Er blijven nog steeds zo'n 100.000 personen over met een uitkering. Dat hoort ook bij het perspectief .quote:Op woensdag 7 april 2010 09:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Een interessant uiteenzetting nav kamervragen over de CBS cijfers (2003)
[..]
Ja maar die 13-18.000 mensen zijn niet de enkel begunstigden van dit verschijnsel mijn beste Dam, het zit um meer in de 60duizenden. Wat schaal toch wel wat anders maakt.
Ligt er maar net aan of je verrijking alleen in economisch perspectief wil bezien.quote:Op woensdag 7 april 2010 10:04 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Er blijven nog steeds zo'n 100.000 personen over met een uitkering. Dat hoort ook bij het perspectief .
En dan terug naar mijn initiële bericht, is het mogelijk met deze wetenschap de nodige nuances aan te brengen bij stelling als 'immigratie is een verrijking', zoals door velen is gesteld.
Hoe dan ook ontbeerde de stelling enige onderbouwing.quote:Op woensdag 7 april 2010 10:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan of je verrijking alleen in economisch perspectief wil bezien.
Waar baseer je dat op? Heb jij het rapport voor je? Voorlopig weten we niet meer dan dat Wilders iets roept waarvan we nog geen onderbouwing hebben op dit moment, meer niet.quote:Op woensdag 7 april 2010 10:05 schreef Horloge het volgende:
Hoop commotie weer, zag ik op de FP. Dat onderzoek is gewoon stemmingmakerij, aangezien de baten (en ja, die zijn er) er niet naast gezet worden.
Chinezen werken toch allemaal zwart?quote:Op woensdag 7 april 2010 10:06 schreef Triggershot het volgende:
Wel een beetje jammer dat in de discussie rondom immigratie weer moslimgroepen de onderwerpen moeten domineren als lijdend factor. Zijn Chinese en Indonesische restauranten niet zelfs een onderdeel hiervan?
Ik zie het nergens staan in de berichtgeving nu. Misschien dat het uiteindelijk wel in het onderzoek staat, het is natuurlijk wel heel populistisch om nu alleen maar hard van de daken te schreeuwen hoeveel het kost.quote:Op woensdag 7 april 2010 10:07 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op? Heb jij het rapport voor je? Voorlopig weten we niet meer dan dat Wilders iets roept waarvan we nog geen onderbouwing hebben op dit moment, meer niet.
Hij kan het dus straks aan het rechte end hebben, of hij heeft straks de opbrengsten inderdaad niet meegerekend.
Hardly een wetenschap, gezien maar één kant wordt belicht --> Namelijk wat het kost.quote:Op woensdag 7 april 2010 10:04 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Er blijven nog steeds zo'n 100.000 personen over met een uitkering. Dat hoort ook bij het perspectief .
En dan terug naar mijn initiële bericht, is het mogelijk met deze wetenschap de nodige nuances aan te brengen bij de stelling als 'immigratie is een verrijking' (dat ook nog nooit is onderbouwd met cijfers), zoals door velen is gesteld.
Dat zeg ik dusquote:Op woensdag 7 april 2010 10:08 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ik zie het nergens staan in de berichtgeving nu. Misschien dat het uiteindelijk wel in het onderzoek staat, het is natuurlijk wel heel populistisch om nu alleen maar hard van de daken te schreeuwen hoeveel het kost.
Het rechte end? Dat vind ik persoonlijk maar een wazige uitspraak, omdat je de kosten dan nog niet af kan zetten tegen de kosten van de gemiddelde autochtoon.quote:Op woensdag 7 april 2010 10:07 schreef Amos_ het volgende:
Hij kan het dus straks aan het rechte end hebben, of hij heeft straks de opbrengsten inderdaad niet meegerekend.
Qua uitspraak aan het rechte end he.quote:Op woensdag 7 april 2010 10:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het rechte end? Dat vind ik persoonlijk maar een wazige uitspraak, omdat je de kosten dan nog niet af kan zetten tegen de kosten van de gemiddelde autochtoon.
Chinezen eten geen katten. Wel hond, en ook niet elke chinees!!! Discriminatie!!!quote:
Hoe wil je het dan zien? Een meer kleurrijk beeld op straat? Meer criminaliteit? Meer rare gebedshuizen?quote:Op woensdag 7 april 2010 10:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan of je verrijking alleen in economisch perspectief wil bezien.
http://dieren.blog.nl/men(...)f-van-het-menu-halenquote:Op woensdag 7 april 2010 10:10 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Chinezen eten geen katten. Wel hond, en ook niet elke chinees!!! Discriminatie!!!
quote:Op woensdag 7 april 2010 10:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
http://dieren.blog.nl/men(...)f-van-het-menu-halen
Het is geen wetenschap, maar een onderzoek.quote:Op woensdag 7 april 2010 10:09 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hardly een wetenschap, gezien maar één kant wordt belicht --> Namelijk wat het kost.
Als ik zaak begin en mijn kosten zijn 15.000 en mijn opbrengsten 25.000, dan zullen de kosten mijn opinie niet domineren, daarbij dat ik de nodige nuances, opinie / beeld pas kan vormen met alle relevante info.
Deze opmerking toont wel aan hoe weinig je eigenlijk van de wereld weet, denken dat elke immigrant een laag opgeide moslim met een uitkering is. Best triest ook.quote:Op woensdag 7 april 2010 10:11 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Hoe wil je het dan zien? Een meer kleurrijk beeld op straat? Meer criminaliteit? Meer rare gebedshuizen?
Waar is je onderbouwing nou dat links perse immigranten wil?quote:Op woensdag 7 april 2010 10:11 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Hoe wil je het dan zien? Een meer kleurrijk beeld op straat? Meer criminaliteit? Meer rare gebedshuizen?
En dan zitten we over 15 jaar met een groter probleem, want dan lopen de kosten van de oudjes de pan uit - en dan gaat iedereen huilen over de eerder genomen beslissing. Dan blijkt opeens dat die 5 miljard peanuts waren.quote:Op woensdag 7 april 2010 10:15 schreef Amos_ het volgende:
Als je met een volledige immigratiestop 5 miljard per jaar zou bezuinigen (en daarbij de baten al afgetrokken) dan lijkt het me nuttiger daarop te bezuinigen dan de huidige bevolking zwaarder te belasten.
Ook allochtonen hebben last van bezuinigingen als verhoogd eigen risico bijvoorbeeld, die zijn daar even goed bij gebaat als de familie Janssen uit Rutjekutterveen
Zij wordt wel zodanig gepresenteerd, althans getracht :quote:Op woensdag 7 april 2010 10:13 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het is geen wetenschap, maar een onderzoek.
Het gaat over over regeringsbeleid en overheidsuitgaven die men per jaar slechts een keer kan uitgeven. En de situatie is nu ook dat er keuzes genomen moeten worden waar de bezuinigingen op los gelaten kunnen worden, zoals op de zorg of verlaging van uitkeringen.
Als het niet conform de normen van wetenschap gaat gekoppeld aan een empirisch, economisch en ethisch verantwoord balans, laat het dan aan Piet Friet doen.quote:Dat blijkt uit de voorlopige resultaten van een onderzoek van wetenschappelijk bureau Nyfer, in opdracht van de PVV.
Dit staat in de OP, maar het moge duidelijk zijn dat het in de categorie van beperken of stopzetten immigratie zal zijn.quote:Op woensdag 7 april 2010 10:13 schreef gelly het volgende:
En ook al zou blijken dat immigratie meer kost dan het oplevert, wat dan
Gaan we dan doen alsof we een eiland zijn en niemand meer binnen laten, het voor hoger opgeleiden nog moeilijker maken hier binnen te komen wat ons uiteindelijk nog meer gaat kosten
Wat wil de PVV met het resultaat
Die kosten zijn er sowieso al. En niet elke immigrant is een gezonde twintiger met levenslust.quote:Op woensdag 7 april 2010 10:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En dan zitten we over 15 jaar met een groter probleem, want dan lopen de kosten van de oudjes de pan uit - en dan gaat iedereen huilen over de eerder genomen beslissing.
Tuurlijk zijn die kosten er al, maar die zullen natuurlijk fors stijgen.quote:Op woensdag 7 april 2010 10:17 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Die kosten zijn er sowieso al. En niet elke immigrant is een gezonde twintiger met levenslust.
Ik heb de cijfers hier niet paraat, maar is dat niet af te vangen juist met die besparing van 6 miljard (minimaal, ervanuitgaande dat het bericht van Wilders klopt) op jaarbasis?quote:Op woensdag 7 april 2010 10:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Tuurlijk zijn die kosten er al, maar die zullen natuurlijk fors stijgen.
Is gewoon een ander woord voor denktank. Je moet daar niet teveel achter zoeken.quote:Op woensdag 7 april 2010 10:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zij wordt wel zodanig gepresenteerd, althans getracht :
[..]
Als het niet conform de normen van wetenschap gaat gekoppeld aan een empirisch, economisch en ethisch verantwoord balans, laat het dan aan Piet Friet doen.
Als de immigratie vele malen meer oplevert dan wat het kost, dan is het domste wat je kunt doen om het te beperken / bezuinigen, maar je, dat krijg je als het geen wetenschappelijk onderzoek is.
Als je de inkrimping van de economie voor lief neemt wel.quote:Op woensdag 7 april 2010 10:19 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Ik heb de cijfers hier niet paraat, maar is dat niet af te vangen juist met die besparing van 6 miljard (minimaal, ervanuitgaande dat het bericht van Wilders klopt) op jaarbasis?
Ook niet als Wilders (als een van de mogelijke grootste partijen, dan wel premier ) zijn oneliners en argumenten hieruit gaat halen / baseren?quote:Op woensdag 7 april 2010 10:19 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Is gewoon een ander woord voor denktank. Je moet daar niet teveel achter zoeken.
Als het CPB met een rapport komt wordt er ook niet geschermd met de stelling dat dit dan hogere wetenschap zou zijn.quote:Op woensdag 7 april 2010 10:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ook niet als Wilders (als een van de mogelijke grootste partijen, dan wel premier ) zijn oneliners en argumenten hieruit gaat halen / baseren?
De laatste vraag is uiteraard legitiem. Voor alle andere partijen ook trouwens.quote:Op woensdag 7 april 2010 10:13 schreef gelly het volgende:
En ook al zou blijken dat immigratie meer kost dan het oplevert, wat dan
Gaan we dan doen alsof we een eiland zijn en niemand meer binnen laten, het voor hoger opgeleiden nog moeilijker maken hier binnen te komen wat ons uiteindelijk nog meer gaat kosten
Wat wil de PVV met het resultaat
Zo is dat onderzoek niet gehouden. De kosten zijn natuurlijk van de baten afgetrokken, en dat saldo is 6 miljard!quote:Op woensdag 7 april 2010 10:05 schreef Horloge het volgende:
Hoop commotie weer, zag ik op de FP. Dat onderzoek is gewoon stemmingmakerij, aangezien de baten (en ja, die zijn er) er niet naast gezet worden.
Zullen we ook een onderzoek doen naar wat Nederlanders kosten, om dan te pleiten voor een Nederlanderstop?
bron?quote:Op woensdag 7 april 2010 10:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zo is dat onderzoek niet gehouden. De kosten zijn natuurlijk van de baten afgetrokken, en dat saldo is 6 miljard!
Ook dat is een aanname aangezien het artikel verre van compleet is en het onderzoek nog niet is gepubliceerd.quote:Op woensdag 7 april 2010 10:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zo is dat onderzoek niet gehouden. De kosten zijn natuurlijk van de baten afgetrokken, en dat saldo is 6 miljard!
En dan? Ga jij dan de WC's schoonmaken, vuilnis ophalen, lopende band werk, pizza's bezorgen en tal van andere kloteklussen doen?quote:Op woensdag 7 april 2010 10:19 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Ik heb de cijfers hier niet paraat, maar is dat niet af te vangen juist met die besparing van 6 miljard (minimaal, ervanuitgaande dat het bericht van Wilders klopt) op jaarbasis?
Iemand die discrimineert baart me meer zorgen ja, is dat zo vreemd als het over immigratie gaat?quote:Op woensdag 7 april 2010 10:22 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Als het CPB met een rapport komt wordt er ook niet geschermd met de stelling dat dit dan hogere wetenschap zou zijn.
Waarom nu dan wel? Alleen omwille van Wilders?
Het is een onderzoek.
Ja, dat spreekt natuurlijk voor zich! Wat denk je dan? Dat ze enkel naar de kosten hebben gekeken en de opbrengsten niet meegenomen hebben? Dan zegt dat cijfer toch totaal niks.quote:
Nee, dat ga ik niet doen. Net als alle steuntrekkende immigranten die het ook niet doen... Wat is je punt?quote:Op woensdag 7 april 2010 10:25 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
En dan? Ga jij dan de WC's schoonmaken, vuilnis ophalen, lopende band werk, pizza's bezorgen en tal van andere kloteklussen doen?
Je hebt het nu over wat anders.quote:Op woensdag 7 april 2010 10:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Iemand die discrimineert baart me meer zorgen ja, is dat zo vreemd als het over immigratie gaat?
Inderdaad! Wilders zegt het! Dan is het toch waar!quote:Op woensdag 7 april 2010 10:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, dat spreekt natuurlijk voor zich! Wat denk je dan? Dat ze enkel naar de kosten hebben gekeken en de opbrengsten niet meegenomen hebben? Dan zegt dat cijfer toch totaal niks.![]()
De totale kosten zijn veel hoger, net zoals de totale opbrengsten. Die 6 mld is enkel het verschil. Dat is zó evident dat ze het niet eens expliciet vermelden, omdat ze er vanuit gaan dat de gemiddelde Nederlander die dit leest dit weet.
Dat soort zaken zijn inderdaad ook op Europees niveau geregeld.quote:Op woensdag 7 april 2010 10:23 schreef Re het volgende:
maar goed, het recht op gezinshereniging zal natuurlijk nooit selectief toegepast kunnen worden
Nee, dat is geen aanname, dat is volkomen vanzelfsprekend. Laten we zeggen dat er 1.000.000 allochtonen wél een baan hebben. Dan is dat alleen al 30 miljard aan belastinginkomsten op het loon alleen!quote:Op woensdag 7 april 2010 10:25 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ook dat is een aanname aangezien het artikel verre van compleet is en het onderzoek nog niet is gepubliceerd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |