abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80101190
quote:
Op donderdag 8 april 2010 21:29 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Op een of andere manier. Bagatalliseer ik alle dingen die ik bereikt heb tot iets onbelangrijks en vanzelfsprekends terwijl ik juist trost zou moeten zijn.
Met complimentjes omgaan kan ik dus ook moeilijk
[..]
Dat laatste vinden veel mensen moeilijk hoor. Ik herken dat ook wel. Ik relativeer het altijd weer. Ik neig altijd toch naar anderen te kijken die veel meer hebben...

Maar goed, t/m school was ik een god, de periode daarna was het gewoon niks meer.

[ Bericht 4% gewijzigd door EchtGaaf op 08-04-2010 21:44:16 ]
pi_80101417
quote:
Op donderdag 8 april 2010 21:33 schreef Demise het volgende:

[..]

Complimentjes accepteren is ook moeilijk. Bijna niemand kan daar goed mee omgaan.
Wel fijn dat ze het accepteerde! Dat betekent toch heel wat. Vervelend dat je dan dus eigenlijk geen discussies met haar kunt voeren, lijkt me erg moeilijk communiceren.
Nu gaat het goed. De relatie met mijn ouders is redelijk goed. Veel beter dan een paar jaar geleden. Alhoewel ik ze niet meer als mijn ouders zie maar als opvoeders. Biologisch zijn het mijn ouders dat zal ook nooit veranderen. Emontioneel zijn het mijn ouders al lang niet meer. En dat gaan ze waarschijnlijk ook niet meer worden.
Ik zou best willen dat dit veranderd. Maar de kans daarop is klein. Het verleden is een verboden onderwerp en mijn diagnose bestaat volgens mijn moeder niet.

Ik denk dat mijn vader daar een hand in heeft gehad. Hij vindt dat je niet kan dwingen dingen te doen die hij/zij niet wilt. En dit mijn moeder heeft duidelijk gemaakt.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_80101503
quote:
Op donderdag 8 april 2010 21:37 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat laatste vinden veel mensen moeilijk hoor. Ik herken dat ook wel. Ik relativeer het altijd weer. Ik neig altijd toch naar anderen te kijken die veel meer hebben...

Maar goed, t/m school was ik een god, de periode daarna was het gewoon niks meer.
Toch denk ik dat jij veel meer kan dan jezelf denkt Echt waar.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_80101681
quote:
Op donderdag 8 april 2010 21:29 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Op een of andere manier. Bagatalliseer ik alle dingen die ik bereikt heb tot iets onbelangrijks en vanzelfsprekends terwijl ik juist trost zou moeten zijn.
Met complimentjes omgaan kan ik dus ook moeilijk
Dat is inderdaad heel erg moeilijk. Wel meer mensen hebben dat, voor sommigen is het een erfenis van het calvinisme (bescheidenheid).
Ik zal wel een van de weinigen zijn die er raad mee weten.

Collega: 'Je doet echt veel en ook snel. Heel goed!'.
Ik: 'Mmm, eigenlijk wel he: analyses van de WW, arbeidsongeschiktheid... bijstand.'

Ik ben gek op de Franse mentaliteit
pi_80101788
quote:
Op donderdag 8 april 2010 21:28 schreef Demise het volgende:

[..]

Een leuk liedje over de Londense metro: http://www.backingblair.co.uk/london_underground/
Hij is wel leuk, de context ook.. Maar ze zeggen my ipv me.. Ik ga helemaal juichen als het "I want me fucking money back" zou zijn.. Ik vind dat heerlijk!
Een beetje zoals Oswald van Keeping up appearances Dat vind ik echt geweldig!
Maar ik ben ook eigenlijk wel een beetje een platte boer Alleen asocieer ik zulk platte taal(misbruik) niet gelijk aan asociaal ofzo.. ik vind het gewoon lekker casual en vrij Heerlijk..
Een handboek? Een HANDBOEK??? neuh.. sorry.. ik heb een hoofd.
pi_80101848
quote:
Op donderdag 8 april 2010 21:46 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Dat merk ik steeds aan je. Hoe komt dat, want ik herinner je naam en die is allesbehalve van Franse afkomst
pi_80101873
quote:
Op donderdag 8 april 2010 21:46 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Dat is inderdaad heel erg moeilijk. Wel meer mensen hebben dat, voor sommigen is het een erfenis van het calvinisme (bescheidenheid).
Ik zal wel een van de weinigen zijn die er raad mee weten.

Collega: 'Je doet echt veel en ook snel. Heel goed!'.
Ik: 'Mmm, eigenlijk wel he: analyses van de WW, arbeidsongeschiktheid... bijstand.'

Of dat met de Nederlandse calvinistisch mentaliteit te maken heeft weet ik niet. Maar ik van nature gewoon bescheiden. Ik schep niet op en loop te niet te koop met mijn prestaties. Ik denk dat dit ook te maken heeft dat ik vrij introvert ben.
14 SHADES OF GREY
pi_80101934
quote:
Op donderdag 8 april 2010 21:43 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Toch denk ik dat jij veel meer kan dan jezelf denkt Echt waar.
Tja, er borrelt iets van verbaal-performaal gedoe...
pi_80102020
quote:
Op donderdag 8 april 2010 21:48 schreef Autidude het volgende:

[..]

ik vind het gewoon lekker casual en vrij Heerlijk..
Tja, daarom vind ik bedrijfscultuur met strakke poppenpakken vreselijk. Ik snap werkelijk niet waarvoor dit nodig is.
  donderdag 8 april 2010 @ 21:52:14 #235
295984 Demise
I saw you look away
pi_80102033
quote:
Op donderdag 8 april 2010 21:41 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Nu gaat het goed. De relatie met mijn ouders is redelijk goed. Veel beter dan een paar jaar geleden. Alhoewel ik ze niet meer als mijn ouders zie maar als opvoeders. Biologisch zijn het mijn ouders dat zal ook nooit veranderen. Emontioneel zijn het mijn ouders al lang niet meer. En dat gaan ze waarschijnlijk ook niet meer worden.
Ik zou best willen dat dit veranderd. Maar de kans daarop is klein. Het verleden is een verboden onderwerp en mijn diagnose bestaat volgens mijn moeder niet.

Ik denk dat mijn vader daar een hand in heeft gehad. Hij vindt dat je niet kan dwingen dingen te doen die hij/zij niet wilt. En dit mijn moeder heeft duidelijk gemaakt.
Dan wordt het wel heel erg moeilijk inderdaad, als je niets meer kunt uitpraten. Toch vind ik het al heel goed dat je überhaupt nog contact met je ouders hebt, als het zo'n stroeve relatie is.
"Hell is other people." - Jean-Paul Sartre
"A first sign of the beginning of understanding is the wish to die." - Franz Kafka
"Never memorize what you can look up in books." - Albert Einstein
pi_80102056
quote:
Op donderdag 8 april 2010 21:49 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Of dat met de Nederlandse calvinistisch mentaliteit te maken heeft weet ik niet. Maar ik van nature gewoon bescheiden. Ik schep niet op en loop te niet te koop met mijn prestaties. Ik denk dat dit ook te maken heeft dat ik vrij introvert ben.
Ik vind jou eigenlijk niet zo introvert hoor.. en als ik in je fobo kijk zie ik je heel gaaf en stoer abseilen.. Niet dat het patsfoto's zijn ofzo, maar je zal ze toch wel met gepaste trots hebben geplaatst?
pi_80102166
quote:
Op donderdag 8 april 2010 21:52 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Tja, daarom vind ik bedrijfscultuur met strakke poppenpakken vreselijk. Ik snap werkelijk niet waarvoor dit nodig is.
Als mensen verbaal niet zo sterk zijn of gewoonweg niet slim genoeg, dan moeten ze het hebben van uiterlijk vertoon Ik moet er altijd om lachen
pi_80102180
quote:
Op donderdag 8 april 2010 21:41 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Dat laatste vind ik echt erg....... Maar ouder willen het liefst dat hun kind echt niks mankeert. Deze ontkenning door ouders komt vaker voor, denk ik. Hopelijk een schrale troost.

Maar scherm jij het verleden af of doen de ouders? en wat zou je zelf willen?
pi_80102232
quote:
Op donderdag 8 april 2010 21:54 schreef Autidude het volgende:

[..]

Als mensen verbaal niet zo sterk zijn of gewoonweg niet slim genoeg, dan moeten ze het hebben van uiterlijk vertoon Ik moet er altijd om lachen
Die is sterk! Een zeker compensatiemechanisme speelt een rol. Absoluut.
  donderdag 8 april 2010 @ 21:58:17 #240
295984 Demise
I saw you look away
pi_80102340
quote:
Op donderdag 8 april 2010 21:48 schreef Autidude het volgende:

[..]

Hij is wel leuk, de context ook.. Maar ze zeggen my ipv me.. Ik ga helemaal juichen als het "I want me fucking money back" zou zijn.. Ik vind dat heerlijk!
Een beetje zoals Oswald van Keeping up appearances Dat vind ik echt geweldig!
Maar ik ben ook eigenlijk wel een beetje een platte boer Alleen asocieer ik zulk platte taal(misbruik) niet gelijk aan asociaal ofzo.. ik vind het gewoon lekker casual en vrij Heerlijk..
Haha, het beeld van een dialect/taal is niet uniform, hoor. Zo vinden Britten de Britse taal echt veel beter dan het Amerikaans Engels, terwijl het in New York weer blijk geeft van status als je de R duidelijk uitspreekt (wat in het Brits Engels juist niet gedaan wordt). Als je in twee doorsnee zinnen één R 'weglaat', zak je in de ogen van een New Yorker zo ongeveer van niveau businesswoman naar callgirl.
Ook grappig, het lijkt erop dat we dialecten/varianten van andere talen heel anders zien van dialecten/varianten van de eigen taal. Er zijn heel veel mensen die plat Gronings, Fries, Maastrichts of Twents heel erg lelijk vinden, terwijl er maar weinig mensen zijn die echt een afkeer hebben voor Schots of Iers. Maar vraag een Londenaar maar eens naar de schoonheid van de Schotse taal, daar zal hij waarschijnlijk geen goed woord over te zeggen hebben.
"A first sign of the beginning of understanding is the wish to die." - Franz Kafka
pi_80102482
quote:
Op donderdag 8 april 2010 21:50 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Tja, er borrelt iets van verbaal-performaal gedoe...
Dat weet ik maar. Ondanks dat zou je toch nog steeds meer kunnen dan je nu doet.
quote:
Op donderdag 8 april 2010 21:52 schreef Demise het volgende:

[..]

Dan wordt het wel heel erg moeilijk inderdaad, als je niets meer kunt uitpraten. Toch vind ik het al heel goed dat je überhaupt nog contact met je ouders hebt, als het zo'n stroeve relatie is.
Ondanks mijn verleden wil ik nog wel contact met ze. Ik geeft toch wel om ze. En al het contact verbreken vind ik geen optie. Dat zal je de rest van je leven blijven achtervolgen. Spijt dat je het contact verbroken als ze overleden zijn. Moeder heeft dat gedaan al het contact met haar ouders verbroken. Sinds jaar heeft ze weer contact met haar ouders. Haar vader (mijn opa) is inmiddels overleden en mijn oma (haar moeder) woont nu in een verzorgingstehuis en moeder regelt de zorg voor haar. Toch knap dat ze dit kan ondanks haar verleden. Ik zou dit niet kunnen
14 SHADES OF GREY
pi_80102592
quote:
Op donderdag 8 april 2010 20:52 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Sterker nog : Jij functioneert beter dan Demise+sempron2400+Ferrobar+Satsuma+ikke043+autidude+EG
En ik?
Children of the night. What music they make.
pi_80102679
quote:
Op donderdag 8 april 2010 21:52 schreef Autidude het volgende:

[..]

Ik vind jou eigenlijk niet zo introvert hoor.. en als ik in je fobo kijk zie ik je heel gaaf en stoer abseilen.. Niet dat het patsfoto's zijn ofzo, maar je zal ze toch wel met gepaste trots hebben geplaatst?
Dat Abseilen was echt heel gaaf. Ik had niet eens tijd om na te denken voor ik het wist hing aan de euromast Toen dacht nu ik hier toch al hang kan ik net zo goed naar beneden gaan.
Maar ik ben wel introvert bij sociale gelegenheden ben ik altijd heel gesloten enzo.
quote:
Op donderdag 8 april 2010 21:55 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat laatste vind ik echt erg....... Maar ouder willen het liefst dat hun kind echt niks mankeert. Deze ontkenning door ouders komt vaker voor, denk ik. Hopelijk een schrale troost.

Maar scherm jij het verleden af of doen de ouders? en wat zou je zelf willen?
Het past niet in het ideaal beeld van mijn ouders enzo dus ja

Mijn ouders doen of het verleden niet zo erg was en het is gebeurd dus klaar
14 SHADES OF GREY
pi_80102683
quote:
Op donderdag 8 april 2010 22:02 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

En ik?
(Demise+sempron2400+Ferrobar+Satsuma+ikke043+autidude+EG)2
pi_80102717
quote:
Op donderdag 8 april 2010 22:02 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

En ik?
Geen idee
Vertel eens
14 SHADES OF GREY
pi_80102944
quote:
Op donderdag 8 april 2010 21:48 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat merk ik steeds aan je. Hoe komt dat, want ik herinner je naam en die is allesbehalve van Franse afkomst
Die naam die je op sommige re-integratiesites vindt is niet mijn echte naam, om de kans op een relatie niet te verspelen. Zuidoost-Azië, dus ik heb wel zuidelijk bloed. En een vriendin van mij (leuke meid!), waar ik in mijn studententijd een voorbeeld aan heb genomen, heeft Frans als moedertaal.
quote:
Op donderdag 8 april 2010 21:49 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Dat niet te koop lopen met prestaties is inderdaad Hollands. Dat verklaart ook waarom mensen niet graag vertellen wat ze verdienen. Als je in de uitkeringen zit is dat ook niet leuk om te weten van anderen, heb er nu geen moeite meer mee.
pi_80103013
quote:
Op donderdag 8 april 2010 22:09 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Die naam die je op sommige re-integratiesites vindt is niet mijn echte naam, om de kans op een relatie niet te verspelen. Zuidoost-Azië, dus ik heb wel zuidelijk bloed. En een vriendin van mij (leuke meid!), waar ik in mijn studententijd een voorbeeld aan heb genomen, heeft Frans als moedertaal.
[..]

Dat niet te koop lopen met prestaties is inderdaad Hollands. Dat verklaart ook waarom mensen niet graag vertellen wat ze verdienen. Als je in de uitkeringen zit is dat ook niet leuk om te weten van anderen, heb er nu geen moeite meer mee.
Ik verdien genoeg al ik krijg het (nog) niet
14 SHADES OF GREY
  donderdag 8 april 2010 @ 22:12:53 #248
295984 Demise
I saw you look away
pi_80103140
quote:
Op donderdag 8 april 2010 22:00 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Dat weet ik maar. Ondanks dat zou je toch nog steeds meer kunnen dan je nu doet.

[..]

Ondanks mijn verleden wil ik nog wel contact met ze. Ik geeft toch wel om ze. En al het contact verbreken vind ik geen optie. Dat zal je de rest van je leven blijven achtervolgen. Spijt dat je het contact verbroken als ze overleden zijn. Moeder heeft dat gedaan al het contact met haar ouders verbroken. Sinds jaar heeft ze weer contact met haar ouders. Haar vader (mijn opa) is inmiddels overleden en mijn oma (haar moeder) woont nu in een verzorgingstehuis en moeder regelt de zorg voor haar. Toch knap dat ze dit kan ondanks haar verleden. Ik zou dit niet kunnen
Toch... Ik ken iemand met wie ik echt niets meer te maken hoef te hebben en ik zou waarschijnlijk een dansje doen als ik zou horen dat hij was overleden. Ik zou in ieder geval ontzettend opgelucht zijn. Als mijn ouders mijn diagnose niet zouden erkennen en ik niet met ze zou kunnen praten, weet ik niet of ik nog contact met ze zou willen. Ik zou het in ieder geval niet actief gaan opzoeken. Daarom vind ik het zo knap dat jij dat wel doet, want ik denk inderdaad dat je er anders spijt van krijgt. Dat zou mij echter niet zoveel kunnen schelen zolang ze nog leefden, denk ik.
  donderdag 8 april 2010 @ 22:14:27 #249
295984 Demise
I saw you look away
pi_80103226
Maar ik ga naar bedje toe.
pi_80103229
quote:
Op donderdag 8 april 2010 22:04 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Dat Abseilen was echt heel gaaf. Ik had niet eens tijd om na te denken voor ik het wist hing aan de euromast Toen dacht nu ik hier toch al hang kan ik net zo goed naar beneden gaan.
Als ik de foto's bekijk dan krijg ik al hoogtevrees.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')