abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 april 2010 @ 17:19:59 #141
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_80049817
Het belangrijkste dat de TS zich moet realiseren is dat hij er niet uitgegooid kan worden, als hij zou willen kan hij er zelfs nog 30 jaar blijven wonen. Dat weet de eigenaar ook wel.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  woensdag 7 april 2010 @ 17:30:33 #142
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_80050216
Jawel hoor: kijk maar in dit topic. het kan wel degelijk, dat het niet mag is een tweede.
  woensdag 7 april 2010 @ 17:36:29 #143
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_80050434
quote:
Op woensdag 7 april 2010 16:42 schreef Meesteroog het volgende:

[..]

Ja leuke smiley, maar hoe je het ook wendt of keert, het is gewoon quatsch. Of anders kom je zelf even met de relevante wetteksten waaruit blijkt dat je gelijk hebt en dan graag voor elke zin, want uit elke zin blijkt je dat je de klok hebt horen luiden, maar echt geen enkel idee hebt waar de klepel hangt.

woensdag 7 april 2010 @ 17:38:23 #144
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_80050502
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 16:49 schreef Copycat het volgende:

[..]

Maar je kunt het ook overdrijven.
Ik zie TS al zitten met dikke sigaar en iets te groot pak, de grote hosselaar in topoverleg met z'n schoonvader
Intelligent, but fucked up.
  woensdag 7 april 2010 @ 17:49:27 #145
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_80050927
quote:
Op woensdag 7 april 2010 17:30 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Jawel hoor: kijk maar in dit topic. het kan wel degelijk, dat het niet mag is een tweede.
Compleet onzintopic. Gaat er bij mij niet in dat de politie je wegstuurt als je op zo'n manier uit je huis gezet bent.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  woensdag 7 april 2010 @ 18:06:37 #146
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_80051635
quote:
Op woensdag 7 april 2010 17:49 schreef Catbert het volgende:

[..]

Compleet onzintopic. Gaat er bij mij niet in dat de politie je wegstuurt als je op zo'n manier uit je huis gezet bent.
Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat iemand eruitzetten wettelijk gezien niet mag maar het soms toch gebeurt. Mijn bericht was een reactie op een user die steeds vergeet dat er naast de wet ook nog zoiets als een realiteit bestaat en dat die twee niet altijd gelijk aan elkaar zijn. Je kunt wel tot de letter van de wet doordrammen maar dat is lang niet altijd wenselijk.

In dit geval gaat het om een student die via een vriend een kamer kan huren bij die vriend zijn vader. Omdat die vriend van hem gaat verhuizen wil zijn vader het appartement verkopen en meldt de student dat hij moet vertrekken. Wettelijk gezien heeft de verhuurder geen poot om op te staan en kan TS zolang blijven wonen als hij wil, of zich voor een flink bedrag laten uitkopen.

Wenselijk is dat echter niet. Beide partijen zijn bevriend met elkaar en mij lijkt het veel redelijker als ze gewoon samen kijken naar wat de kosten van TS zijn geweest (verbouwen) en wat de kosten zijn die hij gaat maken met een verhuizing en hij dat vergoed krijgt. Dan blijft de vriendschap gewoon behouden.

Sowieso vind ik het best aso om hoge bedragen te gaan eisen als een huisbaas je eruit wil hebben. Je kunt ook gewoon gaan praten en een kostenvergoeding vragen en misschien een maand gratis huur ofzo. Maar 10.000 euro? Dat geef je als student echt niet uit aan een verhuizing en zo ernstig is het leed ook weer niet.
  woensdag 7 april 2010 @ 18:13:28 #147
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_80051947
quote:
Op woensdag 7 april 2010 18:06 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat iemand eruitzetten wettelijk gezien niet mag maar het soms toch gebeurt. Mijn bericht was een reactie op een user die steeds vergeet dat er naast de wet ook nog zoiets als een realiteit bestaat en dat die twee niet altijd gelijk aan elkaar zijn. Je kunt wel tot de letter van de wet doordrammen maar dat is lang niet altijd wenselijk.

In dit geval gaat het om een student die via een vriend een kamer kan huren bij die vriend zijn vader. Omdat die vriend van hem gaat verhuizen wil zijn vader het appartement verkopen en meldt de student dat hij moet vertrekken. Wettelijk gezien heeft de verhuurder geen poot om op te staan en kan TS zolang blijven wonen als hij wil, of zich voor een flink bedrag laten uitkopen.

Wenselijk is dat echter niet. Beide partijen zijn bevriend met elkaar en mij lijkt het veel redelijker als ze gewoon samen kijken naar wat de kosten van TS zijn geweest (verbouwen) en wat de kosten zijn die hij gaat maken met een verhuizing en hij dat vergoed krijgt. Dan blijft de vriendschap gewoon behouden.

Sowieso vind ik het best aso om hoge bedragen te gaan eisen als een huisbaas je eruit wil hebben. Je kunt ook gewoon gaan praten en een kostenvergoeding vragen en misschien een maand gratis huur ofzo. Maar 10.000 euro? Dat geef je als student echt niet uit aan een verhuizing en zo ernstig is het leed ook weer niet.
Gaat niet alleen om de kosten natuurlijk, maar ook om de verhouding tussen de rechten van TS en de verhuurder. Het zijn bekenden van elkaar, dus dat maakt het wat mij betreft een andere situatie. Meer dan je eigen kosten lijkt me niet redelijk.

Maar een andere huisbaas die je eruit wil hebben mag daar gewoon voor betalen of voortaan een beter huurcontract opstellen.
Intelligent, but fucked up.
pi_80066513
quote:
Op woensdag 7 april 2010 15:28 schreef Stefan het volgende:
Dan is 7500 pp een heel schappelijk bedrag. Hij kan dit gewoon weer verrekenen met zn vraagprijs en of de belasting en het huis is verkoopbaar
Weet je wat, vraag een miljoen. Hij kan het toch verrekenen met zijn vraagprijs. En doe mij meteen ook wat. Wist niet dat het zo makkelijk geld verdienen was. Gewoon meer vragen voor je huis. Verkopen doet het toch wel. Ge-ni-aal!
pi_80070426
het gaat er niet om wat een reële prijs is, want hoe hang je een prijs aan het wooncomfort dat die jongens daar genieten.

al eerder gezegd, zij willen en hoeven daar niet weg (dat het in praktijk niet zo heel lastig is ze ook daadwerkelijk weg te krijgen, is een 2e..).

dan kan de huisbaas (legaal) 3 dingen doen:
- het huis niet verkopen en een 3e huurder zoeken (al door HB aangegeven dat hij dit niet wilt)
- het huis verkopen met huurders
- het huis verkopen zonder huurders

het verschil in die prijs is wat de huisbaas verdient door iets wat die 2 jongens voor hem doen.
dan vind ik het niet meer dan logisch klinken dat ze allebij 1/3e van dat bedrag pakken.

nu is dat bedrag niet vast te stellen, maar je zou een taxateur / makelaar best een schatting kunnen laten maken (waar locatie, onderhoudsstaat etc etc, zaken hier niet vermeld, ook een grote rol spelen.).

over de vraag van de TS zelf.. ik zelf zou 2 dingen tegen elkaar afwegen en daarop mijn houding naar HB bepalen.. financiele kant, en de sociale kant.

hoe is HB financieel ingesteld mbt kamerhuur? (antwoord: 25euro per m2, dat is een minpunt en, zoals hierboven genoemd, ZEKER GEEN schappelijke prijs, eerder duur (al speelt locatie hier wel een rol, evenals gebruik van een gemeenschappelijke woonkamer?))
hoe is HB sociaal ingesteld mbt kamerhuur? hoe lost de HB enige problemen (aan het huis) op? altijd goed overweg gekund?

en ten slot (want ik persoonlijk zou dit gewoon nooit kunnen en willen doen bij de vader van een van mn beste vrienden, alleen al omdat die vriendschap daar waarschijnlijk ook onder lijdt), een hoe goede vriend is die jongen?
"Pools are perfect for holding water"
pi_80075063
Eerst lekker profiteren van een vader die zo coulant is om een huis voor jullie te kopen.... en dan achteraf gaan klagen.

ik zou me schame n
I'm not the man you think I am!
  donderdag 8 april 2010 @ 10:58:54 #151
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_80075269
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 17:14 schreef TechnoThijs het volgende:

[..]

Hoho ik heb nergens in dit topic zo'n bedrag genoemd. Ik betaal 450 incl in Utrecht voor 18m2, met voor de rest alles gemeenschappelijk.
Jammer, Utrecht is voor mij een beetje uit de buurt. Anders had ik wel willen weten wat de eigenaar er voor wil hebben.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  donderdag 8 april 2010 @ 14:36:34 #152
3542 Gia
User under construction
pi_80083533
quote:
Op woensdag 7 april 2010 17:38 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Ik zie TS al zitten met dikke sigaar en iets te groot pak, de grote hosselaar in topoverleg met z'n schoonvader
Schoonvader????
  donderdag 8 april 2010 @ 14:40:13 #153
3542 Gia
User under construction
pi_80083665
quote:
Op donderdag 8 april 2010 10:51 schreef l3laster het volgende:
Eerst lekker profiteren van een vader die zo coulant is om een huis voor jullie te kopen.... en dan achteraf gaan klagen.

ik zou me schame n
Eerst profiteren van 2 vrienden van je zoon die voor jou de kosten van die hypotheek e.d. ophoesten en delen in de kosten van g/w/l, zodat zoonlief gratis woont en vervolgens ze eruit kieperen!! Waarom? Heeft zoonlief een nieuw huis nodig in een andere stad? Zet hij daar ook weer 2 maten bij om de kosten te dragen?

Kom op, er zitten 2 kanten aan 't verhaal.
pi_80085395
quote:
Op woensdag 7 april 2010 11:51 schreef Stefan het volgende:

[..]

Twee studenten 900 euro huur vragen waarbij een derde gratis mag inwonen is geen vriendendienst.
idd. 450 euro per maand voor een kamer. lekkere vriendendienst.
pi_80085552
quote:
Op donderdag 8 april 2010 14:40 schreef Gia het volgende:

[..]

Eerst profiteren van 2 vrienden van je zoon die voor jou de kosten van die hypotheek e.d. ophoesten en delen in de kosten van g/w/l, zodat zoonlief gratis woont en vervolgens ze eruit kieperen!! Waarom? Heeft zoonlief een nieuw huis nodig in een andere stad? Zet hij daar ook weer 2 maten bij om de kosten te dragen?

Kom op, er zitten 2 kanten aan 't verhaal.
Wtf is dit met mensen die zeggen dat zijn zoon gratis woont!? Hij moet een fucking hypotheek afsluiten en draagt daarmee alle risico hoor. Dat zijn zoon hem vervolgens niks ervoor hoeft te betalen maakt geen bal uit, want als die wel zou betalen zou het waarschijnlijk toch van een toelage zijn die hij weer van zijn pa had gekregen, dus sloeg het ook nergens op.

Overigens heb ik geen idee wat voor pand we het over hebben, maar met 900 euro (en daar moet g/w/e nog vanaf) ben je waarschijnlijk nog niet klaar qua hypotheek hoor.
Kom je hier vaker, of loop je stage?
pi_80085617
quote:
Op donderdag 8 april 2010 15:24 schreef Hostility het volgende:

[..]

idd. 450 euro per maand voor een kamer. lekkere vriendendienst.
van 18 vierkante meter in het centrum (toch?) van Utrecht, wat zit er verder nog in het huis, openbare ruimte enz? Het is geen vriendendienst, maar ook geen afzetterij.
Kom je hier vaker, of loop je stage?
  donderdag 8 april 2010 @ 15:35:35 #157
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_80085887
quote:
Op donderdag 8 april 2010 15:28 schreef thomaster het volgende:

[..]

Wtf is dit met mensen die zeggen dat zijn zoon gratis woont!? Hij moet een fucking hypotheek afsluiten en draagt daarmee alle risico hoor. Dat zijn zoon hem vervolgens niks ervoor hoeft te betalen maakt geen bal uit,
Dat hij risico loopt is inherent aan het feit dat hij kamers gaat verhuren voor 450 p/m. Hij dacht waarschijnlijk dat hij die zoon gratis kon laten wonen en wellicht nog wat kon verdienen aan het eind door overwaarde. Alleen willen dehuidige huurders helemaal niet weg. En dat hoeven ze ook niet want ze hebben een huurcontract. Die man wil weer cashen, prima. Maar als de huurders niet wegwillen dan moet ie over de brug komen.

Hoe zou jij het vinden als jij of je ouders een brief krijgen dat ze uiterlijk 1 juli moeten opzouten.
  donderdag 8 april 2010 @ 15:37:28 #158
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_80085964
quote:
Op donderdag 8 april 2010 15:29 schreef thomaster het volgende:

[..]

van 18 vierkante meter in het centrum (toch?) van Utrecht, wat zit er verder nog in het huis, openbare ruimte enz? Het is geen vriendendienst, maar ook geen afzetterij.
Het is geen afzetterij maar wel 100 procent zakelijk. Dus als die 2 niet wegwillen hoeven ze niet weg. Alleen omdat mijnheer de eigenaar het huis wil verkopen omdat zn zoon elders gaat studeren. Ja, zo werkt het niet he.
pi_80086683
Lekker blijven zitten of laten dokken.

Nieuwe vrienden zijn zo gemaakt.
  donderdag 8 april 2010 @ 16:04:04 #160
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_80087096
Sowieso, hij is niet bevriend met die vader.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')