te leggen. Ook structuur is heel belangrijk. Anders raakt hij in paniek. Zo’n interview is iets heel anders dan bezig zijn met je dagelijkse werk. En laat verandering nou net iets zijn waar Timo niet goed mee om kan gaan. Tijdens het interview kijkt hij veel om zich heen. Oogcontact maken is moeilijk. Dat is iets dat veel autisten hebben. Maar gelukkig praat hij deze dag wel voluit. Timo werkt bij Sodexo in het restaurant van het Orbis Medisch Centrum in Sittard. Zijn dag is altijd hetzelfde ingedeeld. Daarom is deze baan zo geschikt voor hem. Maar af en toe gaat het mis. „Ik maak normaal altijd de broodjes klaar. Sinds kort worden de broodjes in andere, kleinere zakjes verpakt, waardoor ze er niet meer zo gemakkelijk in passen. Dat veroorzaakte in het begin veel stress bij mij.” Dan wil hij er acuut mee stoppen en wordt hij heel boos. Rustig praten is vaak de oplossing.
Dat doet hij met zijn jobcoach Elmar Buitenhuis. Elke cliënt van Jobstap krijgt een jobcoach
aangewezen. Samen met hem of haar gaat de cliënt op zoek naar een baan. Op de werkvloer
wordt hij bijgestaan door die coach. Verder zijn er evaluatiegesprekken met de werkgever en de cliënt. Timo heeft veel aan zijn coach. „Coaching is heel belangrijk voor mij. Als er problemen zijn, kan ik meteen aan de bel trekken. Ik wil het probleem allereerst zelf proberen op te lossen. Maar mocht het niet lukken, dan bel ik Elmar. Als hij er niet was, zou het een chaos worden.”
Op zijn elfde werd de diagnose PDD-nos bij Timo vastgesteld. „Ik was altijd anders dan andere kinderen. Ik was drukker en sneller geïrriteerd. Op een gegeven moment heeft mijn
school naar mijn moeder gebeld, omdat er een vermoeden was dat er iets met mij was. Na verschillende onderzoeken is gebleken dat ik autisme heb.”
Op school had Timo veel moeite met dingen. Als zijn lerares de opdracht gaf om huiswerk te
maken, deed hij maar de helft. De omgang met mensen ging ook moeizaam. „Sociale contacten leggen is nog steeds moeilijk. Ik raak heel snel geïrriteerd. Maar ik ga wel veel met de jongens van het voetballen om. Dat is mijn passie. Ik ga ook niet stappen, omdat ik moet voetballen in het weekend.” Over de echte problemen die hij op school had, laat hij niets los.
Timo’s jobcoach, Elmar Buitenhuis, komt regelmatig langs op de werkplek. Vaak werkt hij wat uurtjes mee of observeert zijn cliënt. Ook voert hij veel gesprekken met hem „Om iets te veranderen in zijn gedachte, moet je het uit zijn tenen trekken. Het moet allemaal heel eenvoudig uitgelegd worden. En je moet erop letten hoe je met hem praat.”
Roel Houben is zijn begeleider op het werk. Hij is zelf chef-kok en zorgt voor de structuur in
Timo’s werkwijze. „Er wordt zeker rekening mee gehouden dat hij autistisch is. Hij moet
structuur hebben en dat geven wij. Ik geef hem deadlines voor wanneer iets af moet en vertel
precies wat hij moet doen. Je moet hem wel gewoon behandelen als een volwassen persoon,
want dat is hij. Hij heeft alleen moeite met een aantal dingen.”
Dit is Timo’s vierde baan. Bij zijn vorige baan is het fout gegaan. Dat kwam vooral door de werkomgeving. „Ik werkte eerst bij een bandenleverancier. Daar zat ik met allemaal jongens. Mannen onder elkaar houden van grappen. Die geintjes kon ik vaak moeilijk begrijpen waardoor er ruzie ontstond. Één keer is het bijna echt fout gegaan. Op dinsdag was het altijd broodjesdag. Een collega ging broodjes halen voor iedereen, maar hij had er geen voor mij. Daar werd ik heel erg kwaad om. Het is zelfs bijna tot vechten gekomen. Ik moet altijd mijn gelijk krijgen.” De werkomgeving bij Sodexo is ideaal. „Hier werken ook vrouwen en die halen minder stomme grapjes uit. Ze zijn juist begripvol.”
Als jonge jongen heeft Timo geen gemakkelijke tijd gehad. De gebeurtenissen hebben zijn autisme verergerd. Zijn biologische vader was een alcoholist. „Hij vond het belangrijker om zich vol te zuipen in de kroeg, dan bij mij en mijn moeder te zijn.” Een keer besloot zijn moeder om een avond voor zichzelf te nemen. Ze sprak met vriendinnen af. Dat betekende dat Timo’s vader thuis bleef. „’s Avonds moest ik naar de wc. Nadat ik klaar was, ging ik de woonkamer in en vroeg ik mijn bezopen vader waar mijn moeder was. Hij zei: ‘Je moeder is dood en ze komt niet meer.’ Dat was natuurlijk een leugen, maar dat wist ik op dat moment niet, ik was pas vier. Ik begon te huilen. Toen heeft mijn vader me opgesloten in mijn kamer. Dat was voor mijn moeder de druppel.” Timo’s moeder is nog een keer getrouwd. Dat
huwelijk ging ook mis. Zijn stiefvader reageerde de ellende uit zijn vorige huwelijk op hen af.
Een scheiding volgde. De rechter besliste dat Timo en zijn moeder het huis mochten houden.
De stiefvader heeft toen veel spullen weggehaald, waaronder een scheerkwast die van emotionele waarde was voor Timo. „Die had ik van mijn peetoom gekregen die overleden is.”
Vergiffenis voor zijn ex-vaders zit er niet in. „Ik wil ze graag terugpakken, maar dat is strafbaar. Ik weet niet wat er gebeurt als ik ze op straat tegenkom. Er zijn te veel erge dingen gebeurd. Dus ik hoop dat ik ze nooit meer zie.”
Timo heeft nu eindelijk structuur en rust in zijn leven. Jobcoach Elmar: „Hij was bijna opgegeven. Hij heeft op drie plekken gewerkt, waar het niet goed ging. Niet vanwege het werk, maar door de omgeving. Het ging zo moeilijk met hem. Er is zwaar overleg geweest met de uitkeringsinstantie UWV over de vraag of regulier werk voor Timo nog wel haalbaar zou zijn. Eigenlijk was de beslissing al genomen om het op te geven, maar toen kwam Sodexo. Gelukkig pakte dat heel goed uit. Dit is echt voor hem gemaakt. Dat is geweldig.”

Voor informatie: www.jobstap.nl
Met als bijstukje:
quote:
Wat is autisme?
Autisme is een psychiatrische stoornis.
Informatieverwerking via de zintuigen (geluid, zicht, geur etc.) gaat bij autistische mensen anders.
Zij vinden het moeilijk om details te verwerken tot een geheel. Hierdoor hebben mensen met autisme problemen met sociale contacten, communicatie en verbeelding. De stoornis kan niet genezen worden.
Er zijn vijf subgroepen van autisme:
1. (Klassiek) autisme
2. Syndroom van Asperger
3. Desintegratiestoornis van de kinderleeftijd.
4. PDD-nos
5. RETT syndroom

Er zijn veel studies gedaan naar autisme. De cijfers verschillen vaak.Waarschijnlijk worden die verschillen veroorzaakt door de definities en diagnostische criteria. De een hanteert veel strengere criteria dan de ander. Om toch een beeld te geven van hoe groot de omvang is, zijn de meest voorkomende cijfers op een rijtje gezet: Meer dan één procent van de Nederlanders heeft een vorm van autisme. Het gaat om ongeveer 190.000 mensen. Onder alle jonge mensen, tot twintig jaar, hebben minimaal vijfduizend kinderen en jongeren klassiek autisme. PDD-nos komt het meest voor. Er zijn minimaal zesduizend kinderen en jongeren met PDD-nos en duizend met het Syndroom van Asperger. De stoornis van
Rett en de desintegratiestoornis van de kinderleeftijd komen maar af en toe voor.

Voor meer informatie over de subgroepen kunt u kijken op www.autisme.nl
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  woensdag 7 april 2010 @ 16:58:42 #28
295984 Demise
I saw you look away
pi_80048919
quote:
Op woensdag 7 april 2010 16:45 schreef Autidude het volgende:

[..]

Ik ben best wel zakelijk en economisch ingesteld en een kei in cijfers. Robotic style
Stond als uber kleine baas ook op van die vrijmarkten en daar was ik koning! Als het product goed is, dan
kan ik het verkopen! Klinkt heel raar, of eigenlijk ook niet; als ik ergens achter sta, dan kan ik prima babbelen

Maar, om te beginnen moet je startkapitaal hebben.., de bank, ik kan prima babbelen, maar heb geen status.. wel een BKR registratie en een Wa-jong uitkering Dat is al 1 hindernis.
Daarnaast komt er nog zoveel papierwerk en administratie bij kijken, ik vind het in principe helemaal heerlijk, maar het gaat ook vreten. Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar het heeft ook heel veel kans op conflictjes en extreme spanning/overprikkeling.. dat het gewoon best zwaar maakt. Zelfs NT'ers kennen dat, die noemen het stress.. dat is het ook, alleen bij mij 10x erger of zoiets omdat ik mij er veel drukker over maak en veel dieper op alles inga.

Daar komt ook perfectionisme en faalangst bij kijken, een stukje.. want het mag niet fout gaan.. het MOET goed. Fouten kan ik mij ook niet veroorloven, geloof me.. dat heb ik echt geleerd want ik zit best in de shit..
Als ik de loterij zou winnen, dan kan ik lekker rommelen en tevens een hoop uitbesteden aan professionals.
Snap ez Vouz? Dat is ook zo'n ei rede in het leven; alles kost geld, en helaas steeds meer en meer..
Ik kan me dat wel goed voorstellen. Als je het product niet goed vindt of het niet eens bent met de manier waarop het bedrijf mensen behandelt, is het veel moeilijker om de producten aan te prijzen.

Startkapitaal... Oh ja. Dat was ik even vergeten, je moet er geld instoppen voordat het er (eventueel) uitkomt. Hm. Toch vind ik het een leuk idee. Je zou eventueel gewoon eens kijken of je iemand kunt vinden om hier een gesprek over aan te gaan en eens te bespreken wat de mogelijkheden zijn. Even duidelijk op een rijtje zetten, zeg maar, ook de hindernissen en 'maar's.
"Hell is other people." - Jean-Paul Sartre
"A first sign of the beginning of understanding is the wish to die." - Franz Kafka
"Never memorize what you can look up in books." - Albert Einstein
pi_80048934
quote:
Op woensdag 7 april 2010 13:32 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Zou het voor een deel niet tussen de oren zitten? Op een internetforum dan. Communicatie vindt er alleen plaats door geschreven woord en in dit draadje heeft (vrijwel) iedereen ASS.
Het is dan wel geschreven woord, maar die woorden komen wel semi-realtime van mensen.
pi_80049576
quote:
Op woensdag 7 april 2010 16:58 schreef Demise het volgende:

[..]

Ik kan me dat wel goed voorstellen. Als je het product niet goed vindt of het niet eens bent met de manier waarop het bedrijf mensen behandelt, is het veel moeilijker om de producten aan te prijzen.

Ik bedoel het echt heel letterlijk en AUtypisch (©Juup©) heh
Fiep stijl.. eindeloos en met volle passie over iets kunnen praten. Want normaal praat ik niet zoveel,
of heel erg afgekapt, maar als het over iets gaat wat ik erg leuk vind of veel verstand van heb dan
kan ik helemaal alles uitgebreid vol passie vertellen. En dat maakt mij een goede, product-afhankelijke, verkoper.
pi_80049661
quote:
Op woensdag 7 april 2010 14:30 schreef Autidude het volgende:
Ik had ook nog zo'n fijne teleurstelling.. over dat kleine minimale kansje op een ICT leerbaan waar ze het bij het reintegratiebureau over hadden. Maar ik dacht al dat dat vrouwtje er niet zo veel verstand van had en dus eigenlijk niet wist waar ze over praat, maar toch zag ik het als een kansje.

Dus ben ik zelf even gaan zoeken, ik hou van voorbereiding, naar wat ik er van kan verwachten of wat het inhoud. En toen kwam ik dit tegen
[..]

Yet again, ben ik imho volledig kansloos. En ik denk dat ik daar behoorlijk realistisch in ben.
Ze hadden mij ook al een beetje proberen voor te bereiden dat ik ook moet beseffen dat ik op
een gegeven moment gewoon mijn limiet heb bereikt in haalbare ambities en dat ik dan moet
beseffen dat meer of hoger niet mogelijk is.
Maar dan hebben we het dus over ongeschoold werk, schaal 1 en dat soort. En ik hoop dat
toch ook jullie wel zien dat er wel meer in zit. Ik heb alleen die papieren niet, en bijvoorbeeld een
MBO opleiding duurt te lang en dat mag niet van het UWV, maar voordat ik MBO mag doen moet ik eerst
HAVO hebben.

En nu zie ik het allemaal best wel somber in.. want het is gewoon zo lastig allemaal. Ik heb ook geen zin om mijn hele reintegratievisie van het UWV hier neer te plempen maar ik heb dus ook wel al de stempel;
ZEER Moeilijk Plaatsbaar. Dat weet ik zelf ook wel, daarom kom ik juist bij hun, voor hulp.. maarja.
En ook daarom wil ik dus graag dat boek gaan schrijven heh Want dan heb ik een manier om mij te uitten en te laten zien wat er in zit en daar alles uit halen.
Ik heb geen hoge pet van registratiebureau's. Die worden veel te gemakkelijk beloond voor amper of geen prestaties. Even los van dat imo het principe van re-integreren ook niet kan werken binnen de wetmatigheden van dit economisch bestel. (met geen machtsevenwicht tussen aanbieders en afnemers, je kan amper nog van een markt spreken) Zolang bedrijven werken dmv het maximale profijtbeginsel, zal haast geen een bedrijf een "mindere" werknemer aannemen, omdat deze het anders zo zielig vind. Een bedrijft neemt iemand om er het meeste aan te verdienen.

Even uit de losse pols: bij 0% economische groei is het werkgelegenheidspercentager hooguit 95%. (gemiddeld over de volle breedte genomen). De 5 % zijn de zwaksten en ander achtergestelden. Een beperkt deel komt bij re-integratiebedrijven terecht die een godsvermogen verdienen aan grosso modo een kansloze missie.

Laten we als maatschappij gewoon eerlijk zijn met z'n alle: stoppen met die onzin en cliënten een rad voor ogen draaien. Ik vind het zo erg als mensen met valse hoop worden opgescheept.

Als de overheid ECHT een schild voor de zwakken zou zijn: dan zou die arbeidsgehandicapten zonder meer in dienst nemen en net zoveel kansen bieden als niet arbeidsgehandicapten. En dat niet uit pure genoegdoening van ene paar managers die pochen pochen "maatschappelijk verantwoord"bezig te zijn en zo goedkoop willen scoren.

Maar we willen gewoon niks oplossen en liever door blijven modderen. Door maar te blijven geloven in 'vrije"markt die allesbehalve vrij is....
  woensdag 7 april 2010 @ 17:19:21 #32
295984 Demise
I saw you look away
pi_80049778
quote:
Op woensdag 7 april 2010 17:14 schreef Autidude het volgende:

[..]

Ik bedoel het echt heel letterlijk en AUtypisch (©Juup©) heh
Fiep stijl.. eindeloos en met volle passie over iets kunnen praten. Want normaal praat ik niet zoveel,
of heel erg afgekapt, maar als het over iets gaat wat ik erg leuk vind of veel verstand van heb dan
kan ik helemaal alles uitgebreid vol passie vertellen. En dat maakt mij een goede, product-afhankelijke, verkoper.

Dat ken ik. Ik moest eens een gesprek voeren over mijn favoriete bezit (mijn boekenkast, natuurlijk, incl. inhoud), in het Engels. Na twintig minuten werd ik gewoon afgekapt!
"A first sign of the beginning of understanding is the wish to die." - Franz Kafka
pi_80050010
quote:
Op woensdag 7 april 2010 17:16 schreef EchtGaaf het volgende:

Als de overheid ECHT een schild voor de zwakken zou zijn: dan zou die arbeidsgehandicapten zonder meer in dienst nemen en net zoveel kansen bieden als niet arbeidsgehandicapten. En dat niet uit pure genoegdoening van ene paar managers die pochen pochen "maatschappelijk verantwoord"bezig te zijn en zo goedkoop willen scoren.

Er is bijvoorbeeld nog wel dat onbegrensd talent heh.. de overheid neemt wel beperkte mensen aan en dat vind ik ook mooi. Alleen dat is het zelfde als mijn voorbeeldje, je moet wel die papiertjes hebben.
Ik zit, qua papieren, op het niveau dat ze mij nog net niet op de sociale werkplaats dumpen. Dat kan te maken hebben dat ik tijdens een voorstelronde van mijn collega's binnen zo'n overheidsprojectje een
zwakzinnig figuur heb beledigd En de NT leider van het groepje tot de allergrootste mongool van het hele zooitje had benoemd
Dat was de poging van het toenmalige CWI om mij weer tussen de mensen te krijgen
pi_80050109
quote:
Op woensdag 7 april 2010 17:19 schreef Demise het volgende:

[..]

Dat ken ik. Ik moest eens een gesprek voeren over mijn favoriete bezit (mijn boekenkast, natuurlijk, incl. inhoud), in het Engels. Na twintig minuten werd ik gewoon afgekapt!
Tijdens het 50 minuten durende gesprek van dat reintegratiebureau was toch zeker 15 minuten lang die bom in de haven het gespreksonderwerp
pi_80050280
Oh en met Engels was ik ook altijd zo goed heh, haha.. Tijdens mijn mondeling examen heb ik mijn lerares er uit geluld.. en kreeg ik uiteindelijk toestemming om in het Nederlands uit te leggen wat ik nu in hemelsnaam bedoelde

Ze vroeg naar mijn hobby's, dat was toen extreme inline skaten, en daar ging ik diep op in.. en toen had ik het over "bearings" .. en ze had geen flauw idee, dat zijn kogellagers.. essentieel onderdeelte en we hadden het over skaten in de regen en ik ging uitleggen dat dat dus niet goed is ivm roestvorming etc..
Ze snapte er geen hol van!

Lang leve Engels gesproken TV met ondertiteling en Autisme!
Sidenote; ik vind Engelse gramatica een stuk makkelijker dan de Nederlandse. Nederlands is een fucking moeilijke taal
  woensdag 7 april 2010 @ 17:32:26 #36
295984 Demise
I saw you look away
pi_80050292
quote:
Op woensdag 7 april 2010 17:27 schreef Autidude het volgende:

[..]

Tijdens het 50 minuten durende gesprek van dat reintegratiebureau was toch zeker 15 minuten lang die bom in de haven het gespreksonderwerp
Dat soort dingen, inderdaad. Drumles was bij mij ook altijd half drumles, half babbelen over muziek.
pi_80050355
quote:
Op woensdag 7 april 2010 17:25 schreef Autidude het volgende:

[..]

Er is bijvoorbeeld nog wel dat onbegrensd talent heh.. de overheid neemt wel beperkte mensen aan en dat vind ik ook mooi. Alleen dat is het zelfde als mijn voorbeeldje, je moet wel die papiertjes hebben.
Ik zit, qua papieren, op het niveau dat ze mij nog net niet op de sociale werkplaats dumpen. Dat kan te maken hebben dat ik tijdens een voorstelronde van mijn collega's binnen zo'n overheidsprojectje een
zwakzinnig figuur heb beledigd En de NT leider van het groepje tot de allergrootste mongool van het hele zooitje had benoemd
Dat was de poging van het toenmalige CWI om mij weer tussen de mensen te krijgen
Het probleem bij autisme is vaak dat mensen met autisme soms geneigd zijn alles er ongegeneerd uit te floepen wat in hen opkomt. Dat verklaart ook een deel van hun directheid en eerlijkheid. Hopelijk heb je er van geleerd
  woensdag 7 april 2010 @ 17:37:10 #38
295984 Demise
I saw you look away
pi_80050453
quote:
Op woensdag 7 april 2010 17:32 schreef Autidude het volgende:
Oh en met Engels was ik ook altijd zo goed heh, haha.. Tijdens mijn mondeling examen heb ik mijn lerares er uit geluld.. en kreeg ik uiteindelijk toestemming om in het Nederlands uit te leggen wat ik nu in hemelsnaam bedoelde

Ze vroeg naar mijn hobby's, dat was toen extreme inline skaten, en daar ging ik diep op in.. en toen had ik het over "bearings" .. en ze had geen flauw idee, dat zijn kogellagers.. essentieel onderdeelte en we hadden het over skaten in de regen en ik ging uitleggen dat dat dus niet goed is ivm roestvorming etc..
Ze snapte er geen hol van!

Lang leve Engels gesproken TV met ondertiteling en Autisme!
Sidenote; ik vind Engelse gramatica een stuk makkelijker dan de Nederlandse. Nederlands is een fucking moeilijke taal
Amen to that!
Ik had een presentatie over 'redshift' (roodverschuiving), voor mijn SE. Ik heb zó hard mijn best gedaan om d.m.v. allerlei metaforen en vergelijkingen het nog enigszins begrijpelijk te houden, wat me overigens wél gelukt is, maar dan komt zij na afloop met een vraag die bedoelt is om te testen of ik me er ook nog verder in verdiept heb... Tsja. Dat was niet zo'n slim idee, aangezien mijn Engels sowieso al beter is dan dat van haar en ze ook nog eens geen verstand van astronomie heeft. Uiteindelijke cijfer: 9,5 omdat ik de rechterhelft van de klas niet inkeek. Volgens mij was ze gewoon pissed dat ze er niets van begreep.
pi_80050567
quote:
Op woensdag 7 april 2010 17:25 schreef Autidude het volgende:

[..]

Er is bijvoorbeeld nog wel dat onbegrensd talent heh.. de overheid neemt wel beperkte mensen aan en dat vind ik ook mooi.
Ze doen veel te weinig. Leuk initiatieven als onbegrensd talent e.d. . Ik blijf het een doekje voor het bloeden vinden. Ik zou graag statistieken willen zien van alle mensen die ze hebben geholpen: hoeveel % van de instromers heeft na 5 jaar een vast contract? En na 10 jaar? Ik denk dat ik met 2% zeer optimistisch zit.

De meesten worden gedetacheerd en jaren aan het lijntje gehouden. Als ze al een aanstelling krijgen bij een bedrijf, dan liggen ze bij de eerste de beste scheet die dwars zit er als eerste uit....

Waarom ben ik zo somber? Heel simpel: de drive van bedrijven is GELD verdienen , GELD verdienen en nog eens geld verdienen. Ziekelijk dus...En dat kan nooit samen met liefdadigheid. Dus gaat het net zoals bij de gymles als er teams gekozen moeten worden. De zwaksten worden als laatsten gekozen. Het wordt van jongst af aan geleerd: competitie en vooral scoren.
pi_80050793
quote:
Op woensdag 7 april 2010 17:27 schreef Autidude het volgende:

[..]

Ach als die lui hbo hebben gehaald, mag je in je handen klappen.
pi_80050829
quote:
Op woensdag 7 april 2010 17:34 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Het probleem bij autisme is vaak dat mensen met autisme soms geneigd zijn alles er ongegeneerd uit te floepen wat in hen opkomt. Dat verklaart ook een deel van hun directheid en eerlijkheid. Hopelijk heb je er van geleerd
Nou ik denk dat dat uitfloepen niet aan autisme gerelateerd was hoor.. want beledigen is nogal zacht uitgedrukt. Dat kwam vanuit een ander dingetje.
Maar wel weer getriggerd door een misvatting en alles. Het was bij een soort plantsoenendienst, maar
het was mij ook verkeerd voorgehouden. Ik hou in principe wel van buitenwerken en ook met tuinieren,
ik heb ook bij hoveniers bedrijven gewerkt en ik ben een pro in bosmaaien. Maar heb geen papieren.
Maar goed, het ging vooral ook om het idee dat ik weer tussen de mensen moest komen, dat was hun
visie en dat dat goed voor mij zou zijn en dan in iets wat ik leuk vond.. Dus ik ging daar helemaal in mee
en ik ging mee met een voorman (NT) om kennis te maken met mijn collega's, die waren aan het werk.

Kom daar aan.. met alle respect.. serieus, en ik heb zelf een zwaar extreem zwakzinnige tante, maar dat is dus niet mijn soort.. En ik heb het nog geprobeerd ook, gesprek aangaan.. ik denk waarom niet.. nou en toen... en het idee dat die "hogerop" kerels van die instantie/cwi werkelijk dachten dat ze mij daar in datzelfde kader konden plaatsten.. Dat ging dus even fout..

Nogmaals, met alle respect, maar dan staat er dus letterlijk en figuurlijk een +- 25 jarige cartoon achtig figuur al kwijlend (ECHT!) vol trots te vertellen dat ie naar schoooooooool gaat.
Ik mankeer zelf ook genoeg, maar ik ben $(&#!)*($ niet achterlijk.. Die figuren die dat soort dingen bedenken of beslissen die zet ik in elke hoek.. kom maar op!!! Ik heb het alleen niet op een diploma.. Wel zo'n papiertje met een belachelijk hoge IQ uitslag enzo, en allemaal van die EEG testen weet ik veel.. Maar ja..
pi_80050964
quote:
Op woensdag 7 april 2010 17:34 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Ach ik heb menig managerteentje plaat getrapt.......Managers denken dat ze god zijn.
pi_80051014
quote:
Op woensdag 7 april 2010 17:47 schreef Autidude het volgende:

[..]

Maar heb geen papieren.
Ze durven vandaag de dag een diploma te vragen voor taxichauffeur. !
pi_80051111
quote:
Op woensdag 7 april 2010 17:40 schreef EchtGaaf het volgende:

Waarom ben ik zo somber? Heel simpel: de drive van bedrijven is GELD verdienen , GELD verdienen en nog eens geld verdienen. Ziekelijk dus...En dat kan nooit samen met liefdadigheid. Dus gaat het net zoals bij de gymles als er teams gekozen moeten worden. De zwaksten worden als laatsten gekozen. Het wordt van jongst af aan geleerd: competitie en vooral scoren.
Oh joh.. daar kan ik zo een politiek campagne van maken heh.. Over overbodig geld uitgeven.
Maar ze luisteren niet.. we zijn te klein.. en als je alleen bent wordt je gesmoord.

Weet je waar ik helemaal van ging juichen? Job Cohen die zijn wachtgeld afwijst..
Dat is spirit! Ik vind het ongekend en ik weet niet eens of dat wel eerder is gebeurt bij die
politiek ratten business.. maar hij doet gewoon lekker menselijk en normaal en wijst het af.
TOP!! er zijn nog goede mensen, maar ik durf het niet.
pi_80051216
quote:
Op woensdag 7 april 2010 17:53 schreef Autidude het volgende:

[..]

Weet je waar ik helemaal van ging juichen? Job Cohen die zijn wachtgeld afwijst..
Dat is spirit! Ik vind het ongekend en ik weet niet eens of dat wel eerder is gebeurt bij die
politiek ratten business.. maar hij doet gewoon lekker menselijk en normaal en wijst het af.
TOP!! er zijn nog goede mensen, maar ik durf het niet.
Ik hoop dat Job Cohen onze Obama zal worden. Dat zou de redding van het land kunnen zijn. Mocht onverhoopt het CDA weer de grootste worden, dan is wmb alle hoop weg.
pi_80051306
quote:
Op woensdag 7 april 2010 17:51 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ze durven vandaag de dag een diploma te vragen voor taxichauffeur. !
Ik kan uitstekend autorijden.. maar ben ook heel erg nerveus tijdens sollicitaties en standaard al een raar figuur.. Maar goed, ik ging dus taxichauffeur worden en ik ging in een dikke mercedes proefrijden met de baas van het bedrijf.. Ik reed uistekend, had iets misschien iets meer afstand kunnen houden voor het comfortabele gevoel van de passagier maar ik ben uiteindelijk afgewezen op een te hoog brandstofverbruik.. Ik deed 2500 toeren in zijn 5 op de snelweg.. maar hij had ook een zes.. maar voor mij was 2500 toeren prima.. ik reed amper diesel en mijn eigen auto deed 1400 toer stationair.. dus geen ramp.
Nou, blijkbaar wel.. Als dat de policy is, prima dan pas ik mij wel aan.. had het gewoon ff gezegd ?

Nu tegenwoordig is een diploma niet nodig maar moet je wel een chauffpas hebben voordat je wordt aangenomen.
pi_80051373
quote:
Op woensdag 7 april 2010 17:55 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik hoop dat Job Cohen onze Obama zal worden. Dat zou de redding van het land kunnen zijn. Mocht onverhoopt het CDA weer de grootste worden, dan is wmb alle hoop weg.
Als de CDA de grootste wordt dan wordt ik boos, als JPB weer MP wordt dan wordt ik helemaaaaal gek!
Dat meen ik serieus.. dan ga ik echt een beweging starten ofzo.
pi_80051396
quote:
Op woensdag 7 april 2010 17:40 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ze doen veel te weinig. Leuk initiatieven als onbegrensd talent e.d. . Ik blijf het een doekje voor het bloeden vinden. Ik zou graag statistieken willen zien van alle mensen die ze hebben geholpen: hoeveel % van de instromers heeft na 5 jaar een vast contract? En na 10 jaar? Ik denk dat ik met 2% zeer optimistisch zit.

De meesten worden gedetacheerd en jaren aan het lijntje gehouden. Als ze al een aanstelling krijgen bij een bedrijf, dan liggen ze bij de eerste de beste scheet die dwars zit er als eerste uit....

Waaom probeer je het niet gewoon? Niet geschoten is altijd mis. Onbegrensd Talent heeft relatief veel succesvolle plaatsingen, ook met contractverlenging na de detachering. Dat bureau is ook in staat om het werk naar behoefte aan te passen. Denk bijvoorbeeld een prikkelarme werkplek, waar je niet samen met collega’s zit.

Aan de andere kant: voor autisten die het sociale echt niet ziet zitten, hebben aan het verdiende geld niet zoveel. Dezelfde sociale armoede, alleen met wat meer inkomen.
pi_80051411
quote:
Op woensdag 7 april 2010 17:57 schreef Autidude het volgende:

[..]

Ik kan uitstekend autorijden.. maar ben ook heel erg nerveus tijdens sollicitaties en standaard al een raar figuur.. Maar goed, ik ging dus taxichauffeur worden en ik ging in een dikke mercedes proefrijden met de baas van het bedrijf.. Ik reed uistekend, had iets misschien iets meer afstand kunnen houden voor het comfortabele gevoel van de passagier maar ik ben uiteindelijk afgewezen op een te hoog brandstofverbruik.. Ik deed 2500 toeren in zijn 5 op de snelweg.. maar hij had ook een zes.. maar voor mij was 2500 toeren prima.. ik reed amper diesel en mijn eigen auto deed 1400 toer stationair.. dus geen ramp.
Nou, blijkbaar wel.. Als dat de policy is, prima dan pas ik mij wel aan.. had het gewoon ff gezegd ?

Nu tegenwoordig is een diploma niet nodig maar moet je wel een chauffpas hebben voordat je wordt aangenomen.
Ze kijken gewoon veel te nauw. Het zijn zulke achterlijke eisen die ze durven te stellen aan de meest simpele baantjes als deze.

Mensen worden gewoon nerveus gemaakt.
pi_80051520
quote:
Op woensdag 7 april 2010 17:59 schreef Autidude het volgende:

[..]

Als de CDA de grootste wordt dan wordt ik boos, als JPB weer MP wordt dan wordt ik helemaaaaal gek!
Dat meen ik serieus.. dan ga ik echt een beweging starten ofzo.
Mijn klomp zal wel breken als hij het weer wordt..... Nou dan weet ik het echt niet meer. En als het al gebeurt, tja, dan verdient het land kennelijk niet beter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')