abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80021321
Dag iedereen,

Ik heb vandaag een wasmachine laten leveren en bij de installatie bleek dat er een stop op de waterkraan zat. Tja, ik ken er niets van en de eigenaar had me nochtans gezegd dat er zo een wasmachine kon worden geinstalleerd. Niet dus.

Ik heb al begrepen dat ik een waterkraan moet gaan kopen, niet een gewone waterkraan, maar een wasmachine waterkraan omdat ik een aqua stop heb (zei de man van de saturn).

Maakt het uit welke ik koop of zijn die allemaal hetzelfde? Ik ken hier echt niets van :s

En hoe moet ik dat installeren? De man van saturn zei dat ik eerst het water moet afzetten, dan die stop eraf moet doen, de waterkraan erop (en hoe moet dat, is dit eenvoudig?) en dan terug het water opzetten. Dat water moet afgezet worden omdat er anders druk op het water staat, klopt dat?

Alvast heel erg bedankt voor jullie uitleg!!!!

Groetjes,

Anna
  dinsdag 6 april 2010 @ 21:50:22 #2
23428 _Michiel_
Ik ben Tuinstoel fan .o/
pi_80021643
Loop even binnen bij een witgoedwinkel en vraag het. Of gebruik google.
Mijn IP-adres is 78.249.196.213. Bij misbruik van dit forum kun je mijn provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verleen ik volledige medewerking aan justitie.
pi_80022020
Hmmm, ik hoopte dat er hier een paar mensen waren die met dat even konden uitleggen.

Ik zag een paar andere vragen waarop er een heel duidelijk antwoord werd gegeven en hoopte dat iemand ook mijn vragen zo goed zou kunnen beantwoorden.

PS: Ik kom hier via google en dacht "ik waag mn kans, misschien is er hier wel ergens een lieve handige harry
  FOK!fotograaf dinsdag 6 april 2010 @ 22:07:16 #4
17893 Forno
pi_80022499
Een foto van de aansluiting is gewenst.

Is nu een beetje gokken wat voor diameter uit de muur komt, en welke koppeling daar op past.
  Moderator dinsdag 6 april 2010 @ 22:33:21 #5
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_80023769
Waarschijnlijk zit er nu een knelkap op de aansluiting van de waterleiding. Daarmee bedoel ik het eerste zeskantige deel van de afbeelding

Die worden gebruikt om een water of gas leiding (al dan niet tijdelijk) af te sluiten. Je moet dan eerst de hoofdafsluiter van de waterleiding dichtzetten voordat je deze knelkap verwijderd, als je de knelkap losdraait (met een steeksleutel of waterpomptang) komt er waarschijnlijk wel wat water (wat nog in de leiding staat) naar buiten. Draai hem daarom ook heel rustig los, dat voorkomt een waterballet.

Je koopt een wasmachine kraan

En Teflontape
[imghttp://flasc.com/field/images/articles/teflon_tape.jpg[/img]

Die zijn te koop bij de lokale bouwmarkten op de sanitair / loodgieters afdeling.

Kies altijd voor een wasmachinekraan met beluchter en keerklep. Om het draad van de kraan draai je, met de indraairichting mee, teflontape. Zes a zeven wikkelingen zijn voldoende. Draai de kraan nu vast en positioneer hem op de juiste plek.

Draai de kraan niet meer los, en als je het doet, vervang dan het teflontape. Draai nu de wasmachine kraan dicht en zet het water weer op de leiding door de hoofdkraan open te draaien.

Het is wel aan te raden om dit met twee personen te doen.
Zo draait de ene de kraan open en controleert de ander de leiding op eventuele lekken.
Bij lekkage kun je de hoofdkraan dan snel weer dicht draaien.
  dinsdag 6 april 2010 @ 22:39:06 #6
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_80024043
die wasmachinekraan zou ik dan wel in een schroefbus draaien en niet zo met teflon om je leiding knopen
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
pi_80026246
Dit is helemaal niet moeilijk en met onze hulp gaat dit helemaal goed komen
Zoals ik het begrijp zit er nu al een wasmachinekraan op en niet een dopje, zoals Vonkenboer zegt. Dus kijk even wat er zit en kijk dan wiens verhaal je nodig hebt. En zoals hierboven gezegd, zit er zo'n ding op als Vonkenboer postte, dan moet je meer doen dan wanneer er al een kraan op zit. Zit er nog geen kraan op, dan moet je namelijk eerst zorgen dat je een knelkoppeling met schroefdraad op je leiding krijgt, maar das een ander verhaal. Ik ga er nu even van uit dat er al een kraan zit, maar dat dat de verkeerde is.
Die kraan komt nu dus al uit de muur, maar er zit een stop op en je moet er één zonder hebben, zeg je. Maak even een foto op je mobiel, neem die mee naar de bouwmarkt en haal een goeie kraan zonder stop (even vragen daar).
Dan draai je de hoofdkraan van je watertoevoer inderdaad dicht. Vervolgens zet je de wasmachine kraan open (met een emmertje eronder) en wacht tot deze leeg is. Draai dan de oude kraan er af. Draai teflon om de schroefdraad van de nieuwe kraan (keer of 5, staat op de verpakking van de kraan en daar staat ook welke richting je de teflon op moet draaien) en draai de nieuwe kraan op de schroefdraad die nog uit de muur steekt, waar eerst de oude kraan op zat. Draai de kraan vast totdat hij redelijk vast zit en op de goeie plek (draai de kraan niet meer terug als je hem eenmaal vast hebt gedraaid, of je moet alle teflon er opnieuw om wikkelen en het even opnieuw doen). Draai dan de kraan dicht. Zet dan de hoofdkraan van het water weer open. Zet weer emmertje onder je nieuwe wasmachine kraan en zet deze open. Even laten sputteren (er is lucht in gekomen en die moet er uit) en check op lekken. Draai weer dicht, wasmachine er op, draai weer open, en klaar is Kees!!!
pi_80074056
Gelukt?
  Moderator donderdag 8 april 2010 @ 18:02:03 #9
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_80234168
Nope het is nog niet gelukt aangezien de winkel waar ik naartoe ging, zo geen kraan had... Ik moet dus naar een grotere winkel.

Maar al erg bedankt voor al het advies, het is me al een heel stuk duidelijker!!
pi_80240994
quote:
Op maandag 12 april 2010 18:09 schreef Anna-Maria het volgende:
Nope het is nog niet gelukt aangezien de winkel waar ik naartoe ging, zo geen kraan had... Ik moet dus naar een grotere winkel.

Maar al erg bedankt voor al het advies, het is me al een heel stuk duidelijker!!
Vrijwel iedere bouwmarkt verkoopt ze, de kans dat je daar slaagt is in ieder geval veel groter.
pi_80241295
en stop er een waterstopper tussen zodat ie niet eeuwig kan blijven lopen mocht ie onverhoopt toch niet goed zitten
pi_81422042
Lieve mensen allemaal,

Het heeft even geduurd wegens andere bezigheden maar de kraan staat erop, met dank voor jullie goede uitleg!!!

Nogmaals bedankt

Anna-Maria
pi_81430079
Gelukkig!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')