Onzin, Wilders doelt op die mensen.quote:Op woensdag 7 april 2010 08:43 schreef paddy het volgende:
[..]
En je gooit zo een hele discussie gewoon weer weg
Je zegt het zelf al, asielzoekcentra, is totaal wat anders.quote:Mijn zoon loopt stage in verschillende asielzoekerscentra. Ik heb er jaren gelopen. Het is niet waar dus.
quote:Op woensdag 7 april 2010 08:07 schreef Mutant01 het volgende:
Waarom berekenen ze niet eveneens de opbrengsten? Ze willen het toch allemaal zo exact weten?
http://www.hogiaf.nl/site1/content/view/105/49/lang,nl/quote:De Turkse ondernemer is een factor van belang geworden. Ulasoy: 'In 2006 waren er in Nederland circa 13.500 ondernemers van Turkse komaf. Samen maakten zij 5,5 miljard euro omzet en ce creëerden 63.000 arbeidsplaatsen. Op dit moment wordt het aantal ondernemers geschat op achttienduizend en de omzet op acht miljard.' Van de circa honderd Turkse ondernemers die Apeldoorn telt, zijn er ongeveer 35 werkzaam in de horeca, weet Ulusoy. Zakelijke dienstverlening is daarna het belangrijkste segment.
Die voor ongeveer het volgende zorgt :quote:Op woensdag 7 april 2010 09:15 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Nou zijn die Turken een behoorlijk ondernemend volkje....
http://www.wereldjournali(...)s_willen_meestemmen/quote:”De 5.2 miljoen Turkse burgers die in de EU leven, zijn een belangrijke brug tussen de Europese landen en Turkije. Met 125.000 ondernemingen en een gezamenlijke jaarlijkse omzet van bijna 84 miljard euro per jaar, vormen zij een belangrijke economische kracht
Wat betreft de baten voor het collectief moet je meer kijken naar bijvoorbeeld de belasting over de omzet, in plaats van de omzet zelf.quote:Op woensdag 7 april 2010 09:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
[..]
http://www.hogiaf.nl/site1/content/view/105/49/lang,nl/
En dat zijn alleen al de Turken.
quote:Niet-westerse allochtonen ontvangen 2,5 keer zo vaak een uitkering als autochtonen.
Ze hebben het vaakst een bijstandsuitkering. Verder was eind 2002 bijna de helft van de niet-westerse allochtone 65-plussers afhankelijk van bijstand. De instroom van arbeidsongeschikten is in 2003 zowel bij allochtonen als bij autochtonen afgenomen. De afhankelijkheid van de WW is echter bij niet-westerse allochtonen verdubbeld in de laatste twee jaar. Rotterdam telde relatief de meeste uitkeringsontvangers.
Eind 2002 had 29 procent van de niet-westerse allochtonen van 15–64 jaar een uitkering. Dat is 2,5 keer meer dan bij de autochtonen, van wie 12 procent een uitkering had. Vooral onder Turken en Marokkanen bevonden zich veel uitkeringsontvangers.
Van de Turken had 37 procent een uitkering en van de Marokkanen 36 procent. Van de Surinamers en Antillianen en Arubanen was ongeveer een kwart uitkeringsontvanger. Bron
De 63.000 arbeidsplaatsen heeft een enorm invloed op het collectief, ook op particulier niveau en voor de overheid. Onder legale omstandigheden betaalt men ook nog steeds 63.000 x belasting over het geld dat wordt gemaakt, uitgegeven en ontvangen.quote:Op woensdag 7 april 2010 09:20 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Wat betreft de baten voor het collectief moet je meer kijken naar bijvoorbeeld de belasting over de omzet, in plaats van de omzet zelf.
En die 13.500 (of 18.000) moet je ook zien in het kader van een gemeenschap van ongeveer 350.000 grootte.
witwassenquote:Op woensdag 7 april 2010 09:15 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Nou zijn die Turken een behoorlijk ondernemend volkje....
7 miljard dus.quote:Op woensdag 7 april 2010 08:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als ze nihil zijn, lijkt het me nog makkelijker om te berekenen, nietwaar?
Als die weg zouden vallen, wat niet zal gebeuren, dan worden er nieuwe zaakjes door anderen opgezet en/of stroomt het geld via andere weg wel weer de maatschappij in. Dergelijke statements zeggen helemaal niets. De kosten die we moeten maken in NL om het tuig in de hand te houden, en daarbij falen, die zijn hard. En de last ervan ook.quote:Op woensdag 7 april 2010 09:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Die voor ongeveer het volgende zorgt :
[..]
http://www.wereldjournali(...)s_willen_meestemmen/
Ik mijn bericht aangepast. Onder Turken 37% daarvan een uitkering heeft een enorme invloed op het collectief.quote:Op woensdag 7 april 2010 09:23 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De 63.000 arbeidsplaatsen heeft een enorm invloed op het collectief, ook op particulier niveau en voor de overheid. Onder legale omstandigheden betaalt men ook nog steeds 63.000 x belasting over het geld dat wordt gemaakt, uitgegeven en ontvangen.
Wel hoor.quote:Op woensdag 7 april 2010 09:03 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Onzin, Wilders doelt op die mensen.
[..]
Je zegt het zelf al, asielzoekcentra, is totaal wat anders.
Een immigrant is geen asielzoeker.
Euhm, niet om het één of ander, maar de regering hoort te zorgen dat er in Nederland meer tegoeden in komen dan uitgaan. Niet andersom. Zo hoort elk land te denken.quote:Op woensdag 7 april 2010 08:52 schreef Aloulou het volgende:
Die Geert, als je Nederlanders helemaal gek wil hebben moet je het inderdaad over geld hebben en waar dat aan uitgegeven wordt. Het is ook geen publiek geheim dat Nederlanders nogal gierig zijn namelijk, of "met een hand op de knip" om het netjes te verwoorden.
In Duitsland, mijn inziens, wel degelijk.quote:Op woensdag 7 april 2010 09:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Die voor ongeveer het volgende zorgt :
[..]
http://www.wereldjournali(...)s_willen_meestemmen/
Dit kan ik beamen. Ik collecteer nog wel eens voor o.a. een team uit de Roparun bij voetbalstadia, daar geven juist de echte volksbuurtmensen meer geld dan de middenklasser+quote:Op woensdag 7 april 2010 09:26 schreef paddy het volgende:
Het zijn wel de blanken in de volksbuurten die wat geven voor het goede doel wanneer ik voor de kankerbestrijding liep.
Euhm, daar doet de blanke Nederlander echt niet voor onder hoor.quote:
Ja als tuig en criminaliteit wegvalt, wat niet zal gebeuren. Dan worden er wel nieuwe problemen aangekaart wat op zn beurt weer miljarden via de belastingbetaler moet opgehoest worden. Dergelijke 'weerleggingen' zeggen dus nog minder omdat het meer vanuit een voorkeur voor een positie spreekt dan een grondig analyse. Als de Turken jaarlijks Nederland al zo een 5,5 miljard opbrengen weet je wel zeker dat de allochtonen meer dan 6 miljard jaarlijks opbrengen. Overigens gaat het stukje over immigratie, niet criminaliteit.quote:Op woensdag 7 april 2010 09:25 schreef Babysap het volgende:
[..]
Als die weg zouden vallen, wat niet zal gebeuren, dan worden er nieuwe zaakjes door anderen opgezet en/of stroomt het geld via andere weg wel weer de maatschappij in. Dergelijke statements zeggen helemaal niets. De kosten die we moeten maken in NL om het tuig in de hand te houden, en daarbij falen, die zijn hard. En de last ervan ook.
Die levert netto geld op, want de eindsom is ongeveer nul natuurlijk!quote:Op woensdag 7 april 2010 09:32 schreef LangeTabbetje het volgende:
Om dit bedrag in perspectief te kunnen plaatsen moet je m.i. ook weten wat een autochtoon kost.
Het gaat over de kosten die immigratie met zich meebrengen. Dit gaat over het beroep op de sociale voorzieningen, het belasten van het justitioneel en politie-apparaat, etc.quote:Op woensdag 7 april 2010 09:29 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja als tuig en criminaliteit wegvalt, wat niet zal gebeuren. Dan worden er wel nieuwe problemen aangekaart wat op zn beurt weer miljarden via de belastingbetaler moet opgehoest worden. Dergelijke 'weerleggingen' zeggen dus nog minder omdat het meer vanuit een voorkeur voor een positie spreekt dan een grondig analyse. Als de Turken jaarlijks Nederland al zo een 5,5 miljard opbrengen weet je wel zeker dat de allochtonen meer dan 6 miljard jaarlijks opbrengen. Overigens gaat het stukje over immigratie, niet criminaliteit.
Veel Turken zijn toch al gewoon autochtoon? Je bent toch alleen allochtoon wanneer één van je ouders in het buitenland geboren is?quote:Op woensdag 7 april 2010 09:29 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja als tuig en criminaliteit wegvalt, wat niet zal gebeuren. Dan worden er wel nieuwe problemen aangekaart wat op zn beurt weer miljarden via de belastingbetaler moet opgehoest worden. Dergelijke 'weerleggingen' zeggen dus nog minder omdat het meer vanuit een voorkeur voor een positie spreekt dan een grondig analyse. Als de Turken jaarlijks Nederland al zo een 5,5 miljard opbrengen weet je wel zeker dat de allochtonen meer dan 6 miljard jaarlijks opbrengen. Overigens gaat het stukje over immigratie, niet criminaliteit.
Was dat niet inmiddels 25%, een sterk afname? Het oplossen hiervan de Turken dus aan een onderneming te helpen ipv een uitkering. Geef een voorschot van het totaal waar ze recht op hebben voor een onderneming, met strenge voorwaarden en eisen. Softbeleid helpt niet.quote:Op woensdag 7 april 2010 09:26 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik mijn bericht aangepast. Onder Turken 37% daarvan een uitkering heeft een enorme invloed op het collectief.
Dit kan ik ook beamen.quote:Op woensdag 7 april 2010 09:28 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Dit kan ik beamen. Ik collecteer nog wel eens voor o.a. een team uit de Roparun bij voetbalstadia, daar geven juist de echte volksbuurtmensen meer geld dan de middenklasser+
Ook een 10x zo groot Turks populatie daaro vergeleken met NL dacht ik?quote:Op woensdag 7 april 2010 09:28 schreef damian5700 het volgende:
[..]
In Duitsland, mijn inziens, wel degelijk.
Nee, mits dat op een serieuze manier gebeurt. Het liefst zonder politieke belangen - en dat is nu juist het probleem wat ik heb met dit soort onderzoeken (niet persé specifiek dit onderzoek).quote:Op woensdag 7 april 2010 09:23 schreef Amos_ het volgende:
Is het zo erg om te kijken naar de kosten/baten van immigratie? Het is net alsof dat een groot taboe is in Nederland.
Bron: Volkskrantquote:Wilders: immigratie kost zeker 6 miljard per jaar
DEN HAAG - De immigratie van niet-westerse allochtonen naar Nederland kost de samenleving per jaar tussen 6 en 10 miljard euro. Dat blijkt volgens PVV-leider Geert Wilders uit voorlopige resultaten van onderzoek door het economisch onderzoeksbureau Nyfer.
Wilders bevestigde woensdag berichtgeving daarover in De Telegraaf. Nyfer zelf wil de cijfers bevestigen noch ontkennen. Wilders gaf het bureau opdracht de kosten van immigratie te onderzoeken, nadat toenmalig minister Eberhard van der Laan van Integratie vorig najaar naar zijn idee onvoldoende had geantwoord op de vraag ernaar.
Uit het onderzoek blijkt volgens Wilders dat elke migrant de Nederlandse samenleving enkele tonnen kost. Volgens Wilders zullen de totale kosten hoger liggen, omdat de raming gebaseerd is op 20.000 niet-westerse allochtonen. ‘Zoveel vreemdelingen komen ieder jaar alleen al deze kant op in het kader van gezinshereniging. Het werkelijke bedrag zal dus veel hoger liggen’, zegt Wilders in De Telegraaf.
Voor de meeste autochtonen zal gelden dat al het geld dat ze verdienen (exclusief dat wat ze in het buitenland als toerist uitgeven) in Nederlandse economische handen blijft, dus is het nettoresultaat nagenoeg 0 of zelfs positief.quote:Op woensdag 7 april 2010 09:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die levert netto geld op, want de eindsom is ongeveer nul natuurlijk!
Autochtoon impliceert dan een 3e generatiekind. Dat is vrijwel non-existent onder de Marokkanen en Turken in Nederland. Dat zal in de loop van 2020 wel anders zijn trouwens.quote:Op woensdag 7 april 2010 09:34 schreef paddy het volgende:
[..]
Veel Turken zijn toch al gewoon autochtoon? Je bent toch alleen allochtoon wanneer één van je ouders in het buitenland geboren is?
Als het CBS het mis heeft, volgens jou, moet je ze even mailen dat ze verkeerde gegevens op hun site hebben staan.quote:Op woensdag 7 april 2010 09:36 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Was dat niet inmiddels 25%, een sterk afname? Het oplossen hiervan de Turken dus aan een onderneming te helpen ipv een uitkering. Geef een voorschot van het totaal waar ze recht op hebben voor een onderneming, met strenge voorwaarden en eisen. Softbeleid helpt niet.
Daarom ben ik benieuwd naar het onderzoek zelf. Loze conclusies die we niet kunnen controleren, daar heb ik niet zo veel mee.quote:Op woensdag 7 april 2010 09:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, mits dat op een serieuze manier gebeurt. Het liefst zonder politieke belangen - en dat is nu juist het probleem wat ik heb met dit soort onderzoeken (niet persé specifiek dit onderzoek).
Maar dan zou je het zodanig tot het belachelijke kunnen trekken, dat we bijv. Marokkaanse of Turkse staatsuitgaven in Nederland ook kunnen zien als een bijdrage van de Marokkaanse en/of Turkse Nederlanders aan de Nederlandse economie. Immers een deel van de Marokkaanse en Turkse economie wordt weer gefinancieerd door de immigranten. Denk bijv. aan het bestellen van 3 fregatten voor de Marokkaanse marine bij Nederlandse rederijen.quote:Op woensdag 7 april 2010 09:38 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Voor de meeste autochtonen zal gelden dat al het geld dat ze verdienen (exclusief dat wat ze in het buitenland als toerist uitgeven) in Nederlandse economische handen blijft, dus is het nettoresultaat nagenoeg 0 of zelfs positief.
Dit is wat ik bedoel.quote:Op woensdag 7 april 2010 09:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ook een 10x zo groot Turks populatie daaro vergeleken met NL dacht ik?
Nee, dat is namelijk overheid - overheid verkeer.quote:Op woensdag 7 april 2010 09:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Maar dan zou je het zodanig tot het belachelijke kunnen trekken, dat we bijv. Marokkaanse of Turkse staatsuitgaven in Nederland ook kunnen zien als een bijdrage van de Marokkaanse en/of Turkse Nederlanders aan de Nederlandse economie. Immers een deel van de Marokkaanse en Turkse economie wordt weer gefinancieerd door de immigranten. Denk bijv. aan het bestellen van 3 fregatten voor de Marokkaanse marine bij Nederlandse rederijen.
quote:Op woensdag 7 april 2010 09:34 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het gaat over de kosten die immigratie met zich meebrengen. Dit gaat over het beroep op de sociale voorzieningen, het belasten van het justitioneel en politie-apparaat, etc.
Het is maar natuurlijk net wat voor vis je wilt vangen, niet? Anders kan ook gesteld worden dat autochtonen een zwaarder last zijn voor ministerie van onderwijs en sociaal opvang van kinderen en bejaarden.quote:Tegenover de hoge kosten staat dat niet-westerse allochtonen bijvoorbeeld minder studiefinanciering ontvangen en minder gebruikmaken van kinderopvang.
Nee hoor, ik interpreteer de door mij aangedragen cijfers conform logica, de wetten van het land en de bijdragen, namelijk met het idee dat het 63.000 arbeidsplaatsen oplevert met als gevolg dat het koopkracht ten gunste uitpakt, 63.000 mensen minder behoefte hebben voor een uitkeringsaanvraag, meer belasting wordt betaald door deze lui en niet 5 miljard naar 'the benefits' van het collectief gaat, maar dat gedeelte van 5,5 miljard zoals elk groep, onderneming of partij dit zou betalen. Hoe dan ook genereren de Turken in Nederland miljarden voordeel aan de economie van Nederland en in een larger extent de EU.quote:En de Turkse ondernemers genereren weliswaar zo'n ¤ 5 miljard omzet, maar dit betekent niet dat Turken dit bedrag voor het collectief opleveren.
Jij interpreteert jouw aangedragen cijfers onjuist.
Een rederij is een particulier, het is dus geen overheid-overheid verkeer. Men zou kunnen betogen dat zonder het geld van de Marokkaanse immigrant, de Marokkaanse overheid een dergelijke transactie met een rederij niet zou kunnen aangaan.quote:Op woensdag 7 april 2010 09:43 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Nee, dat is namelijk overheid - overheid verkeer.
Ik bedoel gewoon qua bevolking. Dus inwonend, niet toeristisch verkeer. Volgens mij is het een hele kluif om zulke cashflows te onderzoeken, vandaar dat ik nogal benieuwd ben naar het daadwerkelijke rapport.
Volgens de door CBS gehanteerde definitie wel, maatschappelijk gezien nog steeds niet.quote:Op woensdag 7 april 2010 09:34 schreef paddy het volgende:
[..]
Veel Turken zijn toch al gewoon autochtoon? Je bent toch alleen allochtoon wanneer één van je ouders in het buitenland geboren is?
Dan heb ik daar overheen gelezen, ik dacht dat je doelde op fregatten die al in gebruik waren in Nederlandquote:Op woensdag 7 april 2010 09:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een rederij is een particulier, het is dus geen overheid-overheid verkeer. Men zou kunnen betogen dat zonder het geld van de Marokkaanse immigrant, de Marokkaanse overheid een dergelijke transactie met een rederij niet zou kunnen aangaan.Maar het is inderdaad al moeilijk om interne cashflow's te onderzoeken, laat staan daarbuiten.
Maar volgens de berekeningen dus wel toch? Neem ik toch aanquote:Op woensdag 7 april 2010 09:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Volgens de door CBS gehanteerde definitie wel, maatschappelijk gezien nog steeds niet.
Een interessant uiteenzetting nav kamervragen over de CBS cijfers (2003)quote:Op woensdag 7 april 2010 09:40 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Als het CBS het mis heeft, volgens jou, moet je ze even mailen dat ze verkeerde gegevens op hun site hebben staan.
Ja maar die 13-18.000 mensen zijn niet de enkel begunstigden van dit verschijnsel mijn beste Dam, het zit um meer in de 60duizenden. Wat schaal toch wel wat anders maakt.quote:Ik stel enkel dat die 18.000 (of 13.500) ondernemers kleiner is dan het aantal uitkeringstrekkers, die ook nog eens weinig belastinggeld opleveren. Ongeveer in de ratio van 1 op 10, in het perspectief van het saldo van deze gegevens.
Ik ook niet, laten we dan maar daar over zwijgen tot nader inzicht.quote:Op woensdag 7 april 2010 09:41 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dit is wat ik bedoel.
Hoe dit zich verhoudt met de kosten van bijvoorbeeld criminaliteit en sociale voorzieningen, heb ik geen idee over.
Kan iemand me vertellen waarom "links" zo graag zo veel mogelijk allochtonen binnenhaalt? WAAROM?!quote:Aan deze migranten is de Nederlandse belastingbetaler per saldo enkele tonnen per persoon kwijt.
Ik begin het hele nut van de discussie niet meer te zien. Wil iedereen het nu echt alleen over Turken en Marokkanen hebben? De vrouwen die als gezinshereniging hierheen komen in die gevallen krijgen geen uitkering.quote:Op woensdag 7 april 2010 09:49 schreef Mutant01 het volgende:
Om nog even terug te komen op het percentage uitkeringstrekkers:
http://statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?VW=T&DM=SLNL&PA=70986NED&D1=0-3,8-12,17&D2=0&D3=1&D4=1,7,12-17,22,27,32,37&D5=l&HD=091217-1437&HDR=G4,G1,G2,T&STB=G3
Zie ik nu dat 27% van de Turken een uitkering heeft en 28% van de Marokkanen? Dat is wel een fors verschil met 2002, als dat zo is. En dit zijn dan cijfers uit 2006.
Kun jij mij even vertellen waaruit blijkt dat links zo graag zo veel mogelijk allochtonen binnenhaalt? Er zijn diverse linkse politici geweest die regels tegen de instroom hebben opgesteld en steunen.quote:Op woensdag 7 april 2010 09:58 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Kan iemand me vertellen waarom "links" zo graag zo veel mogelijk allochtonen binnenhaalt? WAAROM?!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |