Het publiek geheim onthuld.quote:Bron
door Paul Jansen en Dennis Naaktgeboren
DEN HAAG - De toestroom van niet-westerse allochtonen kost de samenleving jaarlijks tussen de zes en tien miljard euro. Aan deze migranten is de Nederlandse belastingbetaler per saldo enkele tonnen per persoon kwijt.
Dat blijkt uit de voorlopige resultaten van een onderzoek van wetenschappelijk bureau Nyfer, in opdracht van de PVV.
Het betreft een conservatieve raming op basis van twintigduizend niet-westerse migranten. "Zo veel vreemdelingen komen ieder jaar alleen al deze kant op in het kader van gezinshereniging. Het werkelijke bedrag zal dus veel hoger liggen", stelt PVV-leider Geert Wilders.
Immigratiestop
De partij ziet hierin een bevestiging van de wens van een immigratiestop uit niet-westerse landen, zeker nu bezuinigd moet worden.
"Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt nu dat we miljarden kunnen besparen als we de immigratie stoppen of beperken", stelt Wilders. Hij schakelde het gerenommeerde instituut zelf in nadat toenmalig PvdA-minister Van der Laan (Integratie) met grote tegenzin deze uitgaven slechts beperkt in kaart had gebracht.
Wilders: "Dit moet boven aan de politieke agenda. In plaats van dat de overheid de burger pakt, moeten ze de immigratie stopzetten. Dit doet geen burger pijn, je hoeft niemand weg te sturen."
Niet-westerse allochtonen kosten de samenleving meer dan de gemiddelde Nederlander omdat deze groep vaker een bijstandsuitkering heeft, bovengemiddeld vaak een beroep doet op de awbz en een grotere kostenpost is bij criminaliteit en rechtshandhaving.
Tegenover de hoge kosten staat dat niet-westerse allochtonen bijvoorbeeld minder studiefinanciering ontvangen en minder gebruikmaken van kinderopvang.
Wilders kreeg eerder veel kritiek toen hij het onderzoek aankondigde. "Allochtonen, westerse en niet-westerse, zijn leden van onze samenleving. Hun aanwezigheid laat zich niet reduceren tot een simpele optel- en aftreksom langs de meetlat van de euro", stelde minister Van der Laan. De kille rekensom roept de vraag op hoe de PVV denkt om te gaan met andere groepen mensen die economisch 'niet efficiënt' zijn, zoals gehandicapten. Wilders: "Zij kozen daar niet zelf voor."
omdat die er niet zijn?quote:Op woensdag 7 april 2010 08:07 schreef Mutant01 het volgende:
Waarom berekenen ze niet eveneens de opbrengsten? Ze willen het toch allemaal zo exact weten?
opbrengsten? lolquote:Op woensdag 7 april 2010 08:07 schreef Mutant01 het volgende:
Waarom berekenen ze niet eveneens de opbrengsten? Ze willen het toch allemaal zo exact weten?
Dat is dus klinkklare onzin. Typisch dus dat ze niet de netto kosten willen berekenen.quote:
al die mrocco's die gestudeerd hebben gaan terug naar verweggistan, dus de opbrengsten hier nihil.quote:
Als ze nihil zijn, lijkt het me nog makkelijker om te berekenen, nietwaar?quote:Op woensdag 7 april 2010 08:09 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
al die mrocco's die gestudeerd hebben gaan terug naar verweggistan, dus de opbrengsten hier nihil.
juist, dus ik neem aan dat die dus mee genomen zijn in de berekening.. Het is niet het eerste het beste kleine bureau wat het onderzocht heeft. Maar wel grappig om even uit te zoekenquote:Op woensdag 7 april 2010 08:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als ze nihil zijn, lijkt het me nog makkelijker om te berekenen, nietwaar?
Dat is juist winst - kijkcijfers voor de TV-zenders.quote:Op woensdag 7 april 2010 08:12 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ik heb al 10 jaar gezeur over / van moslims op tv. dat mogen ze van mij ook wel meetellen als kosten - alle programma's die erover worden gemaakt en de psychologische schade die veel mensen hiervan oplopen.
Ik neem aan van niet, er wordt namelijk met geen woord over gerept.quote:Op woensdag 7 april 2010 08:12 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
juist, dus ik neem aan dat die dus mee genomen zijn in de berekening.. Het is niet het eerste het beste kleine bureau wat het onderzocht heeft. Maar wel grappig om even uit te zoeken
op de pvv site en nyfer site nergens terug te vinden.. Maar het zou een besparing van 6 miljard opleveren. Dat is het verschil tussen uitgaven en inkomsten.quote:Op woensdag 7 april 2010 08:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik neem aan van niet, er wordt namelijk met geen woord over gerept.
Wat zou een besparing van 6 miljard opleveren?quote:Op woensdag 7 april 2010 08:17 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
op de pvv site en nyfer site nergens terug te vinden.. Maar het zou een besparing van 6 miljard opleveren. Dat is het verschil tussen uitgaven en inkomsten.
strekking van die zin was... "het voorlopige resultaat is niet online terug te vinden" maw. daar kan geen antwoord op gegeven worden.quote:Op woensdag 7 april 2010 08:21 schreef IHVK het volgende:
[..]
Wat zou een besparing van 6 miljard opleveren?
De hamvraag bij dit onderzoek blijft: ok, en nu dan?
Allemaal uitzetten ? Allemaal aan de dwangarbeid?
met het verschil dat ze de onderbouwing natuurlijk openbaar moeten maken in de vorm van een rapport om enigsinds betrouwbaar over te komen.quote:Op woensdag 7 april 2010 08:22 schreef Klonk het volgende:
ah, het haantje had al een paar dagen niet gekraaid, beetje wij van WC Eend adviseren WC Eend achtig onderzoek
Blijkbaar zijn er niet genoeg "echte" Nederlanders om de enorme toestroom van niet westerse Immigranten weerstand te bieden wanneer er weer gestemd mag wordenquote:Op woensdag 7 april 2010 08:15 schreef voice-over het volgende:
Een hoop geld, zonde hoor. Hadden we leuke dingen voor kunnen doen. Maar Wilders is wel naïef om te denken dat de PvdA de toestroom van vers, nieuw electoraat zal beëindigen. Voor de PvdA is macht veel belangrijker dan het landsbelang.
zeg, kun je niet overschakelen naar een minder ik zeg maar wat naar een diepere, ik analyseer en stel kritische vragen modus? nu moet ik jouw kant even opnemen anders gaat het misquote:Op woensdag 7 april 2010 08:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Die vragen kan ja natuurlijk pas beantwoorden als de kosten en bijbehorende oorzaken inzichtelijk zijn. Ik zag al de vraag voorbij komen wat ze opleveren maar ik zou graag in eerste instantie willen zien hoe de autochtone groep het doet. Op basis daarvan kan je een verdere verdieping maken waar het bij de ene groep fout gaat en bij de andere groep goed. Als het inzichtelijk is kan je maatregelen gaan bedenken. Nu al om oplossingen vragen is natuurlijk een beetje te snel.quote:Op woensdag 7 april 2010 08:21 schreef IHVK het volgende:
Nee, dan hebben we het alleen over het uitgave-patroon. Dat is dus linke soep met dit soort onderzoeken. Je gaat mij niet vertellen dat ze de belastinginkomsten van bijv. niet-westerse zelfstandige ondernemers in Nederland erbij hebben betrokken. En ja er zijn er heel wat van in NL.quote:Op woensdag 7 april 2010 08:17 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
op de pvv site en nyfer site nergens terug te vinden.. Maar het zou een besparing van 6 miljard opleveren. Dat is het verschil tussen uitgaven en inkomsten.
quote:Op woensdag 7 april 2010 08:28 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
6 miljard over 30 jaar is natuurlijk niets
quote:kost de samenleving jaarlijks tussen de zes en tien miljard euro.
Maak je je niet schuldig aan hetzelfde gedrag door vast het onderzoek te diskwalificeren voordat je de inhoud kent?quote:Op woensdag 7 april 2010 08:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, dan hebben we het alleen over het uitgave-patroon. Dat is dus linke soep met dit soort onderzoeken. Je gaat mij niet vertellen dat ze de belastinginkomsten van bijv. niet-westerse zelfstandige ondernemers in Nederland erbij hebben betrokken. En ja er zijn er heel wat van in NL.
Nee, want ik diskwalificeer het onderzoek niet, ik zet er slechts mijn vraagtekens bij.quote:Op woensdag 7 april 2010 08:31 schreef Godtje het volgende:
[..]
Maak je je niet schuldig aan hetzelfde gedrag door vast het onderzoek te diskwalificeren voordat je de inhoud kent?
quote:Op woensdag 7 april 2010 08:28 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
zeg, kun je niet overschakelen naar een minder ik zeg maar wat naar een diepere, ik analyseer en stel kritische vragen modus? nu moet ik jouw kant even opnemen anders gaat het mis
leuk rapport, lekkere suggestieve uitspraken. over hoeveel jaar kosten immigranten ons 6 miljard? waar zijn de kosten uit opgebouwd?
6 miljard over 30 jaar is natuurlijk niets
quote:DEN HAAG - De toestroom van niet-westerse allochtonen kost de samenleving jaarlijks tussen de zes en tien miljard euro. Aan deze migranten is de Nederlandse belastingbetaler per saldo enkele tonnen per persoon kwijt.
Dat blijkt uit de voorlopige resultaten van een onderzoek van wetenschappelijk bureau Nyfer, in opdracht van de PVV.
damn ik moet koffie hebbenquote:
Op een suggestieve wijzequote:Op woensdag 7 april 2010 08:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, want ik diskwalificeer het onderzoek niet, ik zet er slechts mijn vraagtekens bij.
Het is een vraag maar de conclusie heb je al getrokken.quote:Op woensdag 7 april 2010 08:07 schreef Mutant01 het volgende:
Waarom berekenen ze niet eveneens de opbrengsten?
Wederom geen vraag maar een conclusie dat ze iets niet willen terwijl de inhoud je onbekend is op dat vlak.quote:Op woensdag 7 april 2010 08:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is dus klinkklare onzin. Typisch dus dat ze niet de netto kosten willen berekenen.
Hier geef je zelf al aan dat je dingen aanneemt zonder de inhoud te kennen. Dat is geen vraagtekens zetten.quote:Op woensdag 7 april 2010 08:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En nog een keer.quote:Op woensdag 7 april 2010 08:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, dan hebben we het alleen over het uitgave-patroon. Dat is dus linke soep met dit soort onderzoeken. Je gaat mij niet vertellen dat ze de belastinginkomsten van bijv. niet-westerse zelfstandige ondernemers in Nederland erbij hebben betrokken. En ja er zijn er heel wat van in NL.
Geheel passend bij de stijl van dit soort berichten.quote:
Een conclusie aan de hand van dit specifieke bericht.quote:Het is een vraag maar de conclusie heb je al getrokken.
Wederom aan de hand van de mij bekende staat van zaken - het bericht.quote:Wederom geen vraag maar een conclusie dat ze iets niet willen terwijl de inhoud je onbekend is op dat vlak.
Iets aannemen is niet gelijk aan iets concluderen. Een aanname kan nog veranderd worden.quote:Hier geef je zelf al aan dat je dingen aanneemt zonder de inhoud te kennen. Dat is geen vraagtekens zetten.
Van minimaal 6 miljard he, zeg maar rustig 10 miljard op jaarbasis.quote:Op woensdag 7 april 2010 08:21 schreef IHVK het volgende:
[..]
Wat zou een besparing van 6 miljard opleveren?
Nergens staat dat het niet om een netto bedrag gaat. Het klopt dat er ook nergens staat dat het daar wel om gaat. Dan kan je dus alleen concluderen dat het artikel te beperkt is of de het onderzoek te kort is geschoten. De rest is allemaal speculeren en voorbarige conclusies trekken.quote:Op woensdag 7 april 2010 08:35 schreef paddy het volgende:
Mja, eigenlijk ben ik het dus wel met Mutant eens. Je moet naar een nettobedrag kijken.
psssst............ het gaat over immigratie en niet over vluchtelingen die hun leven niet zeker zijn in hun geboorteland, dus asielzoekers.quote:Op woensdag 7 april 2010 08:35 schreef paddy het volgende:
Mja, eigenlijk ben ik het dus wel met Mutant eens. Je moet naar een nettobedrag kijken. Eigenlijk hoort dat bedrag niet eens zo hoog te zijn i.v.m gezinshereniging.
Ik snap die gezinshereniging en kosten toch niet helemaal. Waarom zou Nederland dit iets moeten kosten? Neem aan dat dit gewoon bekostigd wordt door degene die zijn/haar gezin hier wil?
Hierin maak ik dus geen verschil tussen westerse of niet westerse allochtonen. Boeit me geen bal
Wat voor kosten dus i.v.m gezinshereniging?
En is het wel zo dat er veel allochtonen die hier studeren terug gaan? En zo ja, is dat iemand die hier geboren is? Er komen van andere landen wel meerdere studenten hier studeren en gaan daarna terug.
Wil je dat niet? Moet je daar gewoon een regel voor maken. Een werkgever begint ook niet aan een studie voor zijn werknemers zonder daar profijt van te kunnen trekken. Begrijp dan ook waarom de studiekosten duurder worden en de studiebeurs omgezet gaat worden naar een lening, wanneer het echt zo is dat veel afgestuurde jongelui (die functioneel voor de samenleving hier kunnen zijn) vertrekken naar een ander land.
Ik ben dus eigenlijk ook benieuwd naar de nettokosten. Eigenlijk ben ik benieuwd waarom het zo duur moet zijn. Een integratie-cursus kan ook in het land van herkomst . En dan bedoel ik dus de gevallen gezinshereniging.
De echte vluchtelingen heb ik het niet over dus. Die moeten gewoon welkom blijven tot in het land je veiligheid weer gegarandeerd is. Gaat dat nooit lukken? Ben je van mij welkom en hoop ik dat de persoon hier gewoon kan werken en een toekomst op kan bouwen. We zijn tenslotte mensen en geen beesten die hun territorium sluiten voor de echte vluchteling.
Bij gezinshereniging zouden de kosten dus niet eens voor Nederland moeten zijn. Wat dat betreft mogen we wel wat van landen als Australië leren
En je gooit zo een hele discussie gewoon weer wegquote:
Nee, je verzint er dingen bij omdat het er niet staat. Je neemt dingen aan die het beste in je straatje passen terwijl de inhoud je onbekend is. Ik zeg niet dat het onderzocht is en dat het onderzoek dus volledig is maar jij verzint er gewoon vast op een suggestieve manier zaken bij. Zoals mijn begin punt tegen je al was probeer je op deze manier het onderzoek al te diskwalificeren voordat je de inhoud kent.quote:Op woensdag 7 april 2010 08:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Geheel passend bij de stijl van dit soort berichten.
[..]
Een conclusie aan de hand van dit specifieke bericht.
[..]
Wederom aan de hand van de mij bekende staat van zaken - het bericht.
[..]
Iets aannemen is niet gelijk aan iets concluderen. Een aanname kan nog veranderd worden.
De inhoud is deels tot mij gekomen aan de hand van dit bericht. Daaruit maak ik mijn eigen mening op, zoals 99% van de bevolking dat doet. Ik doe dus aan de hand hiervan een aanname, er wordt namelijk aan de lopende band gesproken over de kosten - en de daarbij behorende voorbeelden.quote:Op woensdag 7 april 2010 08:44 schreef Godtje het volgende:
Nee, je verzint er dingen bij omdat het er niet staat. Je neemt dingen aan die het beste in je straatje passen terwijl de inhoud je onbekend is. Ik zeg niet dat het onderzocht is en dat het onderzoek dus volledig is maar jij verzint er gewoon vast op een suggestieve manier zaken bij. Zoals mijn begin punt tegen je al was probeer je op deze manier het onderzoek al te diskwalificeren voordat je de inhoud kent.
Ik suggereer dat niet, ik neem dat aan en uit dat. Het is aan anderen om die specifieke vraagtekens over te nemen of af te doen als waanbeeld. En volgens mij is dat een geheel persoonlijke opvatting. Net als andere mensen al per definitie concluderen dat allochtonen niets opbrengen, maar daar hoor ik Godtje niet over.quote:Het artikel beschrijft slechts dat er een onderzoek is gedaan en dat .... daar een belangrijke conclusie van is. Jij gaat vervolgens al in op de cijfermatige waar en onwaarheden in het onderzoek door te suggereren dat x en y niet zijn meegenomen. Dat heeft niks met het artikel te maken.
Het artikel suggereert dat het Nederland per jaar 6 miljard kost, terwijl iedere boerenlul weet dat wanneer je een eindrekening maakt je ook de opbrengsten meeneemt in een kosten-baten analyse.quote:Op woensdag 7 april 2010 08:44 schreef Godtje het volgende:
[..]
(....) Jij gaat vervolgens al in op de cijfermatige waar en onwaarheden in het onderzoek door te suggereren dat x en y niet zijn meegenomen. Dat heeft niks met het artikel te maken.
Ja ja precies, zoals negers lui zijn bedoel je.quote:Op woensdag 7 april 2010 08:52 schreef Aloulou het volgende:
Die Geert, als je Nederlanders helemaal gek wil hebben moet je het inderdaad over geld hebben en waar dat aan uitgegeven wordt. Het is ook geen publiek geheim dat Nederlanders nogal gierig zijn namelijk, of "met een hand op de knip" om het netjes te verwoorden.
Gierig? Dat lijkt me nogal onzin met alle te korten op de begroting de afgelopen ........ jaren zal ik maar netjes zeggen.quote:Op woensdag 7 april 2010 08:52 schreef Aloulou het volgende:
Die Geert, als je Nederlanders helemaal gek wil hebben moet je het inderdaad over geld hebben en waar dat aan uitgegeven wordt. Het is ook geen publiek geheim dat Nederlanders nogal gierig zijn namelijk, of "met een hand op de knip" om het netjes te verwoorden.
quote:‘De hoge kosten die gemoeid zijn met het huidige toelatingsbeleid zijn, zeker na de crisis, niet meer te dragen.'
Er staat ook nergens dat de opbrengsten wel zijn meegenomen dat klopt. Omdat het er niet staat wil niet zeggen dat het niet is gedaan. Mensen nemen hier de Telegraaf wel heel selectief serieus.quote:Op woensdag 7 april 2010 08:53 schreef Super_Fucker het volgende:
[..]
Het artikel suggereert dat het Nederland per jaar 6 miljard kost, terwijl iedere boerenlul weet dat wanneer je een eindrekening maakt je ook de opbrengsten meeneemt in een kosten-baten analyse.
Dit onderzoek is sterk suggestief en laat maar één kant van het verhaal zien, waardoor helaas te veel mensen niet weten hoe het werkelijk zit.
Wilders praat alleen maar over dat het geld en vrijheid kost, terwijl hij weet dat het geld en vrijheid opbrengt, maar dat zal hij nooit zeggen, want dat komt hij te intellectueel over.
Meer vrijheid bv om te kiezen wat je eet, muziek, film, literatuur en met wie je omgaat. Dit alles levert ook geld op.
Onzin, Wilders doelt op die mensen.quote:Op woensdag 7 april 2010 08:43 schreef paddy het volgende:
[..]
En je gooit zo een hele discussie gewoon weer weg
Je zegt het zelf al, asielzoekcentra, is totaal wat anders.quote:Mijn zoon loopt stage in verschillende asielzoekerscentra. Ik heb er jaren gelopen. Het is niet waar dus.
quote:Op woensdag 7 april 2010 08:07 schreef Mutant01 het volgende:
http://www.hogiaf.nl/site1/content/view/105/49/lang,nl/quote:De Turkse ondernemer is een factor van belang geworden. Ulasoy: 'In 2006 waren er in Nederland circa 13.500 ondernemers van Turkse komaf. Samen maakten zij 5,5 miljard euro omzet en ce creëerden 63.000 arbeidsplaatsen. Op dit moment wordt het aantal ondernemers geschat op achttienduizend en de omzet op acht miljard.' Van de circa honderd Turkse ondernemers die Apeldoorn telt, zijn er ongeveer 35 werkzaam in de horeca, weet Ulusoy. Zakelijke dienstverlening is daarna het belangrijkste segment.
Die voor ongeveer het volgende zorgt :quote:Op woensdag 7 april 2010 09:15 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Nou zijn die Turken een behoorlijk ondernemend volkje....
http://www.wereldjournali(...)s_willen_meestemmen/quote:”De 5.2 miljoen Turkse burgers die in de EU leven, zijn een belangrijke brug tussen de Europese landen en Turkije. Met 125.000 ondernemingen en een gezamenlijke jaarlijkse omzet van bijna 84 miljard euro per jaar, vormen zij een belangrijke economische kracht
Wat betreft de baten voor het collectief moet je meer kijken naar bijvoorbeeld de belasting over de omzet, in plaats van de omzet zelf.quote:Op woensdag 7 april 2010 09:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
[..]
http://www.hogiaf.nl/site1/content/view/105/49/lang,nl/
En dat zijn alleen al de Turken.
quote:Niet-westerse allochtonen ontvangen 2,5 keer zo vaak een uitkering als autochtonen.
Ze hebben het vaakst een bijstandsuitkering. Verder was eind 2002 bijna de helft van de niet-westerse allochtone 65-plussers afhankelijk van bijstand. De instroom van arbeidsongeschikten is in 2003 zowel bij allochtonen als bij autochtonen afgenomen. De afhankelijkheid van de WW is echter bij niet-westerse allochtonen verdubbeld in de laatste twee jaar. Rotterdam telde relatief de meeste uitkeringsontvangers.
Eind 2002 had 29 procent van de niet-westerse allochtonen van 15–64 jaar een uitkering. Dat is 2,5 keer meer dan bij de autochtonen, van wie 12 procent een uitkering had. Vooral onder Turken en Marokkanen bevonden zich veel uitkeringsontvangers.
Van de Turken had 37 procent een uitkering en van de Marokkanen 36 procent. Van de Surinamers en Antillianen en Arubanen was ongeveer een kwart uitkeringsontvanger. Bron
De 63.000 arbeidsplaatsen heeft een enorm invloed op het collectief, ook op particulier niveau en voor de overheid. Onder legale omstandigheden betaalt men ook nog steeds 63.000 x belasting over het geld dat wordt gemaakt, uitgegeven en ontvangen.quote:Op woensdag 7 april 2010 09:20 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Wat betreft de baten voor het collectief moet je meer kijken naar bijvoorbeeld de belasting over de omzet, in plaats van de omzet zelf.
En die 13.500 (of 18.000) moet je ook zien in het kader van een gemeenschap van ongeveer 350.000 grootte.
witwassenquote:Op woensdag 7 april 2010 09:15 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Nou zijn die Turken een behoorlijk ondernemend volkje....
7 miljard dus.quote:Op woensdag 7 april 2010 08:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als ze nihil zijn, lijkt het me nog makkelijker om te berekenen, nietwaar?
Als die weg zouden vallen, wat niet zal gebeuren, dan worden er nieuwe zaakjes door anderen opgezet en/of stroomt het geld via andere weg wel weer de maatschappij in. Dergelijke statements zeggen helemaal niets. De kosten die we moeten maken in NL om het tuig in de hand te houden, en daarbij falen, die zijn hard. En de last ervan ook.quote:Op woensdag 7 april 2010 09:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Die voor ongeveer het volgende zorgt :
[..]
http://www.wereldjournali(...)s_willen_meestemmen/
Ik mijn bericht aangepast. Onder Turken 37% daarvan een uitkering heeft een enorme invloed op het collectief.quote:Op woensdag 7 april 2010 09:23 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De 63.000 arbeidsplaatsen heeft een enorm invloed op het collectief, ook op particulier niveau en voor de overheid. Onder legale omstandigheden betaalt men ook nog steeds 63.000 x belasting over het geld dat wordt gemaakt, uitgegeven en ontvangen.
Wel hoor.quote:Op woensdag 7 april 2010 09:03 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Onzin, Wilders doelt op die mensen.
[..]
Je zegt het zelf al, asielzoekcentra, is totaal wat anders.
Een immigrant is geen asielzoeker.
Euhm, niet om het één of ander, maar de regering hoort te zorgen dat er in Nederland meer tegoeden in komen dan uitgaan. Niet andersom. Zo hoort elk land te denken.quote:Op woensdag 7 april 2010 08:52 schreef Aloulou het volgende:
In Duitsland, mijn inziens, wel degelijk.quote:Op woensdag 7 april 2010 09:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Die voor ongeveer het volgende zorgt :
[..]
http://www.wereldjournali(...)s_willen_meestemmen/
Dit kan ik beamen. Ik collecteer nog wel eens voor o.a. een team uit de Roparun bij voetbalstadia, daar geven juist de echte volksbuurtmensen meer geld dan de middenklasser+quote:Op woensdag 7 april 2010 09:26 schreef paddy het volgende:
Het zijn wel de blanken in de volksbuurten die wat geven voor het goede doel wanneer ik voor de kankerbestrijding liep.
Euhm, daar doet de blanke Nederlander echt niet voor onder hoor.quote:
Ja als tuig en criminaliteit wegvalt, wat niet zal gebeuren. Dan worden er wel nieuwe problemen aangekaart wat op zn beurt weer miljarden via de belastingbetaler moet opgehoest worden. Dergelijke 'weerleggingen' zeggen dus nog minder omdat het meer vanuit een voorkeur voor een positie spreekt dan een grondig analyse. Als de Turken jaarlijks Nederland al zo een 5,5 miljard opbrengen weet je wel zeker dat de allochtonen meer dan 6 miljard jaarlijks opbrengen. Overigens gaat het stukje over immigratie, niet criminaliteit.quote:Op woensdag 7 april 2010 09:25 schreef Babysap het volgende:
[..]
Als die weg zouden vallen, wat niet zal gebeuren, dan worden er nieuwe zaakjes door anderen opgezet en/of stroomt het geld via andere weg wel weer de maatschappij in. Dergelijke statements zeggen helemaal niets. De kosten die we moeten maken in NL om het tuig in de hand te houden, en daarbij falen, die zijn hard. En de last ervan ook.
Die levert netto geld op, want de eindsom is ongeveer nul natuurlijk!quote:Op woensdag 7 april 2010 09:32 schreef LangeTabbetje het volgende:
Om dit bedrag in perspectief te kunnen plaatsen moet je m.i. ook weten wat een autochtoon kost.
Het gaat over de kosten die immigratie met zich meebrengen. Dit gaat over het beroep op de sociale voorzieningen, het belasten van het justitioneel en politie-apparaat, etc.quote:Op woensdag 7 april 2010 09:29 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja als tuig en criminaliteit wegvalt, wat niet zal gebeuren. Dan worden er wel nieuwe problemen aangekaart wat op zn beurt weer miljarden via de belastingbetaler moet opgehoest worden. Dergelijke 'weerleggingen' zeggen dus nog minder omdat het meer vanuit een voorkeur voor een positie spreekt dan een grondig analyse. Als de Turken jaarlijks Nederland al zo een 5,5 miljard opbrengen weet je wel zeker dat de allochtonen meer dan 6 miljard jaarlijks opbrengen. Overigens gaat het stukje over immigratie, niet criminaliteit.
Veel Turken zijn toch al gewoon autochtoon? Je bent toch alleen allochtoon wanneer één van je ouders in het buitenland geboren is?quote:Op woensdag 7 april 2010 09:29 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja als tuig en criminaliteit wegvalt, wat niet zal gebeuren. Dan worden er wel nieuwe problemen aangekaart wat op zn beurt weer miljarden via de belastingbetaler moet opgehoest worden. Dergelijke 'weerleggingen' zeggen dus nog minder omdat het meer vanuit een voorkeur voor een positie spreekt dan een grondig analyse. Als de Turken jaarlijks Nederland al zo een 5,5 miljard opbrengen weet je wel zeker dat de allochtonen meer dan 6 miljard jaarlijks opbrengen. Overigens gaat het stukje over immigratie, niet criminaliteit.
Was dat niet inmiddels 25%, een sterk afname? Het oplossen hiervan de Turken dus aan een onderneming te helpen ipv een uitkering. Geef een voorschot van het totaal waar ze recht op hebben voor een onderneming, met strenge voorwaarden en eisen. Softbeleid helpt niet.quote:Op woensdag 7 april 2010 09:26 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik mijn bericht aangepast. Onder Turken 37% daarvan een uitkering heeft een enorme invloed op het collectief.
Dit kan ik ook beamen.quote:Op woensdag 7 april 2010 09:28 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Dit kan ik beamen. Ik collecteer nog wel eens voor o.a. een team uit de Roparun bij voetbalstadia, daar geven juist de echte volksbuurtmensen meer geld dan de middenklasser+
Ook een 10x zo groot Turks populatie daaro vergeleken met NL dacht ik?quote:Op woensdag 7 april 2010 09:28 schreef damian5700 het volgende:
[..]
In Duitsland, mijn inziens, wel degelijk.
Nee, mits dat op een serieuze manier gebeurt. Het liefst zonder politieke belangen - en dat is nu juist het probleem wat ik heb met dit soort onderzoeken (niet persé specifiek dit onderzoek).quote:Op woensdag 7 april 2010 09:23 schreef Amos_ het volgende:
Is het zo erg om te kijken naar de kosten/baten van immigratie? Het is net alsof dat een groot taboe is in Nederland.
Bron: Volkskrantquote:Wilders: immigratie kost zeker 6 miljard per jaar
DEN HAAG - De immigratie van niet-westerse allochtonen naar Nederland kost de samenleving per jaar tussen 6 en 10 miljard euro. Dat blijkt volgens PVV-leider Geert Wilders uit voorlopige resultaten van onderzoek door het economisch onderzoeksbureau Nyfer.
Wilders bevestigde woensdag berichtgeving daarover in De Telegraaf. Nyfer zelf wil de cijfers bevestigen noch ontkennen. Wilders gaf het bureau opdracht de kosten van immigratie te onderzoeken, nadat toenmalig minister Eberhard van der Laan van Integratie vorig najaar naar zijn idee onvoldoende had geantwoord op de vraag ernaar.
Uit het onderzoek blijkt volgens Wilders dat elke migrant de Nederlandse samenleving enkele tonnen kost. Volgens Wilders zullen de totale kosten hoger liggen, omdat de raming gebaseerd is op 20.000 niet-westerse allochtonen. ‘Zoveel vreemdelingen komen ieder jaar alleen al deze kant op in het kader van gezinshereniging. Het werkelijke bedrag zal dus veel hoger liggen’, zegt Wilders in De Telegraaf.
Voor de meeste autochtonen zal gelden dat al het geld dat ze verdienen (exclusief dat wat ze in het buitenland als toerist uitgeven) in Nederlandse economische handen blijft, dus is het nettoresultaat nagenoeg 0 of zelfs positief.quote:Op woensdag 7 april 2010 09:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die levert netto geld op, want de eindsom is ongeveer nul natuurlijk!
Autochtoon impliceert dan een 3e generatiekind. Dat is vrijwel non-existent onder de Marokkanen en Turken in Nederland. Dat zal in de loop van 2020 wel anders zijn trouwens.quote:Op woensdag 7 april 2010 09:34 schreef paddy het volgende:
[..]
Veel Turken zijn toch al gewoon autochtoon? Je bent toch alleen allochtoon wanneer één van je ouders in het buitenland geboren is?
Als het CBS het mis heeft, volgens jou, moet je ze even mailen dat ze verkeerde gegevens op hun site hebben staan.quote:Op woensdag 7 april 2010 09:36 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Was dat niet inmiddels 25%, een sterk afname? Het oplossen hiervan de Turken dus aan een onderneming te helpen ipv een uitkering. Geef een voorschot van het totaal waar ze recht op hebben voor een onderneming, met strenge voorwaarden en eisen. Softbeleid helpt niet.
Daarom ben ik benieuwd naar het onderzoek zelf. Loze conclusies die we niet kunnen controleren, daar heb ik niet zo veel mee.quote:Op woensdag 7 april 2010 09:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, mits dat op een serieuze manier gebeurt. Het liefst zonder politieke belangen - en dat is nu juist het probleem wat ik heb met dit soort onderzoeken (niet persé specifiek dit onderzoek).
Maar dan zou je het zodanig tot het belachelijke kunnen trekken, dat we bijv. Marokkaanse of Turkse staatsuitgaven in Nederland ook kunnen zien als een bijdrage van de Marokkaanse en/of Turkse Nederlanders aan de Nederlandse economie. Immers een deel van de Marokkaanse en Turkse economie wordt weer gefinancieerd door de immigranten. Denk bijv. aan het bestellen van 3 fregatten voor de Marokkaanse marine bij Nederlandse rederijen.quote:Op woensdag 7 april 2010 09:38 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Voor de meeste autochtonen zal gelden dat al het geld dat ze verdienen (exclusief dat wat ze in het buitenland als toerist uitgeven) in Nederlandse economische handen blijft, dus is het nettoresultaat nagenoeg 0 of zelfs positief.
Dit is wat ik bedoel.quote:Op woensdag 7 april 2010 09:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ook een 10x zo groot Turks populatie daaro vergeleken met NL dacht ik?
Nee, dat is namelijk overheid - overheid verkeer.quote:Op woensdag 7 april 2010 09:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Maar dan zou je het zodanig tot het belachelijke kunnen trekken, dat we bijv. Marokkaanse of Turkse staatsuitgaven in Nederland ook kunnen zien als een bijdrage van de Marokkaanse en/of Turkse Nederlanders aan de Nederlandse economie. Immers een deel van de Marokkaanse en Turkse economie wordt weer gefinancieerd door de immigranten. Denk bijv. aan het bestellen van 3 fregatten voor de Marokkaanse marine bij Nederlandse rederijen.
quote:Op woensdag 7 april 2010 09:34 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het gaat over de kosten die immigratie met zich meebrengen. Dit gaat over het beroep op de sociale voorzieningen, het belasten van het justitioneel en politie-apparaat, etc.
Het is maar natuurlijk net wat voor vis je wilt vangen, niet? Anders kan ook gesteld worden dat autochtonen een zwaarder last zijn voor ministerie van onderwijs en sociaal opvang van kinderen en bejaarden.quote:Tegenover de hoge kosten staat dat niet-westerse allochtonen bijvoorbeeld minder studiefinanciering ontvangen en minder gebruikmaken van kinderopvang.
Nee hoor, ik interpreteer de door mij aangedragen cijfers conform logica, de wetten van het land en de bijdragen, namelijk met het idee dat het 63.000 arbeidsplaatsen oplevert met als gevolg dat het koopkracht ten gunste uitpakt, 63.000 mensen minder behoefte hebben voor een uitkeringsaanvraag, meer belasting wordt betaald door deze lui en niet 5 miljard naar 'the benefits' van het collectief gaat, maar dat gedeelte van 5,5 miljard zoals elk groep, onderneming of partij dit zou betalen. Hoe dan ook genereren de Turken in Nederland miljarden voordeel aan de economie van Nederland en in een larger extent de EU.quote:En de Turkse ondernemers genereren weliswaar zo'n ¤ 5 miljard omzet, maar dit betekent niet dat Turken dit bedrag voor het collectief opleveren.
Jij interpreteert jouw aangedragen cijfers onjuist.
Een rederij is een particulier, het is dus geen overheid-overheid verkeer. Men zou kunnen betogen dat zonder het geld van de Marokkaanse immigrant, de Marokkaanse overheid een dergelijke transactie met een rederij niet zou kunnen aangaan.quote:Op woensdag 7 april 2010 09:43 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Nee, dat is namelijk overheid - overheid verkeer.
Ik bedoel gewoon qua bevolking. Dus inwonend, niet toeristisch verkeer. Volgens mij is het een hele kluif om zulke cashflows te onderzoeken, vandaar dat ik nogal benieuwd ben naar het daadwerkelijke rapport.
Volgens de door CBS gehanteerde definitie wel, maatschappelijk gezien nog steeds niet.quote:Op woensdag 7 april 2010 09:34 schreef paddy het volgende:
[..]
Veel Turken zijn toch al gewoon autochtoon? Je bent toch alleen allochtoon wanneer één van je ouders in het buitenland geboren is?
Dan heb ik daar overheen gelezen, ik dacht dat je doelde op fregatten die al in gebruik waren in Nederlandquote:Op woensdag 7 april 2010 09:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een rederij is een particulier, het is dus geen overheid-overheid verkeer. Men zou kunnen betogen dat zonder het geld van de Marokkaanse immigrant, de Marokkaanse overheid een dergelijke transactie met een rederij niet zou kunnen aangaan.Maar het is inderdaad al moeilijk om interne cashflow's te onderzoeken, laat staan daarbuiten.
Maar volgens de berekeningen dus wel toch? Neem ik toch aanquote:Op woensdag 7 april 2010 09:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Volgens de door CBS gehanteerde definitie wel, maatschappelijk gezien nog steeds niet.
Een interessant uiteenzetting nav kamervragen over de CBS cijfers (2003)quote:Op woensdag 7 april 2010 09:40 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Als het CBS het mis heeft, volgens jou, moet je ze even mailen dat ze verkeerde gegevens op hun site hebben staan.
Ja maar die 13-18.000 mensen zijn niet de enkel begunstigden van dit verschijnsel mijn beste Dam, het zit um meer in de 60duizenden. Wat schaal toch wel wat anders maakt.quote:Ik stel enkel dat die 18.000 (of 13.500) ondernemers kleiner is dan het aantal uitkeringstrekkers, die ook nog eens weinig belastinggeld opleveren. Ongeveer in de ratio van 1 op 10, in het perspectief van het saldo van deze gegevens.
Ik ook niet, laten we dan maar daar over zwijgen tot nader inzicht.quote:Op woensdag 7 april 2010 09:41 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dit is wat ik bedoel.
Hoe dit zich verhoudt met de kosten van bijvoorbeeld criminaliteit en sociale voorzieningen, heb ik geen idee over.
Kan iemand me vertellen waarom "links" zo graag zo veel mogelijk allochtonen binnenhaalt? WAAROM?!quote:Aan deze migranten is de Nederlandse belastingbetaler per saldo enkele tonnen per persoon kwijt.
Ik begin het hele nut van de discussie niet meer te zien. Wil iedereen het nu echt alleen over Turken en Marokkanen hebben? De vrouwen die als gezinshereniging hierheen komen in die gevallen krijgen geen uitkering.quote:Op woensdag 7 april 2010 09:49 schreef Mutant01 het volgende:
Om nog even terug te komen op het percentage uitkeringstrekkers:
http://statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?VW=T&DM=SLNL&PA=70986NED&D1=0-3,8-12,17&D2=0&D3=1&D4=1,7,12-17,22,27,32,37&D5=l&HD=091217-1437&HDR=G4,G1,G2,T&STB=G3
Zie ik nu dat 27% van de Turken een uitkering heeft en 28% van de Marokkanen? Dat is wel een fors verschil met 2002, als dat zo is. En dit zijn dan cijfers uit 2006.
Kun jij mij even vertellen waaruit blijkt dat links zo graag zo veel mogelijk allochtonen binnenhaalt? Er zijn diverse linkse politici geweest die regels tegen de instroom hebben opgesteld en steunen.quote:Op woensdag 7 april 2010 09:58 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Kan iemand me vertellen waarom "links" zo graag zo veel mogelijk allochtonen binnenhaalt? WAAROM?!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |