Dat laatste vinden veel mensen moeilijk hoor. Ik herken dat ook wel. Ik relativeer het altijd weer. Ik neig altijd toch naar anderen te kijken die veel meer hebben...quote:Op donderdag 8 april 2010 21:29 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Op een of andere manier. Bagatalliseer ik alle dingen die ik bereikt heb tot iets onbelangrijks en vanzelfsprekends terwijl ik juist trost zou moeten zijn.![]()
![]()
Met complimentjes omgaan kan ik dus ook moeilijk![]()
[..]
Nu gaat het goed. De relatie met mijn ouders is redelijk goed. Veel beter dan een paar jaar geleden. Alhoewel ik ze niet meer als mijn ouders zie maar als opvoeders. Biologisch zijn het mijn ouders dat zal ook nooit veranderen. Emontioneel zijn het mijn ouders al lang niet meer. En dat gaan ze waarschijnlijk ook niet meer worden.quote:Op donderdag 8 april 2010 21:33 schreef Demise het volgende:
[..]
Complimentjes accepteren is ook moeilijk. Bijna niemand kan daar goed mee omgaan.
Wel fijn dat ze het accepteerde! Dat betekent toch heel wat. Vervelend dat je dan dus eigenlijk geen discussies met haar kunt voeren, lijkt me erg moeilijk communiceren.
Toch denk ik dat jij veel meer kan dan jezelf denktquote:Op donderdag 8 april 2010 21:37 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat laatste vinden veel mensen moeilijk hoor. Ik herken dat ook wel. Ik relativeer het altijd weer. Ik neig altijd toch naar anderen te kijken die veel meer hebben...
Maar goed, t/m school was ik een god, de periode daarna was het gewoon niks meer.
Dat is inderdaad heel erg moeilijk. Wel meer mensen hebben dat, voor sommigen is het een erfenis van het calvinisme (bescheidenheid).quote:Op donderdag 8 april 2010 21:29 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Op een of andere manier. Bagatalliseer ik alle dingen die ik bereikt heb tot iets onbelangrijks en vanzelfsprekends terwijl ik juist trost zou moeten zijn.![]()
![]()
Met complimentjes omgaan kan ik dus ook moeilijk![]()
Hij is wel leuk, de context ook.. Maar ze zeggen my ipv me.. Ik ga helemaal juichen als het "I want me fucking money back" zou zijn.. Ik vind dat heerlijk!quote:Op donderdag 8 april 2010 21:28 schreef Demise het volgende:
[..]
Een leuk liedje over de Londense metro: http://www.backingblair.co.uk/london_underground/
Dat merk ik steeds aan je.quote:Op donderdag 8 april 2010 21:46 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Ik ben gek op de Franse mentaliteit
Of dat met de Nederlandse calvinistisch mentaliteit te maken heeft weet ik niet. Maar ik van nature gewoon bescheiden. Ik schep niet op en loop te niet te koop met mijn prestaties. Ik denk dat dit ook te maken heeft dat ik vrij introvert ben.quote:Op donderdag 8 april 2010 21:46 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad heel erg moeilijk. Wel meer mensen hebben dat, voor sommigen is het een erfenis van het calvinisme (bescheidenheid).
Ik zal wel een van de weinigen zijn die er raad mee weten.
Collega: 'Je doet echt veel en ook snel. Heel goed!'.
Ik: 'Mmm, eigenlijk wel he: analyses van de WW, arbeidsongeschiktheid... bijstand.'
Ik ben gek op de Franse mentaliteit
Tja, er borrelt iets van verbaal-performaal gedoe...quote:Op donderdag 8 april 2010 21:43 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Toch denk ik dat jij veel meer kan dan jezelf denktEcht waar.
Tja, daarom vind ik bedrijfscultuur met strakke poppenpakken vreselijk. Ik snap werkelijk niet waarvoor dit nodig is.quote:Op donderdag 8 april 2010 21:48 schreef Autidude het volgende:
[..]
ik vind het gewoon lekker casual en vrijHeerlijk..
Dan wordt het wel heel erg moeilijk inderdaad, als je niets meer kunt uitpraten. Toch vind ik het al heel goed dat je überhaupt nog contact met je ouders hebt, als het zo'n stroeve relatie is.quote:Op donderdag 8 april 2010 21:41 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Nu gaat het goed. De relatie met mijn ouders is redelijk goed. Veel beter dan een paar jaar geleden. Alhoewel ik ze niet meer als mijn ouders zie maar als opvoeders. Biologisch zijn het mijn ouders dat zal ook nooit veranderen. Emontioneel zijn het mijn ouders al lang niet meer. En dat gaan ze waarschijnlijk ook niet meer worden.![]()
Ik zou best willen dat dit veranderd. Maar de kans daarop is klein. Het verleden is een verboden onderwerp en mijn diagnose bestaat volgens mijn moeder niet.![]()
Ik denk dat mijn vader daar een hand in heeft gehad. Hij vindt dat je niet kan dwingen dingen te doen die hij/zij niet wilt. En dit mijn moeder heeft duidelijk gemaakt.
Ik vind jou eigenlijk niet zo introvert hoor.. en als ik in je fobo kijk zie ik je heel gaaf en stoer abseilen.. Niet dat het patsfoto's zijn ofzo, maar je zal ze toch wel met gepaste trots hebben geplaatst?quote:Op donderdag 8 april 2010 21:49 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Of dat met de Nederlandse calvinistisch mentaliteit te maken heeft weet ik niet. Maar ik van nature gewoon bescheiden. Ik schep niet op en loop te niet te koop met mijn prestaties. Ik denk dat dit ook te maken heeft dat ik vrij introvert ben.
Als mensen verbaal niet zo sterk zijn of gewoonweg niet slim genoeg, dan moeten ze het hebben van uiterlijk vertoonquote:Op donderdag 8 april 2010 21:52 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Tja, daarom vind ik bedrijfscultuur met strakke poppenpakken vreselijk. Ik snap werkelijk niet waarvoor dit nodig is.
Dat laatste vind ik echt erg....... Maar ouder willen het liefst dat hun kind echt niks mankeert. Deze ontkenning door ouders komt vaker voor, denk ik. Hopelijk een schrale troost.quote:Op donderdag 8 april 2010 21:41 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Nu gaat het goed. De relatie met mijn ouders is redelijk goed. Veel beter dan een paar jaar geleden. Alhoewel ik ze niet meer als mijn ouders zie maar als opvoeders. Biologisch zijn het mijn ouders dat zal ook nooit veranderen. Emontioneel zijn het mijn ouders al lang niet meer. En dat gaan ze waarschijnlijk ook niet meer worden.![]()
Ik zou best willen dat dit veranderd. Maar de kans daarop is klein. Het verleden is een verboden onderwerp en mijn diagnose bestaat volgens mijn moeder niet.![]()
Die is sterk! Een zeker compensatiemechanisme speelt een rol.quote:Op donderdag 8 april 2010 21:54 schreef Autidude het volgende:
[..]
Als mensen verbaal niet zo sterk zijn of gewoonweg niet slim genoeg, dan moeten ze het hebben van uiterlijk vertoon![]()
Ik moet er altijd om lachen
Haha, het beeld van een dialect/taal is niet uniform, hoor.quote:Op donderdag 8 april 2010 21:48 schreef Autidude het volgende:
[..]
Hij is wel leuk, de context ook.. Maar ze zeggen my ipv me.. Ik ga helemaal juichen als het "I want me fucking money back" zou zijn.. Ik vind dat heerlijk!
Een beetje zoals Oswald van Keeping up appearancesDat vind ik echt geweldig!
Maar ik ben ook eigenlijk wel een beetje een platte boerAlleen asocieer ik zulk platte taal(misbruik) niet gelijk aan asociaal ofzo.. ik vind het gewoon lekker casual en vrij
Heerlijk..
Dat weet ik maar. Ondanks dat zou je toch nog steeds meer kunnen dan je nu doet.quote:Op donderdag 8 april 2010 21:50 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Tja, er borrelt iets van verbaal-performaal gedoe...
Ondanks mijn verleden wil ik nog wel contact met ze. Ik geeft toch wel om ze. En al het contact verbreken vind ik geen optie. Dat zal je de rest van je leven blijven achtervolgen. Spijt dat je het contact verbroken als ze overleden zijn. Moeder heeft dat gedaan al het contact met haar ouders verbroken. Sinds jaar heeft ze weer contact met haar ouders. Haar vader (mijn opa) is inmiddels overleden en mijn oma (haar moeder) woont nu in een verzorgingstehuis en moeder regelt de zorg voor haar. Toch knap dat ze dit kan ondanks haar verleden. Ik zou dit niet kunnenquote:Op donderdag 8 april 2010 21:52 schreef Demise het volgende:
[..]
Dan wordt het wel heel erg moeilijk inderdaad, als je niets meer kunt uitpraten. Toch vind ik het al heel goed dat je überhaupt nog contact met je ouders hebt, als het zo'n stroeve relatie is.
En ik?quote:Op donderdag 8 april 2010 20:52 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Sterker nog : Jij functioneert beter dan Demise+sempron2400+Ferrobar+Satsuma+ikke043+autidude+EG
Dat Abseilen was echt heel gaaf.quote:Op donderdag 8 april 2010 21:52 schreef Autidude het volgende:
[..]
Ik vind jou eigenlijk niet zo introvert hoor.. en als ik in je fobo kijk zie ik je heel gaaf en stoer abseilen.. Niet dat het patsfoto's zijn ofzo, maar je zal ze toch wel met gepaste trots hebben geplaatst?
Het past niet in het ideaal beeld van mijn ouders enzo dus jaquote:Op donderdag 8 april 2010 21:55 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat laatste vind ik echt erg....... Maar ouder willen het liefst dat hun kind echt niks mankeert. Deze ontkenning door ouders komt vaker voor, denk ik. Hopelijk een schrale troost.![]()
Maar scherm jij het verleden af of doen de ouders? en wat zou je zelf willen?
Geen ideequote:
Die naam die je op sommige re-integratiesites vindt is niet mijn echte naam, om de kans op een relatie niet te verspelen. Zuidoost-Azië, dus ik heb wel zuidelijk bloed. En een vriendin van mij (leuke meid!), waar ik in mijn studententijd een voorbeeld aan heb genomen, heeft Frans als moedertaal.quote:Op donderdag 8 april 2010 21:48 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat merk ik steeds aan je.Hoe komt dat, want ik herinner je naam en die is allesbehalve van Franse afkomst
Dat niet te koop lopen met prestaties is inderdaad Hollands. Dat verklaart ook waarom mensen niet graag vertellen wat ze verdienen. Als je in de uitkeringen zit is dat ook niet leuk om te weten van anderen, heb er nu geen moeite meer mee.quote:Op donderdag 8 april 2010 21:49 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Of dat met de Nederlandse calvinistisch mentaliteit te maken heeft weet ik niet. Maar ik van nature gewoon bescheiden. Ik schep niet op en loop te niet te koop met mijn prestaties. Ik denk dat dit ook te maken heeft dat ik vrij introvert ben.
Ik verdien genoeg al ik krijg het (nog) nietquote:Op donderdag 8 april 2010 22:09 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Die naam die je op sommige re-integratiesites vindt is niet mijn echte naam, om de kans op een relatie niet te verspelen. Zuidoost-Azië, dus ik heb wel zuidelijk bloed. En een vriendin van mij (leuke meid!), waar ik in mijn studententijd een voorbeeld aan heb genomen, heeft Frans als moedertaal.
[..]
Dat niet te koop lopen met prestaties is inderdaad Hollands. Dat verklaart ook waarom mensen niet graag vertellen wat ze verdienen. Als je in de uitkeringen zit is dat ook niet leuk om te weten van anderen, heb er nu geen moeite meer mee.
Toch... Ik ken iemand met wie ik echt niets meer te maken hoef te hebben en ik zou waarschijnlijk een dansje doen als ik zou horen dat hij was overleden. Ik zou in ieder geval ontzettend opgelucht zijn. Als mijn ouders mijn diagnose niet zouden erkennen en ik niet met ze zou kunnen praten, weet ik niet of ik nog contact met ze zou willen. Ik zou het in ieder geval niet actief gaan opzoeken. Daarom vind ik het zo knap dat jij dat wel doet, want ik denk inderdaad dat je er anders spijt van krijgt. Dat zou mij echter niet zoveel kunnen schelen zolang ze nog leefden, denk ik.quote:Op donderdag 8 april 2010 22:00 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat weet ik maar. Ondanks dat zou je toch nog steeds meer kunnen dan je nu doet.![]()
[..]
Ondanks mijn verleden wil ik nog wel contact met ze. Ik geeft toch wel om ze. En al het contact verbreken vind ik geen optie. Dat zal je de rest van je leven blijven achtervolgen. Spijt dat je het contact verbroken als ze overleden zijn. Moeder heeft dat gedaan al het contact met haar ouders verbroken. Sinds jaar heeft ze weer contact met haar ouders. Haar vader (mijn opa) is inmiddels overleden en mijn oma (haar moeder) woont nu in een verzorgingstehuis en moeder regelt de zorg voor haar. Toch knap dat ze dit kan ondanks haar verleden. Ik zou dit niet kunnen
Als ik de foto's bekijk dan krijg ik al hoogtevrees.quote:Op donderdag 8 april 2010 22:04 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat Abseilen was echt heel gaaf.Ik had niet eens tijd om na te denken
voor ik het wist hing aan de euromast
Toen dacht nu ik hier toch al hang kan ik net zo goed naar beneden gaan.
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |