Of tegen een hele leuke vergoedingquote:Op dinsdag 6 april 2010 16:43 schreef TheFrankey het volgende:
Als je een huurcontract hebt is het bijna onmogelijk om jullie eruitte krijgen.
quote:Op dinsdag 6 april 2010 16:44 schreef Stefan het volgende:
Uit laten kopen, kan je al snel minsten 50.000 euro opleveren.
Die vader wil dat huis leeg hebben, daar wordt die vader beter van dus voor wat hoort watquote:Op dinsdag 6 april 2010 16:46 schreef Portalis het volgende:
Jij bent zo'n type die de vader van je vrienden 50.000 euro zou proberen af te troggelen?
Zo te zien wel. Als je vrienden bent dan kun je dit toch wel iets netter oplossen lijkt me. Dergelijke bedragen zijn dan niet aan de orde.quote:Op dinsdag 6 april 2010 16:46 schreef Portalis het volgende:
[..]
Jij bent zo'n type die de vader van je vrienden 50.000 euro zou proberen af te troggelen?
en minstens 50.000 euro is in jouw ogen een redelijk bedrag?quote:Op dinsdag 6 april 2010 16:47 schreef Stefan het volgende:
[..]
Die vader wil dat huis leeg hebben, daar wordt die vader beter van dus voor wat hoort wat
Maar je kunt het ook overdrijven.quote:Op dinsdag 6 april 2010 16:47 schreef Stefan het volgende:
Die vader wil dat huis leeg hebben, daar wordt die vader beter van dus voor wat hoort wat
Dat is nog maar de vraag, aangezien woningen in de afgelopen twee jaar eerder in waade zijn gedaald dan in waarde zijn gestegen.quote:Op dinsdag 6 april 2010 16:47 schreef Stefan het volgende:
Dat is juist mijn hele punt!quote:Op dinsdag 6 april 2010 16:46 schreef Portalis het volgende:
[..]
Wat is het nu? 50.000 of 15.000?quote:Op dinsdag 6 april 2010 16:51 schreef Stefan het volgende:
Ik zou me niet schuldig voelen om een vergoeding te vragen. Je hebt het huis opgeknapt, moet een ander huis zoeken en opknappen. 15.000 euro is een heel schappelijk bedrag hoor. Komt die man goed weg.
Daar kan toch over gepraat worden. Een redelijke vergoeding voor verrichte werkzaamheden en een tegemoetkoming bij het zoeken van nieuwe woonruimte.quote:Op dinsdag 6 april 2010 16:50 schreef TechnoThijs het volgende:
[..]
Dat is juist mijn hele punt!
Wij hebben gewoon beide huurcontract voor onbepaalde tijd, zonder een clausule wat betreft verkoop (nooit over gehad).
Ik wil het liefst niet weg, maar verwacht niet dat we hem kunnen ompraten of zo, dus wil ik toch een redelijk compensatie voor a) het verrichte werkzaamheden aan het huis en b) dat ik nu op zoek moet naar een andere woonruimte (ik heb namelijk nu veel meubilair voor een student wat ik waarschijnlijk ergens anders niet kwijt kan).
Dan kan hij je er sowieso niet uitgooien. Je hebt het huis opgeknapt en moet een nieuw huis ook weer opknappen. In Amsterdam worden studenten met een huurcontract regelmatig uitgekocht voor 50.000 of meer, dus vraag eerst eens rond.quote:Op dinsdag 6 april 2010 16:50 schreef TechnoThijs het volgende:
beide huurcontract voor onbepaalde tijd, zonder een clausule wat betreft verkoop (nooit over gehad).
jij bent ook zo veranderlijk als het weer héquote:Op dinsdag 6 april 2010 16:51 schreef Stefan het volgende:
Ik zou me niet schuldig voelen om een vergoeding te vragen. Je hebt het huis opgeknapt, moet een ander huis zoeken en opknappen. 15.000 euro is een heel schappelijk bedrag hoor. Komt die man goed weg.
wellicht heb die compensatie al gehad om dat de huurprijs vele malen lager was dan nu gebruikelijk is voor studentenkamers?quote:Op dinsdag 6 april 2010 16:50 schreef TechnoThijs het volgende:
Ik wil het liefst niet weg, maar verwacht niet dat we hem kunnen ompraten of zo, dus wil ik toch een redelijk compensatie voor a) het verrichte werkzaamheden aan het huis en b) dat ik nu op zoek moet naar een andere woonruimte (ik heb namelijk nu veel meubilair voor een student wat ik waarschijnlijk ergens anders niet kwijt kan).
Ligt eraan waar. In grote (studenten) steden is dat heel erg gangbaar.quote:Op dinsdag 6 april 2010 16:52 schreef Citizen.Erased het volgende:
bedragen van 50.000 euro zijn niet echt gangbaar.
Dat is geen geldige reden, daar gaat een rechter nooit mee akkoord. Een rechter zal dat huurcontract handhaven.quote:Op dinsdag 6 april 2010 16:54 schreef duivelin1 het volgende:
als ik huisbaas was zou ik zeggen ( en dat ook daadwerkelijk een tijdje doen) dat ik het huis nodig heb voor eigen bewoning.
nieuwe deurmat en luxaflex waarschijnlijkquote:Op dinsdag 6 april 2010 16:54 schreef Copycat het volgende:
Wat moet ik me voorstellen bij 'het hele huis opknappen'?
Lees jij er eerst maar eens boek 7 van het Burgerlijk Wetboek op na. Veel praatjes en weinig bronnen, jij.quote:Op dinsdag 6 april 2010 16:54 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ligt eraan waar. In grote (studenten) steden is dat heel erg gangbaar.
Dat is geen geldige compensatie. Sterker nog, als TS nog 10 jaar in het huis blijft wonen mag de huurprijs niet ineens 3x duurder worden.quote:Op dinsdag 6 april 2010 16:54 schreef Cothen het volgende:
[..]
wellicht heb die compensatie al gehad om dat de huurprijs vele malen lager was dan nu gebruikelijk is voor studentenkamers?
Dit.quote:Op dinsdag 6 april 2010 16:50 schreef Hephaistos. het volgende:
Het lijkt me fair om ongeveer dezelfde houding aan te nemen als die vader zich heeft aangemeten toen hij jullie huisbaas was. Heeft ie zich als een typische huisbaas gedragen, met een flinke huurprijs en gezeik over onderhoud, dan kan je je best wat harder opstellen, dan als ie jullie een gunst heeft gedaan, een lage huur heeft gevraagd en er zelf verder geen voordeel uit heeft gehaald.
voor de wet wellicht niet, maar wat heb je er nou aan als je in deze situatie op je strepen gaat staan... niks toch. Hooguit een goede vriendschap die je naar de klote helpt.quote:
Stefan kennende negeert hij confronterende commentsquote:Op dinsdag 6 april 2010 16:57 schreef Portalis het volgende:
[..]
Lees jij er eerst maar eens boek 7 van het Burgerlijk Wetboek op na. Veel praatjes en weinig bronnen, jij.
Wat ik dus eigenlijk dacht klopt dus, hij kan ons geen zak maken. Maar wat Copycat zegt hij heeft ons destijds zeker geholpen door een woonruimte te regelen, maar wij hebben daar wil twee weken flink aan lopen klussen. De huur was redelijk als dat zo van andere studenten hoor en in die twee jaar is hij volgens mij 1 gebeld voor een gebroken ruit wat binnen een dag geregeld was, dus er niks met hem mis en ik ken hem persoonlijk al een jaar of 7.quote:Op dinsdag 6 april 2010 16:53 schreef Stefan het volgende:
[..]
Dan kan hij je er sowieso niet uitgooien. Je hebt het huis opgeknapt en moet een nieuw huis ook weer opknappen. In Amsterdam worden studenten met een huurcontract regelmatig uitgekocht voor 50.000 of meer, dus vraag eerst eens rond.
Ligt eraan op welke manier de bewoners het huis hebben opgeknapt. Mocht er echt gestuukt zijn, of er zijn bijv. gaten in het dak gedicht - lees: groot onderhoud - op kosten van de bewoners, dan zou het nog gangbaar zijn. Als ze echter geld hebben gestoken in verf, laminaat etc, dan hebben ze pech. Dat is een eigen uitgavenpost.quote:Op dinsdag 6 april 2010 17:00 schreef Elcadarn het volgende:
en dan gaan jullie voor het opknappen geld vragen ???? Denk dat de eerste de beste woningstichting je even hard zou uitlachen als die vader gaat doen!
Precies, over dergelijke dingen valt normaal gezien gewoon te praten. Als je een normale houding aanneemt dan wordt je ook normaal behandeld. Als je je onredelijk opstelt dan kun je ook een dergelijke reactie terugverwachten.quote:Op dinsdag 6 april 2010 17:02 schreef Parzival het volgende:
Je kunt gewoon vragen op welke termijn hij dat huis wil verkopen en zolang heb je om te zoeken.. en als het heel kortdag is kun je vragen of die iig even wil wachten tot jullie iets anders hebben
verander je avatar eens. ik lees je posts nooit vanwege die shit.quote:Op dinsdag 6 april 2010 16:55 schreef Stefan het volgende:
[..]
Dat is geen geldige reden, daar gaat een rechter nooit mee akkoord. Een rechter zal dat huurcontract handhaven.
Wat een kansloze shit. Die pa regelt een prima huisje tegen waarschijnlijk relaxte prijs. Je mag in je handjes knijpen als je daar als student zo in kan. En dan zou die beste man nog ff 50k moeten lappen als zijn zoon dan vertrekt en hij logischerwijs dan van het huis af wil....quote:Op dinsdag 6 april 2010 16:47 schreef Stefan het volgende:
[..]
Hij blijft ook nog tot 1 juli (wil zijn propedeuse halen), daarna wel verder studeren maar waar en wat weet hij nog niet, iig niet in dezelfde stad.quote:Op dinsdag 6 april 2010 17:03 schreef AnneX het volgende:
en waar gaat de zoon dan wonen? en/of elders studeren?
Gewoon om een indruk te hebben.
Die man wil het huis verkopen maar omdat er huurders inzitten is het huis veel minder waard. De huurders worden beschermd met een contract dus hij kan ze er niet zomaar uitkrijgen. Een afkoopsom is heel normaal, zonder afkoopsom blijven ze zitten. Als er geen huurders meer zijn is het huis wel verkoopbaar.quote:Op dinsdag 6 april 2010 17:07 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Wat een kansloze shit. Die pa regelt een prima huisje tegen waarschijnlijk relaxte prijs. Je mag in je handjes knijpen als je daar als student zo in kan. En dan zou die beste man nog ff 50k moeten lappen als zijn zoon dan vertrekt en hij logischerwijs dan van het huis af wil....
1 juli is zo'n beetje het einde van het schooljaar...quote:Op dinsdag 6 april 2010 17:11 schreef Parzival het volgende:
zeg gewoon dat je graag nog tot het eind van het schooljaar wil blijven wonen.. en dan opzoek gaat naar wat nieuws.. heb jij genoeg tijd.. en een mooi compromis..
Ja leuk, en klopt wettelijk gezien vast allemaal. Maar het gaat hier om vriendendienstje. En dan vind ik het aardig kansloos iemand die al paar ton in een huisje heeft gestopt nog ff tot de max uit te melken.quote:Op dinsdag 6 april 2010 17:11 schreef Stefan het volgende:
[..]
Die man wil het huis verkopen maar omdat er huurders inzitten is het huis veel minder waard. De huurders worden beschermd met een contract dus hij kan ze er niet zomaar uitkrijgen. Een afkoopsom is heel normaal, zonder afkoopsom blijven ze zitten. Als er geen huurders meer zijn is het huis wel verkoopbaar.
Hoho ik heb nergens in dit topic zo'n bedrag genoemd. Ik betaal 450 incl in Utrecht voor 18m2, met voor de rest alles gemeenschappelijk.quote:Op dinsdag 6 april 2010 17:07 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Wat een kansloze shit. Die pa regelt een prima huisje tegen waarschijnlijk relaxte prijs. Je mag in je handjes knijpen als je daar als student zo in kan. En dan zou die beste man nog ff 50k moeten lappen als zijn zoon dan vertrekt en hij logischerwijs dan van het huis af wil....
Nee manquote:Op dinsdag 6 april 2010 17:03 schreef TechnoThijs het volgende:
Wat is dan een schappelijk voorstel:
-1000 euro voor de werkzaamheden (ik had er immers verwacht 5 jaar plezier te hebben ipv 2)
-500 euro Verhuiskosten (busje huren enzo)
- 500 euro of zo compensatie zoeken naar nieuwe woonruimte.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |